Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Sign in to follow this  
tomek

[Crna kronika] (2007)

Recommended Posts

Pa daj pročitaj Crnkocijev link...

Sorry, sorry, moja greška :oops: .


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
....kaj ak se na pruzi pokvari prijelaz a vlak je već otišao iz kolodvora i nema rdv-a? možda je samo strojovođa vidio rampu u zraku i usporio?

 

Mislim da sam na forumu na nekoliko mesta naleteo na nešto ovako, pa bih hteo da razjasnim ovu stvar.

Ne znam o kojoj se pruzi u ovom slučaju radi, ali ako je pruga opremljena sa APB-om, tada svaki PP prelaz štiti signal APB-a. Znači ako uređaj na PP prelazu ostane u kvaru, bilo da je spušten ili je ostao podignut i ne daje znake života, signal APB-a koji je ispred njega (gledajući smer kretanja voza) "pada" na crveno. To znači da mašinovođa mora da zaustavi voz ispred signala, da dobije putem RDV-a ili telefona na signalu odobrenje da prođe pored takvog isgnala, naređenje da se obavezno zaustavi ispred PP prelaza, da signalni znak "Pazi" i da sa određenom brzinom prođe preko PP prelaza, što je u ovom slučaju i bilo, jer očevidci kažu da je voz prošao malom brzinom reko PP prelaza.

Ako se radi o pruzi koja nije opremljena APB-om, a na PP prelazima postoje uređaji za obezbeđenje prelaza, tada obavezno ispred PP prelaza se postavljaju signali za kontrolu isprvnosti rada uređaja na PP prelazu, tako da mašinovođa pomoću ovih signala zna da li je uređaj ispravan ili nije. U slučaju da uređaj nije ispravan mora obavezno da zaustavi voz.

 

U prevodu, ne može da se desi da voz naiđe na PP prelaz a da mašinovođa ne zna da mu je uređaj na PP prelazu u kvaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prevodu, ne može da se desi da voz naiđe na PP prelaz a da mašinovođa ne zna da mu je uređaj na PP prelazu u kvaru.

 

a na međukolodvorskoj ovisnosti gdje ne postoje signali za kontrolu ispravnosti? konkretno riječka pruga...


"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Share this post


Link to post
Share on other sites
....kaj ak se na pruzi pokvari prijelaz a vlak je već otišao iz kolodvora i nema rdv-a? možda je samo strojovođa vidio rampu u zraku i usporio?

 

 

 

U prevodu, ne može da se desi da voz naiđe na PP prelaz a da mašinovođa ne zna da mu je uređaj na PP prelazu u kvaru.

 

Na prugama Hž-a signali za kontrolu ispravnosti uređaja na ŽCPR-u se više nesmiju ugrađivati,mislim da ih još ima na zagorskim prugama,neka me neko od kolega ispravi ako sam u krivu.Osobno ga još nisam vidio uživo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jednu stvar nisu objavili,neznam dali i znaju za to da je taj vozač prijetio pištoljem strojovođi da če ga ubit ako pozove policiju.

 

da grozno... prijetio se pištoljem da će ga upucat ko pseto ak pozove policiju... otpeljali su ga u lisičinama ... imao je 1.6 promila

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prevodu, ne može da se desi da voz naiđe na PP prelaz a da mašinovođa ne zna da mu je uređaj na PP prelazu u kvaru.

 

a na međukolodvorskoj ovisnosti gdje ne postoje signali za kontrolu ispravnosti? konkretno riječka pruga...

 

Čim nema APB-a, radi se o međustaničnoj zavisnosti (međukolodvorskoj ovisnosti). Eventualno može se raditi sa odjavnicama, ali tada signali štite samo odjavnice, a ne uređaje na PP prelazima. U jednom i drugom slučaju, ako postoji uređaj na PP prelazu, njegova ispravnost mora da se kontroliše pomoću kontrolnog signala.

1141301 kaže da se ovi signali ne smeju više ugrađivati na HŽ prugama. Ako je to istina, onda bi neko morao da mi kaže kako se reguliše ovo pitanje na vašim prugama.

Ako su ovi signali uknuti, a nije ubačeno nešto drugo umesto njih, znači da se išlo svesno na smanjenje bezbednosti, tj pouzdanosti celog sistema na PP prelazima na prugama bez APB-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas u Zagorju...

http://www.24sata.hr/index.php?cmd=show_clanak&tekst_id=22798&context=naslovnica&web_page_id=main_page

Na željezničkom prijelazu u blizini Zaboka na traktor je naletio jureći vlak i prepolovio ga. Vozaču je izmjereno 2,71 promila alkohola

 

Vozač traktora Stjepan Šivalec (66) ostao je sjediti u traktoru nakon što je na njega naletio jureći vlak i prepolovio mu traktor.


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki vele da Bog čuva pijance.... :?

 

Ali koliko je živaca popio strojovođi....

 

Srećom da je stradao samo traktor.


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1141301 kaže da se ovi signali ne smeju više ugrađivati na HŽ prugama. Ako je to istina, onda bi neko morao da mi kaže kako se reguliše ovo pitanje na vašim prugama.

 

 

na riječkoj pruzi se ispravnost/neispravnost pokazuje prometniku vlakova na bloku,međutim strojovođa nema nikakvog znanja o stanju na tom žcpr, osim ako mu ne javi dispečer ili prometnik preko RDV...

 

zar nije tako?


"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam šta reći za ovaj poslednji slučaj. Milimetri su odlučivali.

Što se tiče Riječke pruge. Nije mi sad baš najjasnije koja je vrsta osiguranja na toj pruzi. Kakve to blokove imaju prometnici u stanicama i čime oni upravljaju pomoću njih? Je li ta pruga bez APB-a ili sa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče Riječke pruge. Nije mi sad baš najjasnije koja je vrsta osiguranja na toj pruzi. Kakve to blokove imaju prometnici u stanicama i čime oni upravljaju pomoću njih? Je li ta pruga bez APB-a ili sa?

 

pruga je od Zagreba do Moravica sa APB-om, Moravice -Rijeka bez, sa relejnim SS uređajem tipa SEL, a sam kolodvor Rijeka pa do Šapjana je elektro-mehanički ss uređaj.

u dosadašnjim postovima govorio sam za dionicu Moravice -Rijeka, dakle blokovi su isti kao i kod APB-a, samo se vlakovi šalju u kolodvorskom razmaku...


"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moravice -Rijeka bez

 

za dionicu Moravice -Rijeka, dakle blokovi su isti kao i kod APB-a, samo se vlakovi šalju u kolodvorskom razmaku...

 

hmmm, nije mi baš najjasnije, postoje blokovi ali nije APB. Ako postoje blokovi, tj. signali na granicama prostornih odseka može da se radi samo o APB-u ili odjavnicama koje posedaju odjavničari i ta službena mesta štiti zaštitni signal, ali se ni tada vozovi ne slede na kolodvorskom razmaku.

 

--------------------------------------------------------------

edit by bojan

Moravice -Rijeka bez, sa relejnim SS uređajem tipa SEL

 

btw nisam imao priliku da vidim uređaje ovog tipa i kako funkcionišu. Da li ovo uređaji mogu da detektuju položaj voza na pruzi i na koji način se postavljaju signali na granicama blokova? Ne razumem potrebu formiranja blokova ako se vozovi šalju na kolodvorski razmak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pod pojmom blokovi sam mislio na komandni stol u prom. uredu, koji je isti kao i na dijelu s APB-om...

ne, nema prostornih ili odjavnih odsjeka.

 

hoće mi netko pomoći da objasnim čovjeku, vidite da mi opisivanje nije jača strana? :oops:


"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Share this post


Link to post
Share on other sites

okej, razumem te.

Znači postoji komandi sto u uredu promjetnika kojim on najverovatnije rukuje skretnicama u stanici, ulaznim signalima u stanicu i nema nikakvu kontrolu niti detekciju stanja sa međukolodvornog rastojanja.

Ako na međukolodvornom rastojanju postoje uređaji na PP prelazima koje aktivira voz tada bi trebalo da postoje i signali koji kazuju mašinovođi da li je taj uređaj ispravan. Ako takvih signala nema, po meni, se umanjuje bezbednost i sigurnost prometovanja. Čak i da postoji nekakav način detekcije kvara uređaja na PP prelazu kod promjetnika u stanici ili kod dispačera, uvek postoji mogućnost da RDV ne fukcioniše i da se mašinovođi ne može dostaviti ta informacija.

 

Sa druge strane, ako želite da omogućite detekciju kvara uređaja na PP prelazu u kancelariji promjetnika, morate da razvlačite kablove od PP prelaza pa sve do kolodvorne zgrade. Ako želite da to omogućite samo kod dispačera mora se napraviti nekakav sistem slanja podataka na daljinu sa tog mesta. Oba načina su daleko skuplja od postavljanja kontrolnog signala na daljini zaustavnog puta, jer tada vam je potrebno samo da razvučete kablove duž pruge od mesta PP prelaza do kontolnog signala. U sva tri slučaja kablovi su razvučeni već duž pruge od PP prelaza do magnetnih uključnih kontakata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako takvih signala nema, po meni, se umanjuje bezbednost i sigurnost prometovanja. Čak i da postoji nekakav način detekcije kvara uređaja na PP prelazu kod promjetnika u stanici ili kod dispačera, uvek postoji mogućnost da RDV ne fukcioniše i da se mašinovođi ne može dostaviti ta informacija.

prometnik ima detekciju gdje se vlak nalazi... ovo je stol primjerice u Ogulinu gdje postoji APB, no identični su i ostali sve do Rijeke , prilagođeni svakom pojedinom kolodvoru,naravno.

 

 

 

http://img355.imageshack.us/img355/392/resizeofogulin040520050cw1.jpg

 

upravo zbog toga sam se i uhvatio ove teme jer mislim isto kao i ti...


"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Share this post


Link to post
Share on other sites

prometnik na stolu vidi status PP... kad vlak prođe i kad se prijelaz razriješi nadzorna elektronika provjerava ispravnost PP i gasi lampicu na stolu prometnika koja stalno svijetli dok je prijelaz uključen, ugašena je dok je prijelaz ugašen i blinka i zvoni kad je kvar...

putni prijelaz uvijek krepa kad prođe vlak... iako su to lažni kvarovi, pretežito smetnje prometnik ispostavlja nalog za zaustavljanje vlaka...

kvar PP se manifestira čak i kad pregori jedna sijalica na crvenom svjetlu tako da su barem po tom pitanju nadzor PP izvodi jako rigorozno...

nestanak napajanja (iako PP ima čak dva jedan ide iz kabela se napaja iz neovisne distributivne mreže i drugi je obični kompjuterski UPS...

u svakom slučaju prekid napajanja uzrokuje kvar PP ali PP i dalje radi...

 

vezano uz signale, moj kolega 1141 kojeg ću morat preimenovat po kazni u 721 jer je još mali :kul , ponovno trabunja...

signal za PP se ugrađuje samo tamo gdje PP nije vezan sa prometnikom niti sa drugim signalima... ala lička i zagorska pruga jer imaju likovne signale i sl pa se kvar PP nemože evidentirat na stolu i napraviti ovisnost sa prometovanjem vlaka... na prugama sa APB i kol.ovisnost kvar PP moraju potvrditi obadva prometnika inače zvoni i zvoni i zvoni zvoni i još uvijek zvoni na stolu :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobro Err, ali slučaj kad se PP pokvari nakon otpreme vlaka a nemaš mogućnost taj tren koristiti RDV, kao što je primjer dao voz?


"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Share this post


Link to post
Share on other sites
dobro Err, ali slučaj kad se PP pokvari nakon otpreme vlaka a nemaš mogućnost taj tren koristiti RDV, kao što je primjer dao voz?

 

a kakav bi to kvar trebao biti ?

ako nema vlakova PP se nemože pokvariti, ako se pokvari PP se uključuje i stalno radi...

sve sam vam opisao, jedino ako ga neko odnese onda može biti frka...

i ako se pokvari u tom trenutku još uvijek auto nema prednost... tako da je zadnja solucija savjestnost vozača... a to kaj oni nisu savjesni ja im ništa nemogu...

 

pitao sam jednog prometnog stručnjaka zašto PP nemaju neku signalizaciju da vozč zna da je PP ispravan ali ugašen ala jedna bijela svijetlost, dobio sam odgovor u pitanju (kad dođen na semafor koji je ugašen šta ti je činiti?

rekoh mu ja pa semafor ili radi ili neradi... veli on tako je i sa prijelazom ili radi ili ne radi ako radi staneš i čekaš vlak, ako ne radi staneš i gledaš jel ide vlak.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
ako nema vlakova PP se nemože pokvariti, ako se pokvari PP se uključuje i stalno radi...

Može se desiti da magnetni kontakti ne odreaguju na nailazak voza. U tom slučaju bi mašinovođa imao detekciju na kontrolnom signala. Istina je da uređaji na PP prelazu ostaju u kvaru uglavnom sa spuštenim motkama, ali se može desiti da jednostavno u međuvremenu uređaj ostane u kvaru i da ne može da se aktivira a da to nije se detektovalo pre otpreme vlaka u međukolodvorsko rastojanje.

Kada pregori crvena žarulja na treptaču ili žarulja na brklji tada uređaj na PP prelazu ne "pada" u kvar negu na "smetnju" i nema nikakvih ograničenja što se tiče prometa, jer je uređaj fukcionalan, doduše sa manjim manama. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

smetnja je smetnja (npr kada kod spuštanja rampe neko trkne rampu PP baci na smetnju... nije nužno da ju pritom i potrga)

Kvar je kvar i pregorena sijalica kod nas je kvar... to kod vas može biti smetnja dok ne pregore sve sijalice :kul

 

nemoguće da magneti ne odreagiraju a da prelaz ne detektira kvar prije toga (dvostruki strujni krugovi) može eventualno da ne prebroji jednu osovinu pa ima razlike ulaz i izlaz osovina (uključna točka zbroji 2 osovine a isključna točka 3 osovine na manevarki ili obratno ali opet baca na kvar)

 

jedino cigani mogu zeznut PP tako da kad krene vlak oni maznu bakar...

 

uostalom kaj ti misliš da PP projektiraju djeca ? pa znaju zašto nemaju te signale na svakom koraku, a bogme nema ih ni ta prugama ex -yu baš tako puno za vidjet...

Share this post


Link to post
Share on other sites
uostalom kaj ti misliš da PP projektiraju djeca ? pa znaju zašto nemaju te signale na svakom koraku, a bogme nema ih ni ta prugama ex -yu baš tako puno za vidjet...
Daleko od toga, ali kada sam učio na fakultetu o načinu osiguranja, bezbednosti i pouzdnosti sistema shvatio sam da se na željeznici gledalo da se čovek što manje upliće u sve to. Dužnost dispačera da javi mašinovođi da je PP prelaz u međuvremenu ostao u kvaru mi je mirisala na to.

Sa tobom se u potpunosti slažem što se tiče pregorevanja jedne žarulje na treptaču i smatranja to samo smetnjom. Po meni je to stvar koja se mora pod hitno mora srediti, jer posle može neko da se vadi na to i da željeznica snosi odgovornost za vanredni događaj.

Na našem forumu sam saznao, da kada je uvedene telekomanda na prugu Beograd-Bar, kontrola stanja svih PP prelaza data dispačeru u Požegi, stim da ako se desi kvar na uređaju štite ga izlazni signali iz stanica između kojih se nalazi taj PP prelaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam šta da ti kažem.

UVEK

:pivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hjutro kad sam išel doma sam na vlaku čul da je nekakvog u maksimiru vlak puknul. navodno je dečec sedel na peronu i nije s zdigel kad je išel cug. isto tak navodno je ostal živ. bar je čovek rekel da je još bil živ kad je cug stal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...