Jump to content

Ljepotica iz Velikog Grđevca


Sova77

Recommended Posts

Nedavno sam u novinama pročitao tekst o spomen parku Mate Lovraka u Velikom Grđevcu. U njemu je na kratkom odsjeku pruge postavljena kompozicija nalik onoj iz "Vlaka u snijegu" i pored nje je mlin poput onog iz "Družbe Pere kvržice". Kako mi je stariji klinac lud za vlakovima, pala je odluka da se to mora istražiti. U subotu se poklopio moj slobodni dan i povoljno vrijeme te se naša mala družina zaputila put Grđevca.

 

Pored ribnjaka nas je dočekala jedna prekrasna Mađarica, upregnuta u tri vagona, koj bi po meni, dosta neiskusnom, trebali biti Baatovi pa me malo zbunjuje oznaka Bs na njima.

 

Madjarica_01.jpg

 

Madjarica_02.jpg

 

Madjarica_03.jpg

 

Pretpostavio sam da će vlak klincima dati pola sata zabave. Ispalo je da slabo poznajem svoju djecu: dva sata su trčkarali oko vlaka, penjali se u vagone, silazili s vlaka, glumili smo da putujemo, igrali smo se putnika i konduktera. Ono što je mene oduševilo je ovo:

 

Baat_01.jpg

 

Dragi moji mlađi railfanovi, ovako je izgledala unutrašnjost zagorskog cuga kakvu sam je upoznao kao klinac u ranim osamdesetim i takvi su se vagončeki po mojoj evidenciji vozili po našoj štreki negdje do kraja devedesetih. Na ovakvim sam klupama proveo lijepi dio svojih tinejdžerskih godina, napisao mnoge zadaće na putu u školu, mnoga se je partija bele otkartala na torbi koju bi po četvorica držala na svojim koljenima a o pucama iz varaždinske medicinske škole da vam ne pričam... ah, gimnazijski dani.

 

Meni izgleda da je HŽM nenamjerno napravio genijalnu stvar postavivši ovu kompoziciju daleko od uobičajenih staza oportunističkih huligana te je ona u daleko boljem stanju od vandaliziranog Samoborčeka. Još bi bilo bolje da se nalazi u nekom pristupačnijem mjestu, iza ograde uređenog željezničkog muzeja ali bojim se da ćemo realizaciju tog plana prepustiti boljoj budućnosti.

Link to comment
Share on other sites

Da, lijepo je vidjeti Baatića u sačuvanom stanju, sjetiti se Mate Lovraka, pruge koja je nekad povezivala ljude, obnoviti stara sjećanja ... hvala ti za ovaj kratki slikopis. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvala ti na interesantnim fotkama !

 

Drago mi je da je i ovo sačuvano ali ipak mislim da ovi ili njima slični vagoni, koji su vozili u vrijeme kada se doagađa čuveni "Vlak u snijegu", nisu imali sjedala tapacirana skajom.

U ono vrijeme bila su isključivo drvena sjedala, a vagoni prvog razreda imali su sjedala tapacirana zelenim plišem.

 

No svejedno rado bih se provozao ovim vagonima....

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

takvi su se vagončeki po mojoj evidenciji vozili po našoj štreki negdje do kraja devedesetih

 

Točnije, masovno su vozili do 2002., a zadnji put su viđeni u srpnju 2003. :oops:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Uuu... ludnica.. koliko got sam bacao čeznutljive poglede na Bl-e iz njega na Glavnom dok sam čekao da vlak krene prema Zagorju, toliko bi se sad opet volio provoziti ponekad. :cry:

 

Jedna stvar mi nikako nije bila jasna, možda je već bila ali ajde.... zašto su npr. u ovom vagonu na klupama sa "tri" mjesta dva mjesta na krajevima imala brojeve 2XX a srednje 3XX?

#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Link to comment
Share on other sites

I za nas veliku djecu je ovo dobar poziv za provod :lol: koliko vidim ni u ovu lokomotivu ne može se ući?

 

Nego, je li ovo jedina 51-inica s plugom?

 

Nedavno sam to i ja pitao kolege iz Slovenije nakon što sam kod njih vidio jednu takvu. Odgovor je NE! Postoji u depou ovdje u Osijeku 51 s plugom (makar mi se čini da je nešto drugačiji od ovog :wink: )

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Hvala na recenzijama, pojašnjenjima i ispravkama :mrgreen:

 

Mi smo išli do Velikog Grđevca na prepad. Nismo zatekli nikoga blizu parka, mlin i lokomotiva su bili zaključani. Pretppostavljam da ako bi netko uhvatio kustosa/čuvara, mogao bi i ući u lokomotivu.

 

Glede sjedala u baatovima kojima sam se truckao '90-'94, velika većina je bila opremljena sjedalima od smeđeg skaja, kakva se vide na slici. Nekolicina je još imala drvene klupe. Te smo od milja zvali "Texas". Povremeno se pojavljivao i jedan drvenjak koji nije imao pregrade unutar vagona niti naslone za glavu. Ali nas je i HŽ katkad znao razveseliti "kupejcem" - baatom sa kupeima u kojem su sjedla bila presvučena crvenim plišem.

Link to comment
Share on other sites

Ali nas je i HŽ katkad znao razveseliti "kupejcem" - baatom sa kupeima u kojem su sjedla bila presvučena crvenim plišem.

To je zasigurno bio ''deklasirani'' 1. razred.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

baatom sa kupeima u kojem su sjedla bila presvučena crvenim plišem.

 

Ee to bih tek htio vidjeti. Jel ima još koji živ negdje?

 

Vozio sam se jednim takvim 80-ih iz Ostarija do Zagreba.

Link to comment
Share on other sites

baatom sa kupeima u kojem su sjedla bila presvučena crvenim plišem.

 

Ee to bih tek htio vidjeti. Jel ima još koji živ negdje?

 

Vozio sam se jednim takvim 80-ih iz Ostarija do Zagreba.

 

Ti vagoni su znali često biti na jutarnjem putničkom iz Ogulina ( kojim smo mi školarci svaki dan putovali ). Obično bi netko od ekipe iz D.Rese čuvao mjesto...Uglavnom bila je to šk.god. 90/91.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...