Jump to content

Osijek-B.Manastir-Osijek (mnogo slika)


dnovakovic

Recommended Posts

Danas sam krenuo na jedno "istraživačko" putovanje od Osijeka do B.Manastira i nazad. Nazvao sam ga istraživačko da vidim kako izgleda ova pruga koja sada nosu zvučni naziv koridor Vc, ali i da stvarno osjetim kako je to voziti se po tek obnovljenoj pruzi.

Ova pruga je inače najstarija i njome je u Osijek došao prvi vlak 20.12.1870 godine. Iste godine došla je i druga pruga u Osijek i to od Sombora preko Dalja. No kako most preko Dunava nije tada bio izgrađen, vlakove je preko Dunava prevozila specijalno izgrađena skela. Tako da je stvarna željeznička veza Osijeka sa svijetom bila baš ova pruga : Pecs-Villany-Magyarboly-Beli Manastir-Osijek.

Možda da još napomenem i ovo, naravno iz lokalnog ponosa, da je Osijek dobio željeznicu samo osam godina poslije Zagreba. Rijeka i Split tada su bili prilično zaostali iza Osijeka.

 

Svaki puta kada dolazim na osječki kolodvor prelazim preko mosta (pasarele) i uvijek nešto moram uslikati. Danas je ova 2-044-015 upravo polazila sa dugačkim teretnjakom. Prvi vagon je vlasništvo ŽRS pa pretpostavljam da je krenula put Strizivojne-Vrpolje.

42128997ab3.jpg

 

 

Ista lokomotiva 2-044-015 snimljena odozgo.

96427075fb0.jpg

 

Ovo je Macosa br. 7-121-024 kojom sam se sasvim ugodno vozio do B.Manastira i nazad.

48821543ep7.jpg

 

Ista Macosa snimljena sa strane. Službeno vlak nosi br. 6206

11435261qq0.jpg

 

 

Pošli smo točno u 10,23 h. Stanicu Dravski most nisam slikao jer ima na drugom mjestu dosta slika. Nekada je prva slijedeća bila stanica MECE. Na slici vidite tužne ostatke nekad lijepe stanične zgrade pored koje je moja Macosa projurila. Ovo su naravno ožiljci rata ali i propasti Beljske industrije mesa i prerađevina. Ova stanica služila je isključivo radnicima te velike tvornice a imala je i industrijske kolosjeke. Ostale su samo uspomene.

69037129gt2.jpg

 

Kolodvor DARDA. Od velike stanične zgrade obnovljen je samo ovaj mali dio za prometnika.

73679676hv1.jpg

 

 

Ostatak velike stanične zgrade u DARDI sa ožiljcima rata čeka neka

bolja vremena.

77920616ds2.jpg

 

 

Ulazimo u stanicu ČEMINAC. Pogled na stari robni magazin.

37659334bz7.jpg

 

Stanica ČEMINAC je nekada imala tri kolosjeka, poslije obnove ostao je samo jedan. Sada je to samo stajalište.

59172042wa7.jpg

 

Pogled na napuštenu staničnu zgradu zaraslu u korov.

10ay1.jpg

 

Približavamo se B.Manastiru. Pogled na baranjske brežuljke.

11bc3.jpg

 

 

 

Ulazimo u kolodvor B.Manastir

12vk5.jpg

 

 

Skladišta za robu. Ovo je pogranični kolodvor sa carinarnicom. Na

jednom od ovih skladišta još stoji natpis Jugošped, koji nisam uspio uslikati.

13sy4.jpg

 

Pogled na kolodvor Beli Manastir

14ms6.jpg

 

Još jedan pogled na obnovljenu staničnu zgradu.

15wk4.jpg

 

 

Pogled kroz prozor Macose u pravcu Mađarske.

16au6.jpg

 

 

Strojovođa prelazi na drugu stranu Macose za povratak u Osijek. Sada sjedim odmah iza kabine strojovođe. Kažu da lijepa riječ otvara sva vrata pa sam i ja zamolio majstora da napravim par fotki iz njegove kabine. Dozvolio je naravno i evo sada malo slika iz te perspektive.

Krećemo iz B.Manastira i to istovremeno kada u stanicu iz pravca Mađarske ulazi dugački teretnjak. Iza vagona na desnoj strani slike vidi se krov mađarske dizelke.

17tu2.jpg

 

Odmah na izlasku iz B.Manastira usporava na samo 20 km/h zbog cestovnog prijelaza.

18nx8.jpg

 

Ovako izgleda ta pruga. Zaista je odlično urađeno. Macosa stvarno leti.

19qf9.jpg

 

Pogledajte na sat vozimo se 100 km/h.

20se5.jpg

 

 

Evo već smo ponovo u Dardi. Pogled na napuštenu infrastrukturu.

Stvarno što HŽ planira sa ovim zgradama.

21cd3.jpg

 

Stojimo u Dardi. Pogled na WC i jednu zaista lijepu česmu za vodu.

23gu7.jpg

 

Krećemo iz Darde u pravcu Osijeka

24mj6.jpg

 

Opet lagana vožnja pred nama je cestovni prijelaz i most.

25or5.jpg

 

Cestovni prijelaz

26di6.jpg

 

 

Ovo je most preko Stare Drave. To je inače mrtvi rukavac Drave poznat kao raj za ribiče.

27gh3.jpg

 

Ulazimo na most

28kf3.jpg

 

 

Na mostu

29gx4.jpg

 

 

Već smo u Osijeku pogled na Dravu i moje omiljeno kupalište.

30cb4.jpg

 

Stojimo na signalu kod prijelaza preko Vukovarske ceste.

Ova pruga koja se vidi na slici vodi do dravske obale odnosno luke Osijek. Onaj mali slijepi odvojak nekada je bio industrijski kolosjek tvornice OLT (Osječka ljevaonica i tvornica strojeva) Sadašnji izgled ovog kolosjeka govori sve o stanju te u pretvorbi uništene tvornice.

31is9.jpg

 

 

 

Ulazimo u kolodvor Osijek. Pogled na depo.

32ol6.jpg

 

Još jedan pogled na lokomotive u depou

33ky2.jpg

 

 

 

 

Ponovo sam na mostu gdje sam i započeo i gle čuda opet ulazi teretnjak.

34bt1.jpg

 

Na kraju još jedan pogled sa mosta na zgradu kolodvora i lokomotivu 2-044-026

35ad8.jpg

 

 

Pozdrav iz Osijeka

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo !!! :D

 

Kolodvor Beli Manastir sada zaista izgleda odlično. Kad sam se prije par godina vozio prema Belom Manastiru, imao sam dojam da je i onda pruga bila u dobrom stanju, jer mi se činilo da je macosa vozila proprilično brzo. Mogu si misliti kakav je to tek sada doživljaj.

 

Kako sad izgleda u bivšem kolodvoru Mece ? Jesu potpuno povadili sve one kolosijeke koji se ne koriste ? Zaista šteta ...

Link to comment
Share on other sites

Hvala na ovim slikama.

Ja ću vjerojatno dio slijedećeg tjedna provesti u Osijeku i baš sam planirao isti ovakav put - sad ću vjerojatno osmisliti nešto drugo.

 

U Belom Manastiru se vidi dosta ljudi koji čekaju vlak. Jesu li svi oni zaista putovali u Osijek? Kakva je inače popunjenost vlakova na toj relaciji?

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

seabral napisao :

Kako sad izgleda u bivšem kolodvoru Mece ? Jesu potpuno povadili sve one kolosijeke koji se ne koriste ? Zaista šteta ...

 

Svi kolosjeci u bivšem kolodvoru Mece su povađeni. Taj bivši kolodvor više nije ni stajalište. Ostala je samo ona ruševina od zgrade.

Inače taj kolodvor i zgrada ne datiraju iz vremena gradnje ove pruge, nego su izgrađeni negdje krajem 1950-ih godina, kada je građena i mesna industrija Belje.

U vrijeme kada je mesna industrija radila punim kapacitetom ova stanica bila je puna bijelih vagona hladnjača. Mlada junetina tzv. baby beef izvozila se tada (1960-ih godina) isključivo u Englesku i to željeznicom preko belgijske luke Oostende. Toga se sjećam jer sam kao klinac na osječkom kolodvoru na tim vagonima hladnjačama vidio oznaku Oostende. Znatiželjni klinac na školskom atlasu otkrio je taj Oostende kao trajektnu luku za Eenglesku.

 

Pozdrav iz Osijeka.

  • Like 1

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Super reportaža, dnovakovic, pravi užitak.

 

zbilja je ljepo za videti da macosa ide 100.

samo kaj me i duša i srce bole kaj to još nisam doživel

 

Osamdesetih godina Osijek - Dalj i Vinkovci - Osijek (ubrzani, tj. bez međustajanja).

Hehe, u tome ti je prednost nas koji malo dulje pamtimo. :mrgreen:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Svi kolosjeci u bivšem kolodvoru Mece su povađeni. Taj bivši kolodvor više nije ni stajalište. Ostala je samo ona ruševina od zgrade.

Znači, sad su na području ex-kolodvora maknuli i onaj režim lagane vožnje koji je bio prije obnove.

Link to comment
Share on other sites

STIB napisao :

U Belom Manastiru se vidi dosta ljudi koji čekaju vlak. Jesu li svi oni zaista putovali u Osijek? Kakva je inače popunjenost vlakova na toj relaciji?

 

Svi ovi koji na slici čekaju su i ušli u vlak. Vlak je bio dosta dobro popunjen. Dio je sišao sa vlaka u Dardi ali je još više novih ušlo. Vlaku koji "piči" 100 km/h autobusi nisu konkurencija. Prednost autobusa je jedino što prolazi kroz sela i staje skoro pred svakom seoskom birtijom. Sela su u Baranji dugačka i kroz njih se smije voziti 50 km/h a na otvorenom samo 80 km/h.

 

Mislim da željeznica ovom obnovljenom prugom hvata zalet !

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

maka napisao/la :

Kada misle elektrificirati dionicu Osijek - državna granica i ugraditi brklje na cestovne prijelaze?

 

 

Na glavnoj cesti prema drž.granici brklje postoje od ranije. Sada su samo automatizirane. Na sporednim putevima, a to su oni na mojim slikama nema nikakave zaštite, zato strojovođe smanjuju na 20 km/h. Sreća je da na tim sporednim putevima, osim ponekog traktora, i nema većeg prometa.

 

Mađarski dio pruge od Budimpešte do Pečuha (Pecs) je elektrificiran. Također je elektrificirana dionica od Strizivojne/Vrpolje preko Sarajeva do Ploča. Ostaje za elektrifikaciju naša dionica od Strizivojne/Vrpolja preko Osijeka do drž.granice i u Mađarskoj od drž.granice do Pečuha.

 

Možda u dogledno vrijeme bude i elektrifikacija ali bar za sada o tome nisma čuo ni riječi.

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

  • 15 years later...

Neumorni Englez pred nekoliko dana nakon vožnje vlakom B 1783 "Dalmacija" od Zagreba do Osijeka produžio je u Mađarsku i ostavio nam ovu fotografiju vlaka sa ugljenom iz BIH dana 26. kolovoza 2022. u kolodvoru Beli Manastir. Vuča MAV 628-210.

 

 

20220904151740-2dd3ecfd-me.jpg.f652be7e87a472d46d69f294cf2cd381.jpg

izvor:Phils loco-photos.net

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Baš loše izgleda tabla sa ovako devastiranim nekadašnjim hotelom Adica/Europa u pozadini.

 

Mogli bi srediti barem ovu prvu fasadu ili ga srušiti ako nema interesa.

 

Nekad je bio za ukras...

585626736_HotelEuropaBM.jpg.16ffa576a1eb51e23ae5c0a114f7e237.jpg

 

 

pozdrav

Darko

"Problem sa činjenicama je u tome što ih ima tako mnogo." Samuel McChord Crothers

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...