Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
spvh

Banova Jaruga - Pčelić

Recommended Posts

Sem si mislil da je nekaj tak. A ti nama ''dobra vijest''... Bilo mi je sumnjivo u početku, jer kad onak kilave s prugom Zaprešić - Varaždin...

Veliš 15 km/h? Pa to je ipak beskonačno mnogo u odnosu na 0 km/h, tj. na zatvaranje štreke.

 

Pusti ti to... vise nema trulih pragova, nema trave, friski tucanik, nove tracnice. Ide brzina gore... valjda od novog voznog reda.

Posao je za sada gotov od Pcelica do Djulovca. Tamo je parkirana mehanizacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam se vraćao sa službenog puta trasom Lipik - Banova Jaruga - Zagreb, naravno vlakom, pa bih bio slobodan prenijeti neka usputna opažanja.

U kolodvoru Lipik bila je neka fešta i puno ljudi, što u odorama HŽ-a što u civilu. Neki likovi su pregledavali šaht na peronu. Pretpostavljam da je riječ o završetku uređenja kolodvorske zgrade. Pitao sam jednog čovjeka u odori željezničara (gledao me malo ispod oka, ali je udovoljio mojoj znatiželji) je li riječ o obnavljanju zgrade, ili je izgrađen novi objekt. Rekao je da je stara zgrada obnovljena. Po mojem dojmu ne izgleda loše.

Šved u kojeg sam upao (Lipik 12,20) bio je popunjen cca 40%. Vozna brzina bila je pristojna, čini mi se oko 60 km/h.

Sa zanimanjem sam pratio dionicu kojom sam se zadnji put vozio u kolovozu 1968. Dobro se sjećam da su u to doba Kukunjevac i Poljana bili kolodvori sa po 3 kolosijeka. Danas jedva ima traga nekadašnjim sporednim kolosjecima. U Kukunjevcu je od kolodvorske zgrade ostala ruševina (to je već prikazao Renato), a po trasi 3. kolosijeka rastu stabla i žbunje. U Poljani je zgrada čitava, a od kolosijeka su ostali tragovi tučenca.

Na kraju, upalo mi je u oči da je pruga puna nepotrebnih oštrih zavoja, a riječ je o terenu koji je uglavnom ravničarski i omogućuje znatno povoljniju trasu. Zaključujem da je nastavak pruge od Pakraca do Banove svojedobno građen zbrda-zdola, ili je nadležni geometar volio popiti.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači obnovljena je kolodvorska zgrada u Lipiku, super, to je koštalo 1,6 milijuna kuna, okej, tam vlakovi idu 20 na sat, okej, a zar nebi onda bilo pametnije tu lovu uložit u prugu, pa bar na malom dijelu obnovit prugu za tu lovu, a kolodvor kakav je da je, jer neće nova kolodvorska zgrada privuć putnike, već veća brzina...

 

Kak kažu, tek za 4-5 godina bi mogli koju kunu tam uložit, tak da...

 

http://www.hznet.hr/PDFovi/press-centar/tisak/2006/pakrački%20list,%202.2.2007.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znači obnovljena je kolodvorska zgrada u Lipiku, super, to je koštalo 1,6 milijuna kuna, okej, tam vlakovi idu 20 na sat, okej, a zar nebi onda bilo pametnije tu lovu uložit u prugu, pa bar na malom dijelu obnovit prugu za tu lovu, a kolodvor kakav je da je, jer neće nova kolodvorska zgrada privuć putnike, već veća brzina...

 

Kak kažu, tek za 4-5 godina bi mogli koju kunu tam uložit, tak da...

 

http://www.hznet.hr/PDFovi/press-centar/tisak/2006/pakrački%20list,%202.2.2007.pdf

 

Nekak mislim da se osoblje koje radi na tom kolodvoru ne bi slozilo sa tobom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nekak mislim da se osoblje koje radi na tom kolodvoru ne bi slozilo sa tobom :)

 

I ja tak mislim da se nebi složili samnom, al mi je malo apsurdno imat opako dobro uređene kolodvore, a pruga u banani, svaku kunu bi trebalo investirat u prugu, a kaj ostane u kolodvore, jer kak i sami kažu, kroz taj kolodvor prođe 18500 ljudi godišnje, kaj je 50 putnika dnevno i za toliko putnika osiguravat toliku investiciju, al da me se krivo ne shvati, nisam protiv obnove kolodvora, ali to može pričekat, pruga je važnija...

Share this post


Link to post
Share on other sites
I ja tak mislim da se nebi složili samnom, al mi je malo apsurdno imat opako dobro uređene kolodvore, a pruga u banani, svaku kunu bi trebalo investirat u prugu, a kaj ostane u kolodvore, jer kak i sami kažu, kroz taj kolodvor prođe 18500 ljudi godišnje, kaj je 50 putnika dnevno i za toliko putnika osiguravat toliku investiciju, al da me se krivo ne shvati, nisam protiv obnove kolodvora, ali to može pričekat, pruga je važnija...

Trebaš to gledati pozitivno: na ovaj način su osigurali da ne budu ukinuli ovu prugu. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trebaš to gledati pozitivno: na ovaj način su osigurali da ne budu ukinuli ovu prugu. :D

 

A je im dobar način... :mrgreen:

 

Još malo budu vozili po travi ili po šodru, al ni bitno, glavno da je kolodvor "nov"... :?

 

(il se to sprema prodaja HŽ-ovih nekretnina, pa da dobe čim veću lovu za njih)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Devetog i desetog siječanj ja sam bio u Daruvar. Hoću bio vidjeti prugu, koji puno raspravljate u forumu. I zbog signala, naravno ...

 

Moja putovanja:

 

(07./08.01.) B 297 München – Zagreb / B 741 Zagreb – Novska // inspekcija depa // IC 210 Novska – Banova Jaruga / Pu 2416 Banova Jaruga – Daruvar; vrijeme: loše ...

 

(09.01.) Fotografija u Daruvaru; vrijeme: super!! :D

 

(10.01.) Pu 2413 Daruvar – Banova Jaruga / Pu 2015 Banova Jaruga – Novska / Pu 5206 Novska – Sunja / Pu 5111 Sunja – Volinja / Pu 5120 Volinja – Zagreb Gl.k. / B 296 do München

 

Na pruge je radio ZOP Zagreb s 9111 318 – dobri znak!!

 

 

U ljetu ja ću doći opet – tjedan dana. Pruga je lijepa (Todorov brdo na Bijelo; Pakračka gora; dol iza Sirača – ali pr. Daruvar – Pčelić neznam još!); promet je interesantni. Gradove i sela ja ću znati bolje.

 

Renato je prikazao već lijepe slike od pruge (hvala, Renato!! :wink: ). Ja prikazam samo četiri slike, još više dijapozitive nisam skenirao.

Evo, moje par slike:

 

 

 

kro11jz0.jpg

 

Rano krenu jedan Šveđani od Daruvara (7122 005 / Pu 2412) – praktično: signal je pokraj hotelu (09.01.07)

 

 

 

kro04em2.jpg

 

Objekt oduševljenja: štitni signal na Daruvarsku ulazu od Sirača (09.01.07)

 

 

 

kro03cn8.jpg

 

7122 005 do Virovitica (Pu 2416) čeka u Daruvaru - pažete vatrogasne ljestve na štagalja ... (09.01.07)

 

 

 

kro05zu5.jpg

 

Polazak – ja moram voziti s 7122 012 do Banove Jaruge (Pu 2413); 020 vozi do Virovitice (Pu 2414; 10.01.07)

 

 

 

Puno pozdravi iz Njemačke,

Joachim

Share this post


Link to post
Share on other sites

:shock:

:jup :pivo

 

I još jednom :jup za poznavanje hrvatskog!


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicno!

Nadam se da ces nam sto brze staviti i ostale slike sa tvojeg putovanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Devetog i desetog siječanj ja sam bio u Daruvar. Hoću bio vidjeti prugu, koji puno raspravljate u forumu. I zbog signala, naravno ...

 

Lijepe fotografije! Hvala Joachim! :wink:

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za vašu pohvalu!

 

Nemam „scanner“ za dijapozitive; samo dijapozitivi, koji poslam do naša časopisa LOK REPORT, su skenirali od naša redaktora. S mojom malom digitalnom kamerom nisam fotografirao u siječanjske putovanje. Možda u ljeta ...

 

 

Još imam par pitanje za lokalne pruge zapadno od Bastaj (danas Maslenjača):

 

Maslenjača – Končanica: otvorenje 1886 / ukinuta za putnički vlakovi 1966 / za teretni ???

Bjelovar - Pavlovac – Garešnica: otvorenje 1913 / ukinuta za putnički vlakovi 1968 / za teretni ???

Pavlovac - Grubišno Polje: otvorenje 1913 / ukinuta za putnički vlakovi 1968 / za teretni ???

Maslenjača - Grubišno Polje: otvorenje ??? / ukinuta za putnički vlakovi 1968 / za teretni ???

 

Garešnica – Banova Jaruga: u vozna reda 1962 „pruga u izgradnji ili projektu“; u vozna reda 1982 nema ovu prugu; u veliki Atlas Hrvatske je ucrtavao – otvorenje ??? / ukinuta ???

 

Kada je preimenovao Bastaj >>> Maslenjača???

 

Molim te, dopunjavite ??? !

 

 

 

Konačno: Je li sada budućnost pr. 41 sigurniji?

 

Laku noć! :zzz

Joachim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo lijepo fotke, Joachim.

Imao bih jednu malu ispravku, a ne tiče se željeznice nego štaglja (što mogu, vratio si me u djetinjstvo!). One ljestve nisu vatrogasne, već služe za utovar sijena s kola u štagalj (ili istovar).

Ako bi tamo, nedajbože, izbio požar, ne pomažu nikakve ljestve već - trk i bježi što dalje!


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joachim P.!

Mislim da sam Vam već jedamput odgovarao o pruzi B.Jaruga - Garešnica. Koliko ja znam 1990 godine pruga je proglašena industrijskim kolosijekom ,a krajem 1995 prekinut je sav željeznički promet.

BASTAJI su postali MASLENJAČA nakon Domovinskog rata 1992 godine, jer to je izvorni naziv tog mjesta.

Auf vidersen!

PS: Kada ste 08.01. bili u Novskoj //inspekcija depo// znači bili ste u depou Novska trebali ste se najaviti pa bi se upoznali. Drugi put se najavite pošalji te mi poruku pa čemo se upoznati , a čemu se veselim.


magla, a čuješ vlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konačno da i jedna barem mala dionica ove pruge dolazi na red za remont, radi se o dionici Lipik - Pakrac.

Iako se brzina diže sa 40 na samo 60 km/h, ne zaboravimo da se na određenim dionicama koridorskih pruga vozi jednako ili čak sporije.

 

Vlak će dogodine ubrzati na šezdeset kilometara na sat [PDF]


Metro über (unter) alles! :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlično! Znači da ipak ima nade za ovu prugu!

 

Nadajmo se da će i neke druge pruge doći na red za obnovu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je super vijest.Osim ako ne budu tražili izmicanje pruge kao u Bibinjama budući da ta dionica velikim dijelom ide kroz grad. :D :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, prošli vikend me put nanio u Pakrac, pa zbog toga nisam mogao ići na ekspediciju s onom ekipom na prugu Karlovac - Bihać..

 

No, otom-potom, evo par slikica da vidite kak to tam zgleda..

 

Još samo da spomenem, u samom Pakracu sam bio 2 dana, al sam uspio vidjeti samo jednog šveda u daljini, htio sam ga uslikat, al ima previše kuća i zelenila, pa mi se odmah sakrio (je i jednog sam čuo kak trubi :mudri )..

 

Evo, moj prvi doticaj sa prugom negdi u samom gradu..

 

Prema Virovitici..

 

pakrac.jpg

 

 

Prema B. Jarugi..

 

pakrac1.jpg

 

 

I još jedna s istog prijelaza..

 

pakrac2.jpg

 

 

Jedan prijelaz prek štreke..

 

pakrac3.jpg

 

 

I željeznički most..

 

pakrac4.jpg

 

 

Između Pakraca i Lipika pruga ide blizu ceste..

 

lipik4.jpg

 

 

Ovo je u samom Lipiku u blizini kolodvora..

 

lipik.jpg

 

lipik1.jpg

 

 

A ovo pak je prijelaz u blizini Banove Jaruge..

 

banovajaruga.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovak izgleda stajalište Međurić..

 

meduric.jpg

 

 

I kad sam već mislio da nebudem vidio i poslikao niti jedan vlak, sreća se osmjehnula, rampa u Međuriću se spustila (na ručni način) i očekivalo se nekakvo vozilo, možete pretpostaviti kaj je došlo..

 

7122034meduric.jpg

 

 

Dobro se uklapa u zelenilo..

 

7122034meduric2.jpg

 

 

Na stajalištu..

 

7122034meduric1.jpg

 

 

I ode..

 

7122034meduric4.jpg

 

 

7122034meduric5.jpg

 

 

Uhvaćen je još u Banovoj Jarugi..

 

7122034banovajaruga.jpg

 

 

E i još jedan razlog zakaj nisam išel s ekipom na istraživanje pruge.. :mudri

 

Razlog sprijeda..

 

IMG_3956.jpg

 

 

I razlog straga..

 

IMG_3932.jpg

 

:wink: :kul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanica u Međuriću je cca. 400m od kuče moga staroga,a gdje je ovaj diskač,u pozadini piše Rijeka???Sve u svemu :mudri

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stanica u Međuriću je cca. 400m od kuče moga staroga,a gdje je ovaj diskač,u pozadini piše Rijeka???Sve u svemu :kul

 

Ma to nije bio diskač, već bina na otvorenom.. :mudri

 

Pakrac.. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...