Jump to content

Željeznička infrastruktura u luci Raša (Bršica)


Pfaff

Recommended Posts

... uvijek postoji opcija da manevri utočimo par kantica ...

Misliš namesto dizela? Pa da dobije krilca? I letno perje? I nekoliko forumaša u sačekušu da vide što će se dogoditi ali njih bez aditiva?

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

Knjiga "Željeznice u Istri" postoji i u rijećkoj knjižnici!!!

Sorry, krivo sam napisao! Postoji knjiga "Promet u Istri" i imam je doma. Ima dosta zanimljivih fotografija, ima li zainteresiranih pa da ih stavim na forum?

 

Nego ... našao sam nešto drugo! Ima na kraju starih slika tog područja. Ima li zainteresiranih za ovo?

p1080006oh5.jpg

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

@Thomcro Pa normalno da nas zanima :kul

Si siguran :mrgreen: ?

:kul

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

A doobro, ajde :mrgreen: . Upravo sam pofotkao slike vezane za željeznicu pa dok ih pripremim za forum ... bit će, tako za sat vremena.

 

Note:

Slike iz knjige su ovdje: http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=6659

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

@Thomcro Pa normalno da nas zanima :kul

Si siguran :mrgreen: ?

Nisam baš siguran, al' kad mlađarija navaljuje... :lool

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Konačno sam se dokopao moje arhive pa mogu malo deliti informacije!

 

Ovo je članak iz novina Kluba ljubitelja željeznica iz Ljubljane "Mali tir", broj 4/1970., a opisuje putovanje vlakom od Lupoglava do Raše. Jest da je na slovenščini, ali ćemo se pomučiti :lool Ima puno podataka...

 

RaskaPruga.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Isjecak iz teksta....

http://www.vecernji.hr/newsroom/regions/istra/3016779/index.do

Dio drva s Brajdice već je preseljen na terminal Bršica, počelo je rušenje nadstrešnica nad prostorom za skladištenje drva, pa će se dobiti oko 50 tisuća “kvadrata” za prihvat kontejnera.

 

 

To bi znacilo da se revitalizira luka i da bi Laupoglav - Rasa mogla opet voziti nesto tereta.

Dobra vijest.

Link to comment
Share on other sites

Isjecak iz teksta....

http://www.vecernji.hr/newsroom/regions/istra/3016779/index.do

Dio drva s Brajdice već je preseljen na terminal Bršica, počelo je rušenje nadstrešnica nad prostorom za skladištenje drva, pa će se dobiti oko 50 tisuća “kvadrata” za prihvat kontejnera.

 

 

To bi znacilo da se revitalizira luka i da bi Laupoglav - Rasa mogla opet voziti nesto tereta.

Dobra vijest.

Zvuči dobro (za luku), ali nama znači da bismo se trebali požuriti s planiranim putovanjem prugom & fotosessionom dok još pruga nije živahnula.

S druge strane bi to moglo pokrenuti i priču o tunelu jer bez dobre veze na ostatak hrvatske mreže se neće vlakom ništa voziti. Kontejneri kao vole kamijone :mrgreen:

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Možda kontejneri vole kamione, ali ni ceste do Bršice baš nisu blistave. Ili kroz tunel, pa preko Čepić-polja (prilično uska cesta), a uz opatijsku rivijeru je zavoj na zavoju...

Link to comment
Share on other sites

Možda kontejneri vole kamione, ali ni ceste do Bršice baš nisu blistave. Ili kroz tunel, pa preko Čepić-polja (prilično uska cesta), a uz opatijsku rivijeru je zavoj na zavoju...

Kroz opatijsku rivijeru tj. dužobalnom cestom od Opatije do Brestove (drage) je zabranjen teški tranzitni promet. Kad primjerice izlaziš s trajekta u Brestovi i ako si kamijon, znakovi te pošalju na smjer Ipsilona i tunela...

Inače se slažem da je do Bršice najpametnije vlakom, pitanje koje sam postavijo glasi: ODAKLE!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Desno su utovarne rampe za stoku (hranili mi Gadafija!)

 

LukaRasa23.jpg

 

Dodajmo još malo vagona, pa koji brod.... :D

Bršica XII-1990 na istom mjestu:

brsica-1.jpg

 

 

Još jednom rampa za utovar stoke - iz drugog rakursa. (Inače, jedini teret koji se trenutno prekrcava je kameni materijal koji je tako bijele boje da mi je bilo gotovo nemoguće slikati)

 

LukaRasa30.jpg

 

Ovde pored vagona i brodova još malo drva... :D

Bršica XII-1990 na istom mjestu:

brsica-3.jpg

 

Još malo drva i jedan vagon...

Bršica Xii-1990:

brsica-2.jpg

 

Signal...

Štalije XII-1990:

brsica-4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Možda kontejneri vole kamione, ali ni ceste do Bršice baš nisu blistave. Ili kroz tunel, pa preko Čepić-polja (prilično uska cesta), a uz opatijsku rivijeru je zavoj na zavoju...

 

Vi ste tu nešto očito pomiješali, kontejneri trebaju više mjesta na Brajdici, a drvo se seli u Bršicu tako da neće biti nikakvih kamiona s kontejnerima tamo. :mrgreen:

Što se tiče drvenog tereta i tunela, on dolazi u Rijeku isključivo preko Šapjana pa prema tome može i u Bršicu bez tunela. Iz svoje zgrade ne pamtim da sam ikada vidio tako natovaren vlak iz smjera Zagreba. Ali to i nije nova vijest, mislim da tamo ima drva već neko vrijeme.

Link to comment
Share on other sites

Čekaj, pa kaj nije da drvo dolazi iz Gorskog Kotara u Rijeku, pa onda preko Šapjana ODlazi iz Rijeke?

Da, panjevi za industriju pipira, fino drvo dolazi iz Austrije i plovi brodom u egzotične krajeve...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Trupci stižu iz smjera Gorskog Kotara, dok fino obrađene (pretpostavljam jelove) daske, nerijetko umotane najlonom, dolaze iz smjera Šapjana (vagoni najčešće ÖBB i SBB) te ih onda prevlače preko Rive na Brajdicu.

Link to comment
Share on other sites

Konačno sam se dokopao moje arhive pa mogu malo deliti informacije!

 

Ovo je članak iz novina Kluba ljubitelja željeznica iz Ljubljane "Mali tir", broj 4/1970., a opisuje putovanje vlakom od Lupoglava do Raše. Jest da je na slovenščini, ali ćemo se pomučiti :lool Ima puno podataka...

Nitko nije reagovao (pročitao) pa da naglasim: U slovenskom članku piše da je na stanici Kožljak bila okretaljka??? Koliko je ovdje bilo rečeno, stanica je ukinuta, ali nije vrag da su i napravu iskopali???

To treba ić pogledat!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
No, kad netko od "bližih" bude opet tamo prolazio bilo bi dobro da se posveti i pruzi prema Raši:

lukarasa00re6.jpg

 

Crvenim crticama sam označio cestu koja ide skoro sasvim paralelno s prugom, ako se tu može proći autom, onda se sigurno mogu naći razni ostaci pruge. Posebno mi se čine zanimljivim dva objekta koja sam označio crvenim kružićima!

Mislim da je ovo (bar djelomični odgovor na Tvoj davni upit:

 

http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?p=147998#147998

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Malo sam njuškao po 1:25000 topografskim kartama 'Rvacke tražeći područje luke Raša i naišao na nešto zanimljivo. (Nažalost ne znam od kad su karte).

 

LukaRasa36.jpg

 

Prema ovoj karti, elektrificirana rudnička željeznica je išla sve do današnje luke tj. kraja današnje pruge normalnog kolosijeka, a tadašnja "normalna" pruga Lupoglav - Štalije je završavala odmah poslije drugog mosta preko rijeke Raše. Crvenom strjelicom sam označio približno mjesto gdje su danas vidljivi ostaci nosivih stupova KM

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Malo sam njuškao po 1:25000 topografskim kartama 'Rvacke tražeći područje luke Raša i naišao na nešto zanimljivo. (Nažalost ne znam od kad su karte).

 

http://i204.photobucket.com/albums/bb287/mkrema2/LukaRasa/LukaRasa36.jpg

 

Prema ovoj karti, elektrificirana rudnička željeznica je išla sve do današnje luke tj. kraja današnje pruge normalnog kolosijeka, a tadašnja "normalna" pruga Lupoglav - Štalije je završavala odmah poslije drugog mosta preko rijeke Raše. Crvenom strjelicom sam označio približno mjesto gdje su danas vidljivi ostaci nosivih stupova KM

Vrlo interesantno i logično jer kako si rekao, Talijani nisu imali (osim Raše) rudnike kamenog ugljena koje bi eksploatirali zbog potrebe vlastitih parnih lokomotiva. Stoga su ugljen električnom rudničkom željeznicom transportirali do Bršice i utovarivali ga u brodove kojima su ugljen transportirali u Italiju. Yuga je nakon zatvaranja Raškog rudnika trasom uskotračne sagradila prugu 1435mm kolosijeka.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...