Jump to content
zeljeznice.net
Toma

balize... brojaci osovina.... ?

Recommended Posts

Gornji dio glave-gaznu povsinu.

Pogledaj onaj link.

 

Sto tocno da trazim na njemu? Prilicno je velika stranica....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Machines/inspection/

na gornjoj slici u desnom kutu je mali trokut. defekti u šinjama.

U ljevoj traci skrot dole next, no ako nemaš brzinu....

Share this post


Link to post
Share on other sites
...i da bi na usponu iz Bakra trgala kopče (mogla je povući preko 800T)...

 

SZ 541 101 je iz bakra izvukla 870 tona...

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače, samo da se nadovežem, na ovoj dionici, mislim da su nadvišenje vanjske tračnice jako mala, što je i jedan od razloga velikog trošenja vanjske tračnice (uz male radijuse zavoja), pa su možda i zbog toga stavljali mazalice na vanjsku stranu..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inače, samo da se nadovežem, na ovoj dionici, mislim da su nadvišenje vanjske tračnice jako mala, što je i jedan od razloga velikog trošenja vanjske tračnice (uz male radijuse zavoja), pa su možda i zbog toga stavljali mazalice na vanjsku stranu..

 

jesu, nadvišenja su eventualno minimalna a to je i uzrokovalo to da je brzina ograničena na samo 45 km/h. Uz pristojna nadvišenja, brzina bi mogla biti i znatno veća. Pričal mi je ErrAseR da u doba dok je tu francek vozil, redovito su sa njim prašili 60ak ako ne i koji km/h više jer je bilo nekih problema sa francekom pri brzinama oko 45-50 km/h na uzbrdici i nikad se nije niš dogodilo, nikakvog iskakanja ili ne znam kaj. A i čul sam još neke priče da su znali pičit ~60... Pih :roll:


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al da se i povećaju nadvišenja, u tako malim radijusima zavoja, veću brzinu od 60 km/h je nerealno očekivati, što zbog sigurnosti, što zbog ostalih parametara..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al da se i povećaju nadvišenja, u tako malim radijusima zavoja, veću brzinu od 60 km/h je nerealno očekivati, što zbog sigurnosti, što zbog ostalih parametara..

 

pa na najkritičnijim mjestima 60, ostalo 80 i super ;)

Baš sad kad sam išel za Vinkovce, na komadu Dugo Selo - Novska ima fakat opakih zavoja a nekad se njima vozilo 130... Nisu baš tak opaki ko na Podrutama ali na prvi pogled ne bi nikad rekao da se na njima ikada vozilo prek 80-90...


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
nemaš neku bolju sliku? Da nisu možda neke čudne mazalice?

 

Kad ste već počeli s balizama, evo i slika

 

17Baliza2.jpg

 

18Baliza1.jpg

 

A da rasplamsam diskusiju i prepisku, što bismo još mogli naći uz tračnice? Skretnicu?

 

15Skretnicaizvana.jpg

 

16Skretnicaiznutra.jpg

 

I za kraj, detalj strujnog puta (kruga) na elektrificiranoj pruzi - uzemljenje tračnice.

 

19Uzemljenjetranice.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se nadovežem na ovo ''vanjska šina trpi veći teret, vanjski kotač je više opterećen a unutrašnji manje pa unutrašnji točak proklizava'', nije tačno, pogledajte u literaturi oblik točka željezničkih vozila, gazeća površina je konusna, vanjski dio kotača ima manji prečnik od unutrašnjeg dijela, neposredno uz vijenac točka, kolosijek u krivini je širi nego u pravcu, tako da se dešava da vanjski točak ide unutrašnjim dijelom točka uz samu šinu(većim prečnikom točka), a unutrašnji ide vanjskim dijelom točka(manji prečnik) tako da ako je krivina pravilno projektovana i izgrađena nema proklizavanja, nadam se da sam dobro objasnio!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

neće ići.... :wink: teorija stoji kod nadvišenja jedne šinje ali razlike u dužini vanjske šinje su malo veće od razlike u radijusu kotača na početku i kraju konusa...

zato se u krivinama na šinji javlja rifljača ili nabor... naime u krivini kotač ne prati šinju onako kako si zamišljate u glavi već opet cijelom površinom oboda ali postrance (dakle prvi lijevi naliježe + zadnji desni u postolju) jer krivina savija ali fizika nalaže da postolje ide dalje pravocrtno....

Share this post


Link to post
Share on other sites
neće ići.... :wink: teorija stoji kod nadvišenja jedne šinje ali razlike u dužini vanjske šinje su malo veće od razlike u radijusu kotača na početku i kraju konusa...

zato se u krivinama na šinji javlja rifljača ili nabor... naime u krivini kotač ne prati šinju onako kako si zamišljate u glavi već opet cijelom površinom oboda ali postrance (dakle prvi lijevi naliježe + zadnji desni u postolju) jer krivina savija ali fizika nalaže da postolje ide dalje pravocrtno....

Hm... :hm

 

Ne razumijem.....


Share this post


Link to post
Share on other sites

kotač je zakrenut u odnosu na radijus krivine jer je fiksiran u okretnom postolju

tako da konusi u zavoju padaju u vodu

 

zato škriiiiiiiiiiiiiiiiiipi :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
balize.... :?

 

Nisam siguran, mislim da to može aktivirati kočnice, kontrolirati brzinu i još nešto.... :?

 

Zasto su sa vanjske strane tracnice?

 

pozdrav

toma

Baliza je uređaj koji, u zavisnosti od signalnog znaka koji pokazuje signal, emituje određenu frekvenciju koju detektuje uređaj koji je sastavni deo auto stop uređaja na lokomotivi. Baliza se stavlja sa vanjske strane koloseka zato što se prijemni uređaj nalazi sa strane lokomotive. (uređaj zaokružen na lokomotivi)

sz541101zgbglk08022199tci8.jpg

 

kotač je zakrenut u odnosu na radijus krivine jer je fiksiran u okretnom postolju

tako da konusi u zavoju padaju u vodu

 

zato škriiiiiiiiiiiiiiiiiipi Mr. Green

Jeste, osovina tj kotači jesu fiksirani za obrtno postolje tj. za osovinu, ali dolazi do kompletnog bočnog pomeranja obrtnog postolja zajedno sa vagonom tj lokomotivom u krivini pa se kotači nalaze na različitim poluprečnicima obrtanja, tako da se jedan okreće brže a drugi sporije jer opisuju različite krugove (malo fizike - ugaona brzina im je ista ali periferna nije zbog različitih poluprečnika :wink: )

 

A što se tiče škripanja u krivini, ono bi trebalo da bude posledica trljanja bandaža točka o unutrašnju stranu spoljne šine u krivini, a sve to iz razloga bočnog pomeranja vozila usled uticaja centrifugaone sile. Zato se u "oštrim krivinama" postovaljaju mazalice da podmazuju unutrašnju stanu šine da bi se umanjilo trošenje samih šina jer se javljaju velike sile trenja.

Istrošene šine u krivinama izgledaju ovako, često se te šine posle ili okrenu i stave na neki sporedan kolosek gde su male brzine da bi odslužile još koju deceniju :D . Inače ova šina na donjoj fotki je neka bila u levoj krivini kao spoljna šina, a sada je u "mirovini" i služi kao spoljna šina u desnoj krivini.

img0289gs5.jpg

pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

da bi vijenac bandaža izglodao ovako šinju to znaći da kotač nije paralelan sa šinjom u krivini... dakle kut nije 180° ...

ako kut nije 180 onda teorija većeg i manjeg polumjera teško pije vode jer kotač i na jednoj i drugoj šinji dodiruje šinju sa više polumjera...

 

pozz... :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hm, pa na unutarnjoj je strani...?

 

Osim ako ciljaš da je na vanjskoj strani zavoja, što opet ne mora biti, jer nemamo uvid u cijelu sliku...

 

Koliko ja vidim, mazalica je sa vanjske strane a ne unutar kolosjeka. O tome je bila rasprava. Naravno da mast nece stavljati sa vanjske strane :)

Mazalica je sa unutarnje strane kolosijeka, a kutija za mast je sa vanjske.


Samo osmi položaj!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istrošene šine u krivinama izgledaju ovako, često se te šine posle ili okrenu i stave na neki sporedan kolosek gde su male brzine da bi odslužile još koju deceniju :D . Inače ova šina na donjoj fotki je neka bila u levoj krivini kao spoljna šina, a sada je u "mirovini" i služi kao spoljna šina u desnoj krivini.

Ovakve su šine sa Riječke i Ličke pruge jer ih ne obrađuje brusni vlak pa brže troše vijence bandaža na kotačima.


Samo osmi položaj!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kad ste već počeli s balizama, evo i slika

 

17Baliza2.jpg

 

Ooo, vidim da je tu i Eurobaliza u sredini uz ovu Indusi.


Samo osmi položaj!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...