Jump to content
zeljeznice.net
Toma

balize... brojaci osovina.... ?

Recommended Posts

molim identifikaciju ova dva 'objekta' uz lijevu tracnicu - na oba kolosijeka...!

 

sz541101zgbglk08022199tmi3.jpg

 

Hvala puno i pozdrav :)

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
balize.... :?

 

Nisam siguran, mislim da to može aktivirati kočnice, kontrolirati brzinu i još nešto.... :?

 

Zasto su sa vanjske strane tracnice?

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zasto su sa vanjske strane tracnice?

 

nemaš neku bolju sliku? Da nisu možda neke čudne mazalice?


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svigdje su s vanjske strane.. ?! :hm

 

dsc01131mp1.jpg


Jedino me zora, ko najvjernija žena, svako jutro čeka raširenih ruku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ovo je na rasputnici Trešnjevka..?!

 

da...

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

he,he,he... nije moglo detaljnije? :kul :kul


...dva vozača, malo jača...

Share this post


Link to post
Share on other sites
balize.... :?

 

Nisam siguran, mislim da to može aktivirati kočnice, kontrolirati brzinu i još nešto.... :?

 

Zasto su sa vanjske strane tracnice?

 

pozdrav

toma

 

Jedini suvisli razlog koji mi pada na pamet je izbjegavanje kopanja ispod pruge, jer se baliza spaja sa signalom, pa eto, da budu na istoj strani. :hm

 

 

[edit]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazalice su isključivo u zavojima na unutarnjoj strani unutarnje šinje. Da nema tih mazalica (sad ovo čudno zvuči) koje podmazuju unutarnju šinju u zavoju posljedice bi bile cvilenje kotača kao kod tramvaja i znatno skračenje životnog vjeka šinje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mazalice su isključivo u zavojima na unutarnjoj strani unutarnje šinje. Da nema tih mazalica (sad ovo čudno zvuči) koje podmazuju unutarnju šinju u zavoju posljedice bi bile cvilenje kotača kao kod tramvaja i znatno skračenje životnog vjeka šinje.

 

Ajde... a sto onda kazes na ovo?

 

IMG_4012.jpg

 

IMG_4039.jpg

 

IMG_4041.jpg

 

IMG_4008.jpg

 

 

Mast se cijedi na sve strane..

 

IMG_4009.jpg

 

 

SVE SLIKE SU by IVOG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, pa na unutarnjoj je strani...?

 

Osim ako ciljaš da je na vanjskoj strani zavoja, što opet ne mora biti, jer nemamo uvid u cijelu sliku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sa koje je to pruge, ali ovo nema logike da je mazalica na vanjskoj šinji. Inače se stavljaju sa unutarnje strane sa pedalom, ne sa čepovima, jer je sigurnije da će vjenac kotača nagazit pedalu.

Ovdje mora da je naknadno drastično smanjena brzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hm, pa na unutarnjoj je strani...?

 

Osim ako ciljaš da je na vanjskoj strani zavoja, što opet ne mora biti, jer nemamo uvid u cijelu sliku...

 

Koliko ja vidim, mazalica je sa vanjske strane a ne unutar kolosjeka. O tome je bila rasprava. Naravno da mast nece stavljati sa vanjske strane :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne znam sa koje je to pruge, ali ovo nema logike da je mazalica na vanjskoj šinji. Inače se stavljaju sa unutarnje strane sa pedalom, ne sa čepovima, jer je sigurnije da će vjenac kotača nagazit pedalu.

Ovdje mora da je naknadno drastično smanjena brzina.

 

Budinscina-Madjarevo...

Sve koje sam vidio izgledaju tako...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne znam sa koje je to pruge, ali ovo nema logike...

Pitanje - a zašto ne bi imalo smisla da mazalica podmazuje unutarnju stranu spoljašnje tračnice u zavoju? To mi je nekako logičnije nego da podmazuje unutrašnju (onu sa manjim radijusom) jer točkovi će u krivinama upravo strugati po spoljašnjoj šini (po unutrašnjoj šini u zavoju točak zapravo nema otpor - jer "teži da produži ravno" - spoljašnja šina je ta koja ga tera u zavoj), zar ne?


Čekajući tramvaje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na želj. vozilima nema diferencijala već je kruta osovina. U zavoju usljed centrifugalne sile veliki dio tereta se seli na vanjsku šinju-ne sav i tako nutarnji kotač radi manjeg opterečenja proklizavanjem izjednačuje razliku u duljini šinja u zavoju. Posljedica je da nutarnjoj šinji strada gazna ploha glave. Ovisno o radijusu, brzini i teretima dobije valove duljine 20-50cm koji mogu biti duboki i po 0,5mm što smanjuje udobnost vožnje, a kako stradaju ležajevi na vagonima probajte pretpostavit. Eto to je razlog stavljanja mazalice na nutarnju šinju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na želj. vozilima nema diferencijala već je kruta osovina. U zavoju usljed centrifugalne sile veliki dio tereta se seli na vanjsku šinju-ne sav i tako nutarnji kotač radi manjeg opterečenja proklizavanjem izjednačuje razliku u duljini šinja u zavoju. Posljedica je da nutarnjoj šinji strada gazna ploha glave. Ovisno o radijusu, brzini i teretima dobije valove duljine 20-50cm koji mogu biti duboki i po 0,5mm što smanjuje udobnost vožnje, a kako stradaju ležajevi na vagonima probajte pretpostavit. Eto to je razlog stavljanja mazalice na nutarnju šinju.

 

Dobro, tvoje objasnjenje ima smisla ali daj mi onda objasni sto bi ta mazalica podmazivala? Glavu sinje ili unutarnji rub?

Kod ove vanjske (sto je meni potpuno logicno) podmazuje se unutarnji rub kojeg u zavoju glodje vijenac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da točno, jer se radi o pruzi koja po kojoj ne prometuje toliko teških vlakova i koja ima veće radijuse nego Zagreb-Rijeka. Ne znam u kakvom je stanju pruga, ali pretpostavljam da su veće brzine i uz lakše vlakove to je onda potpuno u redu.

Evo nešto interesantno po pitanju šinja

http://www.speno.ch/index_en.asp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da točno, jer se radi o pruzi koja po kojoj ne prometuje toliko teških vlakova i koja ima veće radijuse nego Zagreb-Rijeka. Ne znam u kakvom je stanju pruga, ali pretpostavljam da su veće brzine i uz lakše vlakove to je onda potpuno u redu.

 

Ne bi islo...

Brzina na toj dionici pruge je 45 km/h a koliko znam Rijecka je na 50 km/h ili vise.

Sto se tice tereta... laksi su u svakom slucaju ali mislim da su radijusi zavoja ipak manji nego na Rijeckoj pruzi. Nadalje... sav promet na ovoj pruzi obavljaju lokomotive sa tri osovine u postolju koje ipak vise trose prugu od elektri koje imaju dvije osovine po postolju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je HŽ još prije rata dobio na probu dvosistemsku elektru od Čehoslovaka odbijena je.

Jedan razlog su bile upravo 3 osovine po postolju, a drugi da je elok prejaka i da bi na usponu iz Bakra trgala kopče (mogla je povući preko 800T)

A lakše je i jeftinije promjeniti jednu šinju nego obe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kad je HŽ još prije rata dobio na probu dvosistemsku elektru od Čehoslovaka odbijena je.

Jedan razlog su bile upravo 3 osovine po postolju, a drugi da je elok prejaka i da bi na usponu iz Bakra trgala kopče (mogla je povući preko 800T)

A lakše je i jeftinije promjeniti jednu šinju nego obe.

 

 

Nisi mi odgovorio na pitanje sto maze mazalica o kojoj ti pricas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...