Jump to content

Osijek-Vrpolje-Vinkovci-Dalj-Osijek


dnovakovic

Recommended Posts

Dana 07.05.2008. krenuo sam na jedno kružno putovanje vlakom iz Osijeka preko Vrpolja, Vinkovaca, Dalja i nazad u Osijek. Ovo je bilo putovanje jedno railfana, isključivo radi fotkanja. Moj uradak je pred vama pa prosudite sami.

 

1. Putovanje je započelo na osječkom kolodvoru. Rekonstrukcija trga ispred kolodvora je završena ali trg još uvijek nije otvoren. Obonvu kolodvorske zgrade za sada nitko ne spominje.

64346021zw2.jpg

 

 

2. Putnički vlak br. 6403 Osijek-Vrpolje-Slavonski Šamac. Lokomotiva br. 2 042 022 i dva vagona.

26833513oa4.jpg

 

 

3. Na pločici piše da je lokomotiva br. 2 042 022 proizvedena u Đ.Đ. godine 1981.

 

35450988tf6.jpg

 

 

4. Još jedan pogled na moj vlak. Krenuo je točno u 9,21 sati.

12935962dt0.jpg

 

 

 

5. Pogled na unutrašnjost vagona.

86381217xh7.jpg

 

 

 

6. Izlazimo iz kolodvora Osijek. Srednji kolosjek je pruga za Vinkovce. Sa nestrpljenjem čekamo da ovom prugom krenu vlakovi.

87860334iu3.jpg

 

 

7. Prva stanica je ČEPIN. Danas samo stajalište, a kako se može vidjeti izgleda užasno. Ovdje bi se mogli snimati horor filmovi.

 

27072817ea0.jpg

 

8. Ulazimo u stanicu VLADISLAVCI, naš vlak skreće zbog križanja.

19615764jb9.jpg

 

 

9. Mala stanična zgrada je obnovljena i jako lijepo izgleda.

85692104xg9.jpg

 

 

 

10. Na slici se vidi prometnik (sa crvenom kapom) koji je trčao da prebaci skretnicu.

10eb4.jpg

 

 

11. Na vrijeme se vratio da dočeka Macosu iz pravca Vrpolja i da znak za polazak našem vlaku. Volio bih da netko sa forumu kaže dali je to normalna pojava na manjim stanicama.

11xg3.jpg

 

 

12. Stajalište DOPSIN, zapušteno i prazno. Putnici su ovdje misaona imenica.

 

12jf3.jpg

 

13. Stajalište VUKA opet zapušteno i bez putnika.

13md7.jpg

 

 

14. Kolodvor ĐAKOVO. Zgrada je obnovljena i čini se svježe okrečena ali je nažalost izvjesni Stipe već ostavio svoj potpis.

 

14ok0.jpg

 

15. Pogled sa prozora vlaka na grad Đakovo i čuvenu katedralu.

15ig2.jpg

 

 

16. Na ulazu smo u kolodvor STRIZIVOJNA-VRPOLJE

16za6.jpg

 

 

 

17. Pogled na dvokolsječnu prugu prema Vinkovcima

 

17ma7.jpg

 

 

18. Stanična zgrada STRIZIVOJNA-VRPOLJE

 

18zl9.jpg

 

 

19. Još jedan pogled na staničnu zgradu

19ju5.jpg

 

 

20. Iz kolodvora izlazi u pravcuVinkovaca dugački teretnjak sa cisternama.

 

20af4.jpg

 

 

21. Iz pravca Vinkovaca dolazi ova usamljena dizelka i projuri bez zaustavljanja u pravcu Broda.

 

21pr4.jpg

 

22. Čudan vagon sa osam osovina.

 

22oa9.jpg

 

 

 

23. Spremaju ga prikačiti za motornu drezinu.

23ox8.jpg

 

 

24. Prikačen je rudom.

24ek6.jpg

 

 

25. Kreću u pravcu Vinkovaca.

25xp9.jpg

 

 

 

26. Moj vlak se vraća iz Slavonskog Šamca i kreće nazad za Osijek.

26mo1.jpg

 

 

27. Ja ulazim u put.vlak br. 2509 koji dolazi iz Slavonskog Broda i točno u 11,12 h kreće za Vinkovce.

 

27ue3.jpg

 

28. Prva stanica STARI MIKANOVCI

 

28lo2.jpg

 

29. Pogled kroz prozor vlaka na drugi kolosjek između stanica Stari Mikanovci i Vođinci.

 

29hz0.jpg

 

30. Stajalište VOĐINCI

30ha0.jpg

 

 

31. Stanica IVANKOVO

 

31nz5.jpg

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

32. Ulazimo u kolodvor VINKOVCI

32df8.jpg

 

 

33. Lokomotiva 1 141 378 koja je dovukla moj vlak do Vinkovaca.

33yq7.jpg

 

 

 

34. Okrenula se na drugu stranu i spremna je za povratak u Slavonski Brod.

34nv4.jpg

 

 

 

35. Zgrada kolodvora Vinkovci prema gradu.

35lc6.jpg

 

 

36. Parna ljepotica 51 133 izložena ispred kolodvora Vinkovci

36me2.jpg

 

 

37. Pogled na perone vinkovačkog kolodvora.

37fz4.jpg

 

 

38. Peroni su uglavnom poluprazni.

38ci2.jpg

 

 

39. Stiže ova uglancana ljepotica iz Zagreba i nastavlja za Šid odnosno Beograd.

 

39fy5.jpg

 

40. Ovo je moja šved s kojim nastavljam put za Dalj

 

40mx9.jpg

 

 

41. Unutrašnjos šveda. Macosa mi se čini komfornijom.

41wz6.jpg

 

 

42. Putnički vlak br. 2904 kreće po vozmom redu točno u 13,15 h za Borovo i Dalj. Izlazimo iz Vinkovaca, lijevi kolosjek je pruga za Osijek.

 

42ee8.jpg

 

 

43. Prvo stajalište NUŠTAR. Zgrada koja pamti i bolje dane sa ožiljcima rata.

43cc6.jpg

 

 

44. Stajalište BRŠADIN-LIPOVAČA ima samo tablu sa imenom.

44qr6.jpg

 

 

45. Ulazimo u kolodvor VUKOVAR-BOROVO NASELJE

 

45qv1.jpg

 

46. Obnovljena kolodvorska zgrada

 

46tp9.jpg

 

47. Pruga prolazi pored samog Dunava

47vg6.jpg

 

 

48. Onima koji vole pruge pored mora, poklanjam ovu sliku pruge pored Dunava. Dunav je ipak naše more.

U daljini se vidi Vukovar.

 

48ze7.jpg

 

49. Stajalište BOROVO SELO

49zt4.jpg

 

 

50. Napuštena stanica NOVI DALJ

 

50vp3.jpg

 

 

51. Šved u stanici DALJ i odmah se vraća nazad za Vinkovce.

51sp8.jpg

 

 

52. Iz Osijeka stiže macosa za Erdut

52vg8.jpg

 

 

53. Dok čekam macosu da se vrati iz Erduta obilazim kolodvor DALJ.

Ovaj kolosjek je u remontu.

 

53xz6.jpg

 

 

54. Velika stanična zgrada izgleda jako zapušteno. Koristi se samo jedan manji dio kao ured prometnika. Nekada je ispred ove zgrade bio i natkriveni peron ali od njega nije ostalo ništa. Kolodvor ima pet kolosjeka. U Dalj inače dolaze tri pruge iz pravca Osijeka, Vinkovaca i Erduta odnosno Bogojeva.

 

54sc6.jpg

 

 

55. Pogled na staničnu zgradu od ulice.

 

55pc7.jpg

 

56. Pogled u pravcu Erduta, macosa samo što nije stigla

56gg0.jpg

 

 

57. Iz Dalje smo krenuli vlakom br. 6014 točno u 14,37 h Prvo stajalište je BIJELO BRDO

 

57xc6.jpg

 

58. Ovo je nekada bila stanica SARVAŠ

 

58mb8.jpg

 

 

59. Ruševina stanične zgrade ograđena žičanom ogradom. Ovdje su ožilci rata još jako vidljivi.

 

59ot1.jpg

 

60. Kolodvor Osijek Luka. Vagoni koji se vide, stoje na ovom kolosjeku već godinama izrešetani mecima iz zadnjeg rata.

 

60qw9.jpg

 

 

62. Stajalište OSIJEK LUKA

61dp5.jpg

 

 

63. Industrijski kolosjek koji vodi u luku

 

62gc9.jpg

 

64. U daljini se vide lučke dizalice. Ako ova nova luka proradi nadajmo se da će biti posla i za željeznicu.

63bh7.jpg

 

 

65. Kolodvor OSIJEK DONJI GRAD i moje se putovanje ovdje završava.

64kk7.jpg

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Interesantno putovanje i lijepe fotke !!!

Čini se da nigdje nisi imao previše suputnika u vlakovima kojima si putovao. Kako li je tek vikendom, kad je i radnim danom ovako prazno ? :?

Link to comment
Share on other sites

seabral napisao :

Interesantno putovanje i lijepe fotke !!!

Čini se da nigdje nisi imao previše suputnika u vlakovima kojima si putovao. Kako li je tek vikendom, kad je i radnim danom ovako prazno ?

 

Hvala seabral !

 

Dobro si primjetio. Vlakovi su poluprazni. Od Osijeka do Vrpolja bilo je desetak putnika. U vlaku od Vrpolja do Vinkovaca isto toliko ako ne i manje. Vlak od Vinkovaca do Dalja je katastrofa sa kondukterom i strojovođom nije nas bilo ni pet u Švedu. Onaj zadnji od Dalja do Osijeka počeo se puniti u stanicama Osijeka-Luka, Osijek-Standard i Osijeka-Donji grad što je dobar znak. Pretvara se u gradsku željeznicu.

 

Mislim da je putnika na HŽ sve manje ali čini mi se da je sve manje i tereta, a budućnost željeznice je u prijevozu tereta. U Vrpolju sam čekao skoro sat a prošao je samo jean teretnjak koji sam slikao (onaj sa cisternama). U Vinkovcima sam isto toliko čekao, a da za to vrijeme, nije prošao niti jedan jedini teretnjak. Ta dvokolosječna pruga, nekada kičma prometa u ovom dijelu Europe, teško da sa ovakvim prometom može povratiti stari sjaj. Izgleda da je kamionski lobi na našim prostorima pobjedio.

 

Na kraju da kažem, vlakovi kojima sam se vozio, ne voze subotom, nedjeljom i praznikom. Zato sam i iskoristio par dana godišnjeg odmora od prošle godine, da krenem na ovo putovanje.

Zvao sam i Juru ali mi se nažalost nije mogao pridružiti zbog škole.

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Super reportaža i potpuno zaokružena gotovo cijela Slavonija! :D

 

Žao mi je što se nisam mogao pridružiti putovanju,kao što je kolega dnovakovic rekao,zbog škole i ostalih obaveza. :(

Link to comment
Share on other sites

Super, zanimljiv dio RH koji još nisam obišao vlakom.

Onaj "čudni" žuti vagon je Ro-La građen za prijevoz strojeva HŽ ZOP-a.

A ona "ušminkana ljepotica" 1 141384 je lokomotiva nedavno isporučena HŽ-u od strane Končara, kojoj su sanirali posljedice prošlogodišnjeg sudara u Demerju. Budući je ona prva loksa na kojoj sam radio izuzetno mi je drago da je ponovno u prometu.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast, jako mi se dopada putopis.. :D

 

Baš me zanimalo kako izgleda putovanje tim prugama..

 

Jedino, ovo di je vlak gotovo prazan je odlično za nas railfanove, di možemo bez beda se premještat lijevo pa desno i slikat bez onih čudnih pogleda..

Link to comment
Share on other sites

Čestitam na vrlo lijepom putopisu.

Osobno sam, za razliku od mnogih, imao prigodu putovati svim prugama koje je dnovakovic opisao u riječi i naročito u slici, pa se ne treba čuditi mojoj znatiželji. Imam ova pitanja (redom putovanja), pa bih molio upućene za odgovore:

- kada je stajalište Pomoćin promijenilo ime u Dopsin i zašto?

- postoji li još kolodvor Semeljci (koliko se sjećam bio je u šumi - ?; tom prugom sam putovao 1979. godine)?

- kada je zgrada kolodvora Ivankovo dobila kosi krov (prije je imala ravni)?

- postoji li još kolodvor Bršadin (ne Bršadin-Lipovača već upravo Bršadin; imao je 4 kolosijeka i u njemu smo se gotovo uvijek križali s nekim teretnjakom)?

- kada je stajalište Borovo-Trpinja promijenilo ime u Borovo Selo (pretpostavljam poslije rata)?

- ima li traga nekadašnjem kolodvoru/ukrižju Trpinja koji je bio jedinstven po tome što nije imalo kolodvorsku zgradu, već je na obadva ulaza imao poveće (istovjetne) ''blokštele''; je li vidljiv drugi kolosijek, ako još uopće postoji?

Hvala unaprijed na odgovorima.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Stanley napisao :

kada je stajalište Pomoćin promijenilo ime u Dopsin i zašto?

- postoji li još kolodvor Semeljci (koliko se sjećam bio je u šumi - ?; tom prugom sam putovao 1979. godine)?

- kada je zgrada kolodvora Ivankovo dobila kosi krov (prije je imala ravni)?

- postoji li još kolodvor Bršadin (ne Bršadin-Lipovača već upravo Bršadin; imao je 4 kolosijeka i u njemu smo se gotovo uvijek križali s nekim teretnjakom)?

- kada je stajalište Borovo-Trpinja promijenilo ime u Borovo Selo (pretpostavljam poslije rata)?

- ima li traga nekadašnjem kolodvoru/ukrižju Trpinja koji je bio jedinstven po tome što nije imalo kolodvorsku zgradu, već je na obadva ulaza imao poveće (istovjetne) ''blokštele''; je li vidljiv drugi kolosijek, ako još uopće postoji?

 

Stanley, drago mi je da ti se svidio moj putopis. Vidim da dobro poznaš pruge i kolodvore u ovom dijelu Slavonije.

A sada da pokušam odgovoriti na tvoja pitanja :

 

1. Stajalište Dopsin se sada tako zove i tako piše na onoj ruševini od zgrade. Kada je promijenjen naziv, ne znam. Selo Dopsin nalazi se lijevo od pruge kada se ide od Osijeka i malo je veće od zasekoa Pomoćin koji se nalazi sa desne strane pruge, i to je vjerovatno bio razlog promejne naziva.

 

2. Iza stajališta Dopsin, postoje još stajališta :

Lipovac-Koritna

Semeljci

Viškovac

 

a između Đakova i Vrpolja i stajalište Budrovci

 

Nažalost moj vlak nije stajao na pomenutim stajalištima, pa tako nema. ni slika. Inače sve su to ruševni objekti slični onom u Dopsinu ili postoje samo table sa nazivom.

 

3. Za kolodvor Ivankovo zaista ne znam kada je dobio kosi krov. Vjerovatno kod neke rekonstrukcije. Ali zgrada izgleda lijepo i uredno a posebno zelenilo koje okružuje.

 

4. Kolodvor Bršadin više ne postoji. Zgrada je vejrovatno srušena i sada je samo stajalište sa tablom naziva. Ali nsiam je uspio slikati.

 

5. Stajalište Borovo-Trpinja i dalje se tako službeno zove ali na onoj ruševnoj zgradi nema nikakvog natpisa pa sam ja napisao Borovo selo jer se nalazi pored toga sela a Trpinja je nekoliko kilometara dalje uz cestu Osijek-Vukovar i nema nikakve veze sa prugom.

 

4. Ukrižje Trpinja koje spominješ više ne postoji i vlak se tu ne zaustavlja.

Ne znam ni kakva će sudbina biti sa stanicom Novi Dalj koja je isto tako samo stajalište. Velika kolodvorska zgrada je avetinjski prazna. Vlak je doduše tamo stao, ali po travi i bujnoj vegetaciji sumnjam da su i tamo putnici misaona imenica.

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Bravo, lijepo i zanimljivo. Neugodno sam iznenađen da je toliko staničnih objekata nedirnuto od zadnjeg metka koji je udario u njih. To budi sječanje na neke zle dane. Ne ponovilo se.

samoborcekver1_zps9440815b.gif

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast, jako mi se dopada putopis.. :D

 

Baš me zanimalo kako izgleda putovanje tim prugama..

 

Jedino, ovo di je vlak gotovo prazan je odlično za nas railfanove, di možemo bez beda se premještat lijevo pa desno i slikat bez onih čudnih pogleda..

 

Da, odlično za railfanove, a loše za željeznicu :cry:

 

I mene su zanimale te pruge, a čini mi se da to do sada još nije nitko fotkao.

 

Jedino što mi još fali je kolodvor Vukovar, na kojem stoji samo jutarnji brzi za Zagreb.

U kakvom je on stanju?

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

Jedino što mi još fali je kolodvor Vukovar, na kojem stoji samo jutarnji brzi za Zagreb.

U kakvom je on stanju?

Prije par mjeseci sam napravio i postao par fotki:

http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?p=119986#119986

Link to comment
Share on other sites

 

Hvala seabral !

 

Dobro si primjetio. Vlakovi su poluprazni. Od Osijeka do Vrpolja bilo je desetak putnika. U vlaku od Vrpolja do Vinkovaca isto toliko ako ne i manje. Vlak od Vinkovaca do Dalja je katastrofa sa kondukterom i strojovođom nije nas bilo ni pet u Švedu. Onaj zadnji od Dalja do Osijeka počeo se puniti u stanicama Osijeka-Luka, Osijek-Standard i Osijeka-Donji grad što je dobar znak. Pretvara se u gradsku željeznicu.

 

Mislim da je putnika na HŽ sve manje ali čini mi se da je sve manje i tereta, a budućnost željeznice je u prijevozu tereta. U Vrpolju sam čekao skoro sat a prošao je samo jean teretnjak koji sam slikao (onaj sa cisternama). U Vinkovcima sam isto toliko čekao, a da za to vrijeme, nije prošao niti jedan jedini teretnjak. Ta dvokolosječna pruga, nekada kičma prometa u ovom dijelu Europe, teško da sa ovakvim prometom može povratiti stari sjaj. Izgleda da je kamionski lobi na našim prostorima pobjedio.

 

Na kraju da kažem, vlakovi kojima sam se vozio, ne voze subotom, nedjeljom i praznikom. Zato sam i iskoristio par dana godišnjeg odmora od prošle godine, da krenem na ovo putovanje.

Zvao sam i Juru ali mi se nažalost nije mogao pridružiti zbog škole.

 

 

Dnovakovic hvala na lijepim slikama, uvijek mi je drago vidjeti nešto iz mog (našeg) kraja..

Sve ovo jadikovanje koje si gore napisao, mogu samo potvrditi, i isto napisati...ali nema smisla. Možemo se samo nadati boljem.

Inače sredinom 6 mj. dolazim na stalno u Vinkovce, pa sam i sam planirao proći neke od ovih ruta, prvo VK-ŽU, a onda i ostalo, jer nisam nikada prošao tim prugama.

Pa mi je sinula i ideja za neko zajedničko putovanje slavonskog dijela ekipe, pogotovo zato jer ovi riječani su sve složniji , zagrebčani isto, a mi ništa. Što mislite o tome :roll::?:

35k4tq1.jpg

Link to comment
Share on other sites

reiche06 napisao :

Inače sredinom 6 mj. dolazim na stalno u Vinkovce, pa sam i sam planirao proći neke od ovih ruta, prvo VK-ŽU, a onda i ostalo, jer nisam nikada prošao tim prugama.

Pa mi je sinula i ideja za neko zajedničko putovanje slavonskog dijela ekipe, pogotovo zato jer ovi riječani su sve složniji , zagrebčani isto, a mi ništa. Što mislite o tome

 

Prijedlog je dobar i rado ću se pridružiti. Inače slično je predložio i Anton samo za prugu kroz Spačvu do Gunje, ali može i pruga do Županje. Mi iz Osijeka moramo na žalost još uvijek vlakom do Vinkovaca, naokolo ili preko Vrpolja ili preko Dalja. Uostalom možemo i kolima do Vinkovaca pa dalje vlakom.

Nadam se da će nam se pridružiti i Anton i moj osječanin velemajstor za dobre fotke Jura.

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

OGY je napisao :

Zna li netko postoji li odvojak pruge Novi Dalj-Bijelo Brdo?Pitam zato jer ga imam ucrtanog u karti.

 

Sjećam se da sam na nekim starim kartama i ja vidio ucrtan taj odvojak. Ali kako je pored pruge bujna vegetacija, bolje reći džungla, to se ne vidi iz vlaka. Nisam siguran ali mislim da je pruga od Dalja do Vinkovaca čak bila i dvokolsječna u vrijeme Austro-Ugarske.

Mislim da je o ovome već bilo riječi na forumu.

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Zna li netko postoji li odvojak pruge Novi Dalj-Bijelo Brdo?Pitam zato jer ga imam ucrtanog u karti.

 

Eto, ja sam to već negdje pitao, jer je i na mojoj autokarti iz 70-ih bio ucrtan taj triangl: Dalj - Novi Dalj - B. brdo.

 

Ali bolji poznavaoci tog kraja od mene su me uvjerili da tamo nije nikad bilo tog spoja, a da auto-karte znaju i pogriješiti.

 

Provjerio sam još jednom tražeći na vojnoj specijalki (iz 70-ih) je li bio ucrtan taj spoj. NIJE.

Znači, to je ipak bila greška na karti.

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis, obožavam ovakve izlete bez ikakve obaveze (zlobnici bi rekli: da ti rit vidi puta), čista railfanovska uživancija. :mrgreen:

Jedva čekam da (s)kupiš i treću kartu Osijek-Vinkovci, onu sa najmanjom kilometražom. :wink:

 

Što se tiče gore spomenutog trokuta, nekakav nasip se vidi na Google Earthu, ovako slično se vidi i bivši triangl u Koprivnici:

 

dalj800jh5.jpg

Klik na sliku za veću rezoluciju (1280x850) :wink:

Ako Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? :hm

Link to comment
Share on other sites

Po svim karakteristikama (spojna mjesta s prugama, radijus) to je trebao biti trijangl. No, moguće je da na njemu nije nikad postavljena pruga.

Takvi nasipi su postojali i na drugim mjestima, ne samo u Koprivnici - najtipičniji je onaj koji od Kumrovečke pruge vodi prema Dobovi. Napravljen je nasip, ali pruga nikad nije postavljena.

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Po karti koju je Zeman skinuo sa Google Eartha izgleda da je stvarno postojao triangl,samo što se iz ove daljine ne vidi je li samo izvan funkcije ili je demontiran.Ukratko sigurno bi omogućavao direktan prolaz vlakova iz Osijeka za Vukovar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...