seabral Posted August 15, 2009 Posted August 15, 2009 Od Kamanja do Ozlja ima prugom 8 km. Ta dionica se vlakom prođe za 12 minuta. Ako se krene pješice, onda se to može proći za 2 sata. Ali ako se krene pješice i usput sačekuje vlakove, to može biti još puno dulje i puno ljepše. Upravo na takav način sam u srijedu prošao ovaj dio pruge uz Kupu, meni osobno jedan od najljepših dijelova pruge u Hrvatskoj. Ovako to izgleda na karti U Kamanje sam došao iz Karlovca vlakom 4404. Vlak je nastavio prema Bubnjarcima ... ... a ja sam zapamtio početnu poziciju ... ... i krenuo prema izlaznimm skretnicama u pravcu Karlovca. Pruga lagano ulazi u desni zavoj i počinje slijediti tok Kupe Ulazni signal Kamanja iz pravca Karlovca ŽCPR Predsignal. Ovdje se vidi i cesta koja dugačkim dijelom prolazi između pruge i Kupe Sačekuša broj 1 - vlak 4405 iz Bubnjaraca, tj. povratak onog kojim sam stigao u Kamanje. Taj će me se danas još nagledati na ovoj pruzi 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 15, 2009 Author Posted August 15, 2009 Do sljedećeg vlaka imam sat i pol. Zgodna prilika za prošetati okolinom i odabrati sljedeću sačekušu. Nisam računao s tim da je prostora za stajanje uz prugu jako malo, tj s jedne strane su kupine i slično bodljikavo bilje, a s druge strane je strmi nasip prema cesti. Stoga je za sačekuše moguće koristiti samo povremena rijetka proširenja na nasipima. Propali nepoznati željeznički objekt Stiže međunarodni vlak broj 7762 za Metliku 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 15, 2009 Author Posted August 15, 2009 Još jedan pogled na Kupu Ovdje se vidi jedno od proširenja nasipa o kojem sam pisao gore. Dolazak vlaka 7763 iz Metlike za Dugu Resu. Nekoliko pogleda prema Kamanju Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 15, 2009 Author Posted August 15, 2009 Pored ovog propusta sam odabrao mjesto za sljedeću sačekušu Međunarodni vlak 7764 za Metliku Pored te sačekuše se nalazi razrušeni bunker. Kroz trnje i kupine sam otišao do njega, ali nisam imao šta puno vidjeti Sljedeći bunker je nekoliko stotina metara dalje i na puno je ljepšem i pristupačnijem mjestu Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 15, 2009 Author Posted August 15, 2009 A pored njega je i zgodno kupalište na Kupi U nastavku je pruga u interesantnom stanju ... truli pragovi i vijci koji nedostaju. Valjda to tako mora biti ... 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 15, 2009 Author Posted August 15, 2009 Pogled u pravcu Ozlja ŽCPR na državnoj cesti. Od ovog mjesta se razdvajaju cesta i pruga Pogled na drugu stranu Mjesto pored ŽCPR-a mi je najljepše na tom dijelu Kupe. Pogledajte zašto ... Nastavak putopisa uskoro .... 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Nastavak prema Ozlju ... Još jedan kilometar do stajališta Zaluka Ali kakav kilometar S ovim nisam računao dok sam planirao hodanje ovim dijelom pruge ... Pokušao sam ga zaobići, ali bilo je prestrmo i previše blatnjavo. Nije mi se dalo hodati natrag do ceste, a do sljedećeg vlaka je bilo još oko pola sata. Zaključak je bio logičan .... idem dalje najkraćim putem 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Niša u tunelu Tračak svjetla iza zavoja Još jedna niša Blješti tamo naprijed ... Tunel s druge strane i godina gradnje 1913. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Neposredno iza tunela je stajalište Zaluka Tu su se nekad izdavale karte Ovaj pas mi nije dao da previše njuškam po stajalištu, pa sam krenuo dalje Ostaci propale industrije ... nimalo romantično 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Još je manje romantičan bio susret sa cca 1,5 m dugačkim vijugavim živim stvorom narančasto-crvene boje i prošaranog raznoraznim šarama. Ne znam tko je to točno bio, ali zaobišao sam to mjesto u širokom luku i odustao od penjanja po kamenju napuštenog postrojenja. Nastavak prema Ozlju Povratak vlaka 7765 iz Metlike Stari grad Ozalj 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Tu sam sačekao i vlak 7766 za Metliku Tunel ispod starog grada Vlak 7767 iz Metlike za Karlovac 2 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Malo kasnije, s druge strane tunela dolazi vlak 4406 za Bubnjarce Nakon Tunela ispod starog grada se ponovno spajaju pruga, cesta i Kupa Tu je mjesto i za još jedan danas razrušeni bunker Još jedan osvrt na najljepši objekt u okolici S druge strane Kupe je Munjara Ozalj, hidrocentrala podignuta 1908. godine, koja je tada gradu Karlovcu donijela struju. 2 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Pred kolodvorom Ozalj Još jedan tunel ... naravno nakon iskustva s tunelom Zaluka, ovakve tunelčiće niti ne pomišljam zaobilaziti S druge strane: Ulazne skretnice kolodvora Ozalj Milestone Kolodvorski detalji Za pola sata stiže i 4407 kojim se vraćam u Karlovac. Naravno, i ovog Šveda sam već u više navrata fotkao na štreki Putnika nema ... jedino je kondukter udobno zavaljen u jednu od udobnih fotelja Karlovac i šved 035 odlazi prema depou a ja ostajem čekati putnički iz Moravica za Zagreb 1 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
2041024 Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Bravo! Odlična dionica za putopis, bogata sadržajima, a nažalost tako zapuštena, a svojevremeno su njom vozili kennedy i to lijepe primjerke vlakova! 1 Quote
Brunoh Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Jako interesantno i dobro razrađeno... Super fotke!! Quote
photoboris Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Izvrsno! Tek sam nedavno "otkrio" ovu prugu i baš me interesiralo kako izgleda... svaka čast na putopisu. pozdrav, Boris Quote
VICTOR Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Bravo, fantastično, odlično Eh, što taj cipelcug ne poduze prije? Evo razlog pitanju: http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=8102 Sad svakako imam teksture izoprve ruke i morat ću neke stvari korigirati, što će sve skupa još malo odgoditi, no nije bitno... Još jednom bravo Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!
skretničar Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Odličan putopis! Priroda je prekrasna, samo šteta što više nema šinobusa, izgledali bi puno uklopljenije u ovom okružju od šveda . Što se hidroelektrane tiće, danas je teško vjerovati, ali ona je nekada zbog malog broja potrošača čak dio struje slala za Zagreb, dok danas proizvede struje jedva za Ozalj. Za potrebe Karlovca služi nova hidroelektrana sagrađena 80-ih odmah preko puta na lijevoj obali Kupe. Inače sam hidroelektranu prvi put vidio prije 15-ak godina kada je bio visok vodostaj Kupe, zbog čega su radi boljeg protoka morali pustiti da se voda prelijeva preko brane što je izgledalo poput velikog vodopada. Isprike na OT digresiji . Pozdrav! Quote
Zeus Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Jako lijepa dionica pruge s koje fotke ne mogu biti drugačije no prekrasne. Kad bi barem koji EMD naletio koji put. Možda i bi da teretni promet po toj pruzi nije tako slab. Quote
seabral Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Kad bi barem koji EMD naletio koji put. Možda i bi da teretni promet po toj pruzi nije tako slab. Vidio sam teretnih vagona od Karlovca do tamo negdje Mahičnog ili Zorkovca. A ona industrija kod stajališta Zaluka je izgleda već dulje vremena izvan pogona. Dok sam hodao kroz tunel Zaluka, nadao sam se da na pruzi nema teretnih vlakova jer sam sa sobom imao samo raspored putničkih vlakova. Da je bilo teretnih, sigurno bi se Murphy pobrinuo da ga sretnem dok sam negdje usred onog tunela Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Eh, što taj cipelcug ne poduze prije? Evo razlog pitanju:http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=8102 Planirao sam ja ovaj cipelcug još od prošlog ljeta, ali sam čekao da se sve poklopi: moj dopust, radni dan (=više vlakova na štreki), lijepo vrijeme i nikakve druge aktivnosti u planu za taj dan Nisam znao za ovo šta radiš na Simulatorima. Ako ti sfali još kakvih motiva, javi mi detalje na PP. Ovo šta sam postavio u putopis je otprilike trećina fotki koje sam napravio na dionici, pa se možda nađe još nešto šta ti bude od koristi. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
RAIL-LOGISTIK Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Super putopis! Nadam se,da ce ta pruga i dalje zivjeti dok udemo u EU. Tu i tamo gledam mapper,da vidim kakvi je teretni promet i nazalost jako je mali,i to samo do kolodvora Mahicno.Dolaze cisterne iz EU,teret je meni nepoznata tekucina.Ostali teret su trupci i pragovi. Quote
Stanley Posted August 17, 2009 Posted August 17, 2009 Bravo! Odlična dionica za putopis, bogata sadržajima, a nažalost tako zapuštena, a svojevremeno su njom vozili kennedy i to lijepe primjerke vlakova! Pridružujem se čestitkama na lijepom i zanimljivom putopisu. Malo sam skeptičan prema tvrdnji da je ovuda vozio Kennedy (= 661/2061), jer pruga podnosi najviše 16 t/os (ili samo 14?). Vjerojatno si mislio na Španku (SŽ 644)? A ja se sjećam kada su teretnjake (i to podugačke) vukle parnjače serije 25. Quote Serija 05 je zakon!
Renato Posted August 17, 2009 Posted August 17, 2009 Super putopis!Nadam se,da ce ta pruga i dalje zivjeti dok udemo u EU. Tu i tamo gledam mapper,da vidim kakvi je teretni promet i nazalost jako je mali,i to samo do kolodvora Mahicno.Dolaze cisterne iz EU,teret je meni nepoznata tekucina.Ostali teret su trupci i pragovi. U Mahicnom je pogon za proizvodnju pragova. Cisternama dolazi kreozot a drvo je sirovina za pragove. Imaju 4 manevarke od kojih jedna nije u voznom stanju. Quote
dnovakovic Posted August 17, 2009 Posted August 17, 2009 Pridružujem se i ja pohvalama i čestitkama na zaista odlično urađenom putopisu, no od seabrala se to i očekuje. Ovaj railfan, vuk samotnjak, nas je svojim dosadašnjim putopisima već naučio na visoki kvalitet. Gledajući sliku kolodvorske zgrade u Ozlju, nameće se jedno pitanje. Zgrada je izgleda nedavno obnovljena što je za svaku pohvalu, no vodi li netko na HŽ-u brigu o originalnom izgledu ovih zgrada. Ja mislim da su sve te tipske zgrade (izgrađene uglavnom početkom prošlog stoljeća) već postali svojevrsni kulturno historijski spomenici a da je HŽ dužan da ih obnovi u orignalno izgledu. Ova zgrada ovako nije izgledala 1913, a posebno ne ovi prozori.... Quote Pozdrav iz Osijeka !
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.