Portos Posted December 24, 2009 Share Posted December 24, 2009 Nisam niti slutio da ću na ovako lijep način privesti kraju ovu, 2009 godinu. Određen sam da budem u prvoj grupi Končarevaca koji će ispitivati novi EMV u depou Rajlovac pokraj Sarajeva. Prema Sarajevu smo krenuli u petak, 18.12. u poslijepodnevnim satima. Nakon 6,5 satnog putovanja u kombiju kojeg sam vozio cijelim putem stigli smo u hotel blizu Ilidže. EMV je u Rajlovac stigao 1 sat prije kombi ekipe. Nakon smještaja u hotelu i većere na koju sam čekao dosta dugo ustao sam od stola i pozdravio kolege. Čekalo me S A R A J E V O. Recepcionerka mi je dala kratku uputu gdje se kupuju karte, kojim tramvajem do Bašćaršije, kada polazi zadnji tramvaj... Noge su nosile prema stanici kada ugledam nju: najnoviju Satru 3 g.b.603 Vozač me sačekao da kroz duboki snijeg pretrčim do stanice. Krenuli smo prema Bašćaršiji. Za info kako izgleda najnovija Satra 3 g.b. 603 posuđujem sliku kolege forumaša. U mraku ju nisam mogao slikati izvana. Ali sam slikao središnji niskopodni dio. Budući se kroz zamagljene i folijom zalijepljene prozore nije vidjelo gotovo ništa, vozio sam se na slijepo. Tu i tamo gledao sam naprijed kroz staklo vrata vozačke kabine. Promašio sam Bašćaršiju, i sišao na stanici iza. Bilo je već 23.10h i nisam znao da li ima još tramvaja prema Ilidži. U 23.30 je stigao stari K2 s čijim sam se vozačem odmah upoznao i vozio se do hotela. Čak mi je stao pred hotelom, samo sam iskočio u duboki snijeg. Bio je to moj prvi susret sa Sarajevom i Sarajevskim tramvajima. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 24, 2009 Author Share Posted December 24, 2009 Subotnje jutro. Nakon doručka upalio sam kombi i čekao kolege da se skope kako bismo krenuli prema Rajlovcu. Dok sam čekao slikao sam tramvaje u prolazu. Ispred hotela prolaze linije 3, 4 i 6 no kako je subota, voze samo 3 i 4 a 4 vozi jako rijetko, dakle na slikama su uglavnom K2 i Satra 2 tramvaji jer vikendom ne voze drugi tipovi tramvaja. Satra 2 K2 Satra 2 K2 Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 24, 2009 Author Share Posted December 24, 2009 Nakon radnog dana provedenog u depou, popodne sam krenuo opet na Bašćaršiju sresti se sa Lovcem_na_pruge te forumašima Igorailom i Duletom. Snijeg je padao izuzetno gusto. Ali Tatrama on nije smetao. Nailazi ralica gurana K2 tramvajem i prolazi A stiže i moja "trojka" Budući nisam znao da se ne može presjedati sa istom kartom sišao sam na Skenderiji dok je vozač pokušavao okrenuti skretnicu koja se nije dala okrenuti automatski. A pokraj Skenderije voze i trolejbusi Nakon što sam proveo nekoliko ugodnih sati sa L_n_p, Igorom i Duletom te kupio plan grada Sarajeva bio sam spreman za daljnje poduhvate. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 24, 2009 Author Share Posted December 24, 2009 Kratki FAQ Shema linija: Na linijama 1 i 4 radnim danom voze GT6 kojih u Sarajevu ima 12 komada (701-712), a vikendom K2 ili Satra 2 GT6 (slika posuđena) Na linijama 2, 3 i 6 voze K2, Satra 2, Satra 3 i Nizozemci. K2 ima 36-37 komada, Satri 2 11 komada, Satri 3 3 komada, Nizozemaca 16 komada. Na liniji 5 voze KT8 dvozglobni tramvaji kojih ima 5 komada od toga 4 u voznom stanju. (300-304) Okretišta & važnija raskršća Bašćaršija Zapravo stajalište kroz kojega prolaze 4 linije. Pruga je jednokolosiječna i vozi se kružno najprije pokraj Miljacke zatim se skreće lijevo i vraća prema želj. stanici, Čengić vili, Neđarićima i Ilidži Skenderija Ovdje okreće linija 6. Vidljivo je na desnoj strani slike. U sredini slike vidi se mjesto gdje kolosijeci prelaze sa kolnika u zeleni pojas između kolničkih traka. Više lijevo je raskršće gdje 1 i 4 skreću prema želj. stanici. Želj. stanica je u gornjem lijevom ćošku slike. Čengić vila Okretnica linije 2. Pokraj nje je dispečerski centar GRAS. Ima i okretnica u suprotnom smjeru koja se koristi u slučaju zastoja. Neđarići Okretnica linije 5. Lijevo od okretnice su ostavljeni kolosijeci za buduću prugu prema Dobrinji. Ilidža Okretnica linija 3, 4 i 6. I pokraj nje veliki autobusni terminal. Trojke polaze svake 4 minute i na liniji ih ima više od 20. Niti jedna okretnica u Sarajevu nema preticajne kolosijeke. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 24, 2009 Author Share Posted December 24, 2009 Garaža GRAS zajedno sa spremištem tramvaja nalazi se između Čengić vile i Neđarića. Nisam stigao obići ju, sa ceste se vidi da je prepuna tramvaja. Inače pruga prema Ilidži je dosta loša, a tramvaji jure 50-55 km/h što ne bi bilo moguće sa našim T4 na 1000mm kolosijeku. Vozači najviše vole stare K2, najjednostavniji su za održavanje. Imaju problema sa vratima, ali voze, zapravo jure i vrloje zanimljiva vožnja s njima naročito po snijegu jer je buka tračnica izuzetno prigušena snijegom. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 24, 2009 Author Share Posted December 24, 2009 Nedjelja: Posrećilo mi se da još za danjeg svjetla odem do Ilidže. Skulptura na podvozju rashodovanog T3 Jedino mjesto gdje sam naišao na vozni red. GRAS, sram te bilo Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 24, 2009 Author Share Posted December 24, 2009 Ikarbusi & ostali autobusi na Ilidži Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 24, 2009 Author Share Posted December 24, 2009 Ponedjeljak ujutro Zubato sunce Ali tramvaji voze. Za razliku od Zg Katica koje su tog jutra krepavale jedna za drugom. Kako se može na -19°C penjati po zgradi Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 24, 2009 Author Share Posted December 24, 2009 Navečer se temperatura ipak podigla na oko 0°C, išao sam u centar grada uživati u raznim delikatesama.... Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 24, 2009 Author Share Posted December 24, 2009 Utorak Temperatura je pogubna za snijeg. Bar 15°C viša nego dan prije. Konačno i Nizozemac U društvu Tatri Još jedan Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 24, 2009 Author Share Posted December 24, 2009 Navečer idem na želj. stanicu. Tamo ću se naći sa Igorom i Duletom Pruga kojom tramvaji voze prema kolodvoru i natrag Kolosijeci prema okretištu Početno-krajnje stajalište Jedinica. Ipak K2. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 24, 2009 Author Share Posted December 24, 2009 Na kolodvoru Bingo. Gredeljevci probaju remotoriziranu lokomotivu serije 212 Dolaze moji domaćini. Na Bašćaršiji dočekujemo i Ismeta. Kasno navečer šećemo gradom, odlazim na predzadnji tramvaj prema hotelu. Ništa od moje vožnje sa GT6, KT8 i Nizozemcem. Ništa od posjeta remizi. Drugi put... Na mostu preko Miljacke. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 24, 2009 Author Share Posted December 24, 2009 Srijeda (jučer) ujutro. Tramvaji voze,a ja čekam da se skupe kolege za polazak u Zagreb. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 24, 2009 Author Share Posted December 24, 2009 FAP Kljunaš Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 24, 2009 Author Share Posted December 24, 2009 Najnovija Satra 2 I prekasno uočeni GT6 g.b. 701 na liniji 4 Toliko od mene za ovaj put... Hvala domaćinima Igoru, Duletu i Irfanu. Vidimo se! Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted December 24, 2009 Share Posted December 24, 2009 Portos, ovo je zbilja bio dar ispod bora. Snježna idila u Sarajevu, ma divota, šteta što ti je kratko trajalo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Portos hvala ti na ovim slikama. Podsjetio si me kada sam prije 40-ak godina po isto ovako snjegovitoj zimi došao vlakom u Sarajevo na odsluženje vojnog roka u bivšoj JNA. Sarajevske zime su predivne, šteta što je ovaj snijeg kratko trajao. Inače moja kasarna je bila u Lukavici a to je prilično daleko od centra grada. Prvih mjesec dana u vojsci smo umjesto pušaka dobili u ruke lopate i od jutra do mraka stalno čistili snijeg...... Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fox Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Hvala puno na ovim prekrasnim slikama zimskog ugođaja. Jel se to meni čini ili u Sarajevu postoji samo jedna pruga koja ide manje više u krug i da su sve linije varijacije samo te jedne pruge na onoj karti nije mi baš to jasno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruxrux Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Hvala na lijepim slikama Portos. Moram samo primijetiti da se nekad u Sarajevu zima nije tako lako predavala. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Jel se to meni čini ili u Sarajevu postoji samo jedna pruga koja ide manje više u krug i da su sve linije varijacije samo te jedne pruge na onoj karti nije mi baš to jasno. Manje-više ima jedna pruga koja ide manje-više ravno (zapad - istok i obratno), s malim digresijama oko Baščaršije i kolodvora. Portos, hvala ti što si me podsjetio na moje mlade dane i bavljenja u Sarajevu 1965., 1968. i 1971. U ono vrijeme tramvaji su bili isključivo Vašingtonci, a još je postojao i uskotračni kolodvor Sarajevo. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
drstoka Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Nažalost, samo jedna i još k tome razmuljana slika genijalnih SA nežljebastih tramvajskih pruga... Quote #1 truth hurts #2 It's hard not to hate.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 25, 2009 Author Share Posted December 25, 2009 Hvala puno na ovim prekrasnim slikama zimskog ugođaja. Jel se to meni čini ili u Sarajevu postoji samo jedna pruga koja ide manje više u krug i da su sve linije varijacije samo te jedne pruge na onoj karti nije mi baš to jasno. Dobro ti se čini. Glavna linija, sa daleko najviše vozila je linija 3 i ona vozi cijelog dana. 2, 5 i 6 voze povremeno i radnim danom a linije 1 i 4 voze svaki dan ali jako rijetko. Glavna pruga građena je početkom 60-ih i u vrlo lošem je stanju, a okretišta nemaju preticajne kolosijeke. Brzine vožnje tramvaja su za Zg i Osiječke prilike vrlo velike, ipak su tramvaji na 1435mm puno stabilniji nego oni na 1000mm. Sve u svemu vrijedi otići i vidjeti taj sustav. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
x-type Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 trolejbus u Sarajevu?! to mi je stvarno otkriće! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aman2 Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 a gdje je EMV? Quote Sanjin M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 26, 2009 Author Share Posted December 26, 2009 a gdje je EMV? u depou Rajlovac Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.