Jump to content

Tragovima Guce (zagrebačko-slavonska ekipa u potrazi)


seabral

Recommended Posts

UVOD (by Stanley)

Zagrebačka ekipa 3S+P već dulje vrijeme pripremala se za obilazak ostataka trase i objekata na bivšoj uskotračnoj željeznici u Slavoniji (kolosijek 1,00 m), popularno zvanoj Guco.

Napokon smo odredili termin koji svima odgovara - subota 26. travnja 2008. - i krenuli na put. Sastav: Portos, seabral, Stanley i STIB.

U Čačincima su nam se po dogovoru pridružili Anton, dnovakovic i 1142-007, a u Belišću i Jura.

Raspored obilaska predložio je STIB, koji se naoružao zemljovidima, precizno proračunao itinerer i vodio nas kao ''navigator''. S obzirom na duljinu putovanja i potrebu ekonomiziranja vremenom morali smo se ograničiti samo na manji dio nekada vrlo razgranate mreže Gucinih pruga.

Bili smo unaprijed svjesni da naše istraživanje neće donijeti spektakularne rezultate. Ipak je riječ o prugama koje su ukinute za promet prije više od četrdeset godina. U međuvremenu se puno toga promijenilo, a i sve manje je ljudi koji se sjećaju Gutmannove željeznice. Stoga je svaka pronađena relikvija ujedno i dragocjena dopuna svjedočanstvu o davno prohujalom vremenu.

Našli smo poneki trag nekadašnje Gutmannove pruge (infrastruktura i vozila), pa neka o tome govore slike i popratni komentari.

 

Javljanje s terena - drugi put

 

Susret istoka i zapada, slavonski susret bratstva i jedinstva, sraz generacija ...

 

 

skupna.jpg

 

Ekskluzivno javljanje s terena iz Pizzerije Gutmann:

 

pizzaoi8.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Prolog (malo povijesti):

Prije nego počnemo objavljivati slike i tekst putopisa, svi moraju pročitati ovaj tekst:

th_Gutmanova_0001.jpg th_Gutmanova_0002.jpg th_Gutmanova_0003.jpg th_Gutmanova_0004.jpg

th_Gutmanova_0005.jpg th_Gutmanova_0006.jpg th_Gutmanova_0007.jpg th_Gutmanova_0008.jpg

th_Gutmanova_0009.jpg th_Gutmanova_0010.jpg th_Gutmanova_0011.jpg th_Gutmanova_0012.jpg

th_Gutmanova_0013.jpg th_Gutmanova_0014.jpg th_Gutmanova_0015.jpg th_Gutmanova_0016.jpg

th_Gutmanova_0017.jpg th_Gutmanova_0018.jpg th_Gutmanova_0019.jpg th_Gutmanova_0020.jpg

th_Gutmanova_0021.jpg th_Gutmanova_0022.jpg th_Gutmanova_0023.jpg

Moraju je naravno šala, ali korisno može biti svima :wink:

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

ZG ekipa (3S+P) sretno stigla kućama nakon uspješno obavljene expedicije po Slavonskoj ravnici. Molimo da se strpite dok ne objavimo cijeli putopis, treba napisati text (Stanley), te probrati, obraditi i dići slike na net, doraditi karte terena...

Ipak smo mi putopisci-profesionalci i ne želimo zbrda-zdola samo nabacati fotke.

Hvala na domačinstvu Slavonskoj ekipi!

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Iščekujem s velikim nestrpljenjem :P

 

Ako je suditi po prvoj slici, čeka nas prava poslastica :lol::P

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

Sažetak:

Zagrebačko-slavonska ekipa na slici slijeva na desno : Stanley, dnovakovic, Portos, Seabral, 1142007, Anton, i STIB koja je pošla u nepoznato : Tragovima Guce.

34458999lb1.jpg

 

 

Za one koji ne znaju Guco je naziv za tzv. Gutmanovu uskotračnu željeznicu (širina kolosjeka 1 m) ili službeno Slavonsko-podravsku željeznicu. Mreža ovih pruga se prostirala od Osijeka preko Belišća, Donjeg Miholjca do Slatine i drugim krakom do Voćina, Slatinskog Drenovca odnosno Orahovice. Pored ovoga postojalo još mnogo tzv.šumskih pruga. Kompletna ova mreža, služilo je prvenstveno radi prijevoza drveta, iz šumom bogatog brdskog dijela Slavonije do Belišća na Dravi gdje bila velika tvornica za preradu drveta. Sve ovo, bilo je u vlasništvu baruna Gutmanna, po kome je željeznica u narodu i prozvana Gutmannova željeznica.

Od 1966 pa do 1970 ove pruge su sukcesivno ukidane. Kolosjeci povađeni, vagoni i lokomotive izrezani u staro željezo tako da danas jedva da još postoje bilo kakvi tragovi o postojanju ove nadasve interesantne željeznice.

 

Slavonski dio ekipe u sastavu dnovakovic, Anton i Tomislav krenuo je sa osječkog kolodvora.

Prije polaska ja sam napravio nekoliko snimaka.

 

Pogled na osječki kolodvor u rano jutro :

57642015sm1.jpg

 

 

Dolazi putnički vlak iz Dalja sa jednin vagonom, vrijedi zabilježiti :

82574510oy6.jpg

 

 

Pogled na prostor bivšeg Gutmanovog kolodvora prekriven travom :

 

89516656mu9.jpg

 

 

Slika iz prošlosti da dočara kako je sve to izgledalo :

 

32249419bz7.jpg

 

 

Slika snimljena na istom mjestu danas, zgrada označena strijelicom je ista zgrada koja se vidi iza lokomotive :

 

13836514jy4.jpg

 

 

 

Današnji izgled kolodvora :

 

75115318pw6.jpg

 

 

Tužno i zapušteno :

 

37854084fh6.jpg

 

 

Još jedan pogled na kolodvor :

 

63375170xp8.jpg

 

 

Stižemo u Čačince i tu se sastajemo sa zagrebačkim dijelom ekipe. Otkriven je prvi materijalni dokaz.

Ostaci starog vagona :

 

43015353zw4.jpg

 

 

 

Oznake na vagonu :

 

10ji9.jpg

 

 

Dok slikamo vagon u stanicu ulazi Macosa iz pravca Slatine :

11gl1.jpg

 

 

Ovdje je nekada bila pruga izlaz iz Čačinaca u pravcu Orahovice :

 

 

12to0.jpg

 

Orahovica, iznenađujuće dobro očuvana lokomotiva :

 

13df3.jpg

 

 

Iz ove ploče možemo saznati tko je zaslužan za to :

 

14xc0.jpg

 

 

Današnji izgled kolodvora Orahovica koji poslije ukidanja pruge postao autobusni :

 

15rn5.jpg

 

 

Prolazimo preko pruge Osijek-Koprivnica i zastajemo u stanici Zdenci-Orahovica :

16ay5.jpg

 

 

Ostaci željezničkog mosta preko rijeke Karašice :

 

17zi5.jpg

 

 

 

Stanica Moslavina-Crnac dans je stambena kuća :

 

20ny9.jpg

 

 

 

 

Ulaz u stanicu Moslavina-Crnac iz pravca D.Miholjca :

19bt0.jpg

 

 

 

Ovdje nekada bila pruga prema Donjem Miholjcu :

18ce7.jpg

 

 

Kolodvor Donji Miholjac :

23vd0.jpg

 

 

 

Željeznički most u Črnkovcima, pretvoren u cestovni :

 

24ih8.jpg

 

 

Ovdje je prolazila pruga pored Črnkovaca :

25ww8.jpg

 

 

Kolodvor Črnkovci :

 

26yj1.jpg

 

 

Kolodvor Belišće pretvoren u autobusni :

 

27cy5.jpg

 

 

Pizzeria Gutmann u Belišće. Tu smo prekinuli ekspediciju, ručali i nastavili ugodno druženje.

Ovdje nam se iz Osijeka pridružio i Jura.

 

28ze1.jpg

 

 

Slike sa novog kolodvora u Belišću :

 

29uq0.jpg

 

30ja2.jpg

 

 

Ekspedicija je završila na tramvajskoj okretnici u Osijeku (Višnjevac) odakle je zagrebački dio ekipe krenuo za Zagreb.

 

Tragova ove pruge je zaista malo ostalo, ali vrijedlio je pokušati. Navodno u Belišću postoji lokomotiva i nekoliko vagona ali su sklonjeni zbog vanadalskog uništavanja u krug tvornice. U tvornicu nismo mogli bez dozvole. I što reći na kraju. iako nismo otkrili mnogo, bilo je to jedno nadasve prijatno druženje zaljubljenika u željeznice.

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Što reći, kada je skoro sve napisano. :)

Bilo je odlično i nadam se da ćemo uskoro ponoviti ovakvu ekspediciju, još jednom pozdrav cijeloj zagrebačkoj ekipi, kao i slavonskoj. ;)

Evo i mog skromnog doprinosa u slikama:

 

p1040249we3.jpg

 

Početak ekspedicije je bio obećavajući, s obzirom da smo našli jedan vagon u Čačincima, doduše bez podvozja.

 

p1040258ks0.jpg

 

Adekvatno zaštićena parnjača u Orahovici.

 

p1040259fo7.jpg

 

Rijedak prizor, šest vezanih osovina, i k tome još na uskotračnoj željeznici.

 

p1040263go8.jpg

 

Kolodvor u Orahovici, danas pretvoren u autobusni kolodvor.

 

p1040268cn9.jpg

 

Ostaci mosta, malo prije ulaska u nekadašnji kolodvor Moslavina-Crnac.

 

p1040276qv3.jpg

 

Magazin ( skladište ) u tadašnjem kolodvoru Moslavina-Crnac.Ovaj kolodvor je bio pravo malo čvorište, i možda je jedini i dan-danas gdje se poprilično jasno vide ostaci nekadašnje pruge, ponjaviše zbog pratećih objekata, ali i same trase koja se može relativno dobro razaznati na livadi gdje su nekada bili kolosijeci.

 

p1040278xz7.jpg

 

Skretnička kućica u Moslavini-Crnac.

 

p1040279ji6.jpg

 

p1040280jo5.jpg

 

Pogled na mjesto gdje su nekada prolazili kolosijeci kao i na trasu pruge.

 

p1040281sr8.jpg

 

Kolodvorska zgrada, danas malo dorađena.

 

p1040284mf6.jpg

 

Malo bolji uvid u arhitekturu kolodvorske zgrade.

 

p1040292dl0.jpg

 

Kolodvorska zgrada u Donjem Miholjcu.

 

p1040310hr4.jpg

 

Kolodvorska zgrada u Črnkovcima.

 

p1040318kd5.jpg

 

Kolodvorska zgrada u Belišću, gdje je i trebala biti kulminacija naše ekspedecije, koja se nažalost nije ostvarila bzgo nemogućnosti ulaska u kombinat, gdje se nalazila kompozicija Guce, lokomotiva i vagoni.

loksa.jpgloksa2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Što reći, kada je skoro sve napisano. :)
Bez brige, ima još toga sasvim dosta.

Kao što je Stanley napisao u uvodu, ja sam predložio redoslijed i proračunao koliko nam treba vremena za pojedini segment. Na kraju se pokazalo da je računica bila najvećim dijelom točna, iako smo povremeno odstupali i više od dva sata od planiranog vremena.

Taj plan je izgledao ovako:

gutmanplanv2iw5.th.jpg

 

Kao što ćete vidjeti, opisi i slike su podijeljeni u cjeline, uglavnom prema (sadašnjim ili bivšim) kolodvorima ili drugim objektima. Koncentrirali smo se na tzv. "glavnu prugu" Voćin-Čačinci-Moslavina/Crnac-D.Miholjac-Belišće, na odvojak u Orahovici i na prugu Belišće-Osijek.

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Za početak kratki pregled mreže koju je trebalo obići

 

Gutmanpregled.jpg

 

I etapa - Slatina i pruga prema Noskovcima

 

SlatinaNoskovciMoslavinaCrnac.jpg

 

Pruga Barcs-Noskovci-Slatina je, kako smo već utvrdili tu na forumu isprva sagrađena s kolosijekom 1435mm. Tokom I svj. rata srušen je most preko Drave prema Mađarskoj te je ostao crvuljak pruge koji je prerađen na kolosijek 1000mm, kao takva pruga je postojala do ukidanja.

Krajem 80-ih godina XX stoljeća na trasi ukinute pruge sagrađen je odvojak 1435mm pruge za potrebe Slatinskog silosa. Niti taj dio više se ne koristi.

8t0426003vr8.jpg

 

Prema karti, ovdje je bio početak pruge prema Noskovcima, izvidnica kreće:

8t0426007dp5.jpg

i nailazimo na tragove (relativno nove, normalni kolosijek):

8t0426008sj3.jpg

 

ista skretnica s druge strane:

P4260004.jpg

 

izvlačni kolosijek završava bikom:

8t0426014zz8.jpg

8t0426016yb9.jpg

 

Ulazak u silos:

1Slatinasilos.jpg

 

Pragovi ex pruge u novoj namjeni:

4SlatinaNoskovci3.jpg

 

i bandera je tu:

8t0426018fp6.jpg

 

 

Trasa prema Noskovcima

2SlatinaNoskovci.jpg

 

3SlatinaNoskovci2.jpg

 

Dalje je nasip prekriven gustim žbunjem. Usprkos intenzivnom traženju, nismo našli nikakav ostatak pa krećemo dalje.

8t0426020gr5.jpg

 

Pogled natrag prema Slatini:

8t0426021fi2.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

II dio - triangl kod Humljana

Kako je dogovor bio da se sa Slavonskom ekipom nađemo u Čačincima iza 10h imali smo vremena obići južni odvojak pruge odnosno pokušati pronaći triangl iza mjesta Vojlovica (na nekim kartama označen kao Humljani) gdje su se odvajale pruge prema Slatinskom Drenovcu i Voćinu

VoljevicaainciOrahovica.jpg

 

Vrlo brzo smo pronašli nasip bivše pruge na ulazu u Vojlovicu (pogled prema jugozapadu)

16Nasip.jpg

 

(pogled prema istoku):

8t0426037df6.jpg

 

Vozili smo se i sa ceste pratili nasip:

17Nasip.jpg

 

18Nasip.jpg

 

19Nasip.jpg

 

Na kraju Vojlovice skrenuli smo sa ceste i pronašli trasu na kojoj je sada cesta. Pogled prema Čačincima

 

20Triangl.jpg

 

21Triangl.jpg

 

Ravno trasa prema Slatinskom Drenovcu njome kreću Seabral i STIB:

22Triangl.jpg

 

8t0426023gu7.jpg

 

8t0426024it1.jpg

 

pogled unatrag - s lijeve strane dolazi krak triangla kojim se moglo doći direktno iz Voćina u Slat. Drenovac:

8t0426025nz5.jpg

 

Ne vidi se baš dobro na slici, ali ovdje postoje udubine na razmaku pragova:

8t0426028wm8.jpg

 

 

Portos i Stanley su išli desno (oba ljevičari :wink: )

23Triangl.jpg

 

i došli do zapadnog vrha triangla (spoj Voćin-Slatinski Drenovac)

24Triangl.jpg

 

lijevo Čačinci desno Slatinski Drenovac

25Triangl.jpg

 

Stanley na mostu za kojeg još ne znamo da li je ex željeznički

26Most.jpg

 

Sada smo 100% sigurni da je to ex željeznički most

27Most.jpg

 

Zahvaljujući ovom fotografu:

P4260013.jpg

 

U blizini je i pola praga :D

8t0426031qe9.jpg

 

Idemo dalje... (prema Čačincima)

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

III dio -Čačinci

Prilazimo Čačincima, nasip ex Guce je sa lijeve strane ceste:

12ainci.jpg

 

pogled prema Vojlovici

10ainci.jpg

 

pogled prema istoku (danas je tu asfalt umjesto tračnica):

8t0426040cd9.jpg

Ex kolodvor u Čaćincima

8ainci.jpg

 

i pomoćne zgrade kolodvora

9ainci.jpg

 

8t0426043ep1.jpg

 

8t0426045aq6.jpg

 

Anton slika vagon ("viđen fotograf" :wink:):

P4260026.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

IIIa - Čačinci danas

Malo se iz prošlosti prebacujemo u današnjicu.

Na današnjem kolodvoru Čačinci (normalno, normalnog kolosijeka) ima svašta za vidjeti:

8t0426050eu4.jpg

 

8t0426052ia5.jpg

 

8t0426053iw5.jpg

 

8t0426055oz6.jpg

 

8t0426056ml0.jpg

 

Čujemo zvuk rampe koja se spušta - nešto dolazi:

8t0426057fd5.jpg

 

P4260027.jpg

 

Macosa u pokretu:

th_ainci26042008.jpg

 

Ipak idemo dalje (prema istoku, tražeći tragove iz prošlosti)

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

IV dio - "izgubljeni" kolodvor Mislavac :(

Dakle, u proširenom sastavu krećemo pokušati pronaći mjesto gdje je trasa Guce sijekla/prelazila preko 1435mm pruge Os-Koprivnica, u blizini je bio i triangl/spoj pruge sa trasom prema Orahovici

 

Na istočnom kraju Čačinaca vidi se trasa pruge:

8t0426058sz0.jpg

ali nismo sigurni da ovaj put nije prekinut nekim vodotokom, pa idemo malo okolo.

Nasip sa lijeve strane:

11ainci.jpg

 

Autima dolazimo na trasu, neprohodan nasip je lijevo:

6ainci.jpg

 

i vozimo po trasi:

7ainci.jpg

 

Nažalost mjesto na kojem su se pruge križale nismo našli, moguća lokacija tog mjesta je uvodna slika sa nas 7 na pruzi.

Tu smo se pitali "A gdje smo to zapravo?":

P4260029.jpg

 

8t0426063kt8.jpg

 

Izgleda da je jedan dio nasipa, pa onda i sve što je nekada bilo kolodvor Mislavac danas ovaj skup oranica:

P4260031.jpg

 

8t0426064rh4.jpg

 

U svakom slučaju, ovaj komad će trebati detaljnije istražiti još jednom - možda tako da se dođe sa sjeverne strane pruge (zapadno od Bara Slavonskih). Ostaje za neku drugu prigodu.

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

V dio - Orahovica

 

Ex kolodvor u Orahovici:

33Orahovicakolodvor.jpg

 

i s druge strane:

P4260035.jpg

 

P4260036.jpg

 

Slike lokomotive su stavili i dnovaković i Anton, ali evo još par detalja:

8t0426067dk5.jpg

 

8t0426069tm7.jpg

 

8t0426070nr8.jpg

 

U parku se još dobro vidi kud je išla pruga - danas je šetalište:

8t0426065tl7.jpg

 

8t0426076bg0.jpg

 

Nakon slikanja obnovljene i zaštićene lokomotive 80-81 i kolodvora, napravili smo krug oko grada bezuspješno tragajući za trasom prema kamenolomu, te produžili dalje na sjever prema kolodvoru Moslavina- Crnac.

Usput smo na kolodvoru Zdenci-Orahovica prešli današnju prugu i napravili još par slika.

Jedna je skupna:

P4260040.jpg

 

a slijedeće dvije pokazuju da je i ovdje vrtna ograda napravljena od tračnica Gutmanovih pruga:

8t0426077fi8.jpg

 

8t0426079jc8.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

VI dio - kolodvor Moslavina-Crnac

Kolodvori s dvostrukim imenima su u ovim krajevima vrlo česti. Nalazili su se obično na pola puta između dva mjesta čija imena nose. U ovom slučaju, između Podravske Moslavine i Crnca.

Kolodvor je bio mjesto gdje se, dolazeći od Belišća, prema jugu odvajala pruga prema Čačincima, Orahovici, Voćinu, Slatinskom Drenovcu, a ravno nastavljala prema Čađavici, Noskovcima (i Slatini).

 

No, prije kolodvora, pruga je prelazila Karašicu. Danas se vide samo stupovi relativno velikog mosta:

8t0426088xp6.jpg

 

8t0426087ck7.jpg

 

8t0426086fa5.jpg

 

Pogled prema jugu:

8t0426082xw7.jpg

 

8t0426089mr4.jpg

 

i prema sjeveru - kroz šumu. Vidi se samo puno korova, potpuno neprohodno:

8t0426090iq6.jpg

 

Kad smo stigli do kolodvora, spustio se i pljusak pa su slike malo mračne...

Trasa prema Noskovcima, Slatini, lijevo skreće trasa prema Orahovici, Čačincima...

43MoslavinaCrnac.jpg

8t0426096ve4.jpg

 

Iza ove kućice je skoro pod pravim kutem skretala pruga prema Čačincima:

8t0426098sn8.jpg

 

Trasa prema Viljevu-Kapelni i Donjem Miholjcu

ispred bijele zgrade nekada je bila lokomotivska okretaljka, pokraj nje i vagonska vaga

44MoslavinaCrnac.jpg

 

Kućica nadzornika pruge

41MoslavinaCrnac.jpg

 

i ex kolodvorska birtija

42MoslavinaCrnac.jpg

 

U bivšoj kolodvorskoj zgradi i u okolnim kućama još ima ljudi koji se dobro sjećaju Guce i posebno njegovog ukidanja. Nitko danas zbog tog ukidanja nije sretan :cry:

 

(nešto slika ima i u ranijim postovima od Antona i dnovakovića)

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Tu smo se pitali "A gdje smo to zapravo?"

Samo za informaciju znatiželjnima: ova fotka snimljena je (kao i ona skupna u uvodu topica) na ŽCPR stotinjak metara od predsignala kolodvora Zdenci-Orahovica u smjeru Čačinaca.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

VII dio - D. Miholjac - Belišće

ViljevoKapelnaDMiholjac.jpg

 

Ja sam u izvidničkom pohodu tjedan dana ranije otkrio lokaciju bivšeg kolodvora u D. Miholjcu što nam je ovaj puta dobro došlo - nismo morali puno tražiti. Vrijeme je i dalje bilo nestabilno, s povremenim pljuskovima. Vozači su bili zahvalni jer su auti bar malo oprani.

Donji Miholjac:

P4260051.jpg

 

8t0426100qy3.jpg

 

Ovdje je pruga išla prema Belišću:

8t0426101qh9.jpg

 

Što nam je još preostalo? (Črnkovci, Belišće, Osijek)

P4260052.jpg

 

Črnkovci

trasa prema Moslavini-Crncu

8t0426103oj8.jpg

 

63rnkovci.jpg

Most ima originalne upornike, ali novu betonsku ploču:

8t0426104en6.jpg

i ovdje pragovi i tračnice imaju novu namjenu

62rnkovci.jpg

8t0426108wf5.jpg

 

Vahtarnica i kućica čuvara prijelaza u Črnkovcima

61rnkovci.jpg

 

zgrada skladišta pokraj ex kolodvora Črnkovci

64rnkovci.jpg

 

Ulaz u Belišće - današnja cesta je bivša pruga prema Normancima/Prandauovcima, desno je nasip pruge prema D. Miholjcu:

81Belie.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

VIII dio - Belišće, pa još do Osijeka

BelieOsijek.jpg

 

Ex objekti Gutmann-ove željeznice

82Belie.jpg

 

83Belie.jpg

 

Kolodvor, danas autobusni:

84Belie.jpg

 

Tu smo se okrijepili i dočekali JURU

85Belie.jpg

 

Slika "krivca" za cijeli ovaj pohod - grofa Salomona Gutmana:

8t0426120ds4.jpg

 

Današnji kolodvor Belišće služi uglavnom za potrebe kombinata, ali ima i putničkog prometa (do Bizovca):

8t0426130bu0.jpg

 

Kao što je netko već napisao, nismo uspjeli vidjeti glavnu atrakciju - jedinu sačuvanu kompoziciju :(

 

Na putu prema Osijeku, još ima nekoliko ostataka.

Iza Petrijevaca, nasip s desne (južne) strane ceste:

8t0426134qm0.jpg

 

U Josipovcu, most koji je možda ostatak pruge, ali nismo sasvim sigurni:

8t0426135oh2.jpg

 

Ali zato ovaj u Višnjevcu, usprkos naknadnim dodacima (ogradi) definitivno jest pravi:

8t0426137cv7.jpg

 

8t0426138qj8.jpg

 

8t0426140qz0.jpg

 

Slavonski dio i zagrebački dio, oprostili su se jedni od drugih na ulazu u Osijek - a gdje drugdje nego na okretištu tramvaja:

8t0426145qb8.jpg

 

8t0426143kr9.jpg

 

Toliko za sada. Uživajte u čitanju, slobodno komentirajte i pitajte. Slika sigurno ima još...

Opaska:

Najveći dio postova je nastao u suradnji 3S+P (autore slika možete prepoznati po photobucket adresi, moje su na imageshacku).

 

Ja ću kasnije pokušati staviti još neke karte iz pedesetih godina (koje svojedobno na forum stavio vor118 i na njima označiti točne lokacije pojedinih slika.

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Kao što ste pročitali,ekipi sam se nažalost pridružio tek u Belišću...pa evo što sam tamo zabilježio...

 

Macosa u Belišću,inače u Belišće dnevno stignu samo dva putnička i dva teretna vlaka,prugom se vozi 30 i 20 km/h,a putnika je toliko da sam od Ladimirevaca do Belišća bio sam u vlaku,a u polasku iz Belišća nitko nije ušao u vlak,znači Macosa je prazna išla do Osijeka jer ne staje nigdje do Osijeka osim ako netko nije ušao u Bizovcu gdje mijenja smjer...zaista tužno... :(

Picture707-1.jpg

 

Picture710-2.jpg

 

Macosa odlazi sa dvoje ljudi u vlaku-strojovođom i kondukterom :(

Picture715-1.jpg

 

No,tereta ima jer se u Belišću nalazi ogromni kombinat.

Picture719.jpg

 

Picture728.jpg

 

Ovo je brzina od Belišća do Bizovca...:lool

Picture740.jpg

(šala,to je maksimalna brzina preko vage) :mrgreen:

 

Kolodvorska zgrada,ako se tako može nazvati...

Picture742-1.jpg

 

...i još jedan pogled na kolodvor

Picture752.jpg

 

Zatim sam otišao naći se s ostatkom ekipe u restoranu Guttman,gdje smo se ugodno družili i razgovarali... :D

Picture764.jpg

 

Zatim smo se svi uputili na kolodvor(predvođeni velikim maršalom,generalissimusom i vođom-menom :mrgreen::lol: )

Picture772.jpg

 

Na ovoj slici možemo zapaziti razmišljanje te međusobni dogovor i plan ekipe kako najbolje i najefikasnije zauzeti i opsadirati kolodvor... :mrgreen:

Picture774-1.jpg

 

I to bi bilo to...od mene. :D

Druženje je bilo ugodno i lijepo,našlo se mnogo zanimljivih tema i razgovora,sve je uglavnom već opisano a sa svima dijelim isto mišljenje. :D

Drago mi je što je zagrebačka ekipa poharala i naše krajeve,uz želju da još koji put zalutaju u slavonske ravnice! :D

Link to comment
Share on other sites

Prošli put, na Crnoj Mlaci, ja sam zadnji dorađivao postove pa je bilo najviše mojih slika :twisted:

Sada je Seabral svoje slike poslao STIB-u ali ja sam prvi pisao postove i ubacio opet najviše svojih slika. :twisted:

Ali STIB je objavio sve postove pa je tu profitirao :wink:

Zato eto i mog posta i nekoliko mojih, neviđenih slika :mrgreen:

 

most kod Viljevine dok sam se pokušavao spustiti u korito rječice

 

101Triangl.jpg

 

Guttmanov kolodvor u Čaćincima slikan sa sjeverne strane

 

102aincikol.jpg

 

1 macosa ali 6 fotografa :twisted:

 

103Macosa.jpg

 

vagončić iz drugog kuta

 

104Vagon.jpg

 

Macosa iz Osijeka prema Križevcima (optički + digitalni zoom)

 

105Macosaudaljini.jpg

 

vjerojatni ostaci nasipa i triangla plizu Čaćinaca

 

106nasip.jpg

 

stražnji kraj 80-81 na 1000mm pruzi

 

107pruga1000mm.jpg

 

jedna od Guttmanovih zgrada u Belišću u kojoj je pizzerija u kojoj smo ručali

 

108Gutmann.jpg

 

i most u Višnjevcu iz drugog kuta

 

109mostJosipovac.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast, ja vam se divim, nemogu vjerovati da ste na nepoznatom neprohodnom području toliko toga našli. Nevjerojatno koliko ste truda uložilii i benzina :mrgreen: , al isplatilo se.

 

Jako interesantan i dobar putopis, pretpostavljam da je to jedna od prvih aktivnosti KLJŽ-a i svaka čast. Neznam dal ste probali pomoću Google Eartha pogledati iz zraka neka područja koja niste istražili. Svaka čast, još da ste i imali kameru bi mogli i national geographic kontaktirat. :kul

Link to comment
Share on other sites

Ja ću kasnije pokušati staviti još neke karte iz pedesetih godina (koje svojedobno na forum stavio vor118 i na njima označiti točne lokacije pojedinih slika.
Evo i tih karata - redoslijed je od zapada prema istoku (kako smo se i mi kretali).

Na svakoj karti je:

žuto - ono što smo snimili i što je jasno

plavo - ono što nismo uspjeli naći ili nije jasno kako je izgledalo

ljubičasto - ono što bi još trebalo obići :wink:

 

Konkretno:

1. vrijedilo bi otići do Slatinskog Drenovca, a vjerojatno i drugim krakom do Voćina:

drenovac1958yg9.jpg

 

2. Pokušati doći od Slavonskih bara do stanice Mislavac:

orahovica19301957nl2.jpg

 

3. Most na Karašici i kolodvor Moslavina-Crnac:

cadjavica19301957qp4.jpg

 

4. U kolodvoru Moslavina-Crnac su nam mještani rekli da više ne postoji nikakav objekt u Viljevo-Kapelna pa nismo skretali s ceste. No, možda bi to ipak trebalo provjeriti, kao i cijelu mrežu pruga jugozapadno od Miholjca:

donjimiholjac19301957nu8.jpg

 

5. Žureći prema Črnkovcima, zaboravili smo provjeriti ima li kakvih tragova kolodvora Sv. Đurađ:

donjimiholjac219301957sn4.jpg

 

6. Žuto je označen ulaz u Belišće. Pruga prema Bocanjevcima je jedna od najstarijih, moguće je da ima najmanje tragova, ali i to bi vrijedilo pokušati. Drugi ljubičasti krug je kombinat Belišće - u njemu je kompozicija vlaka.

valpovo1956dv2.jpg

 

7. Ljubičasti krug na lokaciji "Provala" označava mjesto jednog mosta koji nismo uspjeli snimiti bez zaustavljanja na dosta prometnoj cesti. Pješački most u Josipovcu treba također još provjeriti, kao i točno mjesto gdje je pruga prelazila preko ceste.

I u samom Osijeku bi se vjerojatno našao još kakav trag na potezu Višnjevac-Retfala-Kolodvor

osijek1956rv9.jpg

 

Materijala za dodatak, nastavak ove ili neku sasvim drugu ekspedišn u svakom slučaju ima dovoljno.

Želim svima "ugodan" novi radni tjedan (srećom s jednom pauzom u četvrtak, a možda i u petak :wink: )

:zzz

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...