Portos Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 Jučer ujutro u 8h po hladnoći i magli Lovac_na_pruge i ja došli smo u zagrebačku Dubravu s namjerom da pronađemo ostatke infrastrukture bivše uskotračne pruge koja je sagrađena 1948. godine i kojom su vlakovi prometovali do 7.10.1964. g. Dužina pruge bila je 5800m, maksimalni uspon pruge 18°%. Početna stanica Dubrava, stajališta Pionirski grad i Miroševac, krajnja stanica Slanovec. Na pruzi su ispočetka vozile 2 parne lokomotive, tri 4-osovinska vagona i jedan službeni vagon. Kasnije je na pruzi vozila motorna lokomotiva M-3 GMEIDER, 2-osovinska sa pritiskom 6,3t po osovini i maksimalne brzine 25 km/h. Nakon izgradnje ceste do Markuševca, pruga je ukinuta. Slike ne idu krolološkim redom, ali su poredane po trasi, budući je ujutro bila jaka magla, pa su neke slike slikane u odlasku i povratku. Meni je osobno bilo zadovoljstvo osobno pješice obići trasu, nadam se da će se i vama putopis svidjeti. Isprike STIB-u, Seabralu, Stanleyu i Silveru što sam ovaj putopis odradio samo sa Lovcem_na_ pruge, ovo je bio više pješačko-planinarsko-blatno-smrznuti obilazak ex pruge. zgrada stanice u Dubravi, 200m sjeverozapadno od tržnice Dubrava plato gdje su bili kolosijeci magacin slikano sa sjeverne strane trasa prema sjeveru dalje ne možemo, tu su ilegalni vrtovi stanovnika Studentskog grada zaobišli smo vrtove ograda ŠRC Klaka dolazimo do Oporovečke ulice pogled prema zapadu - naselje Klaka trasa pruge skreće prema sjeveroistoku, trasa se poklapa sa Risnjačkom ulicom Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted March 10, 2008 Author Posted March 10, 2008 nastavak Risnjačka ulica, pogled kontra smjeru kretanja pogled trasom prema Slanovcu dolazimo do bivšeg mosta preko Štefanovca, kojeg su nakon uređenja i premiještanja korita potoka jednostavno zatrpali u zemlju ovo je novi, pješački most, sagrađen preko novog korita potoka trasa još jedan most koji nema apsolutno nikakve veze sa željeznicom trasa kroz naselje gdje žive mahom doseljenici iz Hercegovine nasip ex pruge dalje ne može mali opasni krvoločni pas koji me zamalo ugrizao izašli smo na Miroševačku cestu i hodamo istočno od trase, sa ceste se vidi nasip ex pruge ovo je slikano oko 11h u povratku kada je zatoplilo, ali iz oranice izlazi maglica Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Stanley Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 Isprike STIB-u, Seabralu, Stanleyu i Silveru što sam ovaj putopis odradio samo sa Lovcem_na_ pruge, ovo je bio više pješačko-planinarsko-blatno-smrznuti obilazak ex pruge. Nemaš frke, bitno je da se niste bez nas izgubili. P.S. Kaj niste našli ex-stajalište Pionirski grad? Quote Serija 05 je zakon!
Portos Posted March 10, 2008 Author Posted March 10, 2008 treći dio (Pionirski grad-Miroševac) patkice i željeznica. Ribnjak lokalne HVIDR-e zgrada stajališta Pionirski grad trasa prema Dubravi lokomotiva pogled na zgradu stajališta ovdje je trasa prelazila potok Štefanovec, od mosta ostali samo temelji par stotina metara dalje trasa ponovno prelazi potok neko vrijeme trasa je tik uz cestu onda se odvaja od ceste Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted March 10, 2008 Author Posted March 10, 2008 četvrti dio trasa ponovno dolazi do ceste ali se i ponovno od nje udaljava pogled prema Dubravi zgrada stajališta Miroševac, u njoj je DVD na trasi je makadamski put/šetnica most preko bezimenog potoka na trasi je ulica a ulicom šeće maleni pesek B L A T O propust bljuf još bljuf-a Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted March 10, 2008 Author Posted March 10, 2008 peti i završni dio tragovi PRAGOVA (2008-1964=44 GODINE) još bljuf asfalt još malo kartu čitaj seljaka pitaj još 150 m S L A N O V E C u zgradi stajališta sada je ambulanta a 50m sjevernije restoran Dva potoka sa salom za vjenčanje gdje se 2000g. ženio moj najbolji prijatelj, a ja sam mu bio barjaktar THE END Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
STIB Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 Bravo. Ovo je stvarno detaljno i sistematično! Negdje smo o toj pruzi već pisali, u komadićima i dijelovima, ali ovo je profesionalno odrađena ekspedicija. Negdje u sjećanju imam jednu vožnju tim vlakom, vjerojatno prije 1960-te, znam da sam stajao na platformi ili na vratima vagona i da me (usprkos relativno maloj brzini) dobro propuhao vjetar. No, jučer u približno isto vrijeme nisam ni ja bio daleko - u Maksimiru. Kako je bila magla, bavio sam se slikanjem proljetnih motiva. Nisu vezani uz željeznice, ali ipak bih pokazao četiri: Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
Silver Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 Isprike STIB-u, Seabralu, Stanleyu i Silveru što sam ovaj putopis odradio samo sa Lovcem_na_ pruge, ovo je bio više pješačko-planinarsko-blatno-smrznuti obilazak ex pruge. Nemaš frke, bitno je da se niste bez nas izgubili. Ja ću samo citirati uvaženog kolegu Stanley i idem dalje , exnšlus još ne popušta. LP Quote
seabral Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 Bravo Portos i lovac na pruge !!! Nahodali ste se, nasmrzavali i zablatili, ali ste pokazali da je nakon toliko desetljeća moguće naći tragove čak i u toliko urbanim sredinama kao što je zagrebačka Dubrava. O čemu vam je pričao onaj gospon "seljaka pitaj" ... je li se uspio sjetiti pruge ? Isprike STIB-u, Seabralu, Stanleyu i Silveru što sam ovaj putopis odradio samo sa Lovcem_na_ pruge, ovo je bio više pješačko-planinarsko-blatno-smrznuti obilazak ex pruge. Naravno, uopće ne zamjeram da ste sami krenuli na ekspediciju, još se ni od prošle subote nisam uspio skroz odblatiti ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Portos Posted March 10, 2008 Author Posted March 10, 2008 O čemu vam je pričao onaj gospon "seljaka pitaj" ... je li se uspio sjetiti pruge ? O da, sjeća se radnih brigada koje su ju gradile, kako su im hranu nosili i još puno, puno toga Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Stanley Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 ima li ovo veze sa zeljeznicom? Piše ti iznad slike: zgrada stajališta Pionirski grad. Točnije, zgrada je danas desna polovica ovog objekta na slici (kaj je to uopće, neko skladište ili radiona?). Quote Serija 05 je zakon!
ruxrux Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 Stanley, ja sam mislio na ovo crveno zaokruzeno. Quote
Stanley Posted March 11, 2008 Posted March 11, 2008 Fakat mi nekaj ne štima s percepcijom, uopće nisam skužil onaj krug. Sorry. Quote Serija 05 je zakon!
hadzibane Posted March 11, 2008 Posted March 11, 2008 Sve čestitke za sjajan fotopis,bez obzira što vreme i nije baš poslužilo. Samo nastavite tako! Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta.......
Marioo Posted March 11, 2008 Posted March 11, 2008 Lijepo decki vidim da ste mi u dvoristu bili Quote Railpictures http://www.railpictures.net/showphotos.php?userid=46448
Portos Posted March 11, 2008 Author Posted March 11, 2008 ima li ovo veze sa zeljeznicom? http://img246.imageshack.us/img246/2554/sl30dp0.jpg Mislim da nema apsolutno nikakve. Pokraj ex stajališta Pionirski grad uređeno je jezero za ribiće lokalne HVIDRE, vjerujem da su to (ma što to bilo) oni postavili. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Rudolf T Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Sjajan putopis, samo kaže mi frend iz Dubrave da na početnom stajalištu u Dubravi misle raditi crkvu. Quote
ruxrux Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Lijepo decki vidim da ste mi u dvoristu bili Znaci nisi ti nahuckal pesa.... Quote
Marioo Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 A ne ne nebi ja ja sam u onom mirnijem dijelu Quote Railpictures http://www.railpictures.net/showphotos.php?userid=46448
trambus Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 nastavak dolazimo do bivšeg mosta preko Štefanovca, kojeg su nakon uređenja i premiještanja korita potoka jednostavno zatrpali u zemlju Putopis mi budi sjećanja... 80-tih sam više puta prehodao trasu od Pionirca do Klake. Tada je još ovaj most išao preko potoka, koji je bio prljav, a uz njega puno raslinja. Na mostu su bile tračnice, i zamišljao sam tada kako su djeca vozila vlakove na toj pruzi, i kako bi dobro bilo da sam i ja mogao, da sam se ranije rodio Tada su se tek počele graditi kuće uz nasip pruge, nigdje nije bilo asfalta, ali cijela trasa je bila kao pristojno šetalište. Quote Maranatha !
Portos Posted March 13, 2008 Author Posted March 13, 2008 zamišljao sam tada kako su djeca vozila vlakove na toj pruzi, i kako bi dobro bilo da sam i ja mogao, da sam se ranije rodio Djeca (pioniri) vozili su vlak na pionirskoj pruzi kolosijeka 0,60m kojoj je trasa išla istočno od Maksimirske šume Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
egérke Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 A ne vjerujem da su baš VOZILI, vjerojatno je bilo ko na pionirskoj željeznici u Budimpešti, gdje je sve osoblje djeca - izuzev strojovođa. Quote
ruxrux Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Sve ovo vodi na pitanje - zna li itko povijest Pionirskog grada? I sto je sad tamo? Ja se sjecam da smo tamo isli nekoliko puta krajem 70ih ("s pionirima") i dalje nista. Quote
Renato Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Sjecam se da sam sa skolom kao klinac bio puno puta u Pionirskom gradu. Najvise mi je u sjecanju ostala jedna parnjaca koja je stajala usred sume. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.