kiki273 Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Danas je naš kolega Kico101 nakon dužeg vremena uspio dobiti slobodno jutro pa smo odlučili potražiti Ž.Stan.Drivenik. Najprije smo obišli Meju,Melnice,Plase (gdje je snimljena "fotografija desetljeća")Zlobin,Fužine i Lič u kojem su ujedno i počele "muke po Driveniku" Naime,kako smo naišli jedino na puokaz za Drivenik koji obavještava bicikliste a lokalno stanovništvo nam je preporučilo da ne idemo autom jer je cesta u jako lošem stanju nakon nekoliko kilometara nastavili smo pješice po Goranskoj šumi u nadi da ćemo barem prugu vidjetiti ali nažalost nismo je vidjeli Nakon dobrog pješačenja morali smo se vratili jer Kico ipak ima važnijh obveza. Malo razočarani neuspjehom krenuli smo naći ind.kolosjek u Lučicama,mjestu pored Delnica.Ušli smo u krug nekadašnje pilane i ugledali K.M. za 2 kolosjeka Veselo smo se uputili ka stupovima a kad smo prišli ispod nijh usljedilo je još jedno razočaranje A gdje je tu pruga : : Postoji,postoji ali se nalazi ispod debelog sloja zemlje i trave,borova i ostalog raslinja Na ulazu u samu tvornicu trebala bi biti skretnica ali zbog bujne vegetacije nismo je mogli locirati Naravno,sve ovo je dokumentirano fotkama pa ćete moći i sami prosuditi P.S. Imamo i ćenife Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gti150 Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Za želj. stanicu Drivenik ste trebali ići sljedećim putem; ispod Plasa prema Hreljinu dole prvo skretanje lijevo. Idete tom uskom asfaltiranom cesticom nekih 10-ak km. Kad ste negdje iznad Triblja (koji normalno odozgo ne vidite) onda imate jedno račvanje te ceste. Desno ide spust prema Grižanima (s odvojkom za brdo Tić, Lukovo...), a ravno produžuje u šumu i vodi na Ličko polje, odnosno Fužine. Nakon nekih 5km od tog račvanja dolazite na makadam po kojem vozite neko vrijeme i onda se skreće lijevo i isto po makadamu nakon cca 1.5km dolazi se do želj. stanice Drivenik. Pokušat ću nać fotke s tog područja kad sam bio tuda s bikeom pa ću staviti ovdje. Lako se čovjek izgubi ako ne pozna to područje dobro... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Bili smo mi na tom makadamu koji je tek na kracoj dionici i asfaltiran, ali bujice su odnesle dobar dio ceste, tako da se dalje nismo usudili s Cliom. E, da je Lada Njiva Fotke se kuhaju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Nakon sto je kolega Kiki273 tako jezgrovito u uvodnoj rijeci opisao cilj danasnje ekspedicije i probleme na koje smo naisli, ide i slikovni zapis. Iako je cilj bio doci cestovnim vozilom do zelj. postaje Drivenik, malo fotkati postaju i zapadni ulaz u tunel, danas nam to nije uspjelo, prije svega zbog nedostatka vremena, ali slijedeci put cemo biti spremni. S obzirom da nas put prema Driveniku vodi uz nekoliko zanimljivih tocaka na pruzi Ri-Zg, odlucili smo i to dokumentirati. Prva postaja na kojoj smo se zaustavili je zelj. postaja Meja, usred nicega na strmim padinama prve planinske barijere prema Gorskom Kotaru. Do same postaje vodi asfaltirana, ali vrlo uska i zavojita cestica kojom dolazimo do same postaje. Cijeli kolodvor nalazi se u dugackom zavoju s poprilicnim padom: Pitam se da li je zaista pad 25 promila na 70 m-cini se ipak previse. Ili mozda ne. Ono sto je odmah privuklo nasu pozornost je kolosijek koji se na zapadnom dijelu kolodvora odvaja prema sjeverozapadu i ulazi u desni nepregledni zavoj izmedju visokih burozida: Pozicija u odnosu na kolodvor: Da ne bi bilo "zabune" tu je i prepreka: Sina je na jednom mjestu jace ostecena: Konacno dolazimo do postrojenja za napajanje 3kV mreze: Pogled iz blizine: Ono sto je zanimljivo je da naponski vod ima samo jednu zicu, a ne dvije kao na glavnom vodu. Unutar zice smjesteno je nekakvo radno vozilo, ocito duze izvan upotrebe: Lijevo od postrojenja zapocinje planinarski put, ali pocetak koji je zarastao u bodljikavo grmlje ne obecava bas previse: Odmah po izlasku iz postaje u pravcu rijeke nalazi se dugacki i ocito dobro odrzavani burozid sto znaci da je lokacija vrlo opasna ( buru smo i danas osjetili, a temperatura nije bila visa od 6-7 stupnjeva ). Iza ovog burozida nazire se ulaz u tunel Svib: Za kraj posjeta kolodvoru Meja, jos podsjecanje na nekadasnju okretaljku: Napustamo kolodvor i spustamo se u naselje Meja, te zatim preko Hreljina strmo uspinjemo do malene postaje Melnice: Pogled prema Rijeci odaje poprilican pad pruge: Lijevo mozete vidjeti i manevarku. Padokaz: Lijevo je cesta za Plase, a desno se pruga dalje obrusava prema Meji: Pogled prema istoku: Evo zbog cega strojovodje ( osim sto bas i nije ugodan pad i kocenje koje je nuzno ) na ovoj dionici mogu uzivati u voznji: Nastavak slijedi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Nakon Melnica slijedi postaja Plase: Ono sto upada u oci je da su nosaci vodova i izolatori na postajama Meja, Melnice novi, a na postaji Plase jos uvijek stari: Mir, tisina, nikakvih movinga, tu je jedino jedan vagoncic: i radni stroj: Naravno, kada nema nista zanimljivije, i to je dobra lovina: Berger kranovi Dasovic Brinje: Teretni dio: A sto bi bilo kada ne bi malo zavirili i unutra ( sorry zbog kvalitete ): Tisina, mir, sumi lisce, grmi, hm-pa vedro je: pa naravno, kotrlja se nagibni. Pa nismo bas bez veze dosli u Plase u ovo vrijeme. Pozdrav strojovodji ( nas covjek ): Via Fiume, bye, bye: nakon obavljenog zadatka, napustamo Plase i put Zlobina: Sef stanice se negdje zagubio, tako da smo zatekli praznu i zakljucanu postaju. Pogled u smjeru Plasa: Da smo krenuli prugom u ovom smjeru, dosli bi na cilj naseg putovanja-Drivenik: I ovdje su postavljeni novi nosaci i izolatori: Putnika namjernika na postaji docekati ce ovo: Toplo preporucujem izlet na Satnicko. Sto je postaja bez cenife: Ovo je bio odjel za ( pogodite sami ): ( pozdrav nasem starom forumasu- vrati nam se ). Zadnji dio od danasnjeg dana-sutra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 14, 2007 Author Share Posted October 14, 2007 Malo pojašnjenje: Na jednoj tabeli je pisalo ZAHOD ZA MUŠKE a na drgoj ZAHOD ZA ŽENE ali oba su izvan uporabe Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Danas je naš kolega Kico101 nakon dužeg vremena uspio dobiti slobodno jutro pa smo odlučili potražiti Ž.Stan.Drivenik. P.S. Imamo i ćenife Bravo, momci vrlo sam zadovoljan Ovaj post ima sve šanse da doživi sudbinu onoga o ž.st. Ivani. Lijepo ste formulirali naslov posta pa neće biti primjedaba iz središnjice, a našla se i ćenifa za starog prijatelja... PS1: Vidim da je netko od okretaljke napravijo servisni punkt za izmjenu ulja PS2: Ste se uspjeli zgrijati Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Odlično i vrlo zanimljivo !!! Obzirom na udaljenost kolodvora Meja od naselja Meja i Hreljin, te na onu malu usku cesticu koja vodi do njega, teško je vjerovati da itko od putnika koristi ovaj kolodvor za putovanja vlakom. Osim toga, čini mi se da je i prilično opasno i doći na tu cesticu, jer se na nju skreće iza nepreglednog zavoja na državnoj cesti Gornje Jelenje - Križišće. Za kraj posjeta kolodvoru Meja, jos podsjecanje na nekadasnju okretaljku:http://i87.photobucket.com/albums/k142/kico101/Zeljeznica/PA140107_edited.jpg Ovo je prekrasna fotka: stara okretaljka, a u pozadini prekrasan pogled na Krčki most i otoke Krk i Cres. Super !!! Nestrpljivo očekujem nastavak ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phalanx Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Dečki, zaista vrlo lijepo! Imam osjećaj da ćete ovako autom malo, po malo... obići cijelu prugu skroz do metropole. Inače, meni je osobno ova relacija, uz onu u Zvečaju s pogledom na kanjon Mrežnice, najljepši dio vožnje ovom prugom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Ho ho ho, 1.RB go to north !!! Za petak predviđaju prvi snijeg u Gorskom kotaru! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glažar Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Čestitam na obilasku i fotografiranju interesantne rute! No, malo bih vas ispravio ako dozvoljavate: Kolodvor Meja nije u padu 25 promila nego oko 2 promila (onaj padokaz koji ste snimili ukazuje da taj pad počinje već na kraju kolodvora i na njemu se nalazi tek završetak 1. prolaznog kolosijeka) A niti okretaljka nije nešto što se, pretpostavljam, ikada nalazilo u Meji, jer, čemu bi ona gore služila??? Pretpostavljam da se radi o ostacima vojnih fortifikacijskih objekata iz vremena talijanske okupacije, kao uostalom i brojni bunkeri uz prugu. Nije li tako?! Quote "Nikada nemojte ljude uzimati zdravo za gotovo" Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 ...Pretpostavljam da se radi o ostacima vojnih fortifikacijskih objekata ... Ovdje je cjelovit opis! http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?p=97695&highlight=#97695 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Drago mi je vidjeti da se nas Tommy vratio. Dobrodosao. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Da ne odemo previše u OT, kako to misliš? Pa ja sam celo vrime bil tu, samo ča se nisan baš javjal i ni me bilo za "videt". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 15, 2007 Author Share Posted October 15, 2007 Vidim da se isplatilo slikati zahode,klozete,serilnike iliti ćenife Thomcro nam se vratio....... Ugrijali smo se u Fužinama Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Ha ... ha ... ha! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 A niti okretaljka nije nešto što se, pretpostavljam, ikada nalazilo u Meji, jer, čemu bi ona gore služila???Pretpostavljam da se radi o ostacima vojnih fortifikacijskih objekata iz vremena talijanske okupacije, kao uostalom i brojni bunkeri uz prugu. Nije li tako?! Neće baš biti, dragi kolega! O toj okretaljki je već bilo govora i slika, a mislim da je u diskusiji pojašnjeno sve oko svrhe i namjene rečenog uređaja u Meji! http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5059 Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glažar Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Hvala na obavjesti i ispričavam se kikiju i Kici! Doista mi je za nevjerovati da je tamo bila okretnica, moram priznati da to do sada nisam znao. Ubuduće ću je prolaziti s poštovanjem, a i pogledati je malo izbliza, ta tamo često stajem. Quote "Nikada nemojte ljude uzimati zdravo za gotovo" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 ... a i pogledati je malo izbliza, ta tamo često stajem. Molim Te, dobro potegni ručnu kad budeš napuštao loksu Unaprijed zahvalan... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 ispričavam se kikiju i Kici! Ma kakva isprika, prijatelju. Pa, ja, osobno o zeljeznici znam puuno manje od kolege Glazara i ovo o okretaljki sam saznao na forumu i s takvom informacijom krenuo na teren. Volja za novim putovanjima i istrazivanjima postoji. jos samo da je slobodnog vremena. Lic, Fuzine, Lucice, nazalost tek navecer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
file Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 bravo dečki! a i aktivnog thomcroa mi je lijepo vidit za promjenu... Quote "Nikad stati, osim kad se mora""Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 a i aktivnog thomcroa mi je lijepo vidit za promjenu... Kad staviš pravu ješku ( ), moš' ulovit i brancina od kile Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 15, 2007 Author Share Posted October 15, 2007 Znali smo što treba slikat WC,nužnik,00,klozet,serilnik,toalet,kondot,zahod,ćenifa.... Postoji li još neki naziv Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Kamera -ide-tri, cetiri-srdacno vasi. Trazimo Drivenik-treca klapa. Ovaj puta smo ozbiljno naumili naci zeljeznicku postaju Drivenik, a da to ne bude vlakom. Karte nude razlicite opcije, ali niti jedna ne obecava lagan put. Mi smo odabrali opciju preko Lica i Podkobiljaka. Da bi dosli tamo iz Zlobina, moramo prijeci prijevoj na cca 900 m i zatim se spustiti u Fuzine, a u Fuzinama valja popiti i kafé. Naravno, na nesudjenom mjestu Zagrebacko-Rijeckog meetinga koji ce ocito malo sac'kati. Necemo reklamirati, ali radi se o bivsem odmaralistu bivseg Vulkana. Ono sto taj objekt za zeljeznicke fanove cini posebnim je blizina zeljeznicke postaje na svega 50-ak metara. Nakon capuccina i machiata, palimo pilu i spustamo se 50 m do postaje, gdje, je li , parkiramo. Prvi objekt na koji nailazi putnik namjernik izgleda otprilike ovako: Shvacate da nam se presilo, pa smo morali malo jace stisnuti kvaku. nakon sto smo upoznali objekat koji po svim karakteristikama lici na cenifu, bacili smo oko na sam kolodvor. Mora se priznati, spartanski uredjen, ali cist. Nekog prometa bas i nema. Pogled prema Licu: Eas z natovareni trupcima cekaju lansiranje u kompoziciju: No, dobro. Nije nam cilj bio kolodvor Fuzine, vec... ma dobro vec sam to negdje spomenuo. Pravac Lic-Podkobiljak, a dalje kako znamo i umijemo. Na juznom kraju Lica nalazi se raskrsce nekoliko cestica od kojih niti jedna ne izgleda magistralno. Zapravo, jedna vodi prema jugoistoku i tu smo odmah odbacili. Druga, takodjer asfaltirana daje vise nade, pa smo se uputili njome i dosli do rampe-privatan posjed. Tesko da je to prava cesta. Slijedeca bijela cesta vodi nas kroz gustu sumu izmedju oborenih debala i uskoro postaje tesko prohodna pa se vracamo na pocetak. tada na jedva primjetnoj drvenoj tabeli uocavamo biciklisticku stazu za Drivenik. Konacno smo na tragu. Da to je sasvim ugodna bijela cesta koja uskoro ( vec nakon 8 metara ) postaje sasvim neugodna bujicama izderana sumska cesta prohodna za Lade Nive i Tatre. Ali mi ne odustajemo i vozimo se 2-3 km kada nailazimo na asfaltirani dio, ali na kojemu su tolike rupe da bi moj Clius u njih citav mogao stati.Ostavljamo auto i idemo do ostrog zavoja i vidikovca s kojeg nazalost vidimo samo dalekovod i duboku udolinu, ali pruge niotkuda. Konacno nakon sat vremena podosta razocarani odustajemo i vracamo se u Lic. Tek kada smo se vratili doma skuzili smo da smo bili jako blizu. Slijedeci put idemo do kraja. Nakon sto sam ispisao "Rat i mir" nastavljamo dalje. trazimo postaju Lic. To i ne bi bilo tako tesko naci da nije nesebicne pomoci dobronamjernih i prijaznih mjestana. Problem je samo u tome sto nisu bas sigurni gdje je postaja. Penjemo se prema pruzi i pitamo starijeg gospodina koji pita sina kako mozemo doci do postaje, na sto dobivamo odgovor da mozemo samo pjesice i da ima jedno 2-3 kilometra sto nas bas i nije odusevilo. 200 metara dalje pitamo mladjeg mjestana koliko je do postaje Lic, a ovaj nam odgovara-tu odmah blizu. Naravno postaja je bila svega 300-njak metara od pozicije gdje smo dobili odgovor 2-3 km. Evo ga konacno: I popratni objekat s 4 zvjezdice: Uspon prema tunelu podkobiljak i Driveniku: U pravcu Fuzina: Upravo kad smo htjeli krenuti, zvono telefona u postaji nagovjestilo je da bi uskoro mogao i neki vlak. Kontaktirali smo NASA centar ( Ikar ) i dobili informaciju da je putnicki krenuo u 11,15 iz Moravica. Ali kada je u Licu Na nasem satu je 11,55. Pa, naravno, pitat cemo starijeg gospodina "kada ide vlak". Odgovor- gre na polne, imate jos dvajset minuta. Ne znamo koja je Lic vremenska zona, ali nam se bas i ni dalo cekat pa smo se zaputili u Lucice pored Delnica. Cilj-napusteni kolosijek prema industrijskom pogonu. Pogon smo pronasli, doduse napusten i devastiran, ali pruge nigdje, sve dok nismo gotovo glavom udarili stup nosac vodova. Dvostruki kolosijek unutar bivseg pogona zarastao je vise nego kolodvor Ivani ( iako su sine i vodovi jos na mjestu ): Prosto se stapa s okolinom: Pogled prema kraju kolosijeka: Jos malo stupova ( i sume ): Ulazna vrata pogona-pogled prema spoju na prugu Ri-Zg: Mozete li vjerovati da pruga gotovo neostecena ide dalje? Pogled prema jugu: Svojedobno je kolega Pfaff primijetio da volimo prirodu, pa je evo jos malo: Da tu doista postoji pruga moze se uociti na dijelu gdje se sijece sa sumskim putem: Jos jedan pogled iz daljine: Na kraju vam predstavljamo jos jedno sinsko vozilo s poprilicnim rasponom: Jedna umjetnicka: Na obostranu zalost vremena vise nismo imali ( naravno ja sam bio krivac ), pa cemo zavrsetak reportaze ostaviti za neko vrijeme uvjereni da cemo ostvariti zacrtano. Do tada pozdrav od vasih reportera Kikija273 i Kicoa101. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Zanimljivo je i neobično da je u Lučicama kontaktna mreža praktično netaknuta. Nadam se jedino da negdje postoji nekakav rasklopac koji ju odvaja od dijela pod naponom Ovo je inače najljepše godišnje doba za slikati šume - raspon boja od još uvijek svijetlo zelene do tamno smeđe me oduvijek fascinirao, a na ovim slikama se to itekako vidi Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.