Jump to content

Osijek-Velika-Osijek ili na kraj svijeta i nazad


Jura

Recommended Posts

Jučer sam krenuo put Velike kako bi prijatelju i forumašu Gogi uzvratio posjet.Krenuo sam iz Osijeka u 9,21 prema Strizivojni,gdje sam oko 10,20 presjeo na IC 210 iz Beograda.Vrijeme nije nimalo obećavalo...

 

Izlazak iz Slavonskog Broda...

Picture005-1.jpg

 

On the railway again... :mrgreen:

Picture007-1.jpg

 

Picture014-2.jpg

 

Iz IC-a sam izašao u Novoj Kapeli/Batrini kako bi presjeo na Macosu koja ide za Veliku...

 

Carica u Novoj Kapeli...

Picture017-2.jpg

 

Dolazi vlak s Brenerom...

Picture018-2.jpg

 

I ovoga ima u Kapeli... :mrgreen:

Picture026-2.jpg

 

Kolodvor Nova Kapela...

Picture028-3.jpg

 

Dolazi još jedan...

Picture030-1.jpg

 

Polazak,a uskoro krećemo i mi...

Picture033-1.jpg

 

Zlatna dolina...

Picture035-1.jpg

 

Picture037-2.jpg

 

Pleternica...

Picture039.jpg

 

Pa stajemo u Požegi...

Picture047-4.jpg

 

Zašto mi je poznat ovaj most?Možda VICTOR zna... :mrgreen:

Picture048-2.jpg

 

Velika na vidiku,dolazak u 12,25...

Picture049.jpg

 

Carica opet u Velikoj...

Picture052-2.jpg

 

Kolodvor Velika...

Picture055-5.jpg

 

Ovo nekad bijaše okretnica... :mrgreen:

Picture056-2.jpg

 

A ovo ložiona... :mrgreen:

Picture060-4.jpg

 

Detalj tračnica,moram napomenuti da nije obrađivana s nikakvim efektima,takva je doista...nožić u ruke,i u Veliku strugati,možda to nešto i vrijedi... :lol::mrgreen:

Picture066.jpg

 

Zatim je slijedio i obilazak turističkih atrakcija Velike... :mrgreen:

Picture071-1.jpg

 

Picture080.jpg

 

Picture083-4.jpg

 

Na čemu ćuprija? :mrgreen:

Picture090-3.jpg

 

Nakon obilaska,Veliku je pogodila snježna mećava koja je trajala više od dva sata...za to vrijeme mi smo se stacionirali u kafić... :mrgreen:

Zatim je došlo vrijeme da se lagano krene na kolodvor...

 

Zadnji krik tehnologije...

Picture094-1.jpg

 

Velika po noći...

Picture097-1.jpg

 

Picture100-1.jpg

 

U 19,05 kretao je moj vlak...u Osijek sam se vraćao preko Našica...

 

Parnjača na kolodvoru Požega...mislim da zaslužuje više fotki... :D

Picture122-1.jpg

 

Picture123-2.jpg

 

Picture124-3.jpg

 

Tako sam se vozio do Pleternice,gdje sam presjeo na vlak za Osijek...brzina 30 km/h...pruga prelazi preko Krndije,zavoj na zavoju,usponi i do 15 promila,provalije,pruga kroz šumu,pustoš na stanicama...u kakvom je stanju,bila bi taman za snimanje horora,ali pruga je predivna,zaista ima ogroman potencijal i vjerujem da bi na njoj neki turistički vlakovi zaista super uspijevali.Nažalost,interes za obnovu pruge ne postoji,i možemo biti sretni dok je ne ukinu... :cry:

 

Makina miruje u Našicama...

Picture130.jpg

 

I polećemo...ovo je negdje oko 250 km/h...

Picture132.jpg

 

2,5 maha...

Picture136-1.jpg

 

Malo usporavamo...brzina 80...mph,naravno... 8)

Picture148-2.jpg

 

I opet probijamo zvučni zid prema Osijeku... :mrgreen:

Picture156.jpg

 

Dolazak u Osijek u 22,35... :twisted: ...kad se sve zbroji,u vožnji sam proveo oko 7,40 sati...za 153 kilometra tamo i 116 kilometara nazad...što reći :roll: ...ali što je to za pravog railfana! :mrgreen:

 

Sve u svemu,bilo je super,i u vožnji,i u Velikoj...iako sam mrtav umoran stigao kući,vidio sam sve pruge toga kraja i bolje upoznao cijelu tu regiju...iako zamarajuće,vrijedilo je. :D

 

Eto,toliko od mene... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Juraj, mislim da si nekaj pozabil slikati...

 

Prijevoznu kartu... :kul

 

 

I zbog toga, dam vam ukupnu ocjenu putopisa 4,7.. :kul

 

Sveukupno je koštalo 112,80 kuna... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Zaista odlično, dečki !!!

Nakon ovakvih prekrasnih fotki Velike i okolice očekujem da Gogo makne riječ "nažalost" iz naziva svoje lokacije. :)

 

Prvo,hvala na pohvalama... :D

 

Velika je zaista na neki način lijepo mjestašce,sa ogromnim turističkim potencijalom,koji nije iskorišten,isto kao i svagdje u Hrvatskoj... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Što reći nego bravo Jura !

 

Odličan putopis sa ove zaista atraktivne pruge. Pruga od Pleternice do Našica je ustvari jedina brdska pruga u ravnoj Slavoniji i zaista je šteta što si je prošao noću.

Ako još koji puta budeš išao kod Goge u Veliku kreni preko Našica, ako postoji veza, naravno po danu zbog fotkanja.

 

Inače šteta što niste više fotkali predivnu prirodu. Ja sam u Velikoj davno bio pa me zanima kako sada izgledaju oni bazeni sa toplom vodom i planinarski dom.

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis sa ove zaista atraktivne pruge. Pruga od Pleternice do Našica je ustvari jedina brdska pruga u ravnoj Slavoniji i zaista je šteta što si je prošao noću.

Ako još koji puta budeš išao kod Goge u Veliku kreni preko Našica, ako postoji veza, naravno po danu zbog fotkanja.

 

Iako sam isprva planirao ići po danu preko te pruge vlakom u 9,43 ipak sam odlučio ići preko Strizivojne...samo zbog kraćeg vremena putovanja.Sada mi je ipak pomalo žao što nisam,no biti će prilika... :D

 

Inače šteta što niste više fotkali predivnu prirodu. Ja sam u Velikoj davno bio pa me zanima kako sada izgledaju oni bazeni sa toplom vodom i planinarski dom.

 

Priroda je zaista lijepa i posebna,to stoji.Možda bi i uspjeli obići više znamenitosti,samo da nije nastupila snježna mećava koja je trajala preko 2 sata... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Tu sam..tu sam...čestitke, čestitke, Jura je čarobnim štapićem dotakao i ovu željezničku vuko...hm...zabit :mrgreen: Niska fenomenalnih slika. :P

 

E da, vidim da i Gogo nešto uči, odlično uhvaćena makozetina na ulaznom signalu u Velikoj :wink:

 

Da, poznat mi onaj most, a nadam se da ti je Gogo pokazao i gdje će se bušiti tunel. Temelje za elektrifikaciju ti još nije mogao pokazati...he.he :kul

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

Pruga od Pleternice do Našica je ustvari jedina brdska pruga u ravnoj Slavoniji

I pruga Banova Jaruga - Pčelić pripada, bar dijelom, Slavoniji.

Nekada su me u školi učili da je granica Slavonije na rijeci Ilovi, što se čini logičnim i ispravnim, a kako je danas ne znam. Jedino znam da Pakrac pripada Požeško-slavonskoj županiji, a susjedni Daruvar Bjelovarsko-bilogorskoj.

Meni se čini, moram priznati, da u granicama županija ima dosta nelogičnosti pa i bedastoća. Najbolji primjer je otok Pag, kojemu polovica pripada Dalmaciji (Zadar), a polovica Lici. No, to je već Off Topic (bodulska posla :mrgreen: ).

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Stanley napisao :

I pruga Banova Jaruga - Pčelić pripada, bar dijelom, Slavoniji.

 

Stanley potpuno si u pravu. Lipik, Pakrac i Daruvar su također u Slavoniji što znači da Slavonija ima čak dvije brdske pruge kojima je sudbina neizvjesna. Ove pruge teško da mogu izdražati u ekonomskoj utakmici koja se nameće. Privreda ovog dijela Slavonije je pred kolapsom, ono malo robe što ima prevozi se kamionima a stanovništvo se prepolovilo pa tko da se vozi vlakom.

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

To je nažalost točno. Ali bih ipak rekao da tereta ima, samo što je pobjegao na cestu.

U to smo se osvjedočili Portos, seabral, STIB i ja kada smo radili putopis s ove pruge (1. rujna 2007.). Vidjeli smo veliki broj teških kamiona kako prevoze teret koji, po logici, pripada željeznici. I usput ne da uništavaju, već naprosto deru lokalne ceste.

Željezničari s kojima smo razgovarali ogorčeni su jer potencijalni teret stoji pred vratima, samo ga treba pokupiti. Za sadašnje stanje okrivljuju nesposobni marketing HŽ-a.

I putnika bi bilo više kada bi se podigla brzina na pruzi.

Svakako najjadnije i najgluplje ''rješenje'' bilo bi ukidanje pruge, a nažalost se čini da sve ide u tom smjeru. Kao da nije bilo dovoljno kratkovidnosti i gluposti iz kojih se moglo dovoljno naučiti.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Gogo ne gunđa što živi u Velikoj zbog njezine prekrasne prirode već zbog neke vrste izolacije, skrivenosti u Lijepoj našoj.

 

A činjenica jest da nekad voli malo odveć grintati :mrgreen::kul

 

Stanley, malo sam pregledavao arhivu svoju i vidjeh dosta slika koje bi ti mogle dočarati mjesto i prirodu (uz koji moj komentar), ali nažalost nema slike bazena :cry: Napokon, ne bih htio dirati u Jurin i Gogin post, a otisnuo bih se i malo izvan željezničke tematike...

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

To je nažalost točno. Ali bih ipak rekao da tereta ima, samo što je pobjegao na cestu.

U to smo se osvjedočili Portos, seabral, STIB i ja kada smo radili putopis s ove pruge (1. rujna 2007.). Vidjeli smo veliki broj teških kamiona kako prevoze teret koji, po logici, pripada željeznici. I usput ne da uništavaju, već naprosto deru lokalne ceste.

Željezničari s kojima smo razgovarali ogorčeni su jer potencijalni teret stoji pred vratima, samo ga treba pokupiti. Za sadašnje stanje okrivljuju nesposobni marketing HŽ-a.

I putnika bi bilo više kada bi se podigla brzina na pruzi.

Svakako najjadnije i najgluplje ''rješenje'' bilo bi ukidanje pruge, a nažalost se čini da sve ide u tom smjeru. Kao da nije bilo dovoljno kratkovidnosti i gluposti iz kojih se moglo dovoljno naučiti.

 

Sve je to istina,no tako je u cijeloj Hrvatskoj.Kamioni uništavaju ceste koje se zbog toga moraju popravljati svako malo,a na te popravke odlazi jako puno love.HŽ se ponaša kao da nije sposoban preuzeti tu robu i teret sebi,kako se to radi u zapadnim zemljama.Ili je razlog puno jednostavnije,čista nezainteresiranost od strane HŽ-a a i države.Kao da nitko ne shvaća da se jednim teretnim vlakom može prevesti nekoliko desetaka kamiona...

 

Naravno da bi bilo i više putnika kada bi se podigle brzine,jer tko će iz Velike ići vlakom za Požegu 25 minuta,kada autom može stići za 10-15 minuta,osim onih koji baš moraju...da nam je željeznica u normalnom stanju,brzina na takvoj pruzi bila bi minimalno 60 km/h i stizalo bi se puno brže...

 

Da ne govorimo i o turističkom potencijalu tih pruga,kada bi išao vlak iz Osijeka u Veliku na bazene,kad bi se do Velike stiglo za 2 sata,siguran sam da bi bilo puno zainteresiranih ljudi za tako što...sve je puno ogromnog potencijala,no ništa nije iskorišteno,a nažalost,tako će izgleda i ostati još dugo godina... :(

Link to comment
Share on other sites

Vozni red 1978./1979:

- Požega - Velika, trajanje putovanja 17 do 23 minute

- 2 para vlakova (šinobus) Osijek - Velika - Osijek, vrijeme putovanja cca 3h

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis! (Jura, hvala na upozorenju!). Fale mi fotke iz krčme (što ste konzumirali?, ima li kakv displej :lool). I, zašto nisi slikao mećavu???

 

Razmišljam kako uzvratiti sličnim iznenađenjem iz mog kraja - to bi bilo da ja npr. odem posjetiti Glažara u Moravice, a onda putem naiđem na komad ravničarske pruge između Zalesine i Skrada! Hehe!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Fale mi fotke iz krčme (što ste konzumirali?, ima li kakv displej :lool).

 

Samo bezalkoholno, ipak smo mi kulturni i uglađeni, a i trebalo ga je dovući do Osijeka čitavog. :mrgreen:

 

I, zašto nisi slikao mećavu???

 

Tad smo se već bili zavukli u kafić iz kojeg se baš i ne može dobiti dobra fotka, a izlazak van, pogotovo sa fotoaparatom baš i nije bio preporučljiv. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...