Jump to content

moj dan na poslu (II dio) puuuuuuno slika....


ErrAseR

Recommended Posts

Posted

lokalna birtija... na reklami sam prepoznao nešto kao "SOR" i "BOR" kaj je to ? jest i pit ???

img2893mediumxd1.jpg

 

Ee.. to sam čekao da naiđe...

opet jedna stvar iz koje možemo učiti od mađara...

Ovo je muzejski exponat njihove lokomotive, ova lokomotiva ne vozi

ali je aktivna, i priključena na visoki napon. Naime, iako ne vozi, njezin transformator je uključen i daje struju

za ono postrojenje za predgrijavanje vagona

img2896mediumht8.jpg

 

vidi se kabel koji ide sa KM na njezin krov...

img2897mediumzx5.jpg

 

opet jedan englezer

img2898mediumgk1.jpg

 

ova postavnica mi fakat nije jasna, kaj im je to na krovu, možda tako pospremaju rajngle za kotlovinu...

img2899mediumez9.jpg

 

još malo crvenog vraga

img2900mediumdu0.jpg

 

opet Bt-i...

img2901mediumbn6.jpg

 

vracaju nas na prugu za RH, ali nejdemo jos u RH...

img2902mediumtq5.jpg

 

sada s moje desne strane ide pruga prema onoj iz Kotoribe (valjda)

i vidi se jedna zgrada...

img2904mediumyt0.jpg

 

ta zgrada je ekvivalent onoj u Dobovi... nekaj vezano uz šengen, i nekakva veterinarska karantena...

img2906mediumqx4.jpg

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

kaj je ovo? nisam uspio saznat... al sigurno ima neki forumaš koji ce to raskrstit...

img2908mediumel4.jpg

 

sad kad smo napokon stali na naš vlak za doma, ona manevra mi se sunčala s desne strane

img2910mediumpd4.jpg

 

u međuvremenu je jedna mađarska tiristorka sjela na jedan vlak tik do nas...

img2912mediumyk0.jpg

 

onda se pojavila naša ljepotica u ovoj divljini, ma koko god da bila obojana nekako mi u srcu igra kad vidim da je naša...

došla je strojno po vlak 200

img2914mediumha0.jpg

 

200 je otisao, a idemo i mi za njim...

 

jos jedna oproštajna od muzejskog exponata

img2922mediumpf3.jpg

 

i pogled na kolodvor...

img2923mediumph8.jpg

 

skretnica izbliza... malo drugacija od nase... mislim sve je isto ali druacije...

img2926mediumtk4.jpg

 

kad je dan izlazni signal, na interfonu se culo samo "fiju..fuček"

a veli kolega da nekad znaju fučkat i neku pjesmicu (toliko o sporazumjevanju) :kul

 

pozdrav rajnglama

img2927mediummk6.jpg

 

njihova jedna kučica

img2931mediumva0.jpg

 

jedna snimka gordijskog čvora... mi imamo jedan kotač a ovi 50..

img2932mediumxt2.jpg

 

nije gotovo... malo pauza...

Posted

na odlasku sam primjetio, tik uz granicu, ovu građevinu... al nije mi jasno...

kaj mi i sovijeti nismo baš bili u najboljim vezama da su tak nadgledali granicu ?

ili su mozda hteli vidjet kak se dela "podavka uha" :kul

img2941mediumku0.jpg

 

opet ona slika kao na početku, iza zavoja je granica...

img2943mediumyf0.jpg

 

opet sekcionar i poznata lampa... predsignal kol. Botovo...

img2946mediumxq0.jpg

 

prešli smo granicu...

img2948mediumbq5.jpg

 

naš, horvaški, EVP... i nekaj uz njega...

img2950mediumpi2.jpg

 

to "nekaj" nisam uspjel dešifrirati...

img2951mediumpp1.jpg

 

most, na rijeci Kwai... i krive noge.. mislim šinje... jel to neka hrvatska bolest ???

img2956mediumyb4.jpg

 

nabujala, mutna, drava...

img2960mediumlv9.jpg

 

u botovu, teretni kolodvor stoji "poprijeko" u odnosu na glavnu prugu...

img2969mediumvs2.jpg

img2973mediumqk0.jpg

 

i manevru tamo imaju...

img2977mediumow2.jpg

Posted

prometnik nas pozdravlja

img2979mediumqa5.jpg

 

na izlazu iz botova, desno vodi kolosijek u šodericu...

img2981mediumdg1.jpg

 

tu se utovaruje šoder u vagone, a po ljeti i mađari znaju doč na "more"

img2988mediumyn3.jpg

img2990mediumrr7.jpg

 

kolodvor drnje...

img2993mediumou9.jpg

 

još dve tri o konc logoru...

img3004mediumjh1.jpg

img3005mediumbb0.jpg

 

odma uz konc logor, imamo pivovaru i...

img3006mediumtc0.jpg

 

i tvornicu lijekova , a tu su još i prehrambena industrija itd...

jel to znaci da ovima logorašima nije bilo tak loše ili ???

img3008mediumwq2.jpg

 

ulaz u KC

img3009mediumlv8.jpg

 

dio podravknog kompleksa

img3011mediumvz3.jpg

 

vidi vidi... kritika se iplatila... :lol:

img3015mediumdo6.jpg

 

živjela "podravka juha"

 

THE-END

Posted

Ona pruga za koju pitaš ide u Murakeresztur i dalje uz Balaton prema Budimpešti (nemoj reći da to nisi znal?).

Pivo je definitivno sör, pitajte mađarskog zeta dok se ne ukaže službeni prevoditelj egerke. :mrgreen:

A putopis ti je mrak.

Serija 05 je zakon!

Posted
Ona pruga za koju pitaš ide u Murakeresztur i dalje uz Balaton prema Budimpešti (nemoj reći da to nisi znal?).

 

ja i zemljopis... samo ak imam atlas, onda znam... :mrgreen:

 

sor - bor... ma to mi je u ušima ostalo odnekud...

 

STIB: moze biti, a mozda je i za uljeze u vagonima... u svakom slucaju ja neznam niti moj kolega... al budem ja to saznao, samo da se dočepam mađarskog "doktora"...

 

a joj, pozabil sam jedan vic vezan uz to mjesto...

 

"kak se na mađarskom kaže WC ? đe-kenješ" :kul

Posted

Bogme, ono za onu lokomotivu vam ne bum prevodil, pa ste vidli kolko toga ima? :mrgreen:

Onaj natpis uz prugu za Pečuh se ne vidi dosta dobro da bih ga mogel pročitati.

 

A pruga u Gyékényesu ide na 4 strane: Botovo, Murakeresztúr, Budimpešta i Pečuh.

Posted

J... te Imageshack. Nisam uspio vidjeti 60% slika. Toliko.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Evo, makar tehnički podaci o onoj lokomotivi (molil bih vas da uzmete u obzir da ja nisam tehničar po struci, tako da ni ne znam stručni mađarski vokabular, pa su mogući neki nezgrapni prijevodi):

 

Proizvođač: Uzinele "23 August", Bukurešt, Rumunjska

U proizvodnji: MÁV M47 1000 i GySEV: 1974-1975

MÁV M47 2000: 1975-1979

Broj primjeraka: MÁV M47 1000: 36 kom.

GySEV: 2 kom.

MÁV M47 2000: 75 kom.

Raspored osovina: B’B’

Razmak kotača: 1435 mm

Promjer pogonskog kotača: 1000 mm

Pokretna vučna sila: 146/110 kN

Najveća brzina: 35/70 km/h

Duljina između odbojnika: 11 460 mm

Visina: 4550 mm

Širina: 3050 mm

Udaljenost svornjaka okr. postolja (pivota): 5640 mm

Razmak osovina unutar postolja: 2500 mm

Ukupna udaljenost vanjskih osovina: 8140 mm

(Službena) masa u službi: 48 t

Maksimalno osovinsko opterećenje: 12,0 t

Pogon: kardanski, zupčanički (2 A 250 i 1 A 250)

Upravljanje: elektropneumatsko

Tip kvačila: kvačilo na vijak

Tip parkirne kočnice: ručna kočnica

Tip grijanja vlaka: MÁV M47 1000 i GySEV: nema

MÁV M47 2000: električno, snage 150 kW

(Prijelazna) Radna kočnica: pneumatska kočnica

Najmanji radijus zavoja: 50 m

Nominalna snaga: MÁV M47 1000: 514 kW (700 KS)

MÁV M47 2000: 700 kW (950 KS)

Vučna snaga: 442 kW (600 KS)

Tip motora: MB 820 Bb

Ustroj motora: 12-cilindrični V-raspored, četverotaktni, s pretkomorom, (napunjen) turbo prednaijen

Nominalni broj okretaja: MÁV M47 1000: 1350 min-1

MÁV M47 2000: 1480 min-1

Prijenos snage: dvomomentni hidrodinamički pogon tipa TH 1-A + 2 mjenjača smjera i stupnja prijenosa tipa R 16

(Inventar radnog materijala) Masa pogonskog materijala: 1690 kg

Način rada: dizel-hidraulični

Posted

ErrAseR hvala ti na zaista odličnom putopisu !

 

Ovo je prvi putopis u kojem prelazimo granicu i to na našoj lokomotivi. Čovjek na ovom forumu može puno toga naučiti. Recimo ja sam mislio da granica ide sredinom Drave a sado sam vidio da je hravtski teritorij i preko mosta.

One osmatračnice na granici su preostale iz sovjetskog perioda. Ovdje kod nas u Baranji sam viđao iste takve. Inače granica je u ono vrijeme strogo nadzirana. Zemljište uz granicu je bilo poravnano tako da se mogu vijeti otisci ljudskih stopala a navodno su na nekim mjestima bile i nagazne mine. Kako u Baranji ima mnogo divljači, bilo je slučajeva da jeleni ili divlje svinje nalete na mine.

Što divljač zna o državnim međama.

Pozdrav iz Osijeka !

Posted
One osmatračnice na granici su preostale iz sovjetskog perioda. Ovdje kod nas u Baranji sam viđao iste takve. Inače granica je u ono vrijeme strogo nadzirana. Zemljište uz granicu je bilo poravnano tako da se mogu vijeti otisci ljudskih stopala a navodno su na nekim mjestima bile i nagazne mine. Kako u Baranji ima mnogo divljači, bilo je slučajeva da jeleni ili divlje svinje nalete na mine.

Što divljač zna o državnim međama.

Uz ispriku na blagom Off Topicu prisjetio sam se epizode koju mi je ispričao moj prijatelj Danijel, iz vremena kada je služio vojsku kao graničar u Đali (Vojvodina).

Jednog dana u stražarnicu tj. karaulu došao im je, sav zdvojan, lokalni seljak koji se potužio da mu je krava pobjegla preko zelenog pojasa u Mađarsku. Nije joj se ništa dogodilo, osim što je u potrazi za dobrom pašom dospjela u područje Varšavskog pakta. :mrgreen:

Vraćena je gazdi istog dana, nakon nekoliko telefonskih razgovora i malo papirologije.

Serija 05 je zakon!

Posted

odgovaram na pitanja:

 

Tko su ovi koji od 2 vlaka rade 4 po 1000 tona? Karlovac?

Dobro, o riječkoj pruzi manje vise vec sve znamo. Ajde ti sad ispricaj o dionici Volinja - Majur... sto i kako?

 

Koprivnica dupla vlakove, pokusava pokazat kak oni rade sve u 16.

Najveća kočnica pruzi "Gradec - Žabno" je upravo koprivnica... boji se za status...

 

Volinja - Majur...

Dakle prvo malo teorije, dionica pruge "Caprag - Sunja - Volinja" nema radio dispečerske veze (devastirano još od rata).

Propisi HŽ-a nalažu da u tom slučaju svi vlakovi moraju imat 2 čovjeka na vlaku (2 strojovođe na teretnom, str + kondor na putničkom)

Zašto? U slučaju izvanrednog događaja (bilo šta što bi ometalo daljnju vožnju vlaka) jedan čuva vlak, jedan ide po pomoć...

Imaju mobitele??? imaju... ali na željeznici se razgovori snimaju pogotovo razgovori vezani uz sigurnost prometa, da nebi bilo ti si meni rekao ili ja nisam čuo itd... Privatne mobitele nemreš baš snimat, i nemojte mi sad kemijat ono moglo bi se ili nebi se moglo, čitajte zakone koje je izdala

vlada RH (tajnost razgovora, sudski nalog za prisluškivanje i sl.)

 

E sad, imamo jednu zamršenu situaciju...

Imamo "veliku kružnu" dvojica na loksi, veliki dizel... primarni posao velike kružne je dostava težih vlakova na neelektrificirane kolosijeke u čvoru Zagreb... zbog nedostatka tog posla (ponekad ga ima npr. u Ist. kol) preusmjerena je na Volinju jer mogu vozit na toj pruzi, al pruga ima struju - nerentabilno...

2 ellok - 2 strojovođa - nedostatak ellok...

1ellok - 2 strojovođe = nedostatak strojovođa...

 

pa idemo onda ovako 1dizel + 1ellok = još nerentabilnije ali nemreš bolje...

 

:mrgreen:

 

Dakle, teretni vlakovi na dionici Caprag - Volinja i nazad se zaprežu osim zbog rdv-a, i zbog velikog uspona (Volinja - H.Kostajnica) i male brzine kroz tunele do Majura ili Capraga (nekad se pojavi elektra sa 2 stroj. pa ona operira na dionici Volinja - Caprag...

 

Sudeći po ovoj slici mađari imaju nešto visočiji kontaktni vod ?

http://img237.imageshack.us/my.php?image=img2914mediumha0.jpg

 

Da, mađari imaju višlji vod i imaju širu poligonaciju (razmak cik-cak) ali se to ovdje ne vidi jer ovaj kolodvor ima užu poligonaciju radi naših lokomotiva...

 

Je li ti uopće pregledavaju putovnicu kad ovako navratiš u Đekeneš ? Ili za strojovođe vrijedi neki drukčiji režim ?

 

Ne, netreba mi putovnica, nema nikog da me ikaj pita... mađarski carinici imaju popis strojovođa, ali ne pregledavaju lokomotivu iako to mogu... dovoljna je osobna inače...

međutim naš policajac me "gleda" kad idem u sloveniju jer mi treba dat onaj karton ako idem s osobnom u sloveniju...

Posted

Što se tiče onog mosta preko rijeke Drave temeljno je bio renoviran prije 2 godine,ako se ne varam.Onda je i postavljen dio elektrifikacije,tj. šturc je dobio struju da se mogu elektre direktno spojit na te vagone pune šodra,pa se ne moraju prevlačiti manevarkom do kolodvora Kc i onda elektrom dalje.I još jedna stvar:taj most je nekad bio kombiniran i za željeznički i za cestovni promet sve dok se nije izgradio cestovni most koji ide paralelno uz taj željeznički most.Još kao klinac putovao autobusom tamo.Kad nas je spazio "rampaš" brzo je spustio rampu i onda čekaj na mostu od nekih 20 minuta.Točno nas je čekao :evil:

Ona pruga koja se odvaja za Pecs nekad davno je prolazila i kroz Hrvatsku,tako da je selo Gola imala čak i svoju želj. stanicu.Međutim danas pruga ide čitavim svojim putem kroz Mađarsku,ali apsolutno tik uz granicu.Pruga nije elektrificirana,pa se čuju njihove dizelke kilometrima.Pruga je od mene udaljena nekih 4 km,a kao da mi ide kroz dvorište lokomotiva. :D

Toliko od mene.

Pozdrav svima iz sunčanog Stuttgarta.

  • 3 weeks later...
Posted

evo malo zaostataka....

 

dakle nakon vožnjice za mađariju, uslijedila je vožnjica za vinkovce s jednim nabrzaka,

i normalno uzel sam drstoku za kopilota... to se kasnije ispostavilo kao dobar pogodak, jel o tome cu kasnije...

 

čim smo krenuli, u Retkovcu, ovaj kamion nam se ispriječio posred pruge...

 

 

img3109mediumxo9.jpg

ispala je bijela? ma nemojte mi reć, eto jedan od razloga zakaj ne volim ručne postavke kamere :mrgreen:

ostale su u nekom modu od prije... a kad sam skužio i kamion je skužio pa je zapalio, al zato imam kopilota da potvrdi... :mrgreen:

 

kod popovače, ovakav prizor...

img3110mediumiu6.jpg

 

U Kutini, čekamo križanje, kladim se u čevape sa stokom da je brzi, on mudro šuti...

krizmediumic2.jpg

 

onda se pokajao što se nije kladio :mrgreen:

Brena na teretnom...

img3117mediumen5.jpg

 

U Lipovljanima, naiđemo na vagonsku probnu vožnju... toliko pulmana nisam vidio na jednom vlaku...

img3118mediumdx5.jpg

img3122mediumjn5.jpg

e da, bez ovih prikolica se nejde, ipak imaju potrebnu opremu za mjerenje...

img3124mediumii2.jpg

 

iza novske, prema okučanima, brzina se iznenada popela sa 80, na vrtoglavih 120, i taman sam se spremao slikat ovo jer neznam jel stara odjavnica ili bunker, zaljepilo se za staklo ono kaj se vidi iznad kule...

img3125mediumgy3.jpg

 

tih malih letečih se poodosta skupilo te sam uključio pranje prednjeg stakla, međutim, vid vraga, pere se bočno staklo :hm

img3127mediumbn5.jpg

 

U kapeli sam vatao muve cekajuci da uđu putnici u vlak, a kad sam krenuo skužim ove vagone s automatskim kvačilom... jbg, meni je to ko dobar dan, vagoni na pruzi, a di bi trebali bit, neko od forumasa bi ih slikao iz 360 kuteva :mrgreen: , zato je slika zblurana...

img3131mediummf7.jpg

 

Kod oriovca skupismo mi bome 160kmh, decki to je nezamisliva brrrrzina, cak smo i fazana ulovili, dok je stoka vatao perje koje je frcalo uokolo:

img3136mediumbt8.jpg

 

ja sam strugao nekaj kaj ne želite znat s prednje šajbe :mrgreen:

img3137mediumhu4.jpg

 

ove tehnološki unaprijeđene brene, na kojoj smo se vozili, nemaju predviđeno i da operu staklo na suvozačkoj strani, pa je stokica dobio fini pogled kroz prozor

img3139mediumvk5.jpg

 

na koncu skužim da se od silnog pranja staklo pocelo prati i iznutra, valjda neko misli da od viška glava ne boli

img3143mediumzq2.jpg

 

U brodu, dobijemo nalog za "laganu" vožnju od pišljivih 100kmh

img3144mediumgk0.jpg

 

i na kraju puta jedan urok, dabog da vam na svim sporednim pravcima ovo bila trajna lagana vožnja... :twisted:

img3149mediumjs6.jpg

 

eh zaboravio sam, da dok smo u Vinkovcima mazali ražnjiće, kondukerke su mi navalile na stoku, veli jedna da ga zna otprije da ju je negdje vec vozio :mrgreen: , tek sad sam se sjetio zaš je to rekla, vidla ga je u vkcima mjesec dana prije kad smo isto bili tamo s Antonom se našli al je stol bio premali za sve da sjednemo... zapamtila ga mala, a on se neće ženit :twisted: , ženi se budalo mala, što bi tebi bilo bolje neg nama oženjenima :kul

Posted

Ovih pulmana u Lipovljanima je bilo barem 10 (+2 mjerna vagona).

Ili više?

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...