ErrAseR Posted March 27, 2008 Author Posted March 27, 2008 lokalna birtija... na reklami sam prepoznao nešto kao "SOR" i "BOR" kaj je to ? jest i pit ??? Ee.. to sam čekao da naiđe... opet jedna stvar iz koje možemo učiti od mađara... Ovo je muzejski exponat njihove lokomotive, ova lokomotiva ne vozi ali je aktivna, i priključena na visoki napon. Naime, iako ne vozi, njezin transformator je uključen i daje struju za ono postrojenje za predgrijavanje vagona vidi se kabel koji ide sa KM na njezin krov... opet jedan englezer ova postavnica mi fakat nije jasna, kaj im je to na krovu, možda tako pospremaju rajngle za kotlovinu... još malo crvenog vraga opet Bt-i... vracaju nas na prugu za RH, ali nejdemo jos u RH... sada s moje desne strane ide pruga prema onoj iz Kotoribe (valjda) i vidi se jedna zgrada... ta zgrada je ekvivalent onoj u Dobovi... nekaj vezano uz šengen, i nekakva veterinarska karantena... Quote
STIB Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Sör je pivo a bor je vino (ili obratno ) Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
ErrAseR Posted March 27, 2008 Author Posted March 27, 2008 kaj je ovo? nisam uspio saznat... al sigurno ima neki forumaš koji ce to raskrstit... sad kad smo napokon stali na naš vlak za doma, ona manevra mi se sunčala s desne strane u međuvremenu je jedna mađarska tiristorka sjela na jedan vlak tik do nas... onda se pojavila naša ljepotica u ovoj divljini, ma koko god da bila obojana nekako mi u srcu igra kad vidim da je naša... došla je strojno po vlak 200 200 je otisao, a idemo i mi za njim... jos jedna oproštajna od muzejskog exponata i pogled na kolodvor... skretnica izbliza... malo drugacija od nase... mislim sve je isto ali druacije... kad je dan izlazni signal, na interfonu se culo samo "fiju..fuček" a veli kolega da nekad znaju fučkat i neku pjesmicu (toliko o sporazumjevanju) pozdrav rajnglama njihova jedna kučica jedna snimka gordijskog čvora... mi imamo jedan kotač a ovi 50.. nije gotovo... malo pauza... Quote
Vice Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Sudeći po ovoj slici mađari imaju nešto visočiji kontaktni vod ? http://img237.imageshack.us/my.php?image=img2914mediumha0.jpg Quote
ErrAseR Posted March 27, 2008 Author Posted March 27, 2008 na odlasku sam primjetio, tik uz granicu, ovu građevinu... al nije mi jasno... kaj mi i sovijeti nismo baš bili u najboljim vezama da su tak nadgledali granicu ? ili su mozda hteli vidjet kak se dela "podavka uha" opet ona slika kao na početku, iza zavoja je granica... opet sekcionar i poznata lampa... predsignal kol. Botovo... prešli smo granicu... naš, horvaški, EVP... i nekaj uz njega... to "nekaj" nisam uspjel dešifrirati... most, na rijeci Kwai... i krive noge.. mislim šinje... jel to neka hrvatska bolest ??? nabujala, mutna, drava... u botovu, teretni kolodvor stoji "poprijeko" u odnosu na glavnu prugu... i manevru tamo imaju... Quote
ErrAseR Posted March 27, 2008 Author Posted March 27, 2008 prometnik nas pozdravlja na izlazu iz botova, desno vodi kolosijek u šodericu... tu se utovaruje šoder u vagone, a po ljeti i mađari znaju doč na "more" kolodvor drnje... još dve tri o konc logoru... odma uz konc logor, imamo pivovaru i... i tvornicu lijekova , a tu su još i prehrambena industrija itd... jel to znaci da ovima logorašima nije bilo tak loše ili ??? ulaz u KC dio podravknog kompleksa vidi vidi... kritika se iplatila... živjela "podravka juha" THE-END Quote
Stanley Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 Ona pruga za koju pitaš ide u Murakeresztur i dalje uz Balaton prema Budimpešti (nemoj reći da to nisi znal?). Pivo je definitivno sör, pitajte mađarskog zeta dok se ne ukaže službeni prevoditelj egerke. A putopis ti je mrak. Quote Serija 05 je zakon!
STIB Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 kaj je ovo? nisam uspio saznat... al sigurno ima neki forumaš koji ce to raskrstit...http://img152.imageshack.us/img152/2617/img2908mediumel4.jpg To bi mogli biti neki uređaji (senzori) za očitavanje brojeva vagona - negdje (na slovenskom forumu?) je već bilo govora o tome... Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
ErrAseR Posted March 28, 2008 Author Posted March 28, 2008 Ona pruga za koju pitaš ide u Murakeresztur i dalje uz Balaton prema Budimpešti (nemoj reći da to nisi znal?). ja i zemljopis... samo ak imam atlas, onda znam... sor - bor... ma to mi je u ušima ostalo odnekud... STIB: moze biti, a mozda je i za uljeze u vagonima... u svakom slucaju ja neznam niti moj kolega... al budem ja to saznao, samo da se dočepam mađarskog "doktora"... a joj, pozabil sam jedan vic vezan uz to mjesto... "kak se na mađarskom kaže WC ? đe-kenješ" Quote
1142007 Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 e sad me sve zbunilo : na koliko se strana odvaja pruga u Gykenjesu ? Quote Samo 1.razred ! 1.'st class only !
egérke Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 Bogme, ono za onu lokomotivu vam ne bum prevodil, pa ste vidli kolko toga ima? Onaj natpis uz prugu za Pečuh se ne vidi dosta dobro da bih ga mogel pročitati. A pruga u Gyékényesu ide na 4 strane: Botovo, Murakeresztúr, Budimpešta i Pečuh. Quote
Portos Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 J... te Imageshack. Nisam uspio vidjeti 60% slika. Toliko. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
ErrAseR Posted March 28, 2008 Author Posted March 28, 2008 ako ne vidite sve slike, molimo vas da nazovete kasnije !!! Quote
egérke Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Evo, makar tehnički podaci o onoj lokomotivi (molil bih vas da uzmete u obzir da ja nisam tehničar po struci, tako da ni ne znam stručni mađarski vokabular, pa su mogući neki nezgrapni prijevodi): Proizvođač: Uzinele "23 August", Bukurešt, Rumunjska U proizvodnji: MÁV M47 1000 i GySEV: 1974-1975 MÁV M47 2000: 1975-1979 Broj primjeraka: MÁV M47 1000: 36 kom. GySEV: 2 kom. MÁV M47 2000: 75 kom. Raspored osovina: B’B’ Razmak kotača: 1435 mm Promjer pogonskog kotača: 1000 mm Pokretna vučna sila: 146/110 kN Najveća brzina: 35/70 km/h Duljina između odbojnika: 11 460 mm Visina: 4550 mm Širina: 3050 mm Udaljenost svornjaka okr. postolja (pivota): 5640 mm Razmak osovina unutar postolja: 2500 mm Ukupna udaljenost vanjskih osovina: 8140 mm (Službena) masa u službi: 48 t Maksimalno osovinsko opterećenje: 12,0 t Pogon: kardanski, zupčanički (2 A 250 i 1 A 250) Upravljanje: elektropneumatsko Tip kvačila: kvačilo na vijak Tip parkirne kočnice: ručna kočnica Tip grijanja vlaka: MÁV M47 1000 i GySEV: nema MÁV M47 2000: električno, snage 150 kW (Prijelazna) Radna kočnica: pneumatska kočnica Najmanji radijus zavoja: 50 m Nominalna snaga: MÁV M47 1000: 514 kW (700 KS) MÁV M47 2000: 700 kW (950 KS) Vučna snaga: 442 kW (600 KS) Tip motora: MB 820 Bb Ustroj motora: 12-cilindrični V-raspored, četverotaktni, s pretkomorom, (napunjen) turbo prednaijen Nominalni broj okretaja: MÁV M47 1000: 1350 min-1 MÁV M47 2000: 1480 min-1 Prijenos snage: dvomomentni hidrodinamički pogon tipa TH 1-A + 2 mjenjača smjera i stupnja prijenosa tipa R 16 (Inventar radnog materijala) Masa pogonskog materijala: 1690 kg Način rada: dizel-hidraulični Quote
ErrAseR Posted March 29, 2008 Author Posted March 29, 2008 puno fala, egerke... odlično je... popravit ćemo ono kaj nije dobro... ostavio sam tvoje u zagradi da malo "naučiš" Quote
dnovakovic Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 ErrAseR hvala ti na zaista odličnom putopisu ! Ovo je prvi putopis u kojem prelazimo granicu i to na našoj lokomotivi. Čovjek na ovom forumu može puno toga naučiti. Recimo ja sam mislio da granica ide sredinom Drave a sado sam vidio da je hravtski teritorij i preko mosta. One osmatračnice na granici su preostale iz sovjetskog perioda. Ovdje kod nas u Baranji sam viđao iste takve. Inače granica je u ono vrijeme strogo nadzirana. Zemljište uz granicu je bilo poravnano tako da se mogu vijeti otisci ljudskih stopala a navodno su na nekim mjestima bile i nagazne mine. Kako u Baranji ima mnogo divljači, bilo je slučajeva da jeleni ili divlje svinje nalete na mine. Što divljač zna o državnim međama. Quote Pozdrav iz Osijeka !
seabral Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Je li ti uopće pregledavaju putovnicu kad ovako navratiš u Đekeneš ? Ili za strojovođe vrijedi neki drukčiji režim ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Stanley Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 One osmatračnice na granici su preostale iz sovjetskog perioda. Ovdje kod nas u Baranji sam viđao iste takve. Inače granica je u ono vrijeme strogo nadzirana. Zemljište uz granicu je bilo poravnano tako da se mogu vijeti otisci ljudskih stopala a navodno su na nekim mjestima bile i nagazne mine. Kako u Baranji ima mnogo divljači, bilo je slučajeva da jeleni ili divlje svinje nalete na mine. Što divljač zna o državnim međama. Uz ispriku na blagom Off Topicu prisjetio sam se epizode koju mi je ispričao moj prijatelj Danijel, iz vremena kada je služio vojsku kao graničar u Đali (Vojvodina). Jednog dana u stražarnicu tj. karaulu došao im je, sav zdvojan, lokalni seljak koji se potužio da mu je krava pobjegla preko zelenog pojasa u Mađarsku. Nije joj se ništa dogodilo, osim što je u potrazi za dobrom pašom dospjela u područje Varšavskog pakta. Vraćena je gazdi istog dana, nakon nekoliko telefonskih razgovora i malo papirologije. Quote Serija 05 je zakon!
ErrAseR Posted March 29, 2008 Author Posted March 29, 2008 odgovaram na pitanja: Tko su ovi koji od 2 vlaka rade 4 po 1000 tona? Karlovac?Dobro, o riječkoj pruzi manje vise vec sve znamo. Ajde ti sad ispricaj o dionici Volinja - Majur... sto i kako? Koprivnica dupla vlakove, pokusava pokazat kak oni rade sve u 16. Najveća kočnica pruzi "Gradec - Žabno" je upravo koprivnica... boji se za status... Volinja - Majur... Dakle prvo malo teorije, dionica pruge "Caprag - Sunja - Volinja" nema radio dispečerske veze (devastirano još od rata). Propisi HŽ-a nalažu da u tom slučaju svi vlakovi moraju imat 2 čovjeka na vlaku (2 strojovođe na teretnom, str + kondor na putničkom) Zašto? U slučaju izvanrednog događaja (bilo šta što bi ometalo daljnju vožnju vlaka) jedan čuva vlak, jedan ide po pomoć... Imaju mobitele??? imaju... ali na željeznici se razgovori snimaju pogotovo razgovori vezani uz sigurnost prometa, da nebi bilo ti si meni rekao ili ja nisam čuo itd... Privatne mobitele nemreš baš snimat, i nemojte mi sad kemijat ono moglo bi se ili nebi se moglo, čitajte zakone koje je izdala vlada RH (tajnost razgovora, sudski nalog za prisluškivanje i sl.) E sad, imamo jednu zamršenu situaciju... Imamo "veliku kružnu" dvojica na loksi, veliki dizel... primarni posao velike kružne je dostava težih vlakova na neelektrificirane kolosijeke u čvoru Zagreb... zbog nedostatka tog posla (ponekad ga ima npr. u Ist. kol) preusmjerena je na Volinju jer mogu vozit na toj pruzi, al pruga ima struju - nerentabilno... 2 ellok - 2 strojovođa - nedostatak ellok... 1ellok - 2 strojovođe = nedostatak strojovođa... pa idemo onda ovako 1dizel + 1ellok = još nerentabilnije ali nemreš bolje... Dakle, teretni vlakovi na dionici Caprag - Volinja i nazad se zaprežu osim zbog rdv-a, i zbog velikog uspona (Volinja - H.Kostajnica) i male brzine kroz tunele do Majura ili Capraga (nekad se pojavi elektra sa 2 stroj. pa ona operira na dionici Volinja - Caprag... Sudeći po ovoj slici mađari imaju nešto visočiji kontaktni vod ?http://img237.imageshack.us/my.php?image=img2914mediumha0.jpg Da, mađari imaju višlji vod i imaju širu poligonaciju (razmak cik-cak) ali se to ovdje ne vidi jer ovaj kolodvor ima užu poligonaciju radi naših lokomotiva... Je li ti uopće pregledavaju putovnicu kad ovako navratiš u Đekeneš ? Ili za strojovođe vrijedi neki drukčiji režim ? Ne, netreba mi putovnica, nema nikog da me ikaj pita... mađarski carinici imaju popis strojovođa, ali ne pregledavaju lokomotivu iako to mogu... dovoljna je osobna inače... međutim naš policajac me "gleda" kad idem u sloveniju jer mi treba dat onaj karton ako idem s osobnom u sloveniju... Quote
baltazar Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Što se tiče onog mosta preko rijeke Drave temeljno je bio renoviran prije 2 godine,ako se ne varam.Onda je i postavljen dio elektrifikacije,tj. šturc je dobio struju da se mogu elektre direktno spojit na te vagone pune šodra,pa se ne moraju prevlačiti manevarkom do kolodvora Kc i onda elektrom dalje.I još jedna stvar:taj most je nekad bio kombiniran i za željeznički i za cestovni promet sve dok se nije izgradio cestovni most koji ide paralelno uz taj željeznički most.Još kao klinac putovao autobusom tamo.Kad nas je spazio "rampaš" brzo je spustio rampu i onda čekaj na mostu od nekih 20 minuta.Točno nas je čekao Ona pruga koja se odvaja za Pecs nekad davno je prolazila i kroz Hrvatsku,tako da je selo Gola imala čak i svoju želj. stanicu.Međutim danas pruga ide čitavim svojim putem kroz Mađarsku,ali apsolutno tik uz granicu.Pruga nije elektrificirana,pa se čuju njihove dizelke kilometrima.Pruga je od mene udaljena nekih 4 km,a kao da mi ide kroz dvorište lokomotiva. Toliko od mene. Pozdrav svima iz sunčanog Stuttgarta. Quote
ErrAseR Posted April 17, 2008 Author Posted April 17, 2008 evo malo zaostataka.... dakle nakon vožnjice za mađariju, uslijedila je vožnjica za vinkovce s jednim nabrzaka, i normalno uzel sam drstoku za kopilota... to se kasnije ispostavilo kao dobar pogodak, jel o tome cu kasnije... čim smo krenuli, u Retkovcu, ovaj kamion nam se ispriječio posred pruge... ispala je bijela? ma nemojte mi reć, eto jedan od razloga zakaj ne volim ručne postavke kamere ostale su u nekom modu od prije... a kad sam skužio i kamion je skužio pa je zapalio, al zato imam kopilota da potvrdi... kod popovače, ovakav prizor... U Kutini, čekamo križanje, kladim se u čevape sa stokom da je brzi, on mudro šuti... onda se pokajao što se nije kladio Brena na teretnom... U Lipovljanima, naiđemo na vagonsku probnu vožnju... toliko pulmana nisam vidio na jednom vlaku... e da, bez ovih prikolica se nejde, ipak imaju potrebnu opremu za mjerenje... iza novske, prema okučanima, brzina se iznenada popela sa 80, na vrtoglavih 120, i taman sam se spremao slikat ovo jer neznam jel stara odjavnica ili bunker, zaljepilo se za staklo ono kaj se vidi iznad kule... tih malih letečih se poodosta skupilo te sam uključio pranje prednjeg stakla, međutim, vid vraga, pere se bočno staklo U kapeli sam vatao muve cekajuci da uđu putnici u vlak, a kad sam krenuo skužim ove vagone s automatskim kvačilom... jbg, meni je to ko dobar dan, vagoni na pruzi, a di bi trebali bit, neko od forumasa bi ih slikao iz 360 kuteva , zato je slika zblurana... Kod oriovca skupismo mi bome 160kmh, decki to je nezamisliva brrrrzina, cak smo i fazana ulovili, dok je stoka vatao perje koje je frcalo uokolo: ja sam strugao nekaj kaj ne želite znat s prednje šajbe ove tehnološki unaprijeđene brene, na kojoj smo se vozili, nemaju predviđeno i da operu staklo na suvozačkoj strani, pa je stokica dobio fini pogled kroz prozor na koncu skužim da se od silnog pranja staklo pocelo prati i iznutra, valjda neko misli da od viška glava ne boli U brodu, dobijemo nalog za "laganu" vožnju od pišljivih 100kmh i na kraju puta jedan urok, dabog da vam na svim sporednim pravcima ovo bila trajna lagana vožnja... eh zaboravio sam, da dok smo u Vinkovcima mazali ražnjiće, kondukerke su mi navalile na stoku, veli jedna da ga zna otprije da ju je negdje vec vozio , tek sad sam se sjetio zaš je to rekla, vidla ga je u vkcima mjesec dana prije kad smo isto bili tamo s Antonom se našli al je stol bio premali za sve da sjednemo... zapamtila ga mala, a on se neće ženit , ženi se budalo mala, što bi tebi bilo bolje neg nama oženjenima Quote
STIB Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 Ovih pulmana u Lipovljanima je bilo barem 10 (+2 mjerna vagona). Ili više? Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
Vedran Zeman Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 To je proba od 28.03, znači bilo ih je 14+2 mjerna. Imaš ovdje više o tome: http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?p=150726#150726 Quote "Propis je tu. Al' kakva korist od njega?"
1142007 Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 A koja je "brena " bila ? možda moja omiljena ? Quote Samo 1.razred ! 1.'st class only !
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.