Jump to content

Godina dana na LIČKOJ PRUZI


amtrak

Recommended Posts

Gledajući tako putopisne teme sjetio

sam se da i ja imam kvalitetne materijale pokazati, a pojedince

bi očito moglo jako zanimati. Radi se o tome da sam godinu dana

radio u kninu i n-puta proputovao Ličku prugu od..do, a kako sam

i sam veliki entuzijast nastale su slike koje slijede. pa, krenimo redom

 

 

kninski depo, prije rata najveći dizel depo u bivšoj Jugoslaviji i neke

lokomotive van službe koje sam tamo našao

 

61003ka9.jpg

 

61033zq4.jpg

 

61042oe4.jpg

 

2061-011 je još uvijek bila u voznom stanju, kao i 015 koja se nazire

u pozadini. zimi su

stavili na njih plug pa su bile i kao krstarice (lokomotive za razgrtanje

snježnih nanosa). nedugo prije nego sam otišao u proljeće 2006., 011

je povučena iz prometa, a kolega mi kaže da odnedavno više ne vozi

niti 015.

 

610111cx7.jpg

 

evo jedan raritet, nije u voznom stanju, naravno

 

61101bc6.jpg

 

 

zadarska pruga svojim početkom prolazi dolinom rijeke Krke, vrlo lijepo!

na tom dijelu ima mislim 17 tunela na kojih 6 km

 

p3130049ft6.jpg

 

svojim većim dijelom je ravna i bez velikh uspona (do 8 promila), prilično

je "dosadna", brzina je svega 50 km/h, prije rata je navodno bila 100.

dio pruge na slici prolazi kroz Bibinje gdje često dolazi do incidenata,

stanovnici se bune jer im vlakovi doslovce prolaze kroz dvorišta (ali tko

je tu kriv? kuća vjerojatno nije bilo prije 30 god.). ovdje je brzina 20

 

p3130066hv8.jpg

 

ja u Zadru na staroj trideset osmici. tada nije ništa vrijedila ta lokomotiva,

bila je slaba, gasila se... prije godinu dana je bila na reviziji, sada je mislim u Puli

 

p3150118vf8.jpg

 

rad manevre u Bibinju, "u Tankerkomercu". odavde dolaze cisterne

za Žitnjak i toplanu

 

p1300159dl6.jpg

 

 

lička pruga zimi i jutra radi kojih vrijedi odraditi noćnu

 

p3220034kb6.jpg

 

ako malo bolje pogledate sljedeće dvije fotke, uočit ćete da su ovom vlaku čak tri lokomotive, jedna je van službe

 

p3220041zd8.jpg

 

p3220042ad4.jpg

 

ponor ispod Ličke Jesenice

 

p3220047wo9.jpg

 

križanje u Ličkoj Jesenici

 

p2030173rq4.jpg

 

također križanje u Ličkoj J., ali sada na povratku. vozna lokomotiva je 2061-011

 

p3220064ny0.jpg

 

jezero u Blati, proljeće

 

p5040092wr5.jpg

 

Vrhovinsko polje u zoru

 

p6020045mx2.jpg

 

p6020046sq1.jpg

 

predvečer u blizini Malovana, daleko u daljini se nazire Velebit a

negdje u tim dolinama je Gračac

 

p5270011kh9.jpg

 

lagane vožnje od Knina do Ogulina. sad ih nema toliko, ali ih uvijek

ima barem dvije

 

pc150041nl0.jpg

 

pa malo snijega...

 

pc150048be8.jpg

 

pc150051fp1.jpg

 

Rudopolje s vrhovinske strane

 

pc150043oh5.jpg

 

nemam vremena za dalje ali imam još barem toliko materijala sa Unske

pruge, iz OVV-a u Kninu, a i nešto video clipova s vožnje. slijedi sutra!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Odlično, fotke u zoru su mi uvijek posebne.

Svjetlost mi je ljepša nego kod zalaska, jedino što kratko traje. :(

Ako nam Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? :hm

Link to comment
Share on other sites

Eh... Lika i snijeg. K'o stvoreni jedno za drugo. :)

 

Barney

Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara.

Link to comment
Share on other sites

Slike su krasne, posebno zimske!

 

Jedno pitanje koje možda ne spada direktno u temu, ali piše na onom papiru na jednoj slici:

Što je preteg?

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Jao kako krasne fotke. Baš ti zavidim jer si i osobno vidio sve slikano. U išćekivanju fotki sa Unske pruge lijepi pozdrav!

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Fenomenalno.. :skok ..

Imaš ih još..?? Bilo bi dobro da imaš iz Bibinja još kakvu...

Jedino me zora, ko najvjernija žena, svako jutro čeka raširenih ruku...

Link to comment
Share on other sites

Sjajne fotke, bravo!

Imao bih (bez zamjerke) poneku primjedbu na tekstualni dio:

- Jezero koje si onako sjajno fotkao zove se Blata, a po njemu je i kolodvor dobio ime (Blata, Blatama, ne ''Blati'')

- ne znam što misle drugi, ali meni pruga Knin - Zadar nije dosadna već je lijepa i zanimljiva, naročito onaj dio između Kistanja i Benkovca gdje se pruža lijepi pogled na Ravne Kotare

- Vrhovine se nalaze na rubu Gacke doline

Shvati ovo kao sitne i nevažne intervencije dosadnjakovića, a putopis ti je zbilja super!

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Prekrasne fotke i prizori, na koje nažalost često zaboravljamo u džungli asfalta i gradskih ulica, a čine život ljepšim i bogatijim ... :D

Link to comment
Share on other sites

Hoćemo još.... :D:P

 

Fascinantne, rekao bih i raritetne slike... 8)

 

Kad smo dotakli zadarsku prugu i tunele, zanimljivo je da u popisu tunela nisam našao njihova imena...

 

Ipak...zadnji tunel pred Zadrom je dulji (1.3 km) i od Kupjaka na riječkoj pruzi. Mislim da se zove Debeljak...točno?

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

Ipak...zadnji tunel pred Zadrom je dulji (1.3 km) i od Kupjaka na riječkoj pruzi. Mislim da se zove Debeljak...točno?

baš sam ja to htio reć. da, zove se Debeljak, nalazi se između Sukošana i Galovca. to bi trebao bit 3. po duljini u Hrvaskoj ak se ne varam (iza Sinca i Splita).

 

btw, odlične slike, pogotovo zato što se 2061 puno pojavljuje!

Link to comment
Share on other sites

baš sam ja to htio reć. da, zove se Debeljak, nalazi se između Sukošana i Galovca. to bi trebao bit 3. po duljini u Hrvaskoj ak se ne varam (iza Sinca i Splita).

 

Četvrti je. Sinac, Split, Brajdica, Debeljak.

 

btw, odlične slike, pogotovo zato što se 2061 puno pojavljuje!

 

 

I to zelene :wink:

 

Jako me intrigira ta zadarska pruga.... :P

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

amtrak, ocjena za reportazu: izvrstan (5)

 

sjajne slike, kvaliteta, prizori

 

ALI

najbitnije mi je da ti za razliku od vecine ovdje pises pravilno ove rijeci: sljedece (a ne slijedece, ne kuzim zakaj ljudi pisu ije- valjda zele ispast pismeniji :? ) i pises prije glagola biti i htjeti -infinitiv bez i (vidjet ću, ...) to je ok, pravilno i to mi je drago.

 

i jos nekaj, koliko imas godina i koliko dugo vozis loksu? sori na indiskreciji, ne moras reci ako je bed.

 

bokic 8)8)

mrzim: kad mi netko nesto zabranjuje (mos mislit)

Link to comment
Share on other sites

sljedece (a ne slijedece, ne kuzim zakaj ljudi pisu ije- valjda zele ispast pismeniji :? )

Ne, razlog je puno jednostavniji: tako su nas nekada (u doba dok je po našim prugama još vozio JŽ) učili u školi ... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ines je sve točno rekla, ali ako bi ona pogledala svoje postove, onda bi interpunkcija imala misu zadušnicu. To njeno dociranje je krajnje neumjesno :!:

 

Daj se, dakle Ines, više otkvači od toga i drži se teme. :evil:

 

Mene fascinira situacija s tri lokomotive...prilično raritetno, zar ne :?::wink:

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

Mene fascinira situacija s tri lokomotive...prilično raritetno, zar ne :?::wink:

 

Kod nas u Ri svakodnevno malo prije podne prolaze 4 lokomotive strojno za Bakar 8)

Prvi forum namijenjen autobusima u Hrvatskoj:

http://www.autobusi.org/

Link to comment
Share on other sites

Bravo, odlične fotke !

Po mome nestručnom mišljenju sigurno su među najboljima na ovom forumu.

Naravno tvoja ti profesija pruža mogućnost za fotkanje koju mi obični smrtnici možemo samo sanjati.

 

Pozdrav iz Osijeka !

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

da odgovorim prvo dami, imam 22 god. i od toga 2 god. vozim loksu,

ali s 5 godina dok sam bio u vrtiću znao sam da ću biti strojovođa.

Link to comment
Share on other sites

Sjajne fotke, bravo!

Imao bih (bez zamjerke) poneku primjedbu na tekstualni dio:

- Jezero koje si onako sjajno fotkao zove se Blata, a po njemu je i kolodvor dobio ime (Blata, Blatama, ne ''Blati'')

- Vrhovine se nalaze na rubu Gacke doline

Shvati ovo kao sitne i nevažne intervencije dosadnjakovića, a putopis ti je zbilja super!

 

kolodvor je Blata, ali ako se govori u lokativu ispada da je "u Blati". da je Blato, bilo bi "u Blatu". da su Blate, bilo bi "u Blatama"...

 

Vrhovine su smještene u jednoj od kotlina Male kapele na zapadnom rubu Vrhovinskog polja koje s istočne strane graniči s NP Plitvička jezera. a Gacko polje se nalazi još 10 km zapadno, cestom prema otočcu.

(prema karti Ličko-senjske županije)

 

nema zamjerki, ali da budemo precizni :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Slike su krasne, posebno zimske!

 

Jedno pitanje koje možda ne spada direktno u temu, ali piše na onom papiru na jednoj slici:

Što je preteg?

 

preteg je kada se vozi s većim osovinskim opterećenjem od dopuštenog.

dakle dionica od Ogulina do Krpelja rasputnice dozvoljava 18t/os, a mi smo vozili i po 20t/os. zato se dobiva nalog za vožnju smanjenom brzinom. makar su to sve skupa gluposti, jer je kolosijek i prije bio takav, vlakovi su isto bili teški, a navodno nikad nikakvog pretega nije bilo. te stvari su počele s remontom. najgluplje je bilo to što smo dionicu Perušić-Gospić isto vozili s pretegom mjesecima nakon remonta te dionice, ali samo iz smjera Knina, mo'š si mislit!

Link to comment
Share on other sites

dakle, legendarna unska pruga, nekada okosnica prometa između Zagreba i Splita, danas je to sasvim drugačije. svi objekti do jednog uništeni, signalizacije nema nikakve, naroda također nigdje nikakvog..

pruga je u relativno dobrom stanju, dalo bi se po njoj voziti do 60 km/h

(neki i jesu pa su išli kod šefa na raport), ali brzina je svega 40 km/h, na mjestima i 20, zbog urušavanja usjeka. naš dio pruge, za razliku od bosanskog je vrlo strm, na mjestima 22-23 promila, npr...dva vlaka koja mi dovezemo iz Knina, a svaki s po dva Turnera, Bosanci u Martin Brodu spoje u jedan i sa jednom 661-300 odvuku u Bihać. od Knina do Martin Broda granica se prelazi 7 puta

 

 

dakle, kolodvor Bosanski Drenovci, smjer prema Martin Brodu, odavde počinje uspon 18-22 promila sve do Ličke Kaldrme, a zatim se pruga spušta u Martin Brod

 

p4130046ra4.jpg

 

dolina Une počinje zadnjih nekoliko kilometara našeg dijela pruge. u

daljini se vide objekti ukrižja Una

 

p5130004yy5.jpg

 

stanica Martin Brod, s bosanske strane, a u smjeru Knina

 

p4130056tg2.jpg

 

izlaz prema Kninu

 

p4130058zd9.jpg

 

mjesto Martin Brod. iz onog kanjona s kontra je pritok rijeke Une, Unac.

navodno dolje negdje ima super pastrva za nabavit, a jeftino. nisam išao

ali dečki su često znali uzimat

 

p4130055wj0.jpg

 

lokomotiva ŽFBH 661-300. jednom prilikom Bosanci su dodali da bi radili besplatno kad bi imali lokomotive kakve mi imamo, misleći pritom na Turnere. zanimljivo, ja slično mislim kad odem u Dobovu pa vidim slovenske lokomotive.

 

p5090002fz9.jpg

 

čekamo polazak iz Martin Broda

 

p5130006mx5.jpg

 

detalj nakon ukrižja Una prema Kninu.

 

p4130059dm7.jpg

 

ponovo kolodvor Bosanski Drenovci, ali sada se spuštamo prema njemu.

uočit ćete da je na signalu zeleno. naravno da nije, nego je poklopac sa

zadnje strane otvoren pa dnevna svjetlost uzrokuje takav dojam

 

p4130061ti3.jpg

 

kolodvor Strmica u smjeru Knina

 

p4130063np0.jpg

 

sve je to lijepo, ali ipak se ne mogu otet dojmu da je ona bihaćka strana ljepša. gledajući na kartu, dalje od Kulen Vakufa pruga konstantno ide

uz Unu, tuneli, mostovi..tko zna kako je to slikovito. volio bih i to jedanput vidjet, možda tko ima kakve slike?

 

dalje je OVV u Kninu. ovo je konkretno 2063-006 na liftingu. ta lokomotiva nije puno vozila po Lici jer samo Splićani imaju ispit nego smo nas dvoje nekako paralelno došli u Zagreb pa sada ovdje nekad znamo radit zajedno.

odmah za njom u Kninu na reviziji je bila i 2063-014, no nju su tak dobro

napravili, da evo već mjesecima stoji u OVV-u na Ranžirnom zbog nekog

većeg požara na generatoru

 

pa070031vw2.jpg

 

pa070035mg1.jpg

 

i nakon dotjerivanja..

 

pb060058ft1.jpg

 

kabel za višestruko upravljanje. težak i nespretan ko vrag. ako malo bolje

pogledate američke dizele, vidjet ćete da je kod njih on konstantno obješen na čelu lokomotive. ali mi smo napredniji pa ga stalno moramo vadit i spremat u prostor kod gl. generatora, to je najinteresantnije po kiši raditi

 

p4130067cz1.jpg

 

izvor rijeke Zrmanje. provalija duboka isto nekih 300-400 m između kolodvora Zrmanje i Plavna

 

p4040023pv8.jpg

 

prijevoz sastavljene skretnice iz ZG Borongaja (radiona u Trnavi, MOJ KRAJ!!), na izmjenu, ne znam točno gdje, ali u zadnje vrijeme vidim da ih štancaju ko na traci. na kolosijeku do je "mikrovalka" (jer u ljetnim mjesecima unutra se kuhaju voda za hlađenje, putnici i strojovođa zajedno s kondukterom)

 

p2080197ob4.jpg

 

2062-101 jedno jutro osvanula je s grafitom. vlak 61311 stigao iz Ogulina, točnije iz Kutine. mi smo ga preuzimali u Kninu i vozili do Ražina u Šibeniku

 

p1210131nn2.jpg

 

..a ista ta 101-ica imala je nekih problema navečer na vlaku 61314 pa nam je između Perkovića i Unešića pripremila fenomenalan vatromet, da smo si čak i aparate za gašenje pripremili. ta je lok već nekoliko puta gorila

 

p2220204ig4.jpg

 

p2220208yl5.jpg

 

 

i kao šećer na kraju meni osobno jedan od nadražih materijala, a također i jedna od zadnjih tura koje sam odradio u Kninu. vozili smo vlak 65323, 8 Faccs vagona punih tucanika, kao materijalni vlak za Gračac. tamo su radili 5. kolsosijek

 

http://img531.imageshack.us/my.php?image=p2080177cq1.flv

 

ovo su slike sa povratka, kad se malo razdanilo, vlak 65322 pred polazak

 

p2080178jp0.jpg

 

pad sa Malovana u Zrmanju. u daljini je planina Postak, iza nje je unska pruga jer unska i lička pruga do Malovana de facto idu paralelno na razmaku od kojih 15-ak km

 

p2080188sv3.jpg

 

predsignal Zrmanje, iznad pruge prolazi državna cesta D-1

 

p2080190eq9.jpg

 

i neki video clipovi (my favorite!), da se Portos više ne mora utrkivat sa vlakovima oko Gračaca :mrgreen:

s 8 praznih Faccs vagona i jednim Utz, što je oko 200t, Turner bez problema održava 70 km/h na Malovan

 

http://img531.imageshack.us/my.php?image=polazakizgratd4.flv

 

pa još malo uspona..

http://img531.imageshack.us/my.php?image=namal1mz8.flv

 

..i konačno, Malovan

http://img531.imageshack.us/my.php?image=namal2qj9.flv

 

vijadukt prije ulaza u ukrižje Plavno. ispod je selo Bender

http://img532.imageshack.us/my.php?image=plavnole8.flv

 

"slijetanje" u knin..

http://img531.imageshack.us/my.php?image=208094fx2.flv

 

crveno na ulazu

http://img531.imageshack.us/my.php?image=premakninujf7.flv

 

sam ulazak u kolodvor

http://img531.imageshack.us/my.php?image=ulazakukninzl9.flv

 

 

jedan video clip s ličke pruge, vlak 61334 penje se na Rudopolje. naša

lok je 2061-015

http://img531.imageshack.us/my.php?image=narufx8.flv

 

i 63020 iz Bibinja za Knin, iznad Sukušana. 1500 tona mazuta, lok 2062-051, uspon je 7 promila ali mi ne idemo više od 30-35 na sat

http://img531.imageshack.us/my.php?image=izbibinjait2.flv

Link to comment
Share on other sites

preteg je kada se vozi s većim osovinskim opterećenjem od dopuštenog.
Puno hvala, sad sam nešto naučio :D

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...