Jump to content

Zdenčina - Crna Mlaka


seabral

Recommended Posts

NA CILJU

 

07014163.jpg

cm53.jpg

07014165.jpg

 

Na području ribnjaka je ostala sačuvana prava pravcata mreža pruga

 

07014167.jpg

07014169.jpg

P3010051.jpg

 

Skretničar i skretnica

07014171.jpg

07014172.jpg

P3010055.jpg

P3010056.jpg

8u0301096mediumpr2.jpg

 

Odmor i meditacija

P3010061.jpg

P3010062.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

OSTACI VOZILA

 

Napokon i nešto vozila:

cm54.jpg

8u0301099mediumrd4.jpg

cm55.jpg

8u0301109mediumgm3.jpg

 

Lokomotiva, nažalost, nije u voznom stanju, zbog puknutog bloka motora:

8u0301101mediumsn1.jpg

ali bi se uz nešto ulaganja i truda ipak mogla pokrenuti. Spominjali smo čak i akumulatorski pogon.

 

07014175.jpg

07014176.jpg

07014177.jpg

07014178.jpg

P3010065.jpg

P3010066.jpg

 

Vagoni

07014180.jpg

P3010072.jpg

P3010074.jpg

P3010077.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

ZA KRAJ

 

Ovdje se ribnjak izgrađuje, ali pruga polako ali sigurno nestaje

cm57.jpg

cm56.jpg

07014185.jpg

07014188.jpg

P3010091.jpg

cm58.jpg

P3010092.jpg

 

Zajednička fotka na vidikovcu, neposredno prije odlaska

P3010088.jpg

 

I tu naravno nije kraj, ja sam nezasluženo prisvojio čast da ja objavim putopis i nabijem si nekoliko postova. Zahvaljujem kolegama časnicima na odazivu na ekspediciju, bilo mi je izuzetno zadovoljstvo opet se družiti s njima i proći i ovu trasu.

Do idučih, već isplaniranih putopisa pozdravljam vas uime cijele ekipe.

 

Portos

 

(idem doručkovati)

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Jako interesantno, jedino se na Ribnjacima vide pravi ostaci svega..

 

Btw, Portos, tebe nebi ni prepozno na ulici da se sretnemo :lol:

 

a Seabral, da, čuj, žal mi je auta :kul:lol:

 

Svaka pohvala za reportažu.. 8):pivo

Jedino me zora, ko najvjernija žena, svako jutro čeka raširenih ruku...

Link to comment
Share on other sites

Fascinantno, nemam reči... Čestitke ekipi :jup :jup :jup

 

Interesantno je da je ta pruga bila vrlo kvalitetno građena - srcišta skretnica i same skretnice to pokazuju. Obično su industrijske pruge bile dosta primitivne, no ovdje je netko mislijo i planirao dugotrajno.

Putničkih vagona nema? Sjećam se negdje tamo 60-ih oko stanice Zdenčina si mogao vidjeti vlakić s "djelatnicima" posloženim k'o sardine u nešto slično rudničkim putničkim vagonima...

 

Da li netko zna odgovor na pitanje zašto najbujnija stabla rastu baš iz pruge :twisted:

 

Detalja iz krčme nema?

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Svaka vam čast na ekspediciji,super ste to obišli,a bogami se i dobro nahodali... :mrgreen::D

 

Ni blato,ni trnje,ni oblaci,ništa ne ometa kada je u pitanju željeznica i istraživanje terena.

 

Svaka vam čast,još jedared! :mrgreen::D

Link to comment
Share on other sites

Detalja iz krčme nema?

Pa vidio si na početku kako Zaporošci pišu pismo turskom sultanu i to si još oplemenio izvornim egzemplarom.

U kafiću smo bili na kratko, jer nam se žurilo (naročito Portosu, hehe). :mrgreen:

Osim seabralovog cross-country-a nekih posebnih pikanterija nije bilo.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Uf, Uf, blata je bilo i preko koljena, ali volje je, vidim, bilo još i više. Bravo ekipo! :jup

Jako mi je žao što sam zbog više sile bio sprijećen da sa vama podijelim još jednu radost istraživanja :cry:

 

Portoos, kaj se to udaljini čuje :bend:wink:

samoborcekver1_zps9440815b.gif

Link to comment
Share on other sites

Portoos, kaj se to udaljini čuje :bend:wink:

Drž mi fige pa buš i ti tancal :mrgreen:

(svijeću mi bog i bogmeć niko ne bu držal)

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

(svijeću mi bog i bogmeć niko ne bu držal)

Nešto si mi jutros prpošan :lool

Pa čuj, od sutra radim u drugoj firmi, na poslu kakvom da sam ga sam sebi stvarao ne bih našao, sa normalnim ljudima bliže mjestu stanovanja, s većom plaćom, uza sve to jučer sam upoznao krasnu ženu, prije toga se družio sa krasnim ljudima u slabo istraženim krajevima...

Nešto me krenulo ipak na bolje nakon svih s..nja koja su mi se desila ova 2 mjeseca :D

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

a Seabral, da, čuj, žal mi je auta :kul:lol:

Rano jutros je autopraona sredila blato, a malo kasnije i polir-pasta skinula tragove granja. :)

 

Hm, možda bi udruga mogla razmisliti o nabavci jedne prave Lade Njive ... ? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Portoos, kaj se to udaljini čuje :bend:wink:

Drž mi fige pa buš i ti tancal :mrgreen:

(svijeću mi bog i bogmeć niko ne bu držal)

 

Kaj se tiće figa imaš moju podršku, ali kaj se tiće "ekspedicije" tu ti samo onaj gore može pomoći ak nije ustao na krivu nogu. :)

samoborcekver1_zps9440815b.gif

Link to comment
Share on other sites

Putničkih vagona nema? Sjećam se negdje tamo 60-ih oko stanice Zdenčina si mogao vidjeti vlakić s "djelatnicima" posloženim k'o sardine u nešto slično rudničkim putničkim vagonima...

Ne, putničkih vagona njet.

Jedina tri preostala vagona su oni s fotke. Srećom, uspjeli su i to sačuvati, a i komad pruge po kojoj su relativno nedavno još vozikali neke glavešine (gdin Ivan je pričao o tome). :)

Link to comment
Share on other sites

Ja sam, inače, sinoć, nakon što sam Lovca na pruge iskrcao na Črnomercu imao bliski susret sa ovom rupom :evil:

cm60.jpg

 

Srećom stradala je samo ratkapa sa prednjeg desnog kotača, koja se pridružila još jednoj pokraj ceste. Vrativši se po nju, još jedan auto je u istoj rupi izgubio svoju ratkapu, dobro da sinoć netko tamo nije nastradao. Kada sam na cestu izgurao plastične zidiće da nitko više ne bi nastradao, ubrzo se pojavila ekipa ZG Cesta.

Još sam i dobro prošao, na vrijeme stigao u kino sve ostalo bilo je super.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

UZ RIBNJAKE

 

 

Dvorac Ribograd

07014154.jpg

 

Ova građevina u šikari me se dodatno dojmila. Asocira me na djetinjstvo kada smo čitali bajke a međ u njima i Trnoružica, mislim da se tako zvala. :wink: Zna li netko o ćemu se tu radi?

samoborcekver1_zps9440815b.gif

Link to comment
Share on other sites

Da, građevina je zaista impozantna. Gospodin Ivan nam je pričao o njoj.

 

Usred parka, prvi vlasnik Kornelius Zwilling podigao je lijep i prostran dvorac nazvan "Ribograd", u stilu bečke Secesije, rad arhitekata i graditelja Honisberga i Deutscha.

 

Citat je s ovog linka:

http://www.crna-mlaka.t-com.hr/index_hrv.html

 

Na tim web-stranicama se nalaze i kontakt podaci gdina Ivana.

Link to comment
Share on other sites

Ne, putničkih vagona njet.

Jedina tri preostala vagona su oni s fotke. Srećom, uspjeli su i to sačuvati, a i komad pruge po kojoj su relativno nedavno još vozikali neke glavešine (gdin Ivan je pričao o tome). :)

AKo sam ja dobro razumio, ima negdje još 2 ili 3 plato-vagona, ali to je zaista sve.

G. Ivan je inače pokazao dosta zanimanja za naš Klub i u jednom času čak rekao da bi vrlo rado prepustio znalcima brigu o održavanju voznog parka, a uz dobru volju moglo bi se relativno brzo zajedničkim radom osposobiti par stotina metara pruge (za turističke vožnje).

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Krećemo u potragu za bivšom prugom ... naravno, nikad i nikud bez karte

http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/zdencina/P3010036.jpg

crnamlaka2st1.jpg

crnamlaka1no1.jpg

 

Na kartama sam označio:

- crvena crta = trasa pruge

- crvena isprekidana crta (obilazak zbog neprohodnosti)

- plava crta = cesta (tuda su naokolo došli seabral i Stanley i tu smo se svi skupa vratili)

- plava točka u crvenom krugu = mjesto otkuda se dalje više nije moglo autom

- žuta elipsa = mjesto gdje se nalazi jenbach i vagoni i relativno očuvan dio kolosijeka i skretnica

- žuti pravokutnik = vidikovac

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Ornitološki rezervat Crna Mlaka

 

Evo s moje strane prigode i za malo šire upoznavanje s jednom od prirodnih znamenitosti Lijepe naše (da ne morate kopati po internetu). U pripremi teksta koristio sam između ostalog podatke iz literature.

Crna Mlaka dobila je ime po tamnoj močvarnoj vodi kakvu nalazimo u šumi, a tamna boja potječe od tanina iz drvne mase.

 

OPĆENITO O LOKALITETU

Posebni ornitološki rezervat Crna Mlaka nalazi se u središnjem dijelu močvarno-šumskog područja u dolini rijeke Kupe, jugoistočno od Jastrebarskog. Zahvaljujući tako povoljnom položaju rezervat je lako dostupan cestom i željeznicom Zagreb - Rijeka i cestom Jastrebarsko - Crna Mlaka (14 km).

Na dijelu neprekidno poplavljenog tla, površine 625 ha u slivovima rječica Okićnice, Brebernice i Volavčice, 1905. godine iskrčena je šuma i izgrađeni su ribnjaci. Nakon uređenja i izgradnje ribnjaka, u središnjem dijelu Crne Mlake (kopno), površine približno 15 ha, uređen je vrlo lijepi park, s ukrasnim vrstama drveća i grmlja.

Usred parka prvi vlasnik Kornelius Zwilling podigao je lijep i prostran dvorac nazvan ''Ribograd'', u stilu bečke Secesije, rad arhitekata i graditelja Honisberga i Deutscha.

Područje Crne Mlake pripada u akumulacijsko-tektonski tip tla (terasaste nizine, poloji i riječno-močvarne nizine), nastao tektonskim pokretima i naplavljivanjem taloga iz riječnih tokova, koji mjestimice dosiže debljinu i do 10 m. Tlo je pretežito zamočvareno, pod šumama i močvarnim travnjacima. Gotovo svi riječni tokovi s okolnog gorja natapaju i često plave središnji dio zavale - Crnu Mlaku.

 

BILJNI SVIJET

Biljnogeografski, Pokupski bazen i Crna Mlaka pripadaju Ilirskoj provinciji Eurosibirsko-Sjevernoameričke regije, sa klimazonalnom zajednicom hrasta lužnjaka i običnog graba. Zbog obilja oborinskih voda, nastala su hidromorfna tla slabe propusnosti, teškog mehaničkog sastava, velikog kapaciteta zadržavanja vode i malog za zadržavanje zraka. Spomenute geološke, hidrološke i klimatološke posebnosti prostora uvjetovale su razvoj biljnih zajednica, prilagođenih takvim uvjetima.

U biljnoj zajednici močvara ističu se lopoč i lokvanj, trska i rogoz, ježinac i busenasti šaš. Biljnoj zajednici šuma pripadaju hrast lužnjak, velike žutilovke, crna joha s trušljikom, obični grab, poljski jasen, mjestimice (na uzvisinama iznad dohvata poplavnih voda) bukva, kao i šumsko voće - divlja kruška i divlja jabuka.

Dodajemo i velik broj vrsta cvijeća koje inače obitavaju u brdovitim predjelima, kao što su

čemerika, jedić, crveni ljiljan, jaglac i dr.

Za vrijeme našeg forumaškog obilaska vidjeli smo puno šafrana i visibaba.

Postoji i biljna zajednica livada. Na močvarnim dijelovima nalaze se livade brusike, a na sušnim zajednica krestaca.

 

ŽIVOTINJSKI SVIJET

U ribnjacima Crne Mlake uzgajaju se šaran, linjak, bijeli amur, tolstolobik i smuđ, a donedavno se uzgajao i som. Uzgoj ribe obavlja se u 15 ribnjaka ukupne površine približno 700 ha.

Ništa od toga ne završava na domaćim trpezama, sva riba se izvozi u zemlje EU (riba iz Crne Mlake je vrlo cijenjena i tržište je nezasitno!), no to je izvan ove priče.

Nakon zabrane lova i proglašenja zakonske zaštite (1980. godine) na području Crne Mlake zadržava se i boravi znatno veći broj ptica nego prije zabrane lova; mnoge od njih (gnjurci, čaplje, kormorani , galebovi, čigre, patke i dr.) hrane se ribama i ribljom mlađi. To nanosi veliku štetu gospodarstvu tj. uzgoju ribe.

Crna Mlaka obiluje vodozemcima, osobito raznim vrstama žaba koje su važan dio hranidbenog lanca mnogih životinja rezervata. Od gmazova su najobilnije zastupljeni bjelouška, barska kornjača, sljepić i živorodna gušterica.

Ptičji svijet Crne Mlake vrlo je raznolik. Do sada je na širem području zabilježeno 235 vrsta.

Gnjezdarice ribnjaka su mali gnjurac, gnjurac plinorac, čapljica voljak, divlja patka, njorka, liska, mlakuša, razni trstenjaci itd. Ljeti se na ribnjacima hrane i neke vrste koje se gnijezde u okolnim područjima, kao npr. siva čaplja, gak, štekavac, riječni galeb i dr. Drugo značajno stanište su šume - uglavnom poplavne šume hrasta lužnjaka i crne johe. U njima se gnijezde mnoge vrste: razne dijetlovke - djetlići, žune, golubovi; sove; grabljivice; mnoge pjevice (sjenice, zebovke, grmuše, drozdovi, vuga itd.).

U šumi je i kolonija sive čaplje. Najznačajnije je ipak gniježdenje nekih već prorijeđenih vrsta kao crne rode, orla štekavca i kliktaša. Osim tih dviju grabljivica na širem području Crne Mlake gnijezde se još neke: škanjac, kobac, jastreb, eja močvarica i crna lunja.

Zaštita ornitofaune u Crnoj Mlaki najvažniji je zadatak tijekom cijele godine, jer boravak u rezervatu velikog broja i monogobojnih vrsta ptica omogućuje posjetiteljima i znanstvenicima promatranje i izučavanje njihova ponašanja tijekom cijele godine, a osobito od travnja do kolovoza, za vrijeme gniježdenja, te od rujna nadalje, tijekom jesenske selidbe.

Ptice ne napuštaju rezervat ni zimi. Najmanje ih je kad su površine ribnjaka zaleđene. Značaj posebnog ornitološkog rezervata Crna Mlaka daleko prelazi granice naše države, jer u njemu jata ptica selica iz srednje i sjeverne Europe na putu prema jugu, svake jeseni i zime nalaze hranu, zaštitu i odmorište.

Za vrijeme našeg obilaska primijetili smo između ostalih ptica veliki broj kormorana, koji su kružili iznad ribnjaka i vrebali prigodu za riblji ručak.

Spomenimo na kraju i sisavce. Ribnjaci Crne Mlake su jedno od najbogatijih staništa vidre u Europi, koja je ujedno najrjeđi i najugroženiji sisavac našeg podneblja.

 

TERORIZIRANJE PRIRODE OD STRANE ČOVJEKA

Dokazano najgluplja vrsta živih bića, koja se zove Homo Sapiens, nažalost će prije ili kasnije doći glave i Crnoj Mlaki.

Naš gostoljubivi domaćin, gospodin Ivan Prepolec, potužio nam se da je dotok vode s područja Okićke gore (rječice Okićnica i Brebernica), koja prirodnim padom napaja ribnjake i okolno područje, posljednjih godina vidljivo smanjen. Također su posljedice interveniranja čovjeka u okoliš (globalno zatopljenje, lokalni vodoprivredni zahvati) vidljive i u propadanju šumske vegetacije.

Slobodan sam preporučiti vam da svakako posjetite ovaj mirni i prekrasni kutak Lijepe naše.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Pa čuj, od sutra radim u drugoj firmi, na poslu kakvom da sam ga sam sebi stvarao ne bih našao, sa normalnim ljudima bliže mjestu stanovanja, s većom plaćom, uza sve to jučer sam upoznao krasnu ženu, prije toga se družio sa krasnim ljudima u slabo istraženim krajevima...

Nešto me krenulo ipak na bolje nakon svih s..nja koja su mi se desila ova 2 mjeseca :D

Ne znam detalje (ponekad je to i bolje), ali Ti svakako želim puno sreće u nastavku...

Dragi Forumaši, oprostite na ovom OT, ali smatram da je uvijek dopušteno nekome treba poželjeti sreću ili čestitati :jup

 

"Taman sam mislijo da mi je krenulo, a onda mi je krenuo bubrežni kamen"

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...