Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
tk4

TMK 2200 u Sarajevu

Recommended Posts

Tramvaj fabrike “Končar” na jednogodišnjoj posudbi u Grasu

 

U Zagrebu je prije nekoliko dana počeo projekat postavljanja ekrana s voznim redom tramvaja na svim stajalištima Podružnice Zagreb električni tramvaj (ZET). Osim vizuelnog prikazivanja vremena, postoji i mogućnost audio obavijesti, koja u slučaju zastoja u gradskom saobraćaju, putnike obavještava zašto njihov tramvaj ili autobus ne dolazi, te na koji način su linije preusmjerene. Iz tog razloga kontaktirali smo sa KJKP Gras kako bismo provjerili da li je u planu ovog preduzeća sličan projekat u narednom vremenskom periodu, ali nismo dobili nikakav odgovor.

 

Cijena projekta postavljanja ekrana izn­osi oko deset miliona eura, a probni period može se kretati od dva do 12 mjeseci. S obzirom na to da nismo dobili nikakav odgovor, u našem gradu putnici neće moći računati na ovu posebnu uslugu ko zna dokad.

 

Iako je u Sarajevu problem prosjačenja i džeparoša izuzetno izražen, ali i pojedinaca koji uništavaju vozila Grasa, iz Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona naglašavaju da to ne treba da bude razlog što se ne nabavljaju novija vozila. “Displeji i kamere po vozilima se mogu napraviti tako da ih niko ne može uništiti. Uposleni u Grasu treba da reaguju na vrijeme i da nas obavijeste, a ne da o tome pričaju tek kad je šteta već počinjena. Mi imamo nekoliko policajaca u civilu koji redovno nadziru stajališta i zbivanja u vozilima gradskog prevoza.

 

Ukoliko bi bili postavljeni displeji na tramvajskim stajalištima, mi ne bismo mogli obezbijediti policajce koji bi čuvali takve uređaje danonoćno, ali redovno nadziremo sva dešavanja u gradu, tako da bi se i takvi uređaji štitili od uništavanja“, kazao je za Oslobođenje Jusuf Zornić, portparol Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona.

 

Ipak, Mihajlo Krmpotić, kantonalni ministar prometa i komunikacija naglasio je kako će usluga javnog gradskog prevoza u narednom periodu biti poboljšana. “Za nekoliko sedmica dobićemo novi tramvaj koji je napravljen po najvišim standardima. U njemu će se nalaziti kamere, a to je niskopodno prevozno sredstvo, tako da će i invalidi i slijepe osobe moći lakše ulaziti, odnosno izlaziti iz njega“, istakao je Krmpotić, dodajući da o postavljanju displeja sa prikazom rasporeda linija nema govora, jer bi se to kod nas vrlo brzo uništilo.

 

Ipak, najnoviji tramvaj iz fabrike “Končar” koji stiže u Sarajevo nije poklon već je posuđen Grasu na jednu godinu, upravo iz ZET-a. Možda, nakon dolaska tramvaja koji posjeduje najsavremeniju tehnologiju i proizvodnja ovih vozila u našem gradu dostigne viši nivo. Kako je najavio ministar Krmpotić, u toku su pregovori i s jednom delegacijom iz Njemačke vezani za nabavku novih i polovnih autobusa.

 

link:

http://www.oslobodjenje.ba/index.php?option=com_content&task=view&id=52048&Itemid=48

 

Zna li netko vise o tome ,s obziro da sirine pruge u SA i ZG nisu iste :shock: :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili će prilagoditi tramvaj za 1435 mm ili je ovo novinarska patka.

 

Nažalost mislim da je ovo drugo. :(


To je divlji badem; ništa nije tako lepo kao kad procveta, a ništa tako gorko kao kad se prvi put proba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa Sarajevo niti nema novca za niskopodni tramvaj (bilo koji, bio Crotram ili Alstom ili Bombardier ili Siemens)... A definitivno ZET ne "poklanja" tramvaje na jedan dan... Pa i u Helsinkiju (koji je zbilja ozbiljno zainteresiran, i ima novca) tramvaj neide na godinu dana... A i uostalom, neznam dali ima itko lud u Končaru tko bi tramvaj projektirao za širi kolosjek samo da bi tramvaj bio kao "poklon" na godinu dana... Novinari su malo prenaglili...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo mi ovо sve zvuči nategnuto. Ne sumnjam da se mogu napraviti posebna postolja prilagođena za 1435 mm, samo ne verujem da ih Končar ima u rezervi. A uz prethodni deo teksta o vandalizmu i uništavanju - nisam baš siguran da će naći mnogo firmi sklonih da iznajme vozilo na probne vožnje, pa da se mole Bogu da ih neće dobiti natrag u neupotrebljivom stanju.


Čekajući tramvaje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne samo da pruge nisu iste, nego je i širina tramvaja u Sarajevu 2,5 m... Ja ne vidim kakvog bi smisla imalo raditi nova postolja i još ih staviti na tramvaj koji ne odgovara potpuno tamošnjoj mreži, tako da mi je apsurdno da bi ZETov 2200 bio poslan u Sarajevo... Možda bi Končaru bilo bolje, ako se ozbiljno upušta u borbu za tržište, da napravi jedan kratki (trodjelni, 21 m), ali široki 2200, pa neka ga testira i u Sarajevu, a i drugdje, jer standardni kolosijek i 2,5 m su stvarno puno češća kombinacija, a i manjeg će biti lakše prevoziti naokolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da možda negdje skrivečki ne prilagođavaju 2206 za 1435 mm? :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Premda ne vjerujem da je ono gore stvarno tako, mislim da Ivan dobro razmislja - ako bi crotram htio prodat te tramvaje okolo po svijetu i ako stvarno ima zainteresiranih za 1435 mm, trebat ce napravit prototip, koji ce biti slan okolo kao npr. 2263 u Helsinki.

 

Dakle tu imamo problem ekonomske isplativosti izrade tramvaja bez kupca, a opet ako stvarno stoji da ga nitko nece kupit bez probne voznje, onda nema druge nego napravit jednoga, kao investiciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TMK2200 u Bukurešt?

 

U ovom članku se spominje "Konkar" kao proizvođač čiji bi se tramvaji isprobavali na ulicama Bukurešta:

 

http://www.evz.ro/article.php?artid=334681#

 

E sad, mislim da bi Končaru stvarno bilo pametno proizvesti jedan tramvaj na 1435mm, popraviti sve dosad uočene nedostatke i voziti ga okolo na probe. Isplatit će im se kad-tad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm...i Sarajevo i Bukurest imaju 1435 mm... :?:

a tko zna,mozda i nije neki problem zamijeniti postolja? ili su vec napravili jednog za tu sirinu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
hm...i Sarajevo i Bukurest imaju 1435 mm... :?:

a tko zna,mozda i nije neki problem zamijeniti postolja? ili su vec napravili jednog za tu sirinu...

 

Ali kad već rade nova postolja, onda bi mogli i promijeniti onaj dio iznad postolja da ima više mjesta, pa im je bolje napraviti novi tramvaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo zanimljiva vijest! Iako ja baš ne vjerujem u to da će Končar zaista ići u to... :roll: Ali, ako ipak bude išao u to, mislim da onda tramvaj treba i PROŠIRITI, a ne samo ovakav uski staviti na šira postolja! Jer kad je već pruga šira, onda to treba i iskoristiti u svakom pogledu! A inače, možda to ne bi bila ni loša ideja zbog jednog dana u Zagrebu... Naime, taj "prošireni" tramvaj za 1435 mm bi mogao postati svojevrsna "osnovica" za izgradnju budućih vozila LGŽ za Zagreb jednoga dana kad to postane aktualno... :kul

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,3m je uobičajena širina i za tramvaje na 1435mm a što se tiče interijera mislim da se ne bi ništa bitno promijenilo jer bi s vanjske strane okvira okretnog postolja došli kotači a s unutarnje motori i reduktori pa smo na istom... :wink:


Obrisan sa foruma jer sam se usudio kritizirati Končar...!

Share this post


Link to post
Share on other sites
TMK2200 u Bukurešt?

U ovom članku se spominje "Konkar" kao proizvođač čiji bi se tramvaji isprobavali na ulicama Bukurešta:

 

„In luna martie, le voi propune celor de la Alstom, Siemens, Skoda, Bombardier si Konkar ca, timp de o luna, sa introduca pe linia 21 prototipurile lor, pentru a atrage lumea spre mijloacele de transport in comun”, a mai spus Videanu.

 

Verovatno spominje sve proizvođače 100% niskopodnih tramvaja, pa da bi možda neki od njih mogao da ide u Bukurešt, koliko razumem na liniju 21 i pominju mesec mart/ožujak (''In luna martie,''), pominju i prototipove (pe linia 21 prototipurile). :?


s5002921.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
„In luna martie, le voi propune celor de la Alstom, Siemens, Skoda, Bombardier si Konkar ca, timp de o luna, sa introduca pe linia 21 prototipurile lor, pentru a atrage lumea spre mijloacele de transport in comun”, a mai spus Videanu.

 

U mjesecu ožujku bit će predloženi oni (tramvaji, op. egérke) od Alstoma, Siemensa, Škode, Bombardiera i Končara da se, u vremenu od mjesec dana, uvede na liniju 21 njihove prototipove, kako bi se privuklo ljude (dosl. "svijet") na sredstva zajedničkog prijevoza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jel se to meni postovi vezani uz egerkeovo znanje jezika izbrisani?

 

zato što su off topic ili ima neki drugi razlog?


Die Stadt gehört dir (WL).

Share this post


Link to post
Share on other sites
jel se to meni postovi vezani uz egerkeovo znanje jezika izbrisani?

 

zato što su off topic ili ima neki drugi razlog?

Čitava diskusija je otišla previše OT, pa su u dogovoru s egerkeom ti postovi premješteni u podforum kamo zapravo i pripadaju. Gogo je u prethodnom postu naveo link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još malo o istoj temi:

 

»Končar« razvija prototip tramvaja za kolosijek širine 1435 milimetara, koliko iznosi u Sarajevu, kako bi mogao voziti prugom

 

Čitav tekst na:

http://www.vjesnik.hr/html/2008/01/05/Clanak.asp?r=zag&c=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Bogu, pametno je to. Ja drzim fige Koncaru da ga proda i drugdje, a kad ga imaju za Sarajevo, bit ce i za druge gradove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U sto se to Sarajevo pretvorilo: kamere su dobre jer se tramvaji unistavaju i puno je djepara, a informacijski sustav bi unistili! I onda tu hoce Koncar poslati novi prototip na probe? Pa kaj bu od njega ostalo kada se "probe" zavrse?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to je sve novinarska glupost... Rade prototip za 1435mm zbog većine gradova u Europi, gdje ga misle prodat, a definitivno ga neće "posuđivat" gradu koji ga niti ne može kupit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Još malo o istoj temi:

 

»Končar« razvija prototip tramvaja za kolosijek širine 1435 milimetara, koliko iznosi u Sarajevu, kako bi mogao voziti prugom

 

Čitav tekst na:

http://www.vjesnik.hr/html/2008/01/05/Clanak.asp?r=zag&c=1

 

Končaru, kao i svim njegovim kooperantima itekako je stalo do toga da se proizvodnja tramvaja ne završi isporukom 140-tog tramvaja ZET-u. Kada se savlada tehnologija, otklone uočeni nedostaci na tramvajima, nema razloga da se tramvaj proda i drugim gradovima. Tramvaj nije konstruiran samo i isključivo za ZET, nego je ostavljena mogučnost prilagođavanja konstrukcije za svakog kupca posebno. Ja sam siguran da se tramvaj ovakav kakav je, može uz manje modifikacije prilagoditi za vožnju po kolosijeku 1435mm, a ukoliko bi došlo do narudžbe tramvaji bi bili građeni prema zahtjevima pojedinih kupaca. Nitko ne mora kupiti tramvaj poput Zagrebačkog, sigurno postoji mogučnost proizvesti tramvaj sa manje modula, dvosmjerni tramvaj sa vratima i upravljačnicama na obe strane, bez klima uređaja, sa preklopnim vratima, bez video nadzora...

Današnja proizvodnja ionako se sve više temelji na kupovini komponenti na tržištu i sklapanju istih. Dakle vjerovatno se večina komponenti proizvodi u RH, ali da li je čelik iz Sisačke željezare, staklo iz Lipika, guma iz Ćavića?!? Mislim da nije.

A da li bi ZET nakon 2263 u Helsinki ponovno dao tramvaj za probu za negdje drugdje ne znam


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U danasnje vrijeme globalnog gospodarstva vise i nije bitno odakle su dijelovi. Barem to Koncaru nije bitno - oni zarade novac na pameti svojih izinjera koji su projektirali tramvaj i koji su napisali upute za proizvodni proces. Staklo moze bit iz Rumunjske, ako je jeftinije, a jednako kvalitetno ko domace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...