Stanley Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 U subotu 18. travnja Anno Domini 2009. organiziran je izlet članova Kluba ljubitelja željeznice na relaciji Zagreb - Đurmanec - Rogatec - Stranje - Podčetrtek - Imeno - Kumrovec - Klanjec - Harmica. Cilj nam je bio istražiti ostatke pruga na hrvatskoj strani koje nisu u funkciji (privremeno?), obići aktivne pruge u Sloveniji, a usput se i dobro provesti. Idejni inicijator i organizator putovanja bio je Pataky, kome treba odati priznanje na zalaganju i izvrsno odrađenom poslu. Sudionici putovanja bili su (abecednim redom): andi, egérke, gaspa, Pataky, Portos, seabral i Stanley. S nama je trebao ići i drempa-tžv, ali je u zadnji čas morao odustati zbog privatnih obveza. Spomenimo da nam je cijelim putem društvo pravio i naš vozač Svebor, koji ima izgleda postati dobrim railfanom. Tijekom putovanja imali smo kontakt sa još dvojicom članova KLJŽ. U Krapini nas je (vani tj. u automobilu) dočekao ivog, koji nas je pratio po cesti do Đurmanca gdje smo se sreli ''u živo'' i odmah otišli na jutarnje piće. Tijekom dana nazvao nas je glavom i bradom Anton (za neupućene: predsjednik KLJŽ), koji se zatekao u Zagrebu i poželio je sresti se s nama po povratku. Nažalost, od toga nije bilo ništa jer smo kasnili u vremenskom rasporedu i propustili planirani vlak iz Harmice. Od Zagreba do Đurmanca putovali smo vlakom (Macosa v.r. 3200), a od Đurmanca dalje unajmljenim kombijem. Svi smo imali fotoaparate, od kojih su neki prave ''zvijeri'', pa očekujte u ovom putopisu brdo slika. Ja otvaram temu isključivo iz razloga jer sam se prvi pripremio, tako da će putopis biti rezultat timskog rada. Pa krenimo zajedno na put. Ja sam Macosu dočekao u Vrapču. Na stajalište sam došao nešto ranije, pa sam u čekanju ispratio čak šest vlakova - tri Mađara, dva teretnjaka i ovaj 991: Iz Đurmanca smo krenuli tragom pruge Zabok - Grobelno. Prvi puta fotoaparat sam izvadio iz torbe na privremeno zatvorenom stajalištu Hromec, koje je u dosta dobrom stanju s obzirom da već godinama nije u funkciji. Kako se vidi iz priloženog, neki fotkaju a neki žvaču. Portos je bio toliko zabezeknut kad me vidio s fotićem da je to morao ovjekovječiti za povijest KLJŽ. Ulaz u tunel Lupinjak s hrvatske strane. Od jednog Slovenca kasnije smo čuli da se u tunelu ne uzgajaju šampinjoni, već se izvode radovi na njegovoj sanaciji. Tračak svjetla u tami Hrvatskih željeznica? A brzina je bila moćna... Pruga je na slovenskoj strani u neusporedivo boljem stanju, iako od granice do Svetog Roka ob Sotli nema prometa. Čak je i signal u funkciji... Potražili smo i ulaz u tunel sa slovenske strane. Stigli smo jedino do mostića preko ovećeg potoka. Pataky nam je rekao da je taj potok zapravo Sutla! Sveti Rok ob Sotli. Ovdje počinje aktivni dio pruge. Nekada je ovo službeno mjesto bilo kolodvor, a zvalo se Lupinjak. Kaj je, kvragu, s tim aparatom danas? Nastavlja se, nemoj da mi koji upada dok ne završim! Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 19, 2009 Author Share Posted April 19, 2009 Idemo dalje. Prvo sljedeće stajalište je ovo: Stajalište Vidina smo vidjeli samo s ceste, pa smo požurili do najvećeg kolodvora na pruzi Zabok - Grobelno: Brzi vlak iz Zaboka, Svetog Križa Začretja, Krapine i Đurmanca dolazi na drugi peron: Kolodvor Rogatec zaslužuje još koju sliku: Proizvodi Tvornice stakla ''Straža'' u Humu na Sutli prevoze se željeznicom preko Zidanog Mosta, jer je onaj ficlek pruge od Đurmanca do Svetog Roka ob Sotli izvan prometa. Ne znam kako bi ovo nazvao: motornjak ili grafitarji? Slijedi ''obrada'' kolodvora Rogaška Slatina: Preskočili smo dva stajališta - Tekačevo(?) i Podplat, pa stižemo do kolodvora Mestinje: Stižemo do raskrižja Stranje. Lijevo Rogatec (Đurmanec), desno Imeno (Kumrovec): Par sličica iz kolodvora Stranje. Naš službujući profesor egérke nije se mogao načuditi što će ovdje toliko kolosijeka. Idemo dalje. U Sodnoj Vasi slikao sam samo ovaj bivši robni magazin, kao prilog tvrdnji da je ovo stajalište nekada bilo kolodvor. Stajalište Početrtek Toplice: Iz Početrteka smo se uputili u obližnje Olimje, gdje smo posjetili čuvenu tvornicu čokolade (i nakupovali pregršt izvrsnih proizvoda), a zatim smo krenuli na malu osvežitev: Območje državne meje: kolodvor Imeno: Tu završava dio putopisa koji se odnosi na Sloveniju. Iako ćemo se još zateći na ponekom komadiću območja dežele, no o tome kasnije. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Lijepo, bogami. Da imitiram našeg poetičnog kolegu lovca: Došlo proljeće, zatoplilo pa su nam se livade probeharale željeznicoljupcima... S nestrpljenjem očekujem i ostalo... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 19, 2009 Author Share Posted April 19, 2009 U Sloveniji uredni objekti željezničke infrastrukture, pruge za 20 t/os, a što je najvažnije ima dosta prometa. Jedino vlakovi ne voze vikendom, pa nismo mogli slikati nikakav vlak. Prelazimo granicu i nalazimo jad i bijedu. Ovo je, kakti, kolodvor Kumrovec: U bolja (željeznička) vremena ovdje su znala biti istodobno i po 3 (tri) putnička vlaka. Vidio na svoje oči i vozio se na desetke puta. Ovo su ostaci nekadašnjeg vodocrpilišta za parne lokomotive. U kasiranom vagonu nalazila se pumpa koja je vodu uzimala izravno iz rijeke Sutle: Andi je pokušao okrenuti skretnicu i nije mu jasno zakaj ne ide: A ne ide zbog ovoga: Pruga je izgrađena 1956., ovo je novije: U Kumrovcu smo od tuge i jada odlučili nešto pojesti. Dok smo čekali odojka i puricu s mlincima, ja sam iskoristio vrijeme da zabilježim komadiće svojih sjećanja na mladost. Uz sliku Kumrovečke doline neraskidivo su vezana dva srednjevjekovna burga. Iako su odavno u ruševinama, još uvijek dominiraju dolinom. Ovo je Kunšperg (slovenski: Kunšperk) na obronku istoimenog brda. Ispod razvaline nalazi se selo Kunšperk (općina Bistrica ob Sotli). Pavao Šterc, kovač iz Kunšperka, bio je vođa štajerskih seljaka u velikoj hrvatsko-slovenskoj Seljačkoj buni 1573. Burg je izgrađen krajem 12. stoljeća (1176.), promijenio je mnogo gospodara, a napušten je u 17. stoljeću. Kao mladić popeo sam se do njega dva puta i to, naravno, od pruge. A kada bi vlak napustio stajalište Zelenjak prema Kumrovcu, obavezno bih se premjestio na prozor s lijeve strane da gledam Kunšperg... A ovo je Cesargrad. Izgrađen je vjerojatno u 12. stoljeću. Prvi put se spominje 1399. kada ga je Sigismund (Žigmund) Luksemburški darovao Hermanu Celjskom. Kasnije je pripadao grofovima Erdödy. Stradao je u Seljačkoj buni 1573., a potpuno je napušten u 17. stoljeću. Na Cesargradu sam bio dvadesetak puta. Postoje dvije planinarske staze, jedna iz Klanjca i jedna iz Zelenjaka: Nakon što smo utažili glad i žeđ krećemo dalje. Tunel Zelenjak (na teritoriju Slovenije): Voda nije za piće? Naravno, kad je niti nema! Nije ni Cesargrad ni Kunšperg, to su razvaline kolodvora Klanjec: Još jedan pogled na staru gradinu, ovog puta sa klanječkog kolodvora: Krećemo dalje niz kumrovačku prugu. Ekipa kod stajališta Gredice: Draše, nekada Draše - Bizeljsko. To je svojedobno bio kolodvorčić (tovarište?) s jednim vrlo kratkom pomoćnim kolosijekom: Ovdje je Sutla vrlo blizu pruge, a zatim se udaljava prema jugozapadu: Prosinec. Nekada kolodvor sa tri kolosijeka. Kolodvori Klanjec, Prosinec i Vukovo Selo imali su u dlaku isti izgled: tri kolosijeka, te kolodvorska zgrada i robno skladište istovjetnog tipa. Stajalište bez vlakova, ali sa dvije natpisne ploče: Još jedno stajalište bez vlakova, ali s tragovima života. Tko zna kaj si baba misli: I na kraju Vukovo Selo. Kolodvor je katastarski na teritoriju Slovenije, dakle mi smo, tehnički gledano, špijuni jedne strane sile. Životinje i željeznica: umjesto vlakova petelinček sa svojim kokicama: Nečiji topli dom: Tragovi nekadašnjeg manipulativnog kolosijeka: Za kraj jedna ''meteorološka'': To je sve s moje strane. Suputnici su snimili obilje fotografija i ne sumnjajte da će ovo biti jedan od zaista spektakularnih putopisa. Ajmo, dečki! Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Hvala ti, Stanley, na odličnom putopisu. Nakon ovako dobrog teksta i fotki teško je nastaviti, a da se ne pokvari dojam sjajnog teksta. Stoga s moje strane samo nekoliko fotki koje će još malo približiti vrhunski jučerašnji ambijent. Hvala svim sudionicima izleta, našem organizatoru Patakyju i njegovom sinu koji nas je bezprijekorno vozio i po cesti i po najužim poljskim bespućima uz prugu Kao što je napisao, Stanley nas je dočekao na stajalištu Vrapče Foto session u Zaboku ... neki fotkaju izvana, a neki iznutra Šta su si mislili prolaznici u Krapini kad je iz svakog otvorenog prozora virila barem po jedna railfanovska glava s fotićem u ruci Viđeni fotograf ivog. Tko ne vjeruje da je to on, neka pričeka njegove fotke Iznenađenje u Đurmancu ... manevra pored Macose Hromec ... ovakvih travnatih prizora smo se jučer nažalost puno nagledali Mostić pored Hromca. Victor, je li ovo dovoljno dobro za teksturu ? Radovi u tunelu Lupinjak Šarena izgrafitirana ergela u Rogatcu Ajmo znalci, pogodite koji je koji DMU Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Još jednom čestitke ponajprije na sjajnom tekstu, a onda i na fotkama. Koliko si me samo vremena zavodio u bludnju tvrdnjama da Ti to ne ide... Tim krajevima nisam prolazio negdje od sredine 80-ih, ali mi se i onda činilo da granica (tada samo teoretska) između Dežele i Lijepe naše pretstavlja i granicu mentaliteta odnosno granicu između reda i ljepote i neurednosti. Jasno mi je da pruga nije u funkciji, postoji valjda neki razlog, ali zašto se sve mora tako grozno zapustiti i devastirati, e, to mi nije jasno. PS: Oprosti, što sam Ti prije upao usred posta, mislio sam da prepuštaš teren ostalima... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Dok sam čekao ekipu u Zaprešiću pojavio se Mađar Taj, 023 Mađar ima svježe, noćašnje grafite i različite pantografe Prolazi i Končarica ex 700 podserija sa reduktorima za 140 km/h sada nosi broj 1 141202 i nedavno je obnovljena u TŽV "Gredelj". Vuće kompoziciju teretnih vagona Kompozicija "mojih" Macosa dolazi sa 2 minute zakašnjenja Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Jedna slika iz Velikog Trgovišća, za mog prijatelja Pfaffa U Zaboku se odvajaju kompozicije Macosa Trenutak prije dekapitacije Nova infrastruktura u Sv. Križu začretju Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Pred čokoladnicom u Olimju nisam mogao odoljeti ovom pozivu na poziranje Ekipa koja je u pivnici u Olimju naručila sedam velikih piva i jednu mineralnu vodu (partibrejker ) Čekajući sljedeći vlak koji stiže za dva dana Iza ovog raslinja su kolosijeci nekad ponosnog kolodvora Kumrovec Most pored Zelenjaka (Victor, OK ? ) Isti most iz žablje perspektive Zbog ove životinjice me Stanley špotao ... ako bude htio, on će vam reći zašto U Vukovom Selu me Portos nagovorio da prošetamo do mjesta gdje se vidi granica obnovljenog i neobnovljenog dijela pruge, a duga nas je pratila ... A da ne velim da se jučer nisam vozio po kumrovečkoj pruzi, pobrinuo se Andi i pogurao me 1-2 metra na ovoj napravi Kao što je Stanley napisao, zakasnili smo na sve moguće vlakove u Harmici i okolici. Ali bar smo naišli na tragove nekog od prethodnih vlakova Toliko od mene ... očekujem još puno dobrih fotki od ostatka ekipe. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Vozila ZOP-a u Krapini Svaka koja se nasmije NIJE mrgud (a kako i ne bi kad ju je fotkalo nekoliko railfanova u isto vrijeme) Dobro oprani prozori Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 IVOOOG Post posvećen samo njemu Ivog 1 Ivog 2 Ivog 3 Ivog 4 Nastavljam oko 12h (idem na kavu)! Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 19, 2009 Author Share Posted April 19, 2009 Mala digresija na temu putopisa: Prolazi i Končarica ex 700 podserija sa reduktorima za 140 km/h sada nosi broj 1 141202 i nedavno je obnovljena u TŽV "Gredelj". Vuče kompoziciju teretnih vagona Isti vlak, bolje rečeno loksu, snimio sam i ja dok sam čekao Macosu u Vrapču. Naime, imao sam namjeru snimiti Macosu s ekipom KLJŽ-a u dolasku. Pretpostavljao sam da će biti na prozoru s fotićima (i bili su). Vlak 3200 trebao je biti u Vrapču u 08,02. Minutu prije vidio sam da se u daljini, iz onog ''hupsera'' kod mostića preko potoka Vrapčak, pojavljuje neka mrlja i dva svjetla. Počeo sam ciljati fotićem i onda primijetio da nešto ne štima. Svjetla su bila nekako preblizu jedno drugome u odnosu na oblik vozila, a osim toga: otkada Macosa ima pantograf? Skužio sam da je riječ o teretnjaku i htio sam ga snimiti, ali su mi neke babe zaklonile pogled na prugu premještajući se prema rubu perona kako bi se pripremile za ulazak. Stoga sam uspio okinuti samo jednu i to lošu (mislim na fotku ) iz blizine. Nisam je mislio stavljati na Forum, ali... Kad sam upao u društvo pitao sam jesu li kasnili u polasku. Nisu, rekoše mi, ali su stajali u Kustošiji pet minuta iz bogtepitakojeg razloga. Pa evo tog razloga: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
2 063 XXX Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 divno dečki.... samo jel to bilo namijenjemo za članove KLJŽ-a ili za sve(možda sam propustio na forumu)... možda bih se i ja volio pridružit ponekad u te vaše eskpedicije... Quote ...to znači da je mržnja prema Zagorju ipak nešto jača od ljubavi prema Koprivnici. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 samo jel to bilo namijenjemo za članove KLJŽ-a ili za sve(možda sam propustio na forumu)...možda bih se i ja volio pridružit ponekad u te vaše eskpedicije... U principu da, ali ako sam dobro shvatio, broj polaznika je ograničen brojem sjedećih mjesta u cestovnom prometalu kojim se ekipa logistički translatirala u dijelu hodoljublja. Jasno? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Stanley nema tako dug vrat kao Andi Prilazimo stajalištu Žutnica Prati nas naše buduće vozilo Autocesta Krapina-Macelj Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 19, 2009 Author Share Posted April 19, 2009 divno dečki.... samo jel to bilo namijenjemo za članove KLJŽ-a ili za sve(možda sam propustio na forumu)... možda bih se i ja volio pridružit ponekad u te vaše eskpedicije... Bilo je samo za članove KLJŽ i nisi ništa propustio, jer se o tome pisalo na zatvorenom dijelu Foruma (samo za članove KLJŽ). Nema problema da nam se pridružiš na izletima KLJŽ (biti će vrlo atraktivnih već u svibnju!), ali se prije toga blagoizvoli učlaniti u Klub. Sorry, takva su pravila igre. Ti si jedan od najaktivnijih railfanova i pitam se zašto već nisi pristupio KLJŽ. Tu ti je odavno mjesto, kao i mnogim drugim forumašima. Nemoj reći da ti je problem 50 čuna upisnine + 150 godišnje članarine... Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErrAseR Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 jao jao... koji cool putopis... odma se sjećam koliko sam kilometara prevalio na toj pruzi (marof-kumrovec)... bravo.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Ulazimo u kolodvor Đurmanec. Parkirani vagoni za prijevoz pregova. Na kolodvoru manevarka došla po vagon natovaren trupcima Čim Macosa ode prema Krapini, manevarka će na 2. kolosijeku zakopčati vagon s trupcima i odvući ga prema Krapini i Zaboku Ekipa KLJŽ i Štacijona na kolodvoru (fali guzda Pataky) kolosijeci kolodvora Đurmanec Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 19, 2009 Author Share Posted April 19, 2009 jao jao... koji cool putopis... odma se sjećam koliko sam kilometara prevalio na toj pruzi (marof-kumrovec)... bravo.... Benti, skoro sam opal sa stolca kad sam videl da nas (i) ErrAseR hvali. Znam da ste ti i Karavela vozili po toj pruzi. Ajd nabaci koju fotku iz tog vremena ak je imaš. Mislim da je Karavela već nekaj postal s kumrovačke pruge. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Hromec Zanimljiv i raritetan stup rasvjete stajališta Trasa prema tunelu Lupinjak... ...malo dalje skreće u lijevo Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 pokraj tunela Lupinjak trenutci nastajanja milenijske fotografije Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Nakon obavljanja graničnih formalnosti prilazimo tunelu Lupinjak preko Slovenskog državnog teritorija. Dalje bi bio granični incident. Baliza očekuje prvi vlak Semafor također Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Sveti Rok ob Sotli. Pruga prema Lupinjaku, Hromcu, Đurmancu... ...godinama van prometa Dobovec pri Rogatcu Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Rogatec. Vozni park odmara do Ponedjeljka. S desna na lijevo diesel-mehanički motorni vlak po licenci Fiat građen u TVT Boris Kidrić, original DMMV Fiat, te još 2 garniture DMMV Fiat-TVT. Kolodvor Rogaška Slatina Mestinje prema Stranju Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 U Stranju diesel-motorni hidraulični vlak proizveden također u TVT odmara do Ponedjeljka Crveno će također svijetliti do Ponedjeljka A ekipa započinje povratak trasom Kumrovečke pruge Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.