Jump to content
zeljeznice.net
Medo

Tramvaji u Australiji i Novom Zelandu

Recommended Posts

Prekrasne reportaže prijatelju s južne hemisfere! Posebno mi se sviđa ovaj zadnji tramvaj sa starim domorodačkim jezicima, svakako hvalevrijedno! Nego, vidim da su kao i kod nas u Osijeku reklame na tramvajima i preko prozora, da li je i u vašim tramvajima "kao u tunelu" zbog njih? :pivo pozdrav


421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

Hvala na lijepim riječima.

 

Nego, vidim da su kao i kod nas u Osijeku reklame na tramvajima i preko prozora, da li je i u vašim tramvajima "kao u tunelu" zbog njih? :lol: pozdrav

 

Ne, ne čini mi se neka velika razlika. Ne vjerujem da je ovdje tehnologija drugačija ili da su prozirne točkice veće. Možda je to zato što su ulice vrlo široke, pune dnevnog svijetla (Adelaide je jedan od gradova s najviše sunčanih sati u Australiji), pa to uz velike staklene plohe doprinosi svjetlom ambijentu unutar tramvaja. Usput rečeno, iako je već debela jesen dani su sunčani i dnevne temperature su i dalje preko 20 stupnjeva. Konkretno, u gradu je danas bilo 23 stupnja. Službeno, zima počinje za 13 dana.

 

Medo

 

P.S. Tjedan pomirenja se (intenzivnije) organizira već nekoliko godina i mislim da ispunjava svoju svrhu. Godinama je povijest Australije počinjala dolaskom bijelaca kao da ništa vrijedno većeg spomena nije postajalo prije toga.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:twisted:

 

Nisam mogao odoljeti a ne staviti ove dvije slike. Renoviranog W kao besplatnog kružnog tramvaja i reklame na D tipu. Obje su iz Melbourne i preslikane s railpage.

 

novistariWnakrunojliniji.jpg

 

Melbourne.jpg

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lool

 

Sydney

 

Postoje mnoge priče o rivalstvu Sydney-a i Melbourne-a, tramvaj je samo jedna od njih. Melbourne koji ima danas najrašireniju mrežu, 20/30 tih godina prošlog stoljeća zaostajao je za Sydeny-om koji već tada imao veću mrežu no što će M. ikad razviti.

 

Mapa 1921 (Nedostaje veza s North Sydney-om)

tramsmap1921jpg.jpg

Slike pripadaju nacionalnoj arhivi NSW

 

1960 tramvaji su prestali voziti. Vrijeme je preokrenulo sve pa Sydey danas ima samo jednu tramavajsku liniju –za koju kažu da je ružni autobus-harmonika na pruzi. O tome kako izgleda danas tramvaj u Sydney-u možete vidjeti u STIB-ovoj reportaži koja nije ništa manje aktuelna (i lijepa) iako je napravljena prije nekoliko godina.

http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=2895&sid=3d30dce208d128ff865e9b74027a22e1

Priče o proširenju linije su još uvijek samo priče i proći će dosta vremena dok tramvaj ponovo ne bude vozio centrom grada kao nekada (vjerojatno najpopularnija varijanta je od centralne željezničke stanice pa do trajektnih terminala).

 

Napuštena remiza u Sydney-u

Napustenitramvaj.jpg

 

Dio starih tramvaja sačuvan je u muzejima, a nekoliko njih je aktivno služeći kao različita radna vozila u Melbourne. Nažalost, Sydney nije nikad imao takav odnos prema tramvaju kakav je u Melbournu, Adelaidi ili Bendigo-u gdje su bar nastojali sačuvati sve primjerke tramvajske prošlosti pa umjesto toga imamo situaciju poput ove u jednoj od bivših remiza.

 

Skretničari - Upravljanje tramvajskim rasršćem na početku 20 st.

skretnicari.jpg

 

Vrlo je teško naći precizne podatke o stvarnom početku el. tramvaja jer godine variraju od 1886 pa do 1890. Podatke koje koristim su iz gradskih i vladinih arhiva (NSW) i ne poklapaju se uvijek s podacima na popularnoj wikipediji http://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Sydney ali u svakom slučaju tamo ima dosta slika tramvaja u gradskom ambijentu. Muzej se nalazi daleko od centra grada (vlakom je najbrža) i prilično je skupa varijanta obzirom što nudi u ovom trenutku. http://www.sydneytramwaymuseum.com.au/index.html

 

Postavljanje gornje mreže 1892

konstrukcijagornjemree1898.jpg

 

Prvi komercijalni “eksperiment” s električnim tramvajem zbio se 1890 kad je otvorena linija između Waverley i Randwick –a (predgrađa jugozapadno od Bondi Beach-a). 1892 godine liniju je preuzeo parni tramvaj, a sva oprema prebačena u Sjeverni Sydney (North Sydney) gdje je 1893 otvorena linija od centra pa do Spit Junction (istočno od centra NS) da bi 1897 linija bila produžena južnije, do Mosman Warf-a. Uspjeh te linije zapečatio je sudbinu parnih tramvaja jer od 1896 kreće elektrifikacija parnih linija, prvo u centru grada pa onda prema vanjskim predgrađima.

Prvi tramvaji (1890) su bili pregrađene prikolice parnog ili kabelskog tramvaja, a postojeće malobrojna kabelska postrojenja su služila za proizvodnju struje.

 

Jedan od prvih el.tramvaja 1894

tram1894.jpg

 

Žene nikad nisu bile vozačice tramvaja u Sydney-u i tek su u većem broju primane za vrijeme II svjetskog rata. Plaća im je bila ista kao i muškarcima ali nisu imale pristup svim linijima. Linije koje su bile za vrijeme utakmica ili su vodile prema vojarnama smatrale su se “opasnim” pa su bile muške posade. Da bi postao kondukter, tamo od 20-tih godina prošlog stoljeća, moralo se položiti test pismenosti, osnove matemaike i naravno zdravstveni pregled uz snimku pluća. Trening je trajao 3 dana i nakon toga bi dobio liniju na kojoj bi više manje stalno radio. Plaća je bila vrlo dobra za tadašnje uvjete, a sindikat je bio izuzetno jak tako da je posao smatran “sigurnim”. Posao konduktera nije bio samo prodaja karata već i kontrola trole za vrijeme vožnje i naravno premještanje na zadnjim stanicama. Ukoliko bi se iz bilo kojeg razloga potezni konopac zapetljao, kondukter bi se penjao na krov tramvaja kako bi riješio problem.

 

Nesreća 1930, nije bilo ozlijeđenih (možda je trebalo iću u rubriku tramvajske nesreće):wink:

izvantracnica1930.jpg

 

Tramvaji

 

Tip: C

 

U prometu su bili od 1898 do 1926. Nakon povlačenja povremeno bi se javili na ulicama kao ispomoć. Pušaći su morali stajati na platformi ili biti u (otvorenoj) prikolici, pristup u zatvorenom djelu koji je imao 22 sjedeća mjesta bio im je zabranjen. Dužina motornih kola je bila 8 metara.

 

Tip: D

 

U početku su to bile prikolice parnih tramvaja (kalifornijski tip) da bi im se kasnije ugradio motor. U prometu su bile od 1899 – 1925. Dužina im je 9.5 metara, a kapacitet 38 putnika.

 

CiD.jpg

 

Tip: E

 

Za razliku od većine gradova, Sydney se vrlo rano opredjelio za poprečna sjedala. U prometu je od 1901 a većina je povučena sredinom 30-tih. Posljednji tramvaj tipa E vozio je do 1955. Tramvaji su uvijek vozili u paru. Dužina kola je 8.4 metra, a kapacitet je bio do 45 putnika.

 

E tip – Ono što se plavi je nekadašnji tramvaj iz Brisbane

SydEmusem.jpg

 

Tip: N

 

Duži za skoro 4 metra od E tipa i prvi s dvo-osvinskim kotačima. U prometu su bili od 1901 do 1949. Kapacitet do 70 putnika.

 

N tip

sydnN.jpg

 

Tip: L

 

1906 kratko koketiranje sa salonom i uzdužnim klupama nije dalo zadovoljavajuće rezultate (kapacitet) pa su 1930 svi preuređeni u L/P tip.

 

L tip

LSydney.jpg

 

Tip: L/P

 

Svi L tipovi tramvaja su preuređeni u L/P tip. Dužina mu je bila 12.5 metara, a kapacitet oko 80 putnika. U prometu su bili od 1908 pa do 1952.

 

Tip: O

 

Vjerojatno najpopularniji tip tramvaja u Sydney. U prometu su od 1909 a zadnji je povučen 1958. Kapacitet mu je bio 82 sjedeća mjesta. Iz tog tipa je proizašao manji brat – tip K. O je imao četiri sihronizirana motora i bio je osposobljen za upravljanje priključenih motornih kola. Dužina 13.9 metara i kapacitet 80 putnika. Kad je u pitanju rivalstvo između Sydney-a i Melbourne-a, ovaj se tramvaj ističe kao tramvaj koji su u Melbourne „kopirali“ u seriju W

 

O tip

sydO.jpg

 

Tip: K

 

Uključen u promet 1909 a povučen 1956. Kapacitet 48 putnika i dužine od 8.9 metara.

 

K tip

syd-k1.jpg

 

Tip: P

 

Modernija varijanta O tipa. Kapacitet 80 putnika dužine 13.85 m. U prometu od 1920 do 1960.

 

Tip: R

 

Nakon godina isključivo gradnje tramvaja s uzdužnim klupama 1933 je izgrađen R prototip. R je bio u prometu do zadnjeg dana. Kapacitet mu je bio 48 sjedećih mjesta a dužina 14.3 metra. R tip ima nekoliko varijanti. Posljednja velika narudžba bila je 1948 kad je vlada NSW naručila 250 tramvaja jer je većina voznog parka bila starija od 30 godina. Zbog poslijeratnog nedostatka lima a i učestanih štrajkova prvi tramvaj serije R1 isporučen je koncem 1950.

 

R tip (na proslavi u Melbourne)

Rtram.jpg

 

Zatvaranje linija počelo je 1939. Prvi je na redu bio Manly (sjeveroistočno dio Sydney-a). Preko noći gornji vod bi bio uklonjen, a tračnice ako nebi bile odmah izvađene onda bi u roku nekoliko dana bile prekrivene slojem asfalta kako više nikom nebi palo nampamet uvođenje tramvaja. Za vrijeme II svjetskog rata nije se zatvaralo ali nekoliko godina nakon njega počelo je polako al sigurno uklanjanje tramvaja da bi posljednja linije bila zatvorena 1960.

 

1947 – Tramvaji nisu imali brojeve. Ovdje su samo za lakše praćenje linija.

Mapa1947.jpg

 

Poslijeratno zatvaranje bilo je djelomice uzrokovano i vrlo lošim stanjem pruga jer se za vrijeme rata i prvih godina nakon rata nije ništa ulagalo a činilo se jeftinije ukinuti to sve i uvesti autobuse. Konstantno zanovijetanje kako tramvajski vodovi ne doprinose lijepom izgledu ulica konačno je utihnulo zajedno sa zadnjim tramvajem.

 

Dizanje tracnica početkom 50-tih

kranzadizanjetracnica1950.jpg

 

Prošlo je svega 3 godine od zadnje zatvorene linije kad je lokalna vlada (NSW) indirektno priznala grešku jer se autobusi nisu pokazali jeftinim niti fleksibilnim koliko se očekivalo. Osim prazne retorike ništa nije napravljeno sve do polovice 90 tih godina.

 

Ovo je bilo na mjestu današnje Opere u Sydney-u

ft_macqR.jpg

 

P.S.

Od lokalnih vijesti iz Australije osim da je nogometna reprezentacija krenula u turističku posjetu južnoj africi, zgodno je spomenuti kako je gradsko vijeće Gold Coast-a (blizina Brisbane-a) suzilo listu podnosioca light rail projekta na tri firme. Jedna od njih će biti nosioc kompletnog projekta koncem godine. Živi bili pa se tramvajem vozili.

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sydney

Muzej se nalazi daleko od centra grada (vlakom je najbrža) i prilično je skupa varijanta obzirom što nudi u ovom trenutku. http://www.sydneytramwaymuseum.com.au/index.html

Bio sam tamo (još za vrijeme prvog boravka, 1997.) :roll: - bilo je zanimljivo za pogledati, ali slažem se da je premalo za vidjeti u odnosu na ono što bi (obzirom na povijest i veličinu mreže) tamo trebalo vidjeti.

U ulaznici je tada (i sada) bila uključena i kratka vožnja po nekom ostatku pruge.


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

E tip – Ono što se plavi je nekadašnji tramvaj iz Brisbane

http://i783.photobucket.com/albums/yy120/medozg/SydEmusem.jpg

Hm, meni ono što se plavi na desnoj strani slike izgleda kao tramvaj iz Munchena. Kako li je taj dospio "down under"?

Ali, nije nemoguće - u muzeju je 1997. bio i stari berlinski tramvaj (doduše u vrlo lošem stanju).


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

:mrgreen:

 

E tip – Ono što se plavi je nekadašnji tramvaj iz Brisbane

http://i783.photobucket.com/albums/yy120/medozg/SydEmusem.jpg

Hm, meni ono što se plavi na desnoj strani slike izgleda kao tramvaj iz Munchena. Kako li je taj dospio "down under"?

Ali, nije nemoguće - u muzeju je 1997. bio i stari berlinski tramvaj (doduše u vrlo lošem stanju).

 

:cry: U pravu si. Hvala ti. Tramvaj na slici je dospio u muzej (najverojatnije) koncem 1999.

 

Mtram.jpg

Slika preuzeta s Austtrams

 

Jedini put sam posjetio muzej početkom 1999 i nisam nešto bio oduševljen s njime. Pišući o Sydney-u (i ne samo o njemu) uočio sam dosta razlika u datumima, čak godinama pa i opisu pojedinih događaja tako da je vrlo teško sa sigurnošću nešto napisati. Mislim da sam to spomenuo i u napisu. Podatak o prethodnoj slici našao sam na dva sajta, a (grešni) original je popraćen sa sličnim komentarom kao što je bio moj.

U Australiji postoji nekoliko vrlo dobrih sajtova koji se bave vozilima na tračnicama poput - http://www.wheelsonsteel.com.au/index.php i možda najpopularnija - http://www.railpage.com.au/. ali u zadnje vrijeme s dosta tehničkih problema.

 

Medo

 

P.S. Nogometaši su sretno sletjeli i prva su ekipa koja je došla u J.A. ovdje kažu da će vjetojatno biti i prava koja će se vratiti. Gledanje prevenstva će biti još jedno bolno iskustvo jer vremenska razlika i početak utakmica napravljen su tako da se mora dizati u 4 sata ujutro ako se želi gledati utakmice u kojima učestvuje Australija.

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U muzeju kod Sydneya sam si kupio knjižicu s povješću tramvaja - moram ju potražiti - u kojoj ima i zanimljivih slika iz povijesti.


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

Možda se ipak nešto kreće u Sydney - u http://lightrailextension.metrotransport.com.au/

mada je ovo već treća najava od kad sam došao u Australiju (možda treća sreća).

Prvi razlog spoticanja će vjerojatno opet biti kojom ulicom do trajektnog terminala (Circular Quay) od glavne željezničke stanice. Video prezentacija - željezničkog terminala uglavnom sankcionira ono što je više manje tamo osim zatvaranja pristupa ostalim vozilima što će biti "interesantno" ostvariti (vjerojatno još veći razlog spoticanja).

http://lightrailextension.metrotransport.com.au/proposed-routes/central-station-proposed-light-rail-interchange/

Kod spomena knjižica, kod zadnje selidbe ostao sam bez brda literature vezane za pružna vozila tako da više i ne skupljam gotovo ništa od tih stvari.

 

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:kul

 

Dok čekam avion koji kasni evo par linkova:

 

Prvi je četverominutna vožnja kroz centar Adelaide. Snimljeno je prije zadnjeg produžetka linije, početkom 2009. Čini se da je snimka napravljena kasno poslije podne i neradnim danom jer nema toliko prometa. Vozi se od južnog djela (centra)grada gdje počinje/završava gradska besplatna linija pa do zapadnog djela gdje je tad bio kraj linije (Adelaide ima dvije linije). Gradska besplatna linija je produžena za oko 500 metara, a onda nastavlja do zabavnog centra.

 

Drugi link slikovito prikazuje što će se raditi u Gold Coast. Početak radova je vjerojatno u prvom kvartalu 2011, najverojatnije ožujak.

http://tools.goldcoast.com.au/photo-gallery/photo_gallery_popup_preview.php?category_id=6635&offset=0

 

Medo

 

P.S. Stariji mi je u Zg nekoliko tjedana i jučer je posijao Nokia-u 97. Jutros su krenuli na sva mjesta gdje su bili jučer poslije podne i našli telefon na blagajni. Neznam o kojoj se blagajni radi, dobio sam sms prije dva sata ali ću napisati pošteno ime :P kad doznam nešto više (vjerojatno kad ponovo reaktivira svoj mobilni).


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-)

 

I tako je to počelo. Kad ne možeš pobijediti onda bar nešto zaradi na budućnosti.

 

Sydney 1953

reklama1.jpg

 

Brisbane 1960

reklama2.jpg

 

Medo

 

P.S. Telefon je ostavljen/nađen na novinskom kiosku (ne na blagajni) ugao Savske i Tratinske.

Ovdje je divan sunčan dan, 20 stupnjeva. Preko vikenda se očekuju pljuskovi.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:roll:

 

U nedjelju, 30 svibnja proslavljena je 100 godišnjica rada Malvern Tram Depot (Melbourne). Za tu priliku dovežena su 2 tramvaja iz Bendigo-a koji su nekad davno bili dio te remize. Sto godina rada jednomg spremišta nije malo. Mislim da u Australiji jedino remiza u Bendigo ima dužu tradiciju (1903). Na prvoj slici (slike se preuzete iz dnevnih novina) je izgled remize prije 100 godina s istim tipom tramvaja koji je učestovao u 100 godišnjici – daljnje slike. Danas remiza opslužuje 8 „okolnih“ linija, uglavnom s novim tramvajima, poput zadnjeg na slici. Slike se preuzete iz dnevnih novina.

 

Malvern_100.jpg

 

Malvern_100_kasnije3.jpg

 

100a.jpg

 

GlenIris.jpg

 

Medo

 

P.S. Ovdje je dugi vikend, obzirom da je ponedjeljak praznik – kraljičin rođendan. Praznik uvijek pada u ponedjeljak početkom lipnja bez obzira što je kraljica rođena u travnju (21.4.1926). Taj dan je uvijek bio slavljen kao rođendan monarha. Neznam hoće li nakon Elizabeth i dalje biti praznik jer u zadnjem referendumu 1999 54,4 % glasalo za ostanak monarhije, a nedavne ankete govore da je sad oko 48% australaca za monarhiju. Ja sam uvijek za praznik (iako je počeo s kišom).


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:?:

 

Obzirom da stari tramvaji serije H nisu u skladu s aktom za hendikepirane osobe (DDA - Disability Discrimination Act), preostali primjerci se u potpunosti povlače iz prometa i premještaju u privremeno spremište dok se ne odluči njihova sudbina.

 

adelaide_H351.jpg

 

H serija je još jedino bila u prometu nedjeljom u turističke svrhe. Oni koji se žele voziti tom serijom morat će do tramvajskog muzeja u St. Kildi – 30 km od centra grada (Adelaide), gdje postoji vrlo lijep izbor starih tramvaja. http://www.trammuseumadelaide.com.au/.

Lokalni vlakovi i tramvaji su u skladu s DDA, dok će preostali autobusi koji nisu niskopodni biti zamjenjeni u roku od 3 godine. Sadašnja frekvenicija niskopodnih autobusa je u prosjeku oko 40 minuta po liniji i informacije o njihovom kretanju se mogu dobiti telefonom.

Rasprava oko povlačenja H tramvaja još uvijek traje ali vjerojatno neće promjeniti ništa.

 

Medo

 

P.S. Ovdje je oblačno i kišovito (pravi ovdašnji zimski dan :wink: ) uz temperaturu od 16 stupnjeva mada se očekuje osjetno povećanje temperature u večernjim satima pred utakmicu Australija – Gana. Grmljavina i munje se ne isključuju.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo dvije friške fotke iz Christchurcha od prije 5 dana. Na žalost došao sam dosta kasno, predvečer a iduće jutro sam već išao dalje, tako da nisam imao previše vremena za tramvaj.

 

img7431g.jpg

 

img7457v.jpg

 

Što se Aucklanda tiče, odluka je donesena, tramvaj se vraća. Za sada u prvoj fazi se predviđa samo kraća turistička linija u području koje danas zauzima takozvani tank farm, a u sklopu revitalizacije tog industrijskog dijela u moderni waterfront. U drugoj fazi projekta pruga bi se produžila do CBD-a i spojila na Britomart transportni centar u samom srcu grada u Queen streetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:hai

 

Tram11 hvala na slikama. Lijepo je vidjeti još nekoga s prilogom odozdola.

 

Auckland-ski tramvaj je u izgledu ali postoji još nekoliko stvari koje nisu riješili počevši od; hoće li tramvaj biti na baterije ili standardna varijanta, kad to sve početi – završiti, tko će upravljati tramvajskom mrežom i vjerojatno najbitnija tko će to sve platiti. Pokrivanje troškova za jednu posve izoliranu liniju ma kako bili relativno mali je prilično tvrda varijanta pogotovo što Auckland sad ulaže desetke i desetke miliona dolara u osuvremenjivanje postojeće lokalne željezničke mreže i pri tome su stvarno napravili puno u zadnjih nekoliko godina. Adelaida je na početku tog zamašnog posla.

 

tram-route-wynyard.jpg

 

Kako to izgleda u odnosu na grad:http://maps.google.com.au/maps?q=auckland+nz&oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hq=&hnear=Auckland,+New+Zealand&gl=au&ei=Bz0kTP_GNoqTkAW_57SXAQ&ved=0CCMQ8gEwAA&ll=-36.847414,174.749308&spn=0.029741,0.087891&t=h&z=14

 

Ideja da bude gotovo do Rugby world cup–a ima najviše potpore na forumima i djelu medija ali ostaje još nešto manje od 15 mjeseci za oko 1.5 km dugu liniju za koju nema ni detaljnog plana, a niti svih potrebnih odobrenja pri takvom projektu. Djelu učesnika rasparave ova ruta na slici nema nikakav smisao jer je van “centra” grada (nekoliko trgovina opreme za jedrenje). Pogotovo što za spajanje sa (željenom) drugom fazom bit će potreban most koji nije u planu još 5 – 6 godina. Vožnja će vjerojatno biti skupa (nešto poput onog što sada ima Christchurch ali bez atraktivnosti grada). Za taj krug su u igri 2 stara tramvaja iz tehničkog muzeja (MOTAT Auckland), a tamo opet nemaju pojma kako netko misli 20 tonski (stari) tramvaj preraditi i voziti pomoću baterija. Dakle ima još dosta toga za pripremiti prije početka izgradnje tkzv prve faze. Obzirom da sam u Auckland –u proveo dosta godina i nagledao se odluka i planova budućih tramvajskih linija u gradu, pričekao bih da se riješi financijska strana, raspiše natječaj i izabere izvođač pa bih onda otvorio bocu prvog šampanjca.

U Chirstchurch–u se radovi odvijaju bez žurbe i po planu. Vremena ima dovoljno jer otvorenje druge faze predviđeno za sredinu slijedeće godine. Za ovu, drugu fazu, čekalo se punih 15 godina nakon incijalne kružne linije u gradu. Ohrabrujuće je da tramvaj postaje (pozitivni) predmet predizborne kampanje za gradonačelnika.

 

Medo

 

P.S.

Osim selektora nogometne reprezentacije, ostavku je dao i predsjednik australske vlade (prime minister ) ali ovaj zadnji nema veze s južnom afrikom. Sada smo kao i H, imamo ženskog predsjednika vlade. Danas je krasan sunčan dan, 18 stupnjeva. Stariji danas kreće iz Zg za Adelaide. Gotovo 23 sata efektivnog leta + presjedanja. Mene to čeka u prosincu.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, meni isto u čitavoj priči nema smisla ta kružna linija koja bi bila u potpuno neatraktivnom dijelu grada (barem dok se u narednih 6-7 godina ne napravi potpuna transformacija). Sad su tamo skladišta i tih par dućana a malo dalje su smješteni razni spremnici (zato naziv tank farm). Sve da se i napravi ta pruga za početak rugby prvenstva, queens wharf gdje će biti kao neko središnje mjesto, je udaljen pješke skoro 2 km od te lokacije. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:mrgreen:

 

Mislim da tu ima još jedan važan dodatni elemenat, a to je glasna opozicija ponovnom uvođenju tramvaja u grad. Argumenti opozicije su više manje standarni diljem svijeta počevši od nagrđivanja grada s tramvajskim žicama pa do zagovornika većeg broja solarnih autobusa. U slučaju opozicije u Auckland-u postoji još nekoliko korisnih zamki/argumenta; udaljenost prvog segmenta linije od bilo kakvog življeg „pješačkog“ prometa bar u slijedećih 7 – 8 godina, neriješeno pitanje kakav bi most trebao biti i koliko tramvaj komplicira svu tu situaciju + nepostojanje čvrstog plana kako i kada dalje s daljnjim segmentima tramvajske linije. Sve ovo je izvrsna municija za bilo tkoga tko je protiv ponovnog uvođenja tramvaja.

 

U središtu slike se nalazi dio grada (poluotok) koji je namjenjen za kružnu liniju.

nz1073.jpg

 

Donji dio slike pokazuje dio prostora koji bi vremenom trebao biti transformiran u mješovitu gradnju – trgovine i poslovno/stambeni dio + uklanjanje svih spremnika za gorivo i završavanje marine.

nz1074.jpg

 

Još jednom kako to izgleda iz zraka

tram-route-wynyard.jpg

 

Slike su preuzete s NZ transportblog- a i virtualoceania net-a

 

Ideja da most bude pokretan ima dosta zagovornika ali malo jednostavnih (i jeftinih) riješenja za takav slučaj u svijetu. Most bi trebao biti i jeste logičan nastavak obalne promenade u svim planovima ali jedrilice s visokim jarbolima u unutrašnjoj luci ne olakšavaju riješenje. Prijašnja riješenja/prijedlozi za tramvaj su bili nešto obilazniji, ulaz s južnije strane u taj dio ali to je značilo prolaz tramvaja po djelu jedne od glavnih prometnica (Fanshawe st,) a to je apsolutno heretično u ovom trenutku. Ono što se priča po forumima vezano za most je obično varijanta zaljubljenika u tramvaje koji ne vide nigdje problem – glavno da tramvaj vozi. Predviđeno osnivanje gradske uprave „Velikog Auckland-a“ moglo bi biti (financijsko) riješenje za ovakve planove. Kad to kažem onda zamislite da ne postoji gradska uprava u Zagrebu već da se sve odluke donose isključivo na općinskom nivou bez koordinacije s ostalim općinama, a to je povijesna situacija u Aucklandu, a i ovdje kod mene. Ovdje nema Holjevca da nazove Bakarića pa dobije podršku i onda kaže - idemo preko rijeke.

Bojim se da ova sada (po mom mišljenju) pomalo neozbiljna kampanja bez obzira na trenutnu podršku grada (bilo je toga i prije) ne završi kao i prijašnje – u arhivi, spremna za neku od budućih izložbi neostavrenih ideja.

Paralele s Christchurch ne stoje jer je tamo kružna linija u samom centru grada, svakodnevno oku prisutna pa tako nameće logičnu ideju funkcionalnog proširenja i uklapanja u javni prijevoz, a to se upravo (nakon 15 godina) i dešava.

Mislim da je ovo sasvim dovoljno (od mene za neko vrijeme) o tramvaju u Auckland-u, ionako tamo idem koncem slijedećeg mjeseca.

 

Medo

 

P.S.

Ovdje je sunčan dan s povremenim pljuskovima. Temperatura je 16 stupnjeva. Čeka me košenje trave ispred i iza kuće– u zakašnjenju sam 2 tjedna, a to mi nikako ne donosi pozitivne bodove doma.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:oops:

 

Jedan od starih tramvaja iz Adelaide našao je budućnost kao pomoćna učionica škole u Glossop-u, mjestašcu u južnoj australiji.

 

376y.jpg

 

3761n.jpg

 

3762k.jpg

Fotografiju 376 dok je bio aktivan snimio je 2002 Chris Gordon, a Graham R. je autor druge dvije fotografije snimljene prije dva mjeseca.

 

Glossop je malo mjesto na starom (auto) putu Adelaide – Sydney i živi od servisiranja okolnih farmi, voćnjaka i vinograda. Svi stanovnici bi stali u tri tramvaja (serije 2200) bez velike gužve, a kako se vozi u Zg možda bi dva bila i dovoljna.

 

Nema puno (tramvajskih) vijesti iz Australije. Rasprava oko rute koju bi linija od željezničke stanice do trajektnog terminala u Sydney–u trebala imati i dalje traje. U Gold Coast-u je potpisan prvi od serije ugovora za izgradnju dionica buduće tramvajske linije, projekta koji će koštati gotovo milijardu dolara i trebao bi biti završen 2014.

 

Medo

 

P.S. Danas je bio predivan zimski dan s temperaturom od 16 stupnjeva i dani konačno postaju duži.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:shock:

 

Govoreći o budućoj Gold Coast tramvajskoj liniji - tri konzorcija su na užoj listi za isporuku tramvaja:

 

- GC Connect: composed of MTR Corporation, John Holland Pty Ltd, ITOCHU Corporation and RBS Group (Australia) Pty Ltd

- GoldlinQ: composed of Keolis SA, Downer EDI Ltd, Bombardier Transportation Australia Pty Ltd, McConnell Dowell Constructors Pty Ltd and Plenary Group Pty Ltd

- Move GC: composed of Veolia, Leighton Contractors, Alstom and Macquarie.

 

Odluka o isporuci bit će donešena koncem godine ili najkasnije početkom slijedeće godine. U igri su nekoliko faktora, a jedan od njih je da se tramvaji bar djelomice naprave u Australiji, vjerojatno u Melbourne gdje postoje gotovo idealni uvjeti. Melbourne je u igri jer će tamo uskoro biti donešena odluka tko će isporučiti 50 niskopodnih tramvaja za koji se nadaju da će biti bar djelomice sklopljeni u Australiji. Početak isporuke tramvaja za Melbourne se očekuje koncem 2012, a zadnji tramvaj bi trebao biti isporučen do prve polovice 2013.

 

multram.jpg

 

Trenutno Melbourne ima 5 tramvaja u „najmu“ iz Mulhouse-a. Na slici je jedan od njih. Najam je dogovoren do konca 2011 ali će vjerojatno biti produžen za najmanje godinu dana ako bude bilo moguće. Tramvaji voze na liniji 96 koja je jedna od najprometnijih linija u gradu.

 

Medo

 

P.S.

Sunčan dan, temperatura 16 stupnjeva, a u toku su zimski školski praznici. Sudeći po novinama imat ćemo u kolovozu izbore za federalni parlament mada se službeno još ništa nezna. Tramvaji neće biti predmet kampanje ali će zato biti kako zaustaviti izbjeglice koji nastoje ilegalno (brodovima) doći do Australije...


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:mrgreen:

 

Sinoć je ovdje bilo veselo s vjetrom na mahove preko 130 km/h. Veći dio naselja je bio bez struje bar po nekoliko sati, a negdje oko 60.000 domaćinstava je još uvijek bez struje. Tramvaj iz grada prema Glenelgu nije vozio 5 sati jer je drvo palo na prugu oštetivši vod.

 

Glenelg (zadnja stanica)

 

glenelg.jpg

 

 

South Terrace - nešto dalje od zadnjae stanice gradske linije

 

oluja1.jpg

 

oluja.jpg

 

Nikad nisam bio poseban ljubitelj „dvosmjernih tramvaja“ al ponekad imaju veliku prednost jer im nije potrebno okretište tako da se saobraćaj može nastaviti na djelu linije.

 

Medo

 

P.S.

Osim ovog olujnog veselja ništa posebno novo s tramvajima u Australiji i NZ


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wink:

 

Obzirom da danas letim u Melbourne, pogledao sam što ima i kakvo će biti vrijeme i vidim repliku onog što se jučer zbivalo ovdje.

Cestom do Melbourne ima oko 750 km. Vremenska razlika je pola sata.

 

Dva tramvaja Z tipa ispred oborenog drveta. Zastoj na tome djelu linije je trajao 2.5 sata

 

melbourneoluja.jpg

Snimio Ian Green.

 

Medo

 

P.S.

Jučer je poginuo još jedan australski vojnik u Afganistanu. Šesti u zadnjih mjesec dana. Ukupno 17 ih je do sada poginulo.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8)

 

Danas je u Sydney-u objavljeno kako početkom prosinca počinju radovi produženja postojeće (jedine) tramvajske linije do Dulwich Hill-a (5 km). Usporedo se nastavlja planiranje linije od glavne željezničke stanice do trajektnog terminala. Opozicija u NSW (liberali) baš i nije oduševljena tramvajem i inzistira na temeljitijem planiranju javnog prijevoza; drugim riječima naći dovoljno razloga da se plan odgodi - ako ništa drugo.

 

produzenje.jpg

 

Po zadnjoj varijanti - produžena linija bi u početku imala najmanje 9 stanica i završavala bi kod Dulwich Hill –a, nedaleko od željezničke linije za grad. Linija bi dijelom bila izgrađena u koridoru koji je bio korišten za teretni željeznički promet. Sve to bi trebalo biti završeno u roku dvije godine. Postoji također varijanta produžetka za daljnjih 1.3 km koristeći postojeći teretni željeznički koridor koji nije u upotrebi. Ova varijanta je uvjetovana osiguranjem dodatnih novčanih sredstava.

 

U mom gradu i dalje traje rasprava što sa starim H tramvajem obzirom da ne odgovara propisima za invalide pa grad ne želi snosititi troškove njegovog održavanja i korištenja. Došlo se do računice da je godišnje potrebno oko $AUS 300.000 da bi jedan od njih vozio nedjeljom (najam pruge, osiguranje, održavanje itd.) Za sada nitko ne želi preuzeti patronat nad tramvajem.

 

B1 - Spencer st. Melbourne

b12001.jpg

 

Medo

 

P.S. Federalni izbori su najavljeni za dvadesetprvi kolovoz. Jedna od tema je – treba li Australija imati 35 ili 55 miliona stanovnika 2050-te godine; prevedeno – treba li pooštriti uvjete doseljavanja u Australiju ili ne. Ovog trenutka Australija ima oko 22 miliona stanovnika.

Ovdje je bio sunčan dan uz 15 stupnjeva.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:ne zna:

 

Za vrijeme zadnjeg boravka u Melbournu naletio sam na interesantne podatke o godišnjem broju incidenata u kojem su učestovali tramvaji (direktno i indirektno). Podaci su dostupni u ministarstvu prometa države Victoria.

Melbourne u ovom trenutku ima 28 stalnih dnevnih linija (+ dnevne linije u špici i dodatne za vrijeme raznih manifestacija) na 250 km tračnica. U jednom trenutku moguće je naći više od 450 tramvaja na ulicama.

 

Podaci za ovu financijsku godinu (1.7.2009 – 30.6.2010) još nisu dostupni ali prethodne dvije godine daju vrlo interesantnu sliku.

2007/2008 – 956 nesreća

2008-2009 - 934 nesreće

Kad se gleda broj onda to ispada više od 2.5 incidenta po danu.

 

Najveći broj incidenata (odnos je praktično isti za obje godine) - 86% je sudar između cestovnih vozila i tramvaja, a od toga u svega 0.9% krivica je pripisana vozaču tramavaja. Nesreće su najšeće posljedica ubacivanja vozila ispred tramvaja i njihovo naglo kočenje ispred tramvaja. Vozaći očito ne znaju/mare da pri brzini od 20 km zaustavni put tramvaja gotovo je jednak polovini dužine tramvaja ako ne i duži (M je brdovit). Najveći broj nesreća je u užem središtu grada; gotovo 85%.

 

sudar.jpg

sudar1.jpg

 

Direktni sudar tramvaja ili udar odostraga je brojačno zanemariv svega 0.2% od ukupnog broja. Incidenti s pješacima su isto tako brojačno zanemarivi (ali ne manje bolni). Ostali incidenti uključuju duže blokiranje pruge prouzrokovani incidentima na pruzi, kvarovi tramvaja i nestanak struje na pojedinim dionicama.

Otežavajuća okolonost za vozače je što preko 80% posto kolosjeka djele s cestovnim saobraćajem. Prosječna godišnja plaća vozača je AUS$ 43.200 (http://www.xe.com/ucc/) i mislim da se tu ne računaju prekovremeni sati.

 

Medo

 

P.S. Ovdje je divan zimski sunčan dan s temperaturom od 17 stupnjeva.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P

 

Lijepa vijest iz Australije; tiho, bez velike pompe danas su počeli preliminarni radovi na Gold Coast tramvajskoj liniji. Predračun je 949 miliona australskih dolara a radovi bi trebali trajati 3.5 godine. Preliminarni radovi su na djelu koji će zahtjevati veće paralelne građevinske radove jer se istovremeno gradi novi odjel bolnice s 950 ležaja – ime stanice će biti - Gold Coast University Hospital Station.

 

Na slici je Premier Anna Bligh

prvastanica.jpg

 

Gold coast projekt:http://tools.goldcoast.com.au/photo-gallery/photo_gallery_popup_preview.php?category_id=6635&offset=0

 

Tramvaji su se konačno pojavili u predizbornoj kampanji. Partija zelenih koja će vjerojatno biti treća po broju osvojenih glasova i time imati bitan utjecaj u parlamentu; zahtjeva da se dio novaca koji se dobija od poreza na izvoz/iskop ruda usmjeri na sufinanciranje javnog prijevoza u većim gradovima. Tramvaji su za zelene pravo riješenje.

 

Medo

 

P.S. Kišovit dan, 15 stupnjeva. Loza propupala.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...