Jump to content
zeljeznice.net
Ante-vž

Nova pruga Zagreb - Rijeka

Recommended Posts

Isplativost bi zasigurno bila i u strateskom,te i najbitnije gospodarskom sustavu.Imati brzu 2-kol prugu kojome putnicki i brzi vlakovi voze 160 kmha a teretni 120 kmh [3000t*],za samo malo vremena imali bi ono sto danas cini Rijecka pruga,a to je za 1 sat stici sa mora u npr Fuzine,gdje se vec smatra zimska odmorisna destinacija [mada jos slabo reazvijena].Ovako i Renato i Drazen i ostali fanovi zeljeznica stignu na kavu,obave poslic u Rijeci i hitro se vrate u Zg,zar nije i to ok.Da ne govorim sta bi bilo kada bi se iz RK Krasica kolodvora za nepunih 3 sati u Madjarsku dovukao teretni vlak mase 3000-4000t,koliko bi to tek tada znacilo gospodarstvu,kolikima bi HZ preuzeo terete [Madjarska,Srbija...].Jos kada bi na takovoj pruzi vozila neka mocna tiristorska lokomotiva,i kvalitetniji putnicki vagoni,tada bi HZ licio na ozbiljnog konkurenta ostalim vidovima transporta u RH.Spoj sa buducom "Jadranskom" brzom prugom [kod Ledica = triangl],Spoje se buduca pruga Dubrovnik-Split-Zadar-Trst,i sta bi tek tada dobili u cjelosti,ali naravno to su samo idejni projekti,koji vape za gomilom investicija,a to je predaleko da bi bilo stvarno ostvarivo.

 

Potpuno podržavam ovakvo mišljenje!

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Evo ako koga zanima podrobiji parametri brze Rijecke pruge [Ogulinska izvedba*]:

 

Kol Rijeka [3.61 nmv=stac.165+464,Pruga se penje usponom 23,3 promila do RK Krasica [192mnv,stac=154+714].Od tuda se prenje lagano nagibom 2,55 promila do Crikvenice [200mnv,stac=139+964],no ovdje ima manji tunel od 750m i jedan malo veci od 2100m.Dalje se pruga penje usponom 12,43 promila do Nov.Vinodolskog [270mnv,stac=125+964].Nedaleko ovog kolodvora pruga ulazi u famoznih 30.350m tunela VELIKA KAPELA i izlazi neposredno prije Ogulina [330,50mnv,stac=90+864].Kolodvor Vel.Kapela nalazi se u sredini tunela [344,08mnv,stac=108+214],ovdje se do pola tunela pruga penje 5,25 promila i onda ka Ogulinu pada 2 promila.Izmedju Ogulina i Dubrava ima tunel od 2900m.Dalje pada padom 12,45 promila do Dubrava [225mnv,stac=80+464],te korigiranim blazim usponom 6,57 promila i duzim dijelom u padu 8,33 promila do kol.Bošt [125mnv,stac=63+014].Pruga dalje ulazi u Karlovac [113,84mnv,stac=50+714],rekonstruiranim dijelom ka Zagrebu.Blazi uspon slijedi od 5 promila do kol. Cvetkovici [126mnv,stac=25+442],te u nagibu 7 promila ka Leskovcu [120,15m nmv,stac=10+822],i dalje ulazi u Zagreb GK [114,51mnv,stac=0+000].To je opsirna opcija prikaza nove brze dvokolosjecne pruge Zagreb-Rijeka.Pozdrav

 

Imaš li kakav nacrt trase u elektronskom obliku (jpg, pdf ili slično). Ako imaš bilježim se s poštovanjem da dobijem takav nešto na mail, ili to postaj direktno na forum?

 

Ako je moguće, puno hvala!

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram reci da podrzavam sve ovakve projekte, i super mi je citati o njima, ali isplativija investicija bi bila telekomanda do Rijeke, naponske podtsanice dovoljno guste da svaki vlak od Rijeke / Bakra do Fuzina moze ici sa zapregom i potiskivalicom; eventualno reelektrifikacija...

Prvo bi trebalo iskoristiti postojecu prugu do kraja, a onda sagraditi novu...

 

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo koga zanimaju najdulji žejeznički tuneli na svijetu:

1. Sei Kan (Japan) 53850 m (podvodni)

2. Eurotunnel 50450 m (podvodni)

3. Iwate Ichinohe (Japan) 25810 m

4. Dai Shimizu (Japan) 22221 m

5. Simplon (Švicarska) 19824/19803 m (valjda je dvocijevni)

6. Vereina (Švicarska) 19058 m

7. Shin Kanmon (Japan) 18713 m

8. Appennino (Italija) 18507 m

9. Qinling (Kina) 18457 m

10. Rokkô (Japan) 16250 m

 

U Europi:

1. Eurotunnel

2. Simplon

3. Vereina

4. Appennino

5. Furka (Švicarska) 15442 m

6. Severomuyskiy (Rusija) 15300 m

7. Monte Santomarco (Italija) 15040 m

8. St. Gotthard (Švicarska) 15003 m

9. Lötschberg (Švicarska) 14612 m

10. Romeriksporten (Norveška) 14580 m

 

Dakle, naš tunel bi bio najdulji kopneni tunel i 3. uopće željeznički tunel u svijetu po duljini. Ipak, postoje i vani projekti za vrlo duge tunele:

1. Gotthard Base (Švicarska) 57072 m (a planira se produljiti na duljinu oko 75 km i služio bi za neki brzi trensalpski promet)

2. Lötschberg (Švicarska) 34577 m

3. Guadarrama (Španjolska) 28377 m

4. Hakkôda (Japan) 26455 m

5. Lainzer / Wienerwald (Austrija) 23844 m

Share this post


Link to post
Share on other sites
5. Simplon (Švicarska) 19824/19803 m (valjda je dvocijevni)

6. Vereina (Švicarska) 19058 m

5. Furka (Švicarska) 15442 m

1. Gotthard Base (Švicarska) 57072 m (a planira se produljiti na duljinu oko 75 km i služio bi za neki brzi trensalpski promet)

2. Lötschberg (Švicarska) 34577 m

 

Par opaski:

Simplon je dvocijevni; Vereina i Furka su za uskotracne zeljeznice (1000 mm); Gothard Base se gradi (i imati ce stanicu na sredini - 'Porta Alpina'!!!!!); Loetschberg je probijen, i uglavnom je postavljen kolosijek - djelomicno je dvokolosijecan, a djelomicno jednokolosijecan (!!) i biti ce opremljen sa ETCS 2 (kao i pruga Rothrist - Mattstetten)

 

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

da da, točno lotschberg je probijen, samo ne znam da li je u prometu. a za Vereinu stvarno nisam znao da je uskotračna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos malo dodataka brze "Ogulinske" varijante Rijecke brze pruge:

 

- duljina pruge Zagreb-RK Krasica------------------- 155 km

- ukupna duljina Zagreb-Rijeka------------------- 165,464 km

- najmanji polumjer krivine-------------------------- 2500 m

- najveci nagib pruge---------------------------- 12,45 prom

- vmax za putn.promet----------------------------- 200 kmh

- vmax za ter. promet----------------------------- 120 kmh

- ukupna duljina tunela----------------------------- 42,75 km

- duljina mostova i vijadukata----------------------- 12,20 km

- servisni tuneli svakih 250m------------------------ poprecno

- razmak kol.u tunelu------------------------------- 4,75 m

- prog.promet odmah nakon otvaranja pruge--------- 12 mil t

- prog.promet nakon 10 godina---------------------- 26 mi t

- ......................... 30 godina---------------------- 34 mi t

- max procjena mln t max moguce------------------- 45 mil t

- max masa teretnih vlakova------------------------ 3000 t

 

Komparacija sa Dreznickom varijantom je ipak na blazoj prednosti Ogulinske trase,mada je kilometraza umjetnih objekata na strani Dreznicke (39km naspram 55km kod Ogulinske),procjena iskoristivosti dvaju trasa bila bi slijedeca:

 

- nakon 10 god od izgradnje:

DREZNICKA TRASA------------------------- 40 %

OGULINSKA-------------------------------- 42 %

 

- nakon 30 god od izgradnje:

DREZNICKA TRASA------------------------- 69 %

OGULINSKA-------------------------------- 76 %

 

Investicijski gledano,cijena novogradnje Dreznicke trase stajala bi cca 2,4 milijardi USD,naspram 2,8 milijardi USD kod Ogulinske varijante.Zanimljivo je kako bi stara Kupska varijanta (iako sa boljim parametrima pruga),nakon analiza nakon izgradnje brze jadranske pruge TRST-SPLIT-DUBROVNIK-ATENA,bila izrazito nepovoljna naspram ovdje ovdje prikazane trase (27 mil t godisnje,nakon 30 godina koriscenja.Malo preopsirno,ali ne ako to koga zanima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malo preopsirno,ali ne ako to koga zanima.

 

O, da! Zanima, zanima! Hvala!

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jos malo dodataka brze "Ogulinske" varijante Rijecke brze pruge:

 

Hvala na informacijama Jim.

Da li bi ova pruga bila 2-kolosecna sa TK?.... i koliko bi bilo max osovinsko opterecenje 22.5t, ili 25t?

 

Hvala,

 

Edy... :wink:


SD40-2 ... ZAUVEK!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edy i ostali koje to zanima o ovoj pruzi,evo jos malo dodataka.Ova kratka nadopuna osnovnoj studiji zove se "Prilog novim istrazivanjima trase brze pruge Zagreb-Rijeka na dionic Kalrovac-Rijeka",iz 1994 godine,od autora Ivezic,matic,Videc,dakle ovo je osvrt na moguca poboljsanja glavnog izvedbenog projekta.Dvokolosjecna pruga na cjeloj duljini,naravno 22.5t pritisak,najvisa kota 361m nadm.visine,duljina pruge RK Krasica-Split cca 313km,TK osiguranje prometa,sustav elektrovuce 25kv/50hz izmjenicni .Ukupno 12 kolodvora nove pruge,max brzina 120kmh za teretni tj do 200 kmh za putnicki promet,minimalni polumjer krivine R-min=2500m.Ovo su dosta dobri parametri za samo 165,5 km buduce pruge.Planirana masa vlakova iznosila bi do 3000t,ovisno o vrsti elektro lokomotive koja ce tada biti zastupljena.Citao sam i osvrt na ova poboljsanja na temu izbor parametara buduce lokomotive za teretni promet koja bi vukla ove vlakove i to takodjer impresionira.Prvotna zamisao na "Kupskoj" trasi,iz 1970... i neke,bila je kupovina odredjenog broja EL15 Co-Co lokomotiva,kasnije slična JŽ 461 lok,a u vremenu 1984-85 kada je radjen originalan projekt vec se govorilo o novoj domacoj tiristorskoj breni koja bi imala koncepciju Bo-Bo-Bo i nominalnu snagu 6600kw.Ta zamisljena koncepcija bila je temeljena na domacoj Breni 1142,sali sa tri postolja ispod monolitnog sanduka.Zamislimo tu opciju na 30 promila kako vuce priblizno 898t sama,ili na 1 dan/t uspona oko 4000t pri 80 kmh!Stvarni pokazatelji korisnosti nove pruge morali bi se dodatno analizirati,kao i nove destinacije HZ naspram EU i istocnog sektora koji vodi ka Grckoj,Turskoj... isl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
E,najvisa kota 361m nadm.visine,.

samo? a autocesta na Dedinu prelazi ako se sjećam dobro oko 860 m! čudno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

x-type cemu cudjenje? Ta kota se nalazi u najvisem predjelu tunela Velika Kapela,gdje se nalazi doticni tunelski kolodvor.Trebas shvatiti da se pocetna stacionaza RK Krasica nalazi na oko 185m,lagano se penje do N.Vinodolskog na 270m (uspon 12,45 promila),zatim dolazi do te kote i doticnog kolodvora,a dalje logicno pada prema Ogulinu na cca 325m nmv,pa opet na oko 125m do Bošta,i na oko 114m u Karlovcu,rezultat toga jesu nagibi od 12,45 promila i 8 ,33 promila (projekt!).dakle nadam se da sam ti sada pomogao da razumijes smisao projektirane trase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma sve 5, sad sam skužio da objašnjavaš trasu s tim tunelom, onda je naravno logično da nema vrlo visokih kota

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da spomenem nešto o teretu. Još nisu objavljeni potpuni podatci za 2005. Luka Rijeka je u prvih 10 mjeseci 2005. prekrcala 9.8 milijuna tona tereta što je rast od 6 % u osnosu na prvih 10 mjeseci 2004. To bi došlo oko 12 milijuna tona tereta ukupno u 2005.

 

Malo detaljnije, usporedba prvih 10 mjeseci 2004. sa istim razdobljem 2005.

promet generalnog tereta povečanje za 7 %

promet drva povečanje za 18 %

promet tekućeg tereta povečanje za 9 %

kontejnerski promet povečanje za 26 % (62.679 kontejnera u prvih 10 mj. 2005.)

 

Izvor: Bankamagazine

 

Pa ako netko može nešto napisati o isplativosti imajuči na umu daljnji rast prometa.

 

Hvala Jim na informacijama, vrlo zanimljivo, baš sam uzeo kartu i tek tako malo to proučio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelenki hvala na razumijevanju.Zamislimo sta bi to znacilo HR privredi ali i samih HZ zeljeznicama.Max propusna moc stare Rijecke pruge sa sustavom 25kv/50hz iznosila bi u najboljem slucaju 11 milijuna tona na godinu,a nova brza pruga u samom otvaranju startu moze 12 mln tona na godinu.Dakle,vidimo da je to veoma iskoristiva pruga,a ako se vratimo na gore iznosesene podatke,nova pruga nakon 10 g (tendencija +3% pov.prometa) imala bi 26 mln t nakon otvaranje iste pruge,odnosno 34 mln t nakon 30 godina.Treba komparirati i mogucnost analize nakon izgradnje Jadranske brze pruge ka Dubrovniku i Grckoj itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zelenki hvala na razumijevanju.Zamislimo sta bi to znacilo HR privredi ali i samih HZ zeljeznicama.Max propusna moc stare Rijecke pruge sa sustavom 25kv/50hz iznosila bi u najboljem slucaju 11 milijuna tona na godinu,a nova brza pruga u samom otvaranju startu moze 12 mln tona na godinu.Dakle,vidimo da je to veoma iskoristiva pruga,a ako se vratimo na gore iznosesene podatke,nova pruga nakon 10 g (tendencija +3% pov.prometa) imala bi 26 mln t nakon otvaranje iste pruge,odnosno 34 mln t nakon 30 godina.Treba komparirati i mogucnost analize nakon izgradnje Jadranske brze pruge ka Dubrovniku i Grckoj itd.

 

Uopće nije sporno da je nova riječka pruga nužnost za razvoj i riječke luke i gospodarstva na cijelom potezu. Nažalost, vlasti prije 2000.-te i ove sada potpuno neopravdano (neargumentirano) forsiraju cestogradnju koja ne razvija luke i veliko gospodarstvo.

 

Započinjanjem ove rasprave želil sam ustvari uzburkati duhove o ovoj vrlo bitnoj temi za budućnost Hrvatskih željeznica.

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko mi je znato koliko se trenutacno vozi vlakova starom Rijeckom prugom,to bi trebalo provjeriti kod pouzdanijih izvora.Nova brza pruga,sa pocetnim stadijem od 12 mln t na godinu omogucavala bi oko 450 vlakova dnevno.Sada to pomnozimo sa +3% pov.prometa na godinu,pa ×30 godina [36 mln t],to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz današnjeg Večernjaka (http://www.vecernji-list.hr/newsroom/economics/manager/462047/index.do):

 

VL: Planirate li gradnju novih pruga i gdje?

KALMETA: Projekt o kojem razmišljamo jest gradnja nove pruge od Botova na mađarskoj granici preko Zagreba do Rijeke, na tzv. Vb koridoru. Taj projekt vrijedan je oko 900 milijuna eura, što pokazuje da je riječ o velikoj investiciji od iznimnog značenja za naše gospodarstvo. Prema procjenama, gradnja i modernizacija te pruge trebali bi trajati tri godine, a kako bi gradnja mogla početi 2007. godine, putnici bi mogli već 2010. godine vlakom iz Zagreba u Rijeku stići za sat do sat i pol vremena. Također, gradnjom ove pruge znatno će se povećati brzina pretovara i kapacitet luke Rijeka, a i otvaraju se neograničene mogućnosti razvoja same Rijeke. Željeznice su apsolutno važnije za prijevoz tereta od autocesta. Zbog toga ćemo pri sastavljanju novog programa gradnje i održavanja željezničke infrastrukture prednost dati povezivanju riječnih i morskih luka željeznicom. Također ćemo razvijati prigradski putnički promet, a posebno u sjeverozapadnoj Hrvatskoj, što je vidljivo u projektu novog vlaka koji će proizvoditi domaća industrija i kojem svakako treba dati potporu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da ne,kad bi sve palo sneba samo.I jos za 3 godine,pa samo tunel bi se kopao 10 godina,gdje on zivi. :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prema procjenama, gradnja i modernizacija te pruge trebali bi trajati tri godine, a kako bi gradnja mogla početi 2007. godine, putnici bi mogli već 2010.

 

Kljucne rijeci su 'gradnja i modernizacija' :)

Dakle, nekoliko kratkih 'bajpasa' na dionici Zg - Karlovac (to je 'gradnja'), a ostalo sve po starom, osim nekih detalja (to je 'modernizacija')....

Nikada zeljeznica na zelenu granu dok ministar pripada cestovnom lobiju...

 

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kako da ne,kad bi sve palo sneba samo.I jos za 3 godine,pa samo tunel bi se kopao 10 godina,gdje on zivi. :cry:

 

Pa nisi valjda ocekivao da ce raditi cijelu novu prugu sa 30 km tunela?

Mozda ce malo popeglati zavoje i napraviti remont te eventualno zamjeniti naponsku mrezu sa 3kV na 25kV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako će se zaista putovati jedan sat onda moraju napraviti nešto više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...