Jump to content
zeljeznice.net

Recommended Posts

Graz, glavni grad Štajerske, pokrajine u Austriji, danas broji više od 250 000 stanovnika. Gradski promet odvija se tramvajima, autobusima, kombi-prijevozom, uspinjačom.

 

Tramvajskih linija je deset i one se dijele na dnevne, večernje i pomoćne.

 

Dnevne: (04:00-20:00)

 

1 Mariatrost – Eggenberg/Unfallkrankenaus

3 Krenngasse – Hauptbahnhof

4 Andritz – Liebenau/Murpark

5 Andritz – Puntigam

6 St. Peter – Hauptbahnhof

7 Wetzelsdorf – St. Leonhard/ Landeskrankenhaus

 

Večernje: (20:00 – 24:00)

 

12 Andritz – St. Leonhard/LKH

13 Krenngasse – Liebenau/Murpark

 

Pomoćne: (za vrijeme posebnih događaja ili utakmica)

 

24 Jakominiplatz – Liebenau/Stadion

26 Schulzentrum St. Peter - Jakominiplatz

 

- napomena: neke linije poput 1, 5 i 7 prometuju od 04:00 - 24:00

 

GVB – naziv je tvrtke koja je zaslužna za tako brz,siguran i učinkovit prijevoz putnika. Punim imenom „Grazer Verkehrsbetriebe“.

 

Vozni park sadrži 62 tramvaja i podijeljen je na spremišta:

 

Remise Alte Poststraße

Remise Steyrergasse

Remise Mariatrost/ Tramway Museum (pomoćno)

 

Planira se naručiti još 45 niskopodnih tramvaja novije verzije tvrtke Stadler Rail.

 

 

grazmreaprugaox3.png

(autor NT 2200)

 

http://www.gvb.at/home/files/Plan_neu.pdf

 

Tipovi tramvaja:

 

260-293 SGP/Lohner 1963–1976

027703krgjpl1909jpegil7.jpg

- railfaneurope.net

501–510 SGP Graz 1978

dsc01174su3.jpg

521–537 Duewag 1971–1973

dsc01146of2.jpg

581–584 Eigenbau 1995–1997

s5006946vn1.jpg

(autor NT 2200)

601–612 SGP Graz 1986–1987

dsc01154wq2.jpg

651–668 Bombardier 2000–2001

dsc01160ga0.jpg

 

Nadam se da vam se sada sviđa. Ostatak slika slijedi sutra. Sad sam preumoran.


TMK 102 svečano je pušten u promet 1953.g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jučer smo ja i ĐĐ 102 bili u Grazu. Može se opisati jednom rečenicom: Preljepi grad s još ljepšim tramvajima ! :)

 

Slike:

 

Linija 6 na okretištu St. Peter:

S5006972.jpg

 

Tramvajski muzej na okretištu Mariatrost:

S5006962.jpg

 

Linija 1 na Mariatrost-u:

S5006954.jpg

 

Linije 1 i 7 na Jakominiplatzu:

S5006950.jpg

 

Linija 7 na Jakominiplatzu:

S5006949.jpg

 

Linija 6 na Jakominiplatzu:

S5006942.jpg

 

Linija 1 na Eggenberg-u:

S5007011.jpg

 

Okretište Puntigam:

S5006989.jpg

 

Petica na Puntigamu:

S5006986.jpg

 

Linija 5 kod Schlossberga:

S5006980.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam prije dve godine bio u Grazu, tada se na puntigam išlo busom, okretište je bilo u izgradnji...

 

@NT 2200 i ĐĐ 102 isli ste u Graz tek tolko, dogovoreno slikat tramvaje,(sami ili... :roll: ) ili...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja sam prije dve godine bio u Grazu, tada se na puntigam išlo busom, okretište je bilo u izgradnji...

Staro okretište je bilo pored pivovare ("Puntigamer Bier" :wink: ), ali je sve skupa bilo dosta dugo razvaljeno zbog radova na podvožnjaku i pruzi prema novom okretištu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod ovih (čini mi se) Bombardierovih tramvaja su pantografi jaaako iza, a pošto sam bio u Grazu i vidio neke skretnice, čudi me kak uopće stignu na vrijeme okrenut skretnicu :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kod ovih (čini mi se) Bombardierovih tramvaja su pantografi jaaako iza, a pošto sam bio u Grazu i vidio neke skretnice, čudi me kak uopće stignu na vrijeme okrenut skretnicu :shock:
Skretnice u Grazu (i još ponegdje :D ) uopće više nemaju kontakt na žici i cijelu mašineriju kao u Zagrebu, nego se upravljaju induktivno, preko senzora ugrađenog između tračnica. Obično je ta točka označena nekim znakom, trokutićem, kružićem ili sličnim.

A hoće li se skretnica okrenuti ili ne, o tome odlučuje računalo ("ATRON") u tramvaju, ovisno o broju linije ili predviđenom putu.

Nemojte me pitati za tehničke detalje, ne znam... :(


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja sam prije dve godine bio u Grazu, tada se na puntigam išlo busom, okretište je bilo u izgradnji...

 

@NT 2200 i ĐĐ 102 isli ste u Graz tek tolko, dogovoreno slikat tramvaje,(sami ili... :roll: ) ili...

 

Iskreno, ne kužim tvoje pitanje. :?:


TMK 102 svečano je pušten u promet 1953.g.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kako to da ste se isli bas nac u grazu...

 

sry za OT i za nerazumljivost :oops:

 

Sve OK, ne moraš se ispričavati, pa išli smo uglavnom poslikati tramvaje i htio sam si kupiti još jednu maketu tamo, NT je išao po Cityrunnera, tako da eto...

 

Tabla muzeja:

 

dsc01259jk9.jpg

 

dsc01258lp0.jpg

 

Stari tramvaji već nekoliko godina pospremljeni u ovom muzeju:

 

dsc01247wu8.jpg

 

1-ca stoji i čeka vrijeme na Mariatrostu - :mrgreen:

 

dsc01243nw4.jpg

 

Puntigam

 

dsc01283vt0.jpg

 

dsc01284la3.jpg

 

Jakominiplatz

 

4 smjer Liebenau

dsc01314nl9.jpg

dsc01315pz4.jpg

 

6 u smjeru Hauptbahnhofa

dsc01318ma6.jpg

 

LCD display prikazuje trenutno vrijeme

 

dsc01324zl1.jpg

 

Inače dan prije našeg obilaska Graza, 6-ica je produžena do novog okretišta St.Peter - cca 3 km dalje od starog... :wink:


TMK 102 svečano je pušten u promet 1953.g.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jako lijepo!

 

Hvala! Nadam se da se i ostalima sviđaju slike. :)


TMK 102 svečano je pušten u promet 1953.g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naplaćuje se kad radi, a to je samo subotom i samo ljeti. Malo glupo radno vrijeme...

 

Još slika :)

 

dsc01149mx6.jpg

 

dsc01150at6.jpg

 

Krajnje stajalište linije 3 - Krenngasse

dsc01161xw9.jpg

 

Staro okretište St.Peter

 

dsc01163fa4.jpg

 

Okretište St.Leonhard/LKH

 

dsc01171pu8.jpg

 

Wetzelsdorf:

 

dsc01176vp9.jpg


TMK 102 svečano je pušten u promet 1953.g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, da... :lol:

 

Iako je Cityrunner dugačak 27m, prima oko 40-ak putnika manje i stariji 4 godine od našeg niskopodnog tramvaja, još se drži, vozi kao nov, ponegdje bi se moglo reći da čak i lebdi zbog nečujnosti motora. Vrata se otvaraju i izvana i iznutra pomoću gumba s lijeve i desne strane na vratima (privola). Ubrzanje mu je ok, unutrašnjost je uredna, ima dosta mjesta za proći, sjedala udobna, najava odlična. (gong malo živcira jer ide neka glazbica :lol: )

 

Za vozače, ovaj tramvaj se vozi pedalno, a čini mi se da se koči i pomoću pedale i ručice za kočenje.

 

+ imaju LCD monitore na kojima se prikazuju vijesti iz svijeta, prognoza vremena, neke reklame i najvažnije od svega, trasa linije sa svim stanicama.

 

Nemam neke posebne primjedbe!

 

P.S. Pitajte nekaj ak imate, bum odgovoril ak znam...


TMK 102 svečano je pušten u promet 1953.g.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pohvala izuzetno kvalitetnim slikama.Samo tako dalje. :D :D

 

Puno hvala!!! :wink:


TMK 102 svečano je pušten u promet 1953.g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dal se osjete vibracije kad se sjedi na postoljima i visećim modulima kad je pruga malo lošija.

 

I još jedno pitanje dal se tramvaj pri krivudavoj pruzi njiše ili ravnotežu regulira računalo kao kod 2200? (Nadam se da pitanja nisu glupa ili preteška) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, sve pruge su više manje u urbanim i prometnim područjima pa ne postiže brzine veće od 50km/h, tako da nisam primijetio da se giba. Tamo nema malo lošijih pruga, sve su dobre. Znam zbog toga jer sam prošao cijelu mrežu. Svugdje gdje vozi je tih, osim kad prolazi preko sjecišta pruga, onda se čuje samo kako kotači prolaze preko tračnica. Inače ne vibrira, čak ni u tom slučaju.


TMK 102 svečano je pušten u promet 1953.g.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvala na odgovorima, vjerojatno se i manje niše jer je kolosijek širi u usporedbi sa našima(ako me vid ne vara) :mrgreen:

 

Aha, vid te ne vara, kolosijek je 1435mm (kao željeznički) dok je u ZG 1metarski.


TMK 102 svečano je pušten u promet 1953.g.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I još zadnje pitanje jer moram pajkiti :zzz , dal negdje pruga ide u tunel ili po šumi kao naša 15, ili baš sve po gradu?(uf što sam naporan :roll: )

 

Sretan prvi rođendan na forumu. :kul

 

Po šumi ide 1-ca do Mariatrosta nakon što izađe iz užeg centra (jednokolosiječnom prugom). U tunel ide 5-ica i to kroz dva kraća tik pred Puntigamom.

 

Hvala!


TMK 102 svečano je pušten u promet 1953.g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...