Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Pfaff

Tunel kroz Učku - mit ili stvarnost? Istraživanje

Recommended Posts

Npr. spominješ turistički promet Lupoglav - Raša. Siguran sam da bi promet bio nula (0)

 

 

Ako gledaš Bahn TV, ako si malo putovao po Evropi, onda moraš znati da su turističke željeznice velika atrakcija. A cijene karata su vrlo skupe. Znam da u Istru dolazi mnogo ljubitelja željeznica. Svi znamo da je Istra najače turističko područje u Hrvatskoj. Uz dobru reklamu i dobru ponudu tom prugom bi moglo voziti nekoliko vlakova na dan u sezoni, izvan sezone bi mogli voziti vikendom. Kao što sam rekao, sve je stvar entuzijazma, organizacije, lokalnih interesa i ne puno novaca...Pogledaj malo internetne stranice turističkih željeznica u Engleskoj, Švicarskoj, Austriji, Njemačkoj...

 

Samoborček bi trebao biti i turistički i inača prigradski vlak a nema ga već puno godina. A cijela općina Lupoglav nema 1000 stanovnika. Raški kanal nije turistički važan. Ako ćemo malo pretjerati mogli bisno reći da bi ta pruga Lupoglav - Raša, išla od ničega prema ničemu.

 

Ideja sjajna, ali na neprikladnom mjestu. Pogotovo to ne bi moglo biti opravdanje za tunel. Tunel ima važnost za promet robe i ljudi između Istre (i Kopra i TS) i ostale Hrvatske. A to je dovoljno da ga opravda. Turistički vlakovi bi prije došli u obzir prema Umagu, Poreču, Rovinju i Puli. Zašto ne i na relaciji Rijeka - Labin (Rabac).

Share this post


Link to post
Share on other sites
I konačno u Istri bi se mnogo toga moglo poboljšati u željezničkoj infrastrukturi za samo dio novca tunela Učka. Evo samo nekih mogućnosti:

- priprema pruge Pula - dg za brzine do 160 km/h do godine 2012. Nagibnjak bi od Zagreba do Pule mogao voziti 4 - 5 sati bez stajanja na granicama

- obnova pruge Kanfanar - Rovinj

- uspostava redovnog turističnog prometa tokom ljetnih mjeseci na pruzi Lupoglav - Raša

- obnova dijela Parenziane za turistički promet

- izrada projekata novih pruga u skladu s ekonomskim interesima

 

Koja korist ubrzati prugu u Istri kad je sve gore i gore stanje SLo pruga? Opet bi bila ogromna duzina puta. Gotovo nigdje u Slo ne vozi preko 100kmh na toj relaciji (nedavno sam o tome vodio razgovor sa par djelatnika SZ-a, ako imam krive informacije, ispravite me)

 

Turisticki vlak Lupoglav - Rasa imao bi potencijal kao i razgledavanje prirodnih ljepota Cernobila

 

ne vidim perspektivu novih pruga ako su i dalje slijepo crijevo Hrvatske.

 

Zasto obnova pruge Kanfanar - Rovinj je uvjetovana neizgradnjom tunela? Pa prije ima smisla ako se izgradi tunel, nego ako se ne gradi.


http://hrbackpacker.com/

 

Portal o samostalnim putovanjima i backpacking kulturi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koja korist ubrzati prugu u Istri kad je sve gore i gore stanje SLo pruga? Opet bi bila ogromna duzina puta. Gotovo nigdje u Slo ne vozi preko 100kmh na toj relaciji (nedavno sam o tome vodio razgovor sa par djelatnika SZ-a, ako imam krive informacije, ispravite me)

 

Turisticki vlak Lupoglav - Rasa imao bi potencijal kao i razgledavanje prirodnih ljepota Cernobila

 

ne vidim perspektivu novih pruga ako su i dalje slijepo crijevo Hrvatske.

 

Zasto obnova pruge Kanfanar - Rovinj je uvjetovana neizgradnjom tunela? Pa prije ima smisla ako se izgradi tunel, nego ako se ne gradi.

 

Mislim da niste pročitali sve što sam napisao. Ja nisam protiv tunela Učka!! Već je davno trebao biti sagrađen, najmanje istovremeno kao cestovni. Ali znam kako financijski stoje HŽ i država Hrvatska. Kao što svi znamo stanje željezničke infrastrukture u Hrvatskoj. Jednostvno mislim da je sadašnje oživljavanje te teme politikanstvo. Bio bih jako zadovoljan da sam u krivu i da se tunel stvarno sagradi za 4 godine.

 

Što se tiče mojih ostalih ideja, na forumu je još mnogo onih koji misle slično. Istna, stanje infrastukture u SLO je samo "zeru" bolje od Hr i trebat će još mnogo vremena da digne na evropski nivo. Ali to nije razlog da se u Istri čeka. I na kraju pitanje: zašto bi turistički vlak Lupoglav-Raša imao isti potencijal kao razgledavanje Černobila? Zar trasa ta trasa nije atraktivna? Koliko milijuna turista posjeti Istru godišnje? Koliko od njih je ljubitelja željeznica? Kad ja govorim o turističkom vlaku, onda ga zamišljam ili kao povijesnu kompoziciju s parnom vučom, ili kao moderni vlak s razglednim vagonima. Na krajnjim stanicama zamišljam okretaljke, koje bi mogli okretati putnici. Na najatraktivnijim dijelovima trase bi se vlak zaustavio zbog slikanja. U Raši bi mogao biti muzej ugljenokopa. U zaljevi bi se mogle urediti biciklističke staze i posudba bicikla. Za sve to tunel Učka nije uvijet!


There is no business like show business

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na "HŽ u tisku" nalazi se isječak iz Glasa Istre, 7.3.2008.

 

Na karti se vidi da bi tunel "Učka" bio spojen na Vranju i Opatija-Matulji, a ne na Jurdane.

 

gi0703ir2.jpg


Maranatha !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na "HŽ u tisku" nalazi se isječak iz Glasa Istre, 7.3.2008.

 

Na karti se vidi da bi tunel "Učka" bio spojen na Vranju i Opatija-Matulji, a ne na Jurdane.

 

Cini mi se ta varijanta puno logicnija i normalnija...

 

Ali najbolji je naslov clanka, mislim da najvise govori i o vladi, i o Kalmeti i svemu sto se u HR radi... :cry:


http://hrbackpacker.com/

 

Portal o samostalnim putovanjima i backpacking kulturi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pataky je napisao:

"carska Austrija nebi sagradila Bohinjsku prugu, kao paralelnu vezu Beč - Trst."

Bohinjska pruga i nije sagrađena iz ekonomskog, već iz čisto strateškog razloga! Naime, austrijski je dio Habsburške Monarhije bio sa Trstom vezan dvokolosiječnom prugom u vlasništvu PRIVATNE kompanije (Suedbahn ili Južne željeznice), pa je carska vlada smatrala da iz strateških razloga mora imati spoj sa glavnom lukom toga dijela monarhije.

:mrgreen:

U okviru te pruge bili su probijeni tuneli Karavanke i Bohinjska Bistrica kao dvokolosiječni, a pruga je bila jednokolosiječna. U vrijeme prve Jugoslavije u tunelu Bohinjska Bistrica bila je državna granica između Jugoslavije i Italije.

Poučan primjer o tome kako se iz strateških razloga grade željezničke pruge! Ili, Hrvatska je davno trebala sagraditi željeznički tunel Učka! :twisted:


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pataky je napisao:

"carska Austrija nebi sagradila Bohinjsku prugu, kao paralelnu vezu Beč - Trst."

Bohinjska pruga i nije sagrađena iz ekonomskog, već iz čisto strateškog razloga! Naime, austrijski je dio Habsburške Monarhije bio sa Trstom vezan dvokolosiječnom prugom u vlasništvu PRIVATNE kompanije (Suedbahn ili Južne željeznice), pa je carska vlada smatrala da iz strateških razloga mora imati spoj sa glavnom lukom toga dijela monarhije.

:mrgreen:

U okviru te pruge bili su probijeni tuneli Karavanke i Bohinjska Bistrica kao dvokolosiječni, a pruga je bila jednokolosiječna. U vrijeme prve Jugoslavije u tunelu Bohinjska Bistrica bila je državna granica između Jugoslavije i Italije.

Poučan primjer o tome kako se iz strateških razloga grade željezničke pruge! Ili, Hrvatska je davno trebala sagraditi željeznički tunel Učka! :twisted:

 

To sve stoji.

Inače, nije Pataky napisao nego ja kao odgovor na neke njegove postove

carska Austrija ne bi sagradila Bohinjsku prugu, kao paralelnu vezu Beč - Trst

upravo kao primjer da se nekad skupi projekti grade i iz drugih, a ne samo ekonomskih razloga.

Ti si to sve detaljno obrazložio.


Maranatha !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dečki, imate samo krivo ako mislite da je ta pruga napravljena samo iz strateških razloga! Itekako je Austro ugarska razmišljala i o ekonomskim razlozima! To i sami potvrđujete, kad kažete da je dotadašnja jedina veza bila privatna i monopolna Južna željeznica. Ne ne želim duljiti i slažem se da postoje i strateški razlozi za tunel Učka koje Hrvatska mora poštovati. Ali da se taj vrlo skupi projekt ostvari moraju postojati i ekonomski razlozi.


There is no business like show business

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se razgovara o ekonomskim aspektima izgradnje takve pruge, onda treba u obzir uzeti slijedeće:

Razlika između privatnog koncesionara i državnih željeznica je u tome, da privatni koncesionar mora poslovati ekonomski, što znači da mora nuditi najjeftinije tarife, dok država može tarifnom politikom favorizirati određene pruge (čitaj: luke). Najbolji primjer za ovo posljednje su Kraljevske ugarske državne željeznice, koje su čak i načinom izgradnje spojeva favorizirale Rijeku, odnosno Budimpeštu (Npr. lička pruga izlazila je na riječku u smjeru Budimpešte, kao i pruga za Bjelovar! - niti to još nismo popravili :twisted: )

Iz gore navedenog proizlazi:

Dvokolosiječna pruga Beč - Trst u vlasništvu privatnog koncesionara sasvim je sigurno kapacitetom i cijenom prijevoza zadovoljavala sve potrebe austrijskog dijela Monarhije! A da je bohinjska pruga bila strateški projekt, vidi se iz činjenice da nije potegnuta dvokolosiječna, nego jednokolosiječna, a tuneli su izbušeni i dovršeni dvokolosiječni zbog štednje troškova. (Npr. Usporediti sa enormnim troškovima švicarskih željeznica za dvije cijevi tunela Gotthard, ili domaći cestovni primjer: izgradnja polu/autoceste kroz Gorski kotar!)

:mrgreen:

Inače je ta pruga imala svoj vlastiti prilaz u Tršćansku luku! Naime, dvokolosiječna pruga JŽ (južnih željeznica, ne jugoslavenskih!) se iz tršćanske luke penje prema Aurisini, gdje velikim zavojem okreće natrag u Villu Opicinu (na tom zavoju bio je sagrađen vijadukt ispod kojeg prolazi autocesta Trst-Palmanova), te od Ville Opicine trasa vodi prema Sežani i dalje prema Beču (na sličan način riješen je dalmatinski prilaz tunelu Sv. Rok!). A bohinjska pruga iz kolodvora Villa Opicina skreće južno i u malo manjem s-zavoju ulazi u luku i arsenal sa jugoistočne strane! E sada nitko ne može tvrditi da je ekonomski da Trst ima 3 kolosiječni prilaz iz Austrije, a Rijeka samo 1 kolosiječni iz Madžarske! (kada sagradimo dvokolosiječnu prugu Rijeka će se tek izjednačiti sa Trstom u broju pristupnih kolosijeka!)

:D

Kada je 1954. konačno povučena granica između Italije i Jugoslavije, napravljen je bypass od Sežane do bohinjske pruge u dužini od nekoliko kilometara.

Molim za razumijevanje ako toponime u Italiji navodim na talijanskom.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo male ispravke:

 

Najbolji primjer za ovo posljednje su Kraljevske ugarske državne željeznice, koje su čak i načinom izgradnje spojeva favorizirale Rijeku, odnosno Budimpeštu (Npr. lička pruga izlazila je na riječku u smjeru Budimpešte, kao i pruga za Bjelovar! - niti to još nismo popravili :twisted: )

Ličku prugu su Mađarske želj. namjerno spojile na Ogulin (smjer Rijeka), makar su od Josipdola puno bliže Oštarije, kako bi time usmjerile promet iz Like prema "svojoj" luci Rijeka.

Srećom, ova nelogičnost je ispravljena.

 

Posavsko - podravsko područje su spajali s ishodišnom točkom u Budimpešti, pa je tako Bjelovar spojen na Križevce u smjeru Budimpešte, a ne Zagreba, što još nije ispravljeno :oops:

 

A da je bohinjska pruga bila strateški projekt, vidi se iz činjenice da nije potegnuta dvokolosiječna, nego jednokolosiječna, a tuneli su izbušeni i dovršeni dvokolosiječni zbog štednje troškova. (Npr. Usporediti sa enormnim troškovima švicarskih željeznica za dvije cijevi tunela Gotthard, ili domaći cestovni primjer: izgradnja polu/autoceste kroz Gorski kotar!)

Tuneli su izbušeni kao dvokolosječni, jer je u doba parne vuče bilo problema s provjetravanjem tako dugačkih jednokolosječnih tunela (> 6 km).

Slično i danas, zbog sigurnosti propisi EU za cestovne tunele >5 km nalažu izgradnju druge cijevi (do 2012. ili 2015.).


Maranatha !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, Trambus!

Pala mi je na pamet još jedna strateška pruga, iako uskotračna: Gabela - Hum - Uskoplje - Zelenika (Boka Kotorska), za opskrbu austro-ugarske mornarice na sidrištu u Bokokotorskom zaljevu.

:mrgreen:


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

: : : : : jučer viđeno na TV-Vijestima : : : : :

 

...povezivanje Istre sa ostatkom HR ipak će se realizirati ...

 

...jučer su baš prikazali taj tunel, i bilo je govora da će se ipak dovršiti projekt započet još davne 1993.godine ... tako da bi uskoro konačno mogli i u Istru vlakom ... napokon, više neće trebati bus do Lupoglava - ovo će uvelike značiti onima koji u Istru putuju npr. iz ZG, jer neće morati presjedati u bus da bi opet u Lupoglavu se prebacivali na vlak, ili točnije rečeno šinobus (šved) :P


Koja je razlika između bosanca i vlaka?!?

-> vlak ima 2 razreda, a bosanac nijedan

:mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš mi žao što nisam gledao te vijesti.

 

Daj Bože da se to ostvari....


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Baš mi žao što nisam gledao te vijesti.

 

Daj Bože da se to ostvari....

Ministar svega i svačega je opet imao nadahnuti ekspoze o ružičastoj budućnosti. Živi bili pa vidjeli...

BTW, pokazali su i onu čuvenu grotu na livadi di je pokojni precjednik otvorijo i zatvorijo gradilište :lool


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ministar svega i svačega je opet imao nadahnuti ekspoze o ružičastoj budućnosti. Živi bili pa vidjeli...

 

 

Joj ne buju ga valjda ofarbali (tunel, ne ministra) u ružičasto :mrgreen:

 

Čak bi i na to pristal, samo da ga ima (tunela) :kul


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

i sto su rekli, kad ce poceti? Ili samo HRT htio malo nesto drugo, da ne bude Korade jedina vijest, pa se vratio na dobru staru grotu.... :cry:


http://hrbackpacker.com/

 

Portal o samostalnim putovanjima i backpacking kulturi

Share this post


Link to post
Share on other sites
i sto su rekli, kad ce poceti? Ili samo HRT htio malo nesto drugo, da ne bude Korade jedina vijest, pa se vratio na dobru staru grotu.... :cry:

Eeeeha! Prebaci u nižu brzinu i uključi reduktor - koliko se sjećam rekli su da treba ocijeniti najpovoljniju lokaciju po kojoj će se napraviti projekt (to je ona faza pri kojoj posvećeni uzmu lovu čak i ako se projekt ne realizira :mrgreen:)...


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bog, drušvo !

 

Hvala na informacijama.

 

Ima li što istine u tome da se misli povezati gradnju druge cijevi cestovnog tunela Učka sa željezničkim, jer se navodno planira i autocestu vodiyi od Permana preko Grobničkog polja na spoj s A C prema Zagrebu i prema Žutoj Lokvi za Split.

 

Dakle, druga cijev tunela ne bi bila paralelna s postojećim tunelom Učka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto sam i ja načuo te priče da bi se gradila druga cijev cestovnog tunela a koja bi se onda iskoristila i da kroz njega ide i pruga radi manjih troškova kad se već buši... Samo koliko onda mora biti profil tunela da sve to stane unutra??? malo sam skeptik po pitanju svega


slika013jg2am4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, no! Pa tunel se ionako buši samo do Lanišća koje je HDZ-ovo leno (a izbori za lokalnu samoupravu kucaju na vrata). Sad su u modi mostovi...


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nešto sam i ja načuo te priče da bi se gradila druga cijev cestovnog tunela a koja bi se onda iskoristila i da kroz njega ide i pruga radi manjih troškova kad se već buši... Samo koliko onda mora biti profil tunela da sve to stane unutra??? malo sam skeptik po pitanju svega

 

Mislim da profil ne bi bio problem. Za dvije staze je profil od oko 50 qm, a za tri oko 70 qm. Prema Lupoglavu s juga dijelom su veoma blizu postojeće trase željeznice i ceste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm...zar se ne planiraju dva kolosijeka?

 

Onda bi to već bio zahtjevniji profil, više elipsoidan... :?


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...