Jump to content
zeljeznice.net
Marko Gašperšič

Pruga Lupoglav-Raša

Recommended Posts

Pozdrav!

Nekaj let nazaj smo s kolegi prehodili celotno traso. Proga je speljana po lepi pokrajini in zanimivo trasirana...nekaj razgledov je res nepozabnih.

Ali obstajajo kašni načrti, kaj bo s to progo?

Zelo zanimivo je tudi načrtovano cepišče v predoru Vranja 1 ( ne vem, če sem navedel pravilno ime). Tu naj bi bi bil odcep proti progi Šapjane-Rijeka...

 

Hvala za odgovore!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!

Iduce tri subote (dakle, od sutra); u Rasu ce dolaziti turisticki vlak sa talijanskim turistima. Polazak iz Lupoglava je oko 9; povratak iz Rase oko 18...

 

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par podataka iz grafikona 2003/4:

 

Lupoglav - Rasa

 

Lupoglav: 0; 0

Ucka: 5.7; 5.7

Susnjevica: 11.3; 17.0

Kozljak: 8.4; 25.4

Krsan: 6.9; 32.3

Vetva: 9.9; 42.2

Rasa: 10.2; 52.4

 

Vmax: 60 km/h

 

Pad pruge je 18 promila do Vetve, 4 promila od Vetve do Rase.

 

Stanice:

Ucka: 2 kolosijeka

Krsan: 3 kolosijeka

Rasa: 5 kolosijeka

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam... pruga se koristi za teretni promet. U Rasi je luka za pretovar zivotinja. Putnicki promet je ukinut i voze turisticki vlakovi... obicno za strance.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Često se vozim kroz Istru, na ovoj pruzi sam možda 2 puta u životu vidio vagone u mjestu Most Raša pokraj tvornice vapna. A baš neki dan sam prošao kroz Štalije i Trget i to izgleda kao smak svijeta,nema nikakve naznake prometa željeznicom. skladišta ruševna i prazna, jedino se prekrcavao kamen u luci, ali na 2 kamiona, a šine su zatrpane pijeskom. Ne znam da li ide kakav promet na kraćoj dionici iz kamenoloma Vranja, pošto u Lupoglavu znaju biti vagoni za prijevoz kamena, ali obično prazni.

 

Jednom sam i šetao sa psom cijeli dan na toj pruzi između Kožljaka i Kršana, vidio ni v od vlaka nisam.

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites
Često se vozim kroz Istru, na ovoj pruzi sam možda 2 puta u životu vidio vagone u mjestu Most Raša pokraj tvornice vapna. A baš neki dan sam prošao kroz Štalije i Trget i to izgleda kao smak svijeta,nema nikakve naznake prometa željeznicom. skladišta ruševna i prazna, jedino se prekrcavao kamen u luci, ali na 2 kamiona, a šine su zatrpane pijeskom. Ne znam da li ide kakav promet na kraćoj dionici iz kamenoloma Vranja, pošto u Lupoglavu znaju biti vagoni za prijevoz kamena, ali obično prazni.

 

Jednom sam i šetao sa psom cijeli dan na toj pruzi između Kožljaka i Kršana, vidio ni v od vlaka nisam.

 

Pozdrav

 

 

Prije godinu dana sam prolazio kroz Rašu i vidio sam vagone cisterne kod nekakvog kamenoloma blizu Raše.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ti turistički vlakovi i ti turisti kaj dolaze s njima, kud ih se vodi kad dođu u rašu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ti turistički vlakovi i ti turisti kaj dolaze s njima, kud ih se vodi kad dođu u rašu?

 

 

Nemam pojima... znam da su stranci imali par voznji tom prugom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nemam pojima... znam da su stranci imali par voznji tom prugom.

 

Pa kaj im onda nije bolje odvest se do pule?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu gdje slike s ove pruge? (osim onih koje sam ja uploadao)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nemam pojima... znam da su stranci imali par voznji tom prugom.

 

Pa kaj im onda nije bolje odvest se do pule?

 

To nisu bili obicni turisti vec zeljeznicki turisti koji su izabrali tu prugu jer na njoj nema putnickog prometa.

Slike imas na www.railfaneurope.net ako se ne varam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tom talijanskom linku pise da ce taj vlak voziti "eksluzivno po pruzi koja vise nije u upotrebi" (la linea in disuso). Kaj to zaista znaci da vise po njoj nis ne ide, ili su Talijani to napisali da bi se bolje prodali. Osim toga pise da idu sa "automotrice diesel" - vjerojatno sa "svedjanima"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na tom talijanskom linku pise da ce taj vlak voziti "eksluzivno po pruzi koja vise nije u upotrebi" (la linea in disuso). Kaj to zaista znaci da vise po njoj nis ne ide, ili su Talijani to napisali da bi se bolje prodali. Osim toga pise da idu sa "automotrice diesel" - vjerojatno sa "svedjanima"

 

Ne koristi se za putnicki promet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22.7.06 bude vozio opet nekakvi specijalni turisticki vlak.

Evo linka:

 

http://il_centro.infinito.it/Istria.htm

 

Oko pola osam u subotu, frend i ja se spuštamo s Učke na Šušnjevicu (ne pitajte - planinarenje Lovran - Učka - Šušnjevica, ispustil sam dušu), po pet kilometarskom konstantnom slazu nekakve pristupne gradilišne ceste iznad Šušnjevice, i baš pokazujem frendu prugu i velim kak na njoj nema gotovo nikakvog prometa, samo teretni. I onda začujem zvuk sličan onoj glavnoj temi iz "Dobar, loš, zao", i skužim da je to sirena Šveđanina.

Nažalost, baterija na mobitelu mi je bila pri kraju, pa nis mogel slikat taj rijetki prizor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo bih reaktualizirao topic s prugom. Događa li se išta s njom?

 

Vozi li i koliko teretnih vlakova (ako ne dnevno, onda barem tjedno).

 

U kakvom je stanju pruga, održava li se?

 

Kao što je rečeno, putnički vlakovi su ukinuti. I meni se osobno čini da nekog lokalnog putničkog prometa ni ne može biti. Ili se varam?

 

Onak od oka, stanice mi se čine dosta udaljene jedna od druge.


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ostavio post u 4. mjesecu na početku teme. Od tada sam još dosta puta prošao mjestima gdje se vidi pruga i niti jedan znak života nisam vidio. Sad, ne znači da nešto ipak nije prošlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta je pruga nesretna. Nekada je imala velik strategijski i gospodarski značaj. Kako je Raša bila jedini rudnik kamenog ugljena u ex-Yu to je preko te pruge pa dalje preko Divače cijela ex-Yu opskrljivana kamenim ugljenom. Riječka luka je u svojim ambicioznim planovima ranih 70-tih u Bršici planirala izgraditi veliku luku za promet drvom. Nešto je i napravljeno, započeto, ali kasnije zamrlo. Pruga je trebala biti dio riječkog lučkog sustava nakon planirane izgradnje željezničkog tunela kroz Učku. Ideja tog tunela nije uopće nova.

Kasnije je rudnik u Raši iscrpljen i zatvoren, a riječka luka postala drugorazredna. Pruga prolazi kroz prekrasan krajolik i da se netko pametan sjeti organizirati izlete npr. s parnjačom - ja bih išao svaki vikend. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Točno, pruga je jednim svojim dijelom granica Parka prirode Učka. A prolazi i kroz kanjon Vela draga, ispod tunela Učka, za koji se vežu počeci alpinizma na ovim prosotrima.

Ali ja ipak ne bi parnjaču u Park prirode bez obzira na romantiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, parnjača ili ne - stvar dogovora. Neću sad o dizel pogonu jer sam na ovom forumu svima dosadio svojim kampanjama protiv unutarnjeg sagorijevanja. :)

U svakom slučaju na primjer: cjelodnevni izlet. Ručak u jednoj, večera u drugoj konobi. U turističkoj kompoziciji jedan buffet-vagon s ispravnim frižiderom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako da je bolje bilo što nego da je zapuštena. Evo par slika sa mog hodanja njome, sad mi je palo na pamet da bi mogao napraviti noviju reportažu, ovdje još nisam znao za forum, a možda nije ni postojao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaista fantastična pruga.

 

Da imam koji milijunčić viška stvarno bi ga ulupao u tunel kroz Učku, revitalizaciju pruge i spoj od Raše do Pule. Time bi se riješilo pitanje istarskih pruga. Nemojte me sad napadati da to ne bi bilo isplativo itd. :D , to bi bilo famozno. Doduše, ja bih se zbog Parka prirode odlučio na elektrifikacijju.

 

No dobro, dosta maštarija.

 

Ima li tko informaciju kad je zadnji puta tamo prošao vlak?


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za razliku od drugih napuštenih pruga iz kojih raste bujna vegetacija, ova pruga izgleda zaista fantastično, rekao bih čak bolje nego neke pruge na kojima se odvija redovan promet.

Zanima me kada je ta pruga izgrađena. Dali u vrijeme Austrije kada je građena pruga Divača-Pula ili kasnije za vrijeme Italije.


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...