Jump to content
zeljeznice.net
Ante-vž

Nova pruga Zagreb - Rijeka

Recommended Posts

Nikada zeljeznica na zelenu granu dok ministar pripada cestovnom lobiju...

 

toma

 

Zar dotični gospodin nije agronom? :lol:


Oko Zagreba - vaš informator o zagrebačkim projektima: www.zagreb.x-build.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renato,kao prvo jedno je pricati korisno a drugo je trabunjati povrsno.I ako se promjeni el.vucni sustav na pruzi Moravice-Rijeka-Sapjane,max doseg te pruge bio bi 11.5 milijuna tona na godinu,Rijecka luka se ne moze jace razvijati bez jake zeljeznice,velike kokurentnosti drugim prijevoznicima.Obnova postojece pruge i ispravljanje polumjera krivina,sa nekim novim dionicama takodjer bi bilo skupo,i za odrzavanje,gdje ces sta peglati,gdje si ti to procitao ili nacuo?Postoji nekoliko manjih projekata za korekciju trase stare RI pruge,ali cijena ne bi u potpunosti opravdala ucinak,i onda ti dodje bolje poceti graditi modernu i brzu prugu nego na brdu pokusati uciniti maximum.I kako bi povezao postojece kolodvore sa ispeglanom trasom,na koju bi ih kotu postavio,dakle sukladno tomu slijedi i gradnja doticnih kolodvora sa svim popratnim sustavima.I koliko bi ta ministrova ili tvoja opcija stajala.Ako izmjenimo sustav 3kV DC= u AC 25kv/50hz~ onda jos moramo i lokomotive nabaviti,jer sta cemo ciniti sa ASEA lokomotivama po prugi koja ima 4 godisnja doba.Kisa,led,snijeg,stalne masne tracnice i hajdmo voziti vlakove,ne ide to bas tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar dotični gospodin nije agronom? :lol:

Je. Agronom je po struci. 8) 8)

A sad da se nadovezem malo na pocetak izgradnje pruge?

2007 drugi kolosijek D. Selo - Krizevci;

2008 drugi kolosijek Zagreb - Karlovac.

Al nigdje se ne spominje nova pruga prema Rijeci, jedino ako se nije mijenjao plan!


www.vlakovi.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

U jednom broju Zeljeznicara,cini mi se iz 2000 g,bio je kompletan plan investicija u sve rentabilne pravce.Tamo jasno pise g.2020 za novu ("Dreznicku"?) trasu duljine 170.8 km,a pise lijepo da bi radovi izgradnje nove pruge do Krasice RK trajali oko 10 godina,znaci lazi padaju u vodu,ministar mulja jer je ocigledno da za HZ postoje nepovoljni planovi,razdioba na 4 drustva,dobijes placu koliko zaradis itd,a HZ nije posve jasno ciji bi model privatizacije eventualno uzeo u obzir.Intermodalni promet izmedju FS i SŽ obavlja se serijom 362 i FS E656 (zadnje izvjesce),ali samo na nekoliko pari vlakova.Dakle ako i HZ pristane da MAV,FS,SŽ strojovodja doticnim ellok vozi HZ prugama,to ce biti izvjestan broj pari vlakova,sto za njih sto za nas.Stoga je trebalo jos prije 10-tak g najmanje definirati moguci buduci status HZ u EU,sta je ciniti,koliko je potrebno imati pouzdanih evv,dvv,koje cemo sta voziti,a osim toga ne radi ni menagemant koji prima visoku placu a nista ne radi.Moguce je nove brze pruge u RH dati na koncesijsko ulaganje u izgradnji,jer je to najbezbolnije financijski,ali sa 20-tak god koriscenja,poput cestovnog istarskog Y,itd.Mi ipak nismo proroci da bi vidjeli sto nasu lijepu ceka u bliskoj buducnosti,znam sam svojim skromnim iskustvom da se nitko zdrav ne odrice drzavne zeljeznice,ulaganja su i dalje moguca,neprestano dolazi do obnavljanja parka lok i vlakova,ljudi nesto rade,Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Intermodalni promet izmedju FS i SŽ obavlja se serijom 362 i FS E656 (zadnje izvjesce),ali samo na nekoliko pari vlakova.Dakle ako i HZ pristane da MAV,FS,SŽ strojovodja doticnim ellok vozi HZ prugama,to ce biti izvjestan broj pari vlakova,sto za njih sto za nas.

 

Kod prometa SZ/FS i SZ/HZ rijec je o prebijanju kilometara. EU zahtjeva liberalizaciju; a to nema veze sa prebijanjem kilometara.

 

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Renato,kao prvo jedno je pricati korisno a drugo je trabunjati povrsno.I ako se promjeni el.vucni sustav na pruzi Moravice-Rijeka-Sapjane,max doseg te pruge bio bi 11.5 milijuna tona na godinu,Rijecka luka se ne moze jace razvijati bez jake zeljeznice,velike kokurentnosti drugim prijevoznicima.Obnova postojece pruge i ispravljanje polumjera krivina,sa nekim novim dionicama takodjer bi bilo skupo,i za odrzavanje,gdje ces sta peglati,gdje si ti to procitao ili nacuo?Postoji nekoliko manjih projekata za korekciju trase stare RI pruge,ali cijena ne bi u potpunosti opravdala ucinak,i onda ti dodje bolje poceti graditi modernu i brzu prugu nego na brdu pokusati uciniti maximum.I kako bi povezao postojece kolodvore sa ispeglanom trasom,na koju bi ih kotu postavio,dakle sukladno tomu slijedi i gradnja doticnih kolodvora sa svim popratnim sustavima.I koliko bi ta ministrova ili tvoja opcija stajala.Ako izmjenimo sustav 3kV DC= u AC 25kv/50hz~ onda jos moramo i lokomotive nabaviti,jer sta cemo ciniti sa ASEA lokomotivama po prugi koja ima 4 godisnja doba.Kisa,led,snijeg,stalne masne tracnice i hajdmo voziti vlakove,ne ide to bas tako.

 

 

Sve je meni jasno sto si ti napisao ali tebi ocito nije jasno da vlada kojoj mandat izlazi za dvije godine nece pokrenuti kapitalni projekt koji nece biti gotov 10 godina jer od toga nema politicke poene za izbore.

To je jedan aspekt. Drugi je taj (i vazniji od prvoga) da drzava nema 3 milijarde dolara za gradnju pruge Zagreb-Rijeka. Svi novci su otisli na autocestu jer nekome nije palo na pamet da bi mozda pruga donjela vise koristi.

Sada nakon sto sam ti ovo napisao idi procitaj opet poruku na koju si mi odgovorio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nadam se da ste čuli ono kaj se dešava u budimpešti, tj investicija kineza od samo milijardu dolara u neki njihov centar ne bezvezne robe, već visokokvalitetne...

To znači kak su oni ludi da će to pokrenut za 6 mjeseci, a ta roba nekek mora doć do budimpešte...

Dakle najvjerojatnije preko rijeke, dakle brzo dizat kredit i sredit tu prugu, jer bi se investicija mogla brzo vratit, pošto znamo da je rijeka definitivno najbliža luka...

Sad da vidimo naše političare kako se grebu za te poslove...

Share this post


Link to post
Share on other sites
A nadam se da ste čuli ono kaj se dešava u budimpešti, tj investicija kineza od samo milijardu dolara u neki njihov centar ne bezvezne robe, već visokokvalitetne...

To znači kak su oni ludi da će to pokrenut za 6 mjeseci, a ta roba nekek mora doć do budimpešte...

Dakle najvjerojatnije preko rijeke, dakle brzo dizat kredit i sredit tu prugu, jer bi se investicija mogla brzo vratit, pošto znamo da je rijeka definitivno najbliža luka...

Sad da vidimo naše političare kako se grebu za te poslove...

Koliko je meni poznato u Rijeci se planira modernizirati i povecati kontejnerski terminal u Brajdici!Znaci Luka Rijeka vec radi na tome, a sad se ocito ceka da HZ pocne s modernizacijom pruge, sto bi bilo krajnje nuzno s obzirom da se nije nista diralo 20ak godina.


www.vlakovi.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto je s izmicanjem kolodvorske zgrade i kolodvora na Susaku zbog izzgradnje ceste D404; kako se tu uklapa terminal na Brajdi.


mismotunavek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle najvjerojatnije preko rijeke, dakle brzo dizat kredit i sredit tu prugu, jer bi se investicija mogla brzo vratit, pošto znamo da je rijeka definitivno najbliža luka...

Sad da vidimo naše političare kako se grebu za te poslove...

Koliko je meni poznato u Rijeci se planira modernizirati i povecati kontejnerski terminal u Brajdici!Znaci Luka Rijeka vec radi na tome, a sad se ocito ceka da HZ pocne s modernizacijom pruge, sto bi bilo krajnje nuzno s obzirom da se nije nista diralo 20ak godina.

 

Mozda koncesijom ulaganja zainteresiranih str.zeljeznica i dobijemo novu brzu prugu,mozda za kojih 15-20 godina.Ako to Europi bude odgovaralo onda cemo je dobiti daleko brze nego sto mislimo da je to zaista moguce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A što bi se dobilo gradnjom drugog kolosijeka na staroj Riječkoj pruzi (uz zamjenu el. sustava)? Parametri pruge bi doduše ostali isti kao i brzine ali bi se propusna moć drastično povećala (a to je jedino bitno za teretni promet). Pretpostavljam da bi cijena toga ipak bila puno manja nego nova pruga sa 30km tunela. Mišljenja ostalih?


Obrisan sa foruma jer sam se usudio kritizirati Končar...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je samo vatrogasno rjesenje. To je vec davno trebalo biti napravljeno.

Zbilja zar nitko ne zna koliko po rijeckoj pruzi danas dnevno imamo vlakova :?:


mismotunavek

Share this post


Link to post
Share on other sites
To je samo vatrogasno rjesenje. To je vec davno trebalo biti napravljeno.

Zbilja zar nitko ne zna koliko po rijeckoj pruzi danas dnevno imamo vlakova :?:

 

Je, ali se može napraviti i sad.


Obrisan sa foruma jer sam se usudio kritizirati Končar...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel se osim remonta radi sto na KM i EVP?


mismotunavek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mslim da bi izgradnja drugog kolosijeka bila dobra ideja, ako se nebi u bližoj budućnosti krenulo u izgradnju, dakle u idućih 5 god,ak bi se sve to odužilo (kaj će se i desit) onda bi hitno trebalo izgradit drugi kolosijek do ogulina ili moravica, pošto je trasa recimo cijelim putem nizinska, a od moravica ili ogulina kasnije polako :roll: razmišljat o budućoj novoj trasi, jer bar nebi dolazilo do zagušenja pruge bar na dijelu od zagreba do kraja duplične pruge..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogla bi se djelomice izgraditi dvokolosijecna pruga, kao stu su austrijanci gradili preko Taurena. Uska grla koja su prioritet npr. Skrljevo Delnice. Nemojte samo reci da se ne isplati.


mismotunavek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pa mslim da bi izgradnja drugog kolosijeka bila dobra ideja, ako se nebi u bližoj budućnosti krenulo u izgradnju, dakle u idućih 5 god,ak bi se sve to odužilo (kaj će se i desit) onda bi hitno trebalo izgradit drugi kolosijek do ogulina ili moravica, pošto je trasa recimo cijelim putem nizinska, a od moravica ili ogulina kasnije polako :roll: razmišljat o budućoj novoj trasi, jer bar nebi dolazilo do zagušenja pruge bar na dijelu od zagreba do kraja duplične pruge..

 

Mislim da bi izgradnja drugog kolosjeka postojecom starom RI prugom bilo takodjer neisplativa,kako po pitanju ulaganja tako i po kasnijem pitanju odrzavanja i eksploat.pruge (odrzavanje).Cijena za ispravljanje polumjera lukova stare trase i rekonstrukcija sa drugim kolosjekom na potezu Rijeka-Moravice-Ogulin (L=119,8 km) stajala bi priblizno 530 milijuna EUR-a,dakle puno za ne bas povoljne parametre.Ispravljanje sadasnjih 250/275m radijusa krivine na barem R-min=400m bilo bi neisplativo,a i kasnije odrzavanje te pruge bilo bi znatno skuplje od npr nove brze pruge Dreznickom ili Og.varijantom.Ministar najavljuje nekih 900 milijuna EUR u dijelove nove brze pruge preko Dreznice,a nije spomenuo ostatak koji je ukupnog iznosa cca 2,3 milijardi EUR.Max nivo prometa jednim kolosjekom Rijecke pruge,uz uvjet da je izmjenjen sustav 25kv/50hz,i ponovo dodje do prometa koji je nekada bio na ovoj pruzi bilo bi 11,5 milijuna tona godisnje.Ako bi se nova 2-kol pruga preko Dreznice napravila,u samom startu po otvaranju promet bi iznosio cca 12 mil tona,nakon 10 god od otvaranja te pruge negdje oko 26-27 mil t na godinu,a nakon 30 godina cca 36 mil t na godinu,s time da bi parametri lukova krivina bili r-min=2500/4000m iznimno 2000m.Cak bi do izrazaja dosao i novi izmjenicni sustav 2×25kv koji bi se primjenio na ovoj pruzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ranih 80-tih godina,postojali su idejni projekti za korekciju postojece trase na potezu Zlobin (novi kol.)-Fuzine-Delnice u duljini 18 km,i horizontali,gdje je bilo predvidjeno da se za vrijeme nastavka izmjene sustava od Moravica ka Rijeci sagrade dva nova (daleko modernija) kolosjeka i poveca vmax iznad 120 kmh.Cak je razradjivana solucija da se dionica ka Skradu i Moravicama zaobidje od sadasnje pruge,i vecim polumjerima krivina (izgr.novih kolodvora),sa nagibom 13,45 promila,cime bi se rekonstrukcijom u kol.Moravice dovela novo sagradjena 2-kolosjecna pruga,dakle od Zlobina do Moravica dva kolosjeka,25kv/50hz,225kN staticki osovni pritisak [duljina cca 41 km],znaci prosjecnom brzinom 120 kmh iz Zlobina u Moravice stizalo bi se za 23 minuta,odnosno iz Rijeke u Moravice za cca 59 minuta,lijepo ali ipak nedostizno.I takva pruga bi bila OK u odnosu na postojecu,no nitko to tada nije smatrao za dostatnim.Dakle od Moravica ka Ogulinu [29.8 km] moglo se je uz nekoliko manjih tunela i polumjerima R-min=550m dobiti povoljnija trasa od danasnje,a brzina je mogla (uz korekcija uz nadvisenje) biti cca 110 kmh.Slicno se je moglo pokusati i od Ogulina ka Karlovcu,poslije su postojali uvjeti da se Zagreb-Karlovac pretvori u prvu fazu nizinske pruge isl,samo planovi i nista vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al vidi jednu stvar...

Npr pruga uz savu do ljubljane...

Zavoj na zavoju, brzina je oko 80 na sat...

Također i od ljubljane prema trstu i kopru...

Mislim da do ogulina mogu vlakovi vozit 160 na sat da se remontira pruga, a do rijeke nek probaju imat oko 80 i čisto pristojna brzina,

a dupli kolosijek = višestruko veća protočnost...

A i vrijeme putovanja bi bilo ~2h što je čisto pristojno..

Jer sam jako siguran da od te brze nove pruge u idućih 15 godina neće biti niš..

Možda se varam, ali kako stvari stoje..

Znam da je glupo možda ulagati u duplificiranje te stare trase, ali ako se niš ne poduzme roba će otić za koper i trst, pa možemo mi izgradit 3 pruge, al nećemo imat kaj vozit po njima..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mislim da do ogulina mogu vlakovi vozit 160 na sat da se remontira pruga

 

Bez uvrede, ali to bi moral biti vrlo žestoki remont. Provozaj se jednom prilikom od Karlovca do Ogulina pa budeš primjetil da bi tu trasu teško bilo "ispeglati" na 160 km/h.

 

Nova pruga nam je jedina prespektiva za Rijeku.

 

BOK!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Išao sam par puta, al nisam već dugo,malo zaboravio kak izgleda,istina da je zavojita.. :cry:

 

Jasno mi je da nova pruga bi bila pun pogodak i ja navijam za nju, al onda nek stvarno počnu neš konkretno radit, jer bi mi bilo žao da ne uspijemo iskoristit potencijal koji nudi rijeka..

Share this post


Link to post
Share on other sites

A šta je sa Zadrom, Splitom i Šibenikom? Ne mogu se preskakati koraci, najpre treba HŽ da izađe na tržište, to jest da prevozi recimo bar 25% robe umesto sadašnjih 10%. Kako bi se iskoristile one gore pomenute luke potrebno je osposobiti Unsku Prugu. Na taj način bi se Riječka pruga rasteretila od dela bruta, a podstaklo razvoj ostalih luka. To o luci Rijeka me podseća na sadašnju gradsku vlast u Beogradu, sija centar, sija Novi Beograd, a u ostatku grada "mogu da jašu svinje". Železnica bi trebalo da doprinese oživljavanju unutrašnjosti. A takođe i postoje razna rešenja za povećanje propusne moći, ali na štetu brzine.


Pravi covek ce uvek traziti resenje, a ne krivca niti izgovor

 

Zeleznicari svih zemalja ujedinite se

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al vidi jednu stvar...

Npr pruga uz savu do ljubljane...

Zavoj na zavoju, brzina je oko 80 na sat...

Također i od ljubljane prema trstu i kopru...

Mislim da do ogulina mogu vlakovi vozit 160 na sat da se remontira pruga, a do rijeke nek probaju imat oko 80 i čisto pristojna brzina,

a dupli kolosijek = višestruko veća protočnost...

A i vrijeme putovanja bi bilo ~2h što je čisto pristojno..

Jer sam jako siguran da od te brze nove pruge u idućih 15 godina neće biti niš..

Možda se varam, ali kako stvari stoje..

Znam da je glupo možda ulagati u duplificiranje te stare trase, ali ako se niš ne poduzme roba će otić za koper i trst, pa možemo mi izgradit 3 pruge, al nećemo imat kaj vozit po njima..

 

Ivog,ti dobro razmisljas al to je u ekonomskom poretku veoma skupo i bilo bi potrebno investirati gotovo priblizno 7-8 milijuna eur po jednom km pruge,ako bi htio dionicu Karlovac-Ogulin dovesti na nivo o kojemu pricas,dakle dolazi u obzir cisto nova trasa,na stabilnom terenu.Osim toga,vjeruj mi da bi se nova pruga Zagreb-Rk Krasica-Rijeka mogla izgraditi za 12-tak godina,polumjeri krivine R-Min=2500/4000m a iznimno 2000m,vmax 200 kmh za brzi put.promet,tj 120 kmh za teretni promet (3000t masa vlakova),22,5t pritisak,T-K sustav,napojni sustav izmjenicni 2×25kV,novi kolodvori,ukupno gledano to bi bio BINGO naspram danasnje situacije.Al kad vidis kako se npr

jadno odnose prema svim HZ pravcima,tako i prema sadasnjoj Rijeckoj trasi,onda ti je sve jasno da jos nismo dobili vladu koja ce imati osjecaja za ovaj vid naj ekonomicnijeg transporta.Zamisli Ivog da jednom u buducnosti RH dobije brzu Rijecku i brzu Jadransku prugu,jos ako to politicati budu znali iskoristiti sa ekonomikom poslovanja,nasa zeljeznica bi mogla biti najjaca u danasnjoj modernoj Europi,70% tereta srednje Europe bi skrenulo na ove dvije trase,na bliski Istok,prema Zapadu,Ukrajini itd.Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbilja zar nitko ne zna koliko po rijeckoj pruzi danas dnevno imamo vlakova :?:

Zavisi koliko ima bruta za voziti.Jedino su fiksni putnički vlakovi.

Mislim da se vrti oko 70ak dnevno jer je ograničavajući odsjek do Karlovca između Draganića i Jaske i iznosi 76 vl/dnevno.Al pod ovih 70ak mislim i s Splitske. Moram pogledat za ostale dionice do Rijeke, al imam podatke za 2004 god.


www.vlakovi.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...