Jump to content

Cipelcugom od Kamanja do Ozlja, prugom uz Kupu, 12.08.2009


seabral

Recommended Posts

Od Kamanja do Ozlja ima prugom 8 km. Ta dionica se vlakom prođe za 12 minuta. Ako se krene pješice, onda se to može proći za 2 sata. Ali ako se krene pješice i usput sačekuje vlakove, to može biti još puno dulje i puno ljepše. Upravo na takav način sam u srijedu prošao ovaj dio pruge uz Kupu, meni osobno jedan od najljepših dijelova pruge u Hrvatskoj.

 

Ovako to izgleda na karti

printscreen.jpg.ea8e720198363516d37818310ac574bf.jpg

 

U Kamanje sam došao iz Karlovca vlakom 4404. Vlak je nastavio prema Bubnjarcima ...

P8120186.JPG.834e8fc90e7494bfeb60e87eeca7a674.JPG

 

 

... a ja sam zapamtio početnu poziciju ...

P8120192.JPG.6b80be846c9ea405abea0ced757896cc.JPG

 

... i krenuo prema izlaznimm skretnicama u pravcu Karlovca.

P8120193.JPG.773e97e0b9c8b6e26e35af14d943734e.JPG

 

Pruga lagano ulazi u desni zavoj i počinje slijediti tok Kupe

P8120196.JPG.eac33eb392a7225e0c4ab57f6c2ad2be.JPG

 

Ulazni signal Kamanja iz pravca Karlovca

P8120198.JPG.336b88be344219b525f704c4a8b787f3.JPG

 

ŽCPR

P8120203.JPG.bd3d9a53da5ca013ab2f33a9235580a9.JPG

 

Predsignal. Ovdje se vidi i cesta koja dugačkim dijelom prolazi između pruge i Kupe

P8120204.JPG.8ecccda7448e4ec2b82bd7397ae229bc.JPG

 

Sačekuša broj 1 - vlak 4405 iz Bubnjaraca, tj. povratak onog kojim sam stigao u Kamanje. Taj će me se danas još nagledati na ovoj pruzi :lol:

P8120206.JPG.816e0c07c520b1f4a130c48b7d92851e.JPG

 

P8120208.JPG.db53003a2ca75acf4e3294663b10b8b2.JPG

 

P8120210.JPG.b4aac765db1775f13a60079939526746.JPG

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Do sljedećeg vlaka imam sat i pol. Zgodna prilika za prošetati okolinom i odabrati sljedeću sačekušu. Nisam računao s tim da je prostora za stajanje uz prugu jako malo, tj s jedne strane su kupine i slično bodljikavo bilje, a s druge strane je strmi nasip prema cesti. Stoga je za sačekuše moguće koristiti samo povremena rijetka proširenja na nasipima.

P8120213.JPG.80139dfac07c374bb2bc358880fee368.JPG

 

P8120214.JPG.568a89840200674c8d740af79d0838b0.JPG

 

P8120216.JPG.ab52e211949e22c54e19134245867eeb.JPG

 

Propali nepoznati željeznički objekt

P8120219.JPG.46e2a96940710af7a872e834abe78912.JPG

 

P8120221.JPG.6c4c7ba941ed6eaca8beefdc7f8e76a6.JPG

 

 

Stiže međunarodni vlak broj 7762 za Metliku

P8120224.JPG.606102e3060f40eb368adf72a2683bb2.JPG

 

P8120225.JPG.30e1219c4771600177e6e2ead719bebd.JPG

 

P8120226.JPG.4c2f69e1f9d6c35cc793b051d0891990.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Još jedan pogled na Kupu

P8120229.JPG.dcd08188912adb53c486749c89952108.JPG

 

P8120233.JPG.d5a675009ab5ed9c07e26a59c5d5e3a9.JPG

 

 

Ovdje se vidi jedno od proširenja nasipa o kojem sam pisao gore. Dolazak vlaka 7763 iz Metlike za Dugu Resu.

 

P8120234.JPG.8cfa39940d1b7a675583be660dc64174.JPG

 

P8120235.JPG.b7fb09494b8a13678cac2bbc981d07d3.JPG

 

P8120236.JPG.1031be6ee9b90bdd255202e543248777.JPG

 

 

Nekoliko pogleda prema Kamanju

P8120239.JPG.f3e166f1057b380c090b605c3ec50e31.JPG

 

P8120241.JPG.a47293836c626d13f1bdeb16d98d66ad.JPG

 

P8120244.JPG.a29934d8ada265031af830eb2e38aaf0.JPG

Link to comment
Share on other sites

Pored ovog propusta sam odabrao mjesto za sljedeću sačekušu

P8120248.JPG.d4a5067f3711169a30a3f0154fe5c00a.JPG

 

Međunarodni vlak 7764 za Metliku

P8120249.JPG.89fdf81e5b83089884b921296a475ba7.JPG

 

P8120251.JPG.3c09d52cae24b50d30ea899d866483ae.JPG

 

 

Pored te sačekuše se nalazi razrušeni bunker. Kroz trnje i kupine sam otišao do njega, ali nisam imao šta puno vidjeti

P8120247.JPG.302982d29069a88d2d4dc98a8bb340ea.JPG

 

P8120253.JPG.c530e5b4ffe4a7d9dab50a1cdfbb3037.JPG

 

Sljedeći bunker je nekoliko stotina metara dalje i na puno je ljepšem i pristupačnijem mjestu

P8120256.JPG.d8e142e30c0abcc47c65f9ca3b6b4e0d.JPG

 

P8120258.JPG.bee0bd8d9a35b7c66391d7a9f8eba260.JPG

 

P8120261.JPG.337fe4707533cb6a1ecdc268a0032c26.JPG

Link to comment
Share on other sites

A pored njega je i zgodno kupalište na Kupi

P8120264.JPG.2db5d5c7d25bf4abe1486297d6d639d3.JPG

 

P8120266.JPG.ac454537727f557efb68019a69ac24e7.JPG

 

P8120269.JPG.e7b509336622e3e02f537fbbf01f556e.JPG

 

 

 

 

U nastavku je pruga u interesantnom stanju ... truli pragovi i vijci koji nedostaju. Valjda to tako mora biti ...

P8120271.JPG.287b2f92842b6e1829fcb1499568d6ed.JPG

 

P8120276.JPG.2ee2700827484d7fff6627f6d37fb096.JPG

 

P8120279.JPG.63e4f1ebf6310771022767c11e9be3aa.JPG

 

P8120287.JPG.68a6b4a1b39d4e49e3968c699cbe524a.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pogled u pravcu Ozlja

P8120288.JPG.2b4ec98718dd9bf2c337b2874ee2a11a.JPG

 

ŽCPR na državnoj cesti. Od ovog mjesta se razdvajaju cesta i pruga

P8120290.JPG.6cea613adcf2dbf42440863bd4f7fd69.JPG

 

Pogled na drugu stranu

P8120291.JPG.008e11d3ec96fad283d1c1851e368e95.JPG

 

Mjesto pored ŽCPR-a mi je najljepše na tom dijelu Kupe. Pogledajte zašto ...

P8120292.JPG.72f1f5365abd5e55cc1d1450fe4f9d48.JPG

 

P8120294.JPG.df1f72a037221827e9e2983a7da1db8d.JPG

 

P8120296.JPG.e7fb80d0474002750a3a265d3d48ded0.JPG

 

P8120297.JPG.f9e9723322908fefb45caa23ca5a1e6f.JPG

 

P8120298.JPG.3af805cf0dc3cf2d3ef19ecb44603050.JPG

 

P8120302.JPG.82f4798ea4d5e42896fd0fc11e283ffc.JPG

 

 

Nastavak putopisa uskoro ....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nastavak prema Ozlju ...

P8120307.JPG.4edf2cd82e18c8e66d1c01b8c8c2d57d.JPG

 

Još jedan kilometar do stajališta Zaluka

P8120312.JPG.026c14d0ae6e6983ab2b673100b3bef5.JPG

 

Ali kakav kilometar :?

S ovim nisam računao dok sam planirao hodanje ovim dijelom pruge ...

P8120313.JPG.93c81114bcca1ea0764cb96497fbb6b0.JPG

 

P8120316.JPG.32cc12a722279dd4693c029d6978255b.JPG

 

 

Pokušao sam ga zaobići, ali bilo je prestrmo i previše blatnjavo. Nije mi se dalo hodati natrag do ceste, a do sljedećeg vlaka je bilo još oko pola sata.

P8120319.JPG.d4aa222d52c28672b8c8c9b9a8aff37c.JPG

 

Zaključak je bio logičan .... idem dalje najkraćim putem

P8120317.JPG.777ad681e4f1f09e93b38bee50057f15.JPG

 

P8120323.JPG.038e4dc7e5e8a230241d3fd2f3b6db8d.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Niša u tunelu

P8120324.JPG.9978b4390feb12c7a6eca9cc5a97ee1c.JPG

 

Tračak svjetla iza zavoja

P8120325.JPG.05fcb996e4915407accb4c24245d254e.JPG

 

P8120326.JPG.81260b04c3ab4d51c83c6d1b292288cf.JPG

 

Još jedna niša

P8120328.JPG.acb54d778a200633584b0ea31a2e035e.JPG

 

Blješti tamo naprijed ...

P8120327.JPG.d5cf16eff6ce559e6c71347c86818a38.JPG

 

Tunel s druge strane i godina gradnje 1913.

P8120329.JPG.04eb68db683d7406af7b27de76a4cdcc.JPG

 

P8120330.JPG.fb5e6e11620ec4fcba00d6f87ad406cc.JPG

Link to comment
Share on other sites

Neposredno iza tunela je stajalište Zaluka

P8120332.JPG.e90794171aa40624696b7fd798d04891.JPG

 

Tu su se nekad izdavale karte

P8120336.JPG.6fa9617d22ca8e3d8a14d39347d92781.JPG

 

Ovaj pas mi nije dao da previše njuškam po stajalištu, pa sam krenuo dalje

P8120340.JPG.f27f23c99453544be49b2bdc5c0ab3b0.JPG

 

 

Ostaci propale industrije ... nimalo romantično

P8120341.JPG.fe36114d596b1cc4980f8702f05edf50.JPG

 

P8120345.JPG.b38e2163e7d82ace07ed1cd8910113d2.JPG

 

P8120346.JPG.54394ef31342e869979d8488da0d1c07.JPG

 

P8120347_res.JPG.dc2d3cd045b0ec0a9c022102a20f17ed.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Još je manje romantičan bio susret sa cca 1,5 m dugačkim vijugavim živim stvorom narančasto-crvene boje i prošaranog raznoraznim šarama. Ne znam tko je to točno bio, ali zaobišao sam to mjesto u širokom luku i odustao od penjanja po kamenju napuštenog postrojenja.

 

Nastavak prema Ozlju

P8120350.JPG.0ebcb3e151cbedab11a43228086de69f.JPG

 

P8120353.JPG.3abd51e363419f142d0ec52f0c5aa46b.JPG

 

 

Povratak vlaka 7765 iz Metlike

P8120355.JPG.8477f4b15bf47298239c227c2b9db53d.JPG

 

P8120356.JPG.64db7c876a0b6fdeca850d62c150fa18.JPG

 

P8120357.JPG.8a56791a4e09082cff07bf47771256e1.JPG

 

Stari grad Ozalj

P8120359.JPG.9d7d5c10c067a9ed32d48b77b2361b1d.JPG

 

P8120363.JPG.021d930461aca17e0313264b767bf9e9.JPG

 

P8120374.JPG.05beb2bda1ebab2ec0169463e7ad3a46.JPG

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Malo kasnije, s druge strane tunela dolazi vlak 4406 za Bubnjarce

P8120379.JPG.0c4cf3d1912ab81f01df1d405cc0f494.JPG

 

P8120380.JPG.44f278a845444a46a4ecdbb2e8356569.JPG

 

P8120381.JPG.e65e2b7183417c9dc0afb9a7961ff8ba.JPG

 

 

Nakon Tunela ispod starog grada se ponovno spajaju pruga, cesta i Kupa

P8120383.JPG.7a0bb49a130181d59cefa89c061ef728.JPG

 

 

P8120384.JPG.cabe2c2c781f746b9dfb5259b4bbb88e.JPG

 

Tu je mjesto i za još jedan danas razrušeni bunker

P8120386.JPG.b996eba94c8277a10fb9d568b0e70108.JPG

 

 

 

Još jedan osvrt na najljepši objekt u okolici

P8120388.JPG.db509945567fc15f0445f248fe855440.JPG

 

P8120389.JPG.65b85b82f23330791f1b4598ad1af564.JPG

 

S druge strane Kupe je Munjara Ozalj, hidrocentrala podignuta 1908. godine, koja je tada gradu Karlovcu donijela struju.

P8120390.JPG.5399d7698c0c2c74bf2453e2ed453155.JPG

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pred kolodvorom Ozalj

P8120391.JPG.81ee4ea30dd0f17fe563e6c2628be24a.JPG

 

 

Još jedan tunel ... naravno nakon iskustva s tunelom Zaluka, ovakve tunelčiće niti ne pomišljam zaobilaziti :?

P8120394.JPG.5f551316ed0a87cf70791ad20009b55c.JPG

 

P8120395.JPG.9ee0877b49a87ba0adc6f5c7391a95eb.JPG

 

S druge strane:

P8120399.JPG.422d33ddd1a254f0fd64a492bdecbaf6.JPG

 

 

Ulazne skretnice kolodvora Ozalj

P8120400.JPG.8e6659d3706afa9f99ec19528b4ae34c.JPG

 

Milestone

P8120402.JPG.9971a5636e0221217cacc59b72cfca78.JPG

 

Kolodvorski detalji

P8120404.JPG.9ce2952fe93c790e9e27bed2524d363e.JPG

 

P8120408.JPG.88124e5142b9feeba69db02707b7bd83.JPG

 

Za pola sata stiže i 4407 kojim se vraćam u Karlovac. Naravno, i ovog Šveda sam već u više navrata fotkao na štreki

P8120413.JPG.1f915fac4e540c6194a8f59e017542d7.JPG

 

Putnika nema ... jedino je kondukter udobno zavaljen u jednu od udobnih fotelja :jup

P8120415.JPG.f0bc25892968fa0ecc06be25e53db5fe.JPG

 

Karlovac i šved 035 odlazi prema depou a ja ostajem čekati putnički iz Moravica za Zagreb

P8120417.JPG.b627fc501066f97c1027345c9f7bda73.JPG

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Bravo, fantastično, odlično :D:(

Eh, što taj cipelcug ne poduze prije? Evo razlog pitanju:

http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=8102

 

Sad svakako imam teksture izoprve ruke i morat ću neke stvari korigirati, što će sve skupa još malo odgoditi, no nije bitno...

 

Još jednom bravo :twisted:

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis!:D

 

Priroda je prekrasna, samo šteta što više nema šinobusa, izgledali bi puno uklopljenije u ovom okružju od šveda :( .

 

Što se hidroelektrane tiće, danas je teško vjerovati, ali ona je nekada zbog malog broja potrošača čak dio struje slala za Zagreb, dok danas proizvede struje jedva za Ozalj. Za potrebe Karlovca služi nova hidroelektrana sagrađena 80-ih odmah preko puta na lijevoj obali Kupe. Inače sam hidroelektranu prvi put vidio prije 15-ak godina kada je bio visok vodostaj Kupe, zbog čega su radi boljeg protoka morali pustiti da se voda prelijeva preko brane što je izgledalo poput velikog vodopada.

Isprike na OT digresiji :twisted: .

 

Pozdrav!

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepa dionica pruge s koje fotke ne mogu biti drugačije no prekrasne.

 

Kad bi barem koji EMD naletio koji put. Možda i bi da teretni promet po toj pruzi nije tako slab.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kad bi barem koji EMD naletio koji put. Možda i bi da teretni promet po toj pruzi nije tako slab.

Vidio sam teretnih vagona od Karlovca do tamo negdje Mahičnog ili Zorkovca. A ona industrija kod stajališta Zaluka je izgleda već dulje vremena izvan pogona.

 

Dok sam hodao kroz tunel Zaluka, nadao sam se da na pruzi nema teretnih vlakova jer sam sa sobom imao samo raspored putničkih vlakova. Da je bilo teretnih, sigurno bi se Murphy pobrinuo da ga sretnem dok sam negdje usred onog tunela :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Eh, što taj cipelcug ne poduze prije? Evo razlog pitanju:

http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=8102

Planirao sam ja ovaj cipelcug još od prošlog ljeta, ali sam čekao da se sve poklopi: moj dopust, radni dan (=više vlakova na štreki), lijepo vrijeme i nikakve druge aktivnosti u planu za taj dan :ceka:

 

Nisam znao za ovo šta radiš na Simulatorima. Ako ti sfali još kakvih motiva, javi mi detalje na PP. Ovo šta sam postavio u putopis je otprilike trećina fotki koje sam napravio na dionici, pa se možda nađe još nešto šta ti bude od koristi.

Link to comment
Share on other sites

Super putopis!

Nadam se,da ce ta pruga i dalje zivjeti dok udemo u EU.

Tu i tamo gledam mapper,da vidim kakvi je teretni promet i nazalost jako je mali,i to samo do kolodvora Mahicno.Dolaze cisterne iz EU,teret je meni nepoznata tekucina.Ostali teret su trupci i pragovi.

Link to comment
Share on other sites

Bravo! Odlična dionica za putopis, bogata sadržajima, a nažalost tako zapuštena, a svojevremeno su njom vozili kennedy i to lijepe primjerke vlakova! :wink:

Pridružujem se čestitkama na lijepom i zanimljivom putopisu.

Malo sam skeptičan prema tvrdnji da je ovuda vozio Kennedy (= 661/2061), jer pruga podnosi najviše 16 t/os (ili samo 14?). Vjerojatno si mislio na Španku (SŽ 644)?

A ja se sjećam kada su teretnjake (i to podugačke) vukle parnjače serije 25.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Super putopis!

Nadam se,da ce ta pruga i dalje zivjeti dok udemo u EU.

Tu i tamo gledam mapper,da vidim kakvi je teretni promet i nazalost jako je mali,i to samo do kolodvora Mahicno.Dolaze cisterne iz EU,teret je meni nepoznata tekucina.Ostali teret su trupci i pragovi.

 

U Mahicnom je pogon za proizvodnju pragova. Cisternama dolazi kreozot a drvo je sirovina za pragove.

Imaju 4 manevarke od kojih jedna nije u voznom stanju.

Link to comment
Share on other sites

Pridružujem se i ja pohvalama i čestitkama na zaista odlično urađenom putopisu, no od seabrala se to i očekuje. Ovaj railfan, vuk samotnjak, nas je svojim dosadašnjim putopisima već naučio na visoki kvalitet.

 

Gledajući sliku kolodvorske zgrade u Ozlju, nameće se jedno pitanje. Zgrada je izgleda nedavno obnovljena što je za svaku pohvalu, no vodi li netko na HŽ-u brigu o originalnom izgledu ovih zgrada. Ja mislim da su sve te tipske zgrade (izgrađene uglavnom početkom prošlog stoljeća) već postali svojevrsni kulturno historijski spomenici a da je HŽ dužan da ih obnovi u orignalno izgledu.

 

Ova zgrada ovako nije izgledala 1913, a posebno ne ovi prozori....

 

88522150.jpg

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...