Jump to content
zeljeznice.net
skretničar

Brod Bosanski, Brod Slavonski (puuuno slika)

Recommended Posts

Eto, napokon se pred vašim očima nalazi jedan stari putopis sa ekspedicije poduzete 2.3. ove godine u kojoj smo sudjelovali Bitter i moja malenkost, ali zbog raznih faktora ga tek sada postam. Ako ništa drugo, barem su zbog nedostatka bujne vegetacije, koja je u većini slučajeva jedan od najvećih neprijatelja arheolozima, ostaci infrastrukture bili vidljivi. Pa počnimo sa jednim tmurnim i sivim u moru sunčanih i zelenih putopisa:

 

 

Za početak karta preuzeta sa GE sa ucrtanom trasom pruge kroz Bosanski Brod sa označenim lokacijama radi orijentacije

 

guglrtbb.jpg

 

Nakon prelaska preko hrvatskog graničnog prelaza, penjemo se do mosta:

 

1-2.jpg

 

Detalji:

 

3-1.jpg

 

Originalni cestovno željeznički most je inače sagrađen 1879. godine, a srušen je tijekom WWII 1941. od strane jugoslavenske vojske kako bi se spriječio ulazak Njemaca u Bosnu. Nakon rata, 1945. sagrađen je provizorni most, koji je služio sve do 1961. kada je novi most pušten u promet. 1992, kada je agresor počao sa napadima na Bosanski Brod, most je često bio bombardiran jer je bio veza sa obskrbom iz Slavonskog Broda. Koliko je dobro taj most bio sagrađen, govori jedna anegdota iz tog vremena. Naime, prilikom jednog bombardiranja, avion baca bombe koje drito pogađaju most, most je sav u dimu, ali ne ruši se. A na obali stoji jedan stari čovjek i zabezeknutim braniteljima govori: neće se most srušiti, ja sam ga gradio. U listopadu 1992. Bosanski Brod je zauzet, te naši odlučuju srušiti most, kako bi se spriječio ulazak neprijatelja u Slavonski Brod (Kako se povijest ponavlja). Nekako su uspijeli naći tog starog ćovjeka te postavili na točno određena mjesta eksploziv, te se most uspješno srušio. Ponovno je obnovljen 2000.

 

Inače, prije tri godine kada sam prvi put prelazio preko ovog mosta, mogao sam sa lijeve strane vidjeti u vodi i na adi tračnice sa srušenog mosta. Nažalost ovog puta je vodostaj bio previsok pa se nije ništa vidjelo.

 

Pogled sa mosta:

 

2-1.jpg

 

Nekadašnji željezničko cestovni prijelaz i cesta omeđena drvenom ogradom:

 

3ipol.jpg

 

Cesta (koju sam na karti označio plavom bojom) je inače išla lijevom stranom mosta, a pruga desnom. Na ovom mjestu je cesta presijecala prugu i spuštala se u grad. Iako je tamo bila kućica od čuvara prijelaza, često su se događale nesreće. Tako se moj otac, koji je 60-ih živio sa svojima u kući uz prugu, sjeća da je gledao jedan nalet na auto u kojem je poginuo jedan njihov obiteljski prijatelj.

 

Pogled dalje po nasipu sa ostacima infrastrukture:

 

4.jpg

 

5.jpg

 

Po nasipu se dalje ne može, nego se mora spuštati do bosansko-hercegovačkog GP, a nasip ostavljamo s desne strane:

 

6.jpg

 

Nakon bosanske granične kontrole u obliku odmahivanja rukom da prođemo dalje, skrećemo na desno i opet susrećemo prugu u obliku nadvožnjaka:

 

7.jpg

 

Kod mosta susrećemo uobičajeni prizor u ovim krajevima, štand sa piratskim CD-ima, naravno sve sama ćirilica od Dare Bubamare preko Cece do Sinana Šakića, a 5 metara dalje skupina policajaca kojih se to očito ne tiče:

 

8.jpg

 

Mi odlučujemo pratiti nasip:

 

9.jpg

 

11.jpg

 

Te se u pogodnom trenutku penjemo na njega:

 

13.jpg

 

Pogled unatrag u smjeru iz kojeg smo došli, tj. u smjeru nadvožnjaka:

 

12.jpg

 

Nastavljamo dalje šetnju po nasipu prema kolodvoru:

 

14.jpg

 

Nailazimo na stari signal:

 

15.jpg

 

Izbliza:

 

16.jpg

 

Sa lijeve strane dolazi vjerojatno neki stari industrijski kolosjek, ali nismo uspjeli točno dokučiti do kuda je vodio budući da mu ravno na putu danas stoje kuće:

 

17.jpg

 

Dva kolosjeka zajedno dolaze do ŽCP-a čija je kućica u potpunosti sačuvana:

 

18-1.jpg

 

19.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijepa reportaža, za mene i nostalgična :| Mama mi je pričala da je između Dervente i Sl. Broda nekad vozio popularni Ćiro. Po njezinom sjećanju, prestao je voziti početkom 70-tih. A koliko se ja sjećam starog mosta, po njemu je išla pruga normalnog kolosijeka, jer nakon 17 god. "slike" su mi se malo izblijedile :palac:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Trebore!

 

Nastavak:

 

ŽCP preko kaldrme:

 

20.jpg

 

Malo poslije glavna pruga se spaja sa pokrajnom:

 

21.jpg

 

Pogled unazad sa relativno dobro sačuvanim pragovima:

 

22.jpg

 

Bik:

 

23.jpg

 

Nastavljamodalje prema kolodvoru. Kolosjeci se umnogostručavaju:

 

24.jpg

 

25.jpg

 

26.jpg

 

Sve bliže kolodvoru:

 

27.jpg

 

Inače, koliko sam skužio iz starih fotografija, na mjestu ovog betonskog puta je prije bio kolosjek.

 

I evo nas:

 

27ipol.jpg

 

27i3etvrtine.jpg

 

Sada ukratko o povijesti kolodvora u Bosanskom Brodu.

Nakon austro-ugarskog zauzimanja Bosne, željeznica, i to normalnog kolosjeka, dolazi u Bosanski Brod 1879. godine, te ubrzo postaje najveće željezničko čvorište u BiH. Željeznički kolodvor je sagrađen 1896. u pseudomaurskom stilu, te postaje je tada bio jedan od najlijpših kolodvora na ovim prostorima. Na njemu se presjedalo na uskotračnu pruge prema Doboju, Dreventi i dalje. 1915 sagrađen je uskotračni kolosjek upleten sa normalnim prema Slavonskom Brodu. Kolodvor je skoro potpuno razoren u velikom napadu na Brod 1945. te od njega ostaje samo ovaj mali komadić koji je danas vidljiv. Budući da je B.Brod izgubio značenje koje je nekad imao, kolodvor nije obnovljen u prijašnjem obimu. Ukinučem uskotračne pruge, Bosanski Brod ostaje slijepo crijevo no pruga funkcionira sve do rata. Sigurno je da nikada neče biti obnovljena :palac: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detalji sa kolodvora:

 

28.jpg

 

29.jpg

 

30.jpg

 

31.jpg

 

32.jpg

 

33.jpg

 

34.jpg

 

Kao što slike pokazuju, još je uvijek vidljiv dio nekadašnjeg sjaja.

Budući da vanjsko lice zgrade ne izgleda jako ofucano, a i sudeći prema izgledu unutra, čini mi se kao da je zgrada nakon što je izgubila željezničku funkciju, bila pretvorena u neki ugostiteljski objekt. No unutra nisam slikao zbog raznog biološkog otpada :palac: , a i različitog narkomanskog pribora po podu.

 

Pruga normalnog kolosjeka nije ovdje završavala, nego je išla dalje prema rafineriji, ali nismo imali vremena za daljnje cipelcuganje.

 

35.jpg

 

Pogled na kolodvor sa druge strane:

 

36.jpg

 

Nisam siguran dali je i ovo dio nekadašnjeg kolodvora, pa ga za svaki slučaj stavljam ovdje:

 

37.jpg

 

I jedna zgrada koja mi izgleda kao za smještaj željezničkog osoblja. Inače mi djeluje malo spuki:

 

38.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super odabrana lokacija za putopis.

Navodno su novi vlasnici rafinerije jako jako zainteresirani za ponovnu izgradnju pruge jer rafinerija koja se bazira samo na cestovnom prijevozu tesko moze opstati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitam, ovo je odlično napravljeno i dokumentirano !!! :palac:

 

Današnji izgled ovog dijela (ex)pruge me je uvijek interesirao, pogotovo radi spoja normalnotračne i uskotračne pruge. Sad ste mi ti i bitter na najbolji mogući način riješili jednu staru dilemu. Iako moram priznati, žalostan je pogled na prekrasnu staru kolodvorsku zgradu ispred koje više ne prolazi pruga. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na pohvalama, ali čekajte, to nije sve! :kul

 

Sada nešto i o Bosanskom Brodu.

To se naselje smjestilo na desnoj obali Save, a razvilo se na strateški važnom mjestu, gdje je bio moguće prijeći rijeku (odatle i ime Brod). Danas broji oko 11 000 stanovnika, dok ih je prije rata bilo 34 000.

Počeci naseljenosti na području grada sežu još i u brončano doba, a za vrijeme Rimskog Carstva dio naselja Marsonia se nalazi i na desnoj obali.

Nakon diskontinuiteta života, Bosanski Brod opet stupa na povijesnu pozornicu 1691. pod imenom Turski Brod. Naime, te je godine Habsburška Monarhija zauzela Slavoniju, te Turci nasuprot Slavonskog Broda grade svoju utvrdu i naselje. Mirom u Požarevcu, 1718. H. M. dobiva pojas u desnu obalu Save, te time nastaje jedinstveno naselje Brod. 1739. je kraj te jedinstvenosti ponovnim povlaćenjem granice na Savi. Početkom 19. st. počinje nagli trgovački procvat, a zanimljivo je da je B. Brod dobio prvu petrolejsku lampu u cijeloj BiH. 1878. zajedno sa ostatkom Bosne potpada pod Austro-Ugarsku. 1892. sagrađena je rafinerija nafte zahvaljujući kojoj u grad 1923. dolazi prvi auto marke Ford. U II. svjetskom ratu Slavonski i Bosanski Brod opet postaju jedinstveno naselje pod nazivom Brod na Savi. Nakon II. svjetskog rata započinje industrijski razvoj koji je prekinut u najnovijem ratu.

 

Nakon razgleda kolodvora, krenuli smo natrag ali cestom kroz grad.

 

Čuo sam za videoteku, vinoteku, kinoteku, diskoteku...ali za pekoteku.. :roll:

 

39.jpg

 

Zgrada radničkog doma u kojoj se nekada nalazilo kino. Ono je inače bilo druga adresa mog djeda u vrijeme dok je živio ovdje. Naime, on je bio toliki filmofil da sa posla nebi dolazio doma nego ravno u kino. Nakon što bi film završio, baka bi mu u kino donosila večeru, da bi on mogao ostati npunog želuca na drugom filmu :D .

 

40.jpg

 

Katolička crkva sagrađena 1907.

 

41.jpg

 

I đamija sagrađena 1909., dok o starijoj nema podataka.

 

43.jpg

 

Pravoslanu crkvu nismo uslikali jer je bila u skelama, inače bi ekumenizam bio potpun.

 

Moja draga ispred spomenika palim borcima

 

P3025616.jpg

 

Trgaovi rata svugdje su vidljivi:

 

42.jpg

 

Pogled na most sa šetališta uz Savu:

 

44.jpg

 

Gladni i žedni nakon lunjanja po gradu, svratili smo kod Aljka & sina na ćevape i pivu (naravno Lava ;) )

Današnja privreda u Bosanskom Brodu se uglavnom temelji na improviziranim kioscima/trgovinama natrpanima sa svime i svačime, a postoji i plac a la Arizona. No u posljdnje vrijeme je i ovdje vidljiva recesija, pa više ljudi iz Hrvatske ne idu u tolikom broju preko, te je broj trgovina prepolovljen, iako ih je još uvijek na svakom koraku. Nakon opskrbe rahat lokumom i Lav pivom, krenuli smo nazad u Hrvatsku.

 

47.jpg

 

Pogled sa mosta na bosansku obalu. Primjetite tamni pojas na obali koji markira najviši vodostaj, a i indikator je da u Bosni nema otkupa plastčne ambalaže

 

46.jpg

 

Ploča koja svjedoči o obnovi mosta:

 

45.jpg

 

Još malo mosta:

 

48.jpg

 

Pogled na dio riječne flote:

 

49.jpg

 

Inače nasip od željezničke pruge je na našoj strani bio sačuvan sve do izgradnje novog graničnog prijelaza, što se vidi na google earthu.

 

Pogled u smjeru u kojem se pruga dalje išla prema kolodvoru u Slavonskom Brodu a mi smo požurili prečicom.

 

50.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I za kraj, malo fotki iz Slavonskog Broda. Pošto nismo bili baš sa vremenom, ograničili smo se na kolodvor i oko njega.

 

Izgleda kao hobitska nastamba, ali pretpostavljam da je to nakakav bunker ispred kolodvora:

 

51.jpg

 

Pogled na perone i pješački most:

 

52.jpg

 

Sa kojeg se pruža odlično mjesto za slikanje:

 

57ipol.jpg

 

54.jpg

 

53.jpg

 

55.jpg

 

57.jpg

 

Pogled na praonicu vagona:

 

56.jpg

 

I na kolosijek prema Đuri Đakoviću:

 

58.jpg

 

Po kojemu prelazi jenbach:

 

58ipol.jpg

 

A ispred ĐĐ su nas dočekale dvije ljepotice, JŽ 51-142:

 

59.jpg

 

I JŽ 85-027:

 

60.jpg

 

Malo dalje od njih solira jedan parni valjak:

 

61.jpg

 

I pogled na pješački most sa 2131-004 koji je još uvijek u voznom stanju:

 

62.jpg

 

Preko istog smo se vratili natrag na kolodvor te umorni, ali zadovoljni ishodom ekspedicije krenuli doma za Zagreb.

 

:roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predivno :roll: Do ove reportaže nisam uopće imao nikakvu predodžbu koliku je ulogu imala željeznice nekada na tom prostoru, preko Save. Svaka čast na informacijama :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navodno su novi vlasnici rafinerije jako jako zainteresirani za ponovnu izgradnju pruge jer rafinerija koja se bazira samo na cestovnom prijevozu tesko moze opstati.

 

To je lijepa vijest :wink: .

 

Samo bi bilo zanimljivo znati, kako bi se pruga provela na drugu stranu Save. Naime, na sadašnjem mostu bi bilo danas nemoguće provesti prugu zato što jednostavno nije predviđen za prugu. Isto tako zbog dosta velikog graničnog prometa nebi bilo mjesta za nju, a i pitanje kako bi se spustila po hrvatskoj strani. Jedino kaj mi je logično je izgradnja novog željezničkog mosta. No i tu je pitanje da li bi onda prugu proveli po staroj trasi, pri čemu bi morali presjeći hrvatski granični prijelaz, vjerojatno nadvožnjakom, ili bi gradili neki novi spoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odličan i lijep putopis, baš mi je drago da još jedna jedina 2131 vozi, ali pitanje je koliko još :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti na zanimljivom putopisu !

 

Ovo što se spominje o povezivanju Bosanskog Broda odnosno rafinerije sa željezničkom prugom, misli se na gradnju nove pruge od Bos.Broda preko Dervente do Doboja a ne prema Slav. Brodu. Ovo sam negdje pročitao ali više ne znam točno gdje.

 

Evo i slike starog mosta .....

 

brodj.jpg

 

A ovo je stari kolodvor u pseudo maurskom stilu, od koga je ostalo ono malo....

 

brod1.jpg


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo, lijepo i zanimljivo. Valjak me vratio u dane kada smo mi mali dječaci (sinovi ranika na izgradnji mosta) bacali blato u velike kotače valjka koji bi nam napravili kuglice za igranje. To je bilo u vrijeme izgradnje želj. mosta preko Save u Slavonskom Šamcu. Taj most je uništen u vrijeme domovinskog rata, udario grom u njega. :shock:


samoborcekver1_zps9440815b.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijepa reportaza skretnicar :oops:

 

 

Sada ukratko o povijesti kolodvora u Bosanskom Brodu.

Nakon austro-ugarskog zauzimanja Bosne, željeznica, i to normalnog kolosjeka, dolazi u Bosanski Brod 1879. godine, te ubrzo postaje najveće željezničko čvorište u BiH. Željeznički kolodvor je sagrađen 1896. u pseudomaurskom stilu, te postaje je tada bio jedan od najlijpših kolodvora na ovim prostorima. Na njemu se presjedalo na uskotračnu pruge prema Doboju, Dreventi i dalje. 1915 sagrađen je uskotračni kolosjek upleten sa normalnim prema Slavonskom Brodu. Kolodvor je skoro potpuno razoren u velikom napadu na Brod 1945. te od njega ostaje samo ovaj mali komadić koji je danas vidljiv. Budući da je B.Brod izgubio značenje koje je nekad imao, kolodvor nije obnovljen u prijašnjem obimu. Ukinučem uskotračne pruge, Bosanski Brod ostaje slijepo crijevo no pruga funkcionira sve do rata. Sigurno je da nikada neče biti obnovljena

Hvala na ovim slikama, samo sam znao da je ostao jedan dio ove zgrade, nisam znao koji i koliki.

U Bos.Brodu sam bio jednom, ustvari prosao kroz njega pa nemam predstave gdje se ova zgrada nalazi.

 

Po meni, radilo se o daleko najljepsoj stanici/kolodvoru na prugama bivse Jugoslavije.

Zaista steta sto je stradala i sto nikada nije obnovljena.

Mnostovo starih razglednica sa ovom zgradom mozete naci na uskotracnom podforumu (ako vam nije mrsko traziti),

vremenom cemo otvoriti temu Bos.Brod-Sarajevo pa ce sve biti tu lijepo postavljene.

 

Inace u punom sjaju, zgrada je vise licila na muzej nego li na nesto sto ima veze sa zeljeznicom.

Unutrasnjost je bila jednako ekstravagantna, da ne povjerujete da se ipak radilo o zeljeznickoj stanici.

Navodno da je ovo namjerno uradjeno da bi putnici koji tek ulaze u tadasnju Austrougarsku provinciju Bosnu i Hercegovinu

stekli sto bolji utisak. Ako im je ovo zaista bila namjera, uspjeli su.

 

 

 

 

Ukinučem uskotračne pruge, Bosanski Brod ostaje slijepo crijevo no pruga funkcionira sve do rata. Sigurno je da nikada neče biti obnovljena .

Nemoj biti pesimistican, nadajmo se da hoce :D

 

 

 

 

I na kolosijek prema Đuri Đakoviću:

 

A ispred ĐĐ su nas dočekale dvije ljepotice, JŽ 51-142,

 

I JŽ 85-027

Ovde de moram ispraviti, radi se o tenderu od 85-027, lokomotiva je 83-176.

Iako mi je drago da su obe lokomotive sacuvane, stanje im je vise nego jadno.

Ipak se nalaze u tvornickom krugu, moglo se malo vise povesti racuna o njima.

Ovde ne mozem kriviti narkomane, skupljace starog zeljeza itd, upitanju je jednostavno ljudski nemar.

 

 

 

 

Izgleda kao hobitska nastamba, ali pretpostavljam da je to nakakav bunker ispred kolodvora:

Bunkeri iz II.sv.rata, oblikovani su tako ta se avio-bomba odbije ili sklizne od njih.

Vrlo slicene imate i u Sarajevu u blizini nekadasnje uskotracne stanice i kruga glavne lozionice (Vaso Miskin-Crni).

Nesto su strmiji od ovih ali im je namjena ista, njihove slike se takodjer "kriju" negdje na uskotracnom forumu.

 

 

Usput da upitam autora slika da li mozemo iskoristiti ovde postavljeni materijal na buducoj uskotracnoj temi Bosanski Brod-Sarajevo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na zanimljivim komentarima i prilozima! :D

I na ispravcima mojih netočnih navoda. :oops:

 

Ovo što se spominje o povezivanju Bosanskog Broda odnosno rafinerije sa željezničkom prugom, misli se na gradnju nove pruge od Bos.Broda preko Dervente do Doboja a ne prema Slav. Brodu.

 

Iako je lijepa vijest da se ijedna nova pruga ozbiljno misli graditi, nije mi jasno zašto oni misle graditi novu prugu skroz do Doboja, kada već imaju skoro cijelu neiskorištenu trasu, a i najbliža pruga im je skoro pred nosom. Možda je razlog tome bolja povezivost sa domačim tržištem?

 

U Bos.Brodu sam bio jednom, ustvari prosao kroz njega pa nemam predstave gdje se ova zgrada nalazi.

 

Do kolodovra se dođe tako da nakon što se prijeđe bosankohercegovački granični prijelaz, ne nastavi ravno prema Derventi, nego se odmah skrene desno, prođe nadvožnjak i trg i samo ide ravno po glavnoj ulici prema rafineriji, sve do jedne male zelene zgrade s lijeve strane. Uglavnom, smješten je na zapadnoj periferiji grada.

 

Ovdje stavljam jednu staru fotografiju na kojoj se vidi danas sačuvani dio, radi bolje predođbe o veličini tadašnjeg kolodvora:

 

bosanskibrod5om4.jpg

 

Inače ovaj krajnji "tornjić" nije originalno bio sagrađen, nego je naknadno nadograđen.

Zgrada je inače djelo arhitekta Hansa Niemeczka i kao što je već rečeno, sagrađena je u neomaurskom, orijentalnom stilu. Navodno je inspiraciju za nju našao u Afganistanu. Inače po zamisli spomenutog arhiteka krajem 19. st. je također u maurskom stilu ukrašena unutrašnjost crkve Svih Svetih u Đakovu, nekadašnja đamija iz turskih vremena.

 

Ostale stare slike bosanskobrodskog kolodvora se nalaze na ovoj i još dvije stranice nakon nje:

http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=2726&postdays=0&postorder=asc&start=1170

 

Usput da upitam autora slika da li mozemo iskoristiti ovde postavljeni materijal na buducoj uskotracnoj temi Bosanski Brod-Sarajevo?

 

Naravno, slike se slobodno mogu koristiti bilo gdje na forumu. Dapače, bit će mi drago ako će bilo kako pomoći. :D

 

I usput samo da pitam dali negdje postoje slike kolodvora, pruge ili mosta neposredno prije rata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naravno, slike se slobodno mogu koristiti bilo gdje na forumu. Dapače, bit će mi drago ako će bilo kako pomoći. :palac:

Hvala lijepa :wink:

 

 

I usput samo da pitam dali negdje postoje slike kolodvora, pruge ili mosta neposredno prije rata?

Ne da ja znam, mozda se vremenom nesto nadje kada otvorimo novu temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moram priznati da me šokiralo današnje stanje kolodvora. očekivala sam da će biti loše, ali ipak ne i pogubno, kao što jest...

tužno je kad pomisliš kako je sve to prije izgledalo, i da je bilo puno života, dok sad u gradu jedva da ima žive duše, a željeznica je samo sf priča...


there is no running that can hide you cause i can see in the dark...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je nažalost uobičajena slika na koju se nailazi kod manje-više svih napuštenih pruga. Ovdje na forumu ima dosta materijala s obilazaka nekadašnjih pruga, a sve one su doživjele istu sudbinu. Objekti koji se ne koriste su uglavnom prepušteni propadanju, a samo mašta i poneka arhivska fotka mogu dočarati njihov nekadašnji sjaj. Ali to nimalo ne umanjuje draž takvih ekspedicija ... naprotiv :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja upoznat sa time, od pruge neće biti ništa bar narednih 100 godina.

Naime, gradi se luka i naftni terminal u Sl. Brodu, te će se graditi naftni terminal u rafineriji u BBrodu. Kada se dovrši za godinu dvije, kanal Dunav-Sava, to će biti najbolji i najjeftiniji prijevoz nafte.

 

Pitao sam frenda kojem stari drži firmu koja radi na SB luci da pita staroga, pa kad budem imao konkretnije informacije, javim


Hladni Kalašnjikov izmisliše topli ljudi!

http://nedorecensam.blogspot.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naime, gradi se luka i naftni terminal u Sl. Brodu, te će se graditi naftni terminal u rafineriji u BBrodu. Kada se dovrši za godinu dvije, kanal Dunav-Sava, to će biti najbolji i najjeftiniji prijevoz nafte.

Što kad se dovrši za godinu-dvije, terminal ili kanal?

Za kanal sumnjam, pa nisu ga još počeli ni kopati. Ili jesu, a ja sam nešto propustio?


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprosto fantastično Skretničar i Bitter!

 

Niste imali nikakvih problema sa fotkanjem točno na granici? Očito su južni susjedi tolerantniji od naših ljudi :roll:

 

Bosanski Brod je inače mjesto gdje svaki pravi Požežan mora bar jednom na pijac nakupovat se robe i svega ostalog, ja igrom slučaja već 2 godine nisam išao tamo. Najčešća praksa je doći u Slav. Brod autom, ostaviti ga tamo, i prijeći pješice granicu, nema gužvi, nitko te ne dira.

Jeste se i vas dvoje nakupovali tamo? Lijep pozdrav! :roll:


421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
oooooooo, kanal se već dugo kopa. Pokušat ću od frenda uzeti nekoliko slika kanala pa ću ih staviti ovdje.

To mi je prvi glas. Ajde, konačno dobra vijest (iako ekolozi upozoravaju na loše posljedice po regionalnu floru i faunu).

Daj nabaci koju fotku. :roll:


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niste imali nikakvih problema sa fotkanjem točno na granici? Očito su južni susjedi tolerantniji od naših ljudi 8)

 

Nismo, jer nas nisu ni vidjeli. :? Ma most je dovoljno visok da te ne mogu vidjeti ni sa naše ni sa njihove strane.

 

oooooooo, kanal se već dugo kopa. Pokušat ću od frenda uzeti nekoliko slika kanala pa ću ih staviti ovdje.

To mi je prvi glas. Ajde, konačno dobra vijest (iako ekolozi upozoravaju na loše posljedice po regionalnu floru i faunu).

Daj nabaci koju fotku. :jup

 

A i ja idem uskoro na teren na trasu kanala. Ne znam koliko se kanal kopa, ali za sada se tamo vrše probna arheološka iskapanja, a ako potrebno nakon njih će se vršiti zaštitna arheološka istraživanja, i tek kad to bude gotovo onda konkretni radovi kopanja kanala na dijelovima koji su se istraživali mogu početi.

Uglavnom, možete očekivati i slike od mene :--) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makar radovi na kopanju kanala počinju, izgleda da još duuugo nećemo vidjeti brodove kako plove po njemu... Naime, kanal koji će se sada prokopati služit će samo za navodnjavanje, a jednog dana kada bude novaca, proširit će se i produbiti kako bi mogao prihvatiti brodove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...