kiki273 Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Fenomenalno! P.S. Jeste li bili u Malovanu? Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 @kiki ne, nismo bili u Malovanu KNIN Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Dečki, nije loše, nije loše... Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Uživajte. Mi jesmo Dečki kapa vam dole. Koliko vidim smotaliste i šeficu kolodvora i to u drugoj državi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruxrux Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Eh, kako sam vam zavidan... po 100ti put moram reci kako je nasa Hrvatska lijepa. Hvala! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ela Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Lovac_na_pruge i Portos! Svaka čast,nema se šta reći,zanimljive fotografije pruge kroz krajolik koji teretne kompozicije samo upotpunjuju. 2062 u tandemu djeluje fanscinantno.Nažalost Unska pruga doživila sudbinu kakvu ne zaslužuje,ali nada umire posljednja...! Odličan putopis,slike su raj za oči...! Quote Pozdrav iz MOSTARA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 Krećemo sa Švedom 018 prema Zadru desni kolosijek-Unska pruga srednji-Lička pruga lijevi-Zadarska pruga 2 od mnogobrojnih tunela na trasi uz rijeku Krku kako zadržati tračnice u usijeku sa trase, ovo je nekad bio kolodvor Radučić, ali skretnica više nema ulazak u Kistanje još trase NASTAVIT ĆE SE... Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 ovo je nekad bio kolodvor, ali skretnica više nema (Raštelić?) Radučić. Vjerojatno te smotao naziv stajališta Raštević (na dionici Benkovac - Škabrnja), a možda ti se ukazala i Raštelica (Sarajevo - Konjic). Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 ovo je nekad bio kolodvor, ali skretnica više nema (Raštelić?) Radučić. Vjerojatno te smotao naziv stajališta Raštević (na dionici Benkovac - Škabrnja), a možda ti se ukazala i Raštelica (Sarajevo - Konjic). Thanks. Nisam imao vremena provjeriti, imam doma na kompu sliku kolodvorske zgrade s imenom kolodvora pa bih provjerio i editirao ali bio si brži. P.S. i Lovac ima na laptopu tu sliku ali žurilo nam se na gablec, bile su Pastrve Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 Odličan putopis- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
davorseljan Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 Super putopis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 Našao sam na internetu nekoliko zanimljivosti vezanih uz Čupkovića most i općenito ovaj kraj, pa ih prenosim. Most ili vijadukt nalazi se u zaseoku Čupkovići (bolje rečeno iznad njega), koji pripada Oton Benderu. A Oton Bender pripada selu Oton, koje se sastoji iz tri ''podsela'': Oton Polje, Oton Brdo i Oton Bender. Između kolodvora Plavno i Pađene nalazi se stajalište Oton, koje žalibože nije snimljeno. Zanimljivo je i porijeklo imena kolodvora Plavno. Naime, selo Plavno, lokalno središte ovog kraja, udaljeno je od pruge desetak kilometara. Kolodvoru je u stvarnosti najbliži Oton Bender, no s obzirom da je Plavno puno veće od Bendera dobilo je vlastiti kolodvor. Već je pisano na Forumu da je svojedobno jaki vjetar srušio teretni vlak sa Čupkovića mosta na kuće u podnožju. Prema nekim podacima poginulo je četvero ljudi. Navodno je u vlaku bio i vagon koji je prevozio ribu, pa su okolni stanovnici tjednima jeli samo pastrve. Prenosim s jedne internetske stranice sjećanje bivšeg stanovnika ovog kraja, koji se predstavio kao Pegor: Stanica Bender-Plavno bila je dugo vremena najbliža veza Plavanjaca sa Kninom, a ostalim dijelom pruge i sa svijetom. Sjećam se vremena dok još nisam pošao u školu kako smo putavali iz Knina u Plavno, da obiđemo rodbinu ili da obradimo zemlju. Kloparanje voza, ljuljanje vagona trećeg razreda, smijeh, razgovor, dobacivanje, opšti žagor, promicanje prelijepih pejzaža cijelim putem. Nijednog trenutka u mojim brojnim putovanjima tamo i nazad nije nam bilo dosadno. Pamtim to vrijeme opće oskudice sa nostalgijom, jer je plamtio jedan nepomućeni opitimizam svuda oko nas. Mi, dijeca smo uživali u posebnom svijetu razdragane, maštovite i ničim obuzdavane igre po cijeli dan. Ništa nam tada nije nedostajalo, a svaki novi momenat smo proživljvali kao novi doživljaj. Obožavali smo ova putovanja začinjena druženjima i novim poznanstvima. Voz bi se zaustavljao na usputnim stanicama. Prilazili bi ljudi, neki da uđu, a neki da dočekaju one koji izlaze. Za trenutak bi naš dječiji misaoni tok bio zaustavljen da se bar za tren sudbinski mimoiđemo sa nekim koga možda više nikad nećemo sustresti. Kad naiđe Bender tu izađe više od pola voza. Prilaze neki ljudi da ponekom pomognu oko istovaranja stvari. Prilaze konjska kola sa nekolicinom na njima da tovare džakove pristigle iz Knina, koje treba otpremiti u prodavnicu u Benderu ili znatno dalje za Plavno. Izlaze muškarci i žene, različito odijeveni u živopisnom koloritu, iskaču razdragana djeca jer odatle počinje radost avanture dugog pješačenja za Plavno. Ljudi formiraju kolone, veće ili manje grupe, rijetki su usamljenici u užurbanom odlasku od stanice. Djeca su svugdije u svom trčkaranju i veseloj ciki i vriski. Razgovori načeti u vozu se ne prekidaju i traju u neprekidnom toku svim svojim intenzitetom i cijelim putem. Samo usamljenici drže tempo i već zamiču za prvim padinama gubeći nam se iz vida. Obožavao sam početak ovog puta. Prvo prođemo ispod malog mosta, ispod pruge, kao ispod nekog podvožnjaka, popnemo se na drugu stranu u nivo pruge, a onda putem kroz zaseok Čupkovića sa strahopoštovanjem prolazimo ispod vijadukta ogromnog Čupkovića mosta. Mislio sam tada u svojoj dječijoj naivosti da ljudska ruka nikada u istoriji nije ništa veličanstvenije stvorila od tog grandioznog objekta. I kada bi poslije dva sata ubrzanog hoda stigli na Bašinac i dalje u naš zaseok meni bi i dalje pred očima lelujao skladan ples ogromnih kamenih lukova ovog džina. Noću bi ga sanjao i zavidio onima koji su ga gradili. Sticajem okolnosti ja i moja familija smo se zadesili u stanici kada je orkanska bura srušila teretni voz sa ovog mosta. Sjećam se užasnih naleta vjetra koji su se obrušavali na staničnu zgradu i od kojih su podrhtavala okna i landarale grilje. Sjećam se tjeskobe i prigušenog straha poveće grupe ljudi u čekaonici šćućurenih jedni uz druge. Strah, tjeskoba, muk, prigušeno disanje, a napolju raspomamljena zvijer. Ni danas mi nije jasno sa ove poluvekovne distance da li smo mi tada stigli iz Knina ili smo se vraćali za Knin. Bili smu tu ja, brat i majka. Sjećam se da vozovi nisu išli i da je pristigao samo jedan putnički iz Knina u kome je bio naš otac koji je došao po nas i strpao nas u voz koji je sve nas, prestravljene u čekaonici, vratio za Knin. I tada nastupa slika koja će me pratiti cijelog života. Voz napušta stanicu i kreće prema Kninu, a iza nas ostaje stanična zgrada na koju se obrušava vjetar, a tamo dalje od stanice polako se otvara panoramski pogled prema vijaduktu preko koga visi kao ogromna crna zmija - voz. Poslednji vagon je udario i smrskao kuću u podnožju, a lokomotiva je još na mostu. Ostali vagoni vise sve do podnožja. I kad god se sjetim Bendera i mosta Čupkovića meni u sjećanje dođe i ova slika. A voz se polako udaljava, ja sa priljubljenim nosićem na staklo i netremice gledam scenu užasa. Dah mi magli prozorsko okno, ja ga hitro brišem, ali okuka zatvara vidokrug. U vozu tajac i užas. Vjetar i dalje nastoji da poveća učinak i sa našom kompozicijom. Što od puta, a što od vjetra vagoni se par puta opasno nagnuše. Niko ne progovara, niko ne diše. Odužilo se i nama djeci za koje je ovo bilo samo produžetak avanture. A onda napokon stanica u Kninu i grčevito ridanje i grljenje. Doživio sam u životu mnoge vjetrove i bure, ali nikada više kao onu kod Čupkovića mosta. I sad se javlja ponovo ono što ne mogu da razjasnim u sjećanju. Da li je to bilo moje posljednje putovanje vozom za Plavno jer se napravio bolji put pa se išlo autom, ili moj mozak više nije priznavao ni jedno drugo putovanje da se može mjeriti sa ovim pa da je sve ostale jednostovno izbrisao iz sjećanja. Na kraju, zašto mene osobno ovaj dio Ličke pruge posebno intrigira? Kao klinac od osam godina, putujući Unskom prugom iz Zagreba u Šibenik (1957.), prvi put sam čuo priču o ''Benderovom vijaduktu''. Kasnije sam čuo i čitao o događajima u II. SR, točnije o napadu partizana na prugu Gračac - Knin kojom prigodom je miniran/srušen ''vijadukt Bender'', čime je za dugo vrijeme (do kraja rata?) prekinuta željeznička veza između Dalmacije i unutrašnjosti Hrvatske. Ostaje mi i dalje nejasno što je zapravo ''Benderov vijadukt''. Je li to Čupkovića most, ili je riječ o jednom od mostova/vijadukata između Plavna i Otona? Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Fenomenalan foto-safari, čisti užitak. Eh, da se može snimiti unska i zadarska pruga kamerom.... Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 NASTAVLJAMO PRUGOM KNIN-ZADAR pragovi su betonski osim na spoju tračnica gdje su dupli drveni naravno da je vozač ovog vozila bila žena ima još ulazak u Benkovac uvijek sam ovuda prolazio cestom, ovo je prvi puta vlakom dalje prugom prema Zadru super uređen ŽCPR kroz Bibinje ispod novosagrađenog mosta kojim se sa Dalmatine dolazi direktno u buduću trajektnu luku Zadar još malo KONZUM Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
duma Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 NASTAVLJAMO PRUGOM KNIN-ZADAR (...) KONZUM http://i268.photobucket.com/albums/jj13/portosmedex2/mjesalica/f31.jpg moze pojasnjenje? a) pruga zavrsava u zadru "konzumovim" kolosjekom? na mjestu stare stanice zadar niknuo je konzum, odnosno zgrada stanice prenamjenjena je u konzum? c) netko je izdao gradjevinsku dozvolu da se izgradi konzum posred pruge? Quote Chuck Norris vozi elektru bez žice. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 moze pojasnjenje? a) pruga zavrsava u zadru "konzumovim" kolosjekom? na mjestu stare stanice zadar niknuo je konzum, odnosno zgrada stanice prenamjenjena je u konzum? c) netko je izdao gradjevinsku dozvolu da se izgradi konzum posred pruge? Iza željezničke stanice, sa druge stanice ceste, sagrađen je Konzum, njegova reklama vidi se puno bolje od natpisa ZADAR na istoimenom željezničkom kolodvoru. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
410 EXP Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 eeeeeeeeeee svaka čast,Portos i Lovac na pruge !! Zaslužili ste vožnju na loksi !!!! A eraser je malo podvukao sa instalacijom na vikendici, jeste uopće što napravili na vikendici, ili je to samo bio izgovor za žene..... Quote ...samo mokri snovi za pojedine... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 eeeeeeeeeee svaka čast,Portos i Lovac na pruge !! Zaslužili ste vožnju na loksi !!!! A eraser je malo podvukao sa instalacijom na vikendici, jeste uopće što napravili na vikendici, ili je to samo bio izgovor za žene..... Ja nemam ženu (niti curu već 2 mjeseca ), a da je nekom struja bila izgovor, bila je... Doduše bila su krepala 2 osigurača ali "električar" nije imao niti probir-štift... Ali zato je isti donio u Zg 2 GB fotki Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 kroz Bibinje http://i268.photobucket.com/albums/jj13/portosmedex2/mjesalica/f28.jpg Imaš još koju fotku odavde ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Imaš još koju fotku odavde? Divlje gradnje na državnom (željezničkom) zemljištu? Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
410 EXP Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 eeeeeeeeeee svaka čast,Portos i Lovac na pruge !! Zaslužili ste vožnju na loksi !!!! A eraser je malo podvukao sa instalacijom na vikendici, jeste uopće što napravili na vikendici, ili je to samo bio izgovor za žene..... Ja nemam ženu (niti curu već 2 mjeseca ), a da je nekom struja bila izgovor, bila je... Doduše bila su krepala 2 osigurača ali "električar" nije imao niti probir-štift... Ali zato je isti donio u Zg 2 GB fotki Ma sve ok, sam sam malo Žileta mislio zaj.....t !!!! Nek nam je donio 2 GB slika, svaka čast al samo još da mi ih e-mailom frkne na PC Quote ...samo mokri snovi za pojedine... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hadzibane Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 Sve čestitke ekipi na,kao i uvek,sjajnom fotopisu. Kada gledam slike sa Unske pruge,dođe mi da plačem od muke... Pozdrav iz Sombora. Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Povratak iz Zadra prema Kninu. Sa Švedom 003 križali smo se već u Škabrnji Mačkova glava sa Zadarske strane Nadomak Knina nastavit će se fotkama sa Ličke pruge okolica Plavnog Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Zadnja fotka iz prethodnog posta je pogled s brda na kolodvor Plavno i Čupkovića most Kameni vijadukt prije kolodvora Plavno isti vijadukt pogled sa vijadukta prema Kninu Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 UNSKA PRUGA U ratu srušeni viseči most preko Une pokraj Štrbačkog buka Lovac_na_pruge i Portos na Unskoj pruzi pogled kroz tunel pokraj Štrbačkog buka prema Kninu Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.