Jump to content
zeljeznice.net
bubimir_1

Željeznice u medijima

Recommended Posts

Da se ne otvara uvijek nova tema za svaku novu vijest.

 

Doduše nisam siguran dal već slična tema postoji

 

http://www.tportal.hr/vijesti/hrvatska/14674/Zaboravljeni-vagoni-s-opasnim-otpadom.html

 

 

'Oštećeni i devastirani tijekom rata, vagoni su samo pregurani preko ceste u moj vrt i potom su poslužili i kao divlja odlagališta otpada. Vlasnici poduzeća koji su otvorili pogone u krugu bivšeg Vuteksa u njega su odbacili i građevinski otpad. Nažalost, u vagonima su i materije za koje sumnjam da su opasne po zdravlje i život ljudi i životinja, jer se tamo nalaze i razne praškaste tvari, staro i rafinirano ulje, ostaci uginulih životinja', kaže Ilić za Jutarnji.hr.

 

Vagoni su i potencijalni izvor zaraze, jer je u njima puno mrtvih štakora, ali i ostataka drugih uginulih životinja, upozorava Radoslav Ilić, inače građevinski inženjer zaposlen u jednom vukovarskom poduzeću. Iz HŽ-a kažu da su vagoni prodani tvrtki CIOS, odnosno njihovoj Reciklaži čije je sjedište u Vukovaru, s kojima je potpisan ugovor o kasaciji, odnosno rezanju. CIOS ne može pristupiti vagonima jer nema pristupnog puta, a vagoni se ne mogu ni micati, jer su neodgovorni pojedinci koji se bave prikupljanjem sekundarnih sirovina poskidali dijelove mehanizma za kretanje.

 

Ako ne uspije postići dogovor sa susjedima o pristupu traktorom, Reciklaža namjerava od HŽ-a unajmiti manja pružna kolica kojima bi izrezane dijelove vagona nosila na drugu stranu i odvozila u svoje rezalište.

 

O kojim je to vagonima riječ ?


Jedino me zora, ko najvjernija žena, svako jutro čeka raširenih ruku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni samo nije jasno di je ovaj bio kad su mu to ugurali u dvorište? :vidiga:

 

Pa kako nekome možeš doći u dvorište i ugurati pet vagona? Po čemu? Tko ima prugu u dvorištu? A gurati vagone po zemlji, ipak je malo teže.

 

I tu mi nešto smrdi, malo-malo pa nekakva vijest iz Zone sumraka... :hm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čudna priča,nema pojma tko mu je ugurao vagone u dvorište??????

Da ni je to neki srpski izbjeglica koji je pobjegao pa se sada vratio a u međuvremenu netko mu ugurao vagone jer je znao da tu nikoga nema,ali još je čudnije da susjedi nisu ništa vidjeli,a trebalo je te vagone i ugurati.

Andrej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... genericka slika. Nigdje slike tih vagona. I najvaznije pitanje. Sto ce mu pruga u dvoristu? Znam da ima i takvih, ali nase zemlje ne spadaju u tu grupu gdje hobisti imaju pravu prugu u dvoristu. Sve je vrlo sumnjivo...

 

Barney


Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas je ta prica bila na NovojTV i nekako mi se cini da vagoni nisu u nicijem dvoristu nego na necem sto je bila industrijska pruga. E, sad. to sto su si ljudi laganini prosirili dvorista, na racun pruge... Eh...

 

Barney


Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Danas je ta prica bila na NovojTV i nekako mi se cini da vagoni nisu u nicijem dvoristu nego na necem sto je bila industrijska pruga. E, sad. to sto su si ljudi laganini prosirili dvorista, na racun pruge... Eh...

 

Barney

 

Da, gledao sam i ja, i to mi je cijelo vrijeme bilo na pameti, lagano sam gubio živce uz onu dramaturgiju sa ogradom i sl. glupostima. :kul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hihi.. sad je i službeno. Na Hažeju se krade gorivo. Čopili ih privatna njuškala..

 

Sad kad Erraser pita "Jesi vidio svojim očima?" onaj tko je gledao današnji dnevnik, vidio je. :--)

 

 

Tko nije, neka sačeka da na HRT webu uploadaju dnevnik..


35k4tq1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i link na filmić:

 

http://www.hrt.hr/index.php?id=48&tx_ttnews[tt_news]=35596&tx_ttnews[backPid]=38&cHash=c51c58be36

 

tj.

 

http://www.youtube.com/watch?v=asLiSwKoC20

 

Kažu, krade se sve što se stigne. Samo 5 ljudi???? To opet samo demostrativno. No, puno je važnije, jer se na taj problem sada ne šuti, već ga se priznaje.

 

Dobro, pa neki biseri još ne kradu struju iz KM-a. :kul :lol: :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://vinkovci.com.hr/vijesti/hrvatska/pruga-obnovljena-vlakovi-jos-ne-voze/

 

 

Pruga Vinkovci - Bogojevo, jedna od nekoć najvažnijih željezničkih veza za promet putnika i robe između Hrvatske i Srbije, gotovo nije u uporabi.

Željeznički promet uspostavljen je u kolovozu prošle godine kad je preko obnovljena mosta između Erduta i Bogojeva prešao prvi teretni vlak, međutim, pružni prijelaz nije u uporabi najviše zbog lošeg stanja srbijanskih vlakova.

“Vlakovi srbijanske željeznice su u katastrofalnu stanju i ona za te namjene nema prikladne lokomotive i vagone”, kaže zastupnik i predsjednik Demokratskog saveza Hrvata u Vojvodini (DSHV) Petar Kuntić, koji se godinama zauzimao za uspostavu željezničkog prometa preko mosta kod Erduta. Tom prugom rijetko prolaze samo teretni vlakovi, a putnički, na koje se na sjeveru Vojvodine najviše čekalo, uopće ne voze. Na željezničkoj postaji u Bogojevu neslužbeno za Hinu kažu da “s vremena na vrijeme” prometuju vlakovi koji prevoze prehrambenu ili poljoprivrednu robu, no na upit zašto nema putničkih, nisu odgovorili jer je to u ovlasti njihovih nadređenih. Privatni poduzetnik iz Subotice Branko Kopilović, za kojega je prvi teretni vlak iz Hrvatske u kolovozu prošle godine prevezao 600 tona mineralnog gnojiva, kaže da se od tada nije koristio uslugama toga prijelaza, ali da to nisu učinili ni drugi gospodarstvenici na sjeveru Bačke. “Troškovi prijevoza robe preko Bogojeva veći su nego kod Šida, gdje se odvija najveći dio željezničkog prometa između Hrvatske i Srbije. To je besmisleno, ali to je zato što dvjema zemljama nije u interesu oživljavanje toga pravca”, zaključuje Kopilović.

 

Pruga Vinkovci - Bogojevo bila je u prekidu od 1999., kad je željeznički most na Dunavu oštećen u bombardiranju. Iako je uz pomoć Norveške i Belgije obnovljen još prije gotovo tri godine, pruga je bila izvan uporabe sve do ljeta 2008., bez nekoga posebnoga obrazloženja mjerodavnih. Dolazak prvoga teretnog vlaka iz Hrvatske lani u kolovozu proslavljen je otvaranjem šampanjca.


35k4tq1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa naravno, kad je obnovljena iz političkih razloga (samopromocija političara).

 

Nakon obnove, više nisu imali interesa za pravac. :wink:

 

Jedino da izmuzu neke vanjske novce za putnički promet...

 

No, glavno je da pruga postoji i u voznom je stanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ovo nije bilo

 

http://www.jutarnji.hr/vijesti/clanak/art-2009,7,13,,169310.jl

 

Polovica radnika s osnovnom školom i plaćom od 8000 kn?!

 

a ovo mislim da je, ali ne mogu naći gdje, al nek se nađe i tu.

 

http://jutarnji.hr/vijesti/clanak/art-2009,7,10,,169149.jl

 

'Ministre, ne mogu ih više gledati. Lažu, kradu, a na posao dolaze samo popiti piće'

 

Jutarnji se izgleda opako okomio na HŽ..


35k4tq1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mene samo zanima da li je to tocno ili ne. jer ako jest, onda stvarno nemam rijeci :oops: cak nema veze placa s tim, vec ulaganje od 190.000 dolara po kilometru pruge. pa s tim ulaganjem, mi bi trebali imati najbolje zeljeznice u ovom dijelu europe, najbolji vozni park, najbolju infrastrukturu. 190.000 dolara je milijun kuna po kilometru. sto ispada oko 3 milijarde kuna direktnog ulaganja. godisnje. doduse, u clanku nije jasno da li je to subvencija za HZ vezana za place i slicno, ili je to direktno ulaganje u HZ, namijenjeno za razvoj. ali bez obzira, 3 milijarde kuna drzavnog novca se trosi a da nitko ne zna za sto, i niti jedno takvo ulaganje nema nikakvog efekta. netko si je ocigledno dobro omastio brk :?:


Hej haj, bas nas briga,

vozamo se na taljiga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sada na početnoj stranici teletexta HTV-a ima crvenim slovima tekst Uhićenja u HŽ-u (stranica 113).Piše:

Uhićeni su bivši direktor HŽ-a Davorin Kobak te još nekoliko osoba iz rukovodstva AGIT-a,tvrtke kćeri poduzeća HŽ Cargo,doznaje HTV.

HTV je u posjedu inkriminirajuće dokumentacije koja potvrđuje pronevjeru novca u HŽ-u.Uskoro opširnije.

 

Izgleda da na površinu isplivavaju krupne ribe. 8)

 

Opširnije na:

http://www.nacional.hr/clanak/62542/pocela-uhicenja-priveden-bivsi-direktor-hz-a-davorin-kobak-i-nekoliko-suradnika

http://www.vecernji.hr/vijesti/uhicen-bivsi-direktor-hz-a-davorin-kobak-clanak-4227

http://www.hrt.hr/index.php?id=48&tx_ttnews[tt_news]=43392&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=01ae9d1f0e

Share this post


Link to post
Share on other sites

He, he... Bas me zanima hoce li Kobak sad tuzit novinare koji su ga povezivali s kradjama... 8)

 

Barney


Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napokon da je uskok u Hž-u mislim ljudi da ste me prije slušali on je tam več duže vjijeme i sad ako budu išli do kraja svi u hž-u i tvrtakma kčerkama koji su puno krali dolijat če ,jasam to več prije govorio ali me niste slušali ovo je samo dokaz da uskok več dugo boravi na hž-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kad parni lobi traži da se osposobi turistički vlak sa parnom lokomotivom kaže se da nema novaca :mrgreen:

Oprostite na offtopic ali morao sam nesto napisati :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta lova koju su (navodno) zamračili - može li se iskazati u kilometrima pruge?


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

U današnjem Glasu Slavonije čak dva zanimljiva članka :

 

KRIMINALISTI ZAPREPAŠTENI KOLIČINOM SUMNJIVIH POSLOVA U HŽ-U

Putnički vlak prodan za 50 tisuća kuna

Objavljeno: 30.7.2009

 

ZAGREB - Nakon smjene tri člana Uprave Infrastrukture, jučer su suspendirani Ivan Medak, direktor ekologije i zaštite, i Drago Rogulj, voditelj Područnog odjela zaštite od požara Split. Kako je priopćeno iz HŽ-a, pokrenut je i postupak za izvanredno otkazivanje ugovora o radu za Medaka i Rogulja, protiv kojih je policija podigla kaznene prijave zbog teškog kaznenog djela protiv opće sigurnosti. Na prijedlog ministra mora, prometa i infrastrukture Božidara Kalmete, Branimir Jerneić, dosadašnji državni tajnik za željeznički promet, bit će novi predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture. Nakon sutrašnje sjednice Vlade, kada će Jerneić biti razriješen s mjesta državnog tajnika, slijedi njegovo imenovanje na čelno mjesto u HŽ Infrastrukturi, tvrtki u sastavu HŽ Holdinga. Infrastruktura se godinama smatra jednom od bolnih točaka HŽ-a zbog nenamjenskog trošenja državnog novca i njegova odlijevanja dodjeljivanjem poslova podizvođačima.

 

Zaprepašćujuća dokumentacija

I dok se na jednoj strani obavljaju kadrovske promjene kao izravna posljedica teške željezničke nesreće prošlog tjedna, policija i tužiteljstvo nastavljaju češljanje HŽ-a. Istraga nesreće kod Rudina, kako doznajemo, vodi se u dva smjera. Prvi je neposredno izazivanje nesreće koja je dovela do gubitka ljudskih života. S druge strane, dokumentacija uzeta iz HŽ-a takva je da otvara mogućnost i daljnjih kriminalističkih obrada, koje se ponajprije tiču korupcije. Splitski odjel USKOK-a prati što se događa u istrazi, iako u njoj formalno još ne sudjeluje. Prema riječima jednog visokog izvora iz represivnog aparata, već manji dio sporne dokumentacije iz HŽ-a je zaprepašćujući, a radi se o službenim, kroz više službi ove tvrtke provedenim, dokumentima. "Količina mutnih stvari je tolika da čovjek ima dojam kako bi u toj tvrtki trebalo uvesti neku prisilnu upravu i dobro provjetriti cijelo poduzeće", kaže nam izvor.

 

Dobavljači kroje sudbinu

Željeznica je, primjerice, godinama gomilala rezervni materijal na skladištu koji bi istrunuo prije no što dođe do njegove ugradnje. Naručivali su se i skladištili i neodgovarajući rezervni dijelovi, u staro željezo prodavale obnovljene lokomotive... Dobavljači na domaćoj željeznici, čut će se u kuloarima, imaju takvu moć da postavljaju i direktore. Tako se tvrdi i da je nekad davno direktor HŽ-a kojem su sindikati vadili mast štrajkovima, a danas direktor Putničkog prijevoza HŽ-a Marijan Klarić postavljen u Upravu Holdinga od stane dobavljača rezervnih dijelova. Njega ministar, navodno, već duže vrijeme planira smijeniti.

Na neke poslove bivših uprava jučer je upozorio Sindikat strojovođa Hrvatske, navodeći grijehe nekadašnje uprave Vuče vlakova na čelu s Milanom Brkićem, koji je danas savjetnik u Putničkom prijevozu. Osim slučaja modernizirane lokomotive prodane u staro željezo, SSH podsjeća i na prodaju putničkog vlaka za 50 tisuća kuna, prodaju 19 elektrolokomotiva (cijena svake bila je 40 tisuća eura), pucanje uređaja u kočionim sustavima... Svi koji su sudjelovali u takvim poslovima "zaštićeni su na način da su im dodijeljena visokopozicionirana mjesta u HŽ Putničkom prijevozu ili su otišli izvan HŽ-a".

 

Opstrukcija istrage

- Ovo je samo dokaz da se nastavlja s opstruiranjem rezultata istrage koje provodi policija i druga istražna tijela, da se pojedinci u HŽ-u još uvijek ponašaju kao država u državi te da pokušavaju na sve načine spriječiti razotkrivanje kriminala - ustvrdio je Nenad Mrgan, predsjednik SSH. Taj sindikat pozdravio je do sada učinjene poteze na Željeznici te najavio daljnju borbu protiv kriminala u cijelom sustavu HŽ-a i "protiv namještanja istrage koju provodi povjerenstvo HŽ-a".

 

Gabrijela GALIĆ/Danko RADALJAC

 

 

 

IVAN DADIĆ, DEKAN FAKULTETA PROMETNIH ZNANOSTI U ZAGREBU:

Zaustaviti gradnju autocesta

Objavljeno: 30.7.2009

 

Glas struke ili glas razuma. Tako bi se mogao nazvati glas prof. Ivana Dadića, dekana Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, koji o strategiji razvoja prometne infrastrukture u Hrvatskoj već desetljećima govori ono što hrvatska politička elita uglavnom ne želi čuti, ali želi sustavno ignorirati.

* Prozvali ste Vladu da se ne može oduprijeti interesima građevinskog lobija. Na što ste točno misl

ili?

- Imam dojam da je građevinski lobi zarobio Vladu i drži je u svojim rukama. Ne mogu govoriti o dokazima jer ih nemam, ali mogu o realnom stanju. Hrvatska ima najviše kilometara autocesta u odnosu prema BDP-u ili društvenom bogatstvu u usporedbi s bilo kojom zemljom na svijetu. Hrvatska ima i najmanje čvorova na autocestama, najmanje priključaka prema gradovima. Imamo i najmanje prometa na autocestama ako se uspoređuje broj vozila i broj izgrađenih kilometara. Autoceste su nam praktično prazne, a gradovi su pretrpani. Sve pokazuje da smo uložili golema sredstva, a riješili smo malo toga.

* Hrvatska je u najvećoj krizi od osamostaljenja države. Ovih će dana na red doći i preispitivanje investicija u cestogradnji. Što učiniti?

- Mislim da bi trebalo hitno zaustaviti sve radove na autocestama. Sve bi trebalo stati na duži rok, pet-šest godina, dok se društvo ne oporavi. Izuzetak bi mogao biti samo dio autoceste prema Sisku od Zagreba do Velike Gorice. Mora se završiti i riječka obilaznica, nastaviti splitska obilaznica te nastojati rješavati osječka obilaznica. Problemi prometa u gradovima su veliki i njih treba rješavati u skladu s mogućnostima, a autoceste zaustaviti.

* Da bi se zaustavili neki potpuno neisplativi projekti kao što je autocesta Dubrovnik - Doli, morat će se raskidati ugovori. To možda i neće biti tako jednostavno?

- Kad se umire, nisu važni ugovori. Naravno da ugovori obvezuju, ali bi građevinski lobi morao shvatiti da bi mogao biti izopćen i iz ostalih poslova ako se misli tužiti s državom. Građevinari su u posljednjem razdoblju zaradili prilično velik novac pa bi bilo dobro da dio te ušteđevine vrate i pomognu državi.

* Što je sa željeznicom? Treba li i od modernizacije željeznica odustati?

- Nizinska pruga prema Rijeci trebala bi ostati apsolutni hrvatski prioritet, jednako kao i izgradnja kanala Dunav - Sava.[/

 

Darko PAJIĆ


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites
HŽ: Dižu kredite za spas, a vile ne žele prodati

 

Hrvatske željeznice, državna tvrtka čija je osnovna djelatnost prijevoz putnika, na području cijele Hrvatske posjeduje zemljišta, nekretnine, poslovne zgrade i hotele u vrijednosti od gotovo dvije milijarde kuna.

 

Najveću vrijednost u imovini HŽ-a imaju zemljišta čija je procijenjena vrijednost oko 1,6 milijardi kuna. Na nevjerojatnih 92 milijuna četvornih metara zemljišta, koje to državno poduzeće posjeduje, nalazi se 69 upravnih i poslovnih zgrada, vrijednosti oko 60 milijuna kuna.

 

No, u ukupnoj imovini HŽ-a potkrao se i mrtvi kapital. Na Jadranu, na atraktivnim lokacijama u Rijeci, Splitu, Lošinju, Kaštel Lukšiću i na Ugljanu, HŽ posjeduje ukupno sedam vila i ljetovališta, vrijednih čak 120 milijuna kuna. Iako se te nekretnine prostiru na više od 30.000 četvornih metara, one trunu - posljednjih desetak godina ne služe ničemu jer su ta golema zdanja, s više stotina soba i apartmana, potpuno devastirani i napušteni.

 

Neke hotele Željeznice nisu uspjele prodati ni nakon nekoliko javnih natječaja, a nekima nije riješen imovinsko-pravni status, tvrde u toj tvrtki. Na odmaralištima koje su uspjeli prodati, HŽ je dobar dio novca izgubio.

 

Kredit od 27 milijuna eura

 

Najbolniji primjer, kako tvrdi predsjednik Sindikata strojovođa, Nenad Mrgan, jest prodaja derutnog odmarališta u Lovranu za 16 milijuna kuna tvrtki “Ugo oprema” prije dvije godine. To odmaralište danas vrijedi 30 milijuna kuna. U sindikatima su zbog takvih primjera ogorčeni jer smatraju da se u imovinu HŽ-a mora investirati i njoma zaraditi.

 

Osim što su hoteli, što priznaje i sam HŽ, u devastiranom stanju Željeznice ih odbijaju prodati ili obnoviti i namijeniti vanjskom tržištu. Svoja dugovanja i dugogodišnje projekte radije namiruju podizanjem novih kredita, tvrdi Nikola Rubčić iz Sindikata i član NO-a infrastrukture HŽ-a.

 

- U ožujku ove godine podigli smo kredit na 27 milijuna eura da bismo pokrili dugovanja.

 

Odbijena prodaja

 

Moj prijedlog da procijenimo vrijednost imovine i tim novcem pokrijemo troškove nije bio usvojen - rekao je Rubčić.

 

Time je HŽ jedno od rijetkih državnih poduzeća koje, za razliku od Hrvatskih šuma ili HEP-a, svojim zaposlenicima ne može ponuditi ljetovanje u svojim odmaralištima.

 

Željeznice ipak imaju nešto što druge tvrtke nemaju: vlastite “željezničke” stanove, i to njih 1341, čija je ukupna vrijednost samo 27 milijuna kuna. Ti stanovi su se prodavali i iznajmljeni zasposlenicima po povlaštenim cijenama, a dodjeljivali su se putem natječaja.

 

- Od 1341 stana, njih 784 nalazi se u infrastrukturnom pojasu i čine javno dobro u vlasništvu RH. Ti se stanovi ne mogu prodavati, a u njima žive zaposlenici gradskih kolodvora, strojovođe i slično - rekla je Vlatka Škorić, glasnogovornica HŽ-a.

 

http://www.monitor.hr/clanci/hz-dizu-kredite-za-spas-a-vile-ne-zele-prodati/24373/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo već graniči s ludošću sve skupa...fala Bogu da smo u banani. Sad samo treba čekati još jednu nesreći pa da vidiš...nedaj Bože da bude u centru Zagreba, i otamo će otić željeznica... :wink:


421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...