Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Pfaff

Razvoj pruga na području ex- Jugoslavije

Recommended Posts

Ovo su podaci koje sam "skinuo" iz monografije "Sto godina željeznica Jugoslavije"

 

Monografija.jpg

 

Složio sam podatke u word dokument pa ga dajem na uvid forumašima. Pretpostavljam da može poslužiti kao kostur koji će olakšati razna istraživanja vezana uz to područje. Možete ga downloadati odavde:

 

http://pfaffrail.googlepages.com/ExYUPruge.doc

 

Uzgred: Može se desiti da se pri otvaranju javljaju JavaScript greške - to jednostavno zanemarite!


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bravo, odličan dokument !!! Hvala ti puno :D

 

Hvala, hvala! Moramo se svi skupa dogovoriti kako održavati ažurno stanje tih podataka (pretpostavljam da će biti izmjena & dopuna). Neće valjati ako svako bude to sebi krpao jer onda ostali nemaju te informacije.

Prijedloge, molim :D


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moramo se svi skupa dogovoriti kako održavati ažurno stanje tih podataka (pretpostavljam da će biti izmjena & dopuna). Neće valjati ako svako bude to sebi krpao jer onda ostali nemaju te informacije.

Prijedloge, molim :D

Obzirom na to da se kod tebe nalazi "master dokument", mislim da bi bilo najbolje da ga ti održavaš na osnovu naših inputa u ovoj temi na forumu, a odavde ga svatko tko je zainteresiran može i downloadati. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moramo se svi skupa dogovoriti kako održavati ažurno stanje tih podataka (pretpostavljam da će biti izmjena & dopuna). Neće valjati ako svako bude to sebi krpao jer onda ostali nemaju te informacije.

Prijedloge, molim :D

Obzirom na to da se kod tebe nalazi "master dokument", mislim da bi bilo najbolje da ga ti održavaš na osnovu naših inputa u ovoj temi na forumu, a odavde ga svatko tko je zainteresiran može i downloadati. :D

 

OK. Smatramo dogovorenim! Javit ću na vrijeme ako umrem :mrgreen: tako da netko drugi može preuzeti tu tešku & odgovornu zadaću...


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samo nemoj žuriti s time, pa tek si počeo guštati ovaj forum ... :mrgreen:

 

Ma guštam ja njega odavno, ali se nisam glasao jer me bilo strah. Vidio sam da rulja jako puno zna, a ja ne volim ispadati bedast :oops:


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregledao sam na brzinu tablicu.

Vidim da je (broj 307 i 308) u približno isto vrijeme završen drugi kolosijek na prugama Zagreb - Sutla i Dobova - Zidani Most, ali nigdje ništa ne piše o spoju stanica Sutla i Dobova.

Znači li to da je taj spoj (drugi kolosijek) napravljen još kasnije (iza 1950)?

Istina je da je da su na tom mjestu (mostovima preko Sutle) i danas pruge razdvojene, između je još uvijek neki betonski stup.

Zna li netko nešto više o tom detalju?


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pregledao sam na brzinu tablicu.

Vidim da je (broj 307 i 308) u približno isto vrijeme završen drugi kolosijek na prugama Zagreb - Sutla i Dobova - Zidani Most, ali nigdje ništa ne piše o spoju stanica Sutla i Dobova.

Znači li to da je taj spoj (drugi kolosijek) napravljen još kasnije (iza 1950)?

Istina je da je da su na tom mjestu (mostovima preko Sutle) i danas pruge razdvojene, između je još uvijek neki betonski stup.

Zna li netko nešto više o tom detalju?

 

Zanimljiv detalj, kao da nisu stigli završiti most preko Sutle.

Onda je Sutla morala biti kolodvor?

3. kol. S.Marof - Sutla (- Kumrovec) se počeo graditi 1955., pa je do tada morao biti završen 2. kol. Sutla-Dobova.

 

Začudilo me 317 Preserje - Borovnica. Kuda je išla originalna trasa Lj-Postojna, i zašto je uopće pruga trebala tako zavijati oko Borovnice, kad recimo AC tamo sječe Ljubljansko polje.

 

A koje su planirane pruge 334-336 ? Sesvete – Kraljevac?

A D. Lendava je valjda greškom u Hrv., nastavak na 88 Čakovec - Lendava ?

325 Bihač-Knin treba BiH/Hrv.


Maranatha !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zanimljiv detalj, kao da nisu stigli završiti most preko Sutle.

Onda je Sutla morala biti kolodvor?

3. kol. S.Marof - Sutla (- Kumrovec) se počeo graditi 1955., pa je do tada morao biti završen 2. kol. Sutla-Dobova.

 

Začudilo me 317 Preserje - Borovnica. Kuda je išla originalna trasa Lj-Postojna, i zašto je uopće pruga trebala tako zavijati oko Borovnice, kad recimo AC tamo sječe Ljubljansko polje.

 

A koje su planirane pruge 334-336 ? Sesvete – Kraljevac?

 

A D. Lendava je valjda greškom u Hrv., nastavak na 88 Čakovec - Lendava ?

 

325 Bihač-Knin treba BiH/Hrv.

 

O Sutli nemam informacija - ono što sam ja obradio seže do 1949/50!

 

Re 317: Pruga je izvorno i išlja preko Ljubljanskog polja/barja po vijaduktu koji se zvao Borovnica. Vijadukt je tijekom II. rata porušila saveznička avijacija. Slike imaš na:

 

http://www.pristavec.si/Mape/Viadukt/viadukt.htm

 

Inače, ako guglaš na "Vijadukt Borovnica" naći ćeš cijelo čudo toga, a među ostalim i diskusiju zašto nije obnovljen!

 

Re 334-336: Nemam pojma, tako piše u knjizi?!? Donja Lendava = Slo! Ispravljeno, hvala!

 

Re 325: Bihać (joj, vi kontinentalci i rogata slova :lol: ) - Knin = BiH/Hr! Ispravljeno, hvala, možeš ponovno downloadati!

 

Inače, na znanje svekolikom pučanstvu: Odrednice bivših nam republika sam JA dodao da omogućim eventualni sort - u izvorniku ih (logično :mrgreen:) nema pa su moguće i greške. Hvala na razumijevanju.


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav

 

Predlažem, da se tabela dopuni i s godinom ukinuća, jer je mnogo pruga nakon II svetskog rata nažalost bilo ukinuto. Isto tako predlažem da se kod kratica, koje su očigledno prevedene, stave i originalne kratice željeznica.

 

Koristim priliku, da dopunim pitanje, koja kompanija je StEG. Radi se o Austro-Ugarskoj Staats Eisenbahn Geselschaft. Više na sledečem linku:

 

http://de.wikipedia.org/wiki/Staats-Eisenbahn-Gesellschaft

 

U dokumentu fale dva železnička luka u Ljubljani. Prvi je takozvani "tivolski lok", koji je bio direktna veza između pruge za Ljubljana-Trst i Ljubljana - Jesenice. Tako je bilo moguć direktan promet na liniji Jesenice-Trst i obratno bez ulaženja vlaka na glavni ljubljanski kolodvor. Taj je luk bio sagrađen između I svijetskog rata, pa onda demontiran. Ponovno su ga igradili Nemci 1944 i ostao je u upotrebi do rekosntrukcije ljubljanskog čvorišta sredinom šestdestih. Drugi je takozvani "vodmatski luk", koji je povezivao Prugu Ljubljana-Grosuplje sa prugom Ljubljana - Zidani most i isto je omogučivao promet u pomenutim smjerovima bez ulaženja vlaka na ljubljanski kolodvor. Pomenuti je luk bo isto izgrađen između I svijetskog rata i demontiran nakon njegovog završetka. Isti luk je bio ponovno izgrađen nakon završetka II svijetskog rata i demontiran nakon rekosntrukcije ljubljanskog čvorišta. Nažalost točne datume izgradnje i demontaže nemam.

 

Fali i pruga Pragersko - Medvedce, po kojoj je vršen samo tovorni promet (u glavnom za industriju u Majšperku). Točni datum izgradnje nemam, znam samo, da je ukinuta nekde šestedestih godina.

 

Ima (po meni) i jedna nelogičnost. Navedeno je , da je pruga Hrpelje-Trst (izgrađena 1887) završavala na kolodvoru St. Andreas (Campo Marzio). Koliko ja znam, ovaj je kolodvor izgrađen za Bohinjsku prugu (Transalpina), koja je dovršena tek 1906.

 

I pozdravljam ovaj projekt, krajnje je vreme, da se "updejta" spisak pruga u Ex-YU.

 

Le pozdrav iz (danas kišovitog) Maribora

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pozdrav

 

Predlažem, da se tabela dopuni i s godinom ukinuća, jer je mnogo pruga nakon II svetskog rata nažalost bilo ukinuto. Isto tako predlažem da se kod kratica, koje su očigledno prevedene, stave i originalne kratice željeznica.

 

Koristim priliku, da dopunim pitanje, koja kompanija je StEG. Radi se o Austro-Ugarskoj Staats Eisenbahn Geselschaft. Više na sledečem linku:

 

http://de.wikipedia.org/wiki/Staats-Eisenbahn-Gesellschaft

 

U dokumentu fale dva železnička luka u Ljubljani. Prvi je takozvani "tivolski lok", koji je bio direktna veza između pruge za Ljubljana-Trst i Ljubljana - Jesenice. Tako je bilo moguć direktan promet na liniji Jesenice-Trst i obratno bez ulaženja vlaka na glavni ljubljanski kolodvor. Taj je luk bio sagrađen između I svijetskog rata, pa onda demontiran. Ponovno su ga igradili Nemci 1944 i ostao je u upotrebi do rekosntrukcije ljubljanskog čvorišta sredinom šestdestih. Drugi je takozvani "vodmatski luk", koji je povezivao Prugu Ljubljana-Grosuplje sa prugom Ljubljana - Zidani most i isto je omogučivao promet u pomenutim smjerovima bez ulaženja vlaka na ljubljanski kolodvor. Pomenuti je luk bo isto izgrađen između I svijetskog rata i demontiran nakon njegovog završetka. Isti luk je bio ponovno izgrađen nakon završetka II svijetskog rata i demontiran nakon rekosntrukcije ljubljanskog čvorišta. Nažalost točne datume izgradnje i demontaže nemam.

 

Fali i pruga Pragersko - Medvedce, po kojoj je vršen samo tovorni promet (u glavnom za industriju u Majšperku). Točni datum izgradnje nemam, znam samo, da je ukinuta nekde šestedestih godina.

 

Ima (po meni) i jedna nelogičnost. Navedeno je , da je pruga Hrpelje-Trst (izgrađena 1887) završavala na kolodvoru St. Andreas (Campo Marzio). Koliko ja znam, ovaj je kolodvor izgrađen za Bohinjsku prugu (Transalpina), koja je dovršena tek 1906.

 

I pozdravljam ovaj projekt, krajnje je vreme, da se "updejta" spisak pruga u Ex-YU.

 

Le pozdrav iz (danas kišovitog) Maribora

 

Odlično! Drago mi je da projekt ima odjeka. Idemo redom:

 

1. Datum ukidanja: I ja sam razmišljao o tome, ali tu ima problem: Teško je napraviti jednakost pruge koja je otvorena i one koja je ukinuta. Obično se otvori cijela trasa, a ukidaju se komadići (tipičan primjer su bosanske uskotračne pruge), a može bome i obratno :D . Dakle, mala je vjerovatnoća da se u jednom redu tablice napiše i kad je pruga ukinuta. Dolazimo do stavki XXXa, XXXb itd., a to već znači praviti pravu bazu podataka npr. u Accessu (ja to znam jer mi je struka, ali koliko će to biti spretno forumašima u cjelosti?) Čekam prijedloge & ideje...

 

2. StEG - Hvala na info, dodat ću u tablicu. Inače, kratice su onakve kakve su navedene u izvornom tekstu monografije. Možemo se dogovarati da li treba nazive u tablici doraditi eventualnim prijevodima gdje ih ima. Ja sam nastojao navesti izvorno ime društva/uprave.

 

3. Dodavanje pruga kojih nema u izvornom tekstu je, naravno, moguće i poželjno, ali podaci moraju biti dobro dokumentirani (datumi u stilu "početkom rata" i "kasnih pedesetih" ne mogu stati u tablicu, ne?), inače ćemo se rasplinuti - dakle: krenuti u istraživanje! :P

 

4. Trieste Sant' Andrea: Giulio Roselli u svojoj knjizi Cara Parenzana/Draga Parenzana navodi da je to bila krajnja stanica tzv. Hrpeljske pruge koja je jedina dolazila u Trst s južne strane. Moram provjeriti - knjiga mi trenutno nije pri ruci pa ću još istražiti.

 

Pozdrav iz olujno burne Rijeke (što bi rekli Bosanci: Svakom svoj kijamet!)


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ima (po meni) i jedna nelogičnost. Navedeno je , da je pruga Hrpelje-Trst (izgrađena 1887) završavala na kolodvoru St. Andreas (Campo Marzio). Koliko ja znam, ovaj je kolodvor izgrađen za Bohinjsku prugu (Transalpina), koja je dovršena tek 1906.

Le pozdrav iz (danas kišovitog) Maribora

 

Financijska kriza u državi (Austo-Ugarska) je prisilila državne željeznice da prodaju prugu Beč – Trst (dovršena 1857., prodana 1858.!) privatnoj Južnoj željeznici (SB). Ubrzo su shvatili, da su pogriješili, no bilo je kasno. SB je imala monopol na željezničku vezu s daleko najvećom austrijskom lukom i to je pomoću tarifne politike bezobrazno iskorištavala. Država je u početku bila nemoćna, jer je SB čak imala ugovorom garantiran monopol na vezu s morem! Kasnije je ugovor promjenjen, no izgradnja nove pruge je bila velik tehnički i financijski zalogaj. Godinama se raspravljalo o trasi. Uvidjevši, da je nova pruga još jako daleko, a da bi barem djelomično smanjili ovisnost o SB, država je odlučila povezati Trst s već postojećom prugom Pula – Divača (dovršena 1876.). Od Divače dalje, prema Ljubljani i Beču, država je već imala određena prava korištenja pruge u vlasništvu SB (neka vrsta zakupa). Taj spoj se ostvario prugom Trst (kolodvor Sv. Andrej/ S. Andrea, kasnije Campo Marzio) – Hrpelje-Kozina. Pruga je dovršena 1887. i osim veze luke s ostalim djelovima monarhije bila je važna i kao veza Trsta s glavnom ratnom lukom, Pulom. Parametri pruge su bili vrlo nepovoljni: na pr., maksimalni nagib je iznosio 3,3 % jer se s 20 km trebalo podići s nadmorske visine 2 m na 491 m (Hrpelje-Kozina)... no to je za neku drugu priču.

Nakon kratkog :lol: uvoda, prelazim na odgovor:

Početna/ krajnja točka je zaista bio već spomenuti kolodvor Sv. Andreja, no to naravno nije bila monumentalna građevina, čije ostatke možemo i danas vidjeti. 1882. je izgrađen izložbeni prostor, koji je ubrzo izgubio svoju funkciju i postao improvizirano skladište. Dovršetkom pruge, ne baš impozantno zdanje je dobilo novu ulogu; postalo je kolodvor. Za potrebe 1906. završene Bohinjske pruge izgrađen ja naravno novi kolodvor, koji se koristio za 3 pruge: Trst – Beč, Trst – Hrpelje-Kozina i Trst – Poreč. Ova zadnja je bila, kao što znate, uskotračna (760 mm, Parenzana).

Pozdrav iz olujno burnog Kopra,

ghpacer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo opet mene!

Daklem, provjerio sam Rosellijevu knjigu o Parenzani (malo mi se čini da glavinjamo prema OT, ali neka se admini s time bave :mrgreen: ) i našao slijedećih par slika. Skener mi je u banani, a nemam sredstava za novi pa se ispričavam zbog poradi kvalitete!

 

Ovo je izvorni kolodvor Sant' Andrea, što potvrđuje ghpacer-ove navode:

 

SantAndrea1.jpg

 

(Kasnije je tramvaj od konjke postao elektra!)

Ovo je nova zgrada kolodvora (onaj mali peron lijevo u produžetku glavne fasade je krajnja stanica Parenzane):

 

SantAndrea2.jpg

 

Maljo žabljije (očito iz doba pokojne nam Carevine, ako je suditi po ponosnom željezničaru u prvom planu - usporediti ga s likom iz reportaže o kemijskom vlaku!) - pruga Parenzane je lijevo:

 

SantAndrea3.jpg

 

I toliko o tome. Mislim da bi ovu raspravu trebalo zaključiti i vratiti se osnovnom topicu da nas sve skupa ne pogodi kakva elementarna nepogoda!


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Začudilo me 317 Preserje - Borovnica. Kuda je išla originalna trasa Lj-Postojna, i zašto je uopće pruga trebala tako zavijati oko Borovnice, kad recimo AC tamo sječe Ljubljansko polje.

 

Re 317: Pruga je izvorno i išlja preko Ljubljanskog polja/barja po vijaduktu koji se zvao Borovnica. Vijadukt je tijekom II. rata porušila saveznička avijacija. Slike imaš na:

 

http://www.pristavec.si/Mape/Viadukt/viadukt.htm

 

Inače, ako guglaš na "Vijadukt Borovnica" naći ćeš cijelo čudo toga, a među ostalim i diskusiju zašto nije obnovljen!

 

Re 334-336: Nemam pojma, tako piše u knjizi?!? Donja Lendava = Slo! Ispravljeno, hvala!

 

Re 325: Bihać (joj, vi kontinentalci i rogata slova :lol: ) - Knin = BiH/Hr! Ispravljeno, hvala, možeš ponovno downloadati!

 

Inače, na znanje svekolikom pučanstvu: Odrednice bivših nam republika sam JA dodao da omogućim eventualni sort - u izvorniku ih (logično :mrgreen:) nema pa su moguće i greške. Hvala na razumijevanju.

 

Nema problema, tablica je izvrsna, a sitne greške normalna pojava i poticaj za diskusiju :D

 

Za vijadukt Borovnica mogu reći samo šteta što ga više nema :cry: (ali gledao sam slike i sjetio se da sam vidio njegov zadnji ostali stup)

 

Još par ispravki:

22 - Mak/Srb

53 - umjesto Bač bolje Barcs (DG)

ovako asocira na Bač u Bačkoj, a ne znam da li se Barcs čita Bać ili Bač :lol:

149 - BiH/Hrv/CG (prolazi kroz RH)

178 - Slo (nije u Hrv.)

333 - na netu našao mjesto na Kosovu?


Maranatha !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nema problema, tablica je izvrsna, a sitne greške normalna pojava i poticaj za diskusiju :D

 

Za vijadukt Borovnica mogu reći samo šteta što ga više nema :cry: (ali gledao sam slike i sjetio se da sam vidio njegov zadnji ostali stup)

 

Još par ispravki:

22 - Mak/Srb

53 - umjesto Bač bolje Barcs (DG)

ovako asocira na Bač u Bačkoj, a ne znam da li se Barcs čita Bać ili Bač :lol:

149 - BiH/Hrv/CG (prolazi kroz RH)

178 - Slo (nije u Hrv.)

333 - na netu našao mjesto na Kosovu?

 

Odlično, veseli me kad kolege forumaši ovako dubiozno uđu u problematiku (ovu sam genijalnu upotrebu termita čuo jednoć davno od jednog vrlo značajnog druga na jednom forumu pa ne odolijevam napasti da ju ponekad upotrijebim! Lik je, naravno, htio reći da se dotični zadubio u problem :mrgreen: )

 

Navedeno sam ispravio i uploadao najnoviju inačicu.

 

Kako se Barcs čita, ne znam, možda netko može pomoći?

 

Glede pokojnog vijadukta Borovnica, mislim da je onaj preostali stup namjerno ostavljen kao spomenik ljudskoj gluposti. Nije to loše. Ja se sve bojim da će netko srušiti i onaj nesretni vijadukt koji je trebao nositi prugu iz Kočevja prema Hrvatskoj (ili već je, dugo se nisam tuda vozio vlakom?)


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Začudilo me 317 Preserje - Borovnica

. Kuda je išla originalna trasa Lj-Postojna, i zašto je uopće pruga trebala tako zavijati oko Borovnice, kad recimo AC tamo sječe Ljubljansko polje.

 

Nekada davno je Ljubljansko barje bilo močvara. Zbog toga je gradjen Borovniški vijadukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kako se Barcs čita, ne znam, možda netko može pomoći?

 

Barč.

CS = Č. Recimo, kocsi se čita kao ''koči'' (kočija, kola, vagon... neka me profešur egerke ispravi/dopuni).


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aa-a, hoće! Di ti je profešur? On se lufta negdje po moru :mrgreen: . Ili je i on završio u kakvoj egzoti :mrgreen: kao neki?


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aa-a, hoće! Di ti je profešur? On se lufta negdje po moru :mrgreen: . Ili je i on završio u kakvoj egzoti :mrgreen: kao neki?

 

Neka mi bude dopušteno primijetiti (iako gospodina ne poznajem) ovim poznatim citatom: Profešur se ne lufta, njegova je prisutnost naprosto potrebnija na drugom mjestu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Profešur se ne lufta, njegova je prisutnost naprosto potrebnija na drugom mjestu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:lool


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aa-a, hoće! Di ti je profešur? On se lufta negdje po moru :mrgreen: . Ili je i on završio u kakvoj egzoti :mrgreen: kao neki?

 

Profešur je u jednom topicu najavio da ide na koncert rock-grupe Lokomotiv GT. U Budimpešti, MAV. :mrgreen:


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Profešur je u jednom topicu najavio da ide na koncert rock-grupe Lokomotiv GT. U Budimpešti, MAV. :mrgreen:

Ajme meni .... pa kaj oni još uvijek postoje ??? :? :lol:

 

Nemoj da ti egerke pročita ovo ''ajme meni''. Onda zbilja bude ajme tebi! :mrgreen:

Nego, odosmo mi (po običaju) Off Topic.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borovnički vijadukt je bio veličanstven i trebalo bi ga obnoviti mada su izgledi zato slabi. Zašto kažeš da je stub koji je preostao spomenik ljudskoj gluposti. Vijadukt je služio njemačkom okupatoru i zapadni saveznici su ga srušili bombardovanjem.U Beogradu je obnovljen televizijski toranj sa vidikovcem koji je na padinama Avale. Stručnjaci su rekli da ga ne treba obnavljati jer takvi tornjevi nisu potrebni modernom emitovanju TV programa. Ipak, i usled krajnje besparice, ljudi su odličili da ga obnove iz čisto sentimentalnih razloga i eno ga sad stoji isti na istom mjestu. Inače toranj je bio do temelja srušen u NATO bombardovanju 1999. Obnovljen je posle desetak godina. Iz istih razloga bi trebalo obnoviti Borovnicu a time bi se i pruga minimalno skratila. Vjerujem da su Slovenci koji vole željeznicu emotivno vezani za taj vijadukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...