skretničar Posted July 12, 2009 Share Posted July 12, 2009 U skladu sa opčim poboljšanjem opčeg stanja mog koljena, odlučio sam potegnuti do stanice Deanovec, vjerojatno nekadašnjeg teretnog kolodvora, i istražiti prugu koja me već neko vrijeme zanimala. Radi se o pruzi koja od Deanovca vodi do utovrane stanice za naftu u Graberju. Evo karte sa google eartha: Stoga sam prekjučer sjeo na vlak 2015 za Vinkovce te sišao u Deanovcu. Mislio sam da ću od prometnika szanati barem neke informacije o pruzi, i dali se i koliko često koristi. No dočekao me veo tajnovitosti uz "ne mogu vam ništa reći, uputite dopis glasnogovornici HŽ-a". Ali mi je na poje pitanje da mi kaže radi moje osobne sigurnosti hoće li uskoro proči neki vlak, odgovorio "sada neče". U redu, pomislim, očito je u pitanju poslovna tajna budući da ima prometa.Ali kasnije će se pokazati da sam bio u krivu. Zgrada stanice: Unutrašnjost: Ta je stanica sagrađena tek nakon 2. svjetskog rata, i zamjenila je možda koji km prema zapadu udaljenu stanicu u Derežani koja je u jeku rata stradala i od koje nema nikakvih ostataka. Malo po kolosjecima: Svrha izgradnje ove stanice je očito bila zbog utovrane stanice za naftu, a nekadašnji promet se može vidjeti i po broju kolosjeka koji su danas sablasno pusti. Inače je od stanice u pravcu juga vodila još jedna, vjerojatno uskotračna pruga, do autoceste koja služila za potrebu izgradnje iste. Od nje se danas ništa ne vidi jer je sve ispresjecano poljima i kanalima, ali mještani i dan danas znaju prilikom košnje naići na šljunak po kojem je pruga išla. Malo dalje prema zapadu naišao sam na vagu: Skrečem na kolosjek za Graberje: ŽCPR: Skrečem dalje prugom prema sjeveru. Jedna od pomalo zbunjujućih stvari na pruzi je da su neki djelovi pruge tako čisti, bez ikakvog raslinja, kao da je vlak jučer prošao, dok su neki u potpunoj šikari, te se oni međusobno izmjenjuje čitavim putem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skretničar Posted July 12, 2009 Author Share Posted July 12, 2009 Sad nešto i o samoj pruzi. Sagrađena je 1948. prisilnim "dobrovoljni" radom stanovnika obližnjih sela, a tko nije htio raditi, išao bi kod Kutine u šumu piliti drva, pa sad ti biraj... Isto tako svaka kuča u selima kroz koje je pruga prolazila, je bila obavezna izdvojiti i određenu svotu novaca za izgradnju pruge. Nastavljam dalje: Napokon nailazim na (vidljivu) oznaku hektometarskog stupića: I na danas nevidljivu oznaku: Tu je još i znak da uskoro slijedi ŽCPR: U daljini 1141 3?? na če3lu teretnog: Napokon ravni dio pruge: ŽCPR: Biljke i željeznice: Primjetite da su znakovi na ŽCPR jako novi Malo dalje prastari andrijin križ : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skretničar Posted July 12, 2009 Author Share Posted July 12, 2009 Nedugo nakon ŽCPR pruga se počinje račvati. Ostaci skretnice su negdje u grmlju Razdjelnica: Desni kolosjek je u još gorem stanju nego lijevi Ovaj desni kolosjek je inače služio za prazne cisterne koje su se vračale iz utovarne stanice u slučaju da je bila gužva na kolodvoru. Nastavljam dalje: Nakon nekog vremena desni se kolosjek više uopče ne vidi: Po vlastitoj procjeni ovo proširenje završava nakon nekih 500 m. Skretnica! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skretničar Posted July 12, 2009 Author Share Posted July 12, 2009 Opet ŽCPR: Znakovi su i ovdje novi novcati: Malo dalje zanimljiva kombinacija starog i novog sa starim okrenutim naopačke: Obadva ŽCPR se nalaze u selu Derežani. U blizini prijelaza sam naišao na jednu simpatičnu stariju gospođu, od koje sam, za razliku od prometnika u Deanovcu, dobio mnoge zanimljive informacije o prugi. Nakon ovog prijelaza pruga postaje sve neprohodnija: Usred šikare šok Cijelim putem se inače na mnogim pragovima nalazi krezol koji izgleda kao da je svježe premazan, čak i ako je sve prekriveno žbunjen. Ili su to prastari ostaci Nakon nekog vremena dalje se ne može: Pa silazim sa pruge i probijam se kroz visoku travu prema cilju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skretničar Posted July 12, 2009 Author Share Posted July 12, 2009 Nakon nekog vremena pruga je opet prohodna: Uz veće ili manje varijacije: Opet skretnica! Pruga sa dva kraka dolazi do utovarne stanice: Dalje se ne može. Pogled preko ograde, pustoš: Nakon toga probijam se na glavnu cestu, te kroz Caginec i Prkos Ivanički stižem do Ivanić-Grada. Cilj mi je bio usput obići odvojak koji prolazi kroz INA-Naftalen te završava u INA-Naftaplinu. Pogled u smjeru Deanovca: Kolodvor: ŽCPR: Skrečem opet prema sjeveru. Iskliznica: Opet ŽCPR: Dolazim do ograde dvorišta neke građevinske firme kroz koju prolazi kolosjek prema Naftalenu. No dolazi mi ne baš ljubazan tip koji se uz prijetnje policijom dere da se maknem i zabranjuje mi da slikam, iako sam bio izvan kruga te firme. Nije mi se baš dalo svađat se, a ionako su mi se baterije na fotiću iscrpile od silnog naslikavanja, pa sam se zadovoljio ovom slikom sa cisternama u daljini. Neki drugi put... Slijedio je povratak u Zagreb sa 2018. Za kraj, jedna prigodna slika iz Prkosa Ivaničkog: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted July 12, 2009 Share Posted July 12, 2009 Hvala na reportaži. Malo pripazi na slova "Č" i "Ć". nije kuča nego kuća nije proči nego proći nije uopče, opčim i opčeg nego uopće, općim i općeg nije neče nego neće nije skrečem nego skrećem Pozdrav! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Odlično ! Hvala ti na ovoj interesantnoj reportaži, usprkos tome što vremenske prilike baš i nisu bile na tvojoj strani. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Što te navelo da se motaš po mojem gruntu? Čestitka na zanimljivom putopisu iz mojeg, ajmo reći, polu-rodnog kraja. U Prkosu mi je rođena baka, a u Ivaniću mama. U Prkosu smo nekada imali vinograd i livadu za sjenokošu. Industrijskog kolosijeka u Ivaniću sjećam se iz vremena dok se još gradio. Kolodvor Deanovec nekada je bio puno življi, ne samo zbog prijevoza nafte već i zbog čestih križanja vlakova. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ŠTREKAR Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Ovakve stvari su uvijek zanimljive za vidjeti. Lijepo si se potrudio, iako gledajući slike nije te baš pratilo lijepo vrijeme ( možda i bolje jer onda barem nema zmija ). Nego, spomenuo si razgovor s jednom starijom gospođom i informacije koje ti je ona dala. Budeš podijelio s nama? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Vrlo interesantno. Želim da ti se koljeno potpuno oporavi kako bi mogli uživati u još više tvojih reportaža. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
milepaclo Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Prvo hvala na trudu i dobrim fotografijama, a sad mali ispravci: nije krug građevinske firme već Ina-Naftaplina tzv. stovarište, a kolosijek ide dalje u pogon Etan Plinacra. Ja sam ti doma u Ivaniću pa smo možda mogli zajedno da si se najavio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Svaka ćast! Bravo! Fotke su usprkos kiši odlićne, a podsjetile su me na na naše šečkanje po ostacima pruge Kanfanar - Rovinj... Ovo cmocavo vrijeme Ti je moguče osiguralo i kakvu blagu reumu ili bar upalu zgloba? Mora da si bio mokar do gača... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Pfaff, jel ti to njega zezaś? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Pfaff, jel ti to njega zezaś? Ma neeee Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
josip Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Super reportaža, sigurno ti nije bilo zgodno iči po onoj mokroj zeljenjavi Quote Flickr account Link to comment Share on other sites More sharing options...
skretničar Posted July 14, 2009 Author Share Posted July 14, 2009 Hvala svima na komentarima i kaj su usopjeli pročitati moj putopis grmatičkim greškama unatoč . Što te navelo da se motaš po mojem gruntu? Čista znatiželja. Valjda mi nećeš zamjeriti za ove teritorijalne pretenzije prema istoku? U Prkosu smo nekada imali vinograd i livadu za sjenokošu. A meni je Prkos od petka ostao u sjećanju po odličnom domaćem vinu na kojeg sam uzput naletio . Nego, spomenuo si razgovor s jednom starijom gospođom i informacije koje ti je ona dala. Budeš podijelio s nama? Naravno da sam to već podijelio s vama, to su uglavnom svi faktografski podaci koje sam ukomponirao u putopis. Inače nisam našao nikakve podatke o ovoj pruzi, čak ni da se igdje spominje, tak da sam išao na slijepo, pa kaj bude... .. nije krug građevinske firme već Ina-Naftaplina tzv. stovarište, a kolosijek ide dalje u pogon Etan Plinacra. Sad znam, pomiješao sam sa Etan sa Naftalanom . A na t-comovoj karti je prvo ucrtan Etan a tek nakon njega kolosjek završava u Ina-naftaplin, pa sam se i ja zabunio. Ja sam ti doma u Ivaniću pa smo možda mogli zajedno da si se najavio. Iako sam o odlasku do te pruge dosta dugo razmišljao, odlučio sam to realizirati tek to jutro sat vremena prije polaska. A jučer sam opet bio bio u Ivaniću, jednako spontano (čitaj: neorganizirano)... Ali ionako mislim opet obići tu prugu ovaj put po suncu, pa bi mogli nešto organizirati . Ovo cmocavo vrijeme Ti je moguče osiguralo i kakvu blagu reumu ili bar upalu zgloba? Mora da si bio mokar do gača... I mokar i blatnjav. Izjalovilo se sunce koje je bilo najavljeno tog popodneva. A i koljeno boljelo idući dan. Ali vrijedilo je . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 A meni je Prkos od petka ostao u sjećanju po odličnom domaćem vinu na kojeg sam uzput naletio Što onda (valjda) objašnjava i gramatičke greške Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 kaj su usopjeli pročitati moj putopis grmatičkim greškama unatoč Nisu grmatičke već prvopisne. Primijetio sam da mnogi forumaši pišu u velikoj brzini i gutaju slova (ili ubace pokoje nepotrebno), a nemaju vremena - ili im se ne da - pročitati i ispraviti tekst. Meni osobno to ne smeta, kao ni pravopisne i gramatičke greške. Jer ovo je forum ljubitelja željeznice, a ne natjecanje apsolvenata kroatistike. Dakle, bitno je da razumijemo što pisac govori i slikama prikazuje. By the way, s obzirom da sam na godišnjem namjeravam se i osobno uputiti do Ivanića, vjerojatno idući tjedan. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
skretničar Posted July 14, 2009 Author Share Posted July 14, 2009 Kao što već rekoh, jučer samopet bio u Ivaniću. Pokušao sam istražiti kolosjek prema Etanu tamo gdje sam prošli put stao. No bez većeg uspjeha, budući da se pruga unutar Naftaplina i Etana nalazi unutar ograđenog prostora, a između njih je ograđena sa obadvije strane bodljikavom žicom i prolazi iza dvorišta kuća. S obzirom na skroman broj fotki, neda mi se otvarat novu temu, pa ih stavljam ovdje. Ulaz u naftaplin. Ovaj put malo veći broj cisterni. Iz Naftaplina 2062 018 gura službeni vagon i vuće jednu cisternu: Pogled iz daljine na etan i dva vagona u prednjem planu. Prizor mi inače djeluje dosta postapokaliptično. Ovo poduzeće je jedino u Europi, ili je barem bilo prije par godina, ko0je vrši separaciju etana. To bi značilo da svatko u Europi koji koristi plinske upaljače, koristi etan iz Ivanića . A Deanovec je inaće poznat po nesreći kada su se 5.8.2005. prevrnule po kolodvoru tri cisterne pune propan-butana namjenjenog za separaciju etana u Ivaniću. Nesreću je inače skrivila neispravna skretnica na ulazu u kolodvor. Eto, malo tematskih poveznica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
x-type Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 kroz Graberje sam prolazio mali miljun puta, ali niklad nisam imao pojma da sam prošao tamo na par metara od pruge iskreno - nisam niti znao za to postrojenje tamo. zna li se kad je zadnji vlak prošao tamo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Iz Naftaplina 2062 018 gura službeni vagon i vuće jednu cisternu: Dizel na slici je BRODSKI. Obavlja kolodvorsku manevru. To je vozna lokomotiva na vlaku 65010. A Deanovec je inaće poznat po nesreći kada su se 5.8.2005. prevrnule po kolodvoru tri cisterne pune propan-butana namjenjenog za separaciju etana u Ivaniću. Nesreću je inače skrivila neispravna skretnica na ulazu u kolodvor. Eto, malo tematskih poveznica. U kolodvoru je točno da su se prevrnule tri cisterne, ostalo nije točno. Prevrnule su se tri cisterne tovarne u kolodvoru Sisak Caprag za BDŽ. Znači nisu bile namjenjene separaciji Ivanić. Iskliznule su u vlaku koliko se sjećam broja 45801. Vlak je prometovao na relaciji RK-Srbija. Već je bio prošao kolodvor Ivanić. Isto tako nije iskliznuo radi neispravne skretnice. Iskliznuo je radi proširenja kolosijeka. Sreća je bila što su te cisterne bile na kraju vlaka. Da je skretnica bila neispravna onda bi iskliznula lokomotiva i istali vagoni. Za vrijeme Tita kada se vozio u PLAVOM vlaku, u Ivaniću je spavao. Možda sam se malo krivo izrazio, pa da pojasnim. Nije u samom mjestu spavao. Kada je putovao noću, vlak bi se zaustavio i tu mirovao. Ostali vlakovi imali su strogu zabranu upotrebe zvučnih signala (sirene). Sad pitanje zašto je tu spavao? Nije bio problem doći u Beograd brzo. Samo što bi radio u noći u 2-3 sata. Taj vlak nije imao druga zadržavanja. Zato je stajao da bi Tito i pratnja odspavali cijelu noć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiche06 Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 . A Deanovec je inaće poznat po nesreći kada su se 5.8.2005. prevrnule po kolodvoru tri cisterne pune propan-butana namjenjenog za separaciju etana u Ivaniću. A ja se baš taj dan namjerio putovati iz Šibenika u Vinkovce. Krenuo sam oko 8:00, trebao u VK biti oko 17:00, najkasnije 20:00, međutim stigao u 00:00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skretničar Posted July 15, 2009 Author Share Posted July 15, 2009 U kolodvoru je točno da su se prevrnule tri cisterne, ostalo nije točno. Prevrnule su se tri cisterne tovarne u kolodvoru Sisak Caprag za BDŽ. Internetski izvori govore drugačije: http://www.vjesnik.hr/Pdf/2005%5C08%5C24%5C05A5.PDF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pdjetlic Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 Pozdrav! Vidim da se po mom kraju također hoda Jedan mali savjet: osoblje na stanici u Ivaniću je jako nervozno na fotoaparate i mene su tjerali uz prijetnju policijom. Sad imam dozvolu pa ih pošaljem kam treba, ali ako nemaš budi brz u slikanju. Ovi u Etanu u Ivaniću su hipernervozni na fotoaparate tak da beži i od njih )) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 To majstore, nema boljeg nego poslije kiše u šipražje, svaka ti čast! i da, kako bi bilo da podjeliš s nama informacije koje je dala ona starija gospođa? Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.