Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
ŠIP TMK-1Z

Knin-Zadar

Recommended Posts

Pruga u prostoru je trajno-iritirajuće zagađenje, pogotovo ako se nalazi u kvazi-turističkoj rivijeri bespravno zabetonirane istočno-jadranske obale. Platili učenom čovjeku da povuče crtu nove trase pruge, po kojoj i tako je čudo vidjeti vlak barem od jednog vagona, i to tako a što se ima u unutrašnjosti nego aerodrom povezati prugom (to je sad moderno planirati), i eto čuda kako je uvlačenje pruge na trasi planirane uzdužno-jadranske pruge čim dalje od mora sve dobilo novi smisao. Ono kad su divljaci htjeli linčovati strojovođu koji je samo bio na radnom mjestu, pa nećemo o tome iako divlji zapad može biti i na jugoistoku Evrope. Evropsko unijo pljuni za to pare... A to što pruga teče obalom Ženevskog jezera (dionica istočno od Lausanne), to nema veze kao niti brojni vinogradi koji više vrijede nego.... samo kad se tamo ne smije betonirati gdje tko hoće...


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da se lako moglo doći do kompromisa - kolodvor Bibinje zauzima (vrlo nepotrebno) ogroman prostor, i HŽ je mogao smanjiti prostor koji zauzima i predati lokalnoj samoupravi ili tržišitu jedno 100.000m2 prostora uz zadržavanje samo jednog kolosijeka kroz samo Bibinje (uz neke podvožnjake i podhodnike, uređenjee i prenamjenu prostora) i kolodvor samo na području današnjeg 'putničkog' dijela kolodvora). Ovako HŽ blokira daljnji razvoj naselja, lokalna uprava inzistira na tunelu koji je prilično suluda investicija, a pomaka nema.

 

Tu je na SSC jedna nedavna šetnja: https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=161627072&postcount=676


zvon & mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se baš to ne čini nešto urbanizirano ni vrijedno pažnje, za turiste plićeg džepa. Što su gradili rivijeru uz prugu, sigurno je zemlja bila badavo a od urbanizma niti k. Po tome bi kućerci na Čulincu mogli zahtjevati micanje pruge i preusmjeravanje prometa na kolosjeke istočne obilaznice, jer eto smeta im za razvoj. Ne treba niti tunel a pruga obilazno postoji.

A ovdje kod Zadra pruga bez prometa, turizam 2 mjeseca ako i još bi htjeli valjda duži tunel i od Sinca. Možda bi 3 km vrtanja brda u Gorskom kotaru više značila za riječku prugu nego li ovdje za prigradsko divlje naselje legaliziranog tipa. Kad sam čital o izgradnji zadarske pruge, akcent je bio na divljini u unutrašnjosti gdje do valjda 70ih nije bilo niti struje. A sad se divljina spustila na more. Ipak su htjeli linčovati strojovođu zato što vozač auta nije htio stati. Da je isti vozač pregazio na zebri, zar bi onda rulja linčovala mrtvog pješaka...


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma naravno - kada je pruga sagrađena, ničega od ovoga nije bilo (pogledati ortofoto iz 1968 - pruga je taman bila nova, zanimljivo je vidjeti kako je kolodvor Zadar bio izvan grada). No isto, HŽ Infrastruktura (ili ministarstvo) treba imati malo osjećaja za svoje trenutne i buduće potrebe. Tako da je u Zadru moguće potrebno napraviti promjene u dijelu luke Gaženica (pogotovo ako će ići i kontejnerski terminal) ali treba i priznati da potrebe za onoliki kolodvor u Bibinju nema i da HŽ može "otpustiti" dio tog terena za razvoj lokalne zajednice ili gospodarstva.

 

Ako hoćeš zagrebački primjer - pogledaj koliki prostor HŽ (nepotrebno) zauzima oko Zagreb GK ili kako bi se mogao prenamijeniti prostor južno od Zapadnog kolodvora - nekakova poslovno-stambena namjena zone od Magazinske do samog kolodvora bi opravdala (a moguće i financirala) i izgradnju pothodnika i uređenje Zagreb ZK (riječ je o oko 30.000m2). Dakako, na nekakav drugačiji model od Gredelja :razz:


zvon & mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Željeznicu čini prostor. Nekim slučajem i jedan čovjek i to obični ima parcelu na kojoj je dio okretišta tramvaja...pa šta će mu taj travnjak kad baš Zagrebu i ZETu treba. Najbolje popikati kućice, apartmane ili zgrade po kolosjecima koji "ne trebaju", a onda da krene akcija potpunog kako se to veli izmještanja pruge čim dalje od ljudi, tereta...jer željeznica smeta. I park Maksimir zauzima puno, pa što će to kad i tako malo dalje je Medvednica krcata šumama, uzmimo i tu malo...

Željeznici se je dosta toga uzimalo, pa čak i jedna vila na M. Lošinju što je i bila jedinstvena pojava kad država uzima svoje da da privatniku. Al ito je već igra oko privatizacije. Uništiti željeznicu pa ona šta bude, to se i dosta uspješno radi. Ak da se sve rasproda, od Vrapča do Borongaja, uključujući i prostor na Glavnom, onda ćemo reći pa ni tehničko-putnička ne treba, jer željeznica naša kad je napravila novu poslovnu zgradu ili slično? Još se krpamo od A-U monarhije. Pitanje Zadra je u tom okviru. Onda najbolje skratiti zadarsku prugu do Benkovca, a dalje bus, kako je to bilo u doba etapne izgradnje te pruge. Samo onda se brže bolje stavljala u funkciju i sa kursnim kolima iz unutrašnjosti, a ne da čini na primjeru pruge za Žabno, koja je kao pacijent na dugo-mjesečnom promatranju bez dijagnoze.


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma naravno - kada je pruga sagrađena, ničega od ovoga nije bilo (pogledati ortofoto iz 1968 - pruga je taman bila nova, zanimljivo je vidjeti kako je kolodvor Zadar bio izvan grada). No isto, HŽ Infrastruktura (ili ministarstvo) treba imati malo osjećaja za svoje trenutne i buduće potrebe. Tako da je u Zadru moguće potrebno napraviti promjene u dijelu luke Gaženica (pogotovo ako će ići i kontejnerski terminal) ali treba i priznati da potrebe za onoliki kolodvor u Bibinju nema i da HŽ može "otpustiti" dio tog terena za razvoj lokalne zajednice ili gospodarstva.

 

Ako hoćeš zagrebački primjer - pogledaj koliki prostor HŽ (nepotrebno) zauzima oko Zagreb GK ili kako bi se mogao prenamijeniti prostor južno od Zapadnog kolodvora - nekakova poslovno-stambena namjena zone od Magazinske do samog kolodvora bi opravdala (a moguće i financirala) i izgradnju pothodnika i uređenje Zagreb ZK (riječ je o oko 30.000m2). Dakako, na nekakav drugačiji model od Gredelja :razz:

Zagreb GK nema previše prostora. Zašto nema tehničkog kolodvora ili djela? Vagoni se čiste kako je bilo i kad je pruga tek napravljena. Zašto nema prije postave garnitura predgrijavanja ili hlađenja? Pa se dogodi ljeti postavljanje garniture koji se grijala cijeli dan na suncu. Lokomotiva dolazi dvadesetak minuta prije polaska vlaka. I tko to može rashladiti? Onda se pojavi jedan od glavešina i ne dozvoli otpremu nerashlađenog vlaka a on sjedne u drugi i ode. Neću navoditi ime i na kojoj kratkoj relaciji i pruzi taj čovjek putuje. Putnici u vlaku hoće poluditi. Dok sam ja još dežurao spominjao se tehničkoputnički kolodvor Borongaj Sada na Glavnom nema nikakvog održavanja niti bravara pa za najmanju sitnicu koja se može otkloniti za par minuta vagoni se izvrštavaju iz vlaka i šalju u Resnik drugi dan. Dok sam bio šef zastupstva u Dobovi imali smo bravara koji je na vagonima otklanjao sitne nedostatke. Čak smo i odbojnike mjenjali. Sad svaki takav vagon vraćamu u RK ili Glavni. Svaki takav povratk dođe preko 100€. Bravar (dvojica) su i više nego li opravdali svoje plaće.

Isto tako dok sam dežurao u Zapadnom razglabalo se o pothodniku ispod kolodvora i poslovnom prostoru gdje su magazinski kolosijeci. Po jednom planu je pothodnik trebao biti odmah nakon samog okretišta tramvaja a po drugom na mjestu gdje je sisačka rampa. I od tog natezanja na kraju ništa. Nešto slično kao cesta ispod pruge u Zaprešiću. Cesta je trebala ići kako i sada ide i biti otvorena 1987. za Univerzijadu. Onda se jave nadobudni da to nije dobro nego da treba nadvožnjak preko pruge napraviti. Inflacija pojede jedan dio novca a ostatak oni koji su to zakuhali daju Inkeru. Samo fale još stambene zgrade na Zapadnom. Dogodit će se ono što u ČR TK i Zaprešić. Bunili su se stanari u ČR TK da im manevriranje stvara buku. U Zaprešiću se jedna doseljenica južno ispod pruge tuži da joj dizel lokomotive stvaraju buku. Iako ljudi u ČR TK nisu u pravu kao i u Zaprešiću mudrijaši iz uprave zabrane manevarski rad. U Zaprešiću izdaju naredbu da prometnik mora narediti strojovođi da gasi lokomotivu ako malo duže stoji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

izvan teme: pred Univerzijadu se i mjenjao plan na Čulinečkoj da bude nadvožnjak, tada je treblo uzeti Duhanskom institutu...kasnije je institut popušio pa niknula Billa, danas Spar. Zadnje je Klarić fantazirao što bi bilo kad bi ICEx poslao Nijemac u Zagreb, pa bi putničko-tehnička bila na Borongaju+3 električne manevarke da prevlače kurseve simo-tamo na Glavni, a ako Glavni nema šarafenciger i ruku koja bi ga vrtila, onda da ostanem u temi, u Zadru ne treba niti stanice, niti šinje niti šlipera. Kad sam se vozio Munchen-Hamburg 2011., štekala su vrata prema predvorju gdje je ulaz i WC, i tokom vožnje je majstor to popravi i kako ušao na nekoj dr. stanici izišao (a bila je to pulman-garnitura kao zamjena za ICEx)...na Gl kolodvoru barem se ima ramena za sljegati kad štogod treba, dok u Zadru niti to jer valjda ni ne trebaju blagajnu.


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

izvan teme: pred Univerzijadu se i mjenjao plan na Čulinečkoj da bude nadvožnjak, tada je treblo uzeti Duhanskom institutu...kasnije je institut popušio pa niknula Billa, danas Spar. Zadnje je Klarić fantazirao što bi bilo kad bi ICEx poslao Nijemac u Zagreb, pa bi putničko-tehnička bila na Borongaju+3 električne manevarke da prevlače kurseve simo-tamo na Glavni, a ako Glavni nema šarafenciger i ruku koja bi ga vrtila, onda da ostanem u temi, u Zadru ne treba niti stanice, niti šinje niti šlipera. Kad sam se vozio Munchen-Hamburg 2011., štekala su vrata prema predvorju gdje je ulaz i WC, i tokom vožnje je majstor to popravi i kako ušao na nekoj dr. stanici izišao (a bila je to pulman-garnitura kao zamjena za ICEx)...na Gl kolodvoru barem se ima ramena za sljegati kad štogod treba, dok u Zadru niti to jer valjda ni ne trebaju blagajnu.

Da ne odemo u preveliki OT. Na Glavnom su nekad bili bravari koji su takve sitne opravke vršili odmah. Imali su i nekakvo priručno skladište. Pa je netko rekao da nam to ne treba. U Francuskoj svaki pregledač vagona ima svog bravara. Kod nas su bila možda 2-3. Ti si bio puno u Švicarskoj i vozio se tamošnjim vlakovima. Ja sam ove godine bio prvi put i vozio se uskotračnim željeznicama. Tamo željeznica ima svoje hidrocentrale za svoje vlakove. Višak struje prodaju na tržištu. Što bi rekli da HŽ napravi sebi kakvu centralu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...