seabral Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Kao što smo i najavljivali, forumaška ekipa u sastavu Stanley, STIB, Portos i seabral je jučer bila u ekspediciji u zapadnoj Slavoniji. Cilj ekspedicije je bio pronaći tragove prve uskotračne željezničke pruge u Hrvatskoj. Također smo otišli istražiti ono što je preostalo od dviju bivših pruga koje su završavale u nekadašnjem velikom željezničkom čvorištu Bastaji (Maslenjača): Bastaji - Končanica i Bastaji - Pavlovac-Dražica. Fotke koje slijede su rezultat našeg cjelodnevnog druženja i traganja za reliktima željezničke arheologije. Maglovito jutro nije obećavalo ništa dobro: ali nakon što smo skrenuli s autoceste na čvoru Novska i krenuli prema Lipiku pratilo nas je sunce. U Dobrovcu smo naišli na prugu Banova Jaruga - Pčelić i obišli smo neke lokacije, koje su nam bile usput. Kolodvor Dobrovac nije zaposjednut. Iskoristili smo priliku i poslikali industrijske kolosijeke koji se više ne koriste, jer je sav teret otišao na cestu. Navodno obližnji silos nema sredstava za popravak dotrajale skretnice, pa na vagonskoj vazi važe kamione. Drugi industrijski kolosijek također nije u funkciji. Dobrovac-kolodvor Silos koji nema sredstava za popravak skretnice Vaga kod silosa koja umjesto vagona važe kamione: izvlačni kolosijek Bonsai drveće : Pogled prema Banovoj Jarugi vozni red industrijski kolosijek, također van upotrebe Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted September 2, 2007 Author Share Posted September 2, 2007 U Lipiku smo bili bolje sreće. Kolodvor je nedavno obnovljen, a prometnik je bio vrlo susretljiv i razgovorljiv čovjek. Očito mu je bilo drago da se netko zanima za željeznicu i od njega smo čuli puno korisnih informacija. Usput smo našli i zanimljivih motiva za snimanje kao npr ABl vagon koji je dovežen poslije rata da bi služio smještaju ekipe ZOP, koja je nedavno preseljena u Pakrac. U vagonu povremeno "pod ključem" ostave alat i opremu. Prometnik nam je pokazao i lančani mehanizam za dizanje/spuštanje brklje. Kolodvor Lipik ABl vagon mehanizam rampe kotačići i žice za pokretanje rampe: Ključevi za skretnice i ostali službeni pribor: Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted September 2, 2007 Author Share Posted September 2, 2007 Zahvaljujući točnoj uputi ljubaznog prometnika iz Lipika pronašli smo bez problema stajalište Pakrac Grad. stajalište Pakrac grad Zatim smo produžili do kolodvora Pakrac, koji je nekada bio najveći kolodvor između Banove Jaruge i Virovitice, svojedobno je imao ložionicu s 14 lokomotiva, a danas nije zaposjednut(!?). Bilo je puno toga za snimiti, a na nas je kod lokomotive-spomenika ''naletio'' i umirovljeni strojovođa koji je vozio iste takve lokomotive (serija 51). Čovjek je očito bio oduševljen jer se netko zanima za željezničke antikvitete, pa smo od njega čuli pregršt informacija o tehničkim osobinama stare parnjače, o načinu upravljanja, o funkciji pojedinih dijelova i sklopova. Strojovođa-veteran ispričao nam je još puno toga o vuči, zaprezi, potiskivanju i još koječemu, a mi nismo bili škrti u pitanjima. U Pakracu smo dočekali i ispratili našeg prvog Šveda, pa krenuli dalje prema prvom od glavnih ciljeva današnjeg putovanja - Siraču. kolodvor Pakrac Izložena 51-original sa svim dijelovima (osim bakrenih) Originalni broj (mađarski) ove lokomotive je bio: Ložionica, okretaljka, vagon dolazi Šved Šved s druge strane: ode: još jedan pogled na neiskorištene kolosijeke kolodvora Pakrac: Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted September 2, 2007 Author Share Posted September 2, 2007 Oko 8 km od Pakraca, a prije Sirača, nalazi se stajalište Badljevina. Najprije smo se dvoumili ''bi ili ne bi'' otišli slikati stajalište, jer se nalazi podalje od glavne ceste, ali smo ipak odlučili da idemo. Stigli smo na vrijeme da dočekamo onog istog Šveda kojeg smo ispratili u Pakracu. Strojovođa i malobrojni putnici gledali su nas sa zanimanjem i tko zna što su u sebi mislili. jedan putnik izlazi, jedna putnica ulazi: bunar pored stajališne zgrade: štitni signal pred Siračom Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted September 2, 2007 Author Share Posted September 2, 2007 U Siraču smo iskoristili priliku i vrijeme da dočekamo još jednog Šveda (ovaj put iz smjera Daruvara) i vidimo pravo pravcato križanje vlakova. Naime, iz smjera Banove Jaruge dolazio je Đuran koji je vukao krepanog Šveda u Daruvar. stiže Đuran i krepani Šved pun kolodvor ovaj ode prema Pakracu ovaj prema Daruvaru Za razliku od drugih kolodvora na ovoj pruzi, Sirač ima posla. Od kolodvora vodi cca 5000 m dugačak industrijski kolosijek do pogona ''Kamena'' Sirač. Tu se tovari dosta kamena i njegovih prerađevina, iako i ovdje teški kamioni odnose glavni dio tereta. Ovaj kolosijek nekada je bio kraći (cca 2 km) i vodio je do mjesta koje se zove Grižine, gdje se pruga 1.435 mm susretala s nekadašnjom šumskom željeznicom. Tu se obavljao pretovar tereta s uskotračnih na vagone normalnog kolosijeka. Poduzeće ''Kamen'' produžilo je kolosijek do svojeg pogona, dijelom koristeći nekadašnju trasu uskotračne pruge. Između Grižina i kolodvora Sirač postojalo je nekoliko ''rampi'' za utovar različitog tereta, čije smo ostatke snimili. Dnevno jedan jedini Đuran prugom prevozi u 3 puta po 3 vagona kamen iz Sirača do Lipika. Maksimalno smije vući po 3 vagona odnosno ukupno 183 Tone Bruto inače ne bi mogao savladati uspon od 18°% prema Pakracu. Slike s tog odvojka i ostataka šumske pruge bit će u posebnoj temi! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted September 2, 2007 Author Share Posted September 2, 2007 Po povratku s trase šumske pruge nastavili smo dalje prema drugom glavnom cilju - tragovima nekadašnjih pruga normalnog kolosijeka koje su svoje polazište imale u Bastajima. Dolazeći iz smjera Končanice (o toj pruzi ćemo više reći također u posebnoj temi!) stigli smo do stajališta Donja Vrijeska. (ovih 25 promila je respektabilan uspon): pogled prema Maslenjači (Bastajima): tu desno odvajala se pruga prema Končanici pogled na isto mjesto odozdo: Portos: "nije mi sila!" Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted September 2, 2007 Author Share Posted September 2, 2007 Nakon kratkog ''očevida'' nastavili smo do 2 km udaljene Maslenjače (nekada Bastaji). Kolodvor iz kojeg su svojedobno vozili vlakovi u četiri smjera danas nije zaposjednut. Djeluje zapušteno i jadno, nema čak ni ploče s nazivom kolodvora. O tome najbolje govore slike, a i činjenica da Šved, koji je vozio u smjeru Virovitice, ovdje nije ukrcao ni iskrcao jednog jedincatog putnika. Maslenjača ex Bastaji Pogled prema Daruvaru Pogled prema Virovitici Trag teretnog prometa kućica i mehanizam za ručno kočenje: različiti kotači jama dolazi Šved od Pakraca staje, nitko unutra niti van-ode ulaz iz pravca Daruvara, desni kolosijek vodio je prema Bjelovaru preko mosta sada vodi samo jedna pruga: a dalje još samo pragovi u grmlju podsjećaju na prugu prema Bjelovaru: skretnica blokirana Ostatak slika s pruge prema Bjelovaru bit će također u novoj temi! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted September 2, 2007 Author Share Posted September 2, 2007 Svi željezničari s kojima smo razgovarali ogorčeni su i deprimirani zbog činjenice da HŽ nema odgovarajuću politiku prema ovoj pruzi i njenim mogućnostima. Teret leži ispred nosa, otimaju ga teški kamioni i upropaštavaju ceste, a nitko ne može ili ne zna promijeniti ovo žalosno stanje. Ipak, znakovi nekakve svjetlije budućnosti na ovoj pruzi Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Hvala, kolege na cjelodnevnom druženju, vrijeme nam je išlo na ruku, super ste nadopunili moje fotke svojima i mislim da će i ostali forumaši biti zadovoljni našom prezentacijom. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Bez riječi! Imam pregršt pitanja ali ... neznam od kuda krenuti! Moram još jednom pregledati slike i srediti dojmove pa ću onda rešetati pitanjima. Ali mogu samo napisati, vrlo impesivno! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Osim još tri teme koje trenutno pripremamo, bit će i još nekoliko filmića. No njih najprije treba pretvoriti u wmv, pa na youtube, pa autorizacija... Ali, mislim da će i oni dobro pokazati atmosferu jučerašnjeg dana. Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Danas mi je cijela obrada filmova išla dosta brzo pa su već spremna 3 filma za ovu temu: 1. Dolazak i odlazak Šveđana u Pakracu 2. Isti vlak u Badljevini: 3. Neobično križanje u Siraču: Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
2041024 Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Odlične fotke dečki hoćemo još !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vedran Zeman Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Stvarno odlične fotke, a ovo je tek uvod. Vidim da (pro)nosite zeljeznice.net diljem (zapuštene) Lijepe Naše, samo se nadam da neće i Pčelić-Banova Jaruga postati "kozja pruga". EDIT: Šved 005 je u tandemu sa 016 prekjučer (01.09.) navečer viđen u Kloštru, išao kao vlak 6810 (Vt-Kc), pa zatim 3616 (Kc-Vž). Oba su bila u voznom stanju, no po Mapperu 005 nakon toga nije vozio, vjerojatno je u Varaždinu "na promatranju". Quote Ako nam Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 EDIT: Šved 005 je u tandemu sa 016 prekjučer (01.09.) navečer viđen u Kloštru, išao kao vlak 6810 (Vt-Kc), pa zatim 3616 (Kc-Vž). Oba su bila u voznom stanju, no po Mapperu 005 nakon toga nije vozio, vjerojatno je u Varaždinu "na promatranju". 005 je vučen do Daruvara zbog potrganih zračnih instalacija. Od Daruvara dalje trebala ga je vući druga loksa. Kamo mu je bilo krajnje odredište nismo saznali! Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
x-type Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Stvarno odlične fotke, a ovo je tek uvod. Vidim da (pro)nosite zeljeznice.net diljem (zapuštene) Lijepe Naše, samo se nadam da neće i Pčelić-Banova Jaruga postati "kozja pruga". Bulinac nije zapušteni dio Lijepe Naše Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vedran Zeman Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Sudeći po ćevapima, zaostaje i za cijelom Bosnom. Šalu na stranu, Bulinac se u ovoj temi nije ni spominjao, spomenut je ovdje: http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?p=107788#107788 Zavjese Borussie Dortmund i loše ćevape nisam ja stavio u tvoju temu. Ono što sam komentirao u ovoj temi je stanje željezničke infrastrukture, a ono je sudeći po slikama nije baš sjajno. Uostalom samim ukidanjem pruge koja je prolazila kroz Bulinac, on je na neki način zapušten, kao i sva mjesta uz tu prugu. Dosta OT, hoćemo još slika. Quote Ako nam Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted September 3, 2007 Author Share Posted September 3, 2007 Dosta OT, hoćemo još slika. Stižu, stižu ... punom parom radimo na preostalim temama .... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Sudeći po ćevapima, zaostaje i za cijelom Bosnom. Šalu na stranu, Bulinac se u ovoj temi nije ni spominjao Ono što sam komentirao u ovoj temi je stanje željezničke infrastrukture, a ono je sudeći po slikama nije baš sjajno. Uostalom samim ukidanjem pruge koja je prolazila kroz Bulinac, on je na neki način zapušten, kao i sva mjesta uz tu prugu. Nitko nema ništa protiv Bulinca, bognasoslobodi. Dapače, bilo bi lijepo kada bi onuda ponovo tutnjali vlakovi, tim prije jer je i krajolik vrlo privlačan (bar meni). A nije mjesto krivo (ako je to bilo u Bulincu, ona pizzeria na lakat-zavoju?) što gostima uvaljuju pokvarenu hranu. Lokal bi se trebao zvati ''Kod Lucrezie Borgie''. O tome više kad smognem vremena napisati pikanterije s putovanja. Sorry za Off Topic. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Jesam u totalnoj gužvi, ali mi vrag ne da mira dok gledam kako dečki sjajno prikazuju naše putovanje. Stoga sam izbušio rupu u vlastitom vremenskom rasporedu i pridružujem se na kratko. Nekih naročitih pikanterija nije bilo. Ipak smo mi četvorica ozbiljne gospode, ništa nismo prepuštali slučaju, a međusobno smo se vrlo dobro usuglašavali i dopunjavali u idejama, navigaciji i fotkanju. Posebno naglašavam da se STIB izvrsno uklopio u već uhodanu ekipu i da je majstorski vodio navigaciju po trasi Končanica - Maslenjača (Bastaji) - Grubišno Polje - Veliki Zdenci - Bulinac. Ipak iznosim neke, ne baš uobičajene, epizode s putovanja: Stan' malo Bilo je to, koliko se sjećam, u Grubišnom Polju. Trebali smo krenuti i ostatak ekipe je već bio u autu, a ja sam se kanio ukrcati na svoje mjesto, na stražnje desno sjedalo. Upravo sam stavio lijevu nogu na pod, kad je seabral laganini pokrenuo vozilo. Držao sam se za krov i vrata, počeo sam cupkati na desnoj nozi i u istom ritmu vikati ''hej, hej, hej'''... Otada sam gledao da prvi upadnem unutra - ziher je ziher. Borgia Jeli smo vrlo kasno (ako zanemarimo poneki sendvič) i potražili smo lokal po načelu ''daj što daš''. Na onu pizzeriju u Bulincu naletjeli smo kada se već spuštao suton. Portos, seabral i STIB naručili su pizzu, a meni se prohtjelo jesti ćevape. Ono što sam dobio bilo je ispod granice jestivosti, ali sam na silu pojeo pola porcije da prevarim želudac dok ne dođem doma. Konobarici/kuharici otvoreno sam rekao da u životu nisam jeo gore ćevape. Malo se, kao, nadurila i pitala što ne valja. Dušo draga, znaš ti bolje nego ja što si mi to uvalila, mislim si, ali nisam tip koji se voli pretjerano svađati. - Što ne valja? Ne valja ništa! Ćevapi su bljutavi i nemaju nikakav okus osim po užeglosti, a i pekli ste ih na užegloj masnoći! - rekao sam, a ona se brže-bolje pravdala: - A što mogu, ja pečem od onoga što mi da gazda. Gazda, hmm... Jasno je zašto u ovom selu ni jedan cucak ne laje - svi su kod Borgie u zamrzivaču. Grunfova posla Ovaj lokal i inače je priča za sebe. Ono malo domaćih ljudi piljilo je u nas kao da smo s Marsa pali, naslušali smo se narodnjaka s radija, snimili zavjesu Borussie Dortmund i vidjeli neobičnu vodoinstalatersku kreaciju. STIB je prvi otišao oprati ruke i upozorio nas je da je pod u WC-u blago poplavljen. Osobno sam se uvjerio o čemu je riječ kada sam otvorio slavinu iznad lavaboa, a voda je počela špricati iz ispusta pisoara(!). Istodobno je mlaz vode iz slavine sam od sebe čas jačao, čas slabio, a u sličnom ritmu curilo je i ispod one plemenite posude. Drž' vodu dok majstori odu... Konfucije Svaka napuštena pruga ima svoje koze. U Bulincu smo konačno naišli na prikladno stado. Dok smo se seabral, STIB i ja motali po (bivšem) kolodvoru, Portos se naslonio na auto i nekamo odlutao mislima. Pokušali smo ga dozvati da se slika s kozama, ErrAseR-u u inat, ali nije ni trepnuo. Ostao je u pozi Konfucija i u stanju nirvane. Možda se uplašio povelikog jarca, koji je djelovao opako i stalno je virio ispod oka hoćemo li se približiti njegovom haremu. (Sorry, Portos, ovo sam moral provalit ) Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErrAseR Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 vidim da ste bili dobrodošli vjerojatno zbog majica morat ću potegnut neke veze da se snimi vožnja B.Jaruga - Pčelić... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milepaclo Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Ah da, sve te fotke i filmeki mi bude uspomene na djetinjstvo kad sam kao 10 godišnji klinac putovao šinobusom na ljetne praznike baki u Levinovac. Fala dečki!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Nema na čemu, odoh ja baciti se na dopunjavanje i završetak trečeg dijela priče. Seabral nadam se završava 4. dio koji je od sinoć kod STIB-a. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
x-type Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 jednom sam bio u tom lokalu u Bulincu. zapravo, par puta, ali sam samo jednom jeo. naručio sam vegeterijansku pizzu jer mi se baš jela paprika. a umjesto narezanepaprike sam odobio žlicu mljevene slatke paprike al pojelo se. btw, tamo ste eventualno mogli dobit još živu muziku u izvedbi neponovljivog Ivane (ne neponovljive Ivane niti neponovljivog Ivana, već neponovljivog Ivane - ovi moji bi trebali znat o čemu je riječ) i njegove/njezine interpretacije najnovijih istočnjačkih hitova Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted September 4, 2007 Author Share Posted September 4, 2007 btw, tamo ste eventualno mogli dobit još živu muziku u izvedbi neponovljivog Ivane (ne neponovljive Ivane niti neponovljivog Ivana, već neponovljivog Ivane - ovi moji bi trebali znat o čemu je riječ) i njegove/njezine interpretacije najnovijih istočnjačkih hitova Kad smo pojeli, pojavio se nekakvi lik (izgledao je sasvim normalno, vjerojatno to ipak nije bio taj famozni "Ivana" ) i počeo nešto petljati oko instrumenata, ali smo već skupili podosta raznoraznog iskustva u toj birtiji, pa smo zbrisali prije nego što je počeo svirati. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.