Jump to content

Nešto malo iz Istre


brižita

Recommended Posts

Jednu od prošlih lijepih nedelja izkoristio sam za posetu moje omiljene Hrvatske pokrajine Istre. Poleg gomile slika napravio sam i nešto slika sa željezničkok područja, jer je znano da je Istra imala interisantno željezničko prošlost.

 

Pa počnimo sa glavnom Istarskom prugom, koja dolazi iz Slovenije i čija prva stanica je u Buzetu, koja je od mesta prilično udaljena.

 

2295398639_56beb2352d_o.jpg

zapornice čez Istrsko progo na cesti iz Buzeta u Čičarijo in naprijed u Rijeku

 

2296191366_b02865eaca_o.jpg

pogled po progi proti postaji Buzet in v smeri proti Lupoglavu se spušča z 21 promili

 

2296191640_f7b653be16_b.jpg

pogled proti Sloveniji in Kraškemu robu čez katerega se proga spušča

 

2296191772_c46b5b25cb_o.jpg

steber in izolatorji nizkonapetostne komunikacijske povezave, koja se uporablja pri upravljanju te proge

 

2295399453_93a9774447_b.jpg

razgled na Istro z goro Učko v ozadju s platoja za postajo Buzet

 

2295399547_60fa9dd80d_o.jpg

postaja "Buzet"

 

2295399735_715744cfc8_o.jpg

star vagon v bližini postaje Buzet služi kot smerokaz za planinsko pot na Žbevnico

 

2296192756_deded2a7e3_b.jpg

ročne zapornice so na tej progi kar pogoste, te se upravljajo s postaje Buzet saj stojijo v neposredni bližini na cesti ki vodi do hiš na drugi strani proge, nasproti postaje Buzet

 

V Istri je bila še ena zelo zanimiva ozkotirna železnica Parenzana, ki je potekala od Trsta do Poreča in bila načrtovana, da bo podaljšana do Rovinja. Sledi nekaj slik z ostankov te proge.

 

2296193104_24e5f5b1b2_b.jpg

nekdanja postaja Livade na Parenzani, opušceni ozkotirni progi od Trsta do Poreča

 

2295400779_1c4f21c5db_b.jpg

ob postaji Livade so še vedno železniški pragovi s Parenzane

 

2295400943_0b73c4ba89_o.jpg

pojasnevalna tabla v bližini poslopja nekdanje postaje Livade z vrisanim potekom te zanimive proge in podatki o njej

 

2296193850_585b8e013d_b.jpg

trasa nekdanje ozkotirne proge Parenzane slikana iz Motovuna, trasa se je vzpenjala na Istrsko planoto tam kjer se sedaj vidi belo makadamsko cesto

 

2296194252_34cd664807_b.jpg

nekdanja postaja na Parenzani v Poreču je bila zadnja na tej progi, ki so jo nameravali podaljšati do Rovinja

 

Sledi v sedemdesetih (?) letih opuščena normalnotirna proga med Kanfanarjem in Rovinjem, katere ostanki so dobro vidni še danes in v bistvu proga po ukinitvi sploh ni bila demontirana, razen na nekaj krajših odsekih, kjer so na mestu trase kaj zgradili.

 

2296194606_703bd53e70_b.jpg

nadvoz nad Istrsko magistralo (staro) pri Baderni kjer je lepo videti ohranjene tirnice

 

2295402155_e6e51695dc_o.jpg

še en pogled na isti nadvoz iz smeri Kanfanarja proti Rovinju, na obeh straneh se proga izgublja v neprehodnem ščavju

 

2295402417_854b8cceda_b.jpg

ostanek nosilca telekomunikacijske povezave

 

2295402927_d85c808d33_b.jpg

v gostem rastlinju je vsake toliko časa opaziti tirnice

 

2296195904_042dfb2f8c_b.jpg

še lepši ostanki, sem enega hotel vzeti za sponim pa sem si premislil, naj ostane tako

 

2295403661_17ea3341f3_b.jpg

kar dobro bi jo bilo potrebno otrebiti rastlinja za ponovno uporabo

 

2295406021_d7e279e2f0_b.jpg

lepo ohranjen del par kilometrov pred Rovinjem

 

2296198366_f53442f165_o.jpg

"potni prehod" malo pred Rovinjem

 

2296198136_ec004fd121_b.jpg

ruševine "tehniške in kulturne dediščine"

 

2296197746_bde8b2a607_o.jpg

proga in kilometerski kamen z že izbrisano številko

 

2296197548_2c8a4ab177_o.jpg

smo že blizu morja

 

2295404691_29fae11606_o.jpg

Italijanska ograja na nekdanji postaji Rovinj

 

2296197194_50928a46c5_b.jpg

kurilnica na postaji Rovinj

 

2296196966_ef6e649c23_b.jpg

nekdanja postaja Rovinj je zelo lepo ohranjena, tam kjer je zdaj trava so bili nekdaj peroni

 

2296196660_c19b16738e_b.jpg

nekdanji prvi peron postaje Rovinj sedaj gosti "Grill", kjer se lahko po raziskovanju proge dobro okrepča.

 

Toliko od mene, žal je dva dni premalo časa za bolj podrobno raziskovanje teh zanimivih prog. Več o Rovinjski progi in veliko slik z nje je bilo nekaj mesecev nazaj objavljeno tudi na vašem forumu, kjer je skupinica forumašev prehodila skoraj celotno traso in našla še več zanimivih ostankov.

 

P.S. Oprostite na mom Hrvatskom jeziku (podpisa k fotografijama nisam preveo)

 

L.P.

Miha

Link to comment
Share on other sites

Hvala ti, Miha, ovo su jako lijepe fotke i interesantan putopis !!! :D

Link to comment
Share on other sites

Bravo, Miha :jup Izvrsne i kristalno jasne fotke...

 

Nekako mi se čini da neki objekti rapidno propadaju (most kod Baderne)

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Dobre fotke i još ljepši motivi. Tijekom posljednjih godinu dana sam dva puta boravio na tom terenu i mlađi mještani s ponosom još uvijek podsjećaju goste da je svojedobno tuda bio vrlo živahan promet.

Link to comment
Share on other sites

Miha !

 

Super fotografije.Vse pohvale.

 

Težko bi rekel katera mi je najbolj všeč.Zanimljivo,zelo lepo,tudi čestitamo !

 

Lep pozdrav !

Link to comment
Share on other sites

Italijanska ograja na nekdanji postaji Rovinj

 

I-S-T-E takve su na pulskom kolodvoru

Link to comment
Share on other sites

Sjajan fotopis i tehnički veoma kvalitetni snimci!Svaka Ti čast Brižita i hvala Ti puno što si ove lepote podelio sa nama.Lep pozdrav iz Sombora.

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Jako (zelo) lijepe i zanimljive fotografije.

 

Samo mali ispravak:

Parenzana Trst - Poreč je trebala biti produljena do Kanfanara, a ne Rovinja.

Čak je korištena kratica TPC (it. Trieste - Parenzo - Canfanaro) za tu prugu u doba Italije, koja ju je nažalost ukinula, umjesto da ju produlji.

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

Parenzana Trst - Poreč je trebala biti produljena do Kanfanara, a ne Rovinja.

Čak je korištena kratica TPC (it. Trieste - Parenzo - Canfanaro) za tu prugu u doba Italije, koja ju je nažalost ukinula, umjesto da ju produlji.

Ne samo kratica, dobar dijo dokumenata je nosijo to zaglavlje, a stupići uz trasu su svi imali tu kraticu (to se zove dugoročno planiranje, a ne sve mijenjati kad se jednog dana stigne do Kanfanara!)

 

Malo polu-OT, ali Parenzana ja pala žrtvom cestovno-autobusnog lobija, a isto se događa i danas sa željeznicom u 'Rvata.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Italijanska ograja na nekdanji postaji Rovinj

 

I-S-T-E takve su na pulskom kolodvoru

Hočeš reči J-E-D-N-A-K-E. :kul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...