Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Anton

HŽ od 1995.-2004. otpisao 153 lokomotive!

Recommended Posts

Ali "sedamnajstica" je i recimo "novi" tramvaj, dobio je cijeli novi vanjski izgled, novu unutrašnjost, te se za to nemože reći obnova...

 

poanta je u nečem drugom - bik je cirka istog godišta kao i npr. karavelić; stoga nema apsolutno nikakve razlike u korištenju dijelova karavele pa čak i vitalnih tipa vučni motori, kao što su i na biku\2100 samo prebačeni ti jedni te isti motori te postolja, i korištenja sasvim novih dijelova.


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi imamo najbolje od lokomotivi kaj postoji tj. postojalo prije 20 i kusur godina. Imali smo EMD dizelke, nema boljih. Imali smo Asee, standardna el. lokomotiva, koristi se po cijelom svijetu. Nažalost, sad je vrijeme za modernizaciju voznog parka. Konkretno, to znači moderniziranje postojećih dizel i el. lokomotiva, u nekakvim granicama isplativosti i kupovina NOVIH lokomotiva. Nemožemo funkcionirati koristeći samo stare lokomotive i modernizirajući ih. Moramo kupovati nove... Ali nemoramo i NESMIJEMO bacati staro. Što se da obnovit na današnje standarde, supač, zašto nebi obnovili,što se neda obnoviti primjerak dva u muzej :mrgreen: , poslikat, i prodat nigeriji ili keniji gdje će ta lokomotiva trajat još 30 godina.

 

Konkretno, 15 taurusa, 15 helgi, 15 herculesa i 15 desira. To za početak. :kul


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 herculesa

 

kaj bi falilo loxama od poboljšanog "Karavela" frame-a, EMD 16-710-G3 motora, procesorskog upravljanja tipa SD70-ACe sa tim istim pogonom i ostalim čudima *MODERNE* EMD tehnike?


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

:twisted: :twisted: :twisted: DOBRO DEČKI A SAD SE STVARNO PROBUDITE JER PREVIŠE SANJARITE!!!!!!

DO DALJNJEGA NEMA KUPOVINE NOVIH LOKOMOTIVA OSIM AKO NAM IH NETKO NE POKLONI!!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
cijena :?: :lol:

 

ja vjerujem da moguće čak i manja od novog zimenza ;)

EMD je ipak američki a dolar je jako nizak ;)


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni više paše nešt tipa Dash 9. Ali nije poanta o proizvođaču, nego poanta je u tome da netreba kupovat sve novo, bacat staro, i do besvijesti modernizirat modernizirano...


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites
:twisted: :twisted: :twisted: DOBRO DEČKI A SAD SE STVARNO PROBUDITE JER PREVIŠE SANJARITE!!!!!!

DO DALJNJEGA NEMA KUPOVINE NOVIH LOKOMOTIVA OSIM AKO NAM IH NETKO NE POKLONI!!!! :twisted: :twisted: :twisted:

 

kaj se deres? tebi nisu zeli 3% "samodoprinosa" na placi, za nova vozila ? :hm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:kul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne, krivo si me shvatio, ne mislim ja da je samo novo dobro, jer i ja sam zagovornik obnove, ali ne svega, već treba i ponoviti vozni park kupnjom novoga..

 

Dakako, no nismo morali otpisati pola voznog parka, slažeš li se?No, i dalje sam za "NREC" sistem obnove.

 

A zašto onda danas ljudi ne gledaju crno - bijeli tv, već kupuju u boji... :mrgreen:

 

Nije baš usporedba na mjestu. ;)

 

E, kad bi na sve tak gledali, onda ni busevi zagrebačkog ZET-a nebi se maknuli dalje od starih MAN-ova..

 

Hm..Pa nije ti baš analogija na mjestu...Kao prvo radi se o drukčijim konceptima, jer cestovno vozilo je daleko od tračničkog u mnogim pogledima.

Kao drugo, lokomotiva kao takva ne vozi putnike, tako da njemu ne predstavlja apsolutno ništa radi li se o lokomotivi iz 1960. potpuno obnovljenoj ili o novom Taurusu.

 

Zato jer su to izmislili ameri..

Zato jer samo na taj način mogu se zapošljavati novi radnici, veća proizvodnja, više radnika..

Ali kupnja novih loksi recimo svakih 20 godina i nije neko bezvezno bacanje novaca..

 

Kapitalizam kao i automatizacija proizvodnog procesa donosi samo otpuštanje radnika.I dalje ne vidim logiku da je isplativo svakh 20 godina mijenjati lokomotivu, ako možeš svakih 40 godina, uz uvjet da obje u svojoj zadnjoj godini službe imaju jednaku kvalitetu.

 

Šalu na stranu, dobro bi došla konkurencija Siemensu na polju ellok u Europi, ali kad baš i nitko nema neke prevelike želje stat mu na put, mislim, želje ima, ali im baš ne uspjeva..

 

Možda.No nekako se ne mogu oteti dojmu monopola Siemensa.

 

Eh, možda će mu i postaviti, ali mi to definitivno nećemo doživjeti.. :mrgreen:

 

Vjeruj mi prije će biti brava na tvojim tek kupljenim vratima, nego stajati negdje kao spomenik nakon 62 godine službe rada. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jasno,pa jednostavnije je i zbog same nabavke dijelova i održavanja.Opet kažem,drugo je kad se lokomotiva temeljito obnovi,da ostane samo stari frem,no što ćemo kada zaista ponestane dijelova za stare lokomotive?Do određenog vremena će se vjerojatno moći improvizirati,no ne zauvijek...

 

Ne može ponestati dijelova.Dok god postoji tvornica postoji mogućnost narudžbe.

Da ne pričam o tome da je Đuro Đaković radio po licenci EMD, dakle imamo iskustva u tome, i mogli bi si sami praviti dijelove.

No, tko nam je kriv što smo uništili svu industriju koju smo imali, ali to je neka druga tema, ne baš za ovaj forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad bi svake četiri godine bio pravi natječaj za direktora Hrvatskog željezničkog muzeja, budite sigurni da bi gđa. Bunijevac noktima grizla da spasi svakog Kennedyja.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:twisted: :twisted: :twisted: DOBRO DEČKI A SAD SE STVARNO PROBUDITE JER PREVIŠE SANJARITE!!!!!!

DO DALJNJEGA NEMA KUPOVINE NOVIH LOKOMOTIVA OSIM AKO NAM IH NETKO NE POKLONI!!!! :twisted: :twisted: :twisted:

 

kaj se deres? tebi nisu zeli 3% "samodoprinosa" na placi, za nova vozila ? :hm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:kul

8) Ma naravno da su mi uzeli, samo ne vjerujem da je to išlo u nazovimo ta tako "fond za nabavku novih vozila" nego pitaj Boga kuda! :x

Share this post


Link to post
Share on other sites

naše pruge ionako nisu osposobljene za nove super-brze vlakove.

prema tome svako ulaganje u kupovinu novih vrhunskih lokomotiva je "neisplativa investicija".

 

kvalitetno održavanje "starih" lokomotiva dalo bi nam dvostruke rezultate:

1.trenutno zadovoljavanje naših potreba

2.mogućnost prodaje na istok, nakon moderniziracije naših pruga

e zaboravio sam i treće :-)

3.mogućnost izlaganja u muzeju, nakon modernizacije ravnatelja i muzeja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzalud vam trud kaj god napisali..

Tko vas sluša, ko uopće ima razumijevanja.?!


Jedino me zora, ko najvjernija žena, svako jutro čeka raširenih ruku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uzalud vam trud kaj god napisali..

Tko vas sluša, ko uopće ima razumijevanja.?!

 

a koja je onda uopće poanta postojanja foruma? Samo razmjenjivanje nepregledne količine slika?


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je svakome jasno kolko je blesav potez bila prodaja 150 i kusur lokomotiva (što u željezo, što u Bugarsku, NREC-u itd.). Pogotovo ako se uzme u obzir da se na te lokomotive u tom trenutku gledalo ko na višak, jer je, eto, promet pal. Totalno bez nekakve vizije. Sad je VV u problemima. Ne samo da im fale lokomotive nego su i još produljili servisne intervale. Dobar dio 2044 je po starim intervalima (kilometraži) već trebal biti na SP i VP.

Modernizacija jednog djela voznog parka bi bila isplativa, ali, realno, samo jednog djela. Svaka čast EMD-u, ali, 'dodrli' su se. Normalno, glavni krivac je jako loše održavanje. VV može zahvaliti višim silama da je neko u 50-tima, 60-tima i 70-tima imal mozga i nabavil robustne i za održavanje pogodne lokomotive. Nekakva četverotaktna lokomotiva bi uz ovakav VV (i OVV-čast iznimci, OVV Varaždin) odavno prdnula u fenjer. Al, prošlo puno vremena, neke stvari se mogu rekonstruirati, neke popravit al nebreš to radit u beskonačnost.

Rekonstruirana lokomotiva ima dobar dio sklopova novih, sve je to super, ali teško da po voznim karakteristikama/potrošnji/emisiji štetnih tvari može parirati novim lokomotivama. Može do neke granice. Na kraju, da ostaviš samo frem i okretna postolja... postoji i nekaj kaj se zove korozija, zamor materijala itd... tak da...

Već je neko spomenul da se treba napraviti analiza troškova nabavke/rekonstrukcije lokomotiva i troškova eksploatacije u predviđenom periodu dotičnih. Samo na taj način se može dobiti uvid u isplativost jednog ili drugog rješenja. Al mislim da su rekonstrukcije starih dizela samo privremeno/djelomično rješenje.

Rekonstrukcijama se povećava pouzdanost lokomotiva al (ne mogu tvrditi 100%) teško da budu pouzdane ko nove. Spomenul je Toma LCC... A kvarovi se ponašaju po onoj 'krivulji kade'... Kad svemu tome dodaš navalu konkurencije nabavka novih lokomotiva se nameće sama od sebe.

Da se razmemo, taurusi i helge traže malo sofisticiraniju tehnologiju održavanja od 'čekiča i šraufncigera'... tak da, kad (ako) dođu na HŽ.... Ima karavelinih slika pod temom 'Helgi'..One iz Depoa na ranžirnom. Vijesti iz budućnosti:)

 

p.s. ante, i lokomotive utječu na dojam koji putnici stječu o željeznici, provjereno... u više navrata... :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jasno,pa jednostavnije je i zbog same nabavke dijelova i održavanja.Opet kažem,drugo je kad se lokomotiva temeljito obnovi,da ostane samo stari frem,no što ćemo kada zaista ponestane dijelova za stare lokomotive?Do određenog vremena će se vjerojatno moći improvizirati,no ne zauvijek...

 

Ne može ponestati dijelova.Dok god postoji tvornica postoji mogućnost narudžbe.

Da ne pričam o tome da je Đuro Đaković radio po licenci EMD, dakle imamo iskustva u tome, i mogli bi si sami praviti dijelove.

 

Antone, da tvornica i NE postoji, uvijek se mogu naručiti istovjetni djelovi. Samo ej pitanje po kojoj cjeni. (čitaj: kolko visokoj)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Antone, da tvornica i NE postoji, uvijek se mogu naručiti istovjetni djelovi. Samo ej pitanje po kojoj cjeni. (čitaj: kolko visokoj)

 

Dakako da mogu.

Ali ja sam implicirao na narudžbu direktno od tvornice.Naravno da uvijek postoje tvrtke koje će proizvoditi dijelove još n godina nakon što tvornice više nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uzalud vam trud kaj god napisali..

Tko vas sluša, ko uopće ima razumijevanja.?!

 

a koja je onda uopće poanta postojanja foruma? Samo razmjenjivanje nepregledne količine slika?

 

po meni je smisao postojanja foruma, a naročito KLJŽ-a razmjena informacija i udruživanje radi postizanja nekog zajedničkog cilja.

 

koliko ja znam ovdje je zajednički cilj očuvanje željezničke ostavštine u 'rvata i šire.

 

imam osjećaj da se u nas neke stvari ipak pokreću

1.forum

2.udruga

3.zajedničko traženje promjena u HŽM-u i HŽ-u

4.renesansa! :-) :loko :-)

 

komplicirane stvari se pokreću teško, ali svaki mehanizam koji je teško pokrenuti.... još je teže zaustaviti ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Antone, da tvornica i NE postoji, uvijek se mogu naručiti istovjetni djelovi. Samo ej pitanje po kojoj cjeni. (čitaj: kolko visokoj)

 

Dakako da mogu.

Ali ja sam implicirao na narudžbu direktno od tvornice.Naravno da uvijek postoje tvrtke koje će proizvoditi dijelove još n godina nakon što tvornice više nema.

 

Pa i narudžba direktno od tvornice nakon prestanka serijske proizvodnje zna biti problematična (upitna i skupa). Samo pogledaj slučaj sa Bombardierom i popravkom našeg DMG-a...

Share this post


Link to post
Share on other sites

opcenito sam zagovornik modernizacije stari(ij)h sustava koji su se kroz eksploataciju pokazali kvalitetni i pouzdani. prvi primjer su "arabele" - ako su se mogle obnoviti i prodati ne vidim razlog zasto te iste karavele nisu mogle dalje sluziti na nasim prugama.

 

cijena novih loksi kontra cijene modernizacije starih po meni uopce nije kljucan element rasprave jer sve dok HZ, odnosno VV ima samo jednog jedinog vlasnika (RH - nadlezno ministarstvo) koji je vise politicki, a manje gospodarski-ekonomsko orijentiran stvari se nece (dovoljno) mijenjati, da tome nije tako onda VV-u danas voda ne bi bila do grla.

 

ima li negdje objavljen kratko-srednje-dugorocni plan poslovanja VV, odnosno OVV? spominje li se u tim planovima otpis starih loksi kao buduca radnja ili se otpis samo pise u izvjestaj o protekloj godini kao posljedica eksploatacije bez adekvatnog odrzavanja?

 

ako gredelj (po pisanju na ovoj temi) vise nema (dovoljno) ljudi koji znaju napraviti modernizaciju na umornim EMD tko je onda sredio one dvije "arabele"? zna li se koliki je bio trosak njihove obnove i za koliko su prodane dalje? i ako stvarno to nije izvedivo kod nas (u sto sumnjam, ali...) postoji li u okruzenju firma koja se time bavi, mozda i istocnije (=jeftinije), ali jednako kvalitetno?

 

osobno nemam iskustva sa nabavom rezervnih dijelova za lokomotive :mrgreen: ali sam u nemalom broju slucajeva na raznorazne nacine nabavljao stvari za koje su mi pojedinci odlucno tvrdili da je "to" nemoguce nabaviti... za neke stvari je samo potrebno uloziti nesto vise truda, zivaca i vremena, pitanje je ima li netko nadlezan za to i volje...

 

netko je pisao koliko EMDova (generacije koje mi imamo) ima po svijetu, bio bi zanimljiv podatak za znati koliko ih jos ima u SADu, nekako sumnjam da ce GM samo tako ugasiti proizvodnju djelova, uz danasnje materijale i nacin proizvodnje ti djelovi bi trebali imati i normalnu (razumnu) cijenu... a i tecaj dolara nam ide na ruku :wink:

 

modernizirana loksa nije ista kao i nova loksa - razlikuju se po predjenim kilometrima :mrgreen:

salu nastranu... modernizirana loksa ima sansu odraditi svoju cijenu obnove i kasnije biti prodana po bitno visoj cijeni od cijene starog zeljeza. korozija i zamor materijala su bitne stavke kod obnove, s tim se slazem, ali imam dojam da su stari frejmovi toliko robusni da mogu jos dosta vremena izdrzati

 

prosjecan putnik ce dojam o lokomotivi steci uglavnom po tome je li frisko ofarbana ili ne, te je li ga ta loksa dovela na vrijeme na odrediste ili nije.

 

hoce li i kada EU udarit sakom po stolu i reci da nasi EMDovi previse dime - to cemo tek vidjeti... ako bas zagusti - ok, dobro, onda cemo ih prodat :roll:

 

da se svojevremeno redovito odrzavalo VV sada tu ne bismo pricali o ovom "genocidu", da se redovito obnavljalo vozila danas bi trebalo manje novih loksi... ako se nastavi sa ovakvom praksom odrzavanja u kakvom stanju ce biti nove lokse kada se pocnu eksploatirat?

 

jos nesto u vezi nabave novih loksi... cesto se po medijima cuje da EU nudi kroz predpristupne fondove sredstva za prilagodbu EU, modernizaciju,... ima li HZ mogucnost iskoristiti neki od tih izvora financiranja?

ako da - je li to vec krenulo, u sto se konkretno ulaze (infrastruktura, vozila...)?

 

neka mi ljubitelji elektri ne zamjere sto samo spominjem EMDove, oni su mi nekako malo drazi :kul ali (skoro) sve receno o modernizaciji dizela vrijedi i za elektre... osim mozda onog dijela da ih se moze dalje prodati, nisam procitao da je itko do sada bio zainteresiran za njihovu kupnju.

 

za kraj:

modernizacija - da!

kupnja novih loksi - da, u kolicini koja bi pokrila rupe dok se ne desi modernizacija VV-a koje je moguce modernizirati


Chuck Norris vozi elektru bez žice. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je meni poznato, EU u Hrvatskoj zanimaju samo dva željeznička koridora: Vb Budimpešta-Zagreb-Rijeka i 10 Ljubljana-Zagreb-Beograd. Zar onda naši mudri pregovarači ne bi mogli ishoditi olakšice u emisiji štetnih plinova, tako da npr. EMD lokomotive sa motorima 645 mogu voziti od Ogulina po Dalmaciji još 20 ili 30 godina? Jer gledajte: mi velikih termoelektrana kao Srbija nemamo, niti ćemo ih ikada imati, a prema mojim saznanjima po Kyotu se računa samo kumulativna emisija...


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites
opcenito sam zagovornik modernizacije stari(ij)h sustava koji su se kroz eksploataciju pokazali kvalitetni i pouzdani.

 

..i koji će nakon rekonstrukcije zadovoljiti suvremene standarde po pitanju troškova eksploatacije/emisije štetnih plinova... e

Share this post


Link to post
Share on other sites

..i koji će nakon rekonstrukcije zadovoljiti suvremene standarde po pitanju troškova eksploatacije/emisije štetnih plinova... e

 

Pa u ex 2061 za Gvineju koje je Gredelj modernizirao ugrađene su komponente koje zadovoljavaju eko standarde (eko britgaljke), pa zato nema razloga zašto se nebi i na naše modernizirane lokomotive ubuduće ugrađivale takve komponente, i naravno, uz uvijet da se koristi odgovarajuće ekološko gorivo,i redovito održavanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pa u ex 2061 za Gvineju koje je Gredelj modernizirao ugrađene su komponente koje zadovoljavaju eko standarde (eko britgaljke), pa zato nema razloga zašto se nebi i na naše modernizirane lokomotive ubuduće ugrađivale takve komponente, i naravno, uz uvijet da se koristi odgovarajuće ekološko gorivo,i redovito održavanje.

 

Koliko ja znam u 2062.1 su takodjer ugradjivane eko-brzgaljke...

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...