Jump to content

Belišće


Zeus

Recommended Posts

Danas sam bio poslovno u krugu tvrtke Belišće d.d. Za one koji ne znaju u toj tvrtci proizvodi se ambalažni papiri, katronska, spiralna i plastična ambalaža, drveni elementi, drvni ugljen, elektro oprema i drugi proizvodi. Odmah po dolasku za oko su mi zapeli teretni vagoni, koje se nisam usudio slikati, jer su bili preblizu glavnoj porti. Nedugo zatim ugledao sam ovu prekrasnu manevarku, izvadio fotić, okrenuo se unaokolo, vidio da nikog nema i okinuo par puta.

manevarka1bn4.jpg

manevarka3af4.jpg

manevarka4tn6.jpg

 

Nakon obavljenog prvog dijela posla, trebalo je doći na drugo područje u krugu. Vozeći polako prema drugom kraju, u blizini druge porte, ugledao sam ovaj predivni spomen vlak, koji me je oduševio na prvi pogled. Odmah sam prikočio, i počeo razmišljati kako da ga poslikam, jer to sam morao podijeliti s vama. Dođem ja do portira i pitam ga da li smijem slikati vlak. On kaže da ne bi smio, ali da ipak mogu, samo da pazim da me netko ne vidi. Sparkiram ja auto blizu vlakića, kad tamo dva neka radnika sjeli na podest i bulje u mene, a ja još ni iz auta nisam izašao. Izađem ja, a oni bulje ko mutavi. Shvatio sam sa neće samo tako odustati od buljenja, i izvadio fotić i slikao par minuta, izbjegavajući nove prolaznike.

 

vlak1zp1.jpg

vlak2wc7.jpg

vlak3ts8.jpg

vlak4ul8.jpg

vlak5nj3.jpg

vlak6jh6.jpg

vlak7rw7.jpg

vlak8ua9.jpg

vlak9lx9.jpg

vlak10vv0.jpg

 

Mislim da će vam se slike svidjeti. :wink:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Evo i mojeg ponovnog "službenog" posjeta Belišću.

 

Ovog puta sam ga iskoristio da bi poslikao kolodvor i ono što se nalazilo na njemu. Kolodvor Belišće je krajnja postaja na pruzi Bizovac - Belišće.

 

Pa krenimo redom.

 

Pogled u smjeru Bizovca i teretni vagoni na kolodvoru.

 

Belie1.jpg

Belie2.jpg

Belie3.jpg

 

Ovako izgleda ulazak u kolodvor iz smjera Bizovca.

 

Belie4.jpg

Belie5.jpg

 

Pogled prema tvornici Belišće d.d., zahvaljujući kojoj ova pruga još uvijek živi

 

Belie6.jpg

Belie7.jpg

 

Evo i kolodvorske zgrade, najprije izvana

 

Belie8.jpg

Belie9.jpg

Belie10.jpg

 

a zatim i iznutra

 

Belie11.jpg

Belie12.jpg

Belie13.jpg

 

Na žalost putnički promet ovom prugom je izuzetno slab, samo dva para vlakova dnevno, i to jedan iz Bizovca, a jedan direktno iz Osijeka.

 

Belie14.jpg

 

Iako su putnički vagoni moja specijalnost, ni kraj teretnog ne mogu proći mirne duše, osobito ako je ovako friško pofarban.

 

Belie15.jpg

Belie16.jpg

Belie17.jpg

Belie18.jpg

Belie19.jpg

Belie20.jpg

Belie21.jpg

Belie22.jpg

 

Na kraju još ponešto građevina na kolodvoru

 

Belie23.jpg

Belie24.jpg

 

kao i hrpa trulih pragova

 

Belie25.jpg

 

Sve u svemu, meni osobno se kolodvor doista svidio, posebno kolodvorska zgrada. U čekaoni, kao i prometnom uredu nije bilo žive duše, dok je u desnom dijelu kolodvorske zgrade stan. Šteta je da promet tom prugom nije malo življi, pa da prolazi više vlakova. Do dolaska macose iz Bizovca bilo je preostalo četrdesetak minuta, pa je na žalost nisam imao vremena pričekati.

 

Možda slijedeći put...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Na žalost putnički promet ovom prugom je izuzetno slab, samo dva para vlakova dnevno, i to jedan iz Bizovca, a jedan direktno iz Osijeka.

Kad smo mi proljetos obilazili tragove Guce, kolodvor je bio jednako pust i prazan. Nadajmo se da se netko neće sjetiti zapečatiti sudbinu i ta preostala dva putnička vlaka.

 

Odlične fotke, Zeus. :D

Link to comment
Share on other sites

Auuu,samo dva polaska dnevno.Čini mi se da sam negdje već vidio putopis iz Belišća od Stanley i portosa i da nema baš puno putnika,ali barem po broju teretnih vagona rekao bih da ima tereta.Ako se ne varam za vrijeme SFRJ ova pruga je bila isključivo za teretni promet.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 1 year later...

Točno u ovo vrijeme prije dvije godine prvi put sam se susreo s muzejskim vlakićem koji je izložen u krugu tvrtke Belišće d.d., što se može vidjeti u uvodnom postu ove teme.

 

Budući da sam se i danas po tko zna koji put zatekao tamo, došla mi je volja da ga ponovno obiđem i poslikam neke detalje, a po mogućnosti i unutrašnjost putničkog vagona.

 

Nakon kratkog razgovora s portirom, dogovor je postignut i akcija je mogla početi.

 

Cijeli vlakić

 

Vlak-1.jpg

 

Partizanka

 

Vlak-2.jpg

 

Prvi vagončić

 

Vlak-3.jpg

 

Detalj ulaza u vagon

 

Vlak-4.jpg

 

Zatim drugi vagon, pravi ljepotan

 

Vlak-5.jpg

 

I njegovi detalji

 

Vlak-6.jpg

 

Vlak-7.jpg

 

Vlak-8.jpg

 

I postolje

 

Vlak-9.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Evo i unutrašnjosti tog ljepotana. Uspio sam se nekako uvući u njega iako su vrata bila zaključana. :oops:

 

Nemalo sam se iznenadio kada sam vidio kako je 1. razred uništen i zapušten. 8)

 

Vlak-11.jpg

 

Vlak-12.jpg

 

Vlak-13.jpg

 

Vlak-14.jpg

 

Drugi razred je u dosta boljem stanju

 

Vlak-15.jpg

 

Vlak-16.jpg

 

Detalj čeonih vratiju i kočnice

 

Vlak-17.jpg

 

Rasvjeta

 

Vlak-18.jpg

 

I broj

 

Vlak-19.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ostajli su mi još teretni vagoni sa začelja.

 

Zatvoreni vagon

 

Vlak-20.jpg

 

Natpis

 

Vlak-21.jpg

 

Postolja

 

Vlak-22.jpg

 

Vlak-23.jpg

 

Otvoreni teretni vagoni

 

Vlak-24.jpg

 

Toliko za ovaj put. Meni je bilo zanimljivo, a nadam se da će se i vama svidjeti, a pogotovo jednom penzioneru. 8)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Toliko za ovaj put. Meni je bilo zanimljivo, a nadam se da će se i vama svidjeti, a pogotovo jednom penzioneru. :oops:

Prekrasno !!!! Hvala ti za ove fotke, pogotovo za unutrašnjost putničkih vagona. A to što su tako derutni i djelomično zapušteni im daje još i posebnu draž. Bravo ! 8)

Link to comment
Share on other sites

Bravo Zeus odlične slike.

Upravo je ovo nedostajalo našem "arheološkom" putovanju tragovima Slavonsko-podravske željeznice ili poznatije Gutmanove željeznice. Zajednička zagrebačko-slavonska forumaška ekipa nije nažalost mogla ući u krug tvornice u Belišću i snimiti našeg "Gucu".

Ti si imao sreće i sada je priča o ovoj uskotračnoj (1 m) Slavonsko-podravskoj pruzi završena.

 

Nažalost izgled unutrašnjosti ovih vagona me je rastužio. Zar zaista nismo u stanju ništa sačuvati. Navodno je ovaj vlak bio jedno vrijeme izložen u gradskom parku u Belišću i ovo što se vidi je uglavnom uništeno u to vrijeme. Onda se netko sjetio da vlak prebaci u tvornički krug i spasi što se spasiti može.

 

Inače onaj, kako ti kažeš, mali vagončić iza lokomotive je ustvari tender za ugalj ili drva.Te lokomotive su nekada ložene i drvetom jer je u slavonskim brdima bila ogromno šumsko bogatsvo i drvo je bilo dostupnije od ugljena.

Na lokomotivi su postojala vrata kroz koja je ložač imao pristup do tendera a koja su kada je lokomotiva postala "muzejska" jednostavno zatvorena.

 

Ove ostake malog vlaka treba pod hitno obnoviti i zaštiti nekakvom nadstrešnicom ili krovom inače neće još dugo.....

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Prekrasna foto-dokumentacija, bravo Zeus.

Nije vrag da su skinuli pečat ''vojne tajne'' s ovog vlaka, ili si slučajno naletio na portira koji ima više od dvije ganglije?

Šteta je što je unutrašnjost vagona devastirana, no moglo je biti i puno gore.

Ipak je dobro što je vlak u krugu tvornice. Zamisli da ga postave u neki park, pa na njega navale kojekakvi ''umjetnici'''... :D

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Evo nešto za Zeusa da vidi kako je ova lokomtiva izgledala sa tenderom.

 

Lokomotiva JŽ 50-59 sa tenderom, snimljena u trenutku kada napušta osječki kolodvor sa teretnim vlakom. Ova fotka u koloru je nastala negdje pred zatvaranje ove pruge.

U simpatičnom tenderu sa krovom nalazio se ugalj, a iza strojovođe se vide vrata prema tenderu.......

 

gutmanjz5059.jpg

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Evo nešto za Zeusa da vidi kako je ova lokomtiva izgledala sa tenderom.

 

Puno ti hvala na ovoj fotki. :D

 

Baš je lijepo vidjeti je dok je još vozila. :o

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hvala za trud i vlastiti rizik ulaženjem u ove vagone! Moj naklon!

 

 

Ti si imao sreće i sada je priča o ovoj uskotračnoj (1 m) Slavonsko-podravskoj pruzi završena.

 

Gospodine dnovakovic ja bih rekao da priča upravo počinje! Pa evo prije 2 tjedna u neposrednoj blizini bivšeg Gucinog kolodvora kolega Fox i ja imali smo priliku naići na staru guttmanovu tračnicu ukopanu u zemlju, jedan stari prag, a ja sam iz trave izvukao klin za pričvršćivanje tračnice! Uz malo truda i volje dalo bi se mnogo toga organizirati kako bi i drugima pružili uvid u povijest ove željeznice! :D

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...