Jump to content

Vrhovinački susret bratstva i jedinstva


kiki273

Recommended Posts

Prošlog tjedna kolegi Narcisu je pala na pamet ideja o ekspediciji Ogulin - Vrhovine - Ogulin.Zvali smo nekolicinu pripadenika 1.RŽB ali svi su imali nekih drugih planova i obveza pa mi je pala na pamet ideja da pozovemo kolege iz Zagreba,ionko se Portos i ja već duže vrijeme planiramo upoznati.

Nisam ga trebao pretjerano puno nagovarati o zajedničkom ekšnu,teško žabu u vodu natjerati........Naravno,zajedno s Portosa je stigao i Lovac_na_pruge.

Ovaj susret definitivno ulazi u legendu forumaških druženja.

Dogovor je bio da se nađemo u Ogulinu ali putem smo promjenili plan,tako da smo se našli u Josipdolu.

Narcis i ja smo krenuli iz Rijeke i kroz G.Kotar nas je pratio snijeg

Picture2067.jpg

 

Po naputku središnjice iz Rijeke morali smo najprije posjetiti Vojnovac

Picture2072.jpg

 

Ulazni signal u smjeru Splita

Picture2070.jpg

 

Pogled prema Ogulinu

Picture2071.jpg

 

Kolodvor Vojnovac

Picture2081.jpg

 

Picture2073.jpg

 

Ovo je dokaz da sam doista bio u Vojnovcu

Picture2074.jpg

 

Unutrašnjost zgrade nije nimalo reprezentativna

Picture2075.jpg

 

Picture2076.jpg

 

Picture2077.jpg

 

Picture2078.jpg

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Nakon obavljenog photo-sessiona uputili smo se nazad k Josipdolu,pruga prolazi uz samu cestu

Picture2084.jpg

 

Žcp u Josipdolu

Picture2085.jpg

 

Kolodvor Josipdol

Picture2086.jpg

 

Picture2087.jpg

 

Picture2089.jpg

 

Pogled prema Splitu

Picture2093.jpg

 

Pogled prema Ogulinu

Picture2094.jpg

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Dakle, teško žabu u vodu (railfana na prugu) natjerati

 

Kiki me nije trebao dugo nagovarati, niti ja Lovca_na_pruge, jedino, od prvobitne zamisli da do Ogulina dođemo vlakom, došli smo rezervnim terenskim vozilom 1. ZG brigade, usput se zaustavivši na nekoliko mjesta:

 

Nadomak Karlovca kod kanala Kupa-Kupa slikali smo prvi vlak

 

07294423_resize.jpg

 

Karlovac-most preko kojeg je prolazila i pruga prema Glini, Sisku

 

j1.jpg

 

Između Mrzlog polja i D.Rese na mjestu gdje je Mrežnica pokraj pruge, dočekali smo Splitski nagibni

 

07294428_resize.jpg

 

07294434_resize.jpg

 

j2.jpg

 

j3.jpg

 

Donji Zvečaj gdje sam kupajući se na Mrežnici početkom 90-ih provodio svoje godišnje odmore. Ovdje smo odlučili dočekati opet nešto...(prije toga u DP popiti kavu i pojesti kremšnjite)

 

j4.jpg

 

kako ničeg nije još bilo spustili smo se do rijeke i slikao sam vikendicu-brod

 

j5.jpg

 

i Mrežnički slap

 

j6.jpg

 

Gledamo u nebo i nasip i molimo Boga da naiđe kakav vlak

 

07294447_resize.jpg

 

Vrativši se do pruge pronašao sam još dobrih pozicija za slikanje

 

j7.jpg

 

Ali ŽCPR nikako da najavi dolazak vlaka

 

j8.jpg

 

N A G I B N I !!!

 

j9.jpg

 

07294467_resize.jpg

 

07294470_resize.jpg

 

g5.jpg

 

Sljedeča čeka: Generalski stol

 

j11.jpg

 

Što to ja radim? Molitva za vlak...

 

07294473_resize.jpg

 

Molitva je uslišena

 

07294488_resize.jpg

 

j12.jpg

 

07294493_resize.jpg

 

j13.jpg

 

Sjeverozapadno od mjesta Tounj nalazi se kamenolom koji isporučuje tucanik za HŽ. Na utovarnom kolosjeku bilo je vagona za utovar. Valjda se vide iako je zrak pun kamenolomske prašine.

07294519_resize.jpg

 

A nasuprot malo simpatično i veoma čisto mjesno groblje.

07294531_resize.jpg

 

i tako uz pomoć vjernog AX-a stigosmo u Josipdol

 

j14.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

U Josipdolu su nas dočekali Portos i Lovac_na_pruge

Picture2092.jpg

 

Usljedila je sačekuša prilokom dolaska šveda na kolodvor

Picture2095.jpg

 

Picture2096.jpg

 

Picture2097.jpg

 

Vozio nas je šved 020.......

Picture2161.jpg

 

...........iz Vinkovaca :mrgreen:

Picture2159.jpg

 

I počela je avantura;slike ćete vidjeti uskoro!

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Tema je privremeno zaključana - dok ne bude spreman cijeli putopis.

EDIT: sad je tema opet otključana, ali nažalost sam u editiranju napravio (nadam se popravljivu) POGREŠKU.

EDIT: Popravljeno! :D

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Povijesni susret Vrhovinskog bratsva i jedinstva započeo je na ničijoj zemlji, bolje rečeno kolodvoru Josipdol. Zašto baš u njemu uvjetovano je činjenicama da je on na polovini puta između Zagreba i Rijeke, tj. Rijeke i Zagreba, vodeći i računa o kilometarskoj udaljenosti mjesta iz kojih dolazimo, županijske pripadnosti-radi se o četri županije, cestarinama, izdržljivosti sudinika, njihovim težinama itd., itd. Ono što se prije toga dešavalo nije bilo plod dobro razrađenog plana nego slijed slučajnih događanja koji su završili ovakvim hapyendom.

 

Došao je trenutak istine: rukovanje i izmjena pogleda sudionika oči u oči, kava, i zajednička fotografija kako se inače to radi kod svih susreta kao svjedočanstvo za neka buduća vremena.

 

07294537_resize.jpg

 

Sva usmena komunikacija prestala je kod dolaska vlaka u kolodvor i nije uspostavljana do Vrhovine. I svaki od nas se potpuno posvetio se svom foto-aparatu sa namjerom da se zabilježi jedinstvo Like sa njenom prugom.

 

Dolazi naš prijevoz, Šved 020

j21.jpg

 

16.08h-krećemo

 

Picture2097.jpg

 

sa pruge se vidi dionica autoceste od Bosiljeva prema Gospiću, Svetom Roku, Dalmaciji

 

j22.jpg

 

16.14h pogled na prugu kroz stražnju kabinu

 

j23.jpg

 

stižemo u Vojnovac

 

Picture2073.jpg

 

nastavljamo dalje, uz prugu nema puno snijega

 

07294547_resize.jpg

 

ali po poljima ga ima

 

07294546_resize.jpg

 

upravo smo prošli kroz jedan od 5-6 tunela na trasi

 

16.16h

 

j24.jpg

 

Latin

 

Picture2100.jpg

 

vozimo poprilično brzo

 

j25.jpg

 

na ovom polju malo manje snijega

 

j26.jpg

 

Plaški 16.25h

 

Picture2106.jpg

 

j27.jpg

 

Picture2109.jpg

 

ovuda Šved juri prosječno 75-80 km/h

 

j28.jpg

 

Panorama Plaškog

 

j29.jpg

 

Iza Plaškog pruga se penje

 

07294646_resize.jpg

 

Sunce na zalazu

 

07294550_resize.jpg

 

07294557_resize.jpg

 

07294559_resize.jpg

 

07294574_resize.jpg

 

Stajalište Plavča draga 16.32h

 

j30.jpg

 

kolodvor Blata 16.36h

 

j31.jpg

 

U kolodvoru Blato iznenađenje. Snjegović prometnik i prava prometnica ispratili su vlak. Da nam se nasmiješila prometnica kod ispraćaja vlaka siguran sam, a meni se čini da je to i Snjegović učinio.

j32.jpg

 

jezero usred polja

 

j33.jpg

 

signal na pruzi

 

j34.jpg

 

sunce se još ne da

 

07294653_resize.jpg

 

ovdje se nešto radi

 

07294638_resize.jpg

 

pogled iz vlaka

 

07294602_resize-2.jpg

 

Ovuda se vozi jaaako polako.

 

Picture2127.jpg

 

čist snijeg, čist zrak, Šved prede uzbrdo

 

07294641_resize.jpg

 

Lička Jesenica 16.45h

 

j35.jpg

 

Ostaci infrastrukture

 

Picture2122.jpg

 

Lovac_na_pruge

 

j37.jpg

 

Portos & Kiki 273

 

Picture2118.jpg

 

Rudopolje 17.01h

 

j38.jpg

 

j39.jpg

 

Ekipa u vlaku

 

Picture2116.jpg

 

Još malo pa smo u Vrhovinama

 

j42.jpg

 

07294662_resize.jpg

 

j43.jpg

 

Vrhovine 17.11h

 

j45.jpg

Bero

Link to comment
Share on other sites

U Vrhovinama signali još nisu u funkciji

 

07294673_resize.jpg

 

Bivša ložiona

 

07294676_resize.jpg

 

Nagibni vlak 4. put

 

07294693_resize.jpg

 

07294698_resize.jpg

 

Malo dalje čekamo ga Narcis, ja i Kiki 273

 

j50.jpg

 

j51.jpg

 

Picture2155.jpg

 

Picture2156.jpg

 

Picture2157.jpg

 

Picture2158.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Bravo :jup, bravo :jup, bravo! Sad sam zadovoljan (reportažom iako je admin skupa s kikijevim uvodnikom iznogatao i moj prvi post :lool), ali nikako ne stanjem objekata uz prugu. Jest da su trebale decenije da se rastuca ono što je gradila pokojna Carevina, ali eto, uspjelo smo :evil:

ovuda Šved juri prosječno 75-80 km/h

Koliko onda ide nagibni? Ili je nagibni samo otmjenija varijanta šveda, a brzina ista? Ima li netko pri ruci vozni red pa da se usporede brzine...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Koliko onda ide nagibni? Ili je nagibni samo otmjenija varijanta šveda, a brzina ista? Ima li netko pri ruci vozni red pa da se usporede brzine...

Šved vozi u krajnjem, petom položaju, i jednostavno uz uspon od toliko promila brže ne može voziti. Da li nagibni tom istom prugom može voziti brže ili ne može, to će ti reći netko stručniji ili netko tko ima pri sebi knjižicu voznog reda.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Odlično, čestitam ekipama 1RB i 1ZB na ovom povijesnom susretu i nadam se da će biti još takvih susreta. :D

 

Fotke su super, ulov sa sačekuša je bio bogat i efektan a vjerujem i da vam je druženje bilo odlično. Jeste imali šveda samo za sebe ili su vam smetali još poneki zalutali putnici ? Vjerujem da ste višestruko digli prosjek putnika na toj relaciji. :wink:

 

došli smo rezervnim terenskim vozilom 1. ZG brigade

Hm ... šta je pisac htio reći ? :hm:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Odličan reportaža i prekrasan krajolik i slike.

Po VR od Ogulina do Vrhovina su dva polaska dnevno, u 4:08 i 15:48 iz OG i 5:30 i 17:58 iz Vrh. Neznam koliko ima putnika, prepostavljam malo, zna li ko zašto vlak završava u Vrhovine, a ne produžava do Gospiča?

Po nekoj logici trebao bi ići Ogulin-Gospič.

Link to comment
Share on other sites

Hm ... šta je pisac htio reći ? :hm:mrgreen:

da AX nije niti sluga tvom Meganu :kul

Neznam koliko ima putnika, prepostavljam malo, zna li ko zašto vlak završava u Vrhovine, a ne produžava do Gospiča?

Po nekoj logici trebao bi ići Ogulin-Gospič.

Ima dosta putnika od Ogulina do Plaškog, dalje se vlakom koriste uglavnom željezničari. Mislim da osim do Vrhovina 2x dnevno ide i skraćena relacija, do Plaškog.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Ima dosta putnika od Ogulina do Plaškog, dalje se vlakom koriste uglavnom željezničari. Mislim da osim do Vrhovina 2x dnevno ide i skraćena relacija, do Plaškog.

 

1x put dnevno s polaskom iz Ogulina u 14.10... :wink:

Link to comment
Share on other sites

:jup:jup Bravo za nas učesnike opisanog ekšn-a. Da ne postam sve svoje fotke, jer su više manje slične s ostalima gore, jedan mali bonus putopisu

 

1. Dolazak šveda u Josipdol i naše ukrcavanje

th_josipdol020.jpg

 

Nekoliko motiva sa Ličke pruge

josipdol027.jpg

 

josipdol033.jpg

 

josipdol052.jpg

 

josipdol034.jpg

 

Iz Vrhovina ograničena je brzina 70, a nagibnom 85

josipdol084.jpg

 

Pogled na Vrhovine prije ulaska na kolodvor

josipdol074.jpg

 

Pogled sa kolodvora na mjesto Vrhovine

josipdol093.jpg

 

josipdol092.jpg

 

Prolazak nagibnog kroz Vrhovine

th_josipdol087.jpg

 

I vrijeme je povratka

josipdol094.jpg

 

Ja i pripadnici 1.ZGB

josipdol096.jpg

 

Dio 1.RZB

josipdol050.jpg

Link to comment
Share on other sites

Super reportaza!

Onaj kolosjek sa utovarnom rampom u Vrhovinama je ravan a pruga ide nizbrdo?

Kiki... tebi nekaj ne stima sa foticem. Sve slike su precrvene.

Link to comment
Share on other sites

ovuda Šved juri prosječno 75-80 km/h

Koliko onda ide nagibni? Ili je nagibni samo otmjenija varijanta šveda, a brzina ista? Ima li netko pri ruci vozni red pa da se usporede brzine...

Jučer sam putovao ICN-om 521 iz Zagreba u Gospić.

Bio sam u 1. razredu (sâm samcat!), u odjeljku odmah do stražnje upravljačnice. Kroz staklo na vratima lijepo se vidio brzinomjer koji je radio, iako je upravljačnica bila prazna. Ne treba naglašavati da sam često ustajao i provjeravao brzinu na pojedinim dionicama.

Moram priznati da me fasciniralo kada sam vidio da na usponu od Plaškog dalje uz Malu Kapelu, na 18 promila i kroz sve one zavoje, prašimo 90 km/h.

Ovdje moram dodati neke opaske, jer sam Ličkom prugom putovao puno puta (pretežito noću) od 1965. na ovamo. Šezdesetih i početkom sedamdesetih godina, sve do dolaska 664/2062, brze vlakove vukle su po dvije 642/2041 u zaprezi. Nakon izlaska iz kolodvora Plaški vlak bi, po mojem sjećanju, na onom još ''nizinskom'' dijelu povukao brzinom do cca 50 km/h, a prije oštrog zavoja kojim počinje uspon na Kapelu čuo bi se zvuk kočenja i vlak bi smanjio brzinu. I onda bi počinjao dugotrajni i spori uspon. Ne vjerujem da je vlak vozio brže od 30 km/h - i uglavnom tako do Rudopolja.

Mislim da ni 664/2062 nije vozila puno brže, po mojoj procjeni 40-60 km/h ovisno o dionici.

Sve to ICN je odradio sa 90 km/h, s iznimkom nekih ograničenja brzine. Jučer sam, primjerice, zapazio ograničenje na 40 km/h iza kolodvora Lička Jesenica prema Javorniku, pretpostavljam iz sigurnosnih razloga.

Bilo bi lijepo da nam netko od strojovođa, koji vuku noćni brzi Zagreb (zapravo Ogulin) - Split sa 2062, ili su vukli nekadašnji ''Marjan'', precizno navede vozne brzine po dionicama uključivo ograničenja.

A za Šveda, uz ispriku dečkima ako griješim, ne vjerujem da dionicu Plaški - Vrhovine vozi 75-80 km/h. Brzina bi morala biti manja(?).

Usputna informacija ekipi: snijeg se uglavnom otopio, a Likom se jučer i danas moglo skoro pa u košulji kratkih rukava.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Super reportaza!

Onaj kolosjek sa utovarnom rampom u Vrhovinama je ravan a pruga ide nizbrdo?

Kiki... tebi nekaj ne stima sa foticem. Sve slike su precrvene.

 

Odmah po završetku kolodvora, pruga pada možeš vidjeti i po ovoj slici

josipdol085.jpg

 

Ne vidi se dobro padokaz, ali pad je 9 prom, 210 m

Link to comment
Share on other sites

Jučer sam putovao ICN-om 521 iz Zagreba u Gospić.

Bio sam u 1. razredu (sâm samcat!), u odjeljku odmah do stražnje upravljačnice.

 

A kad bude izvještaj i doživjalji s putovanja i to? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kiki... tebi nekaj ne stima sa foticem. Sve slike su precrvene.

Nisu sve,samo one na kojima je bila uključena opcija "Snijeg"

Tek kasnije sam skužio :(

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Bilo bi lijepo da nam netko od strojovođa, koji vuku noćni brzi Zagreb (zapravo Ogulin) - Split sa 2062, ili su vukli nekadašnji ''Marjan'', precizno navede vozne brzine po dionicama uključivo ograničenja.

 

Nažalost kod sebe neman cijeli stari VR, samo ovaj dio od Ličkog Lešća do Ogulina, pa eto, bar to.

 

824dm0.jpg

Link to comment
Share on other sites

A kad bude izvještaj i doživjalji s putovanja i to? :wink:

Radio sam reportažu o Središtu pošta Gospić za moj časopis. Vlakom sam putovao Zagreb - Gospić i u povratku Ogulin - Zagreb.

U međuvremenu sam obišao poštanske urede Gospić, Korenica, Plitvička Jezera, Otočac, Jablanac, Sveti Juraj, Senj, Vratnik i Brinje. Bilo je to lijepo putovanje, ali za forumaše ne bi bilo zanimljivo.

Na putovanju željeznicom vrebao sam, naravno, druge vlakove. Naročito me zanimao teretni promet. U ponedjeljak sam iz ICN-a primijetio samo dva teretna vlaka. Prvog sam vidio u kolodvoru Gornje Dubrave (bio je rastavljen i mislim da se spremao s nekoliko vagona u Tounj), a drugi nas je čekao na križanju u Gospiću (2 x 2062 + puno vagona za rasuti teret).

Na povratku sam vidio tri teretnjaka, od kojih jedan u Gornjim Dubravama i dva u kolodvoru Generalski Stol.

Iz Ogulina je vlak (također nagibni, ali u kategoriji brzog) krenuo s nekoliko minuta zakašnjenja. Dosta dugo čekali smo u kolodvoru-ukrižju Kukača, gdje smo propustili nagibnog u suprotnom smjeru. S obzirom da smo još u Mrzlom Polju i Zdenčini vođeni u skretanje pretpostavio sam da ćemo kasniti i da će mi Zagorec zbrisati, ali smo stigli (po mojem satu) minutu ranije!

P.S: Vice, hvala ti za podatke o 824 koji potvrđuju moje pretpostavke. Bilo bi zanimljivo vidjeti i podatke za 825 za istu dionicu, jer na usponu (pretpostavljam) vlak ide sporije.

P.P.S. Isprika ekipi zbog ubacivanja u putopis. To je iz razloga jer sam srdit kao pas što nisam mogao ići s vama. :mrgreen:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Thanks.

Očito je brzina na usponu Plaški - Rudopolje cca 70 km/h, uz ograničenja na nekim mjestima.

U odnosu na nekadašnje ''plaženje'' uz Malu Kapelu (iz mojih sjećanja na mlade dane) to je veliki napredak. Doduše i stanje same pruge se bitno izmijenilo tj. popravilo.

Pratio sam brzinu ICN-a na dionici Josipdol - Plaški. Brzinomjer je pokazivao 95 - 105 km/h. Vlak se opako naginjao lijevo-desno, ali meni to srećom nije smetalo. Dapače, uredno sam tamanio sendviče bez obzira na kut upadanja u probavni sustav. :mrgreen:

Još uvijek me intrigira brzina Šveda na usponu Plaški - Rudopolje.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...