Jump to content
zeljeznice.net
dulevoz

Od Ravnice pa do krsa, preko vrhova, i tako sve do mora.....

Recommended Posts

Jako lijepo i zanimljivo..

 

A i vidim imaš zanimljivo štivo za čitati..

Onu knjigu s vlakovima imam i ja, uspio ju nabavit na jednim "Interliberu" za recimo sitne novce (prema tak velikoj knjizi)..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jako lijepo i zanimljivo..

 

A i vidim imaš zanimljivo štivo za čitati..

Onu knjigu s vlakovima imam i ja, uspio ju nabavit na jednim "Interliberu" za recimo sitne novce (prema tak velikoj knjizi)..

 

Ta knjiga mi je jedan od drazih rodjendanskih poklona, jos se ne mogu pohvaliti da sam je procitao, tek sam poceo, vec stigao da pregledam slike, kojih ima da pamet stane :D


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam je li mi ovaj crnogorski A vagon bolji izvana ili iznutra! rijetko dobro pogođena zvjerka :D

 

nego, jel se lokomotive na granici mijenjaju ili sve ide istom? i koji su uopće pogranični kolodvori? pretpostavljam da je u CG Bijelo Polje jer je to zadnji kolodvor prema Srbiji. a sa srbijanske strane se tek Brodarevo čini kao da ima drugi kolosijek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogranicni kolodvori su Bijelo Polje u Crnoj Gori i Prijepolje Teretna u Srbiji. Sama zeleznicka a i drumska granica jeste stanica Vrbnica (bivsa Gostun). Carina se jos ne obavlja u hodu, vec crnogorska policija i carinici u Bijelom Polju, a srpski u Prijepolje Teretnoj. Brodarevo ima tri koloseka, isto kao Vrbnica. Izmedju Bijelog Polja i Prijepolja Teretne postoje tri stanice (ne racunam stajalista), Vrbnica (granicna) i Lucice i Brodarevo u Srbiji. Brodarevo je izuzetno udaljeno od mesta, pa tu nema ni putnika. Lucice je potpuno izolovana stanica, tako da u njoj nema ni stanicnih radnika.

 

Nadam se da je sada malo jasnije i da nema potrebe da iscrtam to na karti pa da prikazem. Ko je vredno pratio ovu reportazu od pocetka, na nekim od pocetnih stranica, ima slika ovih stanica...

 

Lokomotive se menjaju u Bijelom Polju, vec par godina unazad, jer nema sporazuma ZS-a i ZCG-a...


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

sve jasno, koordiniram s Google Earthom i nema potrebe za dodatnim pojašnjenjima :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predivne slika, puno hvala :) :)


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo Dule majstore !

Sada smo zahvaljujući tebi doživjeli putovanje barskom prugom i zimi....


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraca foto akcija, sa puno pesacenja, 02.04.2010. Mali Panta i Dulevoz obilaze deonicu pruge Beograd - Bar od Samara prema Valjevu, tacnije do Valjevskog Graca, u prevodu 18,5km pruge vecim delom kroz kanjon reke Gradac. Tura je pocela dolaskom u Samare u ranim jutarnjim casovima, vozom 2101 iz Beograda, vec oko pola sest ujutru, neposredno pre svitanja. U planu nam je bilo da se spustimo do Lastre, vecim delom prugom i poslednju serpentinu da presecemo jednom meni odavno poznatom precicom, radi skracivanja od cca 4km tabananja golim kamenom...

 

U Samarima smo se smrzli odmah po izlasku iz voza (planinska klima). Momentalno smo bili primorani da zalozimo vatru, da bar doruckujemo pre pocetka pesacenja. Svanulo je potpuno za nepunih 10min. Prikupili smo energiju i krenuli.

 

Pogled na izlazne signale prema Lastri. Nalaze se na tacno 103.km pruge od Resnika (Beograda):

 

IMG_8740.jpg

 

 

 

Kroz stanicu i na ulazu u tunel Drenovacki Kik na snazi je ogranicena sa 70km/h, dok je od skoro kroz stanicu i lagana sa 50km/h.

 

IMG_8742.jpg

 

 

 

Ostalo je i pomalo snega, leda... u tunelu se nazire ulazni signal:

 

IMG_8748.jpg

 

 

 

Brzi iz Kraljeva prema Beogradu:

 

IMG_8751.jpg


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan tunel je bilo moguce obici okolo, kroz sumu, ostatkom nekadasnjeg starog pomocnog prilaza, tokom izgradnje pruge:

 

IMG_8754.jpg

 

IMG_8755.jpg

 

IMG_8757.jpg

 

IMG_8769.jpg


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_8770.jpg

 

 

 

Desno se vidi RDV predajnik, koji je u ovakvim planinskim tunelskim predelima neophodan zbog radio veze...

 

IMG_8772.jpg

 

 

 

U jednom od tunela bliski susret sa rusom (putnickim iz Prijepolja):

 

IMG_8773.jpg

 

IMG_8774.jpg

 

IMG_8777.jpg


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na deonici Samare - Lastra ima dosta kratkih i relativno visokih mostova:

 

IMG_8780.jpg

 

IMG_8781.jpg

 

 

 

Predsignal ulaznog u Samare:

 

IMG_8784.jpg

 

IMG_8787.jpg

 

IMG_8790.jpg


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pri obilasku jednog od mostova, doziveli smo bliski susret trece vrste :kul

 

IMG_8792.jpg

 

IMG_8794.jpg

 

IMG_8797.jpg

 

IMG_8799.jpg

 

IMG_8800.jpg


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_8812.jpg

 

 

Stanje pruge je mestimicno ocajno, ali je ipak i ove godine odrzana stara brzina 70km/h:

 

IMG_8816.jpg

 

IMG_8818.jpg

 

IMG_8820.jpg

 

 

Skoro sanirana kosa, tokom radova ispod nje bila je lagana sa 30km/h:

 

IMG_8822.jpg


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_8823.jpg

 

 

 

 

Tu vec moze da se ugleda stanica Lastra, za jednu serpentinu nize:

 

IMG_8828.jpg

 

 

Upravo na tom mestu silazimo sa pruge i sumskom stazom se spustamo dole u Lastru, skracujuci 4km pesacenja, 2 tunela, jedan most... jedan od tunela jeste Zavojnica, o kome je vec dosta bilo reci...

 

IMG_8831.jpg


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno ne postoji dobra tura bez dobrog jela, a u ovakvim pustosima rostilj je sasvim zadovoljavajuci. U ovoj napustenoj i polusrusenoj kucici pre nedelju dana ostavio sam stapove za rostilj, koji su nas tu i sacekali. Sve je bilo zdravo na gotovo, samo sedi i peci:

 

IMG_8835.jpg

 

 

 

Panta poneo kobasice, ja spremio podlogu :kul

 

IMG_8839.jpg


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta ima lepse od rostiljanja u prirodi, citaj potpunoj izolovanosti i pustosi, kada je pruga odmah iza ledja, a drugi deo odmah ispod, gde puca prelep pogled na kanjon i udolinu prema Valjevu :kul

 

IMG_8840.jpg

 

IMG_8841.jpg

 

IMG_8842.jpg

 

Posle jela smo se opruzili na livadi i zaspali kao male bebe, mrtvi umorni, jer obojica prethodnu noc nismo spavali... Tu smo proveli dobra 3-4 sata...


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozova niodkuda, pruga je bila mrtva dobra 3h, ni brzih, ni putnickih, ni teretnih, ama potpuno zatajilo...

 

 

 

Nailazi putnicki za Prijepolje, sa sivom lepoticom 138:

 

IMG_8843.jpg

 

IMG_8844.jpg

 

 

 

 

Posle njega jos neki:

 

IMG_8847.jpg

 

 

 

U podnozju stanice polunapusteno imanje:

 

IMG_8849.jpg

 

IMG_8850.jpg

 

Primetili ste da slike samog rostilja nisam slao, izvinjavam se, ali bili smo isuvise gladni da smo ga prvo smazali, pa se tek posle setili da mozemo malo i fotografisati :kul :hm

 

Nastavljamo dalje...


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu je takodje i kuca pruzne deonice Lastra:

 

IMG_8853.jpg

 

IMG_8854.jpg

 

 

 

 

Pogled prema dve livadice na kojima smo rostiljali i gornjem delu serpentine pruge, desno prema Samarima:

 

IMG_8856.jpg


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pruga izmedju Lastre i Valjevskog Graca na 2 mesta prelazi reku. Gradac vazi za jednu od najcistijih reka u ovom delu Evrope:

 

IMG_8858.jpg

 

IMG_8859.jpg

 

IMG_8861.jpg

 

 

 

 

Jedini S tunel na deonici Lastra - Valjevo, izmedju Lastre i stajalista Leskovice:

 

IMG_8863.jpg

 

IMG_8864.jpg

 

 

 

 

 

 

Prolazimo stajaliste Leskovice:

 

IMG_8866.jpg

 

IMG_8868.jpg

 

 

 

 

Ubrzo zatim nailazi prvi i jedini teretni voz tog dana, sa svega petnestak cisterni sa sircetnom kiselinom iz Kikinde za Bar... Nailazi nam bas u tunelu:

 

IMG_8869.jpg

 

IMG_8871.jpg

 

IMG_8872.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Na specijalno lepom mestu sacekali smo IC za Bar:

 

IMG_8879.jpg

 

IMG_8880.jpg

 

IMG_8881.jpg

 

 

 

Posle njega pocela je kisa, sve jace i jace je padala, tako da smo silom prilika bili primorani da bez fotografisanja pesacimo do Valjevskog Graca. U pocetku smo nameracili da idemo do Valjeva, ali bilo je nemoguce, jer do Graca su nam tuneli predstavljali kratke zaklone od kise, ali uprkos tome bili smo mokri do gole koze...

 

 

Do sledece akcije barskom prugom, veliki pozdrav!


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super! I drago mi je da je počela sezona "lova" na barskoj pruzi.. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Super! I drago mi je da je počela sezona "lova" na barskoj pruzi.. 8)

Potpuno se slažem...željno iščekujem sljedeći stavak ove railfanske simfonije :?

 

:mrgreen:


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vi ste stvarno ''živa volja''. :mrgreen:

Bravo i za akciju i za fotografije.

Veselimo se nastavku ove lijepe priče.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pridružujem se čestitkama na odličnim slikama sa ove zaista atraktivne pruge.

Tuneli, tuneli, tuneli i ponovo tuneli...

Postoji li na toj pruzi i neka dionica sa 20-30 km čiste pruge bez tunela ili mosta ?


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Barskoj pruzi naći 20-30 km. mosta je nemoguće.

Jedinstveni građevinski poduhvat,samo očajno održavan...

Ne bih se usudio igrati se sa pešačenjem po tunelima,nema šanse!Jednom sam doživeo bliski susret sa Kenedijem u Čortanovačkom tunelu i od tada preko preče-naokolo bliže...


Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...