Jump to content
zeljeznice.net
x-type

Opremanje ŽCPR-a

Recommended Posts

kojom dinamikom se vrši opremljivanje ŽCPR-a, tj. koliko često se psotave svjetlosni signali ili rampe? ja za ovu godinu znam samo da je ŽCPR u Virju dobio rampu i svjetla. koji su još prijelazi dobili dodatnu opremu u ovoj godini?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam do kraja godine postavit će rampu u Pitomači, na prijelazu prema Dinjevcu (tamo je snimljen filmić sa kemijskom vlakom).

Inače pruga je tamo ravna i pregledna, no svejedno je bilo naleta, iako ne u zadnje vrijeme.

Pretpostavljam, jedan od razloga zašto se baš na tom prijelazu postavlja rampa je predsjednik Općinskog vijeća Pitomače, koji živi u Dinjevcu. :wink:

 

Također na više prijelaza u okolici Kloštra zamijenjena je stara signalizacija (Stop, Andrija i "parnjača" :(). Ima i slika, ako vas zanima mogu postavilti u Fotografije slike prije i poslije.


Metro über (unter) alles! :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dugo Selo

 

- u međuvremenu neznam ak su uredili ŽCPR do kraja

 

dsc01135lf5.jpg


Jedino me zora, ko najvjernija žena, svako jutro čeka raširenih ruku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slikao si prije 4 mjeseca, objavio fotku prije dva, dan danas rampu još nisu postavili:

http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?p=137463#137463

 

nije to ništ čudno u Virju su postavili rampu i svjetla na žcp, pokrili ih vrećama za smeće i tak je ćubilo beskorisno dobrih 6 mjeseci, ako ne i više

 

A kolko je takvih prijelaza na ličkoj pruzi bilo....prije dosta, sad ih je manje, ali isto ih ima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sve je to posljedica nefunkcioniranja drzavne i lokalne uprave..

 

Zasto se građevinska dozvola za svaki takav objekt ceka puno vise nego je definirano Zakonom.. ?? Zasto se svaka uporabna dozvola čeka mjesecima iako u zakonu pise da se izdaje u roku od prakticki odmah ako je sve u redu, a za izdvojeno misljenje zainteresirana stranka ima 8 dana??

 

Konkretno za Virje..!! :) bila je prica da je neki inspektor nasao neki kabel koji nije bio ucrtan u trasu, i ispostavilo se da uopce nije u sklopu ŽCP-a.. ali eto to od tada stoji.. i jebiga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ŽCPR Kupljenovo je prije pola godine dobio svjetlosni znak, a prije par dana kad sam prolazio ima i rampu :D .

Vjerojatno je postavljena još prošle godine.


Maranatha !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najveći je problem u neko neandertalcu iz administracije koji čeka mirovinu i drugo ga ne interesira, a kad doznaš tko je taj pa ga napucaš onda je "pa ja nisam svemogući". Ja znam za jedno stajalište koje 8 mj. nije moglo dobit rasvjetu, pa tako ni uporabnu dozvolu jer se referentu nije dalo zaj..... satim stajalištem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz današnjeg Vjesnika:

 

Bez rampe 70 posto željezničkih prijelaza

 

U devet mjeseci ove godine na željezničko-cestovnim prijelazima (ŽCP) dogodilo se 20 nesreća i 33 nezgode u kojima je smrtno stradalo osam osoba, a 13 ih je teže ozlijeđeno. Od 53 nesreće, 52 su ih uzrokovali vozači, dok je jedna nastala zbog propusta djelatnika HŽ Infrastrukture.

No, i tijekom listopada i studenog zabilježeno nekoliko sličnih nesreća, a neke su imale i smrtni ishod. Tako je i prije nekoliko dana putnički vlak naletio na pružnom prijelazu u Zaprešiću na osobni automobil u kojem je ozlijeđen vozač. U studenom je vozač automobila poginuo na pružnom prijelazu u varaždinskom prigradskom naselju Zbelava.

 

Nevjerojatna nesreća koju je skrivio djelatnik HŽ-a dogodila se u Dardi kod Osijeka početkom studenoga, kada je na vozilo u kojem je bila tročlana obitelj u trenutku dok je prelazilo željeznički prijelaz na kojem je bila podignuta rampa naletio međunarodni vlak. Obitelj je čudom preživjela, odnosno zadobila je samo lakše ozlijede. O silini naleta vlaka dovoljno govori podatak da je od udarca vlaka nestala cijela prednja strana vozila, a motor je odletio 30 metara dalje!

Zadovoljavajuća razina sigurnosti može se postići tek propisno osiguranim prijelazima i striktnim poštivanjem tog osiguranja. No, spoznaja da u Hrvatskoj od 1546 željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza, 70 posto nema uređaje za osiguranje, nego samo prometne znakove upozorenja govori da će nesreće koje uglavnom završe sa smrtnim ishodom i dalje puniti novinske stupce.

 

»U Hrvatskoj nema neosiguranih i nezaštićenih prijelaza, kako često navode mediji, a te riječi upotrebljavaju i policijski i sudbeni službenici. Svi prijelazi osigurani su prema zakonskim propisima. Ili cestovnim prometnim znakovima i trokutom preglednosti, ili uređajem osiguranja poput automatskih svjetlosno-zvučnih signala s ili bez polubranika, ili mehaničkim uređajem - branicima«, ističu u Hrvatskim željeznicama.

No, da je trenutačna razina osiguranja niža od realnih potreba, govori podatak HŽ-a prema kojem su Programom rješavanja ŽCP-a u Republici Hrvatskoj obuhvaćena 1032 prijelaza. Predviđeni rok za rješavanje te problematike je 15 godina, a procijenjena vrijednost projekta je 886,5 milijuna kuna.

 

»Svrha projekta je povećanje sigurnosti cestovnog i željezničkog prometa. Od 1032 ŽCP-a, njih 500 bi trebalo osigurati rampom i signalnim uređajem u idućih 10 godina, dok bi se isti broj prijelaza riješio na drugi način, primjerice denivelacijom«, ističe Vlatka Škorić, glasnogovornica HŽ-a.

 

Pritom u HŽ-u upozoravaju na zabrinjavajuću situaciju s naletima nesavjesnih vozača na spuštene branike. Samo u prvih devet mjeseci ove godine HŽ je zabilježio 570 lomova polubranika, što su napravili nesavjesni sudionici cestovnog prometa. To su vrlo česti slučajevi i iz godine u godinu broj polomljenih polubranika je u porastu. U HŽ-u smatraju da je to odraz nekulture vozača koji bez obzira na to što su polubranici spušteni pokušavaju voziti "slalom" i prijeći prugu, unatoč opasnosti i upozorenjima. U takvim nasilnim prelascima pruge stradavaju polubranici, a ponekad i vozači.

 

»U 99 posto slučajeva krivac za nesreću je vozač automobila. Osigurali mi ili ne cestovni prijelaz svjetlosno-zvučnim signalom i polubranikom, nećemo u potpunosti eliminirati nesretne događaje na prijelazima. To mogu umanjiti jedino vozači koji će više poštivati prometnu signalizaciju i zaustaviti se pred znakom "stop" i "Andrijinim križem"«, zaključuju u Hrvatskim željeznicama.

 

Sporo izdavanje dozvola i nedostatak novca

 

U 2008. godini pušteno je u rad 29 uređaja (rampe, polubranici, svjetlosno-signalizacija) za osiguranje ŽCP-a, dok je do sredine studenoga u 2009. godini pušteno u rad osam takvih uređaja, a do kraja godine planira se pustiti u rad još osam. Iako je bilo planirano dodatno osigurati polubranicima i svjetlosno-zvučnom signalizacijom tridesetak uređaja, kao i svake godine do sada, u HŽ-u objašnjavaju da plan nije realiziran zbog sporog izdavanja dozvola i rješenja prema Zakonu o prostornom uređenju i gradnji te nedostatka novca. »U idućem razdoblju nastojat ćemo ubrzati radove na povećanju razine osiguranja željezničko-cestovnih prijelaza, i to na način da će Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture usvojiti "tipski projekt" osiguranja ŽCP-a s kojim ćemo moći raditi bez dodatne zakonske procedure, što će ubrzati proces ugradnje novih uređaja. Također, ubuduće će se u proračunu voditi posebna proračunska stavka koja će biti namijenjena isključivo za radove i uređaje za osiguranje ŽCP-a«, pojašnjava glasnogovornica HŽ-a Vlatka Škorić.

 

http://www.vjesnik.hr/html/2009/12/08/Clanak.asp?r=tem&c=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Članak iz Jutarnjeg lista, a tema su ŽCP-i u Zagorju.

 

Od 108 prijelaza u Zagorju samo ih je 26 dodatno osigurano!

 

Dodatno osiguranje cestovnih prijelaza znači zapravo ugradnju svjetlosnih signala i polubranika ili branika, a jedan takav uređaj stoji milijun kuna.

 

Kako mnogi u stubičkom kraju zbog tragedije na pružnom prijelazu u Poznanovcu prstom upozoravaju na HŽ, smatrajući da je na tome prijelazu već odavno trebalo postaviti branik ili polubranik, uputili smo upit HŽ-u.

 

Treća nesreća

 

Šefica korporativnih komunikacija Vlatka Škorić navodi kako je u zadnjih deset godina na prijelazu u Poznanovcu ovo treća nesreća. 2001. godine jedna je osoba teže ozlijeđena, 2002. je smrtno stradala, a sada su smrtno stradale tri djevojke.

 

"Na području Krapinsko-zagorske županije nalazi se 108 željezničko-cestovnih prijelaza, ne računajući još 28 prijelaza na pruzi Savski Marof – Kumrovec – državna granica koji trenutačno nisu u funkciji. Samo 26 prijelaza od njih 108 osigurano je uređajima sa svjetlosno-zvučnom signalizacijom i polubranicima, a 82 prijelaza imaju prometni znak stop i Andrijin križ. Slično je i u ostatku zemlje pa je od ukupno 1503 željezničko-cestovna prijelaza u Hrvatskoj trećina osigurana svjetlosno-zvučnom signalizacijom i polubranicima", piše u odgovoru Vlatke Škorić, koja istodobno upućuje sućut obiteljima stradalih djevojaka. Navodi i kako HŽ Infrastruktura godišnje raspolaže novcem potrebnim za postavljanje samo dvadesetak novih uređaja za osiguranje, a jedan stoji oko milijun kuna.

 

Pomažu županije

 

Ima slučajeva da županija subvencionira postavljanje dodatnih uređaja pa je tako više od 20-ak prijelaza dodatno osigurano u Varaždinskoj, Virovitičko-podravskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji.

 

– Ali ni to nije dovoljno jer se, prema našim podacima, događa više nesreća na željezničko-cestovnim prijelazima koji imaju svjetlosno-zvučnu signalizaciju i polubranike nego na onima osiguranima znakom stop i Andrijinim križem. Godišnje ima oko 600 slučajeva lomova polubranika – kaže Škorić.

 

a Kako bi utjecali na svijest vozača da je ključ sigurnosti u njihovu oprezu pri prelasku pruge, HŽ već desetak godina provodi akciju "Vlak je uvijek brži". Ovaj tragični događaj vjerojatno će pokrenuti inicijativu da se dodatno osigura prijelaz u Poznanovcu.

 

Iz Županijske uprave za ceste, u čijoj je nadležnosti cesta, kažu da će pokrenuti inicijativu preko županijskoga Odbora za sigurnost prometa. Prvi konkretni korak prema HŽ-u vjerojatno će pokrenuti Općina Gornja Stubica iako prijelaz nije na njezinu području, no njezini stanovnici najviše tuda putuju.

 

http://www.vecernji.hr/regije/od-108-prijelaza-zagorju-samo-ih-je-26-dodatno-osigurano-clanak-172919


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Nego, jel se more zbog loših vremenskih uvjeta pokvariti ŽCPR?

Dakle, gromovi, kišurina i sl ga aktiviraju i neće se zgasiti?

 

Kaj je uzrok tome?

 

Bil sam u prilici to videti, pa mi nikaj ni bilo jasno.. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nego, jel se more zbog loših vremenskih uvjeta pokvariti ŽCPR?

Dakle, gromovi, kišurina i sl ga aktiviraju i neće se zgasiti?

 

Kaj je uzrok tome?

 

Bil sam u prilici to videti, pa mi nikaj ni bilo jasno.. :ne zna:

Postoji mogućnost da u slučaju kvara neprekidno radi a i da se neće aktivirati i da ne radi nikako.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Postoji mogućnost da u slučaju kvara neprekidno radi

 

To se dogodilo.. :lol:

 

Makar, lokalno stanovništvo je već naučeno na takve stvari.. :ne zna:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Postoji mogućnost da u slučaju kvara neprekidno radi

 

To se dogodilo.. :?

 

Makar, lokalno stanovništvo je već naučeno na takve stvari.. :ne zna:

Tako se desilo da se ŽCPR Lički Osik po lijepom vremenu sam od sebe aktivirao, vlaka nigdje a rampa spuštena, i tako je bila spuštena sve dok nisu došli majstori i otklonili kvar, za vrijeme dok su ga otklanjali (nekih sat i pol) ŽCPR je čuvala ni više ni manje nego policija :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Postoji mogućnost da u slučaju kvara neprekidno radi

 

To se dogodilo.. :palac:

 

Makar, lokalno stanovništvo je već naučeno na takve stvari.. 8)

U slučaju udara groma može sve biti spaljeno tako da ništa ne može raditi. Druga je situacija kada je kvar i prijelaz neprakidno radi. Svi prijelazi imaju dvostruku možemo reći zaštitu. Kada prometniku signalizira kvar na blok uređaju na terenu on ipak radi. I to neprekidno. Ide se na stupanj veće sigurnosti. Jer ipak je sigurnije da prijelaz neprekidno radi nego nikako. Isto može pregoriti žarulja na svjetlima koja se pale i gase. Sve te žarulje imaju dvije niti. Kada jedna pregori signalizira se kvar, iako žarulja i dalje radi. Isti princip je kod žarulja na signalu. Sve imaju dvije niti. Kada jedna nit pregori na crvenoj žarulji, javlja se prodoran alarm. Prometnik ga može isključiti. Samo tada više neće moći postaviti slobodnu vožnju. Morat će pisati pismeni nalog i vlak otpremati ručno. Dok alarm svira izlazi normalno idu. Samo taj alarm je neugodan za duže slušati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako se desilo da se ŽCPR Lički Osik po lijepom vremenu sam od sebe aktivirao, vlaka nigdje a rampa spuštena, i tako je bila spuštena sve dok nisu došli majstori i otklonili kvar, za vrijeme dok su ga otklanjali (nekih sat i pol) ŽCPR je čuvala ni više ni manje nego policija 8)

to sam vidio jednom na žcp-u kod Botova (onaj prije samog kolodvora i dravskog mosta kak se ide prema Šoderici).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvo je to opremanje prijelaza svjetlećim diodama? Koje su prednosti toga osim cijene i zašto se to do sada nije koristilo kod nas?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kakvo je to opremanje prijelaza svjetlećim diodama? ...

To je prodavanje magle krapincima za masne pare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kakvo je to opremanje prijelaza svjetlećim diodama? ...

To je prodavanje magle krapincima za masne pare.

 

Eee, nemoj tak, ipak se to ne dela u Krapini.. :mrgreen:

 

Nego, videl sam to u Sloveniji i moram priznati da mi zanimljivo zgleda..

Prvi put kad sam u sumrak naletel na to, prvo ti nije jasno kaj je to, onda kad dođeš bliže skužiš..

Uglavnom, ispunjava svoj primarni cilj, upozorava na opasnost..

E sad je samo pitanje vozača autmobila, da li će prihvatiti i poštivati ovu signalizaciju, a sad stvarno nemogu reći da nebudu vidli..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kakvo je to opremanje prijelaza svjetlećim diodama? ...

To je prodavanje magle krapincima za masne pare.

 

Eee, nemoj tak, ipak se to ne dela u Krapini.. :kul

Nisam mislil na stanovnike Grada Krapine, nego na Županiju krapinsko-zagorsku kao takvu. 8)

Radi se naime o ovom:

http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?p=324044#324044

 

Nego, videl sam to u Sloveniji i moram priznati da mi zanimljivo zgleda..

Prvi put kad sam u sumrak naletel na to, prvo ti nije jasno kaj je to, onda kad dođeš bliže skužiš..

Uglavnom, ispunjava svoj primarni cilj, upozorava na opasnost..

E sad je samo pitanje vozača autmobila, da li će prihvatiti i poštivati ovu signalizaciju, a sad stvarno nemogu reći da nebudu vidli..

Sličan eksperiment je već napravljen na "golubovečkoj" pruzi, na prelazu u Varaždinu prema Biškupcu, kad su na andrijinim križevima ugradili trepčuće crvene diode na krajevima križeva (napajanje je bilo pomoću fotonaponskih ćelija i akumulatora), pa je stvar završila zabranom nepropisnog i nepropisanog znaka.

 

Očigledno je da se ova županija nije nasanjkala na nekaj takvo, pa pokušava drugi put nagazit grablje ... e030.gif

 

No za razliku od biškupečkog slučaja (koji nikakve veze nije imal s nailaskom vlakova i želj. vozila), ovaj se reklamira s najavom nailaska vlaka, a koja bi se ostvarivala nailaskom vlaka na nekakve senzore, 800 m (?) ispred ŽCP.

To se zove, naravno, račun bez krčmara.

Krčmar je u ovom slučaju HŽ INFRASTRUKTURA, kojem bi nadobudni dožupan i isto takav ravnatelj županijskih cesta uvalili u krčmu nekaj bez da krčmara pitaju.

 

Naime, kak si i sam primjetil - to je nekaj kaj ljudima od prve nije jasno o čemu se radi - i kaj je najvažnije, kak trebaju postupat u slučaju da nekaj takvo svijetli (ili ne) na ŽCP-u!

 

Ono kaj se šarlatani ko Damir Močvan jako "začude", je kad ih se priupita za certifikate, reference proizvođača, karakteristike rada uređaja na ekstremnim temperaturama (recimo od +70°C do -40°C) i sl.

A začude se jer su već odšacali model jahte (il čega već sličnog) koju su namjeravali uplatit nakon prodaje svoje kompjutorske igrice, pa im tam nekakvi dosadni inspektori probuše mjehur(e) od sapunice ... bubbles.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nisam mislil na stanovnike Grada Krapine, nego na Županiju krapinsko-zagorsku kao takvu. :kul

Radi se naime o ovom:

http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?p=324044#324044

 

Isss, pa znam o čem se radi, nego onda ak se misli na cijelo zagorje, obično nas nazivaju zagorcima.. :roll:

(inače se neki naljute iz dotične županije :mrgreen:)

 

Uglavnom, totalno nebitno, vratimo se na temu..

 

 

Ono kaj se šarlatani ko Damir Močvan jako "začude", je kad ih se priupita za certifikate, reference proizvođača, karakteristike rada uređaja na ekstremnim temperaturama (recimo od +70°C do -40°C) i sl.

A začude se jer su već odšacali model jahte (il čega već sličnog) koju su namjeravali uplatit nakon prodaje svoje kompjutorske igrice, pa im tam nekakvi dosadni inspektori probuše mjehur(e) od sapunice ...

 

Je, al tu isto treba uzeti par stvari u obzir, recimo snijeg, kiša, lišće, jako sunce i slično, mogu na neki način smanjiti vidljivost dioda, tako da po meni, to bi trebalo ostati čisto informativno, da se upozori vozača da dolazi do neke prepreke (u ovom slučaju pruge)..

Ak već misle zaštititi prijelaz, onda neka naprave poštene rampe i svjetlosnu signalizaciju i gotovo, ovako će ulupati puno novaca u to, a dobiti poluzaštitu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diode su odlicne jer traju neusporedivo dulje od obicne zarulje. Postavili oni silne semafore sa diodama i sve je bilo super dok nije pao snijeg. Obicna zarulja se grije i rastop snijeg a semafor sa diodama je zatrpan. Eto toliko o tome.

Navodno "uredjaj" najavljuje dolazak vlaka kada je isti na 800m od prijelaza.

Ako vlak vozi 60 km/h za 800m mu treba cca 50 sekundi.

To je dovoljno da netko stane, vidi da nema nicega... krene i taman se nadje pod vlakom :shock:

 

Meni su osobno okej oni madjarski znakovi. Zmigaju bijelo a kada ide vlak tada imaju dva crvena svjetla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Diode su odlicne jer traju neusporedivo dulje od obicne zarulje. Postavili oni silne semafore sa diodama i sve je bilo super dok nije pao snijeg. Obicna zarulja se grije i rastop snijeg a semafor sa diodama je zatrpan. Eto toliko o tome.

Navodno "uredjaj" najavljuje dolazak vlaka kada je isti na 800m od prijelaza.

Ako vlak vozi 60 km/h za 800m mu treba cca 50 sekundi.

To je dovoljno da netko stane, vidi da nema nicega... krene i taman se nadje pod vlakom :mrgreen:

 

Meni su osobno okej oni madjarski znakovi. Zmigaju bijelo a kada ide vlak tada imaju dva crvena svjetla.

 

Mislim da se je korisno podsjetit nekih odredbi koje regulraju ovu problematiku:

 

:wink:

 

ZAKON O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA ("Narodne novine" br. 67/08)

 

...

 

IV. PROMETNI ZNAKOVI

 

1. OPĆE ODREDBE

 

Članak 12.

 

(1) Ceste se moraju obilježavati propisanim prometnim znakovima kojima se sudionici u prometu upozoravaju na opasnost koja im prijeti na određenoj cesti ili dijelu te ceste, stavljaju do znanja ograničenja, zabrane i obveze kojih se sudionici u prometu moraju držati i daju potrebne obavijesti za siguran i nesmetan tok prometa.

...

(6) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik ako postupi suprotno odredbama stavka 1. i 2. ovoga članka.

(7) Za prekršaj iz ovoga članka kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 1.500,00 do 5.000,00 kuna i odgovorna osoba u pravnoj osobi i u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.

...

Članak 13.

 

(1) Prometni znakovi postavljaju se i održavaju tako da ih sudionici u prometu mogu danju i noću na vrijeme i lako uočiti te pravodobno postupiti u skladu s njihovim značenjem.

(2) Prometni znakovi moraju se odmah ukloniti, dopuniti ili zamijeniti ako njihovo značenje ne odgovara izmijenjenim uvjetima prometa na cesti ili zahtjevima sigurnosti te ako su oštećeni ili uništeni.

(3) Prometni znakovi, oprema i signalizacija na cestama postavljaju se na temelju prometnog projekta.

(4) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik ako postupi suprotno odredbama ovoga članka.

(5) Za prekršaj iz ovoga članka kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 1.500,00 do 5.000,00 kuna odgovorna osoba u pravnoj osobi i u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Članak 14.

 

...

(2) Zabranjeno je neovlašteno postavljati, uklanjati, zamjenjivati ili oštećivati prometne znakove i opremu ceste, ili mijenjati značenje prometnih znakova.

(3) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik ako postupi suprotno odredbi stavka 2. ovoga članka.

(4) Za prekršaj iz ovoga članka kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 1.500,00 do 5.000,00 kuna odgovorna osoba u pravnoj osobi i u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.

(5) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj fizička osoba koja postupi suprotno odredbi stavka 1. i 2. ovoga članka.

Članak 15.

 

(1) Na cesti se ne smiju postavljati ploče, znakovi, svjetla, stupovi ili drugi slični predmeti kojima se zaklanja ili smanjuje vidljivost postavljenih prometnih znakova, ili koji svojim oblikom, bojom, izgledom ili mjestom postavljanja oponašaju neki prometni znak ili sliče na neki prometni znak, ili zasljepljuju sudionike u prometu, ili odvraćaju njihovu pozornost u mjeri koja može biti opasna za sigurnost prometa.

(2) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik ako postupi suprotno stavku 1. ovoga članka.

(3) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 1.500,00 do 5.000,00 kuna odgovorna osoba u pravnoj osobi i u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.

(4) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj fizička osoba koja postupi suprotno stavku 1. ovoga članka.

 

...

 

5. OBILJEŽAVANJE PRIJELAZA CESTE PREKO

ŽELJEZNIČKE PRUGE

 

Članak 26.

 

(1) Na dijelu ceste ispred prijelaza ceste preko željezničke pruge u istoj razini moraju biti postavljeni odgovarajući prometni znakovi.

(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, znakovi ne moraju biti postavljeni na mjestu križanja pješačkih prijelaza sa željezničkom prugom u istoj razini.

(3) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik ako postupi suprotno odredbama ovoga članka.

(4) Za prekršaj iz ovoga članka kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 1.500,00 do 5.000,00 kuna i odgovorna osoba u pravnoj osobi.

 

Članak 27.

 

(1) Na prijelazima ceste preko željezničke pruge u istoj razini, osim prometnih znakova iz članka 16. ovoga Zakona, postavljaju se i branici i polubranici, odnosno uređaji za davanje znakova kojima se nagovještava približavanje vlaka ako to zahtijeva gustoća prometa ili drugi uvjeti na prijelazu ceste preko željezničke pruge u istoj razini.

(2) Uvjeti u kojima uređaji iz stavka 1. ovoga članka moraju biti postavljeni utvrđuju se zakonom ili propisom donesenim na temelju zakona.

Članak 28.

 

Svjetlosni znakovi kojima se nagovještava približavanje vlaka na prijelazu ceste preko željezničke pruge u istoj razini daju se naizmjeničnim paljenjem dvaju crvenih treptećih svjetala koja su u obliku kruga.

...

 

http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/339713.html

ZAKON O SIGURNOSTI U ŽELJEZNIČKOM PROMETU ("Narodne novine" br. 40/07)

 

...

 

Članak 19.

 

(1) Upravitelj infrastrukture dužan je infrastrukturne podsustave na željezničkim prugama na kojima obavlja promet održavati u stanju za siguran tijek prometa.

...

 

Članak 52.

 

(1) Prometna sigurnost na željezničko-cestovnom prijelazu i pješačkom prijelazu preko pruge osigurava se uređajem ili propisanom preglednošću s ceste, odnosno pješačke staze na željezničku prugu.

(2) Uređaj za osiguravanje željezničko-cestovnoga prijelaza je uređaj za zatvaranje željezničko-cestovnoga prijelaza (s branicima ili polubranicima) i/ili uređaj za davanje znakova kojima se najavljuje približavanje vlaka ili željezničkoga vozila.

...

(4) Uređaji iz stavaka 2. i 3. ovoga članka moraju udovoljavati propisanim tehničkim uvjetima i biti u skladu s propisima kojima se propisuje sigurnost prometa na cestama.

(5) Tehničke uvjete kojima moraju udovoljavati uređaji iz stavaka 2. i 3. ovoga članka propisuje ministar.

(6) Uređaje za osiguravanje željezničko-cestovnoga prijelaza i pješačkoga prijelaza preko pruge na željezničkim prugama postavlja i održava upravitelj infrastrukture.

...

Članak 54.

 

(1) Željezničko-cestovni prijelaz ili pješački prijelaz preko pruge smatra se sastavnim dijelom željezničke pruge u širini od tri metra mjereno vodoravno od osi krajnjega kolosijeka.

(2) Održavanje kolnika, odnosno pješačke staze na dijelu željezničko-cestovnoga prijelaza i pješačkoga prijelaza preko pruge, iz stavka 1. ovoga članka, na željezničkim prugama obavlja upravitelj infrastrukture.

 

...

Članak 57.

 

(1) Na željezničko-cestovnom prijelazu i pješačkom prijelazu preko pruge prometna sigurnost mora se osigurati u skladu s ovim Zakonom i propisima donesenim na temelju ovoga Zakona, kao i propisima o sigurnosti prometa na cestama, a po potrebi moraju se poduzeti i druge propisane mjere.

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...