Jump to content
zeljeznice.net

Recommended Posts

Guest maka
neznam za Brene kakve bi one bile

 

 

Ne. 1142 je izrađena kao čista brza loksa za vuču putničkih vlakova. Ima reduktore za 160km/h i sva joj snaga ide na brzinu. To je loša loksa za terete i pogotovo na riječkoj prugi. Mislim da bi se spalila na prvoom izvlačenju teretnjaka iz Rijeke prema Fužinama. Riknula bi na polaa puta!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kako ja vidim problem riječke pruge.

 

Ne dvojim da je naša Riječka pruga teška, što je, možda, nama strojovođama koji vozimo na njoj laskava činjenica. Možda se osjećamo veći stručnjaci!?

No, kako, prema mojem mišljenju, stoji stvar kada je u pitanju adekvatna lokomotiva za vožnju na ovoj pruzi?

 

Prije svega, smatram da su promašene rasprave u smjeru - veći broj osovina, veća masa lokomotive i sl. a da bi se uspješnije "dizali" vlakovi iz riječkog

bazena. Da je tome tako, tj. da to nije presudno, dokazuje nam i eksplatacija Siemensovih lokomotiva koje su, istina, bitno jače od domicilnih 362 ali nemaju

6 osovina nego 4 i nisu teže od Žutki nego lakše za cca 25 tona.

Kako ja vidim, ono što buni mnoge je efikasnost lokomotiva u vuči pri otežanim adhezionim uvjetima gdje su mnogi spremni tvrditi da su lokomotive 362 najpovoljnije

za riječku prugu baš zato što su dovoljno teške (112 t) te što imaju 6 osovina a ne 4.

To, naprosto, tehnički nije točno.

Zašto?

Zato što su za vuču vlakova osim dovoljne instalirane snage presudni dovoljan broj pogonskih osovina (a Helga dokazuje da je 4 dovoljno), što veći

osovinski pritisak te kontrola snage na obodu kotača što uglavnom zaboravljamo.

Što to znači?

To znači da lokomotiva sa većim osovinskim pritiskom ima bolju sposobnost iskorištenja snage prije nego osovina prokliže od one sa manjim osovinskim

pritiskom te da, u slučaju i da prokliže, ima bolju kontrolu snage na obodu kotača.

E sada!

 

Ta kontrola snage pri proklizavanju nam je važna.

 

Kako to Siemens rješava?

Siemensova lokomotiva ima kompjuterski reguliranu vrijednost struje VM pri klizanju, što je efikasno koliko je efikasno, a što mi prepoznajemo na mjernom

instrumentu snage u upravljačnici kao smanjivanje snage pojedinog motora/osovine te time i opadanje brzine kretanja to više što su uvjeti na tračnici lošiji.

Uz to, omogućeno je i ručno upravljano dodavanje pjeska pod kotače lokomotive.

I time smo, o čemu možemo raspravljati, manje ili više zadovoljni. Osobno mislim da ona ispunjava svoju ulogu na ovoj pruzi premda je to previše košta ( predstavlja izuzetne napore zbog do 37 km dugačkog a konstantnog uspona tj. otpora pruge od 29 daN).

 

Kako to rješava lok. 362?

 

Osim omogućenog ručno upravljanog pjeskarenja, kao uostalom i Simensova (da li baš kao i Simensova) nikako!

Da, upravo tako, nikako.

Pa kako onda 40 godina dižemo vlakove na riječkoj pruzi a k' tome je još i slabija i ima manji osovinski pritisak?

Dižemo ih tako što ih 40 godina "silujemo" kočenjem pri vuči na usponu a kada su uvjeti na tračnici nepovoljni po adheziju.

Time "kompjuterski kontroliramo" snagu. Možeš misliti!!!

A zašto joj to radimo?

Zato da bi "umirili" pogonske osovine, osobito one koje su početne u smjeru vožnje, i anulirali njezin relativno mali osovinski pritisak od 18,5 t.

To je ključ zašto su lokomotive 362 povoljne za riječku prugu.

Što joj znači 6 osovina? Kao olakotna okolnost za bolju kontrolu snage pri klizanju ništa. Jer, da ju ne kočimo, i 66 osovina ne bi pomoglo kada se

prednjih par "razleti" proklizavanjem i izazove ispadanje vuče zbog prevelikog napona na vučnim motorima.

Prema mojem mišljenju, one su povoljne zato što su predimenzionirane za normalne uvjete vožnje i upravljanja, što su toliko robusne da mogu (pitanje je

po kojoj cijeni) podnositi vuču na usponu uz zakočenje i do 3,6 bara u kočionim cilindrima svih lokomotivskih osovina te što po svakom kotaču imaju dva

para kočionih papuča sa svake strane pa mogu "smirivati" osovinu koja se "zaletila"/proklizala ili ima tu tendenciju zbog slabije adhezije između

kotača i tračnice.

Niti jednom drugom razlogu osim ovome lokomotive 362 ne mogu zahvaliti što su uspješne u vuči vlakova na riječkoj pruzi a najmanje tome što imaju 6 osovina

ili što su teške 112 tona.

Koliku cijenu pri tome plaćaju kao i što znači ne ovladati tehnikom vožnje vlaka pri otežanim uvjetima tračnica znamo samo mi i one.

Zato je, između ostaloga i laskavo biti majstor na 362 na riječkoj pruzi, osobito onima koji su u tome dobri.

Bilo koja druga lokomotiva, uvjeren sam, ne može niti treba podnosti takve uvjete niti to od budućih moramo tražiti. Ono što moramo je saslušati struku

i ići u korak sa svijetom, sagraditi lakšu, eksploatacijski jeftiniju prugu.

135 godina eksploatiranja sadašnje to zaslužuje.


"Nikada nemojte ljude uzimati zdravo za gotovo"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maka

Da. No vrlo jednostavno se to može ovako reći:" Helga se pomoću elektronike kreće na samoj granici proklizavanja." I to je to. 1061 to ne može jer nema elektroniku i zato joj treba 6 osovina!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da. No vrlo jednostavno se to može ovako reći:" Helga se pomoću elektronike kreće na samoj granici proklizavanja." I to je to. 1061 to ne može jer nema elektroniku i zato joj treba 6 osovina!

 

Davno sam pricao s jednim inzenjerom iz Siemensa, i covjek je rekao: danas je kontrola proklizavanja tako dobra da je 4 osovinska lok. postala standard. 6 osovina vise nije potrebno; osim ako 6 osovina ne zahtjeva masa lokomotive - npr. kod velikih diesela.

 

Nije mi jasno zasto mi smatramo da su austrijanci, svicarci i ostali gluplji od nas i za svoje brdske pruge kupuju 4 osovinske lok. Pa oni imaju isto tako teskih pruga kao sto je rijecka. Ili je rijecka najteza, pa se posebno za nas mora konstruirati nova lokomotiva... :roll:

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nije mi jasno zasto mi smatramo da su austrijanci, svicarci i ostali gluplji od nas i za svoje brdske pruge kupuju 4 osovinske lok. Pa oni imaju isto tako teskih pruga kao sto je rijecka. Ili je rijecka najteza, pa se posebno za nas mora konstruirati nova lokomotiva... :roll:

 

daj konkretne primjere... Jel vuku oni koji vlak i sa po dvije takve lokomotive možda koji puta? Koliko god 4 osovinska lokomotiva bila dobra, 6 osovinska je 50% bolja, naravno ako je i masa 50% veća, govoreći o "istom" modelu... Ne kužim koji komad tu nije jasan? I zašto bismo morali kopirati ikoga?


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
daj konkretne primjere... Jel vuku oni koji vlak i sa po dvije takve lokomotive možda koji puta? Koliko god 4 osovinska lokomotiva bila dobra, 6 osovinska je 50% bolja, naravno ako je i masa 50% veća, govoreći o "istom" modelu... Ne kužim koji komad tu nije jasan? I zašto bismo morali kopirati ikoga?

 

Kaj nije jasno? Nije jasno to da na 30 promila u Europi rade 4 osovinske lok. sasvim dobro; a kod nas svi tvrde da Helga nije bas za rijecku prugu.

Jedine 6 osovinske nove elektre su MTAB (12 osovina, dvije lok. permanentno kopcane) - usporedba sa rijeckom prugom je ovdje potpuno besmislena; i danske EG. Danci su narucili takvu lok. jer su zeljeli imati lok. koja sa 100 km/h moze izvlaciti vlakove od 2200 tona na izlazima iz podmorskih tunela na 25 promila - i ovo je neusporedivo sa rijeckom prugom.

Naravno, ljudi iz domace industrije to tvrde zato da bi opravdali beskonacne modernizacije starih 6 osovinskih lok - Helgu ili TAXX ne bi imali potrebu modificirati.

 

Usput, ti tvrdis da se 6 osovina bolje ponasa nego 4; ali sigurno bi se 12 osovina jos bolje ponasalo; a ipak se ne kupuju takve lok; vec se na vlak stavlja zaprega i postiskivalica...

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da. No vrlo jednostavno se to može ovako reći:" Helga se pomoću elektronike kreće na samoj granici proklizavanja." I to je to. 1061 to ne može jer nema elektroniku i zato joj treba 6 osovina!

A što je 362 dobila sa još dvije osovine molim lijepo!?

Zar ti nije jasno da bez obzira koliki broj osovina imali ako nemamo kontrolu nad njima da su one nekorisne. U postolju, ili na lokomotivi uvijek prokliže prednja osovina u smjeru kretanja kao i ostale prednje u postoljima. I što nam vrijedi ne znam koliki broj daljnjih osovina ako ove prokližu.

Razumiješ li da u motorima ovih, proklizavanjem raste broj okretaja, pada struja i raste napon pa takav motor izbaci cjelokupnu vuču... i uspostavljaj vuču iznova a bez kontrole. Dakle, nije presudan broj osovina.

Lijepo Tomo veli, sa čime se slažem, zar Njemci, Austrijanci, Francuzi... i ine željeznički i na druge načine razvijene zemlje ne bi koristile više osovinske lokomotive da je to nužno.

Helga je tome dokaz, bez obzira na kontrolu snage, u idealnim uvjetima povuče 1 i pol puta više nego Žutka.


"Nikada nemojte ljude uzimati zdravo za gotovo"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaj nije jasno? Nije jasno to da na 30 promila u Europi rade 4 osovinske lok. sasvim dobro; a kod nas svi tvrde da Helga nije bas za rijecku prugu. Jedine 6 osovinske nove elektre su MTAB (12 osovina, dvije lok. permanentno kopcane) - usporedba sa rijeckom prugom je ovdje potpuno besmislena; i danske EG. Danci su narucili takvu lok. jer su zeljeli imati lok. koja sa 100 km/h moze izvlaciti vlakove od 2200 tona na izlazima iz podmorskih tunela na 25 promila - i ovo je neusporedivo sa rijeckom prugom.Naravno, ljudi iz domace industrije to tvrde zato da bi opravdali beskonacne modernizacije starih 6 osovinskih lok - Helgu ili TAXX ne bi imali potrebu modificirati.pozdrav

toma

 

Ma Toma sta ti i Glazar to pricate? Glazar je dobro poceo ali lose zavrsio svoj citat (oprosti kolega :wink: ). Zar ja tvrdim da HELGA ne valja? Pricao sam o ekonomskoj racunici i isplativosti jedne takve sest osovinske lokse u dugorocnom periodu,a ne sta ce HŽ ili sta nece kupiti.Helga je dobra al nije to sto treba rijeckim dionicama na kojima mi vozimo.Ako joj dakle natovaris 730t to je silovanje ove lok a po pairima je kao sposobna vuci tu masu,e aj dobro ak je lijepo vrijeme,al i tako joj treba ohoho dok ne digne stanovitu brzinu.Al ako hoces da ju paras do bola onda trebas narihtati 2300A ili vise da vuce sa 60 kmh (ocete to probati?).Sta ste se uhvatili tih stosova kako svi govore da je Bo-Bo prava stvar.Pa mozda i jeste,ali dokle i na kojim prugama.Glazar,ja sam na helgama bio jako dugo od pocetka i vidio sta sve ona moze :lol: al nemoj je puno hvaliti.Vidi ovu 003 pa je zderala vijence sad pa sad,prvo je tokarili a sad za kratko vrijeme opet je u banani,a sto mislis zasto?Da ove lokse zaista pocnu voziti punim opterecenjem jedno 10-tak godina ovako, tvrdim da bi se rastimale sve u deset.U svakom slucaju je ova HELGA u odnosu na zutku jako dobra,mozda smo otisli u drugom smjeru (ja) pa je prica dosla o ekonomici na pruzi Lokve-Rijeka-Jurdani (Bakar/Brajdica).Sigurno da bi jedna sest osovna tiristorka i te kako rijesila pouzdano dizanje teretnjaka na ovoj pruzi (dugorocno!!!) pozz Tomi i Glazaru. :lol: nepopravljiv sam iskustvenjak 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma dobro Jim, još mi nije jasno zašto je 6-osovinska lokomotiva povoljnija za ovu prugu od 4-osovinske. Možeš li ti to objasniti?

Ona može biti povoljnija, odnosno dobrodošla jedino zato što bi eventalno imala veću snagu pa time i podjeljenu na više osovina a za korist da "podiže" teže vlakovo, ali... Zar misliš da i nju to ne bi koštalo malo više, jednako kao, eventulno Helgu.

Ne zaboravimo koliko Helga više tereta diže od Žutke, a ponavljam- lakša je i ima 4 osovine.


"Nikada nemojte ljude uzimati zdravo za gotovo"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa velika je stvar i u tehnologiji i elektronici Helge koju Žutka nema,zato što je to zaista prastara lokomotiva koja neće još dugo ostati na HŽ-u,a ta tehnologija i elektronika poboljšavaju rad lokomotive i vožnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne zaboravimo koliko Helga više tereta diže od Žutke, a ponavljam- lakša je i ima 4 osovine.

 

e, ali 6 os "Helga", znači ne Žutka ili bilo koja druga "stara" nego baš 6 os "Helga" mase 130 tona bi mogla dići još ugrubo 50% više od ove "naše" Helge, nije li tako? To je poanta od Jima i mene :D


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ili je rijecka najteza, pa se posebno za nas mora konstruirati nova lokomotiva... :roll:

 

Al Mađari su upravo to radili s parnjačama. I što bi tu bio bed? Svaka bi želj. uprava, po meni, trebala rezonirati o ekonomičnosti na dulji rok.

A imam osjećaj da ste vas tri (Glažar, Jim i ti) dulje diskutirali o tome što riječkoj pruzi treba neg sve uprave HŽ zajedno!

Kad bi se skupila i uvažila iskustva ljudi "s terena", tj. onih koji su vozili konkretne lokse u duljem razdoblju, te onih koji poznaju "state of the art" tehnološka rješenje, lako bi se našao odgovor.

Ali, ak' polazimo od toga da loksa treba bit dobra i za putnike i za teret i u brdu i u nizini i pičit 200 km/h i vuč teret 40 na sat ... Heb*ga.

A bojim se da je to zadana postavka.


NePipajA.jpg

 

avatarih7.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ali, ak' polazimo od toga da loksa treba bit dobra i za putnike i za teret i u brdu i u nizini i pičit 200 km/h i vuč teret 40 na sat ... Heb*ga.

A bojim se da je to zadana postavka.

 

Postoje i takva rješenja - npr. još iz '76. lok. SŽ 363. One imaju mogućnost prebacivanja između dva moda u par minuta - putnički Vmax 130km/h i teretni Vmax 75km/h


Prvi forum namijenjen autobusima u Hrvatskoj:

http://www.autobusi.org/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maka

A što je 362 dobila sa još dvije osovine molim lijepo!?

Zar ti nije jasno...

 

Ideš glavom kroz zid. Napadaš, a ja u principu pričam slično kao i ti. Praviš se pametan, a to ti ne valja!!! 1061 nije ništa dobila s dvije osovine za današnje vrijeme. Zašto. Jer nema elektroničku kontrolu proklizavanja. Zašto nema. Pa tko je to tih davnih godina imao. Nitko. Što im je preostalo. Ništa, osim dodati još dvije osovine. I to sigurno nije kao što ti tvrdiš beskorisno. Sigurno se nešto dobilo. Sigurno. Danas to nije potrebno jer kombiniraju univerzalnost lokse. S 4 osovine može vući i teški teretni i brzi putnički. Da ima 6 osovina na brzom putničkom koji ide 200km/h, izrovala bi kolosijek! Znači Helga je jako dobra loksa zahvaljujući elektronici! 1061 to nema i kraj.

 

Ovo je već OT. Tema je koliko ja znam 1141 - ASEA.

Bilo bi bolje da nastavimo raspravu o ASEA-i kako bi se mogla ponašati na prugi Zagreb - Rijeka, nego da neki izvan teme izdrkavaju svoja iskustva po drugima o proklizavanju 1161 koja nemaju veze s 1141 loksom i ovom temom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A što je 362 dobila sa još dvije osovine molim lijepo!?

Zar ti nije jasno...

 

Ideš glavom kroz zid. Napadaš, a ja u principu pričam slično kao i ti. Praviš se pametan, a to ti ne valja!!! 1061 nije ništa dobila s dvije osovine za današnje vrijeme. Zašto. Jer nema elektroničku kontrolu proklizavanja. Zašto nema. Pa tko je to tih davnih godina imao. Nitko. Što im je preostalo. Ništa, osim dodati još dvije osovine. I to sigurno nije kao što ti tvrdiš beskorisno. Sigurno se nešto dobilo. Sigurno. Danas to nije potrebno jer kombiniraju univerzalnost lokse. S 4 osovine može vući i teški teretni i brzi putnički. Da ima 6 osovina na brzom putničkom koji ide 200km/h, izrovala bi kolosijek! Znači Helga je jako dobra loksa zahvaljujući elektronici! 1061 to nema i kraj.

 

Ovo je već OT. Tema je koliko ja znam 1141 - ASEA.

Bilo bi bolje da nastavimo raspravu o ASEA-i kako bi se mogla ponašati na prugi Zagreb - Rijeka, nego da neki izvan teme izdrkavaju svoja iskustva po drugima o proklizavanju 1161 koja nemaju veze s 1141 loksom i ovom temom.

Daj Maka,smiri malo zivce. Pročitaj malo svoje prethodne postove pa zaključi tko se pravi pametan.Pa kako si uopće došao do zaključaka o pregaranju 1142 i njezinoj namjeni.Šta ti uopće znaš o 1142 i njezinom ponašanju.Baljezgaš gluposti o stvarima,o kojima nemaš pojma. Saslušaj malo Glazara i Jima,ljude koji imaju dugogodišnji staz voznje na zutkama,pa mozda nešto i naučiš. Nije sve onako,kako piše na papiru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maka

Od kuda sise ti sada Simploncicu stvorio!!! Taj vlak je još propao s Jugoslavijom!

 

Ništa ja ne baljezgam. Koji si ti uopće lopata :-) ovdje da meni soliš pamet o loksi 1142. Dobro JA znam kakva je to loksa i ovi dečki koliko sam uspio shvatiti voze 1061 i Helgu. I volio bih da se javi onaj tko je vozio 1142 na brdskoj prugi!!! Pa da on kaže riječ dvije! Ne znam gdje uopće sad se i može voziti 1142 uzbrdo pa da se prepričaju iskustva...

Tko uopće sad spominje 1142. To smo odavno riješili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je asea dovoljno sposobna lokomotiva za riječku prugu. Nek stave 2 ili 3 ako budu teški vlakovi, iako bi tad morali sredit one koje trunu. Ako mogu šveđani, možemo i mi....


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma dobro Jim, još mi nije jasno zašto je 6-osovinska lokomotiva povoljnija za ovu prugu od 4-osovinske. Možeš li ti to objasniti?

 

Kolega!!! Pitanje koje si pistavio trebao bi i sam znati zar ne.Od kada je 0,25×9,81×87t (adhezija) na brdskoj pruzi ravna jednoj Bo-Bo-Bo loksi sa takodjer jednakom tehnologijom? Uzmes npr tu HELGU sa sest osovina i drugi omjer zubcanika npr za 120 kmh [6500kw/600A-130.5t/120kmh],i sta time dobijas: evo vidi iz teoretskog kuta> sest osovinska HELGA 0,25×9,81×130.5t = 320 kN trajna potpuno iskoristiva vucna sila pri cca priblizno 72 kmh. Bo-Bo HELGA [6532kw/87t/140kmh] = 213.3 kN iskoristivo (jel sad jasnije :lol: ).Usput npr pogledaj Co-Co 6500kw/132t/140kmh dansku EG-3000 koja sa istim performansama razvija polaznu vucnu silu cca 425 kN a nominalno 309 kN kod 75 kmh (iskoristivo).Ja znam Glazar kolega da je ovo sto sad imamo Bo-Bo ac/dc 1241 loksa savrsena stvar u odosnu na nasu dotrajalu i prastaru 1061 lok,ali pogledaj jednako uporabljenu tehnologiju pa vidi sta je dugorocno isplativije.Ja sam naime :wink: malo otisao od prave teme,rijec je o visesustavnim loksama,samo naprijed nek se kupi najbolje,ioanko to nece ni zavrsiti u Rijeci nego na svim int.oper.smjerovima (mozda pokoja).St se tice vucnih moci mozemo i to komparirati na priblizan nacin.Uzmi u obzir samo dansku EG3000 lok (podacvi pisu gore) i sadasnju dispolokicu i pogledaj vucne tablice 7B (nasao sam neke podatke DSB EG3000*). POgledaj trajno opterecenje HELGE na 30 dan/t i 70 kmh [714t*] no ako gledas cistu fiziku tad se pitam gdje je moguce dobiti trajnu silu 270kN? mozda na prugama sa laskom konfiguracijom.Ova danska EG loksa npr svojom nominalnom silom zaista moze vuci cca 815t na nagibu pruge 30dan/t i to bez obzira na uslove vremena.Kod nase Bo-Bo HELGE znas i sam da moras u maski uzeti veoma visoku struju iz KM ako zelis da loksa sa punim zadanim opterecenje dosegne zadanu brzinu,ili pogledaj zasto nam decki u zadnje vrijeme ostaju u banani jer ponekad nemogu izvuci vlak sa 6500kw*?.Pogledaj sad ovu varijantu (samo za rijecku prugu sorry :lol: ) sa reduktorom 120 kmh i silom 320 kN, cca 846t na 30dan/t,mislim o tome sam govorio,o isplativosti,o ekonomici vuce na specificnim uslovima pruga kakvi vladaju i na staroj rieckoj pruzi.Dakle,HELGA 1241 serije je super,ako je to u pitanju opcenitog HŽ-a.Ja sam se bazirao vise za uslove brda,i definitivno tvrdim da bi se te lokse a brdu poderale i to jako brzo,pitaj ostale kolege ako sumnjas u moju rijec.Lijep pozdrav svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mislim da je asea dovoljno sposobna lokomotiva za riječku prugu. Nek stave 2 ili 3 ako budu teški vlakovi, iako bi tad morali sredit one koje trunu. Ako mogu šveđani, možemo i mi....

 

He he PIkoc pozz,pa koliko bi ti njih to opteretio na primjer? Koliku bi ima masu planirao iz Rijeke ili Bakra? Jesi li ikada bio na tom dijelu,imas li kakva iskustva strojovodje,a pogotovo onoga koji je vozio vise godina u brdovom Gorskom Kotaru? O tom ti pricam,pusti papire i teoretiku prijatelju,to nema veze sa stvarnoscu.Cujem da 1141-300 i ovih 10 koje ce biti tiristorizirane navodno za Rijeku (opa*) imati ce max vucenu masu do 400t na 29dan/t,a jel se to odnosi samo za lijepo vrijeme,to neznam 8) pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

u ovo vrijeme pred 4 godine sam išao s jednim strojovođom iz Rijeke na makini, tračnice mokre i pune lišća. majstor je na jedvite jade žutkom izvukao 4 putnička vagona u Plase...

zbilja bi se trebalo iskusne ljude poput Glažara i Jima pitati šta je najidealnije za ovu prugu, no po starom dobrom običaju hažea, netko će staviti pare u džep i nabaviti pitaj boga šta...

 

asea na dionici Ri- Lo, po meni, dobar vic


"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kak da se odgovorni odluce kaj je bolje kad se ni strojovodje ne mogu odluciti.S tim da vi stvarno imate interes a i zasluzili ste vec jednom nekaj novo i dobro.

Ovi kaj odlucuju, svejedno im je , bude HZ-a ili ne njihove guzice se ne tresu na starim krampovima, fotelje budu i dalje kozne a placica bude jos porasla.Pogledaj samo ekipu koja je vodila HT, inu, razne mobilne klonove HT- svi su se jos bolje uvalili .Usluga koju su napravili buducim vlasnicima nemre se zaboraviti samo tak

 

Dobicemo modernizirane 1141 sa tiristorima i nagibnom tehnikom :kul

 

Visesustavni ce mozda biti 850/900/1800/1900 MHz mobitel ako si ga strojovodja sam kupi :cry:

 

Jedan usrani most na potoku popravljaju dvije godine, na magistralnoj pruzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Od kuda sise ti sada Simploncicu stvorio!!! Taj vlak je još propao s Jugoslavijom!

Kakve to ima veze s bilo čim.Ako to smatraš humorom,onda ti je humor u kur.u. :rig

 

 

A kad me već vučeš za jezik,vlak Simplon Express nije propao s Jugoslavijom nego je vozio do 27.05.2000. godine na relaciji Geneve Aeroport - Vinkovci i obratno,pod brojem 220/221.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ništa ja ne baljezgam. Koji si ti uopće lopata :-) ovdje da meni soliš pamet o loksi 1142. Dobro JA znam kakva je to loksa i ovi dečki koliko sam uspio shvatiti voze 1061 i Helgu. I volio bih da se javi onaj tko je vozio 1142 na brdskoj prugi!!! Pa da on kaže riječ dvije! Ne znam gdje uopće sad se i može voziti 1142 uzbrdo pa da se prepričaju iskustva...

Vidiš da nemaš pojma,1142 se moze na puno pruga voziti uzbrdo.Čak i na izlazu s G.k. u pravcu zapada.Nečeš vjerovati,čak i sa isključenim glavnim prekidačem.

A što se tiče brdskih pruga sigurno je netko od strojovođa s foruma imao priliku Brenom dizati teretni iz Volinje u Kostajnicu. Dobro,to i nije nešto (18 dan/t naspram riječkih 30) ali moze sluziti kao neka predođba(pogotovo što se na najkritičnijem dijelu nalazi ogr.brzina od 20 km/h).A tunel vlazan i još na voznoj kilavi sisčani. :mrgreen: :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
e, ali 6 os "Helga", znači ne Žutka ili bilo koja druga "stara" nego baš 6 os "Helga" mase 130 tona bi mogla dići još ugrubo 50% više od ove "naše" Helge, nije li tako? To je poanta od Jima i mene :D

 

OK, daj mi molim te objasni zasto onda svicarci i austrijanci po svojim brdima idu sa 4os loksama?

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toma :kul Glazar i ostali, ajd da se ne bakcemo ovom temom dalje, ja predlazem da usvojite beskompromisno rijesenje koje ja nudim i pristojnu placu u mojoj privatnoj kompaniji :lol: :lol: :lol:

 

DoDoDoellokTAURUS.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...