Jump to content

760mm Dubrava - Slanovec


Portos

Recommended Posts

Jučer ujutro u 8h po hladnoći i magli Lovac_na_pruge i ja došli smo u zagrebačku Dubravu s namjerom da pronađemo ostatke infrastrukture bivše uskotračne pruge koja je sagrađena 1948. godine i kojom su vlakovi prometovali do 7.10.1964. g. Dužina pruge bila je 5800m, maksimalni uspon pruge 18°%. Početna stanica Dubrava, stajališta Pionirski grad i Miroševac, krajnja stanica Slanovec.

Na pruzi su ispočetka vozile 2 parne lokomotive, tri 4-osovinska vagona i jedan službeni vagon. Kasnije je na pruzi vozila motorna lokomotiva M-3 GMEIDER, 2-osovinska sa pritiskom 6,3t po osovini i maksimalne brzine 25 km/h. Nakon izgradnje ceste do Markuševca, pruga je ukinuta.

Slike ne idu krolološkim redom, ali su poredane po trasi, budući je ujutro bila jaka magla, pa su neke slike slikane u odlasku i povratku. Meni je osobno bilo zadovoljstvo osobno pješice obići trasu, nadam se da će se i vama putopis svidjeti.

Isprike STIB-u, Seabralu, Stanleyu i Silveru što sam ovaj putopis odradio samo sa Lovcem_na_ pruge, ovo je bio više pješačko-planinarsko-blatno-smrznuti obilazak ex pruge.

 

karta1.jpg

 

zgrada stanice u Dubravi, 200m sjeverozapadno od tržnice Dubrava

sl1.jpg

 

plato gdje su bili kolosijeci

sl2.jpg

 

magacin

sl3.jpg

 

slikano sa sjeverne strane

sl4.jpg

 

trasa prema sjeveru

sl5.jpg

 

dalje ne možemo, tu su ilegalni vrtovi stanovnika Studentskog grada

sl6.jpg

 

zaobišli smo vrtove

sl7.jpg

 

ograda ŠRC Klaka

sl8.jpg

 

sl9.jpg

 

sl10.jpg

 

sl11.jpg

 

dolazimo do Oporovečke ulice

sl12.jpg

 

pogled prema zapadu - naselje Klaka

sl13.jpg

 

trasa pruge skreće prema sjeveroistoku, trasa se poklapa sa Risnjačkom ulicom

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

nastavak :D

 

karta2.jpg

 

Risnjačka ulica, pogled kontra smjeru kretanja

sl14.jpg

 

sl15.jpg

 

pogled trasom prema Slanovcu

sl16.jpg

 

dolazimo do bivšeg mosta preko Štefanovca, kojeg su nakon uređenja i premiještanja korita potoka jednostavno zatrpali u zemlju

sl17.jpg

 

ovo je novi, pješački most, sagrađen preko novog korita potoka

sl18.jpg

 

sl19.jpg

 

trasa

sl20.jpg

 

još jedan most koji nema apsolutno nikakve veze sa željeznicom

sl21.jpg

 

trasa kroz naselje gdje žive mahom doseljenici iz Hercegovine

sl22.jpg

 

sl23.jpg

 

nasip ex pruge :D

sl24.jpg

 

dalje ne može

sl25.jpg

 

mali opasni krvoločni pas koji me zamalo ugrizao :twisted:

sl26.jpg

 

izašli smo na Miroševačku cestu i hodamo istočno od trase, sa ceste se vidi nasip ex pruge

sl27.jpg

 

ovo je slikano oko 11h u povratku kada je zatoplilo, ali iz oranice izlazi maglica

sl28.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Isprike STIB-u, Seabralu, Stanleyu i Silveru što sam ovaj putopis odradio samo sa Lovcem_na_ pruge, ovo je bio više pješačko-planinarsko-blatno-smrznuti obilazak ex pruge.

Nemaš frke, bitno je da se niste bez nas izgubili. :mrgreen:

P.S. Kaj niste našli ex-stajalište Pionirski grad?

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

treći dio (Pionirski grad-Miroševac)

 

karta3.jpg

 

patkice i željeznica. Ribnjak lokalne HVIDR-e

sl29.jpg

 

zgrada stajališta Pionirski grad

sl30.jpg

 

trasa prema Dubravi

sl31.jpg

 

lokomotiva

sl32.jpg

 

pogled na zgradu stajališta

sl33.jpg

 

ovdje je trasa prelazila potok Štefanovec, od mosta ostali samo temelji

sl34.jpg

 

sl35.jpg

 

par stotina metara dalje trasa ponovno prelazi potok

sl36.jpg

 

sl37.jpg

 

neko vrijeme trasa je tik uz cestu

sl38.jpg

 

onda se odvaja od ceste

sl39.jpg

 

sl40.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

četvrti dio

 

karta4.jpg

 

trasa ponovno dolazi do ceste

sl41.jpg

 

ali se i ponovno od nje udaljava

sl42.jpg

 

pogled prema Dubravi

sl43.jpg

 

zgrada stajališta Miroševac, u njoj je DVD

sl44.jpg

 

sl45.jpg

 

na trasi je makadamski put/šetnica

sl46.jpg

 

sl47.jpg

 

sl48.jpg

 

most preko bezimenog potoka

sl49.jpg

 

sl50.jpg

 

na trasi je ulica

sl51.jpg

 

a ulicom šeće maleni pesek :roll:

sl52.jpg

 

B L A T O

sl53.jpg

 

propust

sl54.jpg

 

bljuf

sl55.jpg

 

još bljuf-a

sl56.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

peti i završni dio

 

karta5.jpg

 

tragovi PRAGOVA :shock::shock::shock:

(2008-1964=44 GODINE)

sl57.jpg

 

sl58.jpg

 

još bljuf

sl59.jpg

 

asfalt

sl60.jpg

 

još malo

sl61.jpg

 

kartu čitaj seljaka pitaj :mrgreen:

sl62.jpg

 

još 150 m

sl63.jpg

 

sl64.jpg

 

S L A N O V E C

sl65.jpg

 

u zgradi stajališta sada je ambulanta

sl66.jpg

 

sl67.jpg

 

a 50m sjevernije restoran Dva potoka sa salom za vjenčanje gdje se 2000g. ženio moj najbolji prijatelj, a ja sam mu bio barjaktar :D

sl68.jpg

 

THE END

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Bravo. Ovo je stvarno detaljno i sistematično!

Negdje smo o toj pruzi već pisali, u komadićima i dijelovima, ali ovo je profesionalno odrađena ekspedicija. :jup

 

Negdje u sjećanju imam jednu vožnju tim vlakom, vjerojatno prije 1960-te, znam da sam stajao na platformi ili na vratima vagona i da me (usprkos relativno maloj brzini) dobro propuhao vjetar.

 

No, jučer u približno isto vrijeme nisam ni ja bio daleko - u Maksimiru. Kako je bila magla, bavio sam se slikanjem proljetnih motiva.

Nisu vezani uz željeznice, ali ipak bih pokazao četiri:

8u0309008largegf4.th.jpg 8u0309012largedr3.th.jpg 8u0309039largejf6.th.jpg 8u0309060largeib3.th.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Isprike STIB-u, Seabralu, Stanleyu i Silveru što sam ovaj putopis odradio samo sa Lovcem_na_ pruge, ovo je bio više pješačko-planinarsko-blatno-smrznuti obilazak ex pruge.

Nemaš frke, bitno je da se niste bez nas izgubili. :mrgreen:

 

 

Ja ću samo citirati uvaženog kolegu Stanley :wink: i idem dalje :zzz , exnšlus još ne popušta. :(

:jup LP

samoborcekver1_zps9440815b.gif

Link to comment
Share on other sites

Bravo Portos i lovac na pruge !!! :pivo

 

Nahodali ste se, nasmrzavali i zablatili, ali ste pokazali da je nakon toliko desetljeća moguće naći tragove čak i u toliko urbanim sredinama kao što je zagrebačka Dubrava. O čemu vam je pričao onaj gospon "seljaka pitaj" ... je li se uspio sjetiti pruge ? :)

 

Isprike STIB-u, Seabralu, Stanleyu i Silveru što sam ovaj putopis odradio samo sa Lovcem_na_ pruge, ovo je bio više pješačko-planinarsko-blatno-smrznuti obilazak ex pruge.

Naravno, uopće ne zamjeram da ste sami krenuli na ekspediciju, još se ni od prošle subote nisam uspio skroz odblatiti ... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

O čemu vam je pričao onaj gospon "seljaka pitaj" ... je li se uspio sjetiti pruge ? :)

O da, sjeća se radnih brigada koje su ju gradile, kako su im hranu nosili i još puno, puno toga :D

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

ima li ovo veze sa zeljeznicom?

Piše ti iznad slike: zgrada stajališta Pionirski grad.

Točnije, zgrada je danas desna polovica ovog objekta na slici (kaj je to uopće, neko skladište ili radiona?).

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

ima li ovo veze sa zeljeznicom?

 

http://img246.imageshack.us/img246/2554/sl30dp0.jpg

 

Mislim da nema apsolutno nikakve. Pokraj ex stajališta Pionirski grad uređeno je jezero za ribiće lokalne HVIDRE, vjerujem da su to (ma što to bilo) oni postavili.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

nastavak :D

 

dolazimo do bivšeg mosta preko Štefanovca, kojeg su nakon uređenja i premiještanja korita potoka jednostavno zatrpali u zemlju

sl17.jpg

 

Putopis mi budi sjećanja...

80-tih sam više puta prehodao trasu od Pionirca do Klake.

Tada je još ovaj most išao preko potoka, koji je bio prljav, a uz njega puno raslinja.

Na mostu su bile tračnice, i zamišljao sam tada kako su djeca vozila vlakove na toj pruzi, i kako bi dobro bilo da sam i ja mogao, da sam se ranije rodio :lol:

 

Tada su se tek počele graditi kuće uz nasip pruge, nigdje nije bilo asfalta, ali cijela trasa je bila kao pristojno šetalište.

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

zamišljao sam tada kako su djeca vozila vlakove na toj pruzi, i kako bi dobro bilo da sam i ja mogao, da sam se ranije rodio :lol:

Djeca (pioniri) vozili su vlak na pionirskoj pruzi kolosijeka 0,60m kojoj je trasa išla istočno od Maksimirske šume :mudri

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Sve ovo vodi na pitanje - zna li itko povijest Pionirskog grada? I sto je sad tamo? Ja se sjecam da smo tamo isli nekoliko puta krajem 70ih ("s pionirima") i dalje nista.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...