Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Pfaff

Tunel kroz Učku - mit ili stvarnost? Istraživanje

Recommended Posts

E pa na to mislim. Jer je glupo graditi toliko dugačak tunel i onda napraviti 2 kolnička traka i jedan kolosijek, zbog neke daleke budućnosti jer sam po onim kartama (u jednom ovdje topicu) u dalekoj budućnosti vidio da tuda ide buduća brza pruga prema Italiji.... ajme opet svizac mota čokoladu :mrgreen: :mrgreen:

Kad će to biti??


slika013jg2am4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
E pa na to mislim. Jer je glupo graditi toliko dugačak tunel i onda napraviti 2 kolnička traka i jedan kolosijek, zbog neke daleke budućnosti jer sam po onim kartama (u jednom ovdje topicu) u dalekoj budućnosti vidio da tuda ide buduća brza pruga prema Italiji.... ajme opet svizac mota čokoladu :mrgreen: :mrgreen:

Kad će to biti??

 

E da, budimo realni, kad će biti izgrađena 2-kol. Jadranska pruga Trst - Rijeka - Split - Dubrovnik -...

Za 30-40 godina ? Možda tada, a možda ni tada.

Kad će brza pruga Trst - Koper - Rijeka biti u interesu sve 3 zemlje?

 

A druga cijev cestovnog tunela će se morati početi graditi oko 2012. zbog propisa EU da određeni cestovni tuneli (duljina, broj vozila) moraju imati 2. cijev (barem servisnu) zbog sigurnosnih razloga. Učka nema 2. cijev (za razliku od Kapele, Sv. Roka, Tuhobića,...)

Također, BINA Istra zbog razloga održanja koncesije mora nastaviti gradnju i pretvoriti Y u puni profil.

Dakle, cestovni tunel će se graditi sa ili bez želj. pruge.

 

Ima li što istine u tome da se misli povezati gradnju druge cijevi cestovnog tunela Učka sa željezničkim, jer se navodno planira i autocestu vodiyi od Permana preko Grobničkog polja na spoj s A C prema Zagrebu i prema Žutoj Lokvi za Split.

Dakle, druga cijev tunela ne bi bila paralelna s postojećim tunelom Učka.

 

Zbog sigurnosnih razloga on mora biti paralelan s postojećim, kako bi se vozila mogla evakuirati okretanjem u drugu cijev tunela.

Postojeći tunel ima 2 ili 3 okretišta sa sjeverne strane.

Novi tunel će ići sjeverno i biti duži od postojećeg jer će uključiti i dužinu 2 kratka tunela s istarske strane Zrinščak I i Zrinščak II, te vijadukata između njih.

 

Nova planirana trasa A8 bi ušla od postojećeg tunela Učka trasom Y do iznad čvora Veprinac, te se tu odvajala, iza Veprinca, Bregi, Rukavca i kod Jurdana na A7.

To je zato što postojeća brza cesta od Matulji do Učke ima previše zavoja i uspon da bi se mogla pretvoriti u AC.

Od Jurdana, odnosno Permana do Grobnika (čvor Konj) nova riječka obilaznica ima više varijanti.

 

varijantetunelauckahl9.jpg

Na ovoj karti vidi se varijanta želj. tunela Učka 8, koja dijelom prati Y s južne strane.

Pitanje je da li može želj. pruga pratiti novu AC od Jurdana do Učke, te dalje do Lupoglava, odnosno koji je nagib.

Mislim da od Jurdana do tunela Učka može, jer se zato i radi nova trasa AC koja ima manji nagib od postojeće brze ceste.

Od Učke do Lupoglava i ne mora slijediti Y, već se može negdje spojiti na prugu za Rašu.

 

Po meni, bolje 1-kol. pruga kroz Učku što prije, kad se već gradi cestovni tunel 5-6 km, nego čekati neke skupe projekte 2-kol. tunela Ćićarija od 12-13 km.


Maranatha !

Share this post


Link to post
Share on other sites

E da, budimo realni, kad će biti izgrađena 2-kol. Jadranska pruga Trst - Rijeka - Split - Dubrovnik -...

Za 30-40 godina ? Možda tada, a možda ni tada.

Kad će brza pruga Trst - Koper - Rijeka biti u interesu sve 3 zemlje?

 

Biti će onda, kad RH uđe u EU. A to će isto potrajati ;)

 

Po meni, bolje 1-kol. pruga kroz Učku što prije, kad se već gradi cestovni tunel 5-6 km, nego čekati neke skupe projekte 2-kol. tunela Ćićarija od 12-13 km.

 

Zavisi o vremenu kad se bude stvarno gradilo (a sad se senzibilizacija mijenja sa cesta na pruge, i treba više tako) i stvarnim prometnim potrebama tada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, krenula je konačno gradnja punog profila Y (faza II-a), a skraćen je i rok za drugu cijev Učke:

http://www.glasistre.hr/?34f0244fcc3360c524995770c05912a8,TS,2261,,13084,,167158,,

Istarskog župana Ivana Jakovčića veseli najava o izgradnji punog profila autoceste na 100-tinjak kilometara Ipsilona do 2010. godine te smanjenje roka izgradnje punog profila od Rogovića do Matulja s drugom cijevi tunela Učka do 2012., dok se to ranije najavljivalo do 2016. godine.

Maranatha !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Evo, krenula je konačno gradnja punog profila Y (faza II-a), a skraćen je i rok za drugu cijev Učke:

http://www.glasistre.hr/?34f0244fcc3360c524995770c05912a8,TS,2261,,13084,,167158,,

Istarskog župana Ivana Jakovčića veseli najava o izgradnji punog profila autoceste na 100-tinjak kilometara Ipsilona do 2010. godine te smanjenje roka izgradnje punog profila od Rogovića do Matulja s drugom cijevi tunela Učka do 2012., dok se to ranije najavljivalo do 2016. godine.

Lijepo, ali mene taj puni profil uopće ne veseli - to u praksi znači da ću s francuskim cijenama do Pule platiti više za cestarinu nego za gorivo :evil:

A u željeznički tunel uopće ne vjerujem (nažalost). Ako uđemo u €uropu bit će to nekako kad i tunel, a onda nas Slovenci više neće moći klati s cijenom tranzita robe preko svojih pruga pa priča s tunelom postaje prilično bespredmetna...


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lijepo, ali mene taj puni profil uopće ne veseli - to u praksi znači da ću s francuskim cijenama do Pule platiti više za cestarinu nego za gorivo :evil:

A koliko ti troši auto?

Ako 5 l/100 km, onda to uz 9 kn/l benzina daje 45 kn/100 km.

Bina je obećala da će cestarina biti 45 l/km, znaći isto.

http://www.glasistre.hr/?04e1358ea4ed9a7a8973d20df0100951,TS,2374,,13557,,172961,


Maranatha !

Share this post


Link to post
Share on other sites
A koliko ti troši auto?

Ako 5 l/100 km, onda to uz 9 kn/l benzina daje 45 kn/100 km.

Bina je obećala da će cestarina biti 45 l/km, znaći isto.

Ajmo 'vako:

5 lit/100 troše samo automobili u automagazinima, ostali su bliži 8 litara. Moja Tempra troši cca 8 litara dizela na 100 ako nema zastoja i ostalog na cesti.

Ako umjesto kroz tunel idem preko Poklona, potrošim cca 10 minuta više i napravim cca 10 km više u svakom smjeru što čini ukupno 20 km više. (Utrošak vremena ne bih uzimao u obzir jer ne vozim vozilo hitne pomoći). Dakle, utrošio sam 1,6 litara što ću, pristojnosti radi, zaokružiti na 2 litre jer je režim ceste malo nepovoljniji. 2 litre x 9 kn = 18 kn, a tunelarina za istu udaljenost iznosi ukupno 56 kn. Sljedstveno tome, netko tu nekoga...

(O tome da sam u životu platio dva zajma za Tunel Učka, a da me nije nitko ništa pitao kad ga je poklonio Francuzima ne bih više...)


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bina je obećala da će cestarina biti 45 l/km, znaći isto.

http://www.glasistre.hr/?04e1358ea4ed9a7a8973d20df0100951,TS,2374,,13557,,172961,

OT: To 45 l/km će biti cijena kada uvedu zatvoreni sustav naplate, tj. kad naprave puni profil.

 

Tada će dionica Matulji - Vranja koštati 17 km * 0,45 kn = 8 kn :wink: (pa se neće isplatiti preko Poklona)

ali će od Vranje do Pule biti oko 70 km * 0,45 = 32 kn. :(

Sad onih 28 kn za tunel oni računaju uz otvoreni sustav za dionicu Matulji - Pula, a 14 kn preko Mirne kao cijenu za dio Umag - Kanfanar.


Maranatha !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih dalje, al' da pljačkaju, brate, pljačkaju i to već godinama...


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites
A u željeznički tunel uopće ne vjerujem (nažalost). Ako uđemo u €uropu bit će to nekako kad i tunel, a onda nas Slovenci više neće moći klati s cijenom tranzita robe preko svojih pruga pa priča s tunelom postaje prilično bespredmetna...

 

Ali tunel omogućuje elektrifikaciju (kaj bi opet bilo zeznuto sa Slovencima) i lakše povezivanje Štalija kao dijela riječke luke, nego da se ide oko Ćićarije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ali tunel omogućuje elektrifikaciju (kaj bi opet bilo zeznuto sa Slovencima) i lakše povezivanje Štalija kao dijela riječke luke, nego da se ide oko Ćićarije.

Povezivanje s čime? Štalije su oduvijek bile planirane kao luka za drvo (+ nešto ovaca za Gadafija), a drvo ionako stiže iz Austrije, a ne iz Riječke luke...


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ali tunel omogućuje elektrifikaciju (kaj bi opet bilo zeznuto sa Slovencima) i lakše povezivanje Štalija kao dijela riječke luke, nego da se ide oko Ćićarije.

Povezivanje s čime? Štalije su oduvijek bile planirane kao luka za drvo (+ nešto ovaca za Gadafija), a drvo ionako stiže iz Austrije, a ne iz Riječke luke...

 

A izvoz drva iz Gorskog kotara?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A izvoz drva iz Gorskog kotara?

Kojeg Gorskog kotara? Pa već se godinama izvlači drvna masa iz Gorskog kotara i odvozi u Italiju. Za par godina više se neće imat što izvlačit. Riječki kolodvor je skoro svaki dan krcat Eas-ima punim drva koji idu za Italiju.

 

Svibanj 2008.

P5150046.jpg

 

image_preview.php?i=13&u=12379601

 

Lipanj 2008.

 

P6040258.jpg

 

P6040261.jpg

 

Od prije par dana.

 

PA130314.jpg


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, dobro.

Ali mi se svejedno logika "Ma, ionak smo za par godina u EU, pa čemu bušiti tunel, kad će Slovenci onda morati pustiti naše vlakove preko svojega bez naplaćivanja" čini vrlo defetističkom, jer su to sve alternative koje nisu u interesu Hrvatske. Uzmimo samo vremenski koliko traje takav zaobilazni put, a o praktičnosti eventualne elektrifikacije da ne govorimo.

To bi jedino imalo smisla da se dionica Rijeka-Šapjane ostavi pod 3 kV, Istra se isto elektrificira na 3 kV, i još se izgradi triangl u Pivki.

A tunel omogućava jednog dana i magistralnu prugu do Pule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

egérke pravo zbori. Ima stvari kod kojih ekonomija nije uvijek na prvom mjestu, a prometna povezanost je jedna (i to jako bitna) od tih stvari. Da to kazemo narodski, jebes ti zemlju koja je "povezana" prometnicama preko drugih zemalja. Dovoljno je samo da se u buducnosti dobri odnosi poremete (sto se dogadja prilicno cesto) pa odjednom i vise nisi tako dobro povezan kao sto si mislio. Zbog toga sam ja pristalica da sto vise dijelova Hrvatske povezemo cestama i prugama koje idu strogo preko naseg teritorija. Za ZG-ST se toliko pricalo da je bolje napraviti cestu koje dijelom ide preko BiH (Bihacka varijanta). Ekonomski i kratkorocno gledano, mozda da, ali gledano s pozicije SLOBODNOG protoka ljudi i robe od jedne do druge tocke u Hrvatskoj svakako NE. Licka varijanta je duza ali cijelom trasom spaja NASE krajeve, i ne ovisi o "ljubavi" s drugim drzavama. Isto, naravno, vrijedi i za famozni tunel prema Istri. Da smo ga nastavili busiti onda kad ga je Tudjman pompozno poceo busiti danas bi ove rasprave bile bespredmetne, a mi bi do Pule i drugih dijelova Istre putovali onako kako treba - vlakom. I pritom bi mi se savrseno jebalo za Slovenske vinjete ili stanje u BiH kojoj je sve manje jasno jel' uopce drzava ili nije.

 

Sorry na jeziku, ali ove price o "nepotrebnim" tunelima i/ili cestama mi uvijek dignu tlak. :evil:

 

Barney


Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Da smo ga nastavili busiti onda kad ga je Tudjman pompozno poceo busiti ...

Tuđman nije u Istri ništa bušio, već je samo malo zagrebal po istarskoj crvenici. I ništa više od toga!


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uostalom, najbolji primjer rentabilnosti aranžmana s drugim državama je Unska pruga. Jest da je to BiH, ali radi se realno o koridorskoj prugi od koje bi koristi imale obje države plus čitava srednja Europa, i to je problem koji bi Visoki predstavnik mogel začas riješiti kad bi mu se dalo...ali to nije prioritet. Pa prugom prođe jedan teretnjak tjedno.

Možda u EU nema granica u fizičkom smislu, ali u ljudskim glavama ima. I iako više ne bi bilo kontrole u Šapjanama i Rakitovcu, ja svejedno nisam siguran da bi SŽ dopustile tek tako da hažeovci voze po njihovim prugama bez neke pinke. Jer, to je korištenje njihovom infrastrukturom, habanje iste više nego da ju samo Slovenci koriste (ako želimo neki razuman broj vlakova prema Istri...i to ne Šveđane, nego klasiku, o teretnjacima da ne govorimo), pa onda zamisli da ne daj Bože dođe do neke nesreće, ko bu odgovoran...?

Jedini primjer eksteritorijalnosti koji mi sada pada na pamet je ona pruga za južno Gradišće preko Soprona. No tamo je zeznuto da ona nije pod jurisdikcijom ni ÖBB-a, ni MÁV-a, nego GySEV-a, pa mislim da svejedno moraju plaćati. A i tamo se radi o par kilometara odvojene pruge, ovdje se radi o nekih 40-ak kilometara korištenja slovenske koridorske pruge. Kaj bi se oni tek tak odrekli propusne moći pruge za svoju glavnu luku i to u korist vlakova koji idu u njima konkurentsku luku ili iz nje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uostalom, najbolji primjer rentabilnosti aranžmana s drugim državama je Unska pruga. Jest da je to BiH, ali radi se realno o koridorskoj prugi od koje bi koristi imale obje države plus čitava srednja Europa

 

Da živimo u nekoj normalnoj regiji,problem i žalost Unske pruge bio bi odavno riješen.Kako i Barney kaže,nažalost živimo na prostorima na kojima je nepisano "pravilo" da je svakih 50 godina rat,i time je bolje graditi pruge na našem teritoriju u slučaju pi*darija.

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Da smo ga nastavili busiti onda kad ga je Tudjman pompozno poceo busiti ...

Tuđman nije u Istri ništa bušio, već je samo malo zagrebal po istarskoj crvenici. I ništa više od toga!

 

a ja sam u subotu bil s ljudima koi su bušili i po učki i po ćićariji i njihov šef je rekel da se bu druga cijev tunela učka počela delati kad se dovrši "Y" u punom profilu, a tunel za prugu bu išel ispod ćićarije.

i još je čovek rekel da je bušenje željezničkih tuneča pičk.. dim za razliku od cestovnih i da se to napravi brže i jeftinije

Share this post


Link to post
Share on other sites

A s obzirom da baš i nisam viđal mehanizaciju uokolo Ipsilona u zadnje vreme, još bumo se načekali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[

i još je čovek rekel da je bušenje željezničkih tuneča pičk.. dim za razliku od cestovnih i da se to napravi brže i jeftinije

 

Ak je tak, nek vudre! :kul


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, sad ispada da dižem temu možda i bespotrebno iz petoljetne paučine, no vratila se hrvatska navada predizbornih obećanja.

 

http://www.ipress.hr/istra/kajin-za-zeljeznicu-cemo-se-zajedno-boriti-26926.html

 

Članak je izuzetno interesantan, no niti jednom ne nađoh kraticu SDP i imam pravo sumnjati da su navedene tek Kajionove želje (s kojima se, ovaj puta, slažem).

Usput, od zadnjeg posta spoznali smo da smo u banani, sveopćoj ekonomskoj krizi pa i je i ono malo varave nade iščezlo.

Uostalom, zadnjih tjedana smo se doticali famoznog istarskog tunela u svjetlu gašenja teretnog prometa. Bilo bi lijepo da tema oživi, ako ništa drugo.


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al stvarno mi nije jasno da kad ce vec busiti drugu cijev zbog Y-a ne razmisljaju o tome da jednim udarcem ubiju dvije muhe ako je moguce...

 

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

 

 


slika013jg2am4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al stvarno mi nije jasno da kad ce vec busiti drugu cijev zbog Y-a ne razmisljaju o tome da jednim udarcem ubiju dvije muhe ako je moguce... Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

 

Cestovni tunel veze nema sa željezničkim, pogotovo ne po trasi. Kakva bi ušteda tu bila moguća? Da polože u cestovni tunel šinje pa se rampa spušta kad prolazi vlak? :mrgreen:


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...