Jump to content
zeljeznice.net
Pfaff

Tunel kroz Učku - mit ili stvarnost? Istraživanje

Recommended Posts

Riječka I. forumaška bojna se ozbiljno zainteresirala za istraživanje tunela kroz Učku. Kako se razgovori i informacije ne bi raspršile po raznim postovima, odlučio sam otvoriti novi tematski post gdje se nadamo za početak prikupiti informacije koje će stvoriti temelj za terenski rad.

Za početak citirat ću dva posta koja su bitna za temu:

 

Nije nesto posebno, ali ipak par zanimljivih informacija:

 

Tri varijante

 

U obzir su došle tri varijante. Prva je bila pruga Matulji – Vranja, duga 17 kilometara, s dva tunela ukupne dužine oko sedam kilometar. Druga, pruga Nova Vas – Matulji, išla bi nešto niže, bila bi duga 21,5 kilometara, a od toga bi na čak sedam tunela otpadalo oko osam kilometara. Treća varijanta, od Matulji preko Brseča do Kožljaka, bila bi duga čak 31 kilometar, dok bi dužina mnogobrojnih tunela kroz Učku, a potom i trasom od Brseča do Matulja, dosegla osam i pol kilometara.

Premda je prva varijanta bila najkraća, najjeftinija, a time i najprihvatljivija, Ministarstvo prometa FNRJ početkom 1949. godine donosi odluku o gradnji tunela od Matulja do Kožljaka preko Brseča, što je po svemu bilo najlošije rješenje. Zbog toga se u Istri negoduje, ali opoziva nema pa se najavljuju i pripremni radovi za probijanje tunela.

Pobornici pruge Matulji – Vranja osporavaju logičnost takve odluke navodeći, između ostalog, da je to predugo i preskupo rješenje, koje će ugroziti razvoj turizma na istočnoj obali Istre. Na kraju se ti argumenti prihvaćaju pa se napušta već otvoreno gradilište kod Brseča, a Ministarstvo željeznica 28. veljače 1950. godine odlučuje se za prugu Matulji – Vranja, odredivši za prvu godinu radova, 1951., sto milijuna dinara. Nakon izrade pristupnih putova i drugih predradnji gradnja najdužeg tunela u zemlji, kako javlja agencija Tanjug, počela je 10. siječnja 1951. godine kod mjesta Poljane na istočnoj strani Učke. Inženjerci JNA iskopali su prvih sto metara tunela, a radovi su trebali početi i na zapadnoj strani Učke, kod Vele Drage.

 

Zadatak-pronaći ulaz u tunel kod Poljana.

 

Datum otvaranja gradilišta je 25. 9. 1993.

Naime, tog je dana predsjednik Hrvatske dr. Franjo Tuđman na prigodnoj svečanosti najavio početak pripremnih radova za željeznički tunel »Ćićarija« kroz Učku, kao dio pruge Jurdani – Lupoglav ukupne dužine 22,7 kilometara. Tunel je trebao biti dug 14,37 kilometara, uz još dva manja tunela te vijadukt od 1,2 kilometra. Prugom bi se moglo prometovati brzinom od 120 kilometra na sat, a planirana izgradnja trebala je trajati šest godina, uz troškove od 130 milijuna eura.

Točnu lokaciju neznam, treba pitati domorodce...

 

Evo, toliko za početak. Nadam se da ćemo od kolega u Istri dobiti pomoć :lol:

 

"U boj, u boj, mač iz toka braćo..."


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po nekim izvorima postoji početak tunela kojeg je JNA počela graditi 1951. kod Poljana. Pretpostavljam da ste uz malo googlanja to lako našli, piše čak da je sto metara napravljeno.

Moram priznati, nikad čuo...

 

Citat:

 

Nakon izrade pristupnih putova i drugih predradnji gradnja najdužeg tunela u zemlji, kako javlja agencija Tanjug, počela je 10. siječnja 1951. godine kod mjesta Poljane na istočnoj strani Učke. Inženjerci JNA iskopali su prvih sto metara tunela, a radovi su trebali početi i na zapadnoj strani Učke, kod Vele Drage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nacrt prostornog plana Istarske županije:

 

Željezničke pruge potrebno je osuvremenjavati za uvjete većih brzina željezničkih transportnih sredstava, a sekundarno i za uvjete većih osovinskih pritisaka (intenzivnijeg teretnog prometa).

 

Prostor omeđen planiranim mjestom ulaska u željeznički tunel Učka (dva varijantna rješenja), naseljem Lupoglav i naseljem Borut potrebno je u izradi prostornog plana općine posebno istražiti i valorizirati u cilju pronalaženja kvalitetnijeg rješenja planiranog željezničkog čvora Lupoglav, na način da se naselju Lupoglav omogući barem jedan smjer prostornog razvoja koji neće biti limitiran sustavom željezničke infrastrukture.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovdje ćemo skupljati sve podatke o tunelima koji su trebali biti iskopani kroz Učku.Kada skupimo dovoljno informacija krećemo u akciju :auto :loko


Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imamo ga!!!

 

Nakon uspostave granica stvari se, međutim, mijenjaju pa se željeznička veza između Istre i ostalog dijela Hrvatske ostvaruje autobusnim prijevozom na relaciji Lupoglav-Rijeka-Lupoglav. Željeznički projekt ponovo dospijeva u središte medijske pozornosti 1993. godine kada je, na rujanskom svečanom zboru u mjestu Mikuličići, tadašnji hrvatski predsjednik dr. Franjo Tuđman proglasio otvorenim pripremne radove za željeznički tunel »Ćićarija«.

 

Nije baš lako naći nešto o navedenom mjestu, jedino da pripada mjestu Lupoglav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otvorio Pfaff pod Infrastruktura. Ovdje nastavak kad se krene na teren. Krasna zemljo, Istro mila, ekipa uskoro kreće na teren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Željeznica kroz Učku 143 godine na čekanju

Ponedjeljak, 11 Lipanj 2007

http://istra.hns.hr/content/view/368/1/

 

"Gradnja tunela počela je 1951. godine u blizini mjesta Poljane kod Opatije, a odmah potom se mehanizacija JNA povukla. Četiri desetljeća kasnije (1993.), u povodu obilježavanja pola stoljeća sjedinjenja Istre s Hrvatskom, dr. Franjo Tuđman, prvi predsjednik hrvatske države i nekadašnji general JNA, otvorio je gradilište tunela kroz Učku, koje je utihnulo nekoliko dana kasnije

Marijan MILEVOJ - Glas Istre

 

 

Nedavnom izjavom premijera Ive Sanadera da Vlada daje prednost Plominskom zaljevu kao lokaciji za izgradnju LNG terminala iznova je aktualizirana nužnost željezničkog povezivanja istarskog poluotoka s Hrvatskom, odnosno gradnja i drugog tunela kroz Učku. Time se ponavlja staro gradivo, odnosno tvrdnja da je istarsko gospodarstvo oštećeno zbog neizravne željezničke povezanosti s Hrvatskom, odnosno time što se od Zagreba i Rijeke do Pule ili luke Bršica može doći samo zaobilazno i dužim putem preko Ljubljane, što od 1991. godine znači i preko druge države. Nije slučajno što nakon te godine luka Bršica doživljava veliki pad prometa. Rast prometa povezuje se ne samo s ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, već i sa spajanjem te luke izravnom prugom s riječkim lučkim bazenom.

 

O gradnji prvi put 1864.!

 

Sve bi bilo drugačije da jedan događaj, koji se zbio 25. rujna 1993. godine, na dan obilježavanja pola stoljeća ujedinjenja Istre s Hrvatskom, nije ostao samo na razini ogoljele političke promocije i igre. Naime, tog je dana predsjednik Hrvatske dr. Franjo Tuđman na prigodnoj svečanosti najavio početak pripremnih radova za željeznički tunel »Ćićarija« kroz Učku, kao dio pruge Jurdani – Lupoglav ukupne dužine 22,7 kilometara. Tunel je trebao biti dug 14,37 kilometara, uz još dva manja tunela te vijadukt od 1,2 kilometra. Prugom bi se moglo prometovati brzinom od 120 kilometra na sat, a planirana izgradnja trebala je trajati šest godina, uz troškove od 130 milijuna eura. Potom je ta pruga najavljivana kao dio buduće Jadranske pruge Trst – Rijeka, koja bi se nastavila prema Dalmaciji, Albaniji i Grčkoj. Od velikih riječi ostao je samo osjećaj obmane, jer se mehanizacija ubrzo povukla s nesuđenog gradilišta.

Nije to bio, kako se vjeruje, jedini neuspješni početak proboja željezničkog tunela kroz Učku, čime su opet iznevjerena očekivanja Istrana. Potreba gradnje takvog tunela prvi je put spomenuta u lipnju daleke 1864. godine u Istarskom saboru u Poreču, da bi se kasnije za nju založio i dr. Marko Laginja, a postala je vrlo aktualna odmah po završetku Drugog svjetskog rata, kad se Istra našla unutar granica nove države - Jugoslavije.

Tadašnji Oblasni narodni odbor za Istru, s privremenim sjedištem u Labinu, na čijem je čelu bio Josip Šestan, u jesen te godine od državne centrale u Beogradu traži gradnju željezničke pruge koja bi povezala Istru s ostatkom Hrvatske. U obrazloženju tog zahtjeva ističe se da bi se tim potezom stvorili uvjeti »kojima će povezanost osjećaja prijeći u potpuno gospodarsko i duhovno jedinstvo, a Istra se potpuno stopiti s maticom zemljom, koju je tako željno očekivala«.

 

Željeznicom oko Učke

 

Za takvo se rješenje u više tekstova zalaže i ondašnji »Glas Istre«, pišući da je Istra preko Divače prugom neprikladno spojena s Rijekom i Hrvatskom te predlažući željeznički spoj Lupoglav – Matulji kao najprihvatljiviji pravac. U jednom trenutku spominjalo se i produženje pruge do Poreča, ali se prvenstvo ipak daje raškom ugljenom bazenu, zbog velike potrebe nove države za istarskim ugljenom, koji se brodovima od Bršice prevozio do Rijeke i potom željezničkom prugom diljem Jugoslavije.

Osim prijedloga za gradnju odvojka Lupoglav – Matulji, razmatrala se i mogućnost gradnje pruge Rijeka – Opatija – Lupoglav, koja bi se produžila do Pazina, odnosno Poreča. Pažnju je privlačio i prijedlog da pruga od Matulji krene poviše Opatije i Lovrana do Mošćenica, gdje bi tunelom dugim četiri kilometra izbila na drugu stranu Učke kod Sušnjevice i Nove Vasi. Odatle bi se preko Paza povezala s prugom Pula – Divača. Iz Sušnjevice bi jedan odvojak nastavio preko Čepića do luke Bršica, a drugi preko Pazina i Tinjana do zapadne obale Istre, odnosno Poreča.

Nije u svim varijantama povezivanja prugom Istre s Rijekom odnosno Zagrebom tunel imao prednost. Jedan od prijedloga bila je i gradnja zaobilazne, duže pruge uz obalu istočne Istre, koja bi kod Plomina obišla Učku te preko Čepićkog polja išla do Pazina. U tom je »paketu« bila i izgradnja desetak kilometara dugog kraka do ugljenokopa u Podlabinu, odakle bi nastavila do Bršice i Pule. Takvom rješenju bio je naklonjen i Oblasni odbor za Istru u Labinu, smatrajući da se ni u jednoj varijanti ne smije izbjeći povezivanje Istarskih ugljenokopa Raša sa željezničkom mrežom ondašnje države. Bit će da je snažan utjecaj na ovakvu varijantu povezivanja Istre prugom s drugom stranom Učke imao Mijo Mirković - Mate Balota, koji je u jednoj od svojih prijeratnih studija predlagao upravo taj pravac, smatrajući da će on povoljno utjecati na brži razvoj gradova na istočnoj obali Poluotoka.

 

Stavljanje Istre pred gotov čin

 

Nakon što je 10. veljače 1947. godine u Parizu potpisan mirovni ugovor s Italijom, izgradnja željezničkog tunela kroz Učku postaje politički i gospodarski još izvjesnija pa se sredinom te godine donosi načelna odluka o njegovoj gradnji. U prvoj petoljetki do 1951. godine gura se povezivanje Matulja s Cerovljem u središnjoj Istri, s mogućnošću da se kasnije izgradi odvojak prema Raškom zaljevu i Poreču. Međutim, ubrzo zbog ugljena pravac prema Labinšćini dobiva prednost pa je početkom ožujka 1948. godine Savezna planska komisija u Beogradu zaključila da se odmah počne s gradnjom pruge Štalije (Bršica) – Potpićan – Lupoglav, koja bi se potom spojila s Matuljima tunelom dugim oko 3,5 kilometara.

Mjesec dana kasnije počeli su i radovi, izvođeni dobrim dijelom i »dobrovoljnim« radom mladih ljudi iz Istre, ali i iz gotovo cijele Jugoslavije, što nije naišlo na odobravanje Zagreba i Istre. Razlog nezadovoljstvu nije bio sam rad, već opasnost da će se ovim radovima - izgradnjom te pruge i njenim povezivanjem na Divaču - odustati od gradnje tunela kroz Učku, koji je za novu i siromašnu državu mogao biti financijski pretežak zalogaj.

Petnaestak godina kasnije taj će potez poznati istarski revolucionar, političar i pravnik Dušan Diminić ocijeniti kao stavljanje Istre pred gotov čin. Iznio je mišljenje da su na takvu odluku presudno utjecali političari iz Ljubljane, kojima je to rješenje i odgovaralo. S time se složio i Josip Šestan, predsjednik Oblasnog komiteta za Istru, koji je kasnije postao prvi potpredsjednik Sabora iz Istre, ali i Juraj Hrženjak, pomoćnik ministra za novooslobođene krajeve.

Iz Beograda je pak stizalo objašnjenje da je to samo početak gradnje tunela kroz Učku, čija će radnja startati dovršetkom te pruge duge 53 kilometra. Međutim, problemi u prometnom povezivanju Istre s Rijekom i Zagrebom bili su vrlo veliki pa savezna vlada već potkraj iste godine donosi odluku o gradnji tunela kroz Učku.

 

Tri varijante

 

U obzir su došle tri varijante. Prva je bila pruga Matulji – Vranja, duga 17 kilometara, s dva tunela ukupne dužine oko sedam kilometar. Druga, pruga Nova Vas – Matulji, išla bi nešto niže, bila bi duga 21,5 kilometara, a od toga bi na čak sedam tunela otpadalo oko osam kilometara. Treća varijanta, od Matulji preko Brseča do Kožljaka, bila bi duga čak 31 kilometar, dok bi dužina mnogobrojnih tunela kroz Učku, a potom i trasom od Brseča do Matulja, dosegla osam i pol kilometara.

Premda je prva varijanta bila najkraća, najjeftinija, a time i najprihvatljivija, Ministarstvo prometa FNRJ početkom 1949. godine donosi odluku o gradnji tunela od Matulja do Kožljaka preko Brseča, što je po svemu bilo najlošije rješenje. Zbog toga se u Istri negoduje, ali opoziva nema pa se najavljuju i pripremni radovi za probijanje tunela.

Pobornici pruge Matulji – Vranja osporavaju logičnost takve odluke navodeći, između ostalog, da je to predugo i preskupo rješenje, koje će ugroziti razvoj turizma na istočnoj obali Istre. Na kraju se ti argumenti prihvaćaju pa se napušta već otvoreno gradilište kod Brseča, a Ministarstvo željeznica 28. veljače 1950. godine odlučuje se za prugu Matulji – Vranja, odredivši za prvu godinu radova, 1951., sto milijuna dinara. Nakon izrade pristupnih putova i drugih predradnji gradnja najdužeg tunela u zemlji, kako javlja agencija Tanjug, počela je 10. siječnja 1951. godine kod mjesta Poljane na istočnoj strani Učke. Inženjerci JNA iskopali su prvih sto metara tunela, a radovi su trebali početi i na zapadnoj strani Učke, kod Vele Drage.

 

Slovenci blokirali gradnju?

 

Međutim, probijanje tunela dugog šest kilometara ubrzo je prekinuto bez ikakvog objašnjenja, a vojnici i mehanizacija povučeni su s gradilišta. Ubrzo nakon toga neslužbeno se tvrdilo da je tunel kroz Učku postao nezanimljiv u trenutku kad je istarska mreža pruga došla u nadležnost Direkcije željeznica u Ljubljani. Zbilo se to u isto vrijeme s ukidanjem Ministarstva za novooslobođene krajeve, kad se, uz ovaj tunel, odustalo i od više drugih značajnih ulaganja u Istru.

Četrdesetak godina kasnije prvi predsjednik hrvatske države reprizirat će istu scenu na zapadnoj strani Učke, najavljujući proboj tunela kroz masiv planine visoke 1.396 metara, kao dio pruge Jurdani – Lupoglav, da bi nedugo potom bez ikakva objašnjenja, kao nekad kod Poljana ponad Opatije, gradilište opustjelo. Time će željeznički tunel kroz Učku, jednako važan kao i cestovni, i dalje ostati nerealizirani projekt i nedosanjani san, čiju je izgradnju, kako piše »Naša sloga« 16. svibnja 1881. godine, u ime Istarskog sabora zatražio zemaljski potpredsjednik dr. Amoroso. Njime bi se udaljenost od Pule do Rijeke smanjila za 102 kilometra, dužina pruge od Lupoglava do Matulja iznosila bi 22 kilometra, a kako se naglašava nešto kasnije u istom glasilu istarskih Hrvata, »svakako je neophodno potrebita željeznička sveza između zapadnog diela Istre i njezinimi sjevero-zapadnimi stranami!«

Što zaključiti 143 godine kasnije nego da vrijeme ponekad na ovim prostorima vrlo sporo teče!"


slika013jg2am4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Imamo ga!!!

 

Nakon uspostave granica stvari se, međutim, mijenjaju pa se željeznička veza između Istre i ostalog dijela Hrvatske ostvaruje autobusnim prijevozom na relaciji Lupoglav-Rijeka-Lupoglav. Željeznički projekt ponovo dospijeva u središte medijske pozornosti 1993. godine kada je, na rujanskom svečanom zboru u mjestu Mikuličići, tadašnji hrvatski predsjednik dr. Franjo Tuđman proglasio otvorenim pripremne radove za željeznički tunel »Ćićarija«.

 

Nije baš lako naći nešto o navedenom mjestu, jedino da pripada mjestu Lupoglav

Bingo! Pogledajmo kartu. Mjesto se nalazi na samom desnom rubu karte, niti pol kilometra od skretnice uz prugu Lupoglav-Rasa.

http://www.avijacijabezgranica.com/karte/karteRH25/imagepages/image189.html

Cesta Lupoglav-Gorenja Vas-mikuličići.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bingo! Pogledajmo kartu. Mjesto se nalazi na samom desnom rubu karte, niti pol kilometra od skretnice uz prugu Lupoglav-Rasa.

http://www.avijacijabezgranica.com/karte/karteRH25/imagepages/image189.html

Cesta Lupoglav-Gorenja Vas-mikuličići.

E, he*i ha! Pokvari mi ćeif :mrgreen: Ja mislijo da ćemo bar tri tjedna istraživati i nabijati promet na postu :oops:

 

Šalu na stranu: Bravo! Sad još da nabavimo terensko vozilo i kosilicu jer pretpostavljam da je mjesto polaganja temena kameljca temeljito zaraslo...


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Našao sam i ovu odličnu kartu:

http://tzpazin.hr/Vkarta/Okolica.htm

 

Mora bit da je veliko mjesto, kad ga ni ovdje nema :mrgreen:

Čini mi se da znam kako se dođe do tamo.

Izađe se odmah poslije tunela kao da se ide za Boljun i u centru Vranje ima jedna cestica koja se odvaja i ide usporedno s Ipsilonom kroz nekakva seoca. Jednom sam tuda prolazio, cesta je vrlo uska, ali je asfaltirana, prolazi ispod Ipsilona i završava prije Huma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Šalu na stranu: Bravo! Sad još da nabavimo terensko vozilo i kosilicu jer pretpostavljam da je mjesto polaganja temena kameljca temeljito zaraslo...

Polozite tracnice i dovedite kemijski vlak. Vise muha jednim udarcem... ;)

 

Barney


Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto neću biti na ispomoći kod terenskog dijela traženja, da barem pomognem na ovaj način. :wink:

Mikuličići su jugistočno od Lupoglava na pruzi za Rašu.

mikulicicitl5.gif

 

Baš se na ovom dijelu spajaju listovi karte, no uz malo truda evo i dijela karte toga područja:

tunel1fw4.th.gif


Metro über (unter) alles! :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka moderatori ili admini spoje sve u jednu... Tesko je i pratiti samo u svojstvu citatelja, a kamoli jos i sudjelovati u raspravi.

 

Barney


Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da bi mogli zapoceti ekspediciju moramo imati kartu. trazite Mikulicice:

http://www.avijacijabezgranica.com/karte/karteRH25/imagepages/image189

.html

Zašto Mikuličiće?

Zbog ovoga:

Nakon uspostave granica stvari se, međutim, mijenjaju pa se željeznička veza između Istre i ostalog dijela Hrvatske ostvaruje autobusnim prijevozom na relaciji Lupoglav-Rijeka-Lupoglav. Željeznički projekt ponovo dospijeva u središte medijske pozornosti 1993. godine kada je, na rujanskom svečanom zboru u mjestu Mikuličići, tadašnji hrvatski predsjednik dr. Franjo Tuđman proglasio otvorenim pripremne radove za željeznički tunel »Ćićarija ( citat iz posta g. Novog shefa ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neka moderatori ili admini spoje sve u jednu... Tesko je i pratiti samo u svojstvu citatelja, a kamoli jos i sudjelovati u raspravi.

 

Barney

Molim admine da sve postove iz putopisa U Potrazi Za Izgubljenim......

presele ovdje radi lakše rasprave,a ona tema neka ostane otvorena pa kad odemo u pohod ćemo tamo staviti sličice i komentare

HVALA :mrgreen:


Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko san ja videl na karte, to ne bi trebal bit neki veli problem! Pa to je jušto zdesni strani cesti ča gre do Lupoglava od izlaska z tunela. Pa to bi se rabilo videt z cesti, baren ki kusić jami al čagod drugega :mrgreen: . A mordi se i prikaže ka prikaza va like ... ma razumete ča oteen povedat :mrgreen: ! Pa će nas uputit kamo poć iskat sakramensku jamu :mrgreen: .


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjednostavnije bi vam bilo da krenete Raškom prugom, tam teško da bu vas bilo kakav vlak iznenadil...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koliko san ja videl na karte, to ne bi trebal bit neki veli problem! Pa to je jušto zdesni strani cesti ča gre do Lupoglava od izlaska z tunela. Pa to bi se rabilo videt z cesti, baren ki kusić jami al čagod drugega :mrgreen: . A mordi se i prikaže ka prikaza va like ... ma razumete ča oteen povedat :mrgreen: ! Pa će nas uputit kamo poć iskat sakramensku jamu :mrgreen: .

Ako mislis da ces nas kontinentalne zabare zbuniti s tim primorskim govorom onda se grdo varas. Kontinentalna spijunska sluzna ima translatore za sve osim za najtezi oblik bodulskog. :mrgreen: :mrgreen:

 

Barney


Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koliko san ja videl na karte, to ne bi trebal bit neki veli problem! Pa to je jušto zdesni strani cesti ča gre do Lupoglava od izlaska z tunela. Pa to bi se rabilo videt z cesti, baren ki kusić jami al čagod drugega :mrgreen: . A mordi se i prikaže ka prikaza va like ... ma razumete ča oteen povedat :mrgreen: ! Pa će nas uputit kamo poć iskat sakramensku jamu :mrgreen: .

Ne bi štel ispast neugodan ... ali nisam te baš sve skužio, a kopka me onaj izraz "sakramentska jama" ... da to nije .... uh, bolje da šutim g060.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
...a kopka me onaj izraz "sakramentska jama" ...

Nešto kao "prokleta/vrajžja" :mrgreen: . I nema to "t" :mrgreen: , "sakramenska".


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne bi štel ispast neugodan ... ali nisam te baš sve skužio, a kopka me onaj izraz "sakramentska jama" ... da to nije .... uh, bolje da šutim g060.gif

Sakramenski je poput "blaženi", ništa grozno. Samo je značenje suprotno. Zato @Thomcro kaže "vražji". Kažeš, recimo, "sakramenski mulac" da izraziš čudenje, divljenje, iznenađenje na nešto što ne bi baš trebalo hvaliti.


NePipajA.jpg

 

avatarih7.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...