Jump to content
zeljeznice.net

Recommended Posts

Današnji ORF piše o "Sieg Heil" pozdravu u jednom bečkom tramvaju.

 

Jedan od vozača WL-a se na posljednoj vožnji linije 1 preko Ringa na poseban način oprostio sa starom rutom. Preko razglasa je rekao u prijevodu: "Poštovani putnici, sada ćemo po posljednji put zaokružiti bečki Ring, krug oko Stephansdoma. Ovdje su se dogodili mnogi povijesni događaji. Sieg Heil !"

 

Putnici počeli protestirati, na što je vozač uzvratio sa "Zar ne razumijete šalu ?". Sve skupa je objavljeno na jednom filmiću na Youtubeu.

 

U Beču su se poprilično uzburkale strasti, a danas popodje je WL javio da je vozač dobio otkaz.

 

Detalji na: http://www.orf.at/081027-31038/index.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sad jel to baš za otkaz... :?

 

Inače, jako mi je žao što se u Beču naveliko ukidaju linije i mijenjaju tradicionalne trase... Jer upravo Beč sam smatrao svjetskom tramvajskom velesilom, jednim od rijetkih gradova u kojemu su tramvaji zaista gradski "krvotok" i prepoznatljivost grada...

 

Sad vidim na karti da uz izmijenjene 1 i 2, nema više niti J, niti O, niti N, niti 25... :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Imperator
Pa sad jel to baš za otkaz... :?

 

Inače, jako mi je žao što se u Beču naveliko ukidaju linije i mijenjaju tradicionalne trase... Jer upravo Beč sam smatrao svjetskom tramvajskom velesilom, jednim od rijetkih gradova u kojemu su tramvaji zaista gradski "krvotok" i prepoznatljivost grada...

 

Sad vidim na karti da uz izmijenjene 1 i 2, nema više niti J, niti O, niti N, niti 25... :cry:

 

Pa to sve mozes zahvaliti onom blesavom metro-u. :evil: Ne volim metro,vec volim tramvaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pa to sve mozes zahvaliti onom blesavom metro-u. :evil: Ne volim metro,vec volim tramvaj.

Možeš ga ne voljeti, ali nije teško odabrati čime ćeš se voziti ako možeš birati između svakodnevne vožnje tramvajem, uz nepredvidivu brzinu i stalna zastajkivanja na ulicama i semaforima ili brze i uvijek redovite vožnje metroom.

 

U Beču su to na vrijeme skužili ... još u doba Franje Josipa, kad su izgradili svoju mrežu Stadtbahna koja danas čini osnovu mreže njihovog U-Bahna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sad vidim na karti da uz izmijenjene 1 i 2, nema više niti J, niti O, niti N, niti 25... :cry:
O još uvijek vozi, ali neće dugo (kao ni D)... :( , ali nema više ni 65.

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina, previdio sam.

 

Čujem da D sljedeće godine postaje 3, 71 postaje 4 i produljuje se do Börse, a O postaje 7. Bezveze ako mene pitate - ovo je baš bilo unikatno. A i uvijek me fascinirao tako visok broj linije, 71.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A i uvijek me fascinirao tako visok broj linije, 71.

Šta bi tek rekao na broj 331 ? :wink:

S tim tramvajem sam se vozio u Beču krajem 70-tih godina. Nažalost, 360 je tada već bio ukinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iako se izgradnjom U2 čini da u Beču počinju smanjivati svoju tramvajsku mrežu, oni istovremeno planiraju i njena proširenja. U tzv. Donaustadtu (21. i 22. Bezirk, s druge strane Dunava) postoje interesantni planovi izgradnje tramvajske mreže koja bi služila kao brza veza između ova dva Bezirka i kao pristup S-Bahn i U-Bahn mrežama. Naravno, ne treba ni spominjati da te nove tramvajske pruge planiraju napraviti tako da imaju što manje doticaja s cestovnim prometom, a na pojedinim mjestima (Gewerbepark Stadtlau) će tramvaj ići iznad nivoa zemlje po zasebnoj uzdignutoj trasi. To me jako podsjeća na nekadašnju liniju 64 u području naselja Alt Erlaa.

 

Ukratko, linija 26 dobiva 11 novih stanica, dodatnih 4,7 km pruge i povezivat će Strebersdorf, Floridsdorf (U6), Kagraner Platz, Gewerbeplatz Stadtlau i Hausfeldstraße (U2).

 

Linija 25 dobiva 1 km nove pruge i povezivat će Floridsdorf (U6), Kagran (U1), Donauspital (U2) i Aspern.

 

Najranija moguća realizacija izgradnje ovih pruga je 2011. godina.

 

Detalji i skice na:

http://www.wien.gv.at/vtx/vtx-rk-xlink?SEITE=020081017009

http://www.wien.gv.at/stadtentwicklung/strassenbahn/26.htm

 

 

Da ne bi sve ostalo samo na ove dvije linije, ovdje se navodi još nekoliko planova za proširenje bečke tramvajske mreže :)

http://www.wien.gv.at/stadtentwicklung/strassenbahn/index.htm

 

 

BTW, izvor svih ovih informacija je njihovo gradsko poglavarstvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Imperator

Seabral,to su svakako dobre vjesti. Ipak nije bas sve tako sivo kak se cini na prvi pogled :!: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako se to radi. Oni su još 2003. sa planom predvidjeli sve.

Jedina razlika između njih i nas je ta, što se kod njih to i provodi.

 

Kod nas se samo pred izbore spomene nešto, ali realizacija možda za iduće izbore. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno, s ove slike čini mi se da U6 vlakovi i tramvaji (pretp. tip E) imaju isti pantograf:

 

 

2454220746_c443941f33.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače, slatko je kako u Beču uvijek obilježe ovakve događaje i ukrase tramvaje (vlakove) cvijećem. Mislim da bi tako trebalo ispratiti i stojadina kod nas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inače, slatko je kako u Beču uvijek obilježe ovakve događaje i ukrase tramvaje (vlakove) cvijećem. Mislim da bi tako trebalo ispratiti i stojadina kod nas.

 

Ma boli njih briga za stojadine, a kamoli za zadnje dane vožnje, oni će njih baciti ko zadnje smeće, evo otišli su sa ulica da nitko nije ni znao ni trepnuo. :evil: žalosno :cry:

 

Što je najgore, ja sam uvjeren da ni oni sami neznaju kad će ih povući, ili dal će ih uopće uskoro kompletno povući i staviti za kasaciju, jer tamo vlada totalna neorganizacija za pametne stvari, ali za gluposti tipa 22100 ili 2210 0 su stručnjaci i u teoriji i u praksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Od danas više ne voze garniture E6/c6 na liniji U6, već samo nove T i T1.

 

Drago mi je da sam (ne znajući) ovaj vikend uspio obaviti zadnju vožnju tim tipom...

Hvala ti za ovu fotku, Arno. Nisam znao da ih ukidaju, ali iskreno rečeno, nije mi ni previše žao. Vožnja njima mi je uvijek bila doživljaj kao da se tramvajem vozim po Gürtelu. Pogotovo kad sam na ulici između Margaretnegürtela i Westbahnhofa gledao te iste tipove tramvaja na liniji 6, a kasnije i 18. A ni na tramvajima ih baš nisam volio ...

 

Prije nekih desetak godina, kad su došle prve T garniture, mjesecima su pokušavali složiti mješovite garniture, tako da je svaka stara garnitura u sredini imala niskopodni T vagon. Nakon ogromnih problema i uzastopnih probijanja najavljenih rokova su nekako uspjeli u tome. Izgledalo je to nakaradno, ali barem se u tom niskopodnom dijelu napokon mogao steći dojam podzemne željeznice na U6.

 

Ne znam kamo će sad s preostalim garniturama E6/C6 ali u svakom slučaju lijepo da su obilježili njihov zadnji dan, bez obzira na to šta mislio o njima .... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne znam kamo će sad s preostalim garniturama E6/C6
Piše u njemačkom tekstu - u Utrecht i Krakow :D

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvala ti za ovu fotku, Arno. Nisam znao da ih ukidaju, ali iskreno rečeno, nije mi ni previše žao. Vožnja njima mi je uvijek bila doživljaj kao da se tramvajem vozim po Gürtelu. Pogotovo kad sam na ulici između Margaretnegürtela i Westbahnhofa gledao te iste tipove tramvaja na liniji 6, a kasnije i 18. A ni na tramvajima ih baš nisam volio ...

 

Prije nekih desetak godina, kad su došle prve T garniture, mjesecima su pokušavali složiti mješovite garniture, tako da je svaka stara garnitura u sredini imala niskopodni T vagon. Nakon ogromnih problema i uzastopnih probijanja najavljenih rokova su nekako uspjeli u tome. Izgledalo je to nakaradno, ali barem se u tom niskopodnom dijelu napokon mogao steći dojam podzemne željeznice na U6.

 

Ne znam kamo će sad s preostalim garniturama E6/C6 ali u svakom slučaju lijepo da su obilježili njihov zadnji dan, bez obzira na to šta mislio o njima .... :)

 

Garniture nisu ni meni bili baš nešto jer nisu odavale dojam željeznice, nego tramvaja koji mi nikako nije pasao u ambijent podzemne. I uvijek bih se vozio u srednjem dijelu (T vlak).

Navodno su se vlakovi jako trošili kad su bili spareni (E6-c6-T-c6-E6), a evo sad čitam i da je brzina bila ograničena - tako da je ovo svakako dobra vijest. A bez obzira na sve komplikacije, mislim da je pohvalno što je WL na svaki vlak stavio jedan niskopodni dio (T) i tako nije diskriminirao invalide, to se zove briga za putnike.

 

Inače, jako je zanimljivo što se na svim displejima za najavu također najavljuje i kad dolazi sljedeći niskopodni tramvaj. To bi mogao ZET napraviti bez ikakvog problema i troškova (dva-tri reda u kodu: ako garažni broj nije 22xx(x), pokaži i kada dolazi tramvaj koji ima garažni broj 22xx(x) i mijenjaj tekst svake npr. 4 sekunde). Ali kakva je situacija s tim u ZET-u, očito im je to i preveliki zalogaj (kad nisu sposobni normalno napisati ni "Sretan Božić" u tramvajima)... :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je očito jedinom taj tramvaj/metro bil drag...jer U6 nisam ni doživljaval ko metro, nego ko dijelom ukopani tramvaj. Meni su recimo ova nova kola na toj liniji bila ružna.

I drago mi je da sam se protekloga ljeta vozil čitavim gornjim dijelom linije, od Philadelphiabrücke do Floridsdorfa. Naravno, u E6/c6. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogao si se voziti i južno od Philadelphiabrücke. :wink:

 

Tamo je nekad vozio, također velikim dijelom po uzdignutom dijelu trase, tramvaj broj 64 kojeg su kasnije pretvorili u U6. Taj tramvaj je nakon Philadelphiabrücke skretao na trasu Badnerbahna i nakon jedne sada već bivše stanice (Wienerbergstraße) se preko skretnice u ravnini odvajao udesno prema naselju Alt Erlaa. Obzirom na to da su i na ex-liniji 64 vozili tramvaji E2+C5, nije bilo neke prevelike razlike nakon prelaska na U6. A i doživljaj putovanja je ostao manje-više isti. :twisted: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu još dodati da sam se vozio u svim motornim kolima (4901-4948) i svim prikolicama (1901-1946) ovog tipa (na liniji U6, ali i na prethodnicama - liniji G, pa čak i GD dok su još postojale, 1987/1988).


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...