Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Marko Gašperšič

Pruga Lupoglav-Raša

Recommended Posts

Krajem 1951. godine izgrađena je i otvorena pruga Lupoglav – Štalije, (52,4 km) namijenjena prvenstveno prijevozu tada veoma vrijednog energenta, raškog ugljena. Bilo je predviđeno povezivanje te pruge sa Rijekom i Zagrebom, tunelom ispod Učke, no to nikada nije ostvareno.

 

(s: http://www.istra-istria.hr/index.php?id=459)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja ću si dati zadatak pa otići posjetiti tu prugu i malo je poslikati budući da prolazi kroz prekrasan krajolik, vjerujem da se isplati potrošiti jedno slobodno, sunčano popodne, možda čak i ovaj vikend... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Evo ja ću si dati zadatak pa otići posjetiti tu prugu i malo je poslikati budući da prolazi kroz prekrasan krajolik, vjerujem da se isplati potrošiti jedno slobodno, sunčano popodne, možda čak i ovaj vikend... :)

 

Bravo! I ne stedi fotoaparat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Evo ja ću si dati zadatak pa otići posjetiti tu prugu i malo je poslikati budući da prolazi kroz prekrasan krajolik, vjerujem da se isplati potrošiti jedno slobodno, sunčano popodne, možda čak i ovaj vikend... :)"

 

Bravo za ideju, iako će se možda zeleni billy ljutiti :mrgreen: s obzirom da je on to planirao.

 

Ustvari, sada mu ti vrati, on je krivac što smo otišli poslikat onaj vagon ispod Meje. :mrgreen:


"Nikada nemojte ljude uzimati zdravo za gotovo"

Share this post


Link to post
Share on other sites

ŽENSKIM VLAKOM OD LUPOGLAVA DO RAŠE

 

LUPOGLAV – Lupoglavska općina prvi je put organizirala pomalo neuobičajeni izlet izvanrednim vlakom željezničkom prugom Lupoglav – Raša. Osamdesetak žena ukrcalo se u subotu poslijepodne u vlak na željezničkoj stanici Lupoglav, te na svom putu do Raše prošlo kroz nekoliko tunela, rubom Parka prirode Učka, Vele Drage u Vranji uz prostrano Čepićko polje, a onda tokom Rijeke Raše.

 

Danas gotovo zaboravljena pruga izgrađena je teškim dobrovoljnim radom pedesetih godina 20st. Duga je 53km, građen ja od 1948 do 1951 radi prijevoza ugljena. Otvorena je 30.12.1951. Redovni teretni promet krenuo je 6mj kasnije, a putnički 1959.g. ali je brzo ukinut zbog malog broja putnika...

 

256061.jpg

 

Žene uoči polaska na željezničkoj stanici Lupoglav

 

 

Izvor: Novi list 12.03.2007.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas bi mogli i mi forumasi iznajmiti 2062+vagon za izlet tom prugom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bas bi mogli i mi forumasi iznajmiti 2062+vagon za izlet tom prugom.

 

Ili šinobus. Odlična ideja !!! :D

 

Super :D

I ja se javljam na popis za tu vožnju.

 

Vidim da se ova pruga polako od rudarske i lučke pretvara u izletničku.

Kako su Istri prvi počeli s drugim vidovima turizma, zašto ne i željeznički turizam :pivo

 

Već dugo postoje planovi za turistički obilazak rudnika Raša. Zašto ne to spojiti s prugom, koja ide do rudnika?

Pa to još spojiti s obnovljenom Parenzanom, za što je navodno zainteresiran privatni kapital.

 

A što kažete da se organizira upravljanje loksom ili DMV za turiste? :loko

Naravno, uz iskusnog strojovođu i ograničenje brzine.

Je li ima tako nešto negdje na svijetu?

Znam da u Budimpešti djeca upravljaju (parnim?) loksama na "Pionirčeku" pod nadzorom starijih. :prof

Da li bi se to moglo nekako provući u propisima pod "obuka"?


Maranatha !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znam da u Budimpešti djeca upravljaju (parnim?) loksama na "Pionirčeku" pod nadzorom starijih. :prof

 

Nisu parne...i ne upravljaju djeca. Sve osoblje te pionirske željeznice su djeca, osim strojovođa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako tko ima volju, nek se raspita u putničkom prijevozu koliko bi došlo unajmljivanje jedne garniture pa da se malo provozamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja sam obećao da ću obići trasu pruge i poslikati, ali samo kad uhvatim vremena.

 

Nego, šta nebi pruga mogla nekako zaživjeti ukoliko se vrati teret u terminal Luke Rijeka u Bršici? Tuda se prije dosta vršio pretovar drva i životinja i možda bi se povratkom tereta mogla i ta pruga revitalizirati...

 

pht5big.jpg

 

pht2big.jpg

 

pht4big.jpg

 

Slike su sa web stranice Luka Rijeka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze li mi netko reci da li se moze ubaciti na turisticki vlak Lupoglav-stalije,ili je ipak to rezervirano za one obuhvacene organizacijom izleta.Hvala


ZULoOK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas piše u Novom listu da Luka Rijeka planira osloboditi kapacitete za kontejnere na Brajdici tako što će prebaciti dio smještajnih kapaciteta za drvo u Rašu. Možda će to značiti i obnovu dijela prometa. Znam da sada veliki dio dolazi vlakom, iz Šapjana, a odakle zapravo, to ne znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
moze li mi netko reci da li se moze ubaciti na turisticki vlak Lupoglav-stalije,ili je ipak to rezervirano za one obuhvacene organizacijom izleta.Hvala

 

Bit ce (kada bude) rezervirano za clanove foruma. S obzirom da si ti clan foruma i jos iz tih krajeva biti ces nam turisticki vodic.

Dogovoreno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može li se ova situacija s terminalom za ukapljeni plin povezati sa raškom prugom? Bude li Plomin izabran kao lokacija, može li tu pripomoći željeznica?


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste li išta uspjeli dogovoriti? Nekidan dok sam čekao vlak u Lupoglavu rekli su mi da na toj pruzi nema više nikakvog prometa, ni industrijskog ni izletničkog....

Share this post


Link to post
Share on other sites

V reviji Nova proga sem našel zanimiv spominek,ki je vezan na to opuščeno progo.

 

istarska-pruga.jpg

 

pa še text ki je bil napisan pod sliko.

 

Tako imenovana Nova Jugoslavija je po drugi svetovni vojni nujno potrebovala energijo. Rudnik črnega premoga v Raši je bil povezan s separacijo v Štalijah z ozkotirno železnico, tam pa ga je bilo treba preložiti na ladje. Zamuden in drag transport! Zato je bila zgraditev normalnotirnega priključka na istrsko železnico eden prvih železniških projektov po vojni. Skoraj 53 kilometrov dolga proga je povezala Štalije z Lupoglavom leta 1951, marca 1952 je stekel tovorni promet,

za javni promet pa je bila proga odprta leta 1959. Omogočila je tudi aktiviranje luke Bršica v zalivu Raše za pretovor živine in tropskega lesa. Z razpadom Jugoslavije in izločitvijo istrskih prog iz gospodarskega telesa Slovenskih železnic je proga izgubila pomen in vlaki po njej vozijo le še po napovedi.

 

Vir :

http://www.slo-zeleznice.si/uploads/pictures/gallery/file/Nova_proga_2008_oktober.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
in vlaki po njej vozijo le še po napovedi.

 

A sada više ni to. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da ni predstojeći izbori nisu dovoljna motivacija da se počne razmišljati o sanaciji :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, najprije da pozdravim sve vas na forumu!

Već duže vrijeme pratim ovaj forum i zaista mogu reći da na neki način guštam i najčešći su moji dojmovi pozitivni.

Sad se sitim da je moj pok. stari često spominjao svoje kolege sa posla kako su bili pravi ljudi i sl. Uvijek je to naglašavao.

Po struci sam daleko od željeznica, ali je ostalo nešto u mom DNK od ranijih generacija pa tako tumačim to šta sa simpatijama pratim naše željeznice i iskreno me raduje svaki napredak.

Na žalost , kako se vidi i na ovoj zadnjoj slici , stanje nije svugdi baš sjajno.

Kako i sam imam čuda lipih fotki, rado bi ih dao u javnost, ali iskreno.. ne znam kako se to radi, pa molim nekoga da mi pojasni.

Zahvaljujem unaprijed i lip dan želim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...