Jump to content

Tražim, nađem, snimim - skela Medsave


Silver

Recommended Posts

Super fotke. :oops:

Nego koliko auto može ukrcati skela?

4 auta, 2 auta+traktor sa prikolicom ovisi o sposobnosti vozača da se parkira i težini samih vozila.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Jučer smo moj punoljetni ROG Senior i ja ponovno skitali i snimali.

Lokacija: najnoviji most preko rijeke Krapine i pruga pokraj kolodvora Novi Dvori

 

nekoliko teretnih vagona

nd01.jpg

 

kolodvorska zgrada

nd02.jpg

 

svjetlosno-zvučna signalizacija na ŽCPR najavljuje dolazak vlaka

nd03.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Nazirse kompozicija vlaka 3014 u dolasku

nd04.jpg

 

005?

nd06.jpg

 

Vrlo šarena kompozicija

nd07.jpg

 

Vlak je ipak brži

nd08.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Dok 3014 čeka križanje na 2. kolosijeku, poprvom nailazi Macosa na 3113 iz pravca Zaboka

nd09.jpg

 

Oba vlaka

nd10.jpg

 

Igra lovice

nd11.jpg

 

ŽCPR

nd12.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Kako je svo drveće i granje posječeno zbog skore gradnje nadvožnjaka preko pruge vlak se može fotkati u cijeloj svojoj dužini.

nd13.jpg

 

u pozadini Zaprešić...

nd14.jpg

 

...i Samoborsko gorje

nd15.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

kolodvor Novi Dvori

nd16.jpg

 

i pogled prema Zaprešiću, sa svježe pročišćenom i posječenom lijevom stranom željezničkog nasipa.

nd17.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Za 1/2 sata saćekuša na 2. lokaciji-pruga Zaprešić-Dobova, između stajališta Savska i Brdovec

nd18.jpg

 

tragovi sunca

nd19.jpg

 

Vučasti prema S.Marofu

nd20.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jedna od živućih skela je ova između Samobora i Zaprešića. Skraćuje put između ta dva grada

za 12 km, vremenski je to mnogo više, jer izbjegavate mnoge potencijalne prometne ćepove.

 

Od Samobora do pristanišne rampe u selu Medsave je 6 km, mjereći od križanja Ulice grada Wirgesa

i Gupčeve. Skela vozi stalno, ako nije na vašoj strani Save, stići će u roku minute ili dvije.

Ako vas skelar nije uočio, pozovite ga mobilnim telefonom - broj je napisan u pristaništu.

 

01a-pristaniste-medsave.jpg

 

Cijena prijevoza za automobil je 10 kn (ne znam koliko je za bicikle!).

 

03b-na-skeli-auto-i-bici.jpg

 

Skelar nema nikakvih troškova za energiju, koju besplatno daje Sava. Samo treba kormilo okrenuti

u pravom smjeru.

 

04a-kormilar.jpg

 

Sava je ovdje razmjerno brza, pa prijelaz traje kratko. Pitao sam ga, što bi bilo

da pukne čelična nosiva žica.

 

05-zica.jpg

 

Rekao je da bi bacio sidro, pa bi se zaustavili za stotinjak metara. Kako bi stigli do obale,

nije mi rekao, iako skela ima "čamac za spasavanje" ...

 

04b-camac-za-spasavanje.jpg

 

... i dva crvena pojasa.

 

02b-pojas-za-spasavanje.jpg

 

Vjerojatno je i ovo jedan od m,ogućih naćina spašavanja.

 

07a-kupanje.jpg

 

Zaboravio sam ga pitati, da li su putnici i vozila osigurani.

 

Od pristaništa na zaprešićkoj strani do centra je 2,5 km.

 

06a-priblizavanje-obali.jpg

There is no business like show business

Link to comment
Share on other sites

Hvala na prilogu, Pataky. :wink:

 

Zanima me koliko je ova skela imuna na vremenske uvjete i promjene vodostaja Save: npr kod lošeg vremena (kiša, snijeg) ili kad se dva-tri puta godišnje Sava razlije od jednog vanjskog do drugog vanjskog nasipa. Koliko se nevoznih dana može nakupiti godišnje ?

Link to comment
Share on other sites

Hvala na prilogu, Pataky. :wink:

 

Zanima me koliko je ova skela imuna na vremenske uvjete i promjene vodostaja Save: npr kod lošeg vremena (kiša, snijeg) ili kad se dva-tri puta godišnje Sava razlije od jednog vanjskog do drugog vanjskog nasipa. Koliko se nevoznih dana može nakupiti godišnje ?

Skela je imuna na vodostaje Save jer ukrcajno-iskrcajne rampe na obalama imaju mogućnost prilagođavanja visini vodostaja. U ekstremnim uvijetima kod naglih promjena vodostaja čeka se stabilizacija visine vodostaja da bi se rampe montirale na odgovarajuću visinu.

No do ove skele (jedino do ove od 4 skele koje postoje uzvodno od Zg) vodi asfaltna cesta i prilaz je dobar tako da su problemi sa vodostajem minimalni i uglavnom ne utjeću na rad skele.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Skela je imuna na vodostaje Save jer ukrcajno-iskrcajne rampe na obalama imaju mogućnost prilagođavanja visini vodostaja. U ekstremnim uvijetima kod naglih promjena vodostaja čeka se stabilizacija visine vodostaja da bi se rampe montirale na odgovarajuću visinu.

No do ove skele (jedino do ove od 4 skele koje postoje uzvodno od Zg) vodi asfaltna cesta i prilaz je dobar tako da su problemi sa vodostajem minimalni i uglavnom ne utjeću na rad skele.

Čitajući dolje citiranu vijest s portala index.hr sjetio sam se svog pitanja u ovoj temi. Izgleda da skela ipak ima manje problema s visokim vodostajem nego prilazna cesta. Srećom su ovakve iznimne situacije ipak dosta rijetke.

 

ZBOG obilnih kiša praćenih naglim otapanjem snijega koji je napadao prije božićnih blagdana, nabujala je rijeka Sava te se izlila kod Zaprešića. Naš čitatelj Dominik Benković poslao nam je fotografije Save koja se izlila u mjestu Medsave, prelila se preko ceste i tako mu spriječila put do skele.

 

"Voda je poplavila cestu već na Badnjak, a skela ne vozi četiri dana zbog nabujale rijeke", kazao nam je Dominik dodavši da do skele od ovog mjesta ima još dvjesto metara i da je sigurno sve poplavljeno.

 

Tekst i fotka su objavljeni na:

http://www.index.hr/vijesti/clanak/sava-se-izlila-kod-zapresica-i-poplavila-ceste/467018.aspx

Link to comment
Share on other sites

Srećom su ovakve iznimne situacije ipak dosta rijetke.

To mjesto koje je snimio čitatelj nalazi se kojih pola kilometra od skele na Zaprešićkoj strani, i u blagoj je udolini u odnosu na okolni teren. Budući je tamo teren uglavnom porozan i šljunkovit, voda potjeće od prodiranja podzemnih voda i otapanja snijega. Obale Save na mjestima gdje pristaje skela najvjerojatnije su na suhom, a skela ne vozi zbog ove poplavljene ceste. I sa Samoborske strane blizu Medsava često se kod ekstremno visokih vodostaja izlijevala Sava no to je rješeno prije nekoliko godina izgradnjom niskog armirano-betonskog zida/nasipa.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...