amtrak Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Gledajući tako putopisne teme sjetio sam se da i ja imam kvalitetne materijale pokazati, a pojedince bi očito moglo jako zanimati. Radi se o tome da sam godinu dana radio u kninu i n-puta proputovao Ličku prugu od..do, a kako sam i sam veliki entuzijast nastale su slike koje slijede. pa, krenimo redom kninski depo, prije rata najveći dizel depo u bivšoj Jugoslaviji i neke lokomotive van službe koje sam tamo našao 2061-011 je još uvijek bila u voznom stanju, kao i 015 koja se nazire u pozadini. zimi su stavili na njih plug pa su bile i kao krstarice (lokomotive za razgrtanje snježnih nanosa). nedugo prije nego sam otišao u proljeće 2006., 011 je povučena iz prometa, a kolega mi kaže da odnedavno više ne vozi niti 015. evo jedan raritet, nije u voznom stanju, naravno zadarska pruga svojim početkom prolazi dolinom rijeke Krke, vrlo lijepo! na tom dijelu ima mislim 17 tunela na kojih 6 km svojim većim dijelom je ravna i bez velikh uspona (do 8 promila), prilično je "dosadna", brzina je svega 50 km/h, prije rata je navodno bila 100. dio pruge na slici prolazi kroz Bibinje gdje često dolazi do incidenata, stanovnici se bune jer im vlakovi doslovce prolaze kroz dvorišta (ali tko je tu kriv? kuća vjerojatno nije bilo prije 30 god.). ovdje je brzina 20 ja u Zadru na staroj trideset osmici. tada nije ništa vrijedila ta lokomotiva, bila je slaba, gasila se... prije godinu dana je bila na reviziji, sada je mislim u Puli rad manevre u Bibinju, "u Tankerkomercu". odavde dolaze cisterne za Žitnjak i toplanu lička pruga zimi i jutra radi kojih vrijedi odraditi noćnu ako malo bolje pogledate sljedeće dvije fotke, uočit ćete da su ovom vlaku čak tri lokomotive, jedna je van službe ponor ispod Ličke Jesenice križanje u Ličkoj Jesenici također križanje u Ličkoj J., ali sada na povratku. vozna lokomotiva je 2061-011 jezero u Blati, proljeće Vrhovinsko polje u zoru predvečer u blizini Malovana, daleko u daljini se nazire Velebit a negdje u tim dolinama je Gračac lagane vožnje od Knina do Ogulina. sad ih nema toliko, ali ih uvijek ima barem dvije pa malo snijega... Rudopolje s vrhovinske strane nemam vremena za dalje ali imam još barem toliko materijala sa Unske pruge, iz OVV-a u Kninu, a i nešto video clipova s vožnje. slijedi sutra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vedran Zeman Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Odlično, fotke u zoru su mi uvijek posebne. Svjetlost mi je ljepša nego kod zalaska, jedino što kratko traje. Quote Ako nam Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barney Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Eh... Lika i snijeg. K'o stvoreni jedno za drugo. Barney Quote Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Slike su krasne, posebno zimske! Jedno pitanje koje možda ne spada direktno u temu, ali piše na onom papiru na jednoj slici: Što je preteg? Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Jao kako krasne fotke. Baš ti zavidim jer si i osobno vidio sve slikano. U išćekivanju fotki sa Unske pruge lijepi pozdrav! Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubimir_1 Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Fenomenalno.. .. Imaš ih još..?? Bilo bi dobro da imaš iz Bibinja još kakvu... Quote Jedino me zora, ko najvjernija žena, svako jutro čeka raširenih ruku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Sjajne fotke, bravo! Imao bih (bez zamjerke) poneku primjedbu na tekstualni dio: - Jezero koje si onako sjajno fotkao zove se Blata, a po njemu je i kolodvor dobio ime (Blata, Blatama, ne ''Blati'') - ne znam što misle drugi, ali meni pruga Knin - Zadar nije dosadna već je lijepa i zanimljiva, naročito onaj dio između Kistanja i Benkovca gdje se pruža lijepi pogled na Ravne Kotare - Vrhovine se nalaze na rubu Gacke doline Shvati ovo kao sitne i nevažne intervencije dosadnjakovića, a putopis ti je zbilja super! Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Prekrasne fotke i prizori, na koje nažalost često zaboravljamo u džungli asfalta i gradskih ulica, a čine život ljepšim i bogatijim ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Hoćemo još.... Fascinantne, rekao bih i raritetne slike... Kad smo dotakli zadarsku prugu i tunele, zanimljivo je da u popisu tunela nisam našao njihova imena... Ipak...zadnji tunel pred Zadrom je dulji (1.3 km) i od Kupjaka na riječkoj pruzi. Mislim da se zove Debeljak...točno? Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gogo Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Odlično! Čekamo slike s Unske pruge... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
x-type Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Ipak...zadnji tunel pred Zadrom je dulji (1.3 km) i od Kupjaka na riječkoj pruzi. Mislim da se zove Debeljak...točno? baš sam ja to htio reć. da, zove se Debeljak, nalazi se između Sukošana i Galovca. to bi trebao bit 3. po duljini u Hrvaskoj ak se ne varam (iza Sinca i Splita). btw, odlične slike, pogotovo zato što se 2061 puno pojavljuje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Fotke su odlične Hoćemo još! Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2062 036 Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 - Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 baš sam ja to htio reć. da, zove se Debeljak, nalazi se između Sukošana i Galovca. to bi trebao bit 3. po duljini u Hrvaskoj ak se ne varam (iza Sinca i Splita). Četvrti je. Sinac, Split, Brajdica, Debeljak. btw, odlične slike, pogotovo zato što se 2061 puno pojavljuje! I to zelene Jako me intrigira ta zadarska pruga.... Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ines Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 amtrak, ocjena za reportazu: izvrstan (5) sjajne slike, kvaliteta, prizori ALI najbitnije mi je da ti za razliku od vecine ovdje pises pravilno ove rijeci: sljedece (a ne slijedece, ne kuzim zakaj ljudi pisu ije- valjda zele ispast pismeniji ) i pises prije glagola biti i htjeti -infinitiv bez i (vidjet ću, ...) to je ok, pravilno i to mi je drago. i jos nekaj, koliko imas godina i koliko dugo vozis loksu? sori na indiskreciji, ne moras reci ako je bed. bokic Quote mrzim: kad mi netko nesto zabranjuje (mos mislit) Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 sljedece (a ne slijedece, ne kuzim zakaj ljudi pisu ije- valjda zele ispast pismeniji ) Ne, razlog je puno jednostavniji: tako su nas nekada (u doba dok je po našim prugama još vozio JŽ) učili u školi ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Ines je sve točno rekla, ali ako bi ona pogledala svoje postove, onda bi interpunkcija imala misu zadušnicu. To njeno dociranje je krajnje neumjesno Daj se, dakle Ines, više otkvači od toga i drži se teme. Mene fascinira situacija s tri lokomotive...prilično raritetno, zar ne Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikar Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Mene fascinira situacija s tri lokomotive...prilično raritetno, zar ne Kod nas u Ri svakodnevno malo prije podne prolaze 4 lokomotive strojno za Bakar Quote Prvi forum namijenjen autobusima u Hrvatskoj: http://www.autobusi.org/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Tek sam sad pogledao slike. Daj još, posebno zimske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Bravo, odlične fotke ! Po mome nestručnom mišljenju sigurno su među najboljima na ovom forumu. Naravno tvoja ti profesija pruža mogućnost za fotkanje koju mi obični smrtnici možemo samo sanjati. Pozdrav iz Osijeka ! Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
amtrak Posted August 19, 2007 Author Share Posted August 19, 2007 da odgovorim prvo dami, imam 22 god. i od toga 2 god. vozim loksu, ali s 5 godina dok sam bio u vrtiću znao sam da ću biti strojovođa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amtrak Posted August 19, 2007 Author Share Posted August 19, 2007 Sjajne fotke, bravo!Imao bih (bez zamjerke) poneku primjedbu na tekstualni dio: - Jezero koje si onako sjajno fotkao zove se Blata, a po njemu je i kolodvor dobio ime (Blata, Blatama, ne ''Blati'') - Vrhovine se nalaze na rubu Gacke doline Shvati ovo kao sitne i nevažne intervencije dosadnjakovića, a putopis ti je zbilja super! kolodvor je Blata, ali ako se govori u lokativu ispada da je "u Blati". da je Blato, bilo bi "u Blatu". da su Blate, bilo bi "u Blatama"... Vrhovine su smještene u jednoj od kotlina Male kapele na zapadnom rubu Vrhovinskog polja koje s istočne strane graniči s NP Plitvička jezera. a Gacko polje se nalazi još 10 km zapadno, cestom prema otočcu. (prema karti Ličko-senjske županije) nema zamjerki, ali da budemo precizni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amtrak Posted August 19, 2007 Author Share Posted August 19, 2007 Slike su krasne, posebno zimske! Jedno pitanje koje možda ne spada direktno u temu, ali piše na onom papiru na jednoj slici: Što je preteg? preteg je kada se vozi s većim osovinskim opterećenjem od dopuštenog. dakle dionica od Ogulina do Krpelja rasputnice dozvoljava 18t/os, a mi smo vozili i po 20t/os. zato se dobiva nalog za vožnju smanjenom brzinom. makar su to sve skupa gluposti, jer je kolosijek i prije bio takav, vlakovi su isto bili teški, a navodno nikad nikakvog pretega nije bilo. te stvari su počele s remontom. najgluplje je bilo to što smo dionicu Perušić-Gospić isto vozili s pretegom mjesecima nakon remonta te dionice, ali samo iz smjera Knina, mo'š si mislit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amtrak Posted August 19, 2007 Author Share Posted August 19, 2007 dakle, legendarna unska pruga, nekada okosnica prometa između Zagreba i Splita, danas je to sasvim drugačije. svi objekti do jednog uništeni, signalizacije nema nikakve, naroda također nigdje nikakvog.. pruga je u relativno dobrom stanju, dalo bi se po njoj voziti do 60 km/h (neki i jesu pa su išli kod šefa na raport), ali brzina je svega 40 km/h, na mjestima i 20, zbog urušavanja usjeka. naš dio pruge, za razliku od bosanskog je vrlo strm, na mjestima 22-23 promila, npr...dva vlaka koja mi dovezemo iz Knina, a svaki s po dva Turnera, Bosanci u Martin Brodu spoje u jedan i sa jednom 661-300 odvuku u Bihać. od Knina do Martin Broda granica se prelazi 7 puta dakle, kolodvor Bosanski Drenovci, smjer prema Martin Brodu, odavde počinje uspon 18-22 promila sve do Ličke Kaldrme, a zatim se pruga spušta u Martin Brod dolina Une počinje zadnjih nekoliko kilometara našeg dijela pruge. u daljini se vide objekti ukrižja Una stanica Martin Brod, s bosanske strane, a u smjeru Knina izlaz prema Kninu mjesto Martin Brod. iz onog kanjona s kontra je pritok rijeke Une, Unac. navodno dolje negdje ima super pastrva za nabavit, a jeftino. nisam išao ali dečki su često znali uzimat lokomotiva ŽFBH 661-300. jednom prilikom Bosanci su dodali da bi radili besplatno kad bi imali lokomotive kakve mi imamo, misleći pritom na Turnere. zanimljivo, ja slično mislim kad odem u Dobovu pa vidim slovenske lokomotive. čekamo polazak iz Martin Broda detalj nakon ukrižja Una prema Kninu. ponovo kolodvor Bosanski Drenovci, ali sada se spuštamo prema njemu. uočit ćete da je na signalu zeleno. naravno da nije, nego je poklopac sa zadnje strane otvoren pa dnevna svjetlost uzrokuje takav dojam kolodvor Strmica u smjeru Knina sve je to lijepo, ali ipak se ne mogu otet dojmu da je ona bihaćka strana ljepša. gledajući na kartu, dalje od Kulen Vakufa pruga konstantno ide uz Unu, tuneli, mostovi..tko zna kako je to slikovito. volio bih i to jedanput vidjet, možda tko ima kakve slike? dalje je OVV u Kninu. ovo je konkretno 2063-006 na liftingu. ta lokomotiva nije puno vozila po Lici jer samo Splićani imaju ispit nego smo nas dvoje nekako paralelno došli u Zagreb pa sada ovdje nekad znamo radit zajedno. odmah za njom u Kninu na reviziji je bila i 2063-014, no nju su tak dobro napravili, da evo već mjesecima stoji u OVV-u na Ranžirnom zbog nekog većeg požara na generatoru i nakon dotjerivanja.. kabel za višestruko upravljanje. težak i nespretan ko vrag. ako malo bolje pogledate američke dizele, vidjet ćete da je kod njih on konstantno obješen na čelu lokomotive. ali mi smo napredniji pa ga stalno moramo vadit i spremat u prostor kod gl. generatora, to je najinteresantnije po kiši raditi izvor rijeke Zrmanje. provalija duboka isto nekih 300-400 m između kolodvora Zrmanje i Plavna prijevoz sastavljene skretnice iz ZG Borongaja (radiona u Trnavi, MOJ KRAJ!!), na izmjenu, ne znam točno gdje, ali u zadnje vrijeme vidim da ih štancaju ko na traci. na kolosijeku do je "mikrovalka" (jer u ljetnim mjesecima unutra se kuhaju voda za hlađenje, putnici i strojovođa zajedno s kondukterom) 2062-101 jedno jutro osvanula je s grafitom. vlak 61311 stigao iz Ogulina, točnije iz Kutine. mi smo ga preuzimali u Kninu i vozili do Ražina u Šibeniku ..a ista ta 101-ica imala je nekih problema navečer na vlaku 61314 pa nam je između Perkovića i Unešića pripremila fenomenalan vatromet, da smo si čak i aparate za gašenje pripremili. ta je lok već nekoliko puta gorila i kao šećer na kraju meni osobno jedan od nadražih materijala, a također i jedna od zadnjih tura koje sam odradio u Kninu. vozili smo vlak 65323, 8 Faccs vagona punih tucanika, kao materijalni vlak za Gračac. tamo su radili 5. kolsosijek http://img531.imageshack.us/my.php?image=p2080177cq1.flv ovo su slike sa povratka, kad se malo razdanilo, vlak 65322 pred polazak pad sa Malovana u Zrmanju. u daljini je planina Postak, iza nje je unska pruga jer unska i lička pruga do Malovana de facto idu paralelno na razmaku od kojih 15-ak km predsignal Zrmanje, iznad pruge prolazi državna cesta D-1 i neki video clipovi (my favorite!), da se Portos više ne mora utrkivat sa vlakovima oko Gračaca s 8 praznih Faccs vagona i jednim Utz, što je oko 200t, Turner bez problema održava 70 km/h na Malovan http://img531.imageshack.us/my.php?image=polazakizgratd4.flv pa još malo uspona.. http://img531.imageshack.us/my.php?image=namal1mz8.flv ..i konačno, Malovan http://img531.imageshack.us/my.php?image=namal2qj9.flv vijadukt prije ulaza u ukrižje Plavno. ispod je selo Bender http://img532.imageshack.us/my.php?image=plavnole8.flv "slijetanje" u knin.. http://img531.imageshack.us/my.php?image=208094fx2.flv crveno na ulazu http://img531.imageshack.us/my.php?image=premakninujf7.flv sam ulazak u kolodvor http://img531.imageshack.us/my.php?image=ulazakukninzl9.flv jedan video clip s ličke pruge, vlak 61334 penje se na Rudopolje. naša lok je 2061-015 http://img531.imageshack.us/my.php?image=narufx8.flv i 63020 iz Bibinja za Knin, iznad Sukušana. 1500 tona mazuta, lok 2062-051, uspon je 7 promila ali mi ne idemo više od 30-35 na sat http://img531.imageshack.us/my.php?image=izbibinjait2.flv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 preteg je kada se vozi s većim osovinskim opterećenjem od dopuštenog.Puno hvala, sad sam nešto naučio Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.