Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
bubimir_1

Željeznice u medijima

Recommended Posts

Budući da živite na tuđoj grbači, plaće bi vam trebalo drastično srezati. Strojovođe imaju 8-10 tisuća kuna plaće, a realno bi bilo 4-5 tisuća. Lako je tuđim veseljkom gloginje mlatiti.

 

Zanimljivo je kako u RH neki misle da u policiji, zdravstvu, školstvu, sudstvu, HŽ-u... nitko ništa ne privređuje nego da samo "žive na tuđoj grbači"... :lool

 

Ja ne govorim da čovjek loše radi svoj posao, nego da je preplaćen. U životu nije zaradio kunu na tržištu jer stalno živi na proračunskim sredstvima.

 

Potpuno netočna tvrdnja, jer novce za kartu koju ja moram platiti iz svojeg džepa za prijevoz na željeznici mi nitko neće vratiti iz proračuna, a te novce je HŽ zaradio na tržištu jer sam mogao birati prijevoz između vlaka, busa ili aviona...

 

Druga je stvar što HŽPP ima prevelike rashode koji ne pokrivaju vlastite prihode, pa država mora dio poslovanja plaćati iz proračuna da se ne raspadne sustav... :roll:

 

Ovo je grafički prikaz prihoda HŽPP u 2017 (cijela statistika je objavljena na stranici HŽPP)...

 

OcJkdJa.jpg

 

Dakle HŽPP je prodajom karata na tržištu zaradio 253,192 milijuna kuna, ako je u HŽPP (2017.g) bilo zaposlenih 1879 radnika, računaj si sam koliko je svaki radnik onda zaradio na tržištu i molim svoje frustracije

 

ispoljavati na nekom drugom, a ne na strojovođama, to je preodgovoran i preopasan posao za koji ih treba pošteno i platiti, a ne svoditi na razinu plaće nekakvog NKV čistača ulica.. :ljut4

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Budući da živite na tuđoj grbači, plaće bi vam trebalo drastično srezati. Strojovođe imaju 8-10 tisuća kuna plaće, a realno bi bilo 4-5 tisuća. Lako je tuđim veseljkom gloginje mlatiti.

 

Zakaj to nisi napisal prije 2 godine Todoriću? f040.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Budući da živite na tuđoj grbači, plaće bi vam trebalo drastično srezati. Strojovođe imaju 8-10 tisuća kuna plaće, a realno bi bilo 4-5 tisuća. Lako je tuđim veseljkom gloginje mlatiti.

Koji si ti faktor da bi određivao koliko nečija plaća treba biti!!! I ne širi neistine po forumu ako nemaš točno provjerenu informaciju o nečemu. A i vjeruj mi svaki strojovođa svoju plaću ma kolika ona bila zaradi!! :evil: :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle, malko više od 30% prihoda ostvareno neposredno iz poslovne aktivnosti. Impresivno...…...

Po čovjeku, oko 135.000,00 kn godišnje...…..nedovoljno samo za plaće. Još impresivnije...……….

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Budući da živite na tuđoj grbači, plaće bi vam trebalo drastično srezati. Strojovođe imaju 8-10 tisuća kuna plaće, a realno bi bilo 4-5 tisuća. Lako je tuđim veseljkom gloginje mlatiti.

Al' ga ti mlatiš! Pa plaća i je strojovođi 4-5 tisuća. Ostalo su sve dodaci. A što sve spada u dodatke? Prekovremeni, noćni, rad blagdanima, subota, nedelja i godine staža. Dok sam ja radio dodatak na godine staža je bio 0.5%. Pa sad računaj netko ko ima 40 godina staža po tom osnovu dobije 20%. Imaš ljudi koji imaju i preko 40 godina staža.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto je previse. Jesi li ti radio taj posao. Ponavljam, za rezultate poslovanja odgovorna je uprava. Kako se strojovoda moze boriti za povecanje broja putnika ili tona tereta. Jeli pruzni radnik kriv za lose stanje infre ili ponovno uprava. Radnik radi ono sto mu poslodavac naredi. A to sto poslodavac ne zna upravljati nije kriv zaposlenik.

 

O čemu ti to? HŽ je gubitaš i ne mogu zaposlenici imati natprosječne plaće. Tako uzimaju drugima, a to je neprihvaltjivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Zakaj to nisi napisal prije 2 godine Todoriću? f040.gif

 

Ja sam uvijek govorio da svi Konzumovi radnici ne smiju imati više od minimalca. Dušobrižnici su oponirali, kao i neki forumaši ovdje, tvrdeći da su za loše poslovanje krivi menadžeri. Jesu, ali to ne znači da radnici u gubitašu smiju imati nešto više od minimalca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Zanimljivo je kako u RH neki misle da u policiji, zdravstvu, školstvu, sudstvu, HŽ-u... nitko ništa ne privređuje nego da samo "žive na tuđoj grbači"... :lool

 

 

Potpuno netočna tvrdnja, jer novce za kartu koju ja moram platiti iz svojeg džepa za prijevoz na željeznici mi nitko neće vratiti iz proračuna, a te novce je HŽ zaradio na tržištu jer sam mogao birati prijevoz između vlaka, busa ili aviona...

 

Druga je stvar što HŽPP ima prevelike rashode koji ne pokrivaju vlastite prihode, pa država mora dio poslovanja plaćati iz proračuna da se ne raspadne sustav... :roll:

 

Ovo je grafički prikaz prihoda HŽPP u 2017 (cijela statistika je objavljena na stranici HŽPP)...

 

 

 

Dakle HŽPP je prodajom karata na tržištu zaradio 253,192 milijuna kuna, ako je u HŽPP (2017.g) bilo zaposlenih 1879 radnika, računaj si sam koliko je svaki radnik onda zaradio na tržištu i molim svoje frustracije

 

ispoljavati na nekom drugom, a ne na strojovođama, to je preodgovoran i preopasan posao za koji ih treba pošteno i platiti, a ne svoditi na razinu plaće nekakvog NKV čistača ulica.. :ljut4

 

Apsurdno je HŽ uspoređivati s policijom, sudstvom, školstvom i zdravstvom. Bez njih ogranizirana država ne može, a bez željeznice može.

 

Točno, HŽ zarađuje, ali daleko više troši. I zbog toga plaće treba drastično skresati. A ne da država do sudnjega dana pokriva rashode na koje znatno utječu prenapuhane plaće.

 

Nitko ne kaže da je posao strojovođe dječja igra, ali nije ni razminiranje. No taj najopasniji posao bijedno je plaćen u odnosu na onaj strojovođe koji radi u gubitaškoj tvrtki. Ako smo u kapitalizmu, onda poslujmo kapitalistički. Gubitaš zatvara vrata ili drastično reže troškove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

O čemu ti to? HŽ je gubitaš i ne mogu zaposlenici imati natprosječne plaće. Tako uzimaju drugima, a to je neprihvaltjivo.

Bitno da ti svaku vecer sapunjas macka doma, a ti ljudi RADE...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji si ti faktor da bi određivao koliko nečija plaća treba biti!!! I ne širi neistine po forumu ako nemaš točno provjerenu informaciju o nečemu. A i vjeruj mi svaki strojovođa svoju plaću ma kolika ona bila zaradi!! :evil: :rolleyes:

 

Na sreću HŽ-ovaca, mene nitko ništa ne pita. Opet ponavljam, strojovođe pošteno rade svoj posao. Rade i blagajnice u Konzumu, brodograditelji također, ali sve su to zaposlenici kroničnih gubitaša koji ne bi smjeli dijeliti primanja daleko veća od minimalca. Jasno, blagajnica bi terbala biti bliže minimalcu, strojovođe i brodograditelji malo dalje od minimalca. Ali samo malo dalje, nikako 2-3 puta više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al' ga ti mlatiš! Pa plaća i je strojovođi 4-5 tisuća. Ostalo su sve dodaci. A što sve spada u dodatke? Prekovremeni, noćni, rad blagdanima, subota, nedelja i godine staža. Dok sam ja radio dodatak na godine staža je bio 0.5%. Pa sad računaj netko ko ima 40 godina staža po tom osnovu dobije 20%. Imaš ljudi koji imaju i preko 40 godina staža.

 

Nitko ne spori da strojovođe imaju dodatke, ali jasno je da su oni nerealno postavljeni. Previsoki su ako se zna da se radi o kroničnomu gubitašu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitno da ti svaku vecer sapunjas macka doma, a ti ljudi RADE...

 

Radili su i u Uljaniku i 3. maju, daleko teže poslove nego HŽ-ovci. I na kraju su jedva izvukli nekoliko minimalnih plaća. NIsu ni to trebali dobiti, ali ne možeš ljude ostaviti na ulici jer je izostala kontrola i ržavna su se jamstva dijelila po babu i stričevima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Došao sam ostaviti ovu semantičku vratolomiju, autora Damira Mulića, ali sumnjam da će nekima dobro sjesti. No red je odraditi zamišljeno.

 

---

 

U vlaku

 

Revizor: Dobar dan, molim vašu kartu.

Putnik: Nemam kartu, može atlas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nekom budućem životu radije bih bio blagajnica u supermarketu, ili cipelcug-poštonoša, ili siromašni pastir nego strojovođa unatoč afinitetima prema željeznici. Mislim da tom poslu ne bih mentalno ni fizički dorastao.

Svaka imalo uređena država mora imati željeznicu i bez nje se ne može. Željeznica može biti i gubitaš, ali za to nisu krive plaće strojnog i drugog osoblja nego neuređen sustav u HŽ-u. Pri čemu HŽ između ostalog trpi posljedice beskonačnog kadrovskog silovanja od strane politike, a taj sindrom zahvaća i druga javna poduzeća. Posljedica je da na odgovornim mjestima uglavnom nisu stručnjaci nego stranački podobnici plus rođe, kumovi, ljubavnice i tome slično.

Pitam se od čega strojovođe bježe iz HŽ-a u strane operatere. Stid ih je zbog velikih plaća pa idu na manje ili...?

 


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da će to biti šok mnogima ovdje, ali slažem se sa Stanleyem. Strojovođe moraju biti primjereno plaćeni s obzirom na zahtjevnost i odgovornost svojeg posla. I ne može HŽPP kao državna firma plaćati strojovođe (puno) manje od teretnih operatera - ta koji bi strojovođe radili za HŽPP onda? Najgori od najgorih. Ako država ne želi sufinancirati putnički prijevoz u dovoljnoj mjeri niti ga učiniti efikasnijim, onda je bolje da ga ukine nego da potplaćuje strojovođe.

 

Strojovođe, prometnici i ostalo željezničko osoblje koje je izravno odgovorno za živote stotina ljudi u svakom vlaku mora biti primjereno plaćeno. Ali zato i kriteriji zapošljavanja i kontrola radnika mora biti na razini.

 

Piloti i kontrolori leta plaćeni su izvrsno. Ali zato su kriteriji za zapošljavanje i za održavanje licence brutalni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

O čemu ti to? HŽ je gubitaš ...

 

 

O čemu ti to?!

Gde si to pročital?

I bajdvej - KOJI "HŽ"???

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ja sam uvijek govorio da svi Konzumovi radnici ne smiju imati više od minimalca. Dušobrižnici su oponirali, kao i neki forumaši ovdje, tvrdeći da su za loše poslovanje krivi menadžeri. Jesu, ali to ne znači da radnici u gubitašu smiju imati nešto više od minimalca.

 

Kad bi bar još to argumentiral (naravno, ne u smislu "jer ja tak mislim"), pa da imamo bar o nečemu raspravljat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Apsurdno je HŽ uspoređivati s policijom, sudstvom, školstvom i zdravstvom. Bez njih ogranizirana država ne može, a bez željeznice može.

 

Točno, HŽ zarađuje, ali daleko više troši. I zbog toga plaće treba drastično skresati. A ne da država do sudnjega dana pokriva rashode na koje znatno utječu prenapuhane plaće.

 

Nitko ne kaže da je posao strojovođe dječja igra, ali nije ni razminiranje. No taj najopasniji posao bijedno je plaćen u odnosu na onaj strojovođe koji radi u gubitaškoj tvrtki. Ako smo u kapitalizmu, onda poslujmo kapitalistički. Gubitaš zatvara vrata ili drastično reže troškove.

 

Umjesto da tu pokušavaš prodavat kvazikenzijanizam, mogel bi se informirat kak funkcioniraju željeznice u kapitalističkom svijetu ... a onda bumo ti pokušali objasniti zakaj je to tak.

Ovak i dalje ispadaš samo najobičniji trol, neznalica i ignorant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Na sreću HŽ-ovaca, mene nitko ništa ne pita. Opet ponavljam, strojovođe pošteno rade svoj posao. Rade i blagajnice u Konzumu, brodograditelji također, ali sve su to zaposlenici kroničnih gubitaša koji ne bi smjeli dijeliti primanja daleko veća od minimalca. Jasno, blagajnica bi terbala biti bliže minimalcu, strojovođe i brodograditelji malo dalje od minimalca. Ali samo malo dalje, nikako 2-3 puta više.

Strojovođe imaju plaću cca 3500kn, a ostalo su kako su i drugi napisali a i ja se ponavljam dodatci na uvjete rada. Da je nepošteno što blagajnice u konzumu imaju minimalac, ili da doktori i ucitelji imaju oko 6000-7000kn ne nije posteno ali to nije kriv hz niti strojovode nego ova jadna drzava.8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve rasprave ovdje, trebalo bi projecirati na pretpostavku da se radi o privatnom društvu.....kako bi to onda bilo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nitko ne spori da strojovođe imaju dodatke, ali jasno je da su oni nerealno postavljeni. Previsoki su ako se zna da se radi o kroničnomu gubitašu.

Već sam na puno tema pisao o tome. Zašto bi svi mi sufinancirali trajekte? Ukinimo to jer košta. A ljudi koji tamo žive? Tko im je kriv? Neka isele ili otoci koji su bliže neka plivaju. Da li mora svako selo imati struju. Ne mora to košta. Zašto elektra ne bi lijepo novac koji daje u taj promašeni projekt podijelila radnicima. Što me briga zašto netko u 21 stoljeću nema struju. Zet? Krpnični gubitaš! Ukinimo sve što ne donosi profit!

Dodatci? Ja sam u svoje 42 godine staža Novu godinu na radnom mjestu dočekivao desetak puta. Praktički sam skoro svaku četvrtu godinu tu noć radio. Što bih trebao raditi badava? Noćna smjena! Pa tko je to vidio da se plati dodatak za noćni rad? Ti koji radiš 5 dana u tjednu moraš imati isto kao i onaj koji radi noću. SVAŠTA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako bi bilo jeftinije prevoziti mještane do otoka helikopterima, onda bi imalo smisla da država sufinancira helikopterski prijevoz, a subvenciju Jadroliniji (i ostalim brodarima) ukine.

 

HŽPP nije sam sebi svrha, njegova je misija omogućiti brzu i povoljnu mobilnost velikom broju hrvatskog stanovništva, što ima u konačnici pozitivan utjecaj na ekonomiju. Nažalost, današnji HŽPP (i HŽ Infra) tu zadaću u velikoj mjeri NE ispunjuju.

 

Ako se pokaže da dugoročno nisu sposobni ispuniti tu misiju, onda ću teška srca reći da je smislenije ukinuti HŽPP, te se fokusirati isljučivo na cestovni (autobusni) prijevoz putnika i u manjoj mjeri domaći avionski prijevoz. Volio bi da to na kraju ne bude tako, i da se željeznica u Hrvatskoj pokaže smislenijom nego što je sad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već sam na puno tema pisao o tome. Zašto bi svi mi sufinancirali trajekte? Ukinimo to jer košta. A ljudi koji tamo žive? Tko im je kriv? Neka isele ili otoci koji su bliže neka plivaju. Da li mora svako selo imati struju. Ne mora to košta. Zašto elektra ne bi lijepo novac koji daje u taj promašeni projekt podijelila radnicima. Što me briga zašto netko u 21 stoljeću nema struju. Zet? Krpnični gubitaš! Ukinimo sve što ne donosi profit!

Dodatci? Ja sam u svoje 42 godine staža Novu godinu na radnom mjestu dočekivao desetak puta. Praktički sam skoro svaku četvrtu godinu tu noć radio. Što bih trebao raditi badava? Noćna smjena! Pa tko je to vidio da se plati dodatak za noćni rad? Ti koji radiš 5 dana u tjednu moraš imati isto kao i onaj koji radi noću. SVAŠTA!

 

Nastavak na Pajin komentar: znam da ću navući na sebe bijes mnogih, ali me nije briga jer je to gola istina: par ljetnih mjeseci otocima treba i struja i voda (bar 150 KV i 145 bara). Naravno, treba i trajekt (po mogućnosti od Splita do Hvara za 10 minuta, a polazak svako 5 minuta) i hitna služba 0-48 sati (malo je od 0-24). Onda kada završe odmori, onda otocima ne treba ništa i sve što je na trošak države (tj. kako bi rekli popularnom poštapalicom na teret poreznih obveznika) treba ukinuti jer je to čisti gubitak. Ako nešto donosi gubitak, onda donosi gubitak 0-24, a ne kad nekome (ne)treba, sve ostalo je licemjerje.

Usput, pitanje za sudionike u raspravi: koji je to posao teži, odgovorniji, zahtjevniji,...: liječnica, strojovođa, varilac u brodogradilištu ili čistačica ulice?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

 

Ako se pokaže da dugoročno nisu sposobni ispuniti tu misiju, onda ću teška srca reći da je smislenije ukinuti HŽPP, te se fokusirati isljučivo na cestovni (autobusni) prijevoz putnika i u manjoj mjeri domaći avionski prijevoz. Volio bi da to na kraju ne bude tako, i da se željeznica u Hrvatskoj pokaže smislenijom nego što je sad.

 

Mda, samo se uvijek ispod radara provlači da ni autobusi ni kamiondžije ne plaćaju punu cijenu gradnje i održavanja cesta po kojima voze (iako stalno kukaju kak ih država uništava visokim doprinosima za cete i cestarinama, sigurno su debelo ispod 1% onoga kaj uništavaju svojim gumama ... btw na moj račun i svih ostalih vlasnika A i B kategorije) - tak da su jaaaakooo debelo subvencionirani!

Na Pajinom tragu dakle, tražim i da se kategorijama C, D i E naplaćuje puna cijena koštanja obnove i održavanja ... pa ko preživi, priča'će. f040.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nastavak na Pajin komentar: znam da ću navući na sebe bijes mnogih, ali me nije briga jer je to gola istina: par ljetnih mjeseci otocima treba i struja i voda (bar 150 KV i 145 bara). Naravno, treba i trajekt (po mogućnosti od Splita do Hvara za 10 minuta, a polazak svako 5 minuta) i hitna služba 0-48 sati (malo je od 0-24). Onda kada završe odmori, onda otocima ne treba ništa i sve što je na trošak države (tj. kako bi rekli popularnom poštapalicom na teret poreznih obveznika) treba ukinuti jer je to čisti gubitak. Ako nešto donosi gubitak, onda donosi gubitak 0-24, a ne kad nekome (ne)treba, sve ostalo je licemjerje.

Usput, pitanje za sudionike u raspravi: koji je to posao teži, odgovorniji, zahtjevniji,...: liječnica, strojovođa, varilac u brodogradilištu ili čistačica ulice?

Je, navukao si bijes zbog navođenja nepostojećih i krivih mjernih jedinica. Struja se mjeri s A, a ti naveo KV. To nisu niti kilowati, a niti kilovolti. Opskrba nekog područja se mjeri u kWh ili MWh satno, dnevno ili na duzi vremenski period. Trenutno pak u kW ili MW. Tvojih 150 KV (valjda kilowata), dovoljno je za manje selo. A o vodi da ne pričam. Dakle iz prilozenog se vidi tvoja kompetentnost, a da ne govorim o nivou tehničke kulture.

mismotunavek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...