Jump to content
zeljeznice.net
Ante-vž

Nova pruga Zagreb - Rijeka

Recommended Posts

Iako sam o tom projektu nešto čital prije i o njemu se mnogo pričalo, zanima me da li može ovdje iznijeti više saznanja o planovima izgradnje ove pruge?

 

Ako je moguće, "postajte" i neke konkretne podatke, mjesta gdje prolazi trasa, sheme nove trase na karti i sl.

 

Puno hvala!

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iako sam o tom projektu nešto čital prije i o njemu se mnogo pričalo, zanima me da li može ovdje iznijeti više saznanja o planovima izgradnje ove pruge?

 

Nesto na brzinu... :)

Postoje dvije varijante - jedna dolinom Kupe, pa tunel kroz Risnjak, i druga tzv 'Dreznicka' - do Ogulina, pa na Dreznicu, pa Novi Vinodolski - Rijeka... U Dreznici bi se odvajala i pruga za Split. Koliko znam, od ove 'Kupske' se odustalo, aktualna je ova 'Dreznicka', naravno, koliko je to uopce aktualno...

 

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iako sam o tom projektu nešto čital prije i o njemu se mnogo pričalo, zanima me da li može ovdje iznijeti više saznanja o planovima izgradnje ove pruge?

 

Nesto na brzinu... :)

Postoje dvije varijante - jedna dolinom Kupe, pa tunel kroz Risnjak, i druga tzv 'Dreznicka' - do Ogulina, pa na Dreznicu, pa Novi Vinodolski - Rijeka... U Dreznici bi se odvajala i pruga za Split. Koliko znam, od ove 'Kupske' se odustalo, aktualna je ova 'Dreznicka', naravno, koliko je to uopce aktualno...

 

toma

 

Druga trasa zaobilazi u debelom luku Ogulin...


"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovorima do sada!

 

Naravno, bilo bi zgodno još informacija.

 

Hvala!

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji dopunjena verzija pob.trase (dreznicka varijanta) zvana "Ogulinska".Ta trasa bi isla morskom stranom Kvarnera do ledenica,gdje bi usla u tunel dug 30.350m,odakle bi zaobisla stari Josipdol,i usla direktno sa manjim nagibom u Ogulin.Od te strane isla bi preko novih kolodvora Bost i Dubrave na Karlovac [max 12,45 promila?],a odatle kao sto mnogi znaju putem rekonstruirane tj poboljsane trase pored stare pruge ka Zagrebu.Naravno vmax 160 kmh,no parametri pruge bili bi za 200 kmh.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Postoji dopunjena verzija pob.trase (dreznicka varijanta) zvana "Ogulinska".Ta trasa bi isla morskom stranom Kvarnera do ledenica,gdje bi usla u tunel dug 30.350m,odakle bi zaobisla stari Josipdol,i usla direktno sa manjim nagibom u Ogulin.Od te strane isla bi preko novih kolodvora Bost i Dubrave na Karlovac [max 12,45 promila?],a odatle kao sto mnogi znaju putem rekonstruirane tj poboljsane trase pored stare pruge ka Zagrebu.Naravno vmax 160 kmh,no parametri pruge bili bi za 200 kmh.

 

:shock: 30 km tunela!? :shock:

 

što je cilj pruga Zg-Ri po kojoj vlak dolazi za max sat - sat i 15? :D

čiste vožnje, naravno

 

mislim super, u odnosu na današnjih 3,5 - 4 sata ICom


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Postoji dopunjena verzija pob.trase (dreznicka varijanta) zvana "Ogulinska".Ta trasa bi isla morskom stranom Kvarnera do ledenica,gdje bi usla u tunel dug 30.350m,odakle bi zaobisla stari Josipdol,i usla direktno sa manjim nagibom u Ogulin.Od te strane isla bi preko novih kolodvora Bost i Dubrave na Karlovac [max 12,45 promila?],a odatle kao sto mnogi znaju putem rekonstruirane tj poboljsane trase pored stare pruge ka Zagrebu.Naravno vmax 160 kmh,no parametri pruge bili bi za 200 kmh.

 

30 km tunela? Nekom nisu sve ovce na broju. Takav tunel bi kostao vjerovatno vise nego cijela pruga do Zagreba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 km tunela? Nekom nisu sve ovce na broju. Takav tunel bi kostao vjerovatno vise nego cijela pruga do Zagreba.

 

Ako, ako to bi u svakom slucaju Hrvatskoj vratilo vise nego most na Peljescu. Na primer, Backa, kao i cela Madjarska je prirodno orijentisana na luku Rijeka, te uz jdan pametan rad ulaganje bi sigurno visestruko vratilo. Uzgred, jel predvidjeno za dvostruki kolosek? Niko pametan ne pravi jednokolosecnu prugu za preko 120km/h. Takodje da li su one brzine predvidjene za obican vlak ili pendolino?


Pravi covek ce uvek traziti resenje, a ne krivca niti izgovor

 

Zeleznicari svih zemalja ujedinite se

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to super ali kad će se malo više ulagat u dijelove istočnije od Zagreba? ( npr. OSijek-VinKovci) ili obnova pruge OSijek-Dalj :evil: :twisted: :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 km tunela? Nekom nisu sve ovce na broju. Takav tunel bi kostao vjerovatno vise nego cijela pruga do Zagreba.

 

Ako, ako to bi u svakom slucaju Hrvatskoj vratilo vise nego most na Peljescu. Na primer, Backa, kao i cela Madjarska je prirodno orijentisana na luku Rijeka, te uz jdan pametan rad ulaganje bi sigurno visestruko vratilo. Uzgred, jel predvidjeno za dvostruki kolosek? Niko pametan ne pravi jednokolosecnu prugu za preko 120km/h. Takodje da li su one brzine predvidjene za obican vlak ili pendolino?

 

Ma to jednostavno nema smisla, takav tunel bi se gradio najmanje 5 godina i bio bi vrlo vjerovatno upitne sigurnosti. Jednostavnije je i jeftinije napraviti prugu sa max 2 promila nagiba i kupiti postene lokomotive koje tamo mogu vuci vlakove od 1000 - 1500 tona.

Most preko Peljesca i uopce gradnja autoputa do Dubrovnika je cisto politikanstvo i o tome uopce ne zelim raspravljati jer nema veze sa zdravim razumom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to jednostavno nema smisla, takav tunel bi se gradio najmanje 5 godina .

takav tunel bi se gradio najmanje 12 godina i možemo odmah demantirati ovo. ako im je do građenja tunela, onda nek bolje spoje rijeku i lupoglav konačno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to jednostavno nema smisla, takav tunel bi se gradio najmanje 5 godina .

takav tunel bi se gradio najmanje 12 godina i možemo odmah demantirati ovo. ako im je do građenja tunela, onda nek bolje spoje rijeku i lupoglav konačno!

 

Slazem se, potpuno besmisleno. Tunel kroz Ucku je potrebniji jer uopce nemamo spoja sa Istrom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

30 km tunela? Nekom nisu sve ovce na broju. Takav tunel bi kostao vjerovatno vise nego cijela pruga do Zagreba.

 

Renato,prije nego sto spominjes ovce prvo moras biti 100% siguran u ono sto pricas.Najprije pronadji projekat nekoliko izvedbenih varijanti (mislim 1997-1998 god.?),koji su izasli u casopisu "Zeljeznice u Teoriji i praksi",i sve ce ti biti jasno.Dakle rijec je o poboljsanjima tzv "Dreznicke" trase,nazvano "Ogulinska varijanta".Pruga bi zaista imala jedan tunel duljine 30.350m,u horizontali,dvokolsojecna,sa nom.brzinom 160 kmh a para,etrima (polumjeri krivina isl) za vmax iznad 200 kmh.Masa ter.vlakova bila bi 3000t,predvidjena propusna moc pruge cca 55 mil tona godisnje (nakon 30-tak godina).Ukupna investicija ove pruge iznodila bi u americkim dolarima cca 2,8 milijardi USD,duljina pruge cca 168 km.Dakle projekt postoji,makar idejno,ali pokazuje da je kompaktibilniji odnosno nesto kvalitetniji od "Dreznicke" trase.Ovo su tocni podaci,imam pred sobom taj projekt,kao i komparacijske vrijednosti ostalih varijanti (Dreznicka,Kupska).Jos da napomenem,da bi RK Krasica imala 10-tak kolosjeka za ranziranje,no to su podaci iz prijasnjih vremena,kako bi to bilo danas ne znam.Daljnja dionica do Rijeke,odvajala bi se trianglom (Bakar-Skrljevo/Rijeka) u nagibu 24.5 promila ka Rijeci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A sta ces npr voziti prugom u Istru,maglu mozda?To bi tada bila neisplativa investicija (cca 300 milijuna USD),jedan kolosjek i vmax 160 kmh na cca 13-14 km pruge,na potezu Lupoglav-Jurdani,drugo nista.Istra je turisticka destinacija i tamo su cestovni prijevoznici u velikoj nadmoci,ta bi zeljeznica sluzila samo kao ukras,i nikad se ne bi isplatio takav projekt.Ima u RH drugim mjesta gdje bi se isplatilo izgraditi novi krak pruge ili rekonstruirati postojeca trasa za povoljnije parametre (pod uvjetom da se radi o rentabilnosti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se ovo čini OK, ali samo uz pretpostavku da bi to bilo zbilja isplativo. Inače ideja je super, ali ipak 30 km... Jel mi to želimo obarati rekorde? :twisted: Koliko uopće je najdulji tunel igdje dug?


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renato,prije nego sto spominjes ovce prvo moras biti 100% siguran u ono sto pricas.Najprije pronadji projekat nekoliko izvedbenih varijanti (mislim 1997-1998 god.?),koji su izasli u casopisu "Zeljeznice u Teoriji i praksi",i sve ce ti biti jasno.Dakle rijec je o poboljsanjima tzv "Dreznicke" trase,nazvano "Ogulinska varijanta".Pruga bi zaista imala jedan tunel duljine 30.350m,u horizontali,dvokolsojecna,sa nom.brzinom 160 kmh a para,etrima (polumjeri krivina isl) za vmax iznad 200 kmh.Masa ter.vlakova bila bi 3000t,predvidjena propusna moc pruge cca 55 mil tona godisnje (nakon 30-tak godina).Ukupna investicija ove pruge iznodila bi u americkim dolarima cca 2,8 milijardi USD,duljina pruge cca 168 km.Dakle projekt postoji,makar idejno,ali pokazuje da je kompaktibilniji odnosno nesto kvalitetniji od "Dreznicke" trase.Ovo su tocni podaci,imam pred sobom taj projekt,kao i komparacijske vrijednosti ostalih varijanti (Dreznicka,Kupska).Jos da napomenem,da bi RK Krasica imala 10-tak kolosjeka za ranziranje,no to su podaci iz prijasnjih vremena,kako bi to bilo danas ne znam.Daljnja dionica do Rijeke,odvajala bi se trianglom (Bakar-Skrljevo/Rijeka) u nagibu 24.5 promila ka Rijeci.

Sve je to lijepo samo ne vjerujem da ce se to ikad ostvariti ako jos nije ni u planu drugi kolosijek do Karlovca o kojemu se prica godinama, tj. stalno se pomicu godine pocetka izgradnje!

Trebao je krenut 2005.g. pa je sad vec 2008.g. A u slijedecem planu je nece ni biti ako ovak nastavi a pruga je u komi sto se tice prijevozne i propusne moci pruge!

Pitanje vezano uz projekt! Da li je na hrvaskom ili talijanskom jeziku buduci da su ga talijani radili.


www.vlakovi.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meni se ovo čini OK, ali samo uz pretpostavku da bi to bilo zbilja isplativo. Inače ideja je super, ali ipak 30 km... Jel mi to želimo obarati rekorde? :twisted: Koliko uopće je najdulji tunel igdje dug?

 

Ispod La Manche kanala je puno, puno duži.

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima za sjajne informacije. Nova riječka pruga donijela bi Hrvatskoj puno. Luka Rijeka bi adekvatnim razvojem uz podršku takve pruge postala jedna od najjačih luka na Mediteranu.

 

Za spominjani tunel od 30 km sam čuo već i prije, ali gledano u prespektivi, ako bi tom prugom s vremenom prometovalo oko 100 vlakova dnevno, investicija se i ne čini toliko velika, niti nemoguća.

 

Pozdrav svima!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvala svima za sjajne informacije. Nova riječka pruga donijela bi Hrvatskoj puno. Luka Rijeka bi adekvatnim razvojem uz podršku takve pruge postala jedna od najjačih luka na Mediteranu.

 

Za spominjani tunel od 30 km sam čuo već i prije, ali gledano u prespektivi, ako bi tom prugom s vremenom prometovalo oko 100 vlakova dnevno, investicija se i ne čini toliko velika, niti nemoguća.

 

Pozdrav svima!

 

Ante

 

Hm 2.8 milijardi dolara je jako velika investicija. Smatram da se to moze jeftinije. Naravno da bi bilo krasno napraviti takvu prugu samo sto nema novca ni za postojece a kamo li za novu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meni se ovo čini OK, ali samo uz pretpostavku da bi to bilo zbilja isplativo. Inače ideja je super, ali ipak 30 km... Jel mi to želimo obarati rekorde? :twisted: Koliko uopće je najdulji tunel igdje dug?

 

Ispod La Manche kanala je puno, puno duži.

 

Bok!

 

Ante

 

neee, to je ipak podvožnjak :D

 

mislo sam na normalne tunele koji ne idu ispod morske površine...


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvala svima za sjajne informacije. Nova riječka pruga donijela bi Hrvatskoj puno. Luka Rijeka bi adekvatnim razvojem uz podršku takve pruge postala jedna od najjačih luka na Mediteranu.

 

Za spominjani tunel od 30 km sam čuo već i prije, ali gledano u prespektivi, ako bi tom prugom s vremenom prometovalo oko 100 vlakova dnevno, investicija se i ne čini toliko velika, niti nemoguća.

 

Pozdrav svima!

 

Ante

 

Hm 2.8 milijardi dolara je jako velika investicija. Smatram da se to moze jeftinije. Naravno da bi bilo krasno napraviti takvu prugu samo sto nema novca ni za postojece a kamo li za novu.

 

da, to je istina.. tu ćemo graditi za 200 km/h, a na drugima ćemo se voziti 40 :evil: :evil: :evil:


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isplativost bi zasigurno bila i u strateskom,te i najbitnije gospodarskom sustavu.Imati brzu 2-kol prugu kojome putnicki i brzi vlakovi voze 160 kmha a teretni 120 kmh [3000t*],za samo malo vremena imali bi ono sto danas cini Rijecka pruga,a to je za 1 sat stici sa mora u npr Fuzine,gdje se vec smatra zimska odmorisna destinacija [mada jos slabo reazvijena].Ovako i Renato i Drazen i ostali fanovi zeljeznica stignu na kavu,obave poslic u Rijeci i hitro se vrate u Zg,zar nije i to ok.Da ne govorim sta bi bilo kada bi se iz RK Krasica kolodvora za nepunih 3 sati u Madjarsku dovukao teretni vlak mase 3000-4000t,koliko bi to tek tada znacilo gospodarstvu,kolikima bi HZ preuzeo terete [Madjarska,Srbija...].Jos kada bi na takovoj pruzi vozila neka mocna tiristorska lokomotiva,i kvalitetniji putnicki vagoni,tada bi HZ licio na ozbiljnog konkurenta ostalim vidovima transporta u RH.Spoj sa buducom "Jadranskom" brzom prugom [kod Ledica = triangl],Spoje se buduca pruga Dubrovnik-Split-Zadar-Trst,i sta bi tek tada dobili u cjelosti,ali naravno to su samo idejni projekti,koji vape za gomilom investicija,a to je predaleko da bi bilo stvarno ostvarivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ako koga zanima podrobiji parametri brze Rijecke pruge [Ogulinska izvedba*]:

 

Kol Rijeka [3.61 nmv=stac.165+464,Pruga se penje usponom 23,3 promila do RK Krasica [192mnv,stac=154+714].Od tuda se prenje lagano nagibom 2,55 promila do Crikvenice [200mnv,stac=139+964],no ovdje ima manji tunel od 750m i jedan malo veci od 2100m.Dalje se pruga penje usponom 12,43 promila do Nov.Vinodolskog [270mnv,stac=125+964].Nedaleko ovog kolodvora pruga ulazi u famoznih 30.350m tunela VELIKA KAPELA i izlazi neposredno prije Ogulina [330,50mnv,stac=90+864].Kolodvor Vel.Kapela nalazi se u sredini tunela [344,08mnv,stac=108+214],ovdje se do pola tunela pruga penje 5,25 promila i onda ka Ogulinu pada 2 promila.Izmedju Ogulina i Dubrava ima tunel od 2900m.Dalje pada padom 12,45 promila do Dubrava [225mnv,stac=80+464],te korigiranim blazim usponom 6,57 promila i duzim dijelom u padu 8,33 promila do kol.Bošt [125mnv,stac=63+014].Pruga dalje ulazi u Karlovac [113,84mnv,stac=50+714],rekonstruiranim dijelom ka Zagrebu.Blazi uspon slijedi od 5 promila do kol. Cvetkovici [126mnv,stac=25+442],te u nagibu 7 promila ka Leskovcu [120,15m nmv,stac=10+822],i dalje ulazi u Zagreb GK [114,51mnv,stac=0+000].To je opsirna opcija prikaza nove brze dvokolosjecne pruge Zagreb-Rijeka.Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za takve projekte je potrebna koordinacija Hrvatske, Mađarske, Češke, Slovačke i SCG. Ako govorimo o isplativosti, treba proceniti u TONSKIM KILOMETRIMA kolike bi bile koristi za celu zemlju, odnosno evropski region. Kad je dužina tunela u pitanju, ima dosta takvih tunela npr. u Švajcarskoj, i ona nije postavljala to kao skupo. Najskuplje su ceste, koje u Evropi, samo preko nusefekata (zagađenje, poginuli, zauzimanje zemljišta...) odnose 10% dohotka.

 

Pitanje je pored svega i privući građane, jer je potrebno uložiti oko 700$ po Hrvatskom građaninu.


Pravi covek ce uvek traziti resenje, a ne krivca niti izgovor

 

Zeleznicari svih zemalja ujedinite se

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...