Jump to content

Osijek-Belišće-Osijek


dnovakovic

Recommended Posts

Poslije putopisa koje smo ovih dana pratili na našem forumu, naravno riječ je o pravim avanturističkim poduhvatima u daleke egzotične krajeve kao što su Sibir, pustinja Gobi, Mongolija, Kina, Hong-Kong i najavljeni putopis u Tibet, pojavim se ja sa putopisom u vjerovali ili ne „egzotično i daleko“ Belišće.

 

Moje putovanje plavom Macosom od Osijeka do Belišća i nazad, daleko je od toga da bude uzbudljivo ili egzotično, ali možda nekome bude i zanimljivo. Odlučio sam se na ovo putovanje iz prostog razloga što bi se lako moglo dogoditi da od slijedećeg reda vožnje na pruzi Bizovac-Belišće više ne bude putničkog prometa. Naravno ovo je moje osobno mišljenje do koga sam došao iz prostog razloga što putnika od Bizovca do Belišća jednostavno nema.

Od Osijeka do Bizovca bilo je desetak putnika a od Bizovca do Belišća samo jedan jedini putnik i to vjerovatno nije teško pogoditi, moja malenkost.

U povratku smo u Bizovcu čekali Macosu iz Našica s kojom smo se spojili i nastavli zajedno za Osijek ali sada krcati uglavnom učenicima.

 

Vozni red vlaka 6050 Osijek-Bizovac-Belišće, ukupno 33 km :

 

Osijek 10,32

Vodovod 10:35

Petrove Gore 10:37

Frigis 10:39

Višnjevac 10:41

Višnjevac IPK 10:44

Josipovac 10:46

Samatovci 10:52

Bizovac 10:57

Ladimirevci 11:19

Valpovo 11:30

Belišće 11:36

 

U povratku vlak nosi broj 6501 samo do Bizovca, gdje se spaja sa vlakom br. 983 Zagreb-Bjelovar-Virovitica-Našice-Osijek i dalje nosi njegov broj do Osijeka, točnije do Osijeka Donji Grad....

 

Pa da krenemo, ovo je moja Macosa 7 121-125/126, s kojom sam se ugodno vozio do Belišća i nazad.....

 

80817688.jpg

 

Unutrašnjost Macose...

 

81308275.jpg

 

Prometnik daje znak o krećemo u "nepoznato" ....

 

29249575.jpg

 

Napuštamo kolodvor Osijek....

 

11517849.jpg

 

Prvo stajalište Osijek-Vodovod.....

 

42092837.jpg

 

Stajalište Osijek-Petrove Gore....

 

30142157.jpg

 

Stajalište Osijek-Frigis....

 

56594693.jpg

 

Frigis po kome se zove ovo stajalište, više ne postoji, ali umjesto njega tu su trgovački centri Emmezeta i Pevec.

Zamislite da mu sada promjene ime u Osijek-Pevec.....

 

75481507.jpg

 

Stajalište Višnjevac....

 

59456752.jpg

 

Stajalište Višnjevac IPK...

 

28644355.jpg

 

Kolodvor Josipovac....

 

49031087.jpg

 

Stajalište Samatovci...

 

97191343.jpg

 

Nastavak slijedi !!!

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Ulazimo u kolodvor Bizovac...

 

48977580.jpg

 

Kolodvorska zgrada Bizovac...

 

39182703.jpg

 

Čekamo križanje, dolazi brzi br.783 iz Zagreba....

 

90013018.jpg

 

Mjenjamo smjer i izlazimo iz Bizovca...

 

87435594.jpg

 

73294667.jpg

 

Prelazimo preko ceste za Osijek...

 

93267736.jpg

 

Selo Ladimirevci, poznato i po tome što je tu rođen velikan hrvatskog glumišta Fabijan Šovagović...

 

89099129.jpg

 

Stajalište Ladimirevci.....

 

16031401.jpg

 

ŽCP preko ceste Valpovo-Osijek....

 

19220993.jpg

 

10475445.jpg

 

Približavamo se Valpovu....

 

66731649.jpg

 

Tekla rijeka Karašica do Valpova od Našica...

 

14417572.jpg

 

Stajalište Valpovo, tipična stanična arhitektura Gutmanove željeznice..

 

29979741.jpg

 

Industrijski kolosjek PPK Valpovi i bik...

 

57741001.jpg

 

Ulazimo u Belišće...

 

89593093.jpg

 

Kolodvorska zgrada Belišće...

 

52252090.jpg

 

Macosa okupana jesenskim suncem spremna za povratak....

 

47116869.jpg

 

Nastavak slijedi !!!!

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Vraćamo se u Osijek !

 

Ponovo u Valpovu, pogled na puste industrijske kolosjeke PPK Valpovo...

 

16159145.jpg

 

Još jedan pogled na pusto stajalište Valpovo ali ovoga puta iz kabine strojovođe...

 

56776886.jpg

 

Izlazimo iz Valpova...

 

58555571.jpg

 

Most preko Karašice...

 

32140978.jpg

 

27861443.jpg

 

Još jedan pogled na prugu iz kabine strojovođe...

 

17652378.jpg

 

Ulazimo u Bizovac, signali....

 

65823447.jpg

 

Bizovac..

84922966.jpg

 

26388810.jpg

 

Spajanje sa Macosom koja je došla iz pravca Našica...

 

78568450.jpg

 

Iz Osijeka dolazi brzi br. 702 za Zagreb...

 

84069411.jpg

 

Stižemo u Osijek da dočekamo IC Drava iz Sarajeva za Budimpeštu..

 

95281567.jpg

 

Iznenadio me veliki broj putnika koji su čekali ovaj vlak...

 

40437666.jpg

 

Dik sam prelazio most još sam uspio kroz staklo snimiti u ulazak ovoga teretnjaka...

 

49065626.jpg

 

I na kraju još jedan pogled sa mosta na kolodvor i upravo pristigli teretnjak...

 

57053558.jpg

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Lijepo putovanje i lijepe fotke ! Hvala ti ! 8)

 

Podsjetio si me na moje, nažalost zasad jedino, putovanje Osijek-Belišće-Osijek iz kolovoza 2003., kad sam se isto iz gušta išao voziti tom prugom. Tada sam isto kao i ti bio jedini putnik između Bizovca i Belišća, a upala mi je u oči puževa brzina kretanja vlaka na toj pruzi. Je li i sada još voze tako sporo ?

Link to comment
Share on other sites

Dnovakovicu prekrasno :D

mnogi bi otišli se provozati tamo, ali neće...lijenost je valjda problem :D

 

Ali situacija je takva da će možda ipak biti nešto vlakova, jer baš je prije nekoliko tjedana pri početku školske godine, belišćanski vlak bio napola pun... 8)

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

..... isto kao i ti bio jedini putnik između Bizovca i Belišća, a upala mi je u oči puževa brzina kretanja vlaka na toj pruzi. Je li i sada još voze tako sporo ?

 

I sada je isto puževa brzina. Jedno vrijeme u povratku sam pravio društvo strojovođi i imao prilike baciti pogled na brzinomjer. Vozi se uglavnom 30 km/h a na nekim dionicama i 20 km/h.

Inače strojovođa mi tvrdi da bi bilo više putnika, posebno učenika i studenata kada bi se vozni red prilagodio njima. Naime ove godine, baš nekako na početku školske godine, autobusni prijevoznici su podigli cijene mjesečnih karata za učenike i siguran sam da bi 90% tih koji koriste usluge autobusnih prijevoznika prešlo na vlakove kada bi HŽ imao više sluha (mislim prilagodio vozni red) za njihove potrebe.

Za početak potrebno je uvesti jedan jutarnji vlak iz Belišća za Osijek...

 

Vlakovi prema B.Manastiru se pretrpani baš zbog pritiska učenika i studenata a to se može vidjeti na mojoj zadnjoj slici kada je u osječkom kolodvoru nastao "stampedo" za ulazak u IC Drava...

 

Možda još da napomenem da u PPK Valpovo pored koga sam prošao, a koji je sav premrežen industrijskim kolosjecima, nisam vidio ni jedan jedini željeznički vagon. Dokaz poslovnostu HŽ....

 

Izgleda da je jedini korisnik usluga željeznica za sada kombinat Belišće

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Vrlo zanimljiv putopis s pruge kojom, nažalost, nikada nisam putovao.

Koliko me pamćenje služi, ta pruga je svojedobno izgrađena kao industrijska i tek kasnije je na njoj uveden i putnički promet. Možda je i zbog toga u tako lošem stanju?

Bila bi krajnja glupost ukinuti prijevoz putnika, kako to najavljuje ona konjina od stanovitog političara.

Usput, čini mi se da je i zgrada stajališta Ladimirevci (sudim po izgledu) relikt Gutmanove pruge.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Vrlo zanimljiv putopis s pruge kojom, nažalost, nikada nisam putovao.

Koliko me pamćenje služi, ta pruga je svojedobno izgrađena kao industrijska i tek kasnije je na njoj uveden i putnički promet. Možda je i zbog toga u tako lošem stanju?

Bila bi krajnja glupost ukinuti prijevoz putnika, kako to najavljuje ona konjina od stanovitog političara.

Usput, čini mi se da je i zgrada stajališta Ladimirevci (sudim po izgledu) relikt Gutmanove pruge.

 

Hvala ti Stanley na lijepim riječima !

 

Potpuno si u pravu, ta pruga je izgrađena isključivo kao industrijski kolosjek za potrebe kombinata Belišće i PPK Valpovo, a putnički promet je uveden tek negdje poslije 2000. godine. Moja je pretpostavka da je dionica od Belišća preko Valpova do Ladimirevaca koristila trasu Gutmanove pruge. Dalje od Ladimirevaca pa do Bizovca izgrađena je potpuno nova pruga sa nadvožnjakom na ulazu u Bizovac.

Jedino nisam siguran za most preko Karašice, mislim da on nije iz vremena Gutmana.

Pokušao sam utvrditi gdje se odvajala stara trasa ali to je bilo nemoguće zbog gustog raslinja koje polaka zahvata već i ovu novu prugu

 

Inače Gutmanova pruga je od Ladimirevaca nastavljala preko Satnice, Petrijevaca i Višnjevca do Osijeka, što smo i utvrdili u našoj "legendarnoj ekspediciji"

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Izvrstan putopis sa ove pruge koju railfanovi ocito rijetko obilaze...

pozdrav

toma

 

A što kažeš na ovo, krema foruma sa gazdom Antonom na čelu snimljena u travnju 2008 na kolodvoru Belišće !

 

68245329.jpg

 

71147567.jpg

 

Da se podsjetimo s lijeva pa na desno :

 

Anton, Stanley, dnovakovic, Portos, Seabral, STIB, Jura

i 1142007 (u prvom planu)

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

A što kažeš na ovo, krema foruma sa gazdom Antonom na čelu snimljena u travnju 2008 na kolodvoru Belišće !

Da, to su bila vremena .... :wink:

 

Pokušat ću ove jeseni još jednom nešto skombinirati na toj pruzi, pogotovo ukoliko uspijem otići na planirani GO.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sorry što se tek sad očitujem. Prekrasne fotke. Cab-ride fotke su najčešće malo mutne (osim ako ne nosiš sobom kantu vode i ono gumeno čudo za pranje stakla), ali imaju svoju posebnu draž. Nisi snimio nikakav filmić iz te pozicije?

Moj favorit je onaj zmijugavi teretnjak u Osijeku. Izgleda da je nova pasarela dobro došla osječkim željeznicoljupcima :mrgreen:

 

Nažalost je kontinentalno područje malo predaleko za moje ekspedicije pa sam tu malo zakinut, al' ima vas tamo...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Hvala Pfaff na očitovanju.

Za lijepe riječe nikad nije kasno. Ono kako ti kažeš na 'rvackom "cab-ride fotke" su takve kao što kažeš, sve zavisi o čistoći stakla ali i o tome da prvo udobrovoljiš strojovođu da te pripusti u posvećeni prostor.

Od totalnog amatera poput mene ne možeš očekivati još i filmske uratke, pa ja sam jedva svladao i slanje slika na forum.

Ti koji nam u zadnje vrijeme štancaš filmove kao u Hollywoodu i na dobrom si putu da te kandidujemo za Oscara, moraš imati strpljenja za mene usporenog penzića....

Što se tiče nove pasarele ona ti baš i nije dobra za fotkanje zato što je zastakljena sa svih strana za razliku od stare koja je bila otvorena i dušu dala za fotkanje.

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

... ali i o tome da prvo udobrovoljiš strojovođu da te pripusti u posvećeni prostor.

Srećom mi seniori imamo onaj nekakav posebni, gotovo bih rekao intrinzični šarm koji nam omogućava da nadvladamo takve prepreke Mudri.gif

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

... ali i o tome da prvo udobrovoljiš strojovođu da te pripusti u posvećeni prostor.

Srećom mi seniori imamo onaj nekakav posebni, gotovo bih rekao intrinzični šarm koji nam omogućava da nadvladamo takve prepreke Mudri.gif

 

Je'.

Tako se ja vozam na svom 28 godina starom Bendzohanu i policija me nikad ne zaustavlja.

Valjda kontaju: Dje ces ga zaustavljat? Ako stane krepace jal on jal motor.

Sub sole aut pluvia ducemus ea.

Link to comment
Share on other sites

Pokušat ću ove jeseni još jednom nešto skombinirati na toj pruzi, pogotovo ukoliko uspijem otići na planirani GO.

 

Sad ću sam sebe citirati i malo se ubaciti u putopis dnovakovića. Danas sam skombinirao i ostvario veliku raznoliku rundu po Slavoniji, a među ostalim sam otišao i do Belišća.

 

PA150146res.jpg

 

Kad me kondukter vidio koliko zdušno fotkam sa svih strana, počeo mi je sam od sebe pričati kako mi je to zadnja prilika voziti se tom prugom jer se od novog reda vožnje ukida putnički promet na njoj. Majstor je potvrdio njegove riječi, a ja vam prenosim ono što sam (ponovno) čuo.

 

Dakle, tko ima vremena i volje, neka se provoza dok još može.

Link to comment
Share on other sites

Baš mi je drago da si bio u Belišću a kada su ti kondukter i majstor potvrdili da se ukida putnički promet onda će se zasigurno noja crna prognoza i ostvariti.

Pusti kolodvor u Belišću vjerovatno svjedoči da si i ti bio jedini putnik u vlaku kao i ja.....

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Pa nekoliko puta sam već vidio školski iz i za Belišće da ima jedno 20ak djece u njemu. Da li je moguće da su to sve klinci iz Josipovca i Bizovca a da nitko ne ide dalje do Valpova i Belišća???

Točno ... vlak je bio prilično popunjen negdje do Josipovca, a od Bizovca prema Belišću i natrag sam bio jedini putnik u praznoj Macosi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 4 weeks later...

Povijesni podaci...

Pruga Belisce - Valpovo - Bizovac je pustena u promet 25. 12. 1970; duga je 12 km. Na otvorenju putnike je vozio sinobus.

 

pozdrav

toma

Pozdrav svima od bivšeg Belišćanina.

Evo da malo osvježim staru temu. Nažalost danas više ne prometuje Macosi na ruti Belišće-Bizovac-Osijek.

Moje je mišljenje da je uvedena ruta bila puni pogodak za industrijsko mjesto kao što je Belišće, međutim sama lokacija željezničke stanice je bila potpuni promašaj. Od samog centra do stanice ima oko 2 km. Po mome mišljenju trebali su taj Macosi pustiti kroz krug tvornice kombinata Belišće koja se tako i tako raspadala i i bivala svakim danom sve više pljačkana. Rješenja naravno uvijek ima pa bi po mome mišljenju vlak bez problema mogao doći do samog centra preko postojeće pruge samo da su je produžili za nekih cca 400m do današnjeg Konzuma gdje nam je nekada davno stajao i spomen vlak zvani 'Ćiro', a gdje nedaleko od te lokacije nekada davno i bila sama željeznička stanica.

 

Željeznička stanica u Belišću.

fw6q.jpg

 

 

Naravno da to nekome nije bilo u interesu, bilo je samo glavno da prođu izbori i da se glavanderi mogu hvaliti kako su nam doveli željeznicu u Belišće. 1996 godine i sam sam bio putnik u tom vlaku koji je vozio rutu Belišće-Bizovac-Osijek punih 2 mjeseca jer sam išao na faks u Osijek. Da, punih dva mjeseca redovite vožnje na liniji Belišće-Osijek, međutim čekanje od 2 do 3 sata na kolodvoru Osijek u 10 i 11 mjesecu me ubilo, a samo je bilo potrebno uvesti još dodatne dvije linije. Nakon smrzavanja po kolodvoru u Osijeku odustao sam od vlaka i uzeo autobusnu kartu jer je autobusnih linija bilo puno puno više. Od svoje kuće do željezničke stanice sam imao cca 3 km. Vozni red nažalost nije bio prilagođen učenicima, barem ne onima na području Valpovštine i Belišća.

 

Ovo je naš čuveni 'Ćiro' koji je također bačen iza ograde da ga nitko ne vidi.

Nekada je stajao na lokaciji da ga svi vide - prekoputa autobusne stanice tj. ispred današnjeg Konzuma tj. bivšeg Diskonta kombinata Belišće iliti bivše Kuglane Belišće.

 

a0w6.jpg

 

 

Danas stoji i propada u krugu kombinata Belišće, razgledavanje nije dozvoljeno. Ako znaš nekoga od portira onda imaš slobodan upad da ga malo poslikaš.

Danas on izgleda ovako.

 

ywbo.jpg

 

 

8912.jpg

 

Toliko od mene. Pozdrav!

 

Link to comment
Share on other sites

Hvala Sulle na zanimljivom prilogu i oživljavanju ovoga moga prastarog putopisa !

 

Da pokušam odgovoriti hyperionu na pitanje o nadstrešnicama. Stare su one možda dvadesetaka i više godina a bile su zamišljene kao buduće stanice nekakve gradske željeznice. Naime kako se Osijek proteže u dužinu a cijelom dužinom ga prati željeznička pruga Erdut-Koprivnica. Od stajališta Nemetin do stajališta Višnjevac IPK izgrađeni su povišeni peroni sa tipskim nadstrešnicama kao na mojoj slici.

Ova stajališta idu slijedćim redom od zapada prema istoku :

 

VIŠNJEVAC IPK

VIŠNJEVAC

OSIJEK FRIGIS

PETROVE GORE

VODOVOD

Osijek (glavni kolodvor)

OSIJEK OLT

OSIJEK DONJI GRAD

STANDARD

OSIJEK LUKA

NEMETIN

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

To su tipske nadstrešnice, kakvih je bilo diljem Hrvatske, moguće i Jugoslavije.

U Kloštru Podravskom i šire po Podravini su takve nadstrešnice bile na autobusnim stajalištima sve do 90-ih godina, kad su preuređivana stajališta i zamijenjene su modernijim rješenjima.

Koliko god ove gljive bile simpatične, praktičnost im je upitna, jedva da štite od sunca, dok od vjetra i kiše gotovo i ne štite.

Ako Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? :hm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...