Jura Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Jučer sam krenuo put Velike kako bi prijatelju i forumašu Gogi uzvratio posjet.Krenuo sam iz Osijeka u 9,21 prema Strizivojni,gdje sam oko 10,20 presjeo na IC 210 iz Beograda.Vrijeme nije nimalo obećavalo... Izlazak iz Slavonskog Broda... On the railway again... Iz IC-a sam izašao u Novoj Kapeli/Batrini kako bi presjeo na Macosu koja ide za Veliku... Carica u Novoj Kapeli... Dolazi vlak s Brenerom... I ovoga ima u Kapeli... Kolodvor Nova Kapela... Dolazi još jedan... Polazak,a uskoro krećemo i mi... Zlatna dolina... Pleternica... Pa stajemo u Požegi... Zašto mi je poznat ovaj most?Možda VICTOR zna... Velika na vidiku,dolazak u 12,25... Carica opet u Velikoj... Kolodvor Velika... Ovo nekad bijaše okretnica... A ovo ložiona... Detalj tračnica,moram napomenuti da nije obrađivana s nikakvim efektima,takva je doista...nožić u ruke,i u Veliku strugati,možda to nešto i vrijedi... Zatim je slijedio i obilazak turističkih atrakcija Velike... Na čemu ćuprija? Nakon obilaska,Veliku je pogodila snježna mećava koja je trajala više od dva sata...za to vrijeme mi smo se stacionirali u kafić... Zatim je došlo vrijeme da se lagano krene na kolodvor... Zadnji krik tehnologije... Velika po noći... U 19,05 kretao je moj vlak...u Osijek sam se vraćao preko Našica... Parnjača na kolodvoru Požega...mislim da zaslužuje više fotki... Tako sam se vozio do Pleternice,gdje sam presjeo na vlak za Osijek...brzina 30 km/h...pruga prelazi preko Krndije,zavoj na zavoju,usponi i do 15 promila,provalije,pruga kroz šumu,pustoš na stanicama...u kakvom je stanju,bila bi taman za snimanje horora,ali pruga je predivna,zaista ima ogroman potencijal i vjerujem da bi na njoj neki turistički vlakovi zaista super uspijevali.Nažalost,interes za obnovu pruge ne postoji,i možemo biti sretni dok je ne ukinu... Makina miruje u Našicama... I polećemo...ovo je negdje oko 250 km/h... 2,5 maha... Malo usporavamo...brzina 80...mph,naravno... I opet probijamo zvučni zid prema Osijeku... Dolazak u Osijek u 22,35... ...kad se sve zbroji,u vožnji sam proveo oko 7,40 sati...za 153 kilometra tamo i 116 kilometara nazad...što reći ...ali što je to za pravog railfana! Sve u svemu,bilo je super,i u vožnji,i u Velikoj...iako sam mrtav umoran stigao kući,vidio sam sve pruge toga kraja i bolje upoznao cijelu tu regiju...iako zamarajuće,vrijedilo je. Eto,toliko od mene... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gogo Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Ajde, da ne bi bilo da je samo on slikao Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Bravo dečki, biti će nešto od vas. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Juraj, mislim da si nekaj pozabil slikati... Prijevoznu kartu... I zbog toga, dam vam ukupnu ocjenu putopisa 4,7.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Zaista odlično, dečki !!! Nakon ovakvih prekrasnih fotki Velike i okolice očekujem da Gogo makne riječ "nažalost" iz naziva svoje lokacije. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gogo Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Nakon ovakvih prekrasnih fotki Velike i okolice očekujem da Gogo makne riječ "nažalost" iz naziva svoje lokacije. Nije sve ružičasto kao što se čini na slikama Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted March 26, 2008 Author Share Posted March 26, 2008 Juraj, mislim da si nekaj pozabil slikati... Prijevoznu kartu... I zbog toga, dam vam ukupnu ocjenu putopisa 4,7.. Sveukupno je koštalo 112,80 kuna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted March 26, 2008 Author Share Posted March 26, 2008 Zaista odlično, dečki !!! Nakon ovakvih prekrasnih fotki Velike i okolice očekujem da Gogo makne riječ "nažalost" iz naziva svoje lokacije. Prvo,hvala na pohvalama... Velika je zaista na neki način lijepo mjestašce,sa ogromnim turističkim potencijalom,koji nije iskorišten,isto kao i svagdje u Hrvatskoj... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Što reći nego bravo Jura ! Odličan putopis sa ove zaista atraktivne pruge. Pruga od Pleternice do Našica je ustvari jedina brdska pruga u ravnoj Slavoniji i zaista je šteta što si je prošao noću. Ako još koji puta budeš išao kod Goge u Veliku kreni preko Našica, ako postoji veza, naravno po danu zbog fotkanja. Inače šteta što niste više fotkali predivnu prirodu. Ja sam u Velikoj davno bio pa me zanima kako sada izgledaju oni bazeni sa toplom vodom i planinarski dom. Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted March 26, 2008 Author Share Posted March 26, 2008 Odličan putopis sa ove zaista atraktivne pruge. Pruga od Pleternice do Našica je ustvari jedina brdska pruga u ravnoj Slavoniji i zaista je šteta što si je prošao noću. Ako još koji puta budeš išao kod Goge u Veliku kreni preko Našica, ako postoji veza, naravno po danu zbog fotkanja. Iako sam isprva planirao ići po danu preko te pruge vlakom u 9,43 ipak sam odlučio ići preko Strizivojne...samo zbog kraćeg vremena putovanja.Sada mi je ipak pomalo žao što nisam,no biti će prilika... Inače šteta što niste više fotkali predivnu prirodu. Ja sam u Velikoj davno bio pa me zanima kako sada izgledaju oni bazeni sa toplom vodom i planinarski dom. Priroda je zaista lijepa i posebna,to stoji.Možda bi i uspjeli obići više znamenitosti,samo da nije nastupila snježna mećava koja je trajala preko 2 sata... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Tu sam..tu sam...čestitke, čestitke, Jura je čarobnim štapićem dotakao i ovu željezničku vuko...hm...zabit Niska fenomenalnih slika. E da, vidim da i Gogo nešto uči, odlično uhvaćena makozetina na ulaznom signalu u Velikoj Da, poznat mi onaj most, a nadam se da ti je Gogo pokazao i gdje će se bušiti tunel. Temelje za elektrifikaciju ti još nije mogao pokazati...he.he Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Pruga od Pleternice do Našica je ustvari jedina brdska pruga u ravnoj Slavoniji I pruga Banova Jaruga - Pčelić pripada, bar dijelom, Slavoniji. Nekada su me u školi učili da je granica Slavonije na rijeci Ilovi, što se čini logičnim i ispravnim, a kako je danas ne znam. Jedino znam da Pakrac pripada Požeško-slavonskoj županiji, a susjedni Daruvar Bjelovarsko-bilogorskoj. Meni se čini, moram priznati, da u granicama županija ima dosta nelogičnosti pa i bedastoća. Najbolji primjer je otok Pag, kojemu polovica pripada Dalmaciji (Zadar), a polovica Lici. No, to je već Off Topic (bodulska posla ). Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Stanley napisao : I pruga Banova Jaruga - Pčelić pripada, bar dijelom, Slavoniji. Stanley potpuno si u pravu. Lipik, Pakrac i Daruvar su također u Slavoniji što znači da Slavonija ima čak dvije brdske pruge kojima je sudbina neizvjesna. Ove pruge teško da mogu izdražati u ekonomskoj utakmici koja se nameće. Privreda ovog dijela Slavonije je pred kolapsom, ono malo robe što ima prevozi se kamionima a stanovništvo se prepolovilo pa tko da se vozi vlakom. Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 To je nažalost točno. Ali bih ipak rekao da tereta ima, samo što je pobjegao na cestu. U to smo se osvjedočili Portos, seabral, STIB i ja kada smo radili putopis s ove pruge (1. rujna 2007.). Vidjeli smo veliki broj teških kamiona kako prevoze teret koji, po logici, pripada željeznici. I usput ne da uništavaju, već naprosto deru lokalne ceste. Željezničari s kojima smo razgovarali ogorčeni su jer potencijalni teret stoji pred vratima, samo ga treba pokupiti. Za sadašnje stanje okrivljuju nesposobni marketing HŽ-a. I putnika bi bilo više kada bi se podigla brzina na pruzi. Svakako najjadnije i najgluplje ''rješenje'' bilo bi ukidanje pruge, a nažalost se čini da sve ide u tom smjeru. Kao da nije bilo dovoljno kratkovidnosti i gluposti iz kojih se moglo dovoljno naučiti. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Gogo ne gunđa što živi u Velikoj zbog njezine prekrasne prirode već zbog neke vrste izolacije, skrivenosti u Lijepoj našoj. A činjenica jest da nekad voli malo odveć grintati Stanley, malo sam pregledavao arhivu svoju i vidjeh dosta slika koje bi ti mogle dočarati mjesto i prirodu (uz koji moj komentar), ali nažalost nema slike bazena Napokon, ne bih htio dirati u Jurin i Gogin post, a otisnuo bih se i malo izvan željezničke tematike... Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted March 27, 2008 Author Share Posted March 27, 2008 To je nažalost točno. Ali bih ipak rekao da tereta ima, samo što je pobjegao na cestu.U to smo se osvjedočili Portos, seabral, STIB i ja kada smo radili putopis s ove pruge (1. rujna 2007.). Vidjeli smo veliki broj teških kamiona kako prevoze teret koji, po logici, pripada željeznici. I usput ne da uništavaju, već naprosto deru lokalne ceste. Željezničari s kojima smo razgovarali ogorčeni su jer potencijalni teret stoji pred vratima, samo ga treba pokupiti. Za sadašnje stanje okrivljuju nesposobni marketing HŽ-a. I putnika bi bilo više kada bi se podigla brzina na pruzi. Svakako najjadnije i najgluplje ''rješenje'' bilo bi ukidanje pruge, a nažalost se čini da sve ide u tom smjeru. Kao da nije bilo dovoljno kratkovidnosti i gluposti iz kojih se moglo dovoljno naučiti. Sve je to istina,no tako je u cijeloj Hrvatskoj.Kamioni uništavaju ceste koje se zbog toga moraju popravljati svako malo,a na te popravke odlazi jako puno love.HŽ se ponaša kao da nije sposoban preuzeti tu robu i teret sebi,kako se to radi u zapadnim zemljama.Ili je razlog puno jednostavnije,čista nezainteresiranost od strane HŽ-a a i države.Kao da nitko ne shvaća da se jednim teretnim vlakom može prevesti nekoliko desetaka kamiona... Naravno da bi bilo i više putnika kada bi se podigle brzine,jer tko će iz Velike ići vlakom za Požegu 25 minuta,kada autom može stići za 10-15 minuta,osim onih koji baš moraju...da nam je željeznica u normalnom stanju,brzina na takvoj pruzi bila bi minimalno 60 km/h i stizalo bi se puno brže... Da ne govorimo i o turističkom potencijalu tih pruga,kada bi išao vlak iz Osijeka u Veliku na bazene,kad bi se do Velike stiglo za 2 sata,siguran sam da bi bilo puno zainteresiranih ljudi za tako što...sve je puno ogromnog potencijala,no ništa nije iskorišteno,a nažalost,tako će izgleda i ostati još dugo godina... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gogo Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Po nekim mojim informacijama na Banova Jaruga-Pčelić tu i tamo prođe koji Đuro s teretnjakom... Viktore, ovo s grintanjem sam ti zapamtio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Vozni red 1978./1979: - Požega - Velika, trajanje putovanja 17 do 23 minute - 2 para vlakova (šinobus) Osijek - Velika - Osijek, vrijeme putovanja cca 3h Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gogo Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Sada je Požega - Velika/Velika - Požega 27 minuta, a Velika - Osijek varira od 3,5 pa do čak 4,5 sata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted March 27, 2008 Author Share Posted March 27, 2008 Prije je i brzina od Našica do Pleternice bila 50 km/h... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Odličan putopis! (Jura, hvala na upozorenju!). Fale mi fotke iz krčme (što ste konzumirali?, ima li kakv displej ). I, zašto nisi slikao mećavu??? Razmišljam kako uzvratiti sličnim iznenađenjem iz mog kraja - to bi bilo da ja npr. odem posjetiti Glažara u Moravice, a onda putem naiđem na komad ravničarske pruge između Zalesine i Skrada! Hehe! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gogo Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Fale mi fotke iz krčme (što ste konzumirali?, ima li kakv displej ). Samo bezalkoholno, ipak smo mi kulturni i uglađeni, a i trebalo ga je dovući do Osijeka čitavog. I, zašto nisi slikao mećavu??? Tad smo se već bili zavukli u kafić iz kojeg se baš i ne može dobiti dobra fotka, a izlazak van, pogotovo sa fotoaparatom baš i nije bio preporučljiv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.