Jump to content

Ekspedišn Rijeka - Split via Gospić & Knin


kiki273

Recommended Posts

Dečki svaka vam čast :mrgreen: Ne znam ča napisat, reportaža predobra (kao i svaka) :mrgreen:

Ma... kapa do Splita i nazad :kul

 

BTW kako je Clio - Njiva :kul nitko ne pita za njega/nju :mrgreen::wink:

'Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine.' - Nikola Tesla

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pitam se samo cemu tako ogroman peron za postaju gdje gotovo da i nema putnika u ukrcaju/iskrcaju? Ili je netko planirao za dalju buducnost.

Ako bi se baš htio iskoristiti ovaj ogromni peron, onda bi trebalo uvesti i pokoji putnički vlak. Ne putuju svi brzima i ICN-ovima, a Gračac izgleda ima ekskluzivu samo za tavku vrstu vlakova:

 

Link to comment
Share on other sites

Evo malo podataka o putničkom prometu na Ličkoj pruzi, red vožnje 1978./1979.

BRZI:

Zagreb - Split - Zagreb = 2 para (noćni Tauern Express i Maestral)

Zagreb - Zadar - Zagreb = 1 par (dnevni ubrzani)

PUTNIČKI:

Ogulin - Knin - Ogulin = 2 para

Ogulin - Vrhovine - Ogulin = 1 par

Gračac - Knin - Gračac = 2 para

Ubrzani Zagreb - Zadar - Zagreb stajao je na relaciji Gračac - Knin - Gračac u svim kolodvorima i stajališta (osim Cerovca), pa je na ovom dijelu pruge de facto imao ulogu putničkog vlaka.

U drugim voznim redovima putnički iz Ogulina išao je samo do Gračaca, a na relaciji Gračac - Knin - Gračac vozila su 4 para putničkih vlakova.

Postojala je i putujuća pošta Zagreb - Gračac - Zagreb, koja je radila za šire područje Zadra (prijevoz kamionom preko Obrovca) i za područje južne Like.

Ove podatke sam naveo kako bih dodatno podsjetio na nekadašnje značenje Gračaca kao željezničkog kolodvora.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Evo malo podataka o putničkom prometu na Ličkoj pruzi, red vožnje 1978./1979.

BRZI:

Zagreb - Split - Zagreb = 2 para (noćni Tauern Express i Maestral)

Zagreb - Zadar - Zagreb = 1 par (dnevni ubrzani)

PUTNIČKI:

Ogulin - Knin - Ogulin = 2 para

Ogulin - Vrhovine - Ogulin = 1 par

Gračac - Knin - Gračac = 2 para

Ubrzani Zagreb - Zadar - Zagreb stajao je na relaciji Gračac - Knin - Gračac u svim kolodvorima i stajališta (osim Cerovca), pa je na ovom dijelu pruge de facto imao ulogu putničkog vlaka.

U drugim voznim redovima putnički iz Ogulina išao je samo do Gračaca, a na relaciji Gračac - Knin - Gračac vozila su 4 para putničkih vlakova.

Postojala je i putujuća pošta Zagreb - Gračac - Zagreb, koja je radila za šire područje Zadra (prijevoz kamionom preko Obrovca) i za područje južne Like.

Ove podatke sam naveo kako bih dodatno podsjetio na nekadašnje značenje Gračaca kao željezničkog kolodvora.

 

To su bila vremena, a danas nema putnika ni za lijek. Inače, nemoj mi protiv Lade, vozim stroj star 26 god. bez problema. :kul Doduše, nije Niva, ali ima dušu oldtimera, poput naših lokomotiva.

Link to comment
Share on other sites

Inače, nemoj mi protiv Lade, vozim stroj star 26 god. bez problema. :kul Doduše, nije Niva, ali ima dušu oldtimera, poput naših lokomotiva.

Zakon od prometala, ja poderao dve. Moš' se i pošteno sudarit' u njoj, a ostat' živ!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Inače, nemoj mi protiv Lade, vozim stroj star 26 god. bez problema. :kul Doduše, nije Niva, ali ima dušu oldtimera, poput naših lokomotiva.

Zakon od prometala, ja poderao dve. Moš' se i pošteno sudarit' u njoj, a ostat' živ!

 

A kvar nije skuplji od 150 ćuna!

Link to comment
Share on other sites

To su bila vremena, a danas nema putnika ni za lijek.

Nešto zahvaljujući razvitku cestovnog prometa, a nešto kao posljedica ratnih zbivanja.

Inače, u nekim voznim redovima noću su Ličkom prugom vozila i po 4 para brzih vlakova (naročito u ljetnoj sezoni), pa je bilo križanja i u egzotičnim kolodvorima, npr. u Rudopolju, Javorniku i Ličkoj Jesenici.

A s mojeg putovanja 1972. u Šibenik sjećam se križanja u kolodvoru Medak. Bila je lijepa srpanjska noć, nas nekolicina izašli smo iz vagona protegnuti noge, kad smo iz smjera Lovinca primijetili dva svjetleća oka i čuli zvuk sirene. I onda je pokraj nas protutnjala garnitura 2 x JŽ 642 + putnički vagoni.

 

Inače, nemoj mi protiv Lade, vozim stroj star 26 god. bez problema.

Ja nisam ništa rekao protiv Lade, molim lijepo. :mrgreen:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

To su bila vremena, a danas nema putnika ni za lijek.

Nešto zahvaljujući razvitku cestovnog prometa, a nešto kao posljedica ratnih zbivanja.

Inače, u nekim voznim redovima noću su Ličkom prugom vozila i po 4 para brzih vlakova (naročito u ljetnoj sezoni), pa je bilo križanja i u egzotičnim kolodvorima, npr. u Rudopolju, Javorniku i Ličkoj Jesenici.

A s mojeg putovanja 1972. u Šibenik sjećam se križanja u kolodvoru Medak. Bila je lijepa srpanjska noć, nas nekolicina izašli smo iz vagona protegnuti noge, kad smo iz smjera Lovinca primijetili dva svjetleća oka i čuli zvuk sirene. I onda je pokraj nas protutnjala garnitura 2 x JŽ 642 + putnički vagoni.

 

Ma bez brige za Ladu, ajmo se vratit ferati. Guštan čitat ovakva sjećanja, jer tada nisam bio niti u planovima roditelja. Prije par godina sam putovao iz ST u ZG busom koji je mijenjao noćni vlak pa mogu samo dijelom zamislit atmosferu u egzotičnim kolodvorima, meni je tad upalo u oko Ličko Lešće s obližnjom tvornicom vapna koja u mrkloj noći dimi kao parnjača.

Link to comment
Share on other sites

Inače, nemoj mi protiv Lade, vozim stroj star 26 god. bez problema. :kul Doduše, nije Niva, ali ima dušu oldtimera, poput naših lokomotiva.

Zakon od prometala, ja poderao dve. Moš' se i pošteno sudarit' u njoj, a ostat' živ!

 

Što Rus napravi,to je neuništivo... :lol::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Inače, nemoj mi protiv Lade, vozim stroj star 26 god. bez problema. :kul Doduše, nije Niva, ali ima dušu oldtimera, poput naših lokomotiva.

Zakon od prometala, ja poderao dve. Moš' se i pošteno sudarit' u njoj, a ostat' živ!

 

Što Rus napravi,to je neuništivo... :lol::mrgreen:

Evo prijedloga za KLJŽ - kupimo Ladu Nivu za terenski rad (to košta cca 9.000€, a spada među bolje terence) pa organizirana grupa Forumaša može lijepo od Kluba iznajmiti prometalo za desant na neko zabito mjesto s interesantnom tematikom. Ha? :auto U međuvremenu se Gazda može u njoj voziti da ne strune u garaži...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Kasno se javljam, ali za pohvale nikad nije kasno :wink:

 

Kolosalno, majstorski, duhovito i prštavo :):jup

 

U vama je čudesno puno snage...da ste kojim slučajem imali ono dreziće na polugu gore-dolje valjda bi obišli cijelu trasu.

 

Još jednom, bravo :P

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

Za '78./'79. normalan putnički promet ali gledano iz današnje perspektive impresivnih 16 vlakova. Koje će HŽ dostići na Sveto Nigdarjevo! Pored Dalmatine vlakovi nemaju šanse.

Prilikom križanja u Gračacu iz/u vlak za Split nitko nije ušao ni izašao; u vlak za Zagreb se ukrcao jedan djelatnik HŽ-a a izašao nije nitko.

Toliko o popularnosti putovanja željeznicom u tim krajevima :kul

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

 

PS: kiki273 svaki ekspedicijski auto zove Lada Njiva jer kad-tad završi u nekoj njivi na putu do čudnog komada pruge :mrgreen:

 

Kao da ja to ne znam;jesi li siguran da je ovo meni upućeno :?:

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Prilikom križanja u Gračacu iz/u vlak za Split nitko nije ušao ni izašao; u vlak za Zagreb se ukrcao jedan djelatnik HŽ-a a izašao nije nitko.

Toliko o popularnosti putovanja željeznicom u tim krajevima :kul

 

To ti baš i nije neki relevantan podatak, znalo je po 10ak putnika uć/izać u Gračacu, čak je bilo da bi ih 10ak ušlo u oba.

Link to comment
Share on other sites

 

PS: kiki273 svaki ekspedicijski auto zove Lada Njiva jer kad-tad završi u nekoj njivi na putu do čudnog komada pruge :mrgreen:

 

Kao da ja to ne znam;jesi li siguran da je ovo meni upućeno :?:

To je pojašnjenje za svekoliko pučanstvo, pogotovo za neupućene :kul

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Nakon malo cakule, evo ide zavrsni dio ove reportaze.

Nakon Gracaca pocinjemo sa usponom prema 802m visokom prijevoju. I negdje na tom dijelu zbila se ona vec ranije opisana legendarna situacija tipa "nem'rete tu slikavat". Dakle, s desne strane ceste uocavamo malu stanicnu zgradu i kompoziciju koja se upravo pokrenula prema Gracacu. I, naravno, a sto ste mislili, naglo skretanje udesno i poput munje zaletismo se Vozilom do samog kolosijeka uz klizanje guma po pijesku. Izlijecemo vanka i na brzinu ciks-ciks-ciks i nekoliko fotki je u foticima. naravno sefu stanice se bas nije svidjelo da usred nicega iznenada napadnu tursin terorists, pa se nije pripremio, vec je primijenio taktiku "napad je najbolja obrana" tekstom koji je lijepo prenio kolega Kiki. Evo 2 slikovna zapisa sa kolodvora Malovan:

Pogled prema Kninu:

MAL1.jpg

i prema Gracacu:

MAL2.jpg

Nastavljamo dalje prema Kninu i usput neplanirano skrecemo lijevo s ceste prema postaji Zrmanja. Kolodvorska zgrada je impresivna:

ZRM3.jpg

Na fotki se vide nasi geodeti. :kul

Pogled prema Malovanu-radni strojevi u punom pogonu:

ZRM2.jpg

i prema Kninu:

ZRM4.jpg

Obratite paznju na burozide.

Pogled prema masivu Dinare:

ZRM1.jpg

S obzirom da je i ovdje bilo hladno i vjetrovito, nismo se previse zadrzali, vec smo slijedeci zacrtanu rutu krenuli prema Kninu. Na tom putu docekao nas je prekrasan vidikovac iznad doline pocetnog toka Zrmanje:

KNI4.jpg

 

KNI3.jpg

Usputni pogled na prekrasni kameni vijadukt Stara Straza:

KNI5.jpg

I konacno, Knin:

KNI6.jpg

A sto bi bila panorama bez pruge-ovo je odvojak prema Zadru:

KNI8.jpg

Konacno na kolodvoru Knin-pogled prema Splitu:

KNI10.jpg

Ponovno radna mehanizacija:

KNI11.jpg

Pogled prema sjeveru-na fotki se ne vidi koliko je zapravo bilo hladno :mrgreen: -oko minus 4 uz jak vjetar:

KNI12.jpg

Jedini ljudi na peronima bila su ova dva profesionalca:

KNI15.jpg

Kolodvorska zgrada:

KNI14.jpg

i peroni:

KNI19.jpg

Otici u Knin, a ne snimiti tvrdjavu ( za obilazak koje nazalost nismo imali vremena ) bilo bi bogohulno:

KNI20.jpg

Golemu parnjacu vec je obradio kolega Thomcro, pa evo samo 2 fotkice:

KNI21.jpg

 

KNI22.jpg

Slijepi odvojci na sjevernom dijelu kolodvora:

KNI23.jpg

Prsti se smrzli, pauza :mrgreen: :

KNI24.jpg

Jos jedan detalj tvrdjave, prije ulaska u Vozilo i nastavka ekspedisna:

KNI25.jpg

na putu prema Drnisu zastajemo da snimimo razdvajanje Zadarske, licke i unske pruge:

KNI26.jpg

Putem prema Drnisu prelazimo preko Krke:

KNI31.jpg

Most:

KNI29.jpg

Nizvodno:

KNI30.jpg

Usput se zaustavljamo na kolodvoru Kosovo i Drnis ( na slikama ):

Smjer Split:

DRN1.jpg

Smjer Knin:

DRN2.jpg

U Drnisu se odvajamo od pruge i krecemo put Splita, preko Cavoglava i Muca.

I konacno, ponovno na moru-Riva:

SPL2.jpg

 

SPL4.jpg

I brodovi:

SPL3.jpg

 

SPL21.jpg

Zeljeznicki kolodvor, putnicka luka i medjugradski autobusni kolodvor smjesteni s jedan do drugoga sto je vrlo prakticno. Detalj sa splitskog kolodvora:

SPL25.jpg

Tu je i legendarni sved:

SPL24.jpg

i vec vidjeni vagoncic za prijevoz bibija:

SPL22.jpg

Ovom prilikom zahvaljujem se kolegama Thomcrou i Kikiju , te nasem vodicu po Splitu Makyju na izvrsnom drustvu i ugodno provedenom hladnom zimskom danu. Uz jos jednu impresiju starog Splita, do slijedece ekspedicije pozdrav od Kicota. :)

SPL29.jpg

Link to comment
Share on other sites

Već dva dana pratim ovaj putopis i sad konačno mogu reći, svaka čast. :)

Stvarno ste prošli solidnu rutu i napravili odličan putopis, sa odličnim fotkama i komentarom uz njih.

 

P.S. Vjerujem da su vam i vlasnici benzinskih postaja gdje ste točili prilično zahvalni. :mrgreen:

Ako Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? :hm

Link to comment
Share on other sites

 

P.S. Vjerujem da su vam i vlasnici benzinskih postaja gdje ste točili prilično zahvalni. :mrgreen:

 

Jako blizu istini. Ukupno presli 750 km, a Vozilo je progutalo 450 kn goriva ( često smo se usput zaustavljali s upaljenim motorom da odrzavamo unutrasnju temperaturu podnosljivom :mrgreen: ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...